abonnement Unibet Coolblue
pi_129572454
Belle, je hebt mijn droombevalling beleefd. Wow. O+
pi_129572471
Belle, ik krijg kippenvel en tranen van je verhaal. Prachtig! Wat mooi dat je vader er zo voor je was en dat hij voelde dat je Christophe nodig had. En wat mooi dat je zo kon vertrouwen op je eigen lichaam. O+
E.
pi_129572522
Belle, ik heb ademloos zitten lezen. Wat mooi en ontroerend! Dank je wel voor het delen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:35:52 #104
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_129572532
Belle O+ wauw
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:40:27 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_129572624
Wauw belle, dat klinkt echt fantastisch! Echt geweldig dat je zo op je lijf vertrouwt, en dat je vriend en je ouders je zo goed bij hebben gestaan O+
  donderdag 1 augustus 2013 @ 10:50:36 #106
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_129572862
Wat bijzonder Bellelena! Volgens mij ben je professioneel bevaller :P Ook heel speciaal dat je ouders erbij waren. Wat kunnen bevallingen toch van elkaar verschillen dan he. De jouw komt voor mijn gevoel heel dicht bij ' hoe het zou moeten zijn'
pi_129572950
wow Belle wat een mooie bevalling!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_129573272
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 10:50 schreef Aventura het volgende:
Wat bijzonder Bellelena! Volgens mij ben je professioneel bevaller :P Ook heel speciaal dat je ouders erbij waren. Wat kunnen bevallingen toch van elkaar verschillen dan he. De jouw komt voor mijn gevoel heel dicht bij ' hoe het zou moeten zijn'
Dit vind ik ook, het is zé natuurlijk. Maar als ik eraan denk dat ik dat zou moeten doen krijg ik het al benauwd! Doe mij maar de makkelijkste weg met ruggenprik en een verloskundige die tussen je benen loert O+
pi_129573387
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:06 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Dit vind ik ook, het is zé natuurlijk. Maar als ik eraan denk dat ik dat zou moeten doen krijg ik het al benauwd! Doe mij maar de makkelijkste weg met ruggenprik en een verloskundige die tussen je benen loert O+
Waarom is dat? Gewoon nieuwsgierig hoor :)
Home is where the O+ is...
pi_129573797
Omdat je dan wel weet hoeveel cm je hebt, hoeveel je nog moet, dat iemand die er al duizend heeft gezien je bevestigt dat het goed gaat, dat ik meteen naar de OK kon toen ik ging bloeden, dat je stijgbeugels hebt om je tegen af te zetten, dat je weet dat er verlossing is in de vorm van pijnstilling.
Oftewel: vermeende controle. En zogenaamde zekerheid. Ik weet wel dat het er allebei niet echt is, maar het voelde wel zo.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 11:29:24 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_129573909
Hier ook ziekenhuis, opwekkers en de hele rimram gehad. Ook ik dacht dat ik me in een ziekenhuis veiliger zou voelen. Maar nee. Dat bleek niet zo te zijn. Ik had geen regie (snap ik ook wel). Ik realiseer me trouwens ook wel dat een bevalling zoals die van Bellelena niet voor iedereen is weggelegd. Zo had ik een indicatie én bleek de baby een sterrenkijker te zijn. Dan kan je nog zo lekker in bad liggen, maar het kind komt er dan echt niet vanzelf uit. Dan is het goed dat je snel geholpen kan worden.
pi_129574040
Dank voor de reacties!

Het is voor mij inderdaad de reden van deze keuze geweest om zo natuurlijk mogelijk te kunnen bevallen, ik wilde dat vertrouwen echt heel graag geven aan mijzelf, mijn lichaam en mijn kindje.
Natuurlijk besef ik mij heel goed dat het soms gewoon niet zo kan en ik heb daar ook altijd ergens rekening mee gehouden. Verder is het ook heel normaal dat iedereen het weer op een andere manier voelt, juist dat de mogelijkheden er zijn om daar je eigen keuzes in te maken vind ik dan heel erg mooi!
pi_129574063
Daar zit ik dan, te sniffen achter de computer op m'n werk :'). Wat een heftige maar prachtige bevalling heb jij gehad belle! Echt heel mooi en knap dat je zoveel vertrouwen in je eigen lijf hebt durven hebben, denk niet dat ik het zou kunnen. Dat hebben jullie samen fantastisch gedaan *;
pi_129574109
Ik neem ook alles voor waar aan wat ze dan zeggen in het zkh. Terwijl natuurlijk niet iedereen binnen een uur leegbloedt als de placenta niet meteen komt laat ik mak als een lammetje een vreemde kerel zijn arm in mijn baarmoeder steken. Aan de andere kant krijg je dan meteen ijzertabletten mee en alles en voel je je zo snel beter. Dat was op de natuurlijke weg vast ook wel gebeurd, maar langzamer. Ik vind dit dan toch prettiger.
Maar ik ben ook degene die geen bv wil geven omdat het me niet leuk en wel vermoeiend lijkt. Ik moest ook wennen aan mijn baby. Hoewel ik (met mijn angststoornis) tijdens de bevalling heel zen ben geweest de hele tijd. Dus ergens zit de oervrouw nog! ;)

En belle dat vind ik dus zo leuk aan jullie. Jullie hebben best vaak ideeën die afwijken van de standaard. Maar jullie hebben geen oogkleppen op en zijn ook heel geïnteresseerd in alle andere mensen en mogelijkheden. Niet alleen op bevalgebied trouwens.
pi_129574305
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:25 schreef Suikertante het volgende:
Omdat je dan wel weet hoeveel cm je hebt, hoeveel je nog moet, dat iemand die er al duizend heeft gezien je bevestigt dat het goed gaat, dat ik meteen naar de OK kon toen ik ging bloeden, dat je stijgbeugels hebt om je tegen af te zetten, dat je weet dat er verlossing is in de vorm van pijnstilling.
Oftewel: vermeende controle. En zogenaamde zekerheid. Ik weet wel dat het er allebei niet echt is, maar het voelde wel zo.
Wat voor de een zekerheid is, is voor de ander juist een factor van onzekerheid. Vergelijk het met borstvoeding/flesvoeding. Sommige moeders kiezen voor flesvoeding omdat ze dan zeker weten wat erin gaat en met een borst kun je dat niet zien. Anderen kiezen voor borst juist omdat ze dan de zekerheid hebben dat ze zoveel mogelijk kunnen aanleggen en dan zeker zijn dat er 'voldoende' ingaat, voor hen is het vaste aantal cc's op een flesje juist een factor van onzekerheid.

Voor sommige vrouwen is het heel prettig om niets te weten over cm's en alleen maar mee te gaan in het moment, voor andere vrouwen is de wetenschap dat je nu op 7 cm zit bijvoorbeeld júist hetgene wat ervoor zorgt dat je de kracht in jezelf vindt om door te gaan.
Ik vind dat je jezelf tekort doet door er zo over te praten hoor :* je laat het nu net klinken alsof je keus voor een ziekenhuis een mindere keus was, dat is het in mijn ogen niet. Je bevalt het best daar waar je je veilig voelt en volledig kunt ontspannen, en precies dat is voor iedereen anders.

Gelukkig maar anders zaten we vanaf nu allemaal bij Belle in de badkuip :+

Ik probeer het altijd een beetje aan te kijken en in te schatten. De meeste vrouwen die actieve ondersteuning willen zoeken dat zelf wel op, oogcontact wordt gemaakt enz. Vrouwen die het goed doen, in hun element zijn en die een partner hebben die ze steunt, daar ga k ergens in een stil hoekje staan en kijk alleen maar toe. Zelfde met persen, als het vordert dan vordert het, als jij daarbij zuchtend op je kop wil staan terwijl ik in de hoek zit, be my guest. Andere vrouwen hebben wat meer actieve coaching nodig, ook goed.
:)
pi_129574357
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:

En belle dat vind ik dus zo leuk aan jullie. Jullie hebben best vaak ideeën die afwijken van de standaard. Maar jullie hebben geen oogkleppen op en zijn ook heel geïnteresseerd in alle andere mensen en mogelijkheden. Niet alleen op bevalgebied trouwens.
Ja en dat dus O+

Ik vind het prachtig om te lezen dat het helemaal gegaan is zoals je wilde of gehoopt had. Iedere vrouw verdient het om met zo'n gevoel terug te kunnen kijken op haar bevalling, op wat voor manier die dan ook geweest is. Een bevalling is een life-event en wat mij betreft zou het er een moeten zijn waar je met een beetje heimwee aan terugdenkt.
:)
pi_129574526
Mooi verwoord Mignonne! Ik sluit me er helemaal bij aan!
En volgens mij ben jij zo'n lieve en fijne vk O+

Oja Zand, het was in een beval-bad! Die is extra diep zodat je buik goed onder water past. En lekker ruim, dus Christophe paste er ook makkelijk bij. Ik had de mazzel dat het bad hier in de badkamer paste, en dat (of zelfs doordat) we een open douche hebben. De doucheslang kon dus in het bad en we konden de hele tijd warm water aanvoeren waardoor het bad niet afkoelde en ik er al vroeg in kon gaan!
Het 'gewone' bad was er dus wel naast, en daar stond het klokje op de rand ;)
pi_129574947
Heel mooi bellelena O+ en wat bijzonder ook van je ouders O+
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:13:17 #119
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129575194
Wow, Belle! :o
Hoewel het echt niets voor mij zou zijn, vind ik het een heel mooi verhaal om te lezen. De hypnose, het moment van aanpakken. Maar mijn God wat zou ik het heftig vinden. Ik kan me voorstellen dat je hier mooie herinneringen aan hebt, maar dat je het ook wel even hebt moeten verwerken.
pi_129575582
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wat voor de een zekerheid is, is voor de ander juist een factor van onzekerheid. Vergelijk het met borstvoeding/flesvoeding. Sommige moeders kiezen voor flesvoeding omdat ze dan zeker weten wat erin gaat en met een borst kun je dat niet zien. Anderen kiezen voor borst juist omdat ze dan de zekerheid hebben dat ze zoveel mogelijk kunnen aanleggen en dan zeker zijn dat er 'voldoende' ingaat, voor hen is het vaste aantal cc's op een flesje juist een factor van onzekerheid.

Voor sommige vrouwen is het heel prettig om niets te weten over cm's en alleen maar mee te gaan in het moment, voor andere vrouwen is de wetenschap dat je nu op 7 cm zit bijvoorbeeld júist hetgene wat ervoor zorgt dat je de kracht in jezelf vindt om door te gaan.
Ik vind dat je jezelf tekort doet door er zo over te praten hoor :* je laat het nu net klinken alsof je keus voor een ziekenhuis een mindere keus was, dat is het in mijn ogen niet. Je bevalt het best daar waar je je veilig voelt en volledig kunt ontspannen, en precies dat is voor iedereen anders.

Gelukkig maar anders zaten we vanaf nu allemaal bij Belle in de badkuip :+

Ik probeer het altijd een beetje aan te kijken en in te schatten. De meeste vrouwen die actieve ondersteuning willen zoeken dat zelf wel op, oogcontact wordt gemaakt enz. Vrouwen die het goed doen, in hun element zijn en die een partner hebben die ze steunt, daar ga k ergens in een stil hoekje staan en kijk alleen maar toe. Zelfde met persen, als het vordert dan vordert het, als jij daarbij zuchtend op je kop wil staan terwijl ik in de hoek zit, be my guest. Andere vrouwen hebben wat meer actieve coaching nodig, ook goed.
Prachtig verwoord, en van Suiker ook heel duidelijk!
Ik vind het zo interessant om alle verschillende standpunten hier te zien, en ik wens dat ook mijn bevalling zo'n mooie ervaring wordt, op welke manier dan ook.
Home is where the O+ is...
pi_129575661
Ja, zoals ik het vlak na mijn bevalling, en nog steeds treffend, omschreef: De bevalling was heel erg heftig en de geboorte was heel erg mooi O+

En verder dit:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja en dat dus O+

Ik vind het prachtig om te lezen dat het helemaal gegaan is zoals je wilde of gehoopt had. Iedere vrouw verdient het om met zo'n gevoel terug te kunnen kijken op haar bevalling, op wat voor manier die dan ook geweest is. Een bevalling is een life-event en wat mij betreft zou het er een moeten zijn waar je met een beetje heimwee aan terugdenkt.
Ik kijk er ook zo op terug, het was en is echt een heel erg bijzondere ervaring waarvoor ik heel dankbaar ben dat ik het zo heb mee kunnen en mogen maken, zoals ik het zelf ook heel graag wilde!
pi_129575722
Mignonne :*
Nu je het zo opschrijft heb ik weinig actieve coaching gehad eigenlijk, behalve tijdens het laatste stukje persen. Maar toen luisterde ik eigenlijk niet meer. Ik denk dat het weeën opvangen heel goed ging, maar dat was ook omdat ik verder alles kon loslaten omdat het wel geregeld werd. Dat andere mensen F en mijn vriend (en mij natuurlijk) in de gaten hielden vond ik heel fijn.

Nu ging ook alles wel écht op rolletjes. Als ze me na zeven uur hadden gezegd dat ik nog steeds op drie cm zou zitten zou dat natuurlijk heel anders zijn geweest. Misschien had ik het dan liever niet geweten. Maar daarover nadenken heeft niet zoveel zin. Ik ben heel tevreden met mijn bevalling en Belle duidelijk ook, terwijl ze echt tegenovergesteld waren! Behalve dat we allebei goed de yoga/hypnobirthing konden toepassen. Hoewel ik bij het woord regenboog-cd wel even mijn wenkbrouwen fronste :@ :D. (daar kan belle vast om lachen ;) )
pi_129575760
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:
Ik neem ook alles voor waar aan wat ze dan zeggen in het zkh. Terwijl natuurlijk niet iedereen binnen een uur leegbloedt als de placenta niet meteen komt laat ik mak als een lammetje een vreemde kerel zijn arm in mijn baarmoeder steken. Aan de andere kant krijg je dan meteen ijzertabletten mee en alles en voel je je zo snel beter. Dat was op de natuurlijke weg vast ook wel gebeurd, maar langzamer. Ik vind dit dan toch prettiger.
Maar ik ben ook degene die geen bv wil geven omdat het me niet leuk en wel vermoeiend lijkt. Ik moest ook wennen aan mijn baby. Hoewel ik (met mijn angststoornis) tijdens de bevalling heel zen ben geweest de hele tijd. Dus ergens zit de oervrouw nog! ;)

En belle dat vind ik dus zo leuk aan jullie. Jullie hebben best vaak ideeën die afwijken van de standaard. Maar jullie hebben geen oogkleppen op en zijn ook heel geïnteresseerd in alle andere mensen en mogelijkheden. Niet alleen op bevalgebied trouwens.
Dankjewel, dit is ook hoe ik hoop te zijn naar anderen toe! En ik vind dat trouwens ook zo tof aan jou/jullie, dat je openstaat voor andere visies (zoals de mijne :D)!
pi_129575762
Wow. Echt, ik ben sprakeloos!
Wat een prachtige bevalling, wat heb je het mooi opgeschreven, hoe geweldig dat C. en je ouders zo'n rol hadden tijdens de bevalling en wat heb je een mooie dochter eraan overgehouden O+

Ik ben onder de indruk O+
pi_129575826
:D Suiker, de regenboog cd is een meditatie waarbij je langs elke kleur gaat :P (Serieus, ik heb tijdens het typen daar in mijn schulpje al even om gelachen, dat ik wist dat (o.a.) jij daar ook om kon lachen als ik het in die bewoording zou laten staan :P) Ik luisterde die heel vaak tijdens de zwangerschap, vooral aan het eind. En ik werd daardoor ook rustig van de stem van die mevrouw, tijdens de bevalling!
pi_129575914
Joh je wil niet weten naar hoeveel van dat soort mp3'tjes ik heb geluisterd bij ons in bad :D En daarom vind ik yoga ook niet te doen in mijn eentje thuis. Iemand moet wel vertellen wat ik moet doen, anders ga ik twijfelen welke volgende houding ik eens aan ga nemen :')
Maar regenboog cd klinkt meer als walvisgeluiden en een panfluit >:O
En ik ga liever alle lichaamsdelen langs om te ontspannen. Dat heb ik dan wel weer gedaan tijdens de weeën. En glimlachen vanbinnen, oh my. Dat ik dat nog eens zou opschrijven. Maar het werkte, want dan ontspande mijn gezicht.

Had je verwacht dat de reacties zo positief zouden zijn belle? Volgens mij was jij wel benieuwd of mensen het konden begrijpen. Maar je bent een stoer wijf, zie je nou. :*
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:37:46 #127
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129575933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor sommige vrouwen is het heel prettig om niets te weten over cm's en alleen maar mee te gaan in het moment, voor andere vrouwen is de wetenschap dat je nu op 7 cm zit bijvoorbeeld júist hetgene wat ervoor zorgt dat je de kracht in jezelf vindt om door te gaan.

Dat is eigenlijk wel zo. Ik had best een dipje qua moraal toen ik na bijna 2 uur om de minuut weeën te hebben gehad nog geen halve centimeter erbij had. Ik zat er toen echt even doorheen en wist niet hoe ik die laatste 7 cm door zou moeten komen. Niet wetende dat die laatste 7 cm er daarna in een uurtje of 1,5 a 2 bij kwam. Maar nu ik er over nadenk kwam dat misschien weer door het breken van de vliezen, wellicht was het anders wel veel langzamer gegaan. Het is dus eigenlijk best complex :+ . Ik vind het wel fijn dat je zegt dat een ziekenhuisbevalling geen 'mindere keus' is. Want het lijkt soms toch alsof je je daarvoor moet verantwoorden.
pi_129576049
Jeetje, ik zit gewoon te huilen om je verhaal nu, belle :'). Mijn man wil absoluut dat ik in het ziekenhuis beval, maar jouw verhaal laat zien dat er veel meer mogelijk is... Ik weet niet of ik zo op mijn lichaam en intuïtie zou durven vertrouwen, maar vind je verhaal heel inspirerend voor in elk geval een hele hoop nadenkwerk en gespreksstof over het onderwerp. Had me gewoon nog niet eerder gerealiseerd dat het ook anders kan...
Nogmaals bedankt voor het delen :*.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:44:59 #129
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_129576151
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef zandsculptuur het volgende:
Ik weet niet of ik zo op mijn lichaam en intuïtie zou durven vertrouwen
Ja, dat vind ik idd ook wel erg knap, en dat bij een 1e kindje!
pi_129576624
Spees, ik dacht het een beetje andersom, zoals Suiker zegt, dat mensen mij misschien minder zouden begrijpen omdat juist veel mensen tegenwoordig voor een ziekenhuisbevalling kiezen. Ik vind het dus ook wel echt fijn deze reacties! En voor mij voelt het inderdaad ook zo, elke keuze is even belangrijk en (denk ik) uit overtuiging gemaakt, dus het één is niet onbelangrijker dan het ander! Ik vind het ook elke keer weer bijzonder om hier een verhaal te lezen, juist al die verschillen en dat het op al die verschillende manieren kan en dat je daarin kunt kiezen!

Zand :* ik vind het tof om te lezen dat (het delen van) mijn ervaring nu weer iemand anders kan helpen in zijn of haar keuzes en overdenkingen! Ik heb zelf daarin ook veel gehad aan alle andere ervaringen die ik heb gelezen!
pi_129576846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:34 schreef L0t.. het volgende:
Daar zit ik dan, te sniffen achter de computer op m'n werk :'). Wat een heftige maar prachtige bevalling heb jij gehad belle! Echt heel mooi en knap dat je zoveel vertrouwen in je eigen lijf hebt durven hebben, denk niet dat ik het zou kunnen. Dat hebben jullie samen fantastisch gedaan *;
Idem.
En ik weet dat ik dit eigenlijk op m'n werk niet zou moeten lezen, maar was veel te bang dat ik 'm weer zou missen ;)
Wat een prachtige bevalling, en wat mooi omschreven!
pi_129577029
Belle, prachtig verhaal! Hoe kijk je nu zelf terug op de ontsluiting? Want je hebt het een paar momenten best even moeilijk gehad, waarna je weer goede moed wist te verzamelen.
waar heb je de hb-cursus gevolgd? Ik ben ook aan het oriënteren
pi_129577632
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 11:36 schreef Suikertante het volgende:

En belle dat vind ik dus zo leuk aan jullie. Jullie hebben best vaak ideeën die afwijken van de standaard. Maar jullie hebben geen oogkleppen op en zijn ook heel geïnteresseerd in alle andere mensen en mogelijkheden. Niet alleen op bevalgebied trouwens.
+1
pi_129577724
Prachtig, belle, maar bovenal: wat ontzettend fijn dat het is gegaan zoals je wilde en hoopte! Heel bijzonder vind ik het te lezen dat je zo op jezelf, je lichaam, je baby vertrouwde. En dat met de liefdevolle begeleiding van je partner en je vader, heerlijk O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_129577870
WupWup, ik kijk nu zelf met een heel goed gevoel terug op de hele dag, de hele ervaring. Het was zeker heftig toen ik er middenin zat, maar het is ook niet niks en niet iets dat je dagelijks doet!
Vlak na mijn bevalling ben ik best onzeker geweest over mezelf en was ik het vertrouwen een beetje verloren. Het heeft even geduurd voordat ik mezelf weer herpakt had, maar nu kan ik er echt op terug kijken met het idee dat deze ervaring mij groter en sterker heeft gemaakt. Ik kan heel trots zijn op mezelf, dat ik dit heb gedaan samen met de mensen om me heen en met Nin natuurlijk.
Op de dag zelf was ik heel erg in mezelf gekeerd, maar tegelijkertijd was ik ook heel helder. Ik heb het toen vooral over me heen laten komen en me proberen eraan over te geven, heel erg 'in' het moment zelf dus!

De cursus heb ik gevolgd bij een mevrouw uit Zoetermeer. Maar ik las gisteren dat ze heeft besloten om niet meer de echte hypnobirthing cursussen te geven, om zich mee te richten op haar praktijk. Ze vertelde al dat ze aan best strenge richtlijnen en eisen moet voldoen om haar certificaat te behouden voor het lesgeven en dat dat niet goed meer te combineren was met haar eigen praktijk, die ze al had.
pi_129579411
Prachtig Belle! Wat een warm verhaal... Tikkie jaloers ben ik wel ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  donderdag 1 augustus 2013 @ 14:56:16 #137
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_129580060
Wow belle. Ik kreeg er kippenvel van. Mooi beschreven.
pi_129580216
Belle mooi verhaal fijn dat je hem terug hebt gezet anders had ik hem gemist. Vind het heel stoer dat je zo op jezelf durft te vertrouwen en een bevalling zonder verloskundige hebt gedaan. Was er wel een verloskundige achter de hand als er wat mis zou gaan?
pi_129581210
Dankjulliewel!

En Martine, dat zeker ja!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:45:04 #140
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_129581616
Jeetje Belle, wat prachtig..... O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:52:38 #141
386633 Adnap
I love Life !
pi_129581811
Belle wat mooi !! O+ zo liefdevol en gewoon bijzonder
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  donderdag 1 augustus 2013 @ 16:09:35 #142
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_129582328
Belle, mooi geschreven! Wat fijn dat je je zo veilig voelde bij en gesteund voelde door je liefsten!
Je man heeft trouwens een hele mooie naam. :+

[ Bericht 29% gewijzigd door Keshet op 02-08-2013 09:32:30 ]
A grand adventure has begun.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 21:52:41 #143
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_129592458
Wow Belle, wat een verhaal. Dat alles zo natuurlijk en goed is gegaan, wat bijzonder zeg O+ geweldig om te lezen!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_129593192
Belle O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_129595173
Wat een mooi verhaal Belle, ondanks de heftigheid straalt er heel veel rust vanuit.
pi_129596501
Belle wat een mooi verhaal en wat een mooie en bijzondere bevalling O+ O+
Dank je voor het delen :*
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_129597729
Wat een ontzettend mooie bevalling en ervaring, Belle O+ Wat heerlijk hoe jullie het ook zo samen hebben gedaan. En die foto O+
Bedankt voor het delen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_129731780
Belle mooi geschreven. Wat een stoermens ben je toch. Zo volledig kunnen vertrouwen op je eigen lichaam.
pi_129771704
Dankjulliewel nog allemaal!

En Twinkly, wat een prachtige foto's bij je verhaal! O+
Heftig middenstuk, maar fijn dat het op het eind allemaal bij elkaar kwam en prachtig eindigde in zo'n mooi klein jongetje!
pi_129772448
Belle, ik heb je verhaal gemist :( ;(
pi_129908866
Belle ga je m nog een x posten?
Ben benieuwd naar je verhaal gezien de reacties ;-)
pi_129911230
Kom op Belle! Krijg je nog meer veren in je reet, goed voor je zelfvertrouwen! ^O^
  zaterdag 10 augustus 2013 @ 22:30:34 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_129915496
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:41 schreef bellelena het volgende:
Dankjulliewel nog allemaal!

En Twinkly, wat een prachtige foto's bij je verhaal! O+
Heftig middenstuk, maar fijn dat het op het eind allemaal bij elkaar kwam en prachtig eindigde in zo'n mooi klein jongetje!
waar staat het verhaal van Twinkly?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_129916789
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 22:30 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

waar staat het verhaal van Twinkly?
OUD / Bevallingsverhalen deel 17
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:32:01 #155
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130128682
Hierbij ook eindelijk mijn verhaal, nu na twee maanden en met een gezond jongetje in de box vond ik het wel eens tijd worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Juud79 op 16-08-2013 13:54:51 ]
pi_130129109
Juud wat heftig. Het is allemaal heel anders gelopen dat je gewild had. Heel bijzonder dat je aanvoelde dat hij die dag geboren zou worden. En wat fijn dat hij het zo goed doet nu O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:54:04 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130129508
juud, wat een heftig verhaal!
Fijn om id nu de verhalen te zien van hoe goed hij het doet. :)
is er nog een reden gevonden voor de vroeggeboorte? Hij was 32 weken of zo. toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:01:52 #158
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130129765
Ik heb nog een edit gepost, 32.4 weken inderdaad en nee, geen aanwijsbare reden voor zijn te vroege geboorte.
pi_130130282
Jeetje Juud wat heftig en wat bizar dat je eigenlijk al wist dat het toch wel zou gebeuren. Je moet doodsbenauwd zijn geweest, maar wel mooi om hem te zien zoals hij nu is: grote, gezonde baby O+
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:22:56 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_130130380
Hij wilde gewoon dezelfde verjaardag als zijn opa O+

Mooie verhalen weer hoor! :Y
pi_130130391
Juud wat een heftig verhaal, maar wat een mooie zoon heb jij zeg!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:33:19 #162
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130130713
Juud, wauw. Wat een heftig verhaal, maar wat hebben jullie het beiden goed gedaan O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:42:58 #163
386633 Adnap
I love Life !
pi_130131016
Juud wat een heftig verhaal ! Maar wat is het allemaal goed gegaan en wat een prachtig ventje !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_130131233
Jemig Juud, als je bedenkt dat hij volgens zijn uitgerekende datum pas net geboren zou zijn is hij al zo groot en mooi en blakend van gezondheid! O+ Ik heb het niet zo snel hier maar het moment dat hij ging huilen en je gevoel bij de datum knepen mijn keel wel even dicht ;( O+
pi_130131237
Wat heftig Juud! Gelukkig is het allemaal goedgekomen en heb je nu een ontzettend mooi mannetje! O+
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:04:48 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_130131658
Wat een prachtig mannetje.
En slik hoor. Heftig :*
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:30:40 #167
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130132506
Juud wat een mooi verhaal zeg... Heftig idd als alles zo snel gebeurd en zo veel te vroeg. Bijzonder wel op de verjaardag van je pa... O+ En wat een mooi menneke is het inmiddels zeg! O+ :D
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130132714
Heftig verhaal juud. Hoop dat het opschrijven ook er voor Zorgt dat je het een plekje kunt geven.
pi_130133792
Juud, wat heftig dat je dan ineens een zoon hebt en niet meer zwanger bent! Wat fijn dat ze de tijd hebben genomen om dat goed met je na te spreken.
Wanneer mocht je je zoon mee naar huis nemen?
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:30:33 #170
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130134517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:08 schreef Sull het volgende:
Juud, wat heftig dat je dan ineens een zoon hebt en niet meer zwanger bent! Wat fijn dat ze de tijd hebben genomen om dat goed met je na te spreken.
Wanneer mocht je je zoon mee naar huis nemen?
Na 3 weken en 3 dagen, op de dag dat ik 36 weken zwanger zou zijn, eigenlijk vrij snel dus. :)
pi_130136566
Wat een heftig verhaal Juud. Was flink schrikken. Petje af naar jou en David toe hoe geweldig jullie het nu doen!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:50:57 #172
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_130141646
Jeetje Juud, wat herkenbaar allemaal...brok in m'n keel...

Wat een mooierd is jouw David O+ Ik hoop dat je deze ervaring een mooi plekje kan geven :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_130145746
Juud, wat een bijzonder verhaal! Heel heftig om mee te maken, maar wat zijn jullie sterk! En de foto's O+ Dankjewel voor het delen!
pi_130729789
Ik ga het gewoon doen... Mijn verhaal vertellen. Ik ben geen schrijver, mijn excuus als het af en toe warrig overkomt want zo warrig was het ook allemaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130730206
Jemig dat is de nachtmerrie van elke vrouw! :X als je het zo opschrijft lijkt het begin nog wel mee te vallen maar die halve cm is ook écht nasty :(
Ben je wel goed verzorgd toen je mooie menneke er eenmaal was?
pi_130730391
Omg Hillz, wat een hel, ks met maar een halve verdoving :X En wat raar dat ze niet eerst even uitgelegd hebben waar ze mee bezig waren en je vriend er niet direct bij gelaten hebben vanaf het begin. Hebben jullie nog excuses gehad over het gehele verloop?
Ik hoop dat je het allemaal goed kunt verwerken en dat je een goed herstel hebt :*.
pi_130731052
De gyn was een hork maar het overig personeel was O+ x 100 zo ontzettend lief en begrijpend. Het was stervens druk op de kraam afdeling maar ze stonden toch binnen 0,3 nano seconden in mijn kamer om te vragen of ze konden helpen met iets als ik op het belletje gedrukt had. En een kamer voor mezelf omdat keizersnede was ook heel fijn!
pi_130732606
Heftig hoor Hilz, nu de tijd van het grote genieten!
  maandag 2 september 2013 @ 07:11:33 #179
386633 Adnap
I love Life !
pi_130732971
Tjee Hilz wat heftig! Maar wat heb je een prachtig mannetje gebakken !!
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_130733279
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 00:38 schreef Hilzillah het volgende:
De gyn was een hork maar het overig personeel was O+ x 100 zo ontzettend lief en begrijpend. Het was stervens druk op de kraam afdeling maar ze stonden toch binnen 0,3 nano seconden in mijn kamer om te vragen of ze konden helpen met iets als ik op het belletje gedrukt had. En een kamer voor mezelf omdat keizersnede was ook heel fijn!
Oh wat fijn, dat zal wel helpen bij het gevoel dat je aan de bevalling hebt overgehouden! O+
pi_130733576
OMG wat een horror :X :o Wat een vreselijke pijn moet dat zijn geweest... Onvoorstelbaar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130733637
Het is waar wat ze zeggen. Zodra ik mijn Olli bij me had was ik wel klaar met de nare ervaring. Het is een schatje en hij is zo ontzettend rustig. Krijg veel hulp van mn moeder gelukkig. Komt iedere dag even kroelen en slingert dan ongemerkt de stofzuiger door het huis of wast af. Ik ben nooit zo van het hulp vragen dus ze geeft het gewoon where needed.
  maandag 2 september 2013 @ 08:39:55 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130733651
Jeetje Hillzillah. Heb je verhaal met kippenvel zitten lezen, wat een horror die keizersnede. Heel veel sterkte met het herstel. Ik hoop dat het genieten van je kleine S.enn (die naam O+ ) nu de overhand heeft/krijgt en dat je die nare ervaring achter je kunt laten.

Edit: ah ik zie nu jouw berichtje boven mij :+ fijn dat het al goed lukt om die ervaring naar de achtergrond te verdrijven!
pi_130733654
Oh Hilz wat afschuwelijk maar wat fijn dat je er zo mee om kunt gaan. En dat je voldoende hulp krijgt. Succes met je herstel. En schroom niet om later aan de bel te trekken mocht je er toch nog last van krijgen he :*
pi_130734064
Pff pittig Hilz, vooral die ks na al dat harde werk..
pi_130734750
pff hilzz, dat was niet waar je op hoopt :%
pi_130735080
pfff Hilzz wat heftig. Succes met je herstel :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_130736423
Mijn hemel hill, wat een nachtmerrie om een ks te ondergaan terwijl je niet volledig verdoofd bent :o :X Ik wens je een spoedig herstel :*
E.
  maandag 2 september 2013 @ 11:15:38 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_130736439
Wauw Hillz.. :o ondanks dat de inhoud van je verhaal erg heftig is, vind ik dat er uit de manier waarop je het geschreven hebt toch een soortje rust klinkt. Vrede, of zo. Misschien zit ik er wel naast, maar ik vind t mooi.

Veel beterschap :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_130736886
Dat klinkt heel heftig Hilzillah! Hopelijk kun je het allemaal rustig verwerken en een plekje geven :* Het resultaat mag er in ieder geval zijn O+
pi_130737028
Jeetje Hillzillah, wat een nare ervaring :( Kon at the moment er niet worden ingegrepen qua pijn/ruggenprik?

Spoedig herstel gewenst :*
pi_130737573
Hillz, wat een verdrietig verhaal, en wat fijn dat je er nu zo nuchter naar kunt kijken.
Lekker kroelen met je baby, van harte nog! O+
En let een beetje op jezelf, je zou niet de eerste zijn die hieraan later toch een knauw overhoudt. :*
  maandag 2 september 2013 @ 13:10:17 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130739371
Hill :o wat een nare butcher die gynaecoloog! ;( bah wat een verhaal... Maar wat ontzettend fijn dat je kindje het je doet vergeten O+

Ohja, plus wat Kyara en Mango ook zeggen; blijf ook goed op jezelf letten! :*
pi_130741292
Wow Hilz, wat een verhaal! Die snelle weeën had ik ook meteen, dat is idd zo raar!
Weet je eigenlijk waarom je persweeën niet op gang kwamen? Jouw >8cm fase klinkt namelijk als mijn >9cm fase. Je kz klinkt heel erg naar... Werkte je ruggenprik 's middags ook maar half? Je bent in elk geval wel een bikkel O+.

Heftig hoor, maar zo heerlijk dat het personeel zo lief was en dat Olli alles zoveel beter maakt O+.
Home is where the O+ is...
pi_130741440
jullie zijn lief! O+
pi_130741625
ik heb geen idee cwen, het wilde gewoon niet zo denk ik. Heb nog een nagesprek met de gyn. Ga wel vragen waarom het zo'n pijn moest doen en of hij weet waarom het laatste stukje niet wilde. Zijn hoofdje was wel een pietsie groter dan gemiddeld maar denk niet dat dat er iets mee te maken heeft gehad. Met mij zelf gaat het écht heel goed. Vrijwel geen last van de ks. Alleen met hoesten :')
pi_130744873
Ik begrijp niet zo goed waarom je geen nieuwe ruggenprik kreeg. Ik heb bij mijn bevalling in de middag een epiduraal gekregen die ook maar half werkte en op de OK heeft diezelfde anesthesist opnieuw een ruggenprik gezet, een paar wervels hoger (of lager, geen idee) en die werkte wel volledig. Ik weet ook nog dat ze bij de voorlichtingsavond zeiden dat het op 2 verschillende plekken geprikt moest worden. Weet je hoe dat zit, hilz? Of iemand anders?
E.
pi_130746780
Wat een verhaal Hilzilla. Waarom is je ruggenprik uitgezet bij 8cm? Heb je wel bijstimulatie gehad?

Sparkling: Het gebeurt wel vaker dat een epiduraal wordt opgespoten. Als er geen epiduraal zit op het moment dat er een keizersnede nodig is, wordt een spinaal geprikt. Verschil zit 'm niet in de aanprikplaats, wel in de punt van de katheter in de rug. In jouw geval werkte de epiduraal al niet goed genoeg tijdens je weeën, bij Hilz kwamen ze daar pas achter tijdens de OK. Vandaar dat er bij jou opnieuw is geprikt voor de operatie.
pi_130747444
Ah zo! Helder, dan heb ik het deels door elkaar gehaald allemaal. :Y
E.
pi_130753351
Bij de weeën werkte hij wel goed. Toen is hij uitgezet om het zelf te doen wat ik begreep. Ik denk dat hij toen is scheef gezakt oid. Er is voor de ks idd bijgespoten want een nieuwe 'echte' ruggenprik mocht niet omdat je ademhaling dan 'verlamd' zou kunnen raken. En idd pas bij het trekken aan Olli het vermoeden dat hij scheef gezakt was. En toen na heel erg snel mijn rechter helft weer 'aan' ging bevestigd dat hij scheef moet hebben gezeten.

Een volgende keer ga ik voor de optie rubber hamer :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')