nee, er is in eerdere jaren al sprake geweest van fraude. de twee docenten die hierin meewerkte zijn ontslagen, en de directeur deed het (bij knevel & vd brink) af als incidenten.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 00:12 schreef Meki het volgende:
[..]
'
Dit is de eerste keer. We moeten niet afgaan op geruchten.
In Inholland was de fraude tientallen erger en niemand wou Inholland sluiten maar nu een Islamitische school betreft wilt iedereen de school sluiten.
Zoiets had ik al wel verwacht dat mogelijk was, daarom was er ook niks te zien toen de examens uit de kluis gehaald werden. Zelfs met een keukensealer is dit te bereiken. Heb een aantal jaar tijdschriften bezorgd, en las dan altijd te tijdschriften voordat ik ze bezorgde. Soms zaten ze in folie dus dan sneed ik de folie open om hem later weer dicht te sealen. Tsja, beetje dom dus van de examenclub om naar plastic over te stappen.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:14 schreef Boldface het volgende:
Vanavond in het Journaal een reportage over hoe makkelijk je kunt frauderen met gesealde examens: http://nos.nl/video/51839(...)ing-weer-sealen.html
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:39 schreef PSV1990- het volgende:
Alleen omdat het een Islamschool is zoveel ophef
Ach gut daar heb je haar ook weer.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:39 schreef PSV1990- het volgende:
Alleen omdat het een Islamschool is zoveel ophef
Idd, dom, zal wel een bezuinigingsactie zijn. Handmatig een papieren envelop dichplakken met sticker kost veel meer tijdquote:Op zaterdag 15 juni 2013 03:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoiets had ik al wel verwacht dat mogelijk was, daarom was er ook niks te zien toen de examens uit de kluis gehaald werden. Zelfs met een keukensealer is dit te bereiken. Heb een aantal jaar tijdschriften bezorgd, en las dan altijd te tijdschriften voordat ik ze bezorgde. Soms zaten ze in folie dus dan sneed ik de folie open om hem later weer dicht te sealen. Tsja, beetje dom dus van de examenclub om naar plastic over te stappen.
Oh ik dacht dat we alleen Enait hadden, maar die heeft dus gejongd.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:04 schreef macca728 het volgende:
De keuze van de advocaat van Kamal El B is ook weer vertrouwenwekkend, dezelfde advocaat die eerder weigerde op te staan voor rechters en weigerde om vrouwen een hand te geven.
Nee hoor het is Enait.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat we alleen Enait hadden, maar die heeft dus gejongd.
Met zo'n advocaat sta je al bij voorbaat al met 1-0 achter in de rechtszaal.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 11:04 schreef macca728 het volgende:
De keuze van de advocaat van Kamal El B is ook weer vertrouwenwekkend, dezelfde advocaat die eerder weigerde op te staan voor rechters en weigerde om vrouwen een hand te geven.
De impact die de drie papierdieven op de samenleving hebben gehad is enorm en duurt nog altijd voort. Vele leerlingen moeten nu zo ongeveer al hun examens opnieuw maken.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 17:57 schreef Ringo het volgende:
Gaan we deze lullige papierdief nu als een berucht terrorist op weg naar de rechtbank blijven volgen? Wat een hysterisch volksdrama..
Tuuurlijk, het is een absolute hel waar vele leerlingen nu doorheen gaan. Een extra examen doen, twee weken minder vakantie, het zal je maar gebeuren, allerverschrikkelijkst, zoiets gun je je ergste vijand niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 18:11 schreef Shreyas het volgende:
De impact die de drie papierdieven op de samenleving hebben gehad is enorm en duurt nog altijd voort. Vele leerlingen moeten nu zo ongeveer al hun examens opnieuw maken.
Bron: http://nos.nl/artikel/519(...)op-ibn-ghaldoun.htmlquote:Nieuwe arrestaties op Ibn Ghaldoun
De politie in Rotterdam heeft nog eens drie leerlingen van de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam aangehouden in verband met de examendiefstal. Het zijn drie leerlingen van 18 jaar uit Rotterdam, Delft en Den Haag.
Het OM zegt verder dat er op de Ibn Ghaldounschool drie examens meer zijn gestolen dan vorige week bekend was. Het zijn drie vwo-examens.
In totaal zijn op de Rotterdamse school naar nu blijkt 27 examens gestolen.
Er zijn drie havo-leerlingen van Ibn Ghaldoun naar de rechter gestapt omdat ze examens moeten overdoen. Aangezien de examens vanaf morgen plaatsvinden, doet de rechter vandaag al uitspraak.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tuuurlijk, het is een absolute hel waar vele leerlingen nu doorheen gaan. Een extra examen doen, twee weken minder vakantie, het zal je maar gebeuren, allerverschrikkelijkst, zoiets gun je je ergste vijand niet.
Maar gelukkig hebben onze nieuwsmedia het nu al wekenlang nergens anders over, dus dat vuurtje blijft nog wel even opgestookt.
Inderdaad.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:52 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat je rustig kunt stellen dat alle examens gestolen zijn. Waarom zouden ze er ook een paar laten liggen...
Ja, alles zal wel gestolen zijn. Dat is het meest waarschijnlijke.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:52 schreef livelink het volgende:
Ik denk dat je rustig kunt stellen dat alle examens gestolen zijn. Waarom zouden ze er ook een paar laten liggen...
• Omdat ze ze niet mee konden nemen i.v.m. tijdsgebrek/gebrek aan ruimte.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:52 schreef livelink het volgende:
En dan te bedenken dat dit mogelijk al jaren lang gebeurt.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:52 schreef livelink het volgende:
Bron: http://nos.nl/artikel/519(...)oun-biechten-op.htmlquote:20 leerlingen Ghaldoun biechten op
Twintig leerlingen van Ibn Ghaldoun hebben toegegeven dat ze gebruik hebben gemaakt van gestolen eindexamens
Twintig leerlingen van de Rotterdamse school Ibn Ghaldoun hebben toegegeven dat ze gebruik hebben gemaakt van gestolen eindexamens. Dat heeft de advocaat van de Onderwijsinspectie gezegd bij het kort geding dat leerlingen van Ibn Ghaldoun hebben aangespannen.
Vanochtend maakten de verenigde schoolbesturen in Rotterdam al bekend dat vijf eindexamenleerlingen van andere Rotterdamse scholen gebruik hebben gemaakt van de zogeheten inkeerregeling. Leerlingen in heel Nederland konden zich tot afgelopen vrijdag 18.00 uur melden bij hun school.
Kort geding
De advocaat van de Onderwijsinspectie zegt dat de voorkennis van examens niet heeft geleid tot "substantieel betere resultaten". Er waren slechts een paar uitschieters, zei de advocaat bij het kort geding.
Drie leerlingen van de Ibn Ghaldounschool hebben het kort geding tegen de Onderwijsinspectie aangespannen. Ze willen dat hun examen alsnog wordt goedgekeurd omdat ze niets met de fraude te maken hebben. Als de rechter de leerlingen gelijk geeft, dan worden alleen hun examens geldig verklaard.
De rechter doet rond 18.15 uur uitspraak in het kort geding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |