abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 23:48:11 #51
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127886193
over twee weken vervolgafspraak bij psycholoog.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_127886626
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Of loop voor hem uit.
Out of the box, nice! ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:24 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik een beetje naar mijn gevoel luister is het vooral een gebrek aan ''licht aan het einde van de tunnel zien'' dat ervoor zorgt dat ik in het donker het licht knopje niet kan vinden.

Nu ik mij wel redelijk voel weet ik namelijk ook niet waar ik het voor doe, of het nutteloos voelt? Nou dat niet eens.. Het voelt meer alsof je niet leeft.. En dat is erg vervelend.. Ik voel toch een soort van tijdsdruk.. Dat het niet goed is dat ik het leven aan mij voorbij laat gaan.
Het ironische is dat je dat licht pas ziet als je het licht ziet... als je snapt wat ik bedoel. Je zoekt nu als het ware met een blinddoek op naar licht, maar eentje die je niet zo even weet te vinden in het donker. Het komt dus aan op zoeken, of concreter, onderzoeken waar het 'm zit. Dat kan via zelfonderzoek of via literatuur, van psychologisch wetenschappelijke aard tot spiritueel. Het is niet te zeggen hoe lang het duurt, maar eens zal het klikken.

Zo was het iig voor mij, en ook voor mijn moeder die borderliner is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf merk dat ik wel mindful moet blijven. Dus blijven kijken naar mijn beleving, blijven cultiveren van de nieuwe (positieve) gedachtestromen. Door dagen waarop ik moe ben en mijn gevoelsleven daalt is me dat opgevallen. Je kan het zien als een verslaving: één keer van de wagen vallen en je zit er weer in.

Tegenwoordig merk ik gelukkig wel dat ik met neerslachtigheid ook prima overweg kan. Wat eigenlijk nog beter is, want zo is er beheersing; balans. Het duurde even, en heeft me vertraagd in m'n 'vooruitgang' in de maatschappij, maar ik ben al flink op weg inmiddels. En de maatschappij heeft er maar genoegen mee te nemen, net als ik. Blijkbaar was dit nodig voor mij om vredig mijn leven te kunnen ervaren. Ik treur er niet om, want ik heb er enorm veel van geleerd. Ik wens het niemand toe, maar zou het niet terug willen draaien. Ik ben wie ik ben en dat is helemaal okay. O-)
pi_127887041
quote:
7s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Out of the box, nice! ^O^

[..]

Het ironische is dat je dat licht pas ziet als je het licht ziet... als je snapt wat ik bedoel. Je zoekt nu als het ware met een blinddoek op naar licht, maar eentje die je niet zo even weet te vinden in het donker. Het komt dus aan op zoeken, of concreter, onderzoeken waar het 'm zit. Dat kan via zelfonderzoek of via literatuur, van psychologisch wetenschappelijke aard tot spiritueel. Het is niet te zeggen hoe lang het duurt, maar eens zal het klikken.

Zo was het iig voor mij, en ook voor mijn moeder die borderliner is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf merk dat ik wel mindful moet blijven. Dus blijven kijken naar mijn beleving, blijven cultiveren van de nieuwe (positieve) gedachtestromen. Door dagen waarop ik moe ben en mijn gevoelsleven daalt is me dat opgevallen. Je kan het zien als een verslaving: één keer van de wagen vallen en je zit er weer in.

Tegenwoordig merk ik gelukkig wel dat ik met neerslachtigheid ook prima overweg kan. Wat eigenlijk nog beter is, want zo is er beheersing; balans. Het duurde even, en heeft me vertraagd in m'n 'vooruitgang' in de maatschappij, maar ik ben al flink op weg inmiddels. En de maatschappij heeft er maar genoegen mee te nemen, net als ik. Blijkbaar was dit nodig voor mij om vredig mijn leven te kunnen ervaren. Ik treur er niet om, want ik heb er enorm veel van geleerd. Ik wens het niemand toe, maar zou het niet terug willen draaien. Ik ben wie ik ben en dat is helemaal okay. O-)
Keb de indruk dat ik door iets van buitenaf geraakt moet worden.
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:05:12 #54
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887071
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:48 schreef Andromache het volgende:
over twee weken vervolgafspraak bij psycholoog.
Goed gevoel bij?
pi_127887261
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Keb de indruk dat ik door iets van buitenaf geraakt moet worden.
Hier juist het tegenovergestelde, ik moet mezelf schoppen. Ik merk dat ik me niet meer zo in beweging laat zetten door anderen. Zowel positief als negatief.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_127887316
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:09 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier juist het tegenovergestelde, ik moet mezelf schoppen. Ik merk dat ik me niet meer zo in beweging laat zetten door anderen. Zowel positief als negatief.
Ik heb het niet over ''door anderen''
Rustig aan.
pi_127887389
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:10 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb het niet over ''door anderen''
Omgeving idem, maar daarvoor ben ik sowieso te schijterig.
Tante minthy!! O+
pi_127887481
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Ooohhhh, i just want you to know, its allright its allright its allright..

Oohhh, you can come to my door, i dont mind i dont mind i dont mind at all....
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:14:52 #59
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_127887487
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:05 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Goed gevoel bij?
ja wel.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 17 juni 2013 @ 00:15:39 #60
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887512
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef Andromache het volgende:

[..]

ja wel.
Dat is al een goed begin in ieder geval.
pi_127887532
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef minthy het volgende:

[..]

Noch anderen noch de omgeving...
Ik wacht op een of andere gebeurtenis die mij raakt en reden geeft voor iets oid.
Rustig aan.
pi_127887549
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ooohhhh, i just want you to know, its allright its allright its allright..

Oohhh, you can come to my door, i dont mind i dont mind i dont mind at all....
Wat bedoel je? Ik kan geen touw vastknopen aan je post :P
Tante minthy!! O+
pi_127887590
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik wacht op een of andere gebeurtenis die mij raakt en reden geeft voor iets oid.
Klopt, en dat is mij toch een paar uurtjes terug gebeurd al zwijg ik er liever over :@
pi_127887629
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:17 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Klopt, en dat is mij toch een paar uurtjes terug gebeurd al zwijg ik er liever over :@
:) Okidoki.
Rustig aan.
pi_127887640
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:18 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

:) Okidoki.
Vraag dan door!
pi_127887643
quote:

[..]

Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken :')
Daar ligt volgens mij wel een punt.
Tante minthy!! O+
pi_127887661
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Vraag dan door!
Haha, neejoh schat :* Jij wilt het niet kwijt.
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:20:09 #68
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127887685
quote:

[..]

Ga weg uit je huidige omgeving als je dat kan. Als je geen directe familie hebt die op je vertrouwd of een studie die je af moet maken. Neem een groot risico als je huidige leven je niet boeit.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127887709
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Haha, neejoh schat :* Jij wilt het niet kwijt.
Als ik dat zeg wil ik het juist meestal wel, lekker verwarrend weer he :')
  maandag 17 juni 2013 @ 00:20:49 #70
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_127887714
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef FAUSTI het volgende:

[..]

Vraag dan door!
Wat is er gebeurd?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_127887736
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken :')
Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?
Ik bedoel, je bent dan alleen bezig met je eigen gevoel, ik doe precies hetzelfde...
Als je een totaal plaatje weet waar je naar wilt streven en je hebt voor jezelf bedacht waarom je dat wilt dan geeft dat kracht en zul je er makkelijker naar kunnen leven dat je niet zo in je gevoel opgaat.
Rustig aan.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:22:34 #72
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_127887780
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef Andromache het volgende:

[..]

ja wel.
Hoe is het gegaan trouwens? Of valt er weinig over te zeggen?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_127887786
quote:
5s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:20 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd?
Na 11 jaar gevraagd voor een afspraakje, gaf mij het geloof dat ik toch niet zo ongewenst ben. Doet mij veel, en voelt erg fijn hoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet. Maar deed mij eigen wel iets :{
  maandag 17 juni 2013 @ 00:23:11 #74
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_127887817
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:

[..]

Alles op jezelf betrekken is inderdaad niet goed, kost je veel te veel energie, en dan meestal ook nog negatieve.
Maar de focus kun je ook op andere manieren bij jezelf zoeken he.
Vind uit waar je kracht ligt, en leer tevreden te zijn met jezelf, accepteer dat je misschien niet helemaal perfect bent, maar zie de goede dingen in jezelf.
pi_127887836
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?
Ik bedoel, je bent dan alleen bezig met je eigen gevoel, ik doe precies hetzelfde...
Als je een totaal plaatje weet waar je naar wilt streven en je hebt voor jezelf bedacht waarom je dat wilt dan geeft dat kracht en zul je er makkelijker naar kunnen leven dat je niet zo in je gevoel opgaat.
Ja, maar in m'n hoofd ben ik juist heel druk met anderen, de omgeving en gebeurtenissen. Nog niet eens zozeer met het gevoel dat dat allemaal oproept :P
Tante minthy!! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')