abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127846091
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
pi_127846114
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:10 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Nu sluit je uit :) Iets wat ik ook deed en sinds ik dat minder doe gaat alles een stuk makkelijker.
De maatschappij sluit over het algemeen mij uit. Ik hoef voor het uitsluiten geen moeite te doen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 16 juni 2013 @ 00:13:29 #3
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127846130
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

De maatschappij sluit over het algemeen mij uit. Ik hoef voor het uitsluiten geen moeite te doen.
Sluit de maatschappij je uit of heb je jezelf uitgesloten van de maatschappij?
pi_127846143
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:13 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Sluit mij even aan bij deze vraag :)

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Is de cultuur dan misschien niet een onderdeel van het probleem? Als dat niet zo is, waarom niet?
Men wil het niet zien de cultuur, daar zit het hele probleem :)
pi_127846181
Waarvoor zijn jullie bang dan?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  zondag 16 juni 2013 @ 00:15:33 #6
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127846197
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Fusions het volgende:
Naalden
pi_127846211
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Naalden
AK47's
pi_127846250
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Fusions het volgende:
Grote spinnen.
Rustig aan.
pi_127846328
Ontopic maar weer :)
pi_127846345
Ik ben bang dat ik nog heel lang depressief blijf...
Kut ziekte.
Rustig aan.
  zondag 16 juni 2013 @ 00:19:50 #11
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127846349
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:13 schreef Royco1 het volgende:

[..]

De maatschappij sloot mij uit (pesten) en toen heb ik mezelf jarenlang uitgesloten met het idee dat de maatschappij mij niet moet. Dat is de kernpunt van waarom ik professionele hulp heb gezocht.
Ik moet weer het gevoel hebben dat ik gewild word om mezelf als persoon en niet om bijvoorbeeld mijn skills. Mijn leven is momenteel kapot.
Ik ben nu 27 en ik heb tot vorig jaar augustus nog nooit een normaal sociaal leven gehad. Ik heb ook nog nooit iets gedaan met meiden. Daar waren die meiden vroeger veel te jong voor in hun hoofden.
Zoals jullie misschien al wel weten zit ik bij een studentenvereniging waar mensen bij zitten die mij wel mogen, maar zij zijn een grote uitzondering op de regel.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 16 juni 2013 @ 00:20:35 #12
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127846383
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Smerig herkenbaar... Vreet energie. Wou je zelf weer aan het werk?
Ja en nee. Toen ik alleen op mijn kamer zat (heb een kamertje) voelde ik me zo slecht, maar ik voelde me ook vrij. Als dat ergens op slaat. Nu ik me niet meer afzonder merk ik wel dat ik me minder op mijn gemak voel, zelfs bij mijn familie. Dus in dat opzicht had ik liever niet gewerkt. Echter, ik wil ook niet meer stilstaan. Dus hoewel mijn gevoel echt anders zegt, wil ik gaan werken, weer met vrienden spreken en natuurlijk ook aan mezelf werken. Wel met nul verwachtingen. Daarom vind ik het ook niet erg als ik niks doe met vrienden. Als het langzaam moet gaan, dan moet dat maar.
Guilty as changed.
The Best of Seņor Chang --- Part II
pi_127846390
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Naalden
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:16 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

AK47's
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Grote spinnen.
Dat is toch niet eng
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_127846400
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
Ik ben bang dat ik nog heel lang depressief blijf...
Kut ziekte.
Dat weet je niet, al hoop ik dat je er snel uit komt, Insjallah :)
  zondag 16 juni 2013 @ 00:21:56 #15
358102 Senor__Chang
pi_127846422
FAUSTI, ben je Checheens? :P Of Turks?
Guilty as changed.
pi_127846429
-

[ Bericht 100% gewijzigd door FAUSTI op 16-06-2013 00:30:15 ]
pi_127846452
Dat is iets anders dan gewoon een geweer, maar je bent bang dat iemand dat bij jou doet?
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_127846495
quote:
5s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:21 schreef Senor__Chang het volgende:
FAUSTI, ben je Checheens? :P Of Turks?
Nee, Hollander zeggen ze. Spreek ook gewoon enkel Nederlands enzo "ahum" Right :') En nee, Turks ben ik niet :(
  zondag 16 juni 2013 @ 00:25:00 #19
103397 minthy
Lief-ish
pi_127846549
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja en nee. Toen ik alleen op mijn kamer zat (heb een kamertje) voelde ik me zo slecht, maar ik voelde me ook vrij. Als dat ergens op slaat. Nu ik me niet meer afzonder merk ik wel dat ik me minder op mijn gemak voel, zelfs bij mijn familie. Dus in dat opzicht had ik liever niet gewerkt. Echter, ik wil ook niet meer stilstaan. Dus hoewel mijn gevoel echt anders zegt, wil ik gaan werken, weer met vrienden spreken en natuurlijk ook aan mezelf werken. Wel met nul verwachtingen. Daarom vind ik het ook niet erg als ik niks doe met vrienden. Als het langzaam moet gaan, dan moet dat maar.
Ik begrijp je :P
Wel knap van je om zo door te zetten!!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127846551
Lama, topic raakt zo verkloot. Maar ben geen turk!
  zondag 16 juni 2013 @ 00:31:21 #21
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127846792
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wow, je hebt dezelfde problemen als ik :o
Ik voel me het meest op mijn gemak als ik een lange tijd alleen op mijn kamertje zit, maar als ik te lang alleen ben dan word ik gek van de eenzaamheid. Aan de andere kant ben ik altijd gespannen in gezelschap, inclusief familie. Het is vervelend.
  zondag 16 juni 2013 @ 00:38:35 #22
358102 Senor__Chang
pi_127847038
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:31 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Wow, je hebt dezelfde problemen als ik :o
Ik voel me het meest op mijn gemak als ik een lange tijd alleen op mijn kamertje zit, maar als ik te lang alleen ben dan word ik gek van de eenzaamheid. Aan de andere kant ben ik altijd gespannen in gezelschap, inclusief familie. Het is vervelend.
Ik had dat eerst veel minder, maar nu hoeft het niet echt allemaal. Een beetje dubbel eigenlijk. Ik ben wel een persoon die graag met bv vrienden of familie is, maar ik lijk het plezier maken verloren te hebben. Dan is het gewoon moeilijk om iets te gaan doen met anderen. En het helpt ook niet echt dat ik met een gevoel rondloop dat als ik geen rekening moest houden met familie, dat ik dan wel zou kappen. Definitief.
Guilty as changed.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:28:54 #23
358102 Senor__Chang
pi_127848750
Ik lees nu wel wat tegenstrijdigheid in mijn posts. Komt omdat mijn gevoelens en gedachtes niet eenduidig zijn. Het komt erop neer dat ik me niet goed voel, maar daar minder mee zit en met nul verwachtingen zie hoe het zal gaan.

Zo.
Guilty as changed.
  zondag 16 juni 2013 @ 01:34:19 #24
103397 minthy
Lief-ish
pi_127848908
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:28 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik lees nu wel wat tegenstrijdigheid in mijn posts. Komt omdat mijn gevoelens en gedachtes niet eenduidig zijn. Het komt erop neer dat ik me niet goed voel, maar daar minder mee zit en met nul verwachtingen zie hoe het zal gaan.

Zo.
Ik volg je helemaal hoor, maar mogelijk zegt dat ook iets over dat ikzelf niet in balans ben :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zondag 16 juni 2013 @ 01:42:25 #25
358102 Senor__Chang
pi_127849204
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 01:34 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik volg je helemaal hoor, maar mogelijk zegt dat ook iets over dat ikzelf niet in balans ben :P
Mooi.

Het 1e dan.
Guilty as changed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')