Dit lijkt me een bijzonder zinvolle invulling van mijn tijd.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat natuurlijk erg grappig is, is teksten van bv http://baconipsum.com/ te gaan versleutelen en die te versturen.
Automatiseren automatiserenquote:Op zondag 16 juni 2013 20:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Dit lijkt me een bijzonder zinvolle invulling van mijn tijd.
Geen gevoel voor humorquote:Op zondag 16 juni 2013 20:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet hoe ik daar beter van zou worden.
Het is ook een bedrijfsgeheimenkwestie idd. Als een bedrijf via VPN 2 vestigingen / lokatie's met elkaar verbonden heeft, tapt de NSA mooi al het LAN-verkeer af, en hengelt op die wijze op den duur ook alle bestanden naar binnen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop is dat de techbedrijven zich samen gaan wapenen tegen deze praktijken. Als de NSA al hun internetverkeer kan aftappen en daar direct inzicht in heeft moeten ze zorgen dat er beter wordt beveiligt. Als de NSA mogelijkheden heeft om encryptie te kraken dan moeten de techbedrijven zorgen dat er nog sterkere vormen van encryptie gebruikt gaan worden.
Het idee dat veiligheidsdiensten mensen als jij en ik gaan schaduwen en vervolgen, dat idee wat aan de basis ligt van het verdedigen van een ordinair snotneuzerig verklikkertje, is te waanzinnig voor woorden.quote:Op zondag 16 juni 2013 19:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, als iedereen nu standaard hun email ging encrypten, ook de meest lullige berichtjes, dan is er natuurlijk geen beginnen meer aan.
Na een paar uur stampen steeds van die lullige mailtjes als
'Hoi, alles ok? Hier prima. Volgende week gaan we op vakantie en blijven 2 weken weg. Ik dacht van ik zeg het effe dan weet je het even. Nou, groetjes he xxx'
ontcijferen is natuurlijk best een domper. Ze hopen natuurlijk op dingen als 'Maandagmiddag, 4.06pm, onder de world clock, blauwe tas'.
Maar ik ken eigenlijk niemand die mail-encryptie gebruikt en anders ben je eerst een uur bezig uit te leggen hoe het werkt en wat ze moeten doen.
Je zou verwachten dat er nu ook hogerop wel wat bellen moeten gaan rinkelen, maar toch verwacht ik het niet.quote:
Je hebt twee drogredeneringen door elkaar lopen:quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja El_Matador, die paar doden door aanslagen staan natuurlijk compleet in verhouding tot alle doden door andere ellende. Helemaal.
Iets met roken, ik noem maar wat? Hoeveel doden levert dat op per jaar? Meer dan die aanslagen. Wordt daar iets mee gedaan? Neuh. Levert namelijk geld op.
Iets met guns en de NRA, ik noem maar wat. Hoeveel doden levert dat op per jaar? Ettelijke duizenden. Wordt daar iets mee gedaan? Neuh. Zeker niet.
Of die malloot in Santa Monica vandeweek die onschuldige toevallige voorbijgangers neermaait. Had die voorkomen kunnen worden door Prism? Neuh.
Het is niet het monitoren wat ter discussie staat, maar de moraal van de overheid.
Want wat gebeurt er met al je gegevens die weliswaar NU dan nog niet interessant zijn, over een paar jaar? Heb jij wel een grenzeloos vertrouwen in de overheid? Dat ze het beste met je voor hebben? Dat stiekeme gedoe steeds?
Als je in de UK woont volstaat het om de verkeerde website te bezoeken, bepaalde lectuur te downloaden, of een fout boek op amazon.com te bestellen.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het idee dat veiligheidsdiensten mensen als jij en ik gaan schaduwen en vervolgen, dat idee wat aan de basis ligt van het verdedigen van een ordinair snotneuzerig verklikkertje, is te waanzinnig voor woorden.
Het getuigt van een vorm van zelfoverschatting. Simpele forummertjes zijn niet interessant voor de AIVD en daarna Justitie. Dat ze trachten echte terroristen op te sporen is alleen maar te prijzen.
4 (a) geldt voor een jury trial, in 4 (b) beslist een rechterquote:Terrorism Act 2000 section 58
Collection of information.
(1) A person commits an offence if—
• (a) he collects or makes a record of information of a kind likely to be useful to a person committing or preparing an act of terrorism, or
• (b) he possesses a document or record containing information of that kind.
(2) In this section “record” includes a photographic or electronic record.
(3) It is a defence for a person charged with an offence under this section to prove that he had a reasonable excuse for his action or possession.
(4)A person guilty of an offence under this section shall be liable—
• (a)on conviction on indictment, to imprisonment for a term not exceeding 10 years, to a fine or to both, or
• (b)on summary conviction, to imprisonment for a term not exceeding six months, to a fine not exceeding the statutory maximum or to both.
na een 13 dagen durend proces vrijgesproken door de jury btwquote:Boy in court on terror charges
A British teenager who is accused of possessing material for terrorist purposes has appeared in court.
The 17-year-old, who was arrested in the Dewsbury area of West Yorkshire on Monday, was given bail after a hearing at Westminster Magistrates' Court.
It is alleged he had a copy of the "Anarchists' Cookbook", containing instructions on how to make home-made explosives.
His next court hearing has been set for 25 October.
The teenager faces two charges under the Terrorism Act 2000.
The first charge relates to the possession of material for terrorist purposes in October last year.
The second relates to the collection or possession of information useful in the preparation of an act of terrorism.
He stood in the dock wearing a baggy, blue hooded top and only spoke to confirm his name and date of birth.
After the 40-minute hearing, the teenager was released on bail under several conditions.
A second 17-year-old who is facing similar charges has already been remanded in custody and will also appear at the Crown Court on 25 October.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7030096.stm
Dat sectie 57 niet bedoeld was voor informatie is duidelijk, wat zou het nut van sectie 58 anders zijn? Maar het hof van beroep heeft de taktiek aanvaard..quote:Possession for terrorist purposes.(1)A person commits an offence if he possesses an article in circumstances which give rise to a reasonable suspicion that his possession is for a purpose connected with the commission, preparation or instigation of an act of terrorism.
(2)It is a defence for a person charged with an offence under this section to prove that his possession of the article was not for a purpose connected with the commission, preparation or instigation of an act of terrorism.
(3)In proceedings for an offence under this section, if it is proved that an article
(a)was on any premises at the same time as the accused, or
(b)was on premises of which the accused was the occupier or which he habitually used otherwise than as a member of the public,
the court may assume that the accused possessed the article, unless he proves that he did not know of its presence on the premises or that he had no control over it.
Dat is een argument op je stelling dat we koste wat kost doden moeten voorkomen en de belangen van de bevolking daar geen rol bij spelen. Als het terugdringen van slachtoffers daadwerkelijk een motief zou zijn, zou men zich wel heel intensief op andere gebieden richten waar veel meer winst te behalen valt. Het voorkomen van dodelijke slachtoffers is derhalve een drogreden.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt twee drogredeneringen door elkaar lopen:
• Het plaatsvinden van dodelijke slachtoffers buiten terrorisme is een argument tegen het optreden en de maatschappij beschermen tegen terrorisme
Dat is een feit, geen drogreden.quote:• Het maakt niet uit hoeveel data we monitoren, we kunnen een aanslag toch niet voorkomen
Het lijkt me echter behoorlijk ongezond om de overheid dan maar vrij spel te geven en je op te stellen als een onderdanig, mak lammetje wat zich daaraan overgeeft. Naiëf zelfs.quote:Het eerste puny is voor mij duidelijk. Een moderne zich vrij en tolerant en veilig noemende maatschappij mag niet lijdzaam toezien hoe gewelddadige elementen de burgers schaden.
Ik kijk op van een onthoofding (!) op klaarlichte dag (!) in Londen (!) met als toegift een relaxed interviewtje (!!).
En ik wil dat in ieder geval getracht wordt dat tegen te gaan.
Heb in mijn tijd in Madrid 2 bomaanslagen "meegemaakt"; 1 bij mij in de wijk en 1 vlakbij de uni waar ik studeerde. Resultaat; 1 dode buschauffeur en een enorme onrust in de maatschappij. Wil ik dat? Nee, en dat lijkt me heel gezond.
Morgen ook iedereen maar preventief vastzetten. Iedere burger die hiermee gered wordt is mooi meegenomen.quote:Maar elke onschuldige burger die gered wordt met monitoring is meegenomen om van het maatschappij-ontwrichtende element maar te zwijgen.
Vrije samenleving.quote:Echter, de bescherming van een land (Defensie) is een noodzakelijk soms lichtjes vrijheden verstorende maar effectieve manier om juist die vrije samenleving te waarborgen.
Monitoren staat ter discussie, juist omdat je niet kunt uitgaan van de moraal van de overheid.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Het is niet het monitoren wat ter discussie staat, maar de moraal van de overheid.
quote:Op maandag 17 juni 2013 00:32 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Monitoren staat ter discussie, juist omdat je niet kunt uitgaan van de moraal van de overheid.
De VS gebruikt zelf onnodig veel geweld (oorlogen en regime changes) en dat is de hoofdoorzaak van terrorisme in het westen. In eigen land sluiten ze teveel mensen op (2,3 miljoen gedetineerden). En nu monitoren ze de bevolking.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:13 schreef El_Matador het volgende:
Maar elke onschuldige burger die gered wordt met monitoring is meegenomen om van het maatschappij-ontwrichtende element maar te zwijgen.
Ik geloof niet dat een overheid in mijn belang denkt noch dat bedrijven dat doen. Ik beschouw mezelf als liberaal-libertair en wil een sterke inkrimping op vele overheidsterreinen.
Echter, de bescherming van een land (Defensie) is een noodzakelijk soms lichtjes vrijheden verstorende maar effectieve manier om juist die vrije samenleving te waarborgen.
Zie het als het kijkgaatje in de deur van je mooie topappartement.
Dat de VS wellicht slecht met dit soort data omspringen kan ik me voorstellen, maar heb vertrouwen in de profilers van de inlichtingendiensten dr beschikbare informatie goed te gebruiken.
Smaad, smaadschrift en laster moeten de bedoeling hebben iemands reputatie te beschadigen, dwz. er moet iets te beschadigen over zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 23:42 schreef El_Matador het volgende:
Laster is strafbaar, dat realiseer je je?
quote:
quote:Vlak nadat klokkenluider Edward Snowden de Verenigde Staten heeft verbijsterd met de onthullingen in het PRISM-schandaal, zet de veiligheidsdienst NSA de puntjes op de i van zijn grootste nieuwe datacentrum. In de periferie van het gehucht Bluffdale, ongeveer 35 kilometer onder Salt Lake City, is een megacomplex verrezen, waar op tal van servers data kan worden opgeslagen en verwerkt. Het vermogen van de servers wordt geschat op 5 zettabyte, een eenheid die staat voor 250 miljard dvd's aan data. Er is genoeg ruimte om 100 jaar aan communicatie van de hele wereld op te slaan, en dan is er nog genoeg ruimte over om berekeningen met die gegevens te maken, zegt William Binney, een voormalig topman van de NSA. De NSA zelf wil niet prijsgeven wat er in het datacentrum wordt gedaan, want dat is geheim. © ap
quote:GCHQ intercepted foreign politicians' communications at G20 summits
Foreign politicians and officials who took part in two G20 summit meetings in London in 2009 had their computers monitored and their phone calls intercepted on the instructions of their British government hosts, according to documents seen by the Guardian.
This included:
Setting up internet cafes where they used an email interception programme and key-logging software to spy on delegates' use of computers;
Penetrating the security on delegates' BlackBerrys to monitor their email messages and phone calls;
Supplying 45 analysts with a live round-the-clock summary of who was phoning who at the summit;
Targeting the Turkish finance minister and possibly 15 others in his party;
Receiving reports from an NSA attempt to eavesdrop on the Russian leader, Dmitry Medvedev, as his phone calls passed through satellite links to Moscow.
The revelation comes as Britain prepares to host another summit on Monday – for the G8 nations, all of whom attended the 2009 meetings which were the object of the systematic spying. It is likely to lead to some tension among visiting delegates who will want the prime minister to explain whether they were targets in 2009 and whether the exercise is to be repeated this week.
bron
Ik ben benieuwd hoe vaak bijvoorbeeld een Boeing op deze manier al gebruik heeft gemaakt van vertrouwelijke data van Airbus.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waar ik eigenlijk op hoop is dat de techbedrijven zich samen gaan wapenen tegen deze praktijken. Als de NSA al hun internetverkeer kan aftappen en daar direct inzicht in heeft moeten ze zorgen dat er beter wordt beveiligt. Als de NSA mogelijkheden heeft om encryptie te kraken dan moeten de techbedrijven zorgen dat er nog sterkere vormen van encryptie gebruikt gaan worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |