quote:
Op dinsdag 18 juni 2013 11:58 schreef Nico987 het volgende:Waarom wil je het van metaal? wat is het doel van je plank, waar komt het te hangen.. ik heb ooit een plank van rest hout (multiplex) gemaakt, dit in buiten beits gezet, pas na 5 jaar werd het lelijk. Hard hout gaat ws goed gelakt ook wel
10 jaar mee. veel langer natuurlijk mijn huis is in 1930 gebouwd en bijna al het hout is nog origineel..
We hebben een bakstenen muurtje in de tuin, ik wou daar een plank ophangen om bloempotten, lantaarns e.d. op te zetten. Anders staat dat op tafel, maar die verplaatsen we wel eens, dus het is niet handig als er losse spullen op staan.
Nee, het maakt mij in principe niet uit waar het van is, ik wil alleen niet dat het binnen 1 jaar lelijk wordt. Dus hardhout lijkt mij prima.
Alleen is het denk ik toch niet 100% te vergelijken met houtwerk op een huis, omdat dat vertikaal is, en een plank is horizontaal.
@4wood - bedankt voor de uitleg, polyester zal ik onthouden mocht het later ooit nodig zijn. Maar voorlopig ben ik terug naar het idee van hout.