Ja, maar das toch gauw al 2 maand geleden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:13 schreef JerryLee het volgende:
[..]
O ,was dat de badkamer?
Al die grote puinbrokken in de tuin?
Ik kan mezelf scheren met mijn beitels, de T7 is gewoon super.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:51 schreef bleiblei het volgende:
Oef, dat klinkt wel erg scherp, zo scherp lukt mij nog niet. Al kom ik wel een heel eind op 3 olie stenen en de MKII.
Het is alleen zo een vervelende klus.
Zit ook wel de T7 te overwegen. Het is alleen zo veel geld voor een slijpsteen.
Daar gebruik ik een schraapstaaltje voor.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:11 schreef Gompy58 het volgende:
Ik vind het leuk om met hout te werken en begin nu langzaam mijn meubeltjes te maken. Dan heb je idd (schaaf)beitels nodig die VLIJM scherp zijn. Schuren is daarna eigenlijk niet meer nodig.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan mezelf scheren met mijn beitels, de T7 is gewoon super.
Maar is het met minimale leercurve ook te doen voor een hobbyist?quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik kan mezelf scheren met mijn beitels, de T7 is gewoon super.
Lekker, een bovenfrees van 1400 watt. Om de 2 mm kun jij je frees gaan verstellen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:17 schreef Gompy58 het volgende:
Wie weet hier iets van spiraal frezen af?
Ik moet een aantal luiken maken voor de ramen. De gat en pen verbindingen wil ik met een spiraal frees doen. Die zou een strakker resultaat geven als met een gewone rechte sleuven fress.
Nu schijnen er 3 soorten te zijn. Positief, negatief en een combi van posi en negatief. ( CMT)
De gaten voor de pennen moeten ongeveer een cm of 6-6,5 diep worden en gaan in massief kwartiers eiken.
Ik gebruik een festool 1400 bovenfrees met een spantang van 12mm. Ik weet dat het ook met de hand kan maar om nu 24 van die gaten met de hand te doen...
iemand dus ervaring met die dingen ? Oh ja, de dikte van het hout is 28mm.
Dat lukt wel, alleen zoals jezelf al aangeeft vindt de frees dat niet fijn, nog minder fijn is wanneer je freesje afbreekt....................quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:17 schreef bleiblei het volgende:
Hoe bedoel je? Denk je dat die niet meer eiken weggefreest krijgt?
Ik heb gleuven van 2cm breed met 5mm per keer gefreest. Heel erg fijn vond de frees het niet trouwens.
Ik weet niet hoe lang de frezen zuiver blijven.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:20 schreef Gompy58 het volgende:
De frees en de machine kan het prima aan hoor, dat is iig mijn ervaring. De mate waarin de frees breekt is idd naast diepte per freesgang ook erg afhankelijk van de mate waarin men de frees door het hout jaagt.
Je zult bij de hardere houtsoorten wat rustiger aan moeten doen.
maar in ieder geval en dus...
mijn vraagt blijft dus staan...
Geen probleem pm maar een keer. dan spreken we wel wat af. Neem maar een beitel mee...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:40 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee, maar deze kende je misschien al?
http://www.woodworking.nl(...)est-spiraalfrees-CMT
Oh, en maak graag een keer gebruik van je aanbod! Woon zelf in 040, maar daar rij ik wel een keer voor op neer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |