Amerika staat nu aan de kant van de rebellen, de Mujahidien, net zoals in de tijd van Sovjet vs Taliban. Hoe graag Amerika dan wel niet wilt dat haar wapens niet in handen van de Jubha komt, denk ik eerlijk gezegd dat het niet realistisch is en dat de Jubha ook zal profiteren van Amerikaanse steun, of je het nou wilt of niet.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Meen je dat serieus? Amerika staat aan "onze" kant?
Idd dit. Wat hebben jullie moslimmannen te zoeken in een ver, vreemd land?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:59 schreef De_Ilias het volgende:
لا شك في تحريم الزنا و هو من كبائر الذنوب
Ik heb het tegen de rest en dan bedoel ik niet gewoon leven in Nederland. Maar meer om verboden redenen door de wereld trekken.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:19 schreef De_Ilias het volgende:
Hoe bedoel je? Ik woon al laaaaang niet meer in kikkerland.
Om de vrouwen te bezichtigen of andere zondes te plegen.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:21 schreef De_Ilias het volgende:
Maar meer om verboden redenen door de wereld trekken.
Wat bedoel je hiermee?
Amerika staat nooit aan de kant van de rebellen. Amerika staat altijd aan de kant van haar agenda en niet van anderen. Als ze gebruik willen maken van iemand dan doen ze dat. Zie Iran, Irak, Taliban, Egypte en andere landen.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:10 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Amerika staat nu aan de kant van de rebellen, de Mujahidien, net zoals in de tijd van Sovjet vs Taliban. Hoe graag Amerika dan wel niet wilt dat haar wapens niet in handen van de Jubha komt, denk ik eerlijk gezegd dat het niet realistisch is en dat de Jubha ook zal profiteren van Amerikaanse steun, of je het nou wilt of niet.
een gelegenheidscoalitie, niet meer, niet minderquote:Op zondag 23 juni 2013 00:27 schreef rakotto het volgende:
[..]
Amerika staat nooit aan de kant van de rebellen. Amerika staat altijd aan de kant van haar agenda en niet van anderen. Als ze gebruik willen maken van iemand dan doen ze dat. Zie Iran, Irak, Taliban, Egypte en andere landen.
Zodra je een gevaar voor ze wordt of niet meer nodig bent dan laten ze je vallen. Het is nooit een "complete" overwinning. Een slagveld winnen is geen garantie om de oorlog te winnen. En zij helpen je immers mee bij een slagveld en niet de oorlog. Je zou beter moeten weten.
En dat is niet echt iets om trots op te zijn, want ze zullen je altijd als vijand zien. Niet dat het mij boeit in dit geval, het is alleen zielig voor de Syriërs in de worst-case scenario.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
een gelegenheidscoalitie, niet meer, niet minder
welke scenario?quote:Op zondag 23 juni 2013 00:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
En dat is niet echt iets om trots op te zijn, want ze zullen je altijd als vijand zien. Niet dat het mij boeit in dit geval, het is alleen zielig voor de Syriërs in de worst-case scenario.
Een oorlog uitvechten tussen Nusra en "Westen/Amerika" in Syrie, zoals het geval in Afghanistan.quote:
dat gaat sowieso gebeuren, maar ik denk dat de worst case scenario, ondanks dat niemand erop zit te wachten een regionale oorlog isquote:Op zondag 23 juni 2013 00:47 schreef rakotto het volgende:
[..]
Een oorlog uitvechten tussen Nusra en "Westen/Amerika" in Syrie, zoals het geval in Afghanistan.
Laten we hopen op geen van beiden. De oorlog heeft jammergenoeg lang genoeg geduurd.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat gaat sowieso gebeuren, maar ik denk dat de worst case scenario, ondanks dat niemand erop zit te wachten een regionale oorlog is
كنت امزح مع الاخ لؤلؤquote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:59 schreef De_Ilias het volgende:
لا شك في تحريم الزنا و هو من كبائر الذنوب
Niet iedereen die Arabisch spreekt, schrijft, of leest is moslim. En niet iedereen is praktiserend in zijn/haar religie.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Idd dit. Wat hebben jullie moslimmannen te zoeken in een ver, vreemd land?
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 22:55 schreef Djibril het volgende:
[..]
Beter houden we met dit topic een Syrie-meeting in Syrie. Aleppo lijkt me wel een leuke stad om te meeten jongens. Hebben we dit keer geen BBC, Al Jazeera, CNN of zo niet nodig voor onze discussies en kan alle bias eruit![]()
Vaste mensen hier Peunage, IPA, Papierversnipperaar, Frikandelbroodje, Waht en UpsideDown komen jullie ook?
Misschien zien we AbuHamza wel daar, die heeft namelijk al lang niks meer gepost hier
Als jullie lief zijn en ik mijn frikandelbroodjes mee mag nemen kom ik ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anders neem ik de FOK!-knokploeg wel mee. Vergeet Slayage en vooral mr_jack niet, hebben we meteen iemand die de weg een beetje weet!
![]()
Abuhamza zal vast een stukje oostelijker zitten chillen met een illegaal oliehandeltje in Raqqa of deir-ez-zor, dus die zullen we vast niet zien, nepjihadist dat hij is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
quote:Op zondag 23 juni 2013 01:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als jullie lief zijn en ik mijn frikandelbroodjes mee mag nemen kom ik ook!Anders neem ik de FOK!-knokploeg wel mee. Vergeet Slayage en vooral mr_jack niet, hebben we meteen iemand die de weg een beetje weet!
![]()
Abuhamza zal vast een stukje oostelijker zitten chillen met een illegaal oliehandeltje in Raqqa of deir-ez-zor, dus die zullen we vast niet zien, nepjihadist dat hij is.Als Abuhamza belooft mij niet te onthoofden ben ik er ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 23 juni 2013 01:14 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als jullie lief zijn en ik mijn frikandelbroodjes mee mag nemen kom ik ook!Anders neem ik de FOK!-knokploeg wel mee. Vergeet Slayage en vooral mr_jack niet, hebben we meteen iemand die de weg een beetje weet!
![]()
Abuhamza zal vast een stukje oostelijker zitten chillen met een illegaal oliehandeltje in Raqqa of deir-ez-zor, dus die zullen we vast niet zien, nepjihadist dat hij is.ik kan jullie alleen assisteren tot de turks/syrische grens, daarna zijn we waarschijnlijk aan de goden (allah/bashar) overgeleverdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Pro-Assad-schrijver zegt even hoe het echt zit, en ontmaskert Bashar de tiran als de bewaker van de Israëlische grenzen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 13:56 schreef Dvm86 het volgende:
Israël was en is tevreden met Assad, die jarenlang achter de rug van de andere Arabische landen met de joodse staat over vrede onderhandelde. De Israëlische grens met Syrië is de enige waar sinds 1973 nimmer incidenten hebben plaatsgevonden.
Zo zie je maar weer, het Westen steunt niet de strijders die naar een kalifaat streven. Niets meer dan propaganda van Bashar de tiran en zijn aanbidders.quote:Op woensdag 19 juni 2013 16:47 schreef Aloulou het volgende:
In the final document, G8 leaders also called on the Syrian authorities and the opposition to commit to destroying all organisations affiliated with al-Qaida, a reflection of growing concern in the west that Islamist militants are playing a more dominant role in the rebel ranks.
Zegt inderdaad genoeg over Amiri die de zijdes van tirannen zoals Bashar en Saddam kiest.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
“I fought and carried arms against Saddam for over 20 years I swear by God that if I had to choose between Saddam Hussein and al Qaeda I would fight alongside Saddam and against al Qaeda. There is no one worse than al Qaeda,” Amiri said.
Dat zegt genoeg mijns inziens.
Doel je op de Britten die vernederd op de vlucht sloegen uit Basra? Grappig ja, maar niets vergeleken met wat de Taliban en co in Afghanistan voor elkaar hebben gekregen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:49 schreef Terminator2000bc het volgende:
De Sjiiten in Irak zijn 'a force to be reckoned with'. Ze hebben zelfs de machtge coalitietroepen de stuipen op het lijf gejaagd in Basra.
Sinds wanneer steun jij Jabhat al-Nusra.. zijn ze geen khawaarij meer in jouw ogen? Nu zijn ze opeens 'Mujahideen'?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:44 schreef De_Ilias het volgende:
Hopelijk zal jubhat anosra snel gehakt maken van die Sjieietische milities die naar niks te zoeken hebben, bashar het duurt niet lang meer, Amerika staat aan onze kant en de nieuwe anti tanks staan gereed om dat speelgoed van jou voorgoed te slopen.
Seculiere/nationalistische/niet-gelovige rebellen misschien, maar never nooit aan de kant van de Mujahideen.quote:Op zondag 23 juni 2013 00:10 schreef De_Ilias het volgende:
Amerika staat nu aan de kant van de rebellen, de Mujahidien, net zoals in de tijd van Sovjet vs Taliban.
Met een beetje geluk zullen de overheidstroepen van Assad met spoed de dreiging die van die terrorist uitgaat met wortel en al uitroeien.quote:Op zondag 23 juni 2013 03:07 schreef Aloulou het volgende:
Broeders Peunage, WhatDown, HalalFrikandelbrood en Djibril...kreeg net sms van de Vader van Hamza. Schijnt dat ie al in Aleppo zit sinds een week maar via zijn iphone alles op FOk volgt. Bevestiging dat we in Aleppo welkom zijn en in zijn nieuwe cafe een theetje kunnen doen. Naast dat ie vecht snachts aan het front zag die goede businessmogelijkheden, gaf aan dat Peunage meer dan welkom is. Moeten wel uitkijken wat we zeggen in het Arabisch in zijn cafe want vorige week was er een incidentje met een van zijn 15jarige obers en twee bezoekers. In ieder geval schijnen ze goede thee te hebben, muntthee. Das ook belangrijk. In de omgeving ook grote huizen te huur met zwembaden enzo, voor lage prijzen. Altijd goed dus.
Lijkt me een Halalmeeting in Aleppo het beste.
Frikandellen mee, halal natuurlijk. Mathemaat en Slayage zijn ook uitgenodigd (merhaba kardeshlar)..de route vanuit Turkije naar Aleppo is bekend neem ik aan, Ilias kan vanuit Casa een rechtstreeks ticket kopen, ik zal via Tunis naar Benghazi vliegen en dan na korte pauze daar van paar weekjes voorbereiding door naar Aleppo Airport.
Lijkt me beste als vervolgens Peunage dan daarna ons de minder halalboys (Frikandel, Djibril en ik? Of nog meer?) verder vliegt naar het doorgaans gezellige Baghdad voor een Harammeeting. Baghdad staat zeker sinds het Syrische conflict belend om haar gezellige uitgaansleven en spectaculaire gemoedelijkheid. De ideale plaats olv insider Peunage om het daar over de echte serieuze onderwerpen van het leven te praten, lijkt me ook een omgeving waar Peunage zich gemakkelijker bij voelt. Sowieso minder "Abou Hamzas", laatste sluiten we trippie af in Barzanistan? @Djibril: nog leuke dingen te doen daar? Of toch maar kosherparty in Tel Aviv? Frikandel? In het laatste geval aat mijn NLse paspoort mee.
Vrienden van Souria laat me weten ok, ga nu ff slapen.
Daarom staat er ook potentiële. Hetzelfde kon gezegd worden van China, 50 jaar geleden. Arm, verwaarloosd en analfabeet, en kijk waar ze nu staan.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:02 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarmee zou het midden oosten de wereld willen leiden? met olie en gas?
Hun religie is juist wat hen succes zal brengen en macht, zie de Amerikanen die vernederd willen onderhandelen met de religieuze strijders uit Afghanistan, en vergelijk dit met het einde van die vernederde Arabische nationalist/baathist Saddam.quote:Op zondag 23 juni 2013 14:49 schreef Terminator2000bc het volgende:
Mits ze hun achterlijke cultuur en religie bijschaven.
ROFLquote:Op zondag 23 juni 2013 14:54 schreef Shawn het volgende:
Hun religie is juist wat hen succes zal brengen en macht,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |