abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:11:47 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127791843
quote:
Google Transparency Report Highlights Just How Much We Don't Know About National Security Letters

Update 2013-06-07: at the time that we wrote this post, we asked Google whether its Transparency Report included data about secret FISA court orders that would send data to the NSA. The response we received was extremely vague, but seemed to possibly be "no". In the wake of yesterday's revelations that the NSA was harvesting data from Microsoft, Yahoo!, Google, Facebook, AOL, PalTalk, Skype, Youtube and Apple, Google has now clearly confirmed that the numbers in its Transparency Report do not include the number of orders or targets for NSA surveillance.

In an unprecedented win for transparency, yesterday Google began publishing generalized information about the number of National Security Letters that the company received in the past year as well as the total number of user accounts affected by those requests. Of all the dangerous government surveillance powers that were expanded by the USA PATRIOT Act, the National Security Letter (NSL) power provided by five statutory provisions is one of the most frightening and invasive. These letters--the type served on communications service providers such as phone companies and ISPs and are authorized by 18 U.S.C. 2709--allow the FBI to secretly demand data about ordinary American citizens' private communications and Internet activity without any prior judicial review. To make matters worse, recipients of NSLs are subject to gag orders that forbid them from ever revealing the letters' existence to anyone.

Google has led the way among large companies in providing transparency with respect to legal and law enforcement requests with its transparency report, but until now, it has always left NSL requests out of its tally of requests for user data, in part, presumably, due to concerns about the accompanying gag order. By including this data, even in a generalized way that only tells us that Google received somewhere between 0 and 999 NSLs in 2012, Google has helped to at least shed some limited light on the ways in which the US government uses these secretive demands for data about users.

Bron: www.eff.org
het artikel gaat verder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Papierversnipperaar op 14-06-2013 15:41:53 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:19:38 #77
pi_127792155
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:08 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom zouden ze het doen als het niet nodig was? Het lijkt mij niet het leukste werk om al die telefoongesprekken na te luisteren.

Denk je dat ze op het vliegveld al je bagage controleren terwijl het niet nodig is?
Wat denk je dat het kost om alles in de gaten te houden? Tig miljarden, reken daar maar op.

Als je daarover nadenkt, kom je tot de conclusie dat we in een kunstmatige wereld leven. We zouden het niet meer overleven zonder de inlichtingendiensten en beveiliging overal. Het eerste het beste vliegtuig waar je in zit, zou worden opgeblazen. De wereld zou één groot Syriëslachtveld worden.
God, hoe heeft de mensheid het overleeft tot 1992?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_127792493
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vraag me echt af hoeveel % van de mensen nou zo denkt..

Ook dat we zonder de EU zeker nu oorlog hadden en het licht was uitgevallen... theheh
  Redactie Frontpage vrijdag 14 juni 2013 @ 15:38:38 #79
145738 superworm
is erbij
pi_127792819
quote:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stasi
http://nl.wikipedia.org/wiki/KGB
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gestapo

etc. etc. etc.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127792973
quote:
Waarom zouden ze het doen als het niet nodig was?
Simpel, informatie is macht.

quote:
Als je daarover nadenkt, kom je tot de conclusie dat we in een kunstmatige wereld leven. We zouden het niet meer overleven zonder de inlichtingendiensten en beveiliging overal. Het eerste het beste vliegtuig waar je in zit, zou worden opgeblazen. De wereld zou één groot Syriëslachtveld worden.
Ben je nou serieus?
Ja, ik generaliseer.
pi_127793053
quote:

[..]

Toen was er nog geen internet, slimmerik.

De terroristen mogen dat dus wel benutten maar als de veiligheidsdiensten dat willen zijn zij ineens de boeman. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:44:55 #82
pi_127793077
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen was er nog geen internet, slimmerik.

De terroristen mogen dat dus wel benutten maar als de veiligheidsdiensten dat willen zijn zij ineens de boeman. :')
Ach lul toch niet zo slap.
pi_127793247
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach lul toch niet zo slap.
Heb jij een virusscanner op je computer?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:57:32 #84
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_127793516
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)eld-beleid-nsa-.html

Uiteraard zal jij het bewijs niet accepteren omdat het niet in je straatje past en wij van wc-eend enzo, maar goed. Jij verwacht van mij dat ik inzage heb in alle aanslagen die voorkomen zijn? Sure.
Erm, het bericht dat jij post is een ''wij van wc-eend'' bericht.
Een organisatie die per jaar 200miljard opslurpt van de belasting betaler heeft er al het belang bij dit soort dingen te roepen, zonder wat voor onderbouwing dan ook.
Waarmee ik btw niet wil zeggen dat er nooit iets onderschept wordt.

De aanslag op de Twin-Towers: de informatie, data, tijdstippen alles was een maand of 6 voor de aanslagen al bekend bij de NSA. CIA, FBI en HomeLand vonden het echter geen nuttige informatie.

De aanslagen in London: de informatie, data, tijdstippen was 3 maanden van te voren al bekend bij MI5/MI6. Werd echter als niet betrouwbaar gevonden.

De aanslag laatst in Boston :') Godverdomme ze wisten het van te voren al (ok, niet de datum/tijdstip) maar ze waren al op de hoogte van zijn plannen.

Goed hoor, inperken rechten van iedereen als je met de gegeven data geen flikker doet.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:59:39 #85
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_127793608
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zou jij een virus scanner willen die data van jouw computer doorspeelt aan je concurrentie?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:03:41 #86
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_127793744
quote:
Waarom zouden ze het doen als het niet nodig was? Het lijkt mij niet het leukste werk om al die telefoongesprekken na te luisteren.

Denk je dat ze op het vliegveld al je bagage controleren terwijl het niet nodig is?
Wat denk je dat het kost om alles in de gaten te houden? Tig miljarden, reken daar maar op.

Als je daarover nadenkt kom je tot de conclusie dat al die beveiligingsbedrijven in de private sector zijn en een dikke vinger in de staatskas hebben. Je denkt serieus dat ze eerlijk zullen toegeven dat er eigenlijk niets aan de hand is, en dat de mafkezen die wel wat van plan zijn dit toch doen, juist omdat ze zo makkelijk onder de radar doorvliegen?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:51:46 #87
pi_127795404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:50 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen noch ontkennen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:25:46 #88
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127796505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als het niet nodig was, zouden ze het niet doen.
quote:
Rechtsstaat

Een rechtsstaat is een staat waarvan de macht gereguleerd en beperkt wordt door het recht. De rechtsstaatgedachte is ontwikkeld tegen de praktijk van absolute vorsten (zoals Lodewijk XIV). De rechtsstaatgedachte wil willekeur voorkomen en rechtszekerheid en rechtsgelijkheid bevorderen. In een rechtsstaat worden burgers tegen de macht van de staat beschermd door wetten. Onafhankelijke rechters kunnen bij een conflict oordelen en worden geacht de wetten te volgen. Een rechter kan bij overtredingen sancties opleggen die wettelijk geregeld zijn. Als de rechters in een staat niet onafhankelijk zijn, mag die staat geen rechtsstaat genoemd worden.

Grondrechten

Grondrechten zijn een belangrijk element van rechtsstatelijkheid. In eerste instantie gaat het hierbij om klassieke grondrechten. Dit zijn immers afweerrechten die onderdanen beschermen tegen de overheid:
- zie Gw 1 t/m 17, EVRM, IVBPR
- zij waarborgen jegens de burger een staatsvrije sfeer.

Kenmerken:
- overheidsonthouding
- rechtens afdwingbaar.
The view from nowhere.
pi_127796593
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen noch ontkennen.
Fijn dat die virusscanners nu zo waterdicht zijn, nietwaar? Dat was in het begin wel anders. Kon je alles weer opnieuw installeren. Moest je deskundigen inschakelen. Je vroeg je af wie toch al die kwaadwillenden waren, wat hen bezielde.
Het is nu zo stil op dat vlak dat je denkt dat die virusscanner er wel af kan, er gebeurt toch niets! Nou, probeer het dan maar.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:41:22 #90
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_127797023
quote:
6s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:33 schreef El_Matador het volgende:

Welke schendingen precies?
The view from nowhere.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:49:09 #91
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_127797315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:11 schreef Loekie1 het volgende:
We zullen het van de techniek moeten hebben, in de oorlog tegen het terrorisme. Ik blijf liever heel en zie liever hele mensen om mij heen mét schending van privacy dan dat ik straks in stukken op de straat lig en al de mensen en dieren die mij lief zijn zónder schending van privacy.
Ik schrik serieus van deze post. Blijkbaar zijn we al zover gezonken dat mensen bovenstaande durven te zeggen echt ongelooflijk. Alles waar onze voorouders voor gestreden gevochten en gestorven zijn geef jij zo maar op voor één ding angst.

Ziekelijk gewoon. Sorry dat ik het zeg maar mensen zoals jou verdienen het gewoon om keihard onderdrukt te worden.
pi_127797352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:51 schreef Loekie1 het volgende:
Als het niet nodig was, zouden ze het niet doen.
Wat een gedrocht van een drogreden. :')!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:53:35 #93
45206 Pietverdriet
pi_127797475
Als de Duitse staatsburger Khaled al-Masri onschuldig was had de CIA hem echt niet gekidnapped en gemarteld, heus, echt

Oh noes
http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_El-Masri
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:55:15 #94
45206 Pietverdriet
pi_127797527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:50 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat een gedrocht van een drogreden. :')!
Variatie op het slachtoffer de schuld geven, een soort blind geloof dat de wereld rechtvaardig is en elke afwijking moet een reden hebben
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:55:39 #95
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_127797535
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Fijn dat die virusscanners nu zo waterdicht zijn, nietwaar? Dat was in het begin wel anders.
ahahah WUT !?

Mensen die geloven dat een virusscanner voorkomt dat een derde jouw systeem binnen kan komen / overnemen zijn echt hopeloos naïef!

Mensen die voor veel geld een virusscanner kopen en ondertussen een oude versie van Flash of Java draaien :')

Controleer eerst maar eens of je de laatste updates van je OS, browser en plugins hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 14-06-2013 18:01:13 ]
pi_127797758
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Variatie op het slachtoffer de schuld geven, een soort blind geloof dat de wereld rechtvaardig is en elke afwijking moet een reden hebben
Ja, heel vreemd. Je zou denken dat iemand dat na drie seconden denken al zou moeten inzien, maar helaas.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

ahahah WUT !?

Mensen die geloven dat een virusscanner voorkomt dat een derde jouw systeem binnen kan komen / overnemen zijn echt hopeloos naïef!

Mensen die voor veel geld een virusscanner kopen en ondertussen een oude versie van Flash of Java draaien :')

Controleer eerst maar eens of je de laatste updates van je OS, browser en plugins hebt.

Sowieso weiger ik Flash Player te installeren. Youtube heeft tegenwoordig ook een HTML5-beta.
pi_127798206
Het is volkomen normaal dat bedrijven surfgedrag van werknemers monitoren. Een deel gaat zelfs zover dat bepaalde websites (pr0n) worden geblokkeerd.

Een bedrijf waar ik werkte blokte zelfs hotmail, gmail en sites met "wapens" (duiksites waren niet toegankelijk omdat er "wapens" -messen voor duiken- opstonden).

Er wordt geen enkel recht geschonden met monitoren. Pas bij daadwerkelijk ingrijpen, maar dat is in Europa aan strenge regels gebonden. De VS zijn flexibeler daarin door de Patriot Act.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 14 juni 2013 @ 18:26:35 #98
45206 Pietverdriet
pi_127798659
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:15 schreef El_Matador het volgende:
Het is volkomen normaal dat bedrijven surfgedrag van werknemers monitoren. Een deel gaat zelfs zover dat bepaalde websites (pr0n) worden geblokkeerd.

Een bedrijf waar ik werkte blokte zelfs hotmail, gmail en sites met "wapens" (duiksites waren niet toegankelijk omdat er "wapens" -messen voor duiken- opstonden).

Er wordt geen enkel recht geschonden met monitoren. Pas bij daadwerkelijk ingrijpen, maar dat is in Europa aan strenge regels gebonden. De VS zijn flexibeler daarin door de Patriot Act.
Ik ben geen horige van de staat
  Redactie Frontpage vrijdag 14 juni 2013 @ 18:27:19 #99
145738 superworm
is erbij
pi_127798688
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de Duitse staatsburger Khaled al-Masri onschuldig was had de CIA hem echt niet gekidnapped en gemarteld, heus, echt

Oh noes
http://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_El-Masri
Net als de 180 gevangenen in Guantanamo Bay. Godzijdank allemaal opgepakt mede dankzij PRISM, en allemaal even schuldig - of nou ja, 1 veroordeling. Maar die ene veroordeling rechtvaardigt vanzelfsprekend de 10 jaar die 179 onschuldigen opgesloten hebben gezeten (en vaak nog steeds zitten).
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_127799303
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben geen horige van de staat
Maar je verwacht wel dat je beschermd wordt tegen terroristische aanslagen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')