Onzin natuurlijk. Dat werk is er allemaal wel alleen niet voor het bedrag waar iedereen het voor zou willen doen. En hoezo dat terug naar een 20 uurige werkweek, wanneer was dat normaal dan ???? Ik neem aan dat je eigenlijk bedoelt terug naar een werkweek van 60 uur voor de helft van het minimumloon.quote:Op woensdag 3 juli 2013 23:00 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Feitelijk is er gewoon geen 40 uur betaald werk voor iedere Nederlander. Laten we dan ook gewoon terug gaan naar een betaalde werkweek van 20 uur, de overige tijd voer je gewoon onbetaalde arbeid uit en die vul je in op een manier die bij je leven past.
En dan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:59 schreef blomke het volgende:
Ik kijk handenwrijvend uit naar de woningmarktcijfers juni 2013. Ik denk dat we dubbele cijfers gaan krijgen....met een - ervoor...
![]()
Gefeliciteerd met je nieuwe huis!quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:30 schreef stoeltafel het volgende:
Zouden jullie nu een huis durven te kopen? Ook als je misschien over 5 jaar weg gaat?
Zelf heb ik gekozen om te huren, over twee weken trek ik hier in : http://www.funda.nl/huur/(...)-van-uffordlaan-373/
Toch spreken nog aardig veel mensen over weg gegooid geld, kopen is altijd beter, blablabla.
Belangrijkste is toch wel de vrijheid om weg te kunnen wanneer je wil en geen schuld. Ken nu mensen van 25/26 jaar met een restschuld van 30K...
Ja rare constructie, zij kunnen de vloer erin leggen voor ¤ 100 extra per maand. Heb natuurlijk zelf een vloer gekozen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:36 schreef arjan1212 het volgende:
Wat is dat voor iets raars, eerst staat er incl. laminaatvloer en vloerbedekking en verderop 'tegen een toeslag in de huur mogelijk'
Tsja je mag die restschuld meenemen naar je nieuwe hypotheek toch , en nu nog aftrekbaar ook. Alleen als je over 5 jaar wil emigreren, koop het dan niet, want dan enz
Dankje! Als je er 10 jaar blijft zitten is het dikke prima, de stijging/daling is dan niet heel relevant.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:44 schreef krapula het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Ikzelf heb begin dit jaar een huis gekocht. Heb geen idee hoe de vlag er over vijf jaar bij hangt, maar ik heb het huis gekocht met het idee hier toch wel 10 jaar te zitten. Het is inderdaad zo dat je qua vrijheid inleverd, hoewel ik denk dat dat wel meevalt als je een courante woning koopt en zelf alvast wat geld meebrengt.
Het klopt dat je flexibiliteit hebt, maar daar betaal je ook voor. Althans, als ik de stad bekijk waar ik nu heb gekocht, daar was mijn huurwoning op dit moment even duur als de maandelijkse kosten van mijn koopwoning. Grote verschil: huur was bijna 50m2, geen tuin. Nu heb ik 100m2 met tuin voor hetzelfde geld in dezelfde wijk. En de komende tien jaar betaal ik hetzelfde voor mijn onderkomen. groot onderhoud daargelaten
Vertel dat aan de mensen die juli 2003 hebben gekocht...quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:48 schreef stoeltafel het volgende:
Dankje! Als je er 10 jaar blijft zitten is het dikke prima, de stijging/daling is dan niet heel relevant.
Een update van "mijn" grafiek met de laatste gegevens (@Krisp: wil je de 2 oudere versies uit de OP vervangen door deze?):quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:59 schreef blomke het volgende:
Ik kijk handenwrijvend uit naar de woningmarktcijfers juni 2013. Ik denk dat we dubbele cijfers gaan krijgen....met een - ervoor...
![]()
Als je die situatie wil vergelijken met mijn situatie, dan zal dat wel meevallen. Na 10 jaar een annuïteiten- of lineaire hypotheek te hebben gehad heb je minstens 20% van je hypotheek afgelost. Als je zelf ook nog wat hebt ingebracht is die schommeling inderdaad niet zo heel relevant. Niet iets om je heel druk om te maken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vertel dat aan de mensen die juli 2003 hebben gekocht...
5 jaar is wel een vrij korte periode, dan is huren aanzienlijk veiliger. Als het 'tegenvalt' (huizenprijzen gaan op korte termijn weer stijgen en het aantal verkopen trekt flink aan) dan ben je over die 5 jaar misschien iets duurder uit. Als het 'meevalt' (huizenprijzen dalen verder, huis is na 5 jaar moeilijk verkoopbaar), dan ben je met huren een stuk goedkoper uit en heb je veel minder kopzorgen als je weg wilt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:30 schreef stoeltafel het volgende:
Zouden jullie nu een huis durven te kopen? Ook als je misschien over 5 jaar weg gaat?
Zelf heb ik gekozen om te huren, over twee weken trek ik hier in : http://www.funda.nl/huur/(...)-van-uffordlaan-373/
Toch spreken nog aardig veel mensen over weg gegooid geld, kopen is altijd beter, blablabla.
Belangrijkste is toch wel de vrijheid om weg te kunnen wanneer je wil en geen schuld. Ken nu mensen van 25/26 jaar met een restschuld van 30K...
Een kleine proefberekening:quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:30 schreef krapula het volgende:
Na 10 jaar een annuïteitenhypotheek te hebben gehad heb je minstens 20% van je hypotheek afgelost.
Stoeltafel antwoord toch ook op de huidige situatie? En momenteel kan je rentes tussen de 2,5 en 5 procent krijgen, afhankelijk van de tijd dat je het vastzet. Die 6% is nu dus niet aan de orde.quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een kleine proefberekening:
3% rente: na 10 jaar 24,0% afgelost
4% rente: na 10 jaar 21,2% afgelost
5% rente: na 10 jaar 18,8% afgelost
6% rente: na 10 jaar 16,3% afgelost
Die "minstens 20%" is dus helemaal niet gegarandeerd. Met 10% kk en wellicht nog iets extra voor e.e.a. (gewoon omdat dat toen kon) is een restschuld zelfs mogelijk. En dan heb ik het nog niet eens over de mensen die toen aflossingsvrij gingen.
Uiteraard niet voor alle gevallen, maar ze zullen er zeker zijn.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 4 juli 2013 08:59 schreef blomke het volgende:
![]()
Yup. Ik heb afgelopen maand een huis gekocht.quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:30 schreef stoeltafel het volgende:
Waarom zou je uberhaupt een huis kopen als je denkt er maar 5 jaar te willen/kunnen wonen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:30 schreef stoeltafel het volgende:
Hoop geld.quote:Zelf heb ik gekozen om te huren, over twee weken trek ik hier in : http://www.funda.nl/huur/(...)-van-uffordlaan-373/
Niet als je van plan bent maar 5 jaar te blijven wonen daar natuurlijk.quote:Toch spreken nog aardig veel mensen over weg gegooid geld, kopen is altijd beter, blablabla.
Ik ken ook mensen van 50 met 1, 2, 3, 4 (enz) ton overwaarde.quote:Belangrijkste is toch wel de vrijheid om weg te kunnen wanneer je wil en geen schuld. Ken nu mensen van 25/26 jaar met een restschuld van 30K...
Telt november 2004 ook mee? In dat geval: *meld*quote:Op donderdag 4 juli 2013 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:
Vertel dat aan de mensen die juli 2003 hebben gekocht...
Dank dat je hem hier deelt, maar wil je mijn site dan goed noemen -> http://woningmarktcijfers.staanhier.nlquote:
de toko die er onder staat is dus een andere bron. Van een makelaar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 08:28 schreef 99.999 het volgende:
Lekker kansloze toko weer waar het vandaan komt, doen een persbericht uit dat de prijzen niet te voorspellen zijn maar voorspellen hier wel een doemscenario
Dan blijkt dat ik gelijk had twee jaar geleden toen ik zei dat de huizenmarkt nog veel verder weg zou zakken. Nou, de vloer werd met me aangeveegd, dat ik dat durfde te voorspellen, zelfs alleen al het uitten erv an werd me kwalijk genomen.quote:
Dit is dus de nuchtere realiteit. Gefeliciteerd met je woning en vooral met je tuin!quote:Op donderdag 4 juli 2013 09:44 schreef krapula het volgende:
Het klopt dat je flexibiliteit hebt, maar daar betaal je ook voor. Althans, als ik de stad bekijk waar ik nu heb gekocht, daar was mijn huurwoning op dit moment even duur als de maandelijkse kosten van mijn koopwoning. Grote verschil: huur was bijna 50m2, geen tuin. Nu heb ik 100m2 met tuin voor hetzelfde geld in dezelfde wijk. En de komende tien jaar betaal ik hetzelfde voor mijn onderkomen. groot onderhoud daargelaten
En dan? Waar jubel je zo over? Wat is er zo geweldig aan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Dan blijkt dat ik gelijk had twee jaar geleden toen ik zei dat de huizenmarkt nog veel verder weg zou zakken. Nou, de vloer werd met me aangeveegd, dat ik dat durfde te voorspellen, zelfs alleen al het uitten erv an werd me kwalijk genomen.
En dan blijkt ook dat al die producten als aflossingsvrije tophypotheken een groot risico voor de hypotheekgever en de NHG, duss de overheid en daarmee de belastingbetaler, vormen. We zijn nog niet klaar met de ellende op de woningmarkt.
Gevalletje MM. Zelf bijna aan het eind van zijn HRA rechten waarschijnlijk, of hij zit zelf gebeiteld, maar zijn kinderen kunnen niet kopen, enz. enz. dus dan is alles ineens 'Evil'.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:54 schreef 99.999 het volgende:
En dan? Waar jubel je zo over? Wat is er zo geweldig aan?
Of ben je hier ook weer dom aan het trollen?
Tja.....geweldig is het goede woord niet, maar het is wel ontluisterend dat jarenlang oppompen van de huizenmarkt met hoge hypotheken, uiteindelijk leidt tot een diep dal dat z'n weerga en invloed op de overheidsfinanciën niet kent. En jubelen, ach, geen groter vermaak dan leedvermaak.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:54 schreef 99.999 het volgende:
En dan? Waar jubel je zo over? Wat is er zo geweldig aan?
Of ben je hier ook weer dom aan het trollen?
Ah, dom getroll dusquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja.....geweldig is het goede woord niet, maar het is wel ontluisterend dat jarenlang oppompen van de huizenmarkt met hoge hypotheken, uiteindelijk leidt tot een diep dl dat z'n weerga en invloed op de overheidsfinanciën niet kent. En jubelen, ach, geen groter vermaak dan leedvermaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |