abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 19:22:29 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127870357
Bacon ipsum dolor sit amet sunt pariatur excepteur pork chop, sed tongue nulla ribeye ham meatloaf. Duis doner jowl, ea chicken dolore tail ex beef andouille swine nulla frankfurter in in. Bacon pork belly ground round nulla meatloaf, tongue frankfurter. Andouille excepteur aliqua fatback pancetta, biltong beef ribs eiusmod voluptate cow turducken sint short ribs chicken. Consequat bacon swine velit exercitation. Biltong quis et hamburger pancetta ham ut short ribs non salami fatback t-bone officia pork belly aliquip.

Ullamco non in velit ham hock rump ground round tri-tip sirloin commodo corned beef ex drumstick tempor pariatur. Aute bacon pork chop ball tip aliqua deserunt. Eiusmod shankle turkey magna, tail jowl tri-tip ut in corned beef. Incididunt venison turkey voluptate qui. Andouille beef ribs reprehenderit eiusmod non. Dolore ut culpa commodo elit beef ribs aliquip.

Id rump anim salami sirloin flank turkey tongue pork chop qui sed bacon drumstick incididunt quis. Pork commodo eu meatball cillum, ribeye voluptate chuck sed. Deserunt shank ball tip venison, ad pig esse pancetta sirloin. T-bone beef ribs laboris dolor. Tongue dolor fatback, chicken tail ex pork loin leberkas ut sunt bacon id mollit chuck irure. Nostrud reprehenderit est, incididunt tenderloin excepteur biltong laboris in minim anim commodo leberkas bacon.

Prosciutto labore ex incididunt doner dolore cow andouille meatball est hamburger beef irure ea nulla. Frankfurter non fugiat, beef ribs chuck esse sint. Tongue doner in ullamco veniam in. Reprehenderit nisi prosciutto bacon. Deserunt est leberkas irure do mollit. Beef reprehenderit ham hock cupidatat shank nisi consectetur culpa nulla tri-tip chuck pork chop aliquip fatback. Qui magna tail ut andouille shank esse.

Sed meatball magna do exercitation pastrami. Frankfurter adipisicing shankle, duis pork chop ham dolore occaecat in bacon. Reprehenderit magna filet mignon in, culpa officia ground round pastrami in sint. Brisket biltong tempor meatball, eu in elit short loin commodo jerky consectetur ut in sirloin ribeye. Prosciutto strip steak leberkas pork belly, ham hock tongue frankfurter nisi. Enim leberkas t-bone consectetur bacon aliquip excepteur ball tip chuck cillum.

En dat met een flinke 5000 bits key
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:30:23 #202
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127870646
Tsja, als iedereen nu standaard hun email ging encrypten, ook de meest lullige berichtjes, dan is er natuurlijk geen beginnen meer aan.

Na een paar uur stampen steeds van die lullige mailtjes als
'Hoi, alles ok? Hier prima. Volgende week gaan we op vakantie en blijven 2 weken weg. Ik dacht van ik zeg het effe dan weet je het even. Nou, groetjes he xxx'

ontcijferen is natuurlijk best een domper. Ze hopen natuurlijk op dingen als 'Maandagmiddag, 4.06pm, onder de world clock, blauwe tas'.

Maar ik ken eigenlijk niemand die mail-encryptie gebruikt en anders ben je eerst een uur bezig uit te leggen hoe het werkt en wat ze moeten doen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:25:34 #203
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127873019
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat natuurlijk erg grappig is, is teksten van bv http://baconipsum.com/ te gaan versleutelen en die te versturen.
Dit lijkt me een bijzonder zinvolle invulling van mijn tijd.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:28:00 #204
45206 Pietverdriet
pi_127873174
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:25 schreef Reya het volgende:

[..]

Dit lijkt me een bijzonder zinvolle invulling van mijn tijd.
Automatiseren automatiseren
  zondag 16 juni 2013 @ 20:28:40 #205
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127873219
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Automatiseren automatiseren
Ik zie nog steeds niet hoe ik daar beter van zou worden.
  zondag 16 juni 2013 @ 20:30:52 #206
45206 Pietverdriet
pi_127873365
quote:
2s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zie nog steeds niet hoe ik daar beter van zou worden.
Geen gevoel voor humor
  zondag 16 juni 2013 @ 20:32:52 #207
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127873496
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen gevoel voor humor
Ik zal me subiet bij uw superieure grollen neerleggen.
pi_127877383
Waar ik eigenlijk op hoop is dat de techbedrijven zich samen gaan wapenen tegen deze praktijken. Als de NSA al hun internetverkeer kan aftappen en daar direct inzicht in heeft moeten ze zorgen dat er beter wordt beveiligt. Als de NSA mogelijkheden heeft om encryptie te kraken dan moeten de techbedrijven zorgen dat er nog sterkere vormen van encryptie gebruikt gaan worden.
  zondag 16 juni 2013 @ 21:40:11 #209
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127877920
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop is dat de techbedrijven zich samen gaan wapenen tegen deze praktijken. Als de NSA al hun internetverkeer kan aftappen en daar direct inzicht in heeft moeten ze zorgen dat er beter wordt beveiligt. Als de NSA mogelijkheden heeft om encryptie te kraken dan moeten de techbedrijven zorgen dat er nog sterkere vormen van encryptie gebruikt gaan worden.
Het is ook een bedrijfsgeheimenkwestie idd. Als een bedrijf via VPN 2 vestigingen / lokatie's met elkaar verbonden heeft, tapt de NSA mooi al het LAN-verkeer af, en hengelt op die wijze op den duur ook alle bestanden naar binnen.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
pi_127878125
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, als iedereen nu standaard hun email ging encrypten, ook de meest lullige berichtjes, dan is er natuurlijk geen beginnen meer aan.

Na een paar uur stampen steeds van die lullige mailtjes als
'Hoi, alles ok? Hier prima. Volgende week gaan we op vakantie en blijven 2 weken weg. Ik dacht van ik zeg het effe dan weet je het even. Nou, groetjes he xxx'

ontcijferen is natuurlijk best een domper. Ze hopen natuurlijk op dingen als 'Maandagmiddag, 4.06pm, onder de world clock, blauwe tas'.

Maar ik ken eigenlijk niemand die mail-encryptie gebruikt en anders ben je eerst een uur bezig uit te leggen hoe het werkt en wat ze moeten doen.
Het idee dat veiligheidsdiensten mensen als jij en ik gaan schaduwen en vervolgen, dat idee wat aan de basis ligt van het verdedigen van een ordinair snotneuzerig verklikkertje, is te waanzinnig voor woorden.

Het getuigt van een vorm van zelfoverschatting. Simpele forummertjes zijn niet interessant voor de AIVD en daarna Justitie. Dat ze trachten echte terroristen op te sporen is alleen maar te prijzen.

Janken over privacy terwijl de treinen in Madrid, metro's in London, nachtclubs op Bali, kantoortorens in New York, alledaagse, normale plekken die veilig horen te zijn, verwoest worden is erg nutteloos. Met name omdat ik maar geen alternatieven hoor voor het beschermen van een volwassen, "moderne" (onthoofdingen in Londen :') ) maatschappij tegen verstorende elementen.

Het opzettelijk doden van volslagen onschuldige mensen als jij en ik. Gaan we al zover dat we dát tolereren in polderNederland? Achterlijk, serieus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 juni 2013 @ 22:22:27 #211
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_127880801
Tsja El_Matador, die paar doden door aanslagen staan natuurlijk compleet in verhouding tot alle doden door andere ellende. Helemaal.

Iets met roken, ik noem maar wat? Hoeveel doden levert dat op per jaar? Meer dan die aanslagen. Wordt daar iets mee gedaan? Neuh. Levert namelijk geld op.

Iets met guns en de NRA, ik noem maar wat. Hoeveel doden levert dat op per jaar? Ettelijke duizenden. Wordt daar iets mee gedaan? Neuh. Zeker niet.

Of die malloot in Santa Monica vandeweek die onschuldige toevallige voorbijgangers neermaait. Had die voorkomen kunnen worden door Prism? Neuh.

Het is niet het monitoren wat ter discussie staat, maar de moraal van de overheid.

Want wat gebeurt er met al je gegevens die weliswaar NU dan nog niet interessant zijn, over een paar jaar? Heb jij wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid? Dat ze het beste met je voor hebben? Dat stiekeme gedoe steeds?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
  zondag 16 juni 2013 @ 23:06:26 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127883742
quote:
Je zou verwachten dat er nu ook hogerop wel wat bellen moeten gaan rinkelen, maar toch verwacht ik het niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127884039
Weet je wat ik het ergst vind? Mensen roepen dat de VS steeds meer een politiestaat wordt. Dat IS het al.

Nederland misschien ook al (bijna).
pi_127884235
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja El_Matador, die paar doden door aanslagen staan natuurlijk compleet in verhouding tot alle doden door andere ellende. Helemaal.

Iets met roken, ik noem maar wat? Hoeveel doden levert dat op per jaar? Meer dan die aanslagen. Wordt daar iets mee gedaan? Neuh. Levert namelijk geld op.

Iets met guns en de NRA, ik noem maar wat. Hoeveel doden levert dat op per jaar? Ettelijke duizenden. Wordt daar iets mee gedaan? Neuh. Zeker niet.

Of die malloot in Santa Monica vandeweek die onschuldige toevallige voorbijgangers neermaait. Had die voorkomen kunnen worden door Prism? Neuh.

Het is niet het monitoren wat ter discussie staat, maar de moraal van de overheid.

Want wat gebeurt er met al je gegevens die weliswaar NU dan nog niet interessant zijn, over een paar jaar? Heb jij wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid? Dat ze het beste met je voor hebben? Dat stiekeme gedoe steeds?
Je hebt twee drogredeneringen door elkaar lopen:
• Het plaatsvinden van dodelijke slachtoffers buiten terrorisme is een argument tegen het optreden en de maatschappij beschermen tegen terrorisme
• Het maakt niet uit hoeveel data we monitoren, we kunnen een aanslag toch niet voorkomen

Het eerste puny is voor mij duidelijk. Een moderne zich vrij en tolerant en veilig noemende maatschappij mag niet lijdzaam toezien hoe gewelddadige elementen de burgers schaden.

Ik kijk op van een onthoofding (!) op klaarlichte dag (!) in Londen (!) met als toegift een relaxed interviewtje (!!).

En ik wil dat in ieder geval getracht wordt dat tegen te gaan.

Heb in mijn tijd in Madrid 2 bomaanslagen "meegemaakt"; 1 bij mij in de wijk en 1 vlakbij de uni waar ik studeerde. Resultaat; 1 dode buschauffeur en een enorme onrust in de maatschappij. Wil ik dat? Nee, en dat lijkt me heel gezond.

Het tweede punt is een drogreden omdat je kan stellen dat niets helpt. Zelfs de beste arts kan een ongeneeslijk terminale patient niet meer helpen.
Branden zullen nooit voorkomen worden, alle criminaliteit oplossen gaat nooit lukken, vrede op Aarde komt er niet want zit niet in de mens, en ook zul je nooit alle aanslagen kunnen voorkomen.

Maar elke onschuldige burger die gered wordt met monitoring is meegenomen om van het maatschappij-ontwrichtende element maar te zwijgen.

Ik geloof niet dat een overheid in mijn belang denkt noch dat bedrijven dat doen. Ik beschouw mezelf als liberaal-libertair en wil een sterke inkrimping op vele overheidsterreinen.

Echter, de bescherming van een land (Defensie) is een noodzakelijk soms lichtjes vrijheden verstorende maar effectieve manier om juist die vrije samenleving te waarborgen.

Zie het als het kijkgaatje in de deur van je mooie topappartement.

Dat de VS wellicht slecht met dit soort data omspringen kan ik me voorstellen, maar heb vertrouwen in de profilers van de inlichtingendiensten dr beschikbare informatie goed te gebruiken.

Distopische scenario's zijn in niemands belang.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127887194
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het idee dat veiligheidsdiensten mensen als jij en ik gaan schaduwen en vervolgen, dat idee wat aan de basis ligt van het verdedigen van een ordinair snotneuzerig verklikkertje, is te waanzinnig voor woorden.

Het getuigt van een vorm van zelfoverschatting. Simpele forummertjes zijn niet interessant voor de AIVD en daarna Justitie. Dat ze trachten echte terroristen op te sporen is alleen maar te prijzen.
Als je in de UK woont volstaat het om de verkeerde website te bezoeken, bepaalde lectuur te downloaden, of een fout boek op amazon.com te bestellen.

quote:
Terrorism Act 2000 section 58

Collection of information.

(1) A person commits an offence if—
• (a) he collects or makes a record of information of a kind likely to be useful to a person committing or preparing an act of terrorism, or
• (b) he possesses a document or record containing information of that kind.

(2) In this section “record” includes a photographic or electronic record.

(3) It is a defence for a person charged with an offence under this section to prove that he had a reasonable excuse for his action or possession.

(4)A person guilty of an offence under this section shall be liable—
• (a)on conviction on indictment, to imprisonment for a term not exceeding 10 years, to a fine or to both, or
• (b)on summary conviction, to imprisonment for a term not exceeding six months, to a fine not exceeding the statutory maximum or to both.
4 (a) geldt voor een jury trial, in 4 (b) beslist een rechter

Voorbeelden: het nemen van foto's van een kazerne, het bezit van militaire handleidingen, anarchist cookbook, data over chemische stoffen, browser bookmarks (favourites) voor dit soort informatie.

quote:
Boy in court on terror charges

A British teenager who is accused of possessing material for terrorist purposes has appeared in court.
The 17-year-old, who was arrested in the Dewsbury area of West Yorkshire on Monday, was given bail after a hearing at Westminster Magistrates' Court.
It is alleged he had a copy of the "Anarchists' Cookbook", containing instructions on how to make home-made explosives.
His next court hearing has been set for 25 October.

The teenager faces two charges under the Terrorism Act 2000.
The first charge relates to the possession of material for terrorist purposes in October last year.
The second relates to the collection or possession of information useful in the preparation of an act of terrorism.

He stood in the dock wearing a baggy, blue hooded top and only spoke to confirm his name and date of birth.
After the 40-minute hearing, the teenager was released on bail under several conditions.
A second 17-year-old who is facing similar charges has already been remanded in custody and will also appear at the Crown Court on 25 October.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7030096.stm
na een 13 dagen durend proces vrijgesproken door de jury btw

Omdat het bewijzen van "collection of information" blijkbaar te moeilijk is, kiest men in de meeste gevallen niet meer voor section 58, maar voor vervolging onder section 57 voor "bezit van een voorwerp". Want informatie staat op een computer of een blad papier, wat voorwerpen zijn...
Voordeel van deze taktiek:
- een aannemelijke verklaring volstaat niet, de beschuldigde moet bewijzen dat het voorwerp in kwestie niet diende voor terroristische activiteiten.
- men moet niet meer bewijzen dat de beklaagde de informatie heeft verzameld of wist dat die bestond, alles wat zich in de woning van de beklaagde bevindt is zijn bezit, hij moet bewijzen dat hij niet op de hoogte was.
- De maximale straf is 15 ipv 10 jaar.

quote:
Possession for terrorist purposes.(1)A person commits an offence if he possesses an article in circumstances which give rise to a reasonable suspicion that his possession is for a purpose connected with the commission, preparation or instigation of an act of terrorism.
(2)It is a defence for a person charged with an offence under this section to prove that his possession of the article was not for a purpose connected with the commission, preparation or instigation of an act of terrorism.
(3)In proceedings for an offence under this section, if it is proved that an article
(a)was on any premises at the same time as the accused, or
(b)was on premises of which the accused was the occupier or which he habitually used otherwise than as a member of the public,
the court may assume that the accused possessed the article, unless he proves that he did not know of its presence on the premises or that he had no control over it.
Dat sectie 57 niet bedoeld was voor informatie is duidelijk, wat zou het nut van sectie 58 anders zijn? Maar het hof van beroep heeft de taktiek aanvaard..

[ Bericht 20% gewijzigd door meth1745 op 17-06-2013 01:11:08 ]
pi_127887907
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt twee drogredeneringen door elkaar lopen:
• Het plaatsvinden van dodelijke slachtoffers buiten terrorisme is een argument tegen het optreden en de maatschappij beschermen tegen terrorisme
Dat is een argument op je stelling dat we koste wat kost doden moeten voorkomen en de belangen van de bevolking daar geen rol bij spelen. Als het terugdringen van slachtoffers daadwerkelijk een motief zou zijn, zou men zich wel heel intensief op andere gebieden richten waar veel meer winst te behalen valt. Het voorkomen van dodelijke slachtoffers is derhalve een drogreden.

quote:
• Het maakt niet uit hoeveel data we monitoren, we kunnen een aanslag toch niet voorkomen
Dat is een feit, geen drogreden.

quote:
Het eerste puny is voor mij duidelijk. Een moderne zich vrij en tolerant en veilig noemende maatschappij mag niet lijdzaam toezien hoe gewelddadige elementen de burgers schaden.

Ik kijk op van een onthoofding (!) op klaarlichte dag (!) in Londen (!) met als toegift een relaxed interviewtje (!!).

En ik wil dat in ieder geval getracht wordt dat tegen te gaan.

Heb in mijn tijd in Madrid 2 bomaanslagen "meegemaakt"; 1 bij mij in de wijk en 1 vlakbij de uni waar ik studeerde. Resultaat; 1 dode buschauffeur en een enorme onrust in de maatschappij. Wil ik dat? Nee, en dat lijkt me heel gezond.
Het lijkt me echter behoorlijk ongezond om de overheid dan maar vrij spel te geven en je op te stellen als een onderdanig, mak lammetje wat zich daaraan overgeeft. Naiëf zelfs.

quote:
Maar elke onschuldige burger die gered wordt met monitoring is meegenomen om van het maatschappij-ontwrichtende element maar te zwijgen.
Morgen ook iedereen maar preventief vastzetten. Iedere burger die hiermee gered wordt is mooi meegenomen. ^O^

quote:
Echter, de bescherming van een land (Defensie) is een noodzakelijk soms lichtjes vrijheden verstorende maar effectieve manier om juist die vrije samenleving te waarborgen.
Vrije samenleving. :') De ironie.
  maandag 17 juni 2013 @ 00:32:59 #218
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127888203
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Monitoren staat ter discussie, juist omdat je niet kunt uitgaan van de moraal van de overheid.
The view from nowhere.
pi_127888251
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 00:32 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Monitoren staat ter discussie, juist omdat je niet kunt uitgaan van de moraal van de overheid.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 17 juni 2013 @ 00:41:08 #220
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127888518
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:13 schreef El_Matador het volgende:

Ik geloof niet dat een overheid in mijn belang denkt noch dat bedrijven dat doen. Ik beschouw mezelf als liberaal-libertair en wil een sterke inkrimping op vele overheidsterreinen.

Zie het als het kijkgaatje in de deur van je mooie topappartement.

Dat de VS wellicht slecht met dit soort data omspringen kan ik me voorstellen, maar heb vertrouwen in de profilers van de inlichtingendiensten dr beschikbare informatie goed te gebruiken.
De VS gebruikt zelf onnodig veel geweld (oorlogen en regime changes) en dat is de hoofdoorzaak van terrorisme in het westen. In eigen land sluiten ze teveel mensen op (2,3 miljoen gedetineerden). En nu monitoren ze de bevolking.

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 17-06-2013 01:37:29 ]
The view from nowhere.
pi_127894354
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:42 schreef El_Matador het volgende:
Laster is strafbaar, dat realiseer je je? :r
Smaad, smaadschrift en laster moeten de bedoeling hebben iemands reputatie te beschadigen, dwz. er moet iets te beschadigen over zijn. :P
  maandag 17 juni 2013 @ 12:13:50 #222
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127896844
Foto's

quote:
quote:
Vlak nadat klokkenluider Edward Snowden de Verenigde Staten heeft verbijsterd met de onthullingen in het PRISM-schandaal, zet de veiligheidsdienst NSA de puntjes op de i van zijn grootste nieuwe datacentrum. In de periferie van het gehucht Bluffdale, ongeveer 35 kilometer onder Salt Lake City, is een megacomplex verrezen, waar op tal van servers data kan worden opgeslagen en verwerkt. Het vermogen van de servers wordt geschat op 5 zettabyte, een eenheid die staat voor 250 miljard dvd's aan data. Er is genoeg ruimte om 100 jaar aan communicatie van de hele wereld op te slaan, en dan is er nog genoeg ruimte over om berekeningen met die gegevens te maken, zegt William Binney, een voormalig topman van de NSA. De NSA zelf wil niet prijsgeven wat er in het datacentrum wordt gedaan, want dat is geheim. © ap
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 juni 2013 @ 12:18:06 #223
45206 Pietverdriet
pi_127896994
  maandag 17 juni 2013 @ 14:40:53 #224
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127902739
quote:
GCHQ intercepted foreign politicians' communications at G20 summits

Foreign politicians and officials who took part in two G20 summit meetings in London in 2009 had their computers monitored and their phone calls intercepted on the instructions of their British government hosts, according to documents seen by the Guardian.

This included:

Setting up internet cafes where they used an email interception programme and key-logging software to spy on delegates' use of computers;

Penetrating the security on delegates' BlackBerrys to monitor their email messages and phone calls;

Supplying 45 analysts with a live round-the-clock summary of who was phoning who at the summit;

Targeting the Turkish finance minister and possibly 15 others in his party;

Receiving reports from an NSA attempt to eavesdrop on the Russian leader, Dmitry Medvedev, as his phone calls passed through satellite links to Moscow.

The revelation comes as Britain prepares to host another summit on Monday – for the G8 nations, all of whom attended the 2009 meetings which were the object of the systematic spying. It is likely to lead to some tension among visiting delegates who will want the prime minister to explain whether they were targets in 2009 and whether the exercise is to be repeated this week.

bron
The view from nowhere.
pi_127903248
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik ben benieuwd hoe vaak bijvoorbeeld een Boeing op deze manier al gebruik heeft gemaakt van vertrouwelijke data van Airbus.
Ja, ik generaliseer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')