Out of the box, nice!quote:
Het ironische is dat je dat licht pas ziet als je het licht ziet... als je snapt wat ik bedoel. Je zoekt nu als het ware met een blinddoek op naar licht, maar eentje die je niet zo even weet te vinden in het donker. Het komt dus aan op zoeken, of concreter, onderzoeken waar het 'm zit. Dat kan via zelfonderzoek of via literatuur, van psychologisch wetenschappelijke aard tot spiritueel. Het is niet te zeggen hoe lang het duurt, maar eens zal het klikken.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:24 schreef kingtoppie het volgende:
Als ik een beetje naar mijn gevoel luister is het vooral een gebrek aan ''licht aan het einde van de tunnel zien'' dat ervoor zorgt dat ik in het donker het licht knopje niet kan vinden.
Nu ik mij wel redelijk voel weet ik namelijk ook niet waar ik het voor doe, of het nutteloos voelt? Nou dat niet eens.. Het voelt meer alsof je niet leeft.. En dat is erg vervelend.. Ik voel toch een soort van tijdsdruk.. Dat het niet goed is dat ik het leven aan mij voorbij laat gaan.
Keb de indruk dat ik door iets van buitenaf geraakt moet worden.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Out of the box, nice!
[..]
Het ironische is dat je dat licht pas ziet als je het licht ziet... als je snapt wat ik bedoel. Je zoekt nu als het ware met een blinddoek op naar licht, maar eentje die je niet zo even weet te vinden in het donker. Het komt dus aan op zoeken, of concreter, onderzoeken waar het 'm zit. Dat kan via zelfonderzoek of via literatuur, van psychologisch wetenschappelijke aard tot spiritueel. Het is niet te zeggen hoe lang het duurt, maar eens zal het klikken.
Zo was het iig voor mij, en ook voor mijn moeder die borderliner is. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf merk dat ik wel mindful moet blijven. Dus blijven kijken naar mijn beleving, blijven cultiveren van de nieuwe (positieve) gedachtestromen. Door dagen waarop ik moe ben en mijn gevoelsleven daalt is me dat opgevallen. Je kan het zien als een verslaving: één keer van de wagen vallen en je zit er weer in.
Tegenwoordig merk ik gelukkig wel dat ik met neerslachtigheid ook prima overweg kan. Wat eigenlijk nog beter is, want zo is er beheersing; balans. Het duurde even, en heeft me vertraagd in m'n 'vooruitgang' in de maatschappij, maar ik ben al flink op weg inmiddels. En de maatschappij heeft er maar genoegen mee te nemen, net als ik. Blijkbaar was dit nodig voor mij om vredig mijn leven te kunnen ervaren. Ik treur er niet om, want ik heb er enorm veel van geleerd. Ik wens het niemand toe, maar zou het niet terug willen draaien. Ik ben wie ik ben en dat is helemaal okay.
Goed gevoel bij?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:48 schreef Andromache het volgende:
over twee weken vervolgafspraak bij psycholoog.
Hier juist het tegenovergestelde, ik moet mezelf schoppen. Ik merk dat ik me niet meer zo in beweging laat zetten door anderen. Zowel positief als negatief.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Keb de indruk dat ik door iets van buitenaf geraakt moet worden.
Ik heb het niet over ''door anderen''quote:Op maandag 17 juni 2013 00:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier juist het tegenovergestelde, ik moet mezelf schoppen. Ik merk dat ik me niet meer zo in beweging laat zetten door anderen. Zowel positief als negatief.
Omgeving idem, maar daarvoor ben ik sowieso te schijterig.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over ''door anderen''
Ooohhhh, i just want you to know, its allright its allright its allright..quote:Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef minthy het volgende:
[..]
Omgeving idem, maar daarvoor ben ik sowieso te schijterig.
ja wel.quote:
Noch anderen noch de omgeving...quote:Op maandag 17 juni 2013 00:11 schreef minthy het volgende:
[..]
Omgeving idem, maar daarvoor ben ik sowieso te schijterig.
Wat bedoel je? Ik kan geen touw vastknopen aan je postquote:Op maandag 17 juni 2013 00:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ooohhhh, i just want you to know, its allright its allright its allright..
Oohhh, you can come to my door, i dont mind i dont mind i dont mind at all....
Klopt, en dat is mij toch een paar uurtjes terug gebeurd al zwijg ik er liever overquote:Op maandag 17 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Noch anderen noch de omgeving...
Ik wacht op een of andere gebeurtenis die mij raakt en reden geeft voor iets oid.
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:17 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Klopt, en dat is mij toch een paar uurtjes terug gebeurd al zwijg ik er liever over
Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekkenquote:Op maandag 17 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik wacht op een of andere gebeurtenis die mij raakt en reden geeft voor iets oid.
Ga weg uit je huidige omgeving als je dat kan. Als je geen directe familie hebt die op je vertrouwd of een studie die je af moet maken. Neem een groot risico als je huidige leven je niet boeit.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ik dat zeg wil ik het juist meestal wel, lekker verwarrend weer hequote:Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Haha, neejoh schatJij wilt het niet kwijt.
Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?quote:Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken![]()
Daar ligt volgens mij wel een punt.
Hoe is het gegaan trouwens? Of valt er weinig over te zeggen?quote:
Na 11 jaar gevraagd voor een afspraakje, gaf mij het geloof dat ik toch niet zo ongewenst ben. Doet mij veel, en voelt erg fijn hoe het allemaal gaat lopen weet ik nog niet. Maar deed mij eigen wel ietsquote:
Alles op jezelf betrekken is inderdaad niet goed, kost je veel te veel energie, en dan meestal ook nog negatieve.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat ik me juist teveel laat raken door gebeurtenissen/anderen/omgeving en dat ik de focus meer bij mezelf moet zoeken. Best lastig, want iedereen roept altijd dat ik niet alles op mezelf moet betrekken![]()
Daar ligt volgens mij wel een punt.
Ja, maar in m'n hoofd ben ik juist heel druk met anderen, de omgeving en gebeurtenissen. Nog niet eens zozeer met het gevoel dat dat allemaal oproeptquote:Op maandag 17 juni 2013 00:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als jij je laat raken dan ligt de focus toch enorm op jezelf?
Ik bedoel, je bent dan alleen bezig met je eigen gevoel, ik doe precies hetzelfde...
Als je een totaal plaatje weet waar je naar wilt streven en je hebt voor jezelf bedacht waarom je dat wilt dan geeft dat kracht en zul je er makkelijker naar kunnen leven dat je niet zo in je gevoel opgaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |