Verzekeringsman? Valt er in die strontput uberhaupt wel wat te verzekeren?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat deden ze dan ook niet; zij is journalist en hij verzekeringsman.
Juist wel lijkt me. En dat blijkt dus ook. En Jemen ken ik niet, dus hoezeer "strontput" het is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 01:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Verzekeringsman? Valt er in die strontput uberhaupt wel wat te verzekeren?
Als het bekend was waar ze zaten, dan had Jemen hoogstwaarschijnlijk zelf een actie op touw gezet.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 04:41 schreef breaky het volgende:
Als Nederland niet gaat betalen, dan hoop ik dat er een reddingsactie op touw wordt gezet.
Anders is het binnen 10 dagen over en uit (als hun dreigementen echt zijn)
Het is natuurlijk niet hun schuld dat ze ontvoerd zijn. Het is gewoon je reinste crimineel gedrag om geld los te kunnen krijgen.
En als je niet gaat betalen, wat dan? Dat heeft dan toch zeer vervelende consequenties voor deze twee personen, lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 03:55 schreef alf89 het volgende:
Filmpje gezien en ik vond het zeer aangrijpend, maar je moet als land juist niet losgeld gaan betalen.
Hoe klote dat voor zo'n echtpaar en hun familie ook is.
Als je nu toegeeft aan dit soort gijzelnemers dan zullen ze in de toekomst alleen maar meer mensen gaan ontvoeren. En Nederlanders zullen dan een doelwit worden, omdat Nederland toch wel betaalt.
Zeg maar gerust verschrikkelijke consequenties. Een troost is dat ze hun gijzelnemers relatief goed behandelen, maar recent zijn er nog 3 buitenlanders dood gevonden in Jemen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 04:55 schreef bzl. het volgende:
[..]
En als je niet gaat betalen, wat dan? Dat heeft dan toch zeer vervelende consequenties voor deze twee personen, lijkt mij.
Ik neem aan dat ze al druk aan het zoeken zijn. Waarschijnlijk heeft de Nederlandse Ambassade zich vooral met de zoek actie bezig gehouden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 04:42 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Als het bekend was waar ze zaten, dan had Jemen hoogstwaarschijnlijk zelf een actie op touw gezet.
Zijn er al beelden van de auto dan?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:10 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Grappen maken in dit soort topics.
Lastig! Of in onderhandeling treden met bebaarde terroristen of het leven van twee onschuldige mensen op het spel zetten. Een dilemma is het. Recent nog in Algerije. Daar treden ze ook niet in onderhandeling met terroristen. Het leger heeft heel hard opgetreden en tientallen terroristen een kopje kleiner gemaakt, speelden ook economische belangen mee want ze hadden een gebied waar olie gewonnen wordt bezet, maar helaas zijn ook veel onschuldige gijzelnemers geraakt tijdens de beschietingen en overleden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:07 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze al druk aan het zoeken zijn. Waarschijnlijk heeft de Nederlandse Ambassade zich vooral met de zoek actie bezig gehouden.
Al hoewel het helaas moeilijk zoeken zal zijn in de door rebellen gecontroleerde gebieden...
Buitenlandse zaken heeft daar een erg effectieve methode voor.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Lastig! Of in onderhandeling treden met bebaarde terroristen of het leven van twee onschuldige mensen op het spel zetten. Een dilemma is het.
We zullen zien of het dit keer ook effectief is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:22 schreef sig000 het volgende:
[..]
Buitenlandse zaken heeft daar een erg effectieve methode voor.
Na lang uitstellen gaan ze praten op een manier dat zowat elke ontvoerder het opgeeft.
Lukt niet altijd en dan komt er nog een kort ANP berichtje.
Ze liggen daar echt niet wakker van zo'n geval, die doen voorlopig nog helemaal niets en hebben het volste vertrouwen in de autoriteiten van dat land.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We zullen zien of het dit keer ook effectief is.
De broer van een collega (die ik nu ga opzoeken in Rio) is erbij omgekomen, daar in Algerije.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Lastig! Of in onderhandeling treden met bebaarde terroristen of het leven van twee onschuldige mensen op het spel zetten. Een dilemma is het. Recent nog in Algerije. Daar treden ze ook niet in onderhandeling met terroristen. Het leger heeft heel hard opgetreden en tientallen terroristen een kopje kleiner gemaakt, speelden ook economische belangen mee want ze hadden een gebied waar olie gewonnen wordt bezet, maar helaas zijn ook veel onschuldige gijzelnemers geraakt tijdens de beschietingen en overleden.
Echt heel triest. Hoe gaat het met die collega trouwens. Een beetje overheen kunnen komen of zijn de wonden nog vers?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De broer van een collega (die ik nu ga opzoeken in Rio) is erbij omgekomen, daar in Algerije.
Ja, keihard werken in de Sahara en dan door een stel idioten vermoord worden...quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Echt heel triest. Hoe gaat het met die collega trouwens. Een beetje overheen kunnen komen of zijn de wonden nog vers?
Hij zal het altijd met zich meedragen. Als hij het maar een plek kan geven.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, keihard werken in de Sahara en dan door een stel idioten vermoord worden...
Het is voor het eerst weer dat ik hem zie. Es kijken hoe het met hem is.
Dat blijft toch lastig in zulke gevaarlijke gebieden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Hij zal het altijd met zich meedragen. Als hij het maar een plek kan geven.
Ik neem aan dat de Algerijnse autoriteiten samen met de bedrijven die de olie winnen ondertussen wel maatregelen hebben genomen om dit in de toekomst niet nog een keer te laten gebeuren. Risico zul je nooit kunnen uitsluiten, alleen maar tot het uiterste beperken.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:52 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat blijft toch lastig in zulke gevaarlijke gebieden.
Dat mensen dat soort risico's durven nemen. Petje af. Zal wel het benodigde gevarengeld voor betaald worden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 05:59 schreef El_Matador het volgende:
In Colombia worden ook oliemedewerkers ontvoerd. Een goeie vriendin van me moet zo'n gebied in, aan de grens met Venezuela. Ik heb het uit haar hoofd proberen te praten (ze heeft een dochtertje), maar nee. Ik zou zelf niet gaan, maar goed. Tot nog toe weinig (= geen) last gehad van lui die het speciaal op ons gemunt hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |