abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:06:00 #31
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_127822946
HMDI-tje besteld voor $1,50. Kon niet goedkoper vinden :)
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_127823145
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:57 schreef eQuaL het volgende:
Mezelf maar een cadeautje gegeven:

http://dx.com/p/neodymium-nib-magnet-spheres-6mm-100-pack-13504

Nu maar wachten en spelen met de 20 die ik al heb 8-)
Die balletjes zijn ook gewoon in Nederland te koop (wel 5mm maar stuk goedkoper)!!
http://stockfrog.nl/neocube

Je hebt die trouwens ook wel in china shops voor zo'n 7 dollar.
pi_127824309
inderdaad erg prijzig!

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 13:15 schreef namemotion het volgende:

[..]

Die balletjes zijn ook gewoon in Nederland te koop (wel 5mm maar stuk goedkoper)!!
http://stockfrog.nl/neocube

Je hebt die trouwens ook wel in china shops voor zo'n 7 dollar.
Die 7$ prijzen zijn voor de smallere ( 3 mm etc)
bijv.
http://www.tinydeal.com/2(...)ng=1&sk=1249835587Og

Hier had die 216 x 5 mm balletjes gehad voor 13$

http://lightake.com/detai(...)51026~C.0o82v2R0se38

was in mijn ogen een veel betere deal geweest :P
Dan 26$ voor 100 x 6 mm balletjes :P
pi_127824328
Even een update: Ik heb dus eind mei een mobiele telefoon (Iocean x7) besteld, daarnaast heb ik ook een klein speakertje erbij besteld van 5 euro, uiteraard apart laten verzenden.

4 Juni kreeg ik de eerste update van de X7, hij had het land van origin verlaten. Nu heb ik sinds die tijd geen update meer gekregen, maar valt vandaag wel het pakketje met de speaker op de mat. Betekent dit dat ik vandaag nog een pakketje kan verwachten? of betekent dit automatisch dat mijn pakketje onderschept is?
pi_127824427
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:04 schreef nickhguitar het volgende:
Even een update: Ik heb dus eind mei een mobiele telefoon (Iocean x7) besteld, daarnaast heb ik ook een klein speakertje erbij besteld van 5 euro, uiteraard apart laten verzenden.

4 Juni kreeg ik de eerste update van de X7, hij had het land van origin verlaten. Nu heb ik sinds die tijd geen update meer gekregen, maar valt vandaag wel het pakketje met de speaker op de mat. Betekent dit dat ik vandaag nog een pakketje kan verwachten? of betekent dit automatisch dat mijn pakketje onderschept is?
Chinese post is niet betrouwbaar, en dan doel ik betrouwbaar in de zin als je kan er niet vanop aan om een exacte verzendtijd te geven.

2 pakketjes die met de zelfde vervoeder worden verzonden op de zelfde dag, kunnen als nog gewoon op 2 verschillende datums aan je worden aangeboden..

alles word gewoon op een bult gegooid, en je mag hopen dat jou pakketje dus boven aan komt te liggen, en zo doende het eerste in het vliegtuig komt :P.. blijft 1 pakketje dus even liggen dan
kan je dus het ene pakket nu hebben, en het andere dus pas over een week of 2-3..

Recent voorbeeld is mijn Multimeter en thermometer; beide op zelfde dag apart laten verzenden bij tmart.com ; Multimeter vorige week al binnen, thermometer pas vandaag ;)
pi_127824460
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:04 schreef nickhguitar het volgende:

Betekent helemaal niets, er zit absoluut geen logica in de werkwijze van de Chinese post bedrijven. Braaf afwachten totdat het pakketje of de brief van de douane aankomt.
pi_127827062
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 14:08 schreef Painore het volgende:

[..]

Betekent helemaal niets, er zit absoluut geen logica in de werkwijze van de Chinese post bedrijven. Braaf afwachten totdat het pakketje of de brief van de douane aankomt.
Wordt de status wel altijd geupdate dan? Of kan het ook zo zijn dat het pakketje er ineens is zonder dat de status is bijgewerkt?
pi_127827238
Ik dacht ik bestel eens een blouse in China voor ¤7,50. Ik had maat L besteld, en de schouder maat zou 45 cm zijn. Ontvang ik het product en is het blijkbaar maar 35/36 cm. );
  zaterdag 15 juni 2013 @ 15:59:07 #39
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_127827707
Zo, mijn gratis OWL Credit Card Size Light & Magnifier en kettinkje met peace-symbol van Banggood zijn binnen :P

Het kettinkje is zeer klein qua lengte, waarschijnlijk is de lengte gebaseerd op smalle Chinese nekjes en niet op Westerse nekken. Hij past net dicht om mijn nek (die overigens redelijk breed is).
De magnifier is best handig, vergroot best goed en het ingebouwde lampje komt ook wel van pas. Mijn moeder vond hem wel handig, die heeft af en toe moeite met het lezen van kleine lettertjes. Ik heb hem maar aan haar in bruikleen gegeven, zij zal er vaker gebruik van maken dan ik.

Dan even een kleine 'review' van mijn nieuwe accu. Ik meen me te herinneren dat iemand anders in dit topic ook op zoek was naar een goedkope accu, dus ik hoop dat dit andere mensen ter informatie kan dienen.
Het gaat om deze accu:
http://dx.com/p/replaceme(...)17-g18-golden-163924
Dit merk heeft ook (high capacity) accu's voor andere telefoonmerken en -types.

Mijn oude standaard accu had een capaciteit van 1520 mAh en heeft eigenlijk nooit geweldig gepresteerd. Het laatste halfjaar was echter een hel, 2-3x per dag opladen, accu ging soms maar 4-5 uur mee en soms duurde het opladen 10 uur bijna :{ . Ik heb de instellingen altijd zo energiezuinig mogelijk ingesteld (scherm-helderheid praktisch op 0, geen onnodige apps op de achtergrond laten draaien etc.) Ik heb daarnaast altijd gebruik gemaakt van een energiebesparings-app, waardoor de telefoon (o.a.) internet uitschakelt als het scherm geblokkeerd stond.

De nieuwe accu heeft volgens de maker een capaciteit van 2450 mAh. Dit neem ik uiteraard met een korreltje zout, ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand hem volledig opgeladen had gemeten op ~2100. In ieder geval nog steeds een flinke verbetering :)
Ik heb nu een paar dagen mijn nieuwe accu in mijn telefoon en ik heb voor gebruik mezelf goed ingelezen over hoe je het beste met Li-ion accu's kunt omgaan om de levensduur te verbeteren.

Concrete data:
- Mijn telefoon gaat met zwaar gebruik minstens/ruim 24 uur mee ^O^
- Bij middelmatig gebruik heb ik tot nu toe 36 (!) uur gehaald zelfs.
- Vroeger viel mijn telefoon best vaak uit zonder reden, tot nu toe geen last meer van gehad, al durf ik niet te garanderen dat het door de nieuwe accu komt.
- Hij is opgeladen in 2-3 uur

Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn nieuwe accu en raad hem ook ten zeerste aan voor deze prijs :7 ^O^
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_127829067
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 15:36 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wordt de status wel altijd geupdate dan? Of kan het ook zo zijn dat het pakketje er ineens is zonder dat de status is bijgewerkt?
Wordt niet altijd geüpdatet, kan dus voorkomen ja.
pi_127829427
3gs schermpje is binnen :)
binnen 11 dagen, en netjes verpakt ook nog
( in doosje, met schuim en alles lekker strak, zodat niks kan bewegen..)

was al even bang dat ze hem gewoon in een bubbel enveloppe zouden sturen :P

zaterdag 15 juni 2013 @ 17:34:23 #42
405087 RDMKR
miui mitu
pi_127830266
262 pagina's aan chinese webshop posts! Ik heb heel veel om in te halen hier over.

Is er ergens een overzicht van:
- welke webshops al dan niet betrouwbaar zijn? op basis van vindingen van mensen hier die besteld hebben bijvoorbeeld?
- welke speciale deals ze bieden zoals de 5% korting bij pandawill en hun happy hour deals?
- ik vind pandawill echt vet goedkoop; zit er een addertje onder het gras? zijn er webshops die aan hun prijzen kunnen tippen?

Iemand die over deze twee onderwerpen meer kan vertellen of links kan verschaffen?
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_127830330
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:34 schreef RDMKR het volgende:
262 pagina's aan chinese webshop posts! Ik heb heel veel om in te halen hier over.

- welke webshops al dan niet betrouwbaar zijn? op basis van vindingen van mensen hier die besteld hebben bijvoorbeeld?
- welke speciale deals ze bieden zoals de 5% korting bij pandawill en hun happy hour deals?

Iemand die over deze twee onderwerpen meer kan vertellen of links kan verschaffen?
Om te beginnen lees even de gehele OP, dus ook alle spoiler gedeeltes. Dan heb je al redelijk antwoord op je vragen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_127830503
quote:

- ik vind pandawill echt vet goedkoop; zit er een addertje onder het gras? zijn er webshops die aan hun prijzen kunnen tippen?

- Alle shops in de OP zijn betrouwbaar.
- Er is een speciale spoiler in de OP die aangeeft waar je kortingscodes kunt vinden.
- Er zijn geen addertjes, daarnaast zijn er nog wel goedkopere shops dan Pandawill.
pi_127830549
quote:

alle in de OP staan de webshops zijn betrouwbaar..

speciale deals vind je voornamelijk op de sites zelfs in aparte secties op de site
(groupdeals, summer/winter sale etc)

kortingcoupons staan op verschillende websites, staan er een aantal genoemd in de OP onder kopje discount.. kijk daar even ;)

Daarnaast staan in de OP ook sites waarmee je productprijzen in verschillende shops kunt vergelijken, de bekenste daarvan zal ongetwijfeld www.chinaprices.us zijn.
daar dus even invullen wat je zoekt, en vervolgens kijken of je het ergens anders dan pandawill goedkoper kunt krijgen ;)
pi_127831553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 17:43 schreef Downstar het volgende:

[..]

Daarnaast staan in de OP ook sites waarmee je productprijzen in verschillende shops kunt vergelijken, de bekenste daarvan zal ongetwijfeld www.chinaprices.us zijn.
daar dus even invullen wat je zoekt, en vervolgens kijken of je het ergens anders dan pandawill goedkoper kunt krijgen ;)
En vergeet EBay niet, ook vaak erg goedkoop!
pi_127831791
Wat is een aanrader qua zaklamp (op 18650 cellen). Het liefst 3xXM-L denk ik wegens extreme opbrengst.
pi_127831887
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:33 schreef dynamiet het volgende:
Wat is een aanrader qua zaklamp (op 18650 cellen). Het liefst 3xXM-L denk ik wegens extreme opbrengst.
3 x XM-L zegt niks, T6 of U2 of U3 of xx?
wat heb je zelf al onderzocht?

Ik kan je een Ultrafire C8 aanraden, is echter geen 3 x T6 bijv. maar is voor de meeste mensen toch wel genoeg, daarnaast levert zoals ik heb vernomen van monkeybrain geen extra lichtopbrengst op maar alleen een bredere beam..

mijn review van de C8 hier:

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
pi_127831941
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:37 schreef Downstar het volgende:

[..]

Ik kan je een Ultrafire C8 aanraden, is echter geen 3 x T6 bijv. maar is voor de meeste mensen toch wel genoeg, daarnaast levert zoals ik heb vernomen van monkeybrain geen extra lichtopbrengst op maar alleen een bredere beam..

mijn review van de C8 hier:

Om eerlijk te zijn had ik het idd nog niet zo goed uitgezocht, ik zal de review even lezen. Het lijkt zo op het eerste oog een prima zaklampje.
Bedankt
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:42:14 #50
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_127831997
TEST!!!

Ik heb even de Pana 3400 en xstar 2600 zitten testen (alle 6), even een tegenvaller :@
De cellen zijn 1 uur aangezet in de c8 lamp xml. Pana's staan op 3,60V, de xstar Sanyo's op 3,75V :X

Dat was even schrikken. Ik lees nu dat de pana's niet heel lang op voltage blijven maar wel zeer lang uitrekken. De Sanyo's zullen als een blok vallen rond de 3,50V, dat is ook mijn ervaring.

Ik moet nu dus even een langdurige test doen om te kijken wat de Pana's doen als ik de lamp minstens 25% langer aanzet dan wanneer de Sanyo's ermee ophouden.

Ik verwachtte dus echt dat de Pana's op 4V zouden zitten, ze zijn immers 25% meer mAh ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127832345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:42 schreef monkeybrain het volgende:
TEST!!!

[ afbeelding ]

Ik heb even de Pana 3400 en xstar 2600 zitten testen (alle 6), even een tegenvaller :@
De cellen zijn 1 uur aangezet in de c8 lamp xml. Pana's staan op 3,60V, de xstar Sanyo's op 3,75V :X

Dat was even schrikken. Ik lees nu dat de pana's niet heel lang op voltage blijven maar wel zeer lang uitrekken. De Sanyo's zullen als een blok vallen rond de 3,50V, dat is ook mijn ervaring.

Ik moet nu dus even een langdurige test doen om te kijken wat de Pana's doen als ik de lamp minstens 25% langer aanzet dan wanneer de Sanyo's ermee ophouden.

Ik verwachtte dus echt dat de Pana's op 4V zouden zitten, ze zijn immers 25% meer mAh ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ben benieuwd monkey naar de uitgebreidere test!

hoe was het met de warmte na 1 uur aan te hebben gestaan :D?
zal flink zijn opgelopen denk ik!?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:55:28 #52
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_127832351
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:37 schreef Downstar het volgende:

[..]

daarnaast levert zoals ik heb vernomen van monkeybrain geen extra lichtopbrengst op maar alleen een bredere beam..

Wel meer lichtopbrengst maar dat is voornamelijk breder dichtbij, geen verre straal (turbolampen met super grote triple lens als uitzondering). De eerste "1000" lumen van 1 led zal veel meer wow effect geven dan de 2e+3e, je oog ervaart dat als 30% extra.

Maar een c8 lijkt mij ook een prima lamp om mee te beginnen, vooral als iemand dynamiet heet en 18650 cellen wilt hebben _O-
pi_127832380
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:55 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Wel meer lichtopbrengst maar dat is voornamelijk breder dichtbij, geen verre straal (turbolampen met super grote triple lens als uitzondering). De eerste "1000" lumen van 1 led zal veel meer wow effect geven dan de 2e+3e, je oog ervaart dat als 30% extra.

Maar een c8 lijkt mij ook een prima lamp om mee te beginnen, vooral als iemand dynamiet heet en 18650 cellen wilt hebben _O-
Hehe eindelijk weer eens een monkey quote/grap _O- _O-
wanneer kom je weer eens met plaatjes ala kakhiel :D?

trouwens hier een wat simpel reviewtje van de IR thermometer:

zaterdag 15 juni 2013 @ 18:59:47 #54
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_127832479
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:55 schreef Downstar het volgende:

[..]

ben benieuwd monkey naar de uitgebreidere test!

hoe was het met de warmte na 1 uur aan te hebben gestaan :D?
zal flink zijn opgelopen denk ik!?
Er stond een ventilator op, anders kun je binnen 20 minuten de lamp niet eens meer oppakken als je deze binnen op een tafel legt zonder briesje wind.

zaterdag 15 juni 2013 @ 21:54:48 #55
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_127839643
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 15 juni 2013 @ 22:24:54 #56
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_127841451
Dus....
Ik heb een tv-box en een tablet gekocht bij focalprice. De plek waarin je de kabel moet stoppen in om de tablet te laden was zo slecht geplaatst dat ik de kabel met veel moeite erin kreeg.....om vervolgens niet eens op te laden. :').
Maakt niet uit dacht ik ik ga wel spelen met mijn tv box: doet de wifi ervan het niet. ;(

Misschien heb ik dikke pech gehad misschien focalprice gewoon slecht maar ik wil het volgende: Mijn geld terug, die dingen terug sturen en opnieuw bestellen bij DX die mij nooit zoiets aan zou doen. Hoe pak ik het het beste aan?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 23:59:50 #57
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127845554
quote:
:'( Arme bankrekening...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 16 juni 2013 @ 00:55:48 #58
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_127847646
quote:
Ik las op het forum dat er een gratis spijker bij zit ^O^
  zondag 16 juni 2013 @ 10:14:43 #59
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_127854055
Hmmm. 2x een Teclast X30SE gekocht via Meneer TaoBao. Zaterdag ontvangen en aan de oplader gehangen. Volledig opgeladen en van de oplader afgehaald: gaan die krengen niet aan !. Aan de zijkant zit een on/off knopje. Als ik die op 'On' zet gebeurt er helemaal niets... Pas als ik ze kort aan de USB-oplader hang gaan ze aan. Als ik de USB-kabel dan verwijder blijven ze ook aanstaan en werken uistekend. Dat dan weer wel...

Is er wellicht een 'Magic Key Combo' die je moet indrukken/vasthouden om ze aan te doen ? Of toch een gevalletje RMA ?
pi_127854239
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 10:14 schreef JiePieWie het volgende:
Hmmm. 2x een Teclast X30SE gekocht via Meneer TaoBao. Zaterdag ontvangen en aan de oplader gehangen. Volledig opgeladen en van de oplader afgehaald: gaan die krengen niet aan !. Aan de zijkant zit een on/off knopje. Als ik die op 'On' zet gebeurt er helemaal niets... Pas als ik ze kort aan de USB-oplader hang gaan ze aan. Als ik de USB-kabel dan verwijder blijven ze ook aanstaan en werken uistekend. Dat dan weer wel...

Is er wellicht een 'Magic Key Combo' die je moet indrukken/vasthouden om ze aan te doen ? Of toch een gevalletje RMA ?
Ja, op ON zetten, dan het linker knopje onder het scherm wat langer indrukken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')