Zo net terug van het front. En mijn Pinkpop 2013 zit er helaas op. Toch beetje spijt dat ik nu een dagkaart had genomen ipv een weekend kaart maar je kan niet alles hebben.
De dag beginnen met Christopher Green. Niks bijzonders aan, maar wist ik van te voren. Daarna wat gegeten en door gelopen naar de mainstage voor Handsome Poets. Vond het weinig bijzonders aan en vond de zanger een irritante vent om naar te kijken. Moest het duidelijk hebben van hun 2 hitjes Sky On Fire en Dance The War Is Over. Dance The War Is Over klonk ook nog bar slecht aangezien de zanger iedere keer 1 seconde te laat inzette bij de refrein, waarschijnlijk door technische problemen met de oortjes?
Toen naar Masters Of Reality geweest op de 3FM stage. Ik kende er geen 1 plaat van, en het begon wat tam. Maar in de loop van de set werd het leuker en leuker. Josh Homme en kornuiten stonden ook al van de zijkant toe te kijken naar deze band. Een ruime voldoende voor Master Of Reality (ook al lijken ze geen enkele inzet te hebben...).
Daarna was het de beurt aan Paramore. Ik hoorde zoveel slechte verhalen dat ik niet veel van verwachtte. Het is niet helemaal mijn muziek, maar ze maakte er wel een leuke showtje van. Heb me niet staan te vervelen tijdens hun set. Ben overigens benieuwd of de EHBO het druk heeft gehad tijdens de set van Paramore. Dat voorste vak zat volgens mij vol met pols snijders. Maar al bij al best ok!
Toen weer kijkje genomen bij Jimmy Eat World op de 3FM stage. Kon me totaal niet boeien en was muziek waar je toch echt niks mee kunt. Alleen In The Middle blijft een degelijke plaat, Volgende keer laat ik Jimmy Eat World in ieder geval aan me voorbij gaan op een festival.
The Script stond op de mainstage maar daar hadden we totaal geen behoefte aan. Dus lekker blijven staan op het 3FM podium voor Queens Of The Stoneage. We hadden een mooi plekje in het midden vlak voor het podium. Ze knalde er gelijk op You Think I Ain't Worth a Dollar, but I Feel Like a Millionaire, No One Knows en My God Is The Sun. Voor Pinkpop begrippen hing er ook een erg goede sfeer waar wij stonden.Het ging behoorlijk los. Toen speelde ze wat nieuwe platen en werd de sfeer toch iestjes minder. Maar werd daarna weer gelijk verbeterd toen ze Little Sister en Burn That Witch erin knalde en ging daarna goed met Feel Good Hit Of The Summer . Tot dat ze I Appear Missing speelde. Die plaat duurt veel te lang en het publiek kakte echt in bij deze plaat.Gelukkig sloten ze af met Go With The Flow en A Song For The Dead, en werd de set toch knallend afgesloten.
Conclusie, het blijft een enorme vette band. Maar buiten My God Is The Sun zijn de nieuwe platen live niet echt bijzonder. Maar hun oude materiaal klinkt anno 2013 nog geweldig. Ruime voldoende dus ook voor Queens Of The Stoneage.
Daarna was het tijd voor de laatste act, The Killers op de mainstage. Gedurft om gelijk te openen met een van hun bekendste platen: Mr. Brightside. De toon werd daarmee wel gezet. Brandon Flowers leek er zin in te hebben en dat was wel te merken de gehele set. Al hun hits werden voor een afgevuurd, en dan blijken ze toch veel leuke platen gemaakt te hebben. Ze deden mijn favoriet Shadowplay ook, erg fijn was dat. Ook de nummers van het laatste album klonken live erg goed. Terwijl ik ze op CD niet bijzonder vond. Chapeau voor The Killers. Voor mij persoonlijk een terechte headliner. Want een set van 1 uur is te kort voor een band als The Killers. En wat is When You Were Young toch een geweldige afsluiter.
Mijn persoonlijke cijfers voor vandaag:
The Killers: 8
Queens Of The Stoneage: 7,5
Masters Of Reality: 7,0
Paramore: 6,5
Jimmy Eat World: 5
Cristopher Green: 5
Handsome Poets: 4
[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 15-06-2013 11:02:42 ]