Lees is maar eens die bronnen voor je iets roept.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:31 schreef rhubarbje het volgende:
Hoe kun je nou een goede discussie voeren over iets dat alleen in jouw hoofd zit en waarvan je toch niet aan gaat willen nemen dat het niet waar is?
Lees A.U.B eerst de bronnen voor je het als onzin bestempelt.quote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Lees is maar eens die bronnen voor je iets roept.
Ik bestempel het niet als onzin. Het is hartstikke waar. Sites als niburu etc maken er jaren dankbaar gebruik van.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Lees A.U.B eerst de bronnen voor je het als onzin bestempelt.
Ja maar post dit niet alleen maar om die bronnen ok op eigen ervaringen. het is bijvoorbeeld eng om te zien hoe mensen een mening krijg opgedrogen door tv. Bijvoorbeeld mijn moeder kijkt naar het Nos journaal en neemt dan letterlijk die mening over. IK zie dat meer als onbewust hypnose.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:32 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ooit gehoord van bronnen checken op betrouwbaarheid?
ik zie aan je link alleen al dat het gewoon het blog van een andere maloot is
dat is geen bron
nee -edit-dat is wat andersquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar post dit niet alleen maar om die bronnen ok op eigen ervaringen. het is bijvoorbeeld eng om te zien hoe mensen een mening krijg opgedrogen door tv. Bijvoorbeeld mijn moeder kijkt naar het Nos journaal en neemt dan letterlijk die mening over. IK zie dat meer als onbewust hypnose.
Een beetje wat jij met jouw bronnen doet, dus?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:34 schreef tribalwars het volgende:
. Bijvoorbeeld mijn moeder kijkt naar het Nos journaal en neemt dan letterlijk die mening over. IK zie dat meer als onbewust hypnose.
Dan is jouw moeder best raar vind ik. NOS Journaal geeft namelijk bijna geen meningen. Het zijn feiten waar je vervolgens een eigen mening op kan geven.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar post dit niet alleen maar om die bronnen ok op eigen ervaringen. het is bijvoorbeeld eng om te zien hoe mensen een mening krijg opgedrogen door tv. Bijvoorbeeld mijn moeder kijkt naar het Nos journaal en neemt dan letterlijk die mening over. IK zie dat meer als onbewust hypnose.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Een beetje wat jij met jouw bronnen doet, dus?
Of niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:34 schreef ajacied4lf het volgende:
Laten we toch maar even proberen om er een discussie van te maken:
Dus eigenlijk moeten we, als we deze bronnen geloven, gewoon geen onderwijs volgen, geen tv kijken (alle moderne apparaten weg doen), eigen voedsel verbouwen.
Dus eigenlijk terug naar het verleden? Of niet Tirbal?
Ik merk het bij veel meer mensen dan alleen mijn moeder.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee je moeder is dom, dat is wat anders
En wat doe jij precies anders dan je moeder?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:34 schreef tribalwars het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:37 schreef ems. het volgende:
[..]
En wat doe jij precies anders dan je moeder?
Ik bedoelde eigenlijk eenvandaag .quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:36 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dan is jouw moeder best raar vind ik. NOS Journaal geeft namelijk bijna geen meningen. Het zijn feiten waar je vervolgens een eigen mening op kan geven.
waar zoek je die dan op? de media hypnotiserenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Of niet.
1. Je creert je eigen onderwijs of zoekt zelf dingen op als je iets moet weten.
of je leert kritisch naar bronnen kijken (he misschien ook wat voor jou)quote:2. geen tv kijken maakt je dom of je weet wat jij kijkt en neemt de gevaren voor lief.
helaas zijn er wel meer mensen domquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik merk het bij veel meer mensen dan alleen mijn moeder.
Je eigen onderwijs creëren moet dan zijn: Niburu en wijwordenwakker lezen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:37 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Of niet.
1. Je creert je eigen onderwijs of zoekt zelf dingen op als je iets moet weten.
2. geen tv kijken maakt je dom of je weet wat jij kijkt en neemt de gevaren voor lief.
3. Je kunt nog wel je magnetron,diepvries,gasfornuis,koelkast,stofzuiger,wekkerradio. gebruiken
4. eigen voedsel verbouwen dan weet je dat je eet goed en betrouwbaar is. of je koopt het eten direct bij een boer.
Ik kijk al kritisch naar de nieuwe media. Ik hoef niet de Oude media te zien dat is rotzooi om ons dom te houden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:38 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waar zoek je die dan op? de media hypnotiseren
internet is ook media
[..]
of je leert kritisch naar bronnen kijken (he misschien ook wat voor jou)
Zelfde als NOS Journaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:38 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde eigenlijk eenvandaag .
je kunt toch even kritisch om gaan met oude media?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ik kijk al kritisch naar de nieuwe media. Ik hoef niet de Oude media te zien dat is rotzooi om ons dom te houden.
Nee zelf leren wat je intressant of nuttig vindt natuurlijk is basisonderwijs bel belangrijk maar het huidig systeem laat niet echt kritisch denken toe. Je kunt wel kritisch zijn over je lesboek maar dat is maar een bron dus niet echt betrouwbaar en kritisch.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Je eigen onderwijs creëren moet dan zijn: Niburu en wijwordenwakker lezen?
een goede docent is dan ook geen methodeslaaf en zal ook andere bronnen aanbiedenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee zelf leren wat je intressant of nuttig vindt natuurlijk is basisonderwijs bel belangrijk maar het huidig systeem laat niet echt kritisch denken toe. Je kunt wel kritisch zijn over je lesboek maar dat is maar een bron dus niet echt betrouwbaar en kritisch.
Nee want die geven alleen maar een beeld zoals ze willen hoe de schapen het moeten zien.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:40 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je kunt toch even kritisch om gaan met oude media?
Maar lang niet alle docent doen dat dat kost vaak teveel tijd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
een goede docent is dan ook geen methodeslaaf en zal ook andere bronnen aanbieden
Vanaf groep 1 leer je juist op school dat je een eigen mening moet hebben. Dus ik zou niet weten wat je bedoelt met laat kritisch denken niet toe.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee zelf leren wat je intressant of nuttig vindt natuurlijk is basisonderwijs bel belangrijk maar het huidig systeem laat niet echt kritisch denken toe. Je kunt wel kritisch zijn over je lesboek maar dat is maar een bron dus niet echt betrouwbaar en kritisch.
Huh? Die snap ik niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je leert ook om de MSM te kijken want dat is goed voor je ontwikkeling.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:43 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Vanaf groep 1 leer je juist op school dat je een eigen mening moet hebben. Dus ik zou niet weten wat je bedoelt met laat kritisch denken niet toe.
dat maakt het systeem nog niet slecht, dat maakt die docent slechtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar lang niet alle docent doen dat dat kost vaak teveel tijd.
en wat belet jou om dan nog zelf na te denken?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee want die geven alleen maar een beeld zoals ze willen hoe de schapen het moeten zien.
ja je hebt een punt. Maar vaak geeft die docent alleen maar bronnen uit de MSM dus dat maakt het ook niet al te betrouwbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat maakt het systeem nog niet slecht, dat maakt die docent slecht
begrijp me niet verkeerd, ik vind het onderwijssysteem ook niet onaantastbaar maar ik stuur mijn kind liever naar de middelbare school dan het internet op zonder begeleiding
anders komt hij op de websites in je OP terecht en krijgt ie ook van die verknipte denkbeelden
nog nooit iemand horen zeggenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar je leert ook om de MSM te kijken want dat is goed voor je ontwikkeling.
Ze zeggen ook dat je van tv slim wordt op school.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
quote:2. geen tv kijken maakt je dom of je weet wat jij kijkt en neemt de gevaren voor lief.
jouw bronnen komen toch ook uit de media? wat maakt jou bronnen beter?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:46 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja je hebt een punt. Maar vaak geeft die docent alleen maar bronnen uit de MSM dus dat maakt het ook niet al te betrouwbaar.
Ik denk dat ze daar educatieve programma's mee bedoelen. Niet Barbie-pulp.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Noem maar eens een school die dit zegt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hmm, als die kennis gewoon op internet te vinden is, dan weet de rest van de wereld het dus ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:25 schreef tribalwars het volgende:
De illuminti weet precies hoe je brein werkt en dit gebruiken ze in hun voorbeeld.
Hier een paar bronnen:
http://martinvrijland.com/2013/06/14/gesprekshypnose-technieken/
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M6&s=M135&l=NL
http://www.wijwordenwakke(...)s=M135&ss=P1579&l=NL
Op school wordt er gezegd dat het volgen van NOS Journaal, Jeugdjournaal en dat soort programma's goed is voor je ontwikkeling. En dat klopt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:45 schreef tribalwars het volgende:
[..]
We bestempelen de bronnen niet als onzin.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Lees A.U.B eerst de bronnen voor je het als onzin bestempelt.
Ik bestempel de bronnen ook als onzin hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
We bestempelen de bronnen niet als onzin.
Wat we wel als onzin bestempelen is dat jij zegt dat de Illuminati het gebruiken. Terwijl die informatie gewoon vrij verkrijgbaar is en jij het net zo goed kan gebruiken.
Waarom gebruik jij die informatie dan niet en ben je ook nog eens boos op die Illuminati dat zij dat dan wel doen? Mogen zij die informatie dan niet van jou gebruiken? Waarom dan niet?
Als jij de informatie over het gebruik hebt, dan heb je ook de informatie om het tegen te gaan. Als je het dan niet wil gebruiken, waarom doe je er dan ook niks aan om jezelf er tegen te beschermen?
goede discussie!!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Lees is maar eens die bronnen voor je iets roept.
Naja, ik heb echt niet de moeite genomen om ze te lezen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik bestempel de bronnen ook als onzin hoor
laten we bij het begin beginnenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Naja, ik heb echt niet de moeite genomen om ze te lezen.Maar massahypnose bestaat, en ik neem aan dat de bronnen daar in ieder geval een fabeltje omheen hebben verzonnen om de schuld te geven aan onze gezamenlijke vijand: de Illuminati.
Deze vergelijking is echt zo vermoeiend....quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:31 schreef Seconde het volgende:
Het feit is dat de media wel degelijk invloed heeft op je mening en op je leven. Veel TV programma's zetten bepaalde dingen in "scene" waardoor jij daar een bepaalde mening over krijgt. Zo zullen heel veel mensen een verkeerd beeld hebben van de islam door de "suicide bombers" en door oa. Boston, terwijl Amerika dagelijks verantwoordelijk is voor meer doden dan er in Boston zijn omgekomen maar toch heb je een beter beeld van Amerika dan bijvoorbeeld Syrie.
Je mening word bewust of onbewust gevormd door TV. Programma's als Knevel en Brink zetten personen dusdanig neer zodat jij er een mening over krijgt. Niet alleen door media maar ook door personen zijn mensen makkelijk beinvloedbaar, denk aan landen als Roemenie waar mensen door hun dominee's worden wijsgemaakt dat als je niet geloofd dan in de hel komt.
Ik betrap mijzelf of bijvoorbeeld mijn moeder er ook wel op als we naar dergelijke programma's kijken. Luister voor de aardigheid eens naar het nummer "Paranoia" van Fresku of dergelijke nummers van Insayno. Het zal veel van jullie ogen openen.
Groetjes.
Ah nee, dat is een goed antwoord op de vraag "wat doe jij eigenlijk anders dan je moeder". Nu begrijp ik emquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:38 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde eigenlijk eenvandaag .
Het zijn namelijk twee totaal verschillende onderwerpen. En dat wijzen van 'zij doen het ook' is kinderachtig.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:36 schreef Seconde het volgende:
En waarom dan? Volgensmij zijn dit puur feiten.
Natuurlijk, dat heet framingquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:31 schreef Seconde het volgende:
Het feit is dat de media wel degelijk invloed heeft op je mening en op je leven. Veel TV programma's zetten bepaalde dingen in "scene" waardoor jij daar een bepaalde mening over krijgt. Zo zullen heel veel mensen een verkeerd beeld hebben van de islam door de "suicide bombers" en door oa. Boston, terwijl Amerika dagelijks verantwoordelijk is voor meer doden dan er in Boston zijn omgekomen maar toch heb je een beter beeld van Amerika dan bijvoorbeeld Syrie.
Je mening word bewust of onbewust gevormd door TV. Programma's als Knevel en Brink zetten personen dusdanig neer zodat jij er een mening over krijgt. Niet alleen door media maar ook door personen zijn mensen makkelijk beinvloedbaar, denk aan landen als Roemenie waar mensen door hun dominee's worden wijsgemaakt dat als je niet geloofd dan in de hel komt.
Ik betrap mijzelf of bijvoorbeeld mijn moeder er ook wel op als we naar dergelijke programma's kijken. Luister voor de aardigheid eens naar het nummer "Paranoia" van Fresku of dergelijke nummers van Insayno. Het zal veel van jullie ogen openen.
Groetjes.
Is dat zo? Ik bedoel tuurlijk doden deze mensen en bewoners van Amerika maar is het niet Amerika die jaarlijks voor duizenden doden zorgt in oa Iran, Syrie? Even terug naar het feit dat als er drie mensen aan een aanslag gedood worden er alle kranten vol mee staan maar dagelijks sterven er het drie dubbele mensen door Amerika maar daar word geen woord over gerept of zijn de menselijke belangen van Syrie niet belangrijk?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:44 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Het zijn namelijk twee totaal verschillende onderwerpen.
Ik zeg ook niet dat je niet het nieuws normaal kan kijken, ik zeg gewoon dat je alles objectief moet bekijken en niet alles moet geloven. Zelf heb ik dit niet geleerd door maatschappijleer of andere vakken op school maar door mij te verdiepen in brainwashing. Veel mensen bekijken dingen niet objectief en hebben dit niet geleerd en dit is wat ik denk dat de TS wilt aangeven.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat heet framing
Iedereen krijgt dat bij maatschappijleer, dus als je oplet wist je dat zelf ook
Nu je dus weet wat het is, kun je er op letten
door ook andere bronnen te raadplegen en vraagtekens te zetten bij wat er gezegd word in de media (en in je achterhoofd wetende wat de veel gebruikte 'truucjes' zijn zoals framing) kun je dan nog best het nieuws kijken en zelf een mening vormen hoor
Natuurlijk klopt datquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:49 schreef Seconde het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je niet het nieuws normaal kan kijken, ik zeg gewoon dat je alles objectief moet bekijken en niet alles moet geloven. Zelf heb ik dit niet geleerd door maatschappijleer of andere vakken op school maar door mij te verdiepen in brainwashing. Veel mensen bekijken dingen niet objectief en hebben dit niet geleerd en dit is wat ik denk dat de TS wilt aangeven.
Ah, het gaat je alleen om Amerika.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:47 schreef Seconde het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik bedoel tuurlijk doden deze mensen en bewoners van Amerika maar is het niet Amerika die jaarlijks voor duizenden doden zorgt in oa Iran, Syrie? Even terug naar het feit dat als er drie mensen aan een aanslag gedood worden er alle kranten vol mee staan maar dagelijks sterven er het drie dubbele mensen door Amerika maar daar word geen woord over gerept of zijn de menselijke belangen van Syrie niet belangrijk?
Je trekt wel erg snel conclusies. Heb ik ooit gezegd dat ik dubieuze sites bezoek? Nee.. Dit is wat er mis is in Nederland, je word gelijk in hokjes geplaatst. Als ik aangeef dat je wel degelijk beinvloed word door media bezoek ik gelijk dubieuze sites en ben ik gek. En veel mensen zien dingen die in het media komen een feit. En je mag me best als gek beschouwen, dat interesseert me weinig. Op internet word van alles als feit genoemd maar je moet maar eens boeken goede boeken gaan lezen. Meningen worden gewoon gekweekt wanneer jij wat achter je beeldbuis zit, zoals ik al zei, luister eens naar Fresku - Paranoia en luister dan goed naar de tekst.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt dat
maar termen als 'brainwashing' en 'massahypnose' maken dat je over komt als iemand die de klok heeft horen luiden en er zelf een bizarre klepel in heeft gehangen
Iedereen weet dit ook, dat dingen in de media niet objectief gebracht worden etc
Dus dit gaan brengen alsof je het wiel hebt uitgevonden laat je alleen heel naief over komen
En als je dan met termen komt als massahypnose dan denkt de rest 'oho pak je alu hoedje maar'
als je nou gewone termen als framing gebruikt dan klink je tenminste niet als een gek
en je zou dan ook nog eens wat kunnen lezen van echte wetenschappers over dit ondewerp ipv dubieuze websites
Een oorlog waarbij onschuldige burgers worden vermoord is anders dan een terroristische aanslag door twee jonge, radicale moslims. Ik keur het beiden af, maar het zijn twee totaal verschillende situaties en niet met elkaar te vergelijken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:47 schreef Seconde het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik bedoel tuurlijk doden deze mensen en bewoners van Amerika maar is het niet Amerika die jaarlijks voor duizenden doden zorgt in oa Iran, Syrie? Even terug naar het feit dat als er drie mensen aan een aanslag gedood worden er alle kranten vol mee staan maar dagelijks sterven er het drie dubbele mensen door Amerika maar daar word geen woord over gerept of zijn de menselijke belangen van Syrie niet belangrijk?
Nee dat zeg ik niet, jij trekt nu conclusiesquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:59 schreef Seconde het volgende:
[..]
Je trekt wel erg snel conclusies. Heb ik ooit gezegd dat ik dubieuze sites bezoek? Nee.. Dit is wat er mis is in Nederland, je word gelijk in hokjes geplaatst. Als ik aangeef dat je wel degelijk beinvloed word door media bezoek ik gelijk dubieuze sites en ben ik gek. En veel mensen zien dingen die in het media komen een feit. En je mag me best als gek beschouwen, dat interesseert me weinig. Op internet word van alles als feit genoemd maar je moet maar eens boeken goede boeken gaan lezen. Meningen worden gewoon gekweekt wanneer jij wat achter je beeldbuis zit, zoals ik al zei, luister eens naar Fresku - Paranoia en luister dan goed naar de tekst.
Ow haha, ik las het even verkeerd. En kan iemand me vertellen wat een OP is?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, jij trekt nu conclusies
Ik refereer naar de OP en TS
Mee eens, maar zo worden er dus (slechte) meningen gekweekt over bijvoorbeeld Irak. Waar of niet?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Een oorlog waarbij onschuldige burgers worden vermoord is anders dan een terroristische aanslag door twee jonge, radicale moslims. Ik keur het beiden af, maar het zijn twee totaal verschillende situaties en niet met elkaar te vergelijken.
Waarom staat dat van Boston wel in de krant en dat van Irak niet? Heel makkelijk: In Irak begint het de normale gang van zaken te worden. Dagelijks heb je wel aanslagen.
Is dat zo ja? Wat voor meningen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:02 schreef Seconde het volgende:
[..]
Mee eens, maar zo worden er dus (slechte) meningen gekweekt over bijvoorbeeld Irak. Waar of niet?
openingspostquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:01 schreef Seconde het volgende:
[..]
Ow haha, ik las het even verkeerd. En kan iemand me vertellen wat een OP is?
maar je wordt er dom van en niet kritisch.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:51 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Op school wordt er gezegd dat het volgen van NOS Journaal, Jeugdjournaal en dat soort programma's goed is voor je ontwikkeling. En dat klopt.
Dat verschilt natuurlijk per persoon. Maar ja, het kan veel invloed hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:31 schreef Seconde het volgende:
Het feit is dat de media wel degelijk invloed heeft op je mening en op je leven.
Dat heeft niet zoveel te maken met de media.quote:Veel TV programma's zetten bepaalde dingen in "scene" waardoor jij daar een bepaalde mening over krijgt. Zo zullen heel veel mensen een verkeerd beeld hebben van de islam door de "suicide bombers" en door oa. Boston, terwijl Amerika dagelijks verantwoordelijk is voor meer doden dan er in Boston zijn omgekomen maar toch heb je een beter beeld van Amerika dan bijvoorbeeld Syrie.
Dat is wederom persoonlijk en hangt er vooral vanaf in hoeverre je die personen serieus neemt.quote:Je mening word bewust of onbewust gevormd door TV. Programma's als Knevel en Brink zetten personen dusdanig neer zodat jij er een mening over krijgt.
Dat is niet alleen in Roemenië zoquote:Niet alleen door media maar ook door personen zijn mensen makkelijk beinvloedbaar, denk aan landen als Roemenië waar mensen door hun dominee's worden wijsgemaakt dat als je niet geloofd dan in de hel komt.
Maar dat heeft verder weinig met hypnose te maken, maar meer met hoe je beïnvloedbaar je bent. Ik heb ook een negatief beeld van moslims, maar dat heeft maar weinig te maken met boze malloten met bommen om hun nek.quote:Ik betrap mijzelf of bijvoorbeeld mijn moeder er ook wel op als we naar dergelijke programma's kijken.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:14 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar je wordt er dom van en niet kritisch.
Ligt aan de intelligentie van de kijker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:14 schreef tribalwars het volgende:
[..]
maar je wordt er dom van en niet kritisch.
Je snapt het totaal plaatje niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
We bestempelen de bronnen niet als onzin.
Wat we wel als onzin bestempelen is dat jij zegt dat de Illuminati het gebruiken. Terwijl die informatie gewoon vrij verkrijgbaar is en jij het net zo goed kan gebruiken.
Waarom gebruik jij die informatie dan niet en ben je ook nog eens boos op die Illuminati dat zij dat dan wel doen? Mogen zij die informatie dan niet van jou gebruiken? Waarom dan niet?
Als jij de informatie over het gebruik hebt, dan heb je ook de informatie om het tegen te gaan. Als je het dan niet wil gebruiken, waarom doe je er dan ook niks aan om jezelf er tegen te beschermen?
Omdat ze niet van persbureaus komen die controleert worden door de elite.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:46 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
jouw bronnen komen toch ook uit de media? wat maakt jou bronnen beter?
ga eerst eens een standaard checklist over betrouwbare bronnen na en dan praten we daarna wel verder over die bagger waar jij mee aan komt
het is ook maar een heel klein groepje in feite zijn het maar 100 mensen die alles bepalen in de wereld.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Naja, ik heb echt niet de moeite genomen om ze te lezen.Maar massahypnose bestaat, en ik neem aan dat de bronnen daar in ieder geval een fabeltje omheen hebben verzonnen om de schuld te geven aan onze gezamenlijke vijand: de Illuminati.
Grappig hoor.
Als je een beetje op school hebt gezeten, heb je geleerd dat één van de manieren om éénheid te kweken in een groep mensen is om voor een gezamenlijke vijand te zorgen.
Als de Illuminati eensgezindheid en controle willen uitoefenen, dan hoeven ze alleen maar een gemeenschappelijke vijand te kweken: de Illuminati zelf! En dan allemaal verhalen zaaien over dat de Illuminati dit doen of de Illuminati dat doen, of dat ze hier voor verantwoordelijk zijn en daar voor verantwoordelijk zijn.
En dan zo veel verschillende dingen dat iedereen denkt dat het een hele grote organisatie is, in plaats van een klein groepje mensen.
Iedereen gaat dan zoeken naar een hele grote organisatie. Maar aangezien het maar een klein groepje is, vindt niemand iets. En dus denkt iedereen dat ze heel machtig zijn, want je moet wel supermachtig zijn als je zo'n grote organisatie bent en zo weinig sporen achterlaat. Men in black!
En intussen doen ze niks anders dan geruchten over zichzelf de wereld in brengen zodat iedereen bezig gehouden wordt en geen tijd heeft om zichzelf te organiseren en de maatschappij schade aan te richten.
nee het komt van intelligente mensen die weten wat framing is en dat in hun voordeel gebruikenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:17 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Omdat ze niet van persbureaus komen die controleert worden door de elite.
Omdat het van vrijdenkende mensen komen die wakker zijn.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:15 schreef ems. het volgende:
[..]
Het hele hypnose gebeuren is dan ook wederom niets anders dan voor mensen als tribalwars om weer ergens over te klagen en om iets te verklaren wat hij mentaal niet kan verwerken.
Beloof me een ding: dat je nooit geld overmaakt aan de Micha Katten, Martin Vrijlanden en Niburus van deze wereld.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:17 schreef tribalwars het volgende:
Jij wellicht. Je kan er immers maar niet stil over zijn. Het gros van de mensen ondervindt helemaal geen problemen van "geheime" organisaties wiens doel het is om iedereen biseksueel te makenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:15 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je snapt het totaal plaatje niet.
De wereld wordt bestuurd dood de elite en illuminati.
De massa zijn wij zijn werk slaven wij werken voor hun .
Dat is eigenlijk toch wel heel triest de mensenlijk belangen van Syrie boeien mij meer dan die drie doden bij een marathon. Als ik vandaag een ongeluk maak waar bij drie doden val komt het niet eens in het nieuws maar als een moslim een bom laat ontploffen komt het wel in het nieuws.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:47 schreef Seconde het volgende:
[..]
lang niet iedereen weet dat hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:54 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt dat
maar termen als 'brainwashing' en 'massahypnose' maken dat je over komt als iemand die de klok heeft horen luiden en er zelf een bizarre klepel in heeft gehangen
Iedereen weet dit ook, dat dingen in de media niet objectief gebracht worden etc
Dus dit gaan brengen alsof je het wiel hebt uitgevonden laat je alleen heel naief over komen
En als je dan met termen komt als massahypnose dan denkt de rest 'oho pak je alu hoedje maar'
als je nou gewone termen als framing gebruikt dan klink je tenminste niet als een gek
en je zou dan ook nog eens wat kunnen lezen van echte wetenschappers over dit ondewerp ipv dubieuze websites
een ongeluk is een ongeluk, dat is niet echt iets wat heel nederland/wereld hoeft te weten. een aanslag is mensen vermoorden met voorbedachte raden, dat is wel nieuws.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:21 schreef tribalwars het volgende:
wel heel triest de mensenlijk belangen van Syrie boeien mij meer dan die drie doden bij een marathon. Als ik vandaag een ongeluk maak waar bij drie doden val komt het niet eens in het nieuws maar als een moslim een bom laat ontploffen komt
Nee maar er zijn ook nog mensen die niet weten dat de aarde om de zon draaitquote:
Probeer nou eens één keer na te denken voordat je zoiets roept.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:17 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan is 80 % van nederland dom als je het zo bekijkt. Ze zijn tegenwoordig zo goed in hypnose technieken dat je het waarschijnlijk niet merkt als je tv kijkt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:15 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ligt aan de intelligentie van de kijker.
Had jij er last van?
Is maar wat je het noemt. Je kunt het ook een aanslag noemen die bedoelt is om prive van mensen af te maken. Want daar komt het in feite op neer.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:22 schreef Illuminati.Official het volgende:
[..]
een ongeluk is een ongeluk, dat is niet echt iets wat heel nederland/wereld hoeft te weten. een aanslag is mensen vermoorden met voorbedachte raden, dat is wel nieuws.
heb je ook een bron van die cijfers?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:24 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan is 80 % van nederland dom als je het zo bekijkt. Ze zijn tegenwoordig zo goed in hypnose technieken dat je het waarschijnlijk niet merkt als je tv kijkt.
ja dat beweer ik .quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Probeer nou eens één keer na te denken voordat je zoiets roept.
Denk je nou echt dat ALS er zo'n machtige elite bestaat die de Massamedia controleert en aanpast, dat zij niet in staat zouden zijn wat random websites op te richten en daar misinformatie te verspreiden? Jij denkt dat ze CNN, BBC, NOS en whatever in hun broekzak hebben maar een simpele website als niburu is op de een of andere manier compleet veilig van dezelfde organisatie waarvan jij beweert dat ze iedereen in hun macht hebben?
Kom op zeg. Common fucking sense. Probeer het één keer.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
heb je ook een bron van die cijfers?
want het valt allemaal aardig mee hoor
ja een beangstigend groot deel van nederland is niet zo snugger
meer mensen dan ik zou willen
maar 80%?
Ja zo hoog is dat misschien iets lager.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
heb je ook een bron van die cijfers?
want het valt allemaal aardig mee hoor
ja een beangstigend groot deel van nederland is niet zo snugger
meer mensen dan ik zou willen
maar 80%?
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja zo hoog is dat misschien iets lager.
Ik baseer de cijfers op ervaring uit mijn omgeving.
wat heb je je zelf gedaan voor opleiding? en de mensen in je omgeving?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
Ja zo hoog is dat misschien iets lager.
Veel MBO ook HBO er lopen ook mensen in mijn nabij omgeving rond van WO.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat heb je je zelf gedaan voor opleiding? en de mensen in je omgeving?
Ik denk dat ze erg bepalend zijn voor je beeld
als je omgaat met mensen die vooral WO hebben gedaan is het aantal mensen dat kritisch naar een tvprogramma kan kijken een stuk groter dan in een omgeving waar MBO3 het hoogste is
nee maar het valt toch op. Stel nou als meer dan de helft wakker is dan zou er al lang opstanden zijn tegen de regering.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:30 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Uit je omgeving ja? Hoe heb je dat onderzocht?
Maar wanneer is iemand slim in jouw ogen? Als ze 'wakker' zijn en een zelfde mening delen met Niburu etc?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nee maar het valt toch op. Stel nou als meer dan de helft wakker is dan zou er al lang opstanden zijn tegen de regering.
maar je weet het nietquote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
nee maar het valt toch op. Stel nou als meer dan de helft wakker is dan zou er al lang opstanden zijn tegen de regering.
Men ik dan ineens dom of zo.quote:
En dat is een beetje hoe je denkt "Ik vind dat het zo moet en dat andere mensen dat niet vinden kan niet dus moet er meer aan de hand zijn".quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:32 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Alles iemand niet makkelijk te beinvloeden is door de media en zijn eigen mening heeft en het nieuws met een korrelt zout neemt en het zelf onderzoekt.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:33 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar wanneer is iemand slim in jouw ogen? Als ze 'wakker' zijn en een zelfde mening delen met Niburu etc?
Wat houdt: 'en het zelf onderzoekt' voor jou in?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:35 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Alles iemand niet makkelijk te beinvloeden is door de media en zijn eigen mening heeft en het nieuws met een korrelt zout neemt en het zelf onderzoekt.
Niet echt duidelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 17:34 schreef ems. het volgende:
[..]
En dat is een beetje hoe je denkt "Ik vind dat het zo moet en dat andere mensen dat niet vinden kan niet dus moet er meer aan de hand zijn".
Net als een kind dat een tenniswedstrijd verliest en maar blijft doorzeuren over dat er iets niet klopte aan de rackets, bal of scheidsrechter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |