abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:50:07 #26
279947 Cosmo.
Don't be bitter bitch.
pi_128756674
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 00:04 schreef Tante-Leen het volgende:
Eén tip: doe het.

Ik heb het vorig jaar verteld en het was het allerengste wat ik ooit gedaan heb en sindsdien durf ik alles. De reacties in mijn omgeving waren bijna allemaal positief en mensen reageren veel normaler dan je waarschijnlijk verwacht. Mijn leven is echt zooooveel beter geworden. . :@
(Lijkt bijna wel reclame dit) maar ik meen het.

Succes :) ^O^
Dit.
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:23:06 #27
356605 LizzyAdam
Rubber Ducky
pi_128796163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je moeder voor het blok zetten? Zet haar moeder haar kind niet voor het blok door er vanuit te gaan dat ze op jongens valt en aan te geven dat ze lesbienes niks te vinden?
Door er zo voorzichtig mee om te gaan geef je aan dat het iets raars is, terwijl het dat niet is.
Voor moeder is dat het klaarblijkelijk wel, en die mag ook haar tijd nemen om te wennen aan het idee dat haar dochter nooit thuis gaat komen met een kerel. TS heeft er zelf ook aan moeten wennen.

Wat jij beschrijft is een perfecte wereld, een droomscenario die er hoogstwaarschijnlijk voor TS niet in zit. Voor sommige mensen werkt die idd, maar van wat ik van ts begrijp, is haar moeder wat ouderwetser in haar gedachtegoed.
Wat je dan gaat krijgen is dat moeders zich misschien tegen nieuwe liefde gaat keren, en haar de schuld gaat geven van de geaardheid van haar dochter. Haat en nijd tot gevolg. Laat haar lekker wennen. Uiteindelijk draait ze wel bij.
Lesbosapiens
pi_129100191
Milaya , hoe is het afgelopen?
Heb je het al verteld?
  donderdag 18 juli 2013 @ 22:55:05 #29
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_129104303
Ik ken dit wel, echter in andere mildere vorm toen ik tegen me vader verteld dat ik rookte. Ik moest ook even een aanloopje nemen om dit te vertellen. Je durft het als het ware niet. Ik sou het dan pas toen als je echt een vriendin hebt en je het echt openbaar toepast.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 10:57:02 #30
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_129114548
dat is heel makkelijk, je doet gewoon de deur open en stapt uit de kast. je hoeft er echt geen raketgeleerde voor te zijn
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_129401741
Het is niets schokkends. Het is werkelijk no big deal voor de meeste mensen, en het zal geaccepteerd worden. Mijn beste vriend vertelde me dat hij homosexueel was nadat we bevriend waren voor ongeveer een jaar, we zaten in een café, hij was bijna aan het janken van de stress, hij en ik waren beiden opgelucht toen hij het zei (ik maakte me nogal zorgen over dit 'grote geheim' van hem, dacht mishandel oid haha). Je kunt het wel, en je zult altijd je vriendin hebben als bewijs dat het voor het beste is!
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:08:12 #32
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_129403994
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:20 schreef milaya het volgende:
Ik ben 18 jaar en weet al een aantal jaar dat ik op vrouwen val. Inmiddels ben ik aan het daten met een leuk meisje, maar er is 1 probleem: ik ben niet uit de kast. Bij niemand. Niemand in mijn omgeving heeft een idee dat ik eventueel lesbisch zou kunnen zijn.( Ik zie er dan ook niet uit als een stereotype lesbienne..zoals veel oppervlakkige mensen denken).

Ik wil graag uit de kast komen en niet meer hoeven liegen tegen tantes(heb je al een vriendje??) maar ik vind het heel moeilijk om te bedenken wát en hoe ik het moet vertellen. Mijn moeder heeft niet echt wat met lesbiennes, als ze twee vrouwen op straat ziet zoenen doet ze heel kinderachtig alsof dat vies is. Ze zegt ook weleens dat ik echt niet met een vrouw hoef thuis te komen want dat vindt ze maar raar.

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven/zelfvertrouwen inpeperen zodat ik eindelijk eens eerlijk kan zijn tegen mijn omgeving!
Herkenbaar maar dan met vriendinnen natuurlijk. Ik vind het zo raar dat men er standaard van uit gaat dat je op een leeftijd (x) al geacht wordt een relatie te hebben. Ik ben er nog lang niet aan toe (ik ben veel te kinderachtig :P ) en heb er ook geen behoefte aan.

In dit soort gevallen moet je proberen te denken: Als ik het nu doe hoef ik het later niet meer te doen. Dit werkt bij mij bijna altijd bij zware beslissingen/situaties e.d.
Kapitein Høken was een monster kearl
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:43:49 #33
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129405000
Hoi TS: je hoeft natuurlijk niet met je moeder te beginnen en ik persoonlijk zou lekker met de deur in huis vallen. 'Mam, ik heb verkering en ze heet Sara'. Tadaa, ben je uit de kast en dan kun je verder praten.

Het lijkt heel moeilijk maar in de praktijk is er buiten de bible belt nog maar weinig volk dat er slecht op reageert. En je moeder.. tja, ze zal er ooit mee moeten dealen. Als ze een beetje normaal is, dan zal ze vinden dat jouw geluk het belangrijkste is.
Resistance is futile.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 14:45:04 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129405034
Ikzelf heb trouwens gezegd 'mam, ik ben biseksueel' en toen deed ze raar en heb ik me uit de voeten gemaakt. Daarna zelden meer echt op ingegaan, wel met mijn zussen en broer maar echt ruzie hebben we er nooit over gehad.
Resistance is futile.
  zondag 28 juli 2013 @ 12:41:26 #35
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_129429799
Dan heb ik het toch wat 'diplomatieker' aangepakt; Ik vroeg om een nieuwe kastdeur voor kerst(/sinterklaas/verjaardag).
Na vele "dat is toch geen cadeau"-s gewoon door blijven zeuren, tot m'n moeder verveeld vroeg: "Wat voor kastdeur wil je dan!?", waarop ik antwoordde "Eentje met een raampje er in, zodat ik naar buiten kan kijken!". Toen viel het kwartje...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 28 juli 2013 @ 13:00:27 #36
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_129430215
TS durft Narnia niet te verlaten
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_129430300
quote:
6s.gif Op zondag 28 juli 2013 12:41 schreef kELAL het volgende:
Dan heb ik het toch wat 'diplomatieker' aangepakt; Ik vroeg om een nieuwe kastdeur voor kerst(/sinterklaas/verjaardag).
Na vele "dat is toch geen cadeau"-s gewoon door blijven zeuren, tot m'n moeder verveeld vroeg: "Wat voor kastdeur wil je dan!?", waarop ik antwoordde "Eentje met een raampje er in, zodat ik naar buiten kan kijken!". Toen viel het kwartje...
Haha, wat een ontsettend leuke manier :)
pi_129485195
Deur open, eruit lopen, deur dicht.
pi_129487790
quote:
Beste. Uit. De. Kast. Kom. Actie. OOIT.
Gloeiende, gloeiende, gloeiende!
  maandag 29 juli 2013 @ 22:39:34 #40
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129487850
quote:
Ik zou het dus gewoon niet snappen he als iemand dat zou zeggen :')
pi_129487905
quote:
:') wat een matige (lees: oerdebiele) manier.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 29 juli 2013 @ 23:14:20 #42
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_129489554
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:39 schreef CherryOnTop het volgende:
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:40 schreef blow... het volgende:
In mijn geval heeft het gewerkt. Dus.
Want het belangrijkste is: Je moet ergens beginnen en dan maakt het echt niet uit hoe onbeholpen / vaag / debiel / vergezocht je begin is!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_129491081
Stuur een kaart via zo'n website.. Schrijf je verhaal en ze lezen het vanzelf. Zorg dat die aankomt als je op vakantie bent ofzo..
pi_129501443
quote:
_O- Creatief maar inderdaad wat ver gezocht.

Ik zou zeggen: probeer het spontaan en op een vrolijke manier te brengen, waardoor het lijkt alsof het voor jouzelf in ieder geval geen probleem is. Dan kan ook helpen bij de acceptatie van familieleden, omdat die zich deels ook zorgen om jou zullen maken als je uit de kast komt.
En als je momenteel een relatie hebt, zou ik daar nog niet over beginnen en haar al helemaal niet tijdens of vlak na je coming-out mee naar huis nemen, want dat kan nog te confronterend zijn voor je familie. Bouw het een beetje op. Succes!
  Moderator dinsdag 30 juli 2013 @ 12:29:41 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_129501627
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:39 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik dus ook niet :') Een kast met een raampje, OK?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_129507698
Mijn zus heeft een brief op MIJN laptop geschreven waarin ze uitlegde dat ze op meisjes viel. ze schreef zo iets als: IK VOEL ME DE LAATSTE TIJD NIET GELUKKIG ZO DUS VIND IK HET BETER DAT JULLIE HET MAAR KUNNEN WETEN. IK BEN JULLIE DOCHTER EN HOOP DAT JULLIE HOE DAN OOK WAT ER GEBEURT ALTIJD ACHTER MIJ BLIJVEN STAAN. IK HOU SUPER VEEL VAN JULLIE EN HOOP DAT JULLIE MIJ BEGRIJPEN. HOU IN JULLIE ACHTER HOOFD DAT IK GEWOON HET ZELFDE ZAL ZIJN MISCHIEN WEL GELUKIGER MAAR IK BEN ER ZEKER VAN DAT IK MEISJES VAL. enzo voort ;) het pakte goed uit ze woont nu op zich zelf met een vriendin huisje hondje gaat super
  dinsdag 30 juli 2013 @ 16:46:10 #47
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_129510755
En 'wachten op een goed moment' werkt ook niet. Want zo'n moment komt nooit en eigenlijk is het een verkapte reden om het maar uit te stellen.

Mocht je wat afleveringen willen (terug) zien van mensen die met steun van Arie Boomsma - op tv - uit de kast zijn gekomen, dan zou je hier eens een bezoekje kunnen brengen:
http://uitdekast.kro.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 30-07-2013 21:09:38 ]
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:46:11 #48
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_129519036
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 22:40 schreef blow... het volgende:

[..]

Als vader zou ik echt zitten van: :') "anders doe je normaal"
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')