abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127952340
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:01 schreef Syntix het volgende:
Ik adopteer: Team Sky & Sagan. Anders Froome/Porte/Sagan.
Froome heb ik in 2008 geadopteerd, toen hij nog underground was.
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:55:26 #152
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127952500
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:52 schreef Gitank2 het volgende:

[..]

Froome heb ik in 2008 geadopteerd, toen hij nog underground was.
Zijn uitslagen waren toen ook nog underground :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_127952693
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 16:55 schreef Redefine het volgende:

[..]

Zijn uitslagen waren toen ook nog underground :P
Inderdaad, ergens een etappe gewonnen in de Ronde van Japan.
Maar toen liet ie stiekem en voorzichtig wat leuke dingetjes in zijn eerste Tour zien, zoals 16e in een tijdrit en rond plek 30 op Alpe d'huez.
Daarna elk jaar betere resultaten en ineens topper toen hij de betere dokter/ploeg vond.
Neil LOVES Carrots!
pi_127953152
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:06 schreef Redefine het volgende:
Ik denk dat diverse mensen zo snel mogelijk een tour pool moeten gaan invullen, want als je zonder ze te kennen toevallig namen als Quintana, Kwiatkowski, Nordhaug, Moser en/of Talansky noemt. Dan heb je echt een gouden hand in het kiezen van renners :P

Ik maak natuurlijk de regels niet en iedereen moet het zelf weten. Maar ik denk dat het makkelijk zou zijn om toe te voegen dat renners geen winnaars van World Tour koersen zouden kunnen kiezen (volledige rondes en eendagskoersen bedoel ik dan, een toevallige ritwinnaar is meestal nog onbekend genoeg). Dan zouden van te voren Nordhaug en Quintana al afvallen, waardoor je deze discussie niet zou hebben. Maar nogmaals ik wil me er ook niet teveel mee bemoeien als buitenstaander :+

Wat betreft de opmerking dat het moeilijk kiezen is qua onbekende renners en daarom dan maar renners uit het grijze gebied gekozen moeten worden. Die opmerking zou terecht zijn als alle onbekende renners al genomen zouden zijn. Maar ik heb even gekeken naar de (voor)selecties van alle ploegen en dan zijn er nog wel genoeg over:

Roy Curvers, Johannes Frohlinger (Argos), Ruben Perez, Pablo Urtasun, (Euskaltel), Mikael Schär, Dominik Nerz (BMC), Alexey Lutsenko, Egor Silin (Astana), Marcel Sieberg (Lotto), Geoffrey Soupe (FDJ), Jeremy Galland (Saur), Yoan Bagot, Egoitz Garcia (Cofidis), Damien Gaudin, Cyril Gautier (Europcar), Imano Erviti (Movistar), Maciej Paterski, Maciej Bodnar, Brian Vandborg (Cannondale), Alberto Losada (Katusha), Thomas Marczynski (Vacansoleil)

Daar zitten nog een aantal renners tussen die al wel wat te bekend zijn, maar meer richting onbekend gaan dan de genoemde renners. Ik ga zelf maar eens bedenken wie ik ga supporteren :)
:+

Ik probeer natuurlijk ook een renner te kiezen die een significante kans maakt op een ritzege ;) Dus ja, dan ga ik op het randje zitten.

Uit jouw lijst vind ik bijvoorbeeld een Erviti ook wel weer discutabel, als je al twee ritzeges in een grote ronde hebt en in menig ontsnapping zit. En mannen als Vandborg, Sieberg, Schär en Bodnar zijn ook verre van onbekend. Het enige is dat het knechten zijn en dus niet veel gewonnen hebben.

En uit de OP vind ik Nordhaug, Izagirre en Haedo toch ook wel twijfelachtig.

Maar deze discussie is natuurlijk eindeloos :P
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:13:10 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_127953305
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:10 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik probeer natuurlijk ook een renner te kiezen die een significante kans maakt op een ritzege ;) Dus ja, dan ga ik op het randje zitten.

Uit jouw lijst vind ik bijvoorbeeld een Erviti ook wel weer discutabel, als je al twee ritzeges in een grote ronde hebt en in menig ontsnapping zit. En mannen als Vandborg, Sieberg, Schär en Bodnar zijn ook verre van onbekend. Het enige is dat het knechten zijn en dus niet veel gewonnen hebben.

Je hebt meerdere Izagirres he :P
pi_127953350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef Momo... het volgende:

[..]

Ik bedoel natuurlijk Jon, want dat is de betere ;) Dit wilde ik stiekem ook wel adopteren, omdat het een ontzettende goede coureur is, die toch nog onbekend is bij het grote publiek. En blijkbaar wordt die niet afgekeurd :D
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:15:12 #157
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127953401
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:10 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik geef zelf ook al aan dat er een paar discutabele tussen zitten. Maar die zijn dan al onbekender dan de namen die wel al genoemd zijn (waarover discussie is, bedoel ik dan).

Ik ken al die renners die ik genoemd heb zelf wel, maar dit zijn toch renners die veel mensen niet kennen. Als je Schär en Bodnar al als te bekend gaat stellen, dan houdt je echt niemand meer over.

Haedo is trouwens helemaal niet twijfelachtig, want dit is niet de bekende Haedo ;) Nordhaug vind ik zelfs niet eens discutabel, ik vind hem per definitie gewoon niet kunnen als winnaar van een WT koers en genoeg andere goede uitslagen. Maar ik maak gelukkig ik de keuzes niet :)
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:15:31 #158
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127953418
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef Momo... het volgende:

[..]

En ook meerdere Haedo's :P
pi_127953494
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:15 schreef Redefine het volgende:

[..]

En ook meerdere Haedo's :P
Dat wist ik nog niet :D

En ik zag dat Cameron Meyer was afgewezen, maar die zou ik juist nog wel toelaatbaar vinden :P

Maar goed ik claim Vigano wel. Die lijkt me ruim onbekend genoeg.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:18:18 #160
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127953527
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

En ik zag dat Cameron Meyer was afgewezen, maar die zou ik juist nog wel toelaatbaar vinden :P

Cameron Meyer vind ik toch echt wel wat te bekend, maar goed de discussie blijf je houden natuurlijk.
pi_127953570
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:18 schreef Redefine het volgende:

[..]

Cameron Meyer vind ik toch echt wel wat te bekend, maar goed de discussie blijf je houden natuurlijk.
Ik zal ophouden :P

Maar goed, ik vond een beetje flauw van je om me als noob te bestempelen (indirect), ik ging gewoon op het randje zitten :7
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:22:48 #162
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_127953699
quote:

[..]

Ook meerdere Meyers zelfs :D
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:34:01 #163
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_127954197
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:19 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik zal ophouden :P

Maar goed, ik vond een beetje flauw van je om me als noob te bestempelen (indirect), ik ging gewoon op het randje zitten :7
Dat is toch niet leuk om eigenlijk een bekende renner te kiezen die nog net mag, puur omdat die wel een rit ofzo kan winnen? Maar eigenlijk klopt mijn punt dan wel, dat mensen dus die renners wel (een beetje) kennen, maar gewoon ook succes willen hebben. Dat vind ik allemaal best, maar volgens mij is het adopteren juist om een renner die weinig in beeld is eens wat aandacht te schenken. En wie weet doet die renners ook nog wat leuks :)
pi_127954801
Ik probeer meestal een renner te pakken die inderdaad onbekend is, cq nauwelijks meer heeft gepresteerd dan het winnen van (een etappe in) een of ander C-koersje.
Leuk is het dan om zo'n renner te gaan volgen waarvan je normaal amper beseft dat hij ergens in het peloton rondpeddelt.
Als hij dan eens meezit in een ontsnapping, of op andere manier leuk in beeld komt is het extra leuk.

Een beetje zondigen deed ik in 2009 door Marco Bandiera te nemen die wel redelijk kort eindigde in sprints, maar op zich ook nooit echt bijzonder veel presteerde.
Het bergklassement winnen van de ronde van Turkije, als sprinter.
Dat is wel zijn topprestatie :)

Alleen sommige oud-adoptierenners werden later toch iets bekender (Tschopp en Froome ).
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:54:41 #165
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_127954912
quote:

[..]

Vigano had ik vorig jaar. Die veroorzaakte toen die massale valpartij die alle Nederlandse klassementsambities in 1 klap om zeep hielp en Wout Poels bijna het leven kostte. Dus die koos ik daarom maar niet nog een keer. :')

Maar inderdaad is dat ongeveer het enige waar hij bekend om is (verder een redelijk sprintertje), dus ruimschoots onbekend genoeg.
pi_127956837
quote:

[..]

Is mijn mening dat Meyer te bekend is, maar franklop stelt de definities hoor. :)
pi_127956871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:55 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Is mijn mening dat Meyer te bekend is, maar franklop stelt de definities hoor. :)
Ik neem Vigano wel ;)
pi_127956894
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:56 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik neem Vigano wel ;)
Mag ook, maar dan deed ik de mededeling voor anderen die eventueel wel Cameron Meyer willen adopteren.
pi_127956905
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:34 schreef opperkleurder het volgende:
Ik ga voor de Oezbeekse wereldkampioen bij de beloften van 2003: Sergey Lagutin.
Ok? Zie hem namelijk nog niet in de startpost
pi_127956908
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Mag ook, maar dan deed ik de mededeling voor anderen die eventueel wel Cameron Meyer willen adopteren.
Om mij een kans te geven?
pi_127956930
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:57 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Om mij een kans te geven?
Heb je toch niet nodig jonge. :P
pi_127956990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:58 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Heb je toch niet nodig jonge. :P
Ik heb toch wel echt mijn best gedaan om een potentiele etappewinnaar te kiezen, maar dat valt me toch tegen. Ook omdat mannen als Edet en J. Izagirre al gekozen waren ;(
pi_127957025
quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:00 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik heb toch wel echt mijn best gedaan om een potentiele etappewinnaar te kiezen, maar dat valt me toch tegen. Ook omdat mannen als Edet en J. Izagirre al gekozen waren ;(
Ik hoop juist dat mijn renner de meest onzichtbare coureur van de Tour wordt O+
Dat zou echt een grote eer zijn.

Ik twijfel er aan of hij wel geselecteerd wordt, dus in dat geval zou die opzet al absoluut geslaagd zijn.
pi_127957059
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:01 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik hoop juist dat mijn renner de meest onzichtbare coureur van de Tour wordt O+
Dat zou echt een grote eer zijn.

Ik twijfel er aan of hij wel geselecteerd wordt, dus in dat geval zou die opzet al absoluut geslaagd zijn.
Daar was ook altijd een tof topic over :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')