abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128120373
Jammer dat in dit topic de meningen steeds extremer lijken te worden. Je zou verwachten dat na verloop van tijd duidelijk is dat beide partijen bereid zijn tot de wreedst mogelijke misdaden. Maar uiteindelijk is het volk de slachtoffer.
pi_128120462
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:23 schreef Peunage het volgende:
Jammer dat in dit topic de meningen steeds extremer lijken te worden. Je zou verwachten dat na verloop van tijd duidelijk is dat beide partijen bereid zijn tot de wreedst mogelijke misdaden. Maar uiteindelijk is het volk de slachtoffer.
Precies. Het is echt een uitzichtloze situatie. Als de rebellen winnen is het ook het kut. Er zullen altijd figuren zijn die uit zijn op wraak en massamoord (en mensen die hen verheerlijken zoals we zien in dit topic)

Jammer, hopelijk kan er toch nog iets van een oplossing worden bedacht.
pi_128120469
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:23 schreef Peunage het volgende:
Als zelfs Sjiitische moslims uit Irak de radicale moslimratten in Syrië barbaars noemen, hoe kun je dan nog van 2 boemannen spreken?
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:29:03 #104
365082 IPA35
Patriarch
pi_128120545
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:21 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja want Syriërs eten geen Kebab?

En als de moslims in Servië Syriërs waren ze niet uitgemoord? Je draait met de dag verder door.
De Balkan was eigenlijk deel 1 van wat we nu ook in Syrië zien. Systematische demonisatie van een land door de media gevolgd door een invasie om politieke redenen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_128120571
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:26 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Als zelfs Sjiitische moslims uit Irak de radicale moslimratten in Syrië barbaars noemen, hoe kun je dan nog van 2 boemannen spreken?
De Irakese sjiitische milities doen dit echt niet uit liefde voor Bashar&Co hoor. Irak was het eerste land dat(in 2006 geloof ik) officieel een aanklacht indiende tegen Bashar. In die tijd liet hij gewoon terroristen door, over de grens, naar Irak.

De sjiieten hebben genoeg shit(aanslagen, terrorisme) over zich heen gekregen van radicalen, salafisten en wahhabieten. En toen werd Syrië nog bestuurd door een Alawiet. Ze gaan er alles aan doen om te voorkomen dat die gekken de macht krijgen in Syrië.
pi_128120602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:29 schreef IPA35 het volgende:

[..]

De Balkan was eigenlijk deel 1 van wat we nu ook in Syrië zien. Systematische demonisatie van een land door de media gevolgd door een invasie om politieke redenen.
Zelfs als je dat vindt he (ben het er niet mee eens, maar goed) dan zou je Tito moeten verheerlijken (hij stond voor de eenheid van Joegoslavië en gelijkheid daar) en niet de mensen die massaal moslims hebben uitgemoord. En dan zeker niet met zo'n debiel kebab-plaatje aan komen zetten.
Syriërs eten dat ook.
pi_128120617
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:26 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Hè, wat raar, beschuldigen beide partijen elkaar van barbaarsheid?
Cool story, Hansel.
pi_128120631
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

De Irakese sjiitische milities doen dit echt niet uit liefde voor Bashar&Co hoor. Irak was het eerste land dat(in 2006 geloof ik) officieel een aanklacht indiende tegen Bashar. In die tijd liet hij gewoon terroristen door, over de grens, naar Irak.

De sjiieten hebben genoeg shit(aanslagen, terrorisme) over zich heen gekregen van radicalen, salafisten en wahhabieten. En toen werd Syrië nog bestuurd door een Alawiet. Ze gaan er alles aan doen om te voorkomen dat die gekken de macht krijgen in Syrië.
Dat doen ze inderdaad niet uit liefde voor Assad, maar uit angst voor de soennitische terroristen.

Als je mijn artikel had gelezen had je dit ook meegekregen:

quote:
Amiri, like other leaders in Baghdad and Tehran, fears Assad’s demise would make way for a hostile Sunni Islamist government in Syria that would weaken Shi’ite influence in the Middle East and eventually turn its sights on Iraq and Iran.

Re-invigorated by the Syrian conflict, al Qaeda’s Iraqi affiliate is gaining strength and recruits from Sunnis who resent Shi’ite domination since the fall of Saddam.

“I fought and carried arms against Saddam for over 20 years� I swear by God that if I had to choose between Saddam Hussein and al Qaeda I would fight alongside Saddam and against al Qaeda. There is no one worse than al Qaeda,” Amiri said.
Dat zegt genoeg mijns inziens.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128120662
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:31 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Dat doen ze inderdaad niet uit liefde voor Assad, maar uit angst voor de soennitische terroristen.

[..]

Goh Al-Qeada is barbaars. Schokkend, wisten we nog niet.

Ga jij maar weer fappen op Servische genocide-plegers.
pi_128120675
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:31 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

[..]

Ik heb er globaal doorheen gelezen. Maar wat hij zegt geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle sjiieten in Irak.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:33:47 #111
365082 IPA35
Patriarch
pi_128120693
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Zelfs als je dat vindt he (ben het er niet mee eens, maar goed) dan zou je Tito moeten verheerlijken (hij stond voor de eenheid van Joegoslavië en gelijkheid daar) en niet de mensen die massaal moslims hebben uitgemoord. En dan zeker niet met zo'n debiel kebab-plaatje aan komen zetten.
Syriërs eten dat ook.
Ik reageerde gewoon met iets wat ik grappig vond. Servië is nogal een populair onderwerp van hilarische plaatjes en 'memes'.
Ik verheerlijk nergens de acties van de Serviërs hoor. Wel stel ik dat zij gedemoniseerd zijn en dat er geen sprake is geweest van genocide. En als er al moordpartijen zijn geweest dan was dit vooral reactionair.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_128120719
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik reageerde gewoon met iets wat ik grappig vond. Servië is nogal een populair onderwerp van hilarische plaatjes en 'memes'.

Ik verheerlijk nergens de acties van de Serviërs hoor.
Wel stel ik dat zij gedemoniseerd zijn en dat er geen sprake is geweest van genocide.

En als er al moordpartijen zijn geweest dan was dit vooral reactionair.
Deze post is nog schokkender dan je 'grappige' memes van net.
pi_128120807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik verheerlijk nergens de acties van de Serviërs hoor. Wel stel ik dat zij gedemoniseerd zijn en dat er geen sprake is geweest van genocide. En als er al moordpartijen zijn geweest dan was dit vooral reactionair.
Laten we niet teveel off-topic gaan. ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik heb er globaal doorheen gelezen. Maar wat hij zegt geldt eigenlijk voor zo'n beetje alle sjiieten in Irak.
Precies. En zo'n statement maakt wel indruk. Als een paar honderd opgefokte Hezbollah-strijders al het verschil konden maken, stel je eens voor dat duizenden geharde Irakeze soldaten wel niet kunnen doen.

Mits deze man serieus is, en ik denk van wel, is deze oorlog bij deze beslecht. De terroristische golf-monarchieën kunnen met miljoenen dollars blijven strooien in Syrië en misleide marokkaantjes uit Nederland blijven verschepen maar het enige wat nu nog echt het verschil kan maken is directe interventie van de VS.

En directe interventie zou de hele regio letterlijk in lichterlaaie zetten, Iran, Iraq, Syrië, Lebanon. Dat kan Amerika zich niet veroorloven.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:40:24 #114
365082 IPA35
Patriarch
pi_128120864
Neem nu Srebrenica. Daar wordt van beweerd dat men de mannelijke bevolking heeft uitgemoord.
De Serviërs zeggen overigens dat zij de Bosnische strijders gedood hebben die uit de omcirkeling probeerden te breken en die begraven hebben. De NAVO beweert dan dat deze doden burgers zijn.

Wat de waarheid ook is, het feit blijft dat de Serviërs dat stadje al meerdere keren hadden veroverd en dat de bevolking niets is aangedaan. Pas de derde keer zou er dan een genocide hebben plaatsgevonden.
Dit is natuurlijk wel een beetje vreemd nietwaar? Je word door de media weggezet als een stel mensen die alleen maar moslims willen doden maar je doet dit de eerste twee keer niet. Wat raar zeg.

Misschien, als het verhaal waar is, hebben ze dit wel gedaan omdat de Bosnische terroristen lange tijd vanuit hun veilige door de VN beschermde haven de omliggende Servische dorpen plunderden, uitmoordden, platbranden en verkrachten? Maar ja dat wordt er nooit bij verteld.

Als er in mijn gemeente een dorp was die de omliggende dorpen inclusief de mijne zou terroriseren met geweldadige plundertochten dan zou ik er ook weinig moeite mee hebben als de misdadigers gegen die wand gaan.
pi_128120885
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:37 schreef Terminator2000bc het volgende:
Precies. En zo'n statement maakt wel indruk. Als een paar honderd opgefokte Hezbollah-strijders al het verschil konden maken, stel je eens voor dat duizenden geharde Irakeze soldaten wel niet kunnen doen.

Mits deze man serieus is, en ik denk van wel, is deze oorlog bij deze beslecht. De terroristische golf-monarchieën kunnen met miljoenen dollars blijven strooien in Syrië en misleide marokkaantjes uit Nederland blijven verschepen maar het enige wat nu nog echt het verschil kan maken is directe interventie van de VS.
Dat zou kunnen, de vraag is alleen of de overheid dat wel laat gebeuren. De regering ziet ook liever geen Nusra figuren aan de macht in Syrië. Maar ze staan ook niet te trappelen om even duizenden militieleden de grens over te laten.
pi_128120917
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:40 schreef IPA35 het volgende:
Neem nu Srebrenica. Daar wordt van beweerd dat men de mannelijke bevolking heeft uitgemoord.
De Serviërs zeggen overigens dat zij de Bosnische strijders gedood hebben die uit de omcirkeling probeerden te breken en die begraven hebben. De NAVO beweert dan dat deze doden burgers zijn.

Wat de waarheid ook is, het feit blijft dat de Serviërs dat stadje al meerdere keren hadden veroverd en dat de bevolking niets is aangedaan. Pas de derde keer zou er dan een genocide hebben plaatsgevonden.
Dit is natuurlijk wel een beetje vreemd nietwaar? Je word weggezet als mensen die alleen maar moslims willen doden maar je doet dit de eerste twee keer niet. Wat raar zeg.

Misschien, als het verhaal waar is, hebben ze dit wel gedaan omdat de Bosnische terroristen lange tijd vanuit hun veilige door de VN beschermde haven de omliggende Servische dorpen plunderden, uitmoordden, platbranden en verkrachten? Maar ja dat wordt er nooit bij verteld.
Krijgen we dit lulverhaal weer.

Mensen die genocide goed gaan praten of een beeld gaan schetsen dat mensen de genocide zelf hebben verdiend zijn in mijn ogen heel ziek.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:43:37 #117
365082 IPA35
Patriarch
pi_128120953
Oog om oog, tand om tand. Een fundamenteel rechtvaardig principe.
pi_128121005
Ik snap sowieso niet waarom Servië er bij wordt gehaald. 2 totaal verschillende onderwerpen. Op geen enkele manier vergelijkbaar.
pi_128121020
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:43 schreef IPA35 het volgende:
Oog om oog, tand om tand. Een fundamenteel rechtvaardig principe.
:')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:47:40 #120
365082 IPA35
Patriarch
pi_128121062
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

:')
Maar de doden zijn de strijders van Oric, geen burgers.

En wat is er verkeerd aan dat principe? Zouden we hier ook in moeten voeren.
pi_128121100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, de vraag is alleen of de overheid dat wel laat gebeuren. De regering ziet ook liever geen Nusra figuren aan de macht in Syrië. Maar ze staan ook niet te trappelen om even duizenden militieleden de grens over te laten.
De regering in Iraq is een relatief begrip. Niet ministers maar militie-leiders hebben daar de macht. En toevallig maakt de beste man zelf ook deel uit van de regering:

quote:
Amiri, Iraq’s transport minister, is head of the Badr Organisation, a political movement which arose from a heavily-armed Iran-trained militia and many of whose members are now part of Iraq’s security forces.
En hij heeft 10.000 man achter zich...

quote:
The Badr Corps consists of infantry, armor, artillery, anti-aircraft, and commando units with an estimated strength of between 10,000 and 50,000 men (according to the Badr Organization) but this is difficult to confirm. It is also hard to estimate how much capability they have beyond light arms today as CPA forces are unlikely to have allowed them to retain armor and other easily identified heavy assets in Iraq's current (2007) uncertain situation.
Om het maar niet te hebben over de duizenden vrijwilligers die mits nodig kunnen worden gemobiliseerd.

De Sjiiten in Irak zijn 'a force to be reckoned with'. Ze hebben zelfs de machtge coalitietroepen de stuipen op het lijf gejaagd in Basra.
pi_128121174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar de doden zijn de strijders van Oric, geen burgers.

En wat is er verkeerd aan dat principe? Zouden we hier ook in moeten voeren.
Waarom blijf je het over Servië hebben. Hierdoor ontspoort deze topic.
pi_128121320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:49 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

De regering in Iraq is een relatief begrip. Niet ministers maar militie-leiders hebben daar de macht. En toevallig maakt de beste man zelf ook deel uit van de regering:

[..]

En hij heeft 10.000 man achter zich...

[..]

Om het maar niet te hebben over de duizenden vrijwilligers die mits nodig kunnen worden gemobiliseerd.

De Sjiiten in Irak zijn 'a force to be reckoned with'. Ze hebben zelfs de machtge coalitietroepen de stuipen op het lijf gejaagd in Basra.
Vrijwilligers zijn sowieso een optie. Maar de Badr organisatie is een ander verhaal. Maliki heeft de meeste milities(inclusief sjiitische milities) best hard aangepakt. Badr heeft hij min of meer met rust gelaten omdat ze niet veel herrie maakten. Als het echt moet kan hij de special forces die onder zijn leiding staan gebruiken om die man op te pakken.

Maar ik denk dat Maliki en Badr het sowieso wel eens kunnen worden over Syrië aangezien ze elkaar veel gesteund hebben in de politiek.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:03:23 #124
365082 IPA35
Patriarch
pi_128121548
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:51 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Waarom blijf je het over Servië hebben. Hierdoor ontspoort deze topic.
Ik hou al op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128121842
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vrijwilligers zijn sowieso een optie. Maar de Badr organisatie is een ander verhaal. Maliki heeft de meeste milities(inclusief sjiitische milities) best hard aangepakt. Badr heeft hij min of meer met rust gelaten omdat ze niet veel herrie maakten. Als het echt moet kan hij de special forces die onder zijn leiding staan gebruiken om die man op te pakken.

Maar ik denk dat Maliki en Badr het sowieso wel eens kunnen worden over Syrië aangezien ze elkaar veel gesteund hebben in de politiek.
Maliki kan het zich gewoonweg niet veroorloven om dit gevoel van onrecht binnen de Sjitische kringen te onderdrukken. De kopstukken van de milities kunnen inderdaad worden uitgeschakeld door SF (mooi geïllustreerd in de film Greenzone..) of desnoods door drone-aanvallen van Bombama.

Maar dit conflict raakt het hart van de Sjitische cultuur en gemeenschap en de beslissing om over te gaan tot actie is niet politiek maar moreel gemotiveerd. Vandaar mijn goede hoop dat er hoe dan ook interventie vanuit Irak zal plaatsvinden, of het nou geleid wordt door de huidige militieleiders, of door hun opvolgers mits zij worden geëlimineerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik hou al op.

Overigens is het 'dit' topic.
quote:
Ik zit me al een tijdje te verbazen over het verschil tussen deze/dit topic. Taalkundig zijn beide verwijswoorden correct om naar het woord "topic" te verwijzen, omdat "topic" een leenwoord is dat zowel "de" of "het" als lidwoord kan hebben. Maar mijn taalgevoel vindt "de topic" beter klinken. Normaal gesproken zijn Engelse leenwoorden ook de-woorden, behalve als er een reden is om daar van af te wijken.

Waar heeft men hier op dit forum de voorkeur voor "dit topic"?
http://www.wetenschapsfor(...)29803-ditdeze-topic/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')