Bij een sportzaak kun je het vaak wel krijgen. Of online. Het scheelt enorm, zeker als je zwaar gaat waarbij je grip een probleem wordt. Het geeft je net dat stukje extra waardoor je een lift wel kan doen.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:24 schreef Awesome_ het volgende:
Kan het beter in dit topic vragen:
Magnesium, waar haal ik het en wat is jullie ervaring hiermee mbt gebrek aan grip in vingers/ 'vette' handen?
straatsoldaat gebruikte van die fapdoekjes, werkt net zo goed en veel handiger.quote:Op maandag 17 juni 2013 20:24 schreef Awesome_ het volgende:
Kan het beter in dit topic vragen:
Magnesium, waar haal ik het en wat is jullie ervaring hiermee mbt gebrek aan grip in vingers/ 'vette' handen?
Thanks, zal het online eens ergens gaan bestellenquote:Op maandag 17 juni 2013 20:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bij een sportzaak kun je het vaak wel krijgen. Of online. Het scheelt enorm, zeker als je zwaar gaat waarbij je grip een probleem wordt. Het geeft je net dat stukje extra waardoor je een lift wel kan doen.
quote:Op maandag 17 juni 2013 18:59 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ook de eerste keer gedaan, toen viel ik en verliet ik huilend de gym.herkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik huilde nog net niet, maar moest me wel inhouden
heb me idd ook uitgeschreven toen
Niet zomaar. Vandaag met iemand de bench press gedeeld, beetje een praatje en hij vertelde dat hij al tijden vastzit op 60 kilo. Dan geef ik wel wat tips. Eerst gewoon een paar dingen zeggen om te kijken of het serieus genomen wordt, als dat zo is leg ik het verder uit.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:11 schreef StraatSoldaat het volgende:
Geven jullie mensen nog tips in de gym? Ik deed het eerst wel maar dat is dweilen met de kraan open. Doe het nu alleen als mensen de oefeningen echt gevaarlijk uitvoeren.
Niemand zal je tegenhouden, maar het is geen deadliftenquote:Op maandag 17 juni 2013 19:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar zolang je aan het technieken bent of nog niet echt hoog gewicht pakt dan kun je net zo goed met momentum trainen eigenlijk? Aangezien dat gewicht dan nog redelijk verwaarloosbaar is?
tuurlijk nietquote:Op maandag 17 juni 2013 19:11 schreef StraatSoldaat het volgende:
Geven jullie mensen nog tips in de gym? Ik deed het eerst wel maar dat is dweilen met de kraan open. Doe het nu alleen als mensen de oefeningen echt gevaarlijk uitvoeren.
Wat waren die tips dan?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niet zomaar. Vandaag met iemand de bench press gedeeld, beetje een praatje en hij vertelde dat hij al tijden vastzit op 60 kilo. Dan geef ik wel wat tips. Eerst gewoon een paar dingen zeggen om te kijken of het serieus genomen wordt, als dat zo is leg ik het verder uit.
Volgens mij was deze gozert er wel mee geholpen en nam hij het aan.
PC tips aub?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:14 schreef tjoptjop het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de deadlift samen met de power clean de heerlijkste oefeningen vind.
De clean omdat het zo heerlijk explosief is en de DL omdat je zo'n beetje iedere spier voelt werken
Hoe bedoel je tips? Staan tig filmpjes en instructies op het net. Of zit je met een specifieke vraag?quote:
Gewoon algemene tips. Ik vind het heel lastig om de beweging(en) goed te doen. Vooral de explosivie beweging met de schouders.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:16 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe bedoel je tips? Staan tig filmpjes en instructies op het net. Of zit je met een specifieke vraag?
Die je de beweging wel via je bovenbenen? Het landen gaat wel goed?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:17 schreef Beach het volgende:
[..]
Gewoon algemene tips. Ik vind het heel lastig om de beweging(en) goed te doen. Vooral de explosivie beweging met de schouders.
Via m'n bovenbenen? Leg eens uitquote:Op maandag 17 juni 2013 21:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die je de beweging wel via je bovenbenen? Het landen gaat wel goed?
Je eerste beweging is traag, a la deadlift. Dan voor de snelle beweging geef je em een 'zetje' met je bovenbenen.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:21 schreef Beach het volgende:
[..]
Via m'n bovenbenen? Leg eens uit![]()
Mwah matig. Landt niet echt op m'n vingertoppen en m'n ellebogen zijn te laag.
M'n sleutenbenen ongeveer. Paar beurse plekken daarquote:Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je eerste beweging is traag, a la deadlift. Dan voor de snelle beweging geef je em een 'zetje' met je bovenbenen.
vwb dat landen, waar steunt de barbell op als je ellebogen te laag zijn?
slick, 60 kilo en dan al vastzitten, das mijn off day warm up. woog ie ook 60 ofzo?quote:Op maandag 17 juni 2013 21:08 schreef Snakey het volgende:
[..]
Niet zomaar. Vandaag met iemand de bench press gedeeld, beetje een praatje en hij vertelde dat hij al tijden vastzit op 60 kilo. Dan geef ik wel wat tips. Eerst gewoon een paar dingen zeggen om te kijken of het serieus genomen wordt, als dat zo is leg ik het verder uit.
Volgens mij was deze gozert er wel mee geholpen en nam hij het aan.
Veelgemaakte fout (als ik denk wat je bedoelt), deed het zelf ook verkeerd. Via dit topic kreeg ik toen onderstaand filmpje en nu gaat het goed.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:25 schreef Beach het volgende:
[..]
M'n sleutenbenen ongeveer. Paar beurse plekken daar
Bedankt, even bekijken.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Veelgemaakte fout (als ik denk wat je bedoelt), deed het zelf ook verkeerd. Via dit topic kreeg ik toen onderstaand filmpje en nu gaat het goed.
powerclean is zo lekker om te doen, ook erg zwaar voor je benen. Eerste setje van 5 nog nergens last van, 2e setje al bij de 3e rep meer moeite en 3e en als ik nog kracht over heb 4e setje zijn zwaar killer.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:14 schreef tjoptjop het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de deadlift samen met de power clean de heerlijkste oefeningen vind.
De clean omdat het zo heerlijk explosief is en de DL omdat je zo'n beetje iedere spier voelt werken
je kan de stang ook gewoon weer rustig op de grond zetten, kost ietsje meer energie.quote:Op maandag 17 juni 2013 21:58 schreef tjoptjop het volgende:
Aan echt olympische lifts waag ik me trouwens (nog) niet. Lijkt me wel heel tof, maar zonder coach/begeleiding is het volgens mij niet een kwestie van of je blessures krijgt, maar wanneer.
Daarnaast geen faciliteiten in de sportschool om een barbell van ruim 2 meter hoogte naar beneden te laten vallen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |