Er was toen gewoon een hele golf van New Wave-bands die allemaal in dezelfde stijl speelden. Veel punk-invloeden maar kalmer, somberder en dramatischer. The Cure en Joy Division zijn dan namen die het echt hebben gemaakt maar er zijn letterlijk honderden bands in die stijl. Zie het als de Post-punk revivalbeweging in de jaren '00.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Unknown Pleasures is een geniale plaat.
Joy Division en The Cure zijn vrijwel gelijk begonnen. Hebben ze naar elkaar gekeken of puur toeval? Altijd al afgevraagd....
Ik ken het wel, hoor. Afgezien van die twee luister ik ook zelden hele albums.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:35 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik ben er wel 'n beetje bekend mee, Tchock. Ik weet dat ze een hoop prachtige dingen gedaan hebben.
Maar toch vind het bij The Cure vaak een opgave om een heel album te beluisteren.
Ga me toch een beetje vervelen na een aantal nummers.
Het debuutalbum van The Cure kwam uit op 8 mei 1979. Unknown Pleasures op 15 juni van dat jaar. JD is gevormd in 1976, The Cure ook. Dus nee, die twee hebben elkaar niet beïnvloed.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef DO2 het volgende:
Volgens AMG is The Cure door Joy Division beinvloed, en niet andersom.
Geen idee waar ze dat op gebaseerd hebben. Volgens mij zijn ze inderdaad redelijk tegelijk begonnen.
En ze staan ook niet bij elkaar in het similar rijtje... Da's dan ook wel weer opvallend.
Misschien omdat Joy Division meer een cult status heeft.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef DO2 het volgende:
Volgens AMG is The Cure door Joy Division beinvloed, en niet andersom.
Geen idee waar ze dat op gebaseerd hebben. Volgens mij zijn ze inderdaad redelijk tegelijk begonnen.
En ze staan ook niet bij elkaar in het similar rijtje... Da's dan ook wel weer opvallend.
Tuurlijk. Toen hadden ze al 4G man.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:46 schreef Moody het volgende:
Nee, dat kan het ook niet zijn. Manchester (JD) en Crawley (Cure) liggen ook niet vlak bij elkaar.
Was er al internet toen?
Gast, ga toch weg met je vergezochte onzinquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:48 schreef DO2 het volgende:
Misschien dat Robert Smith stiekem met Ian belde als ie er echt niet meer uitkwam,
en dat ze die gesprekken laten hebben teruggevonden, omdat Ian ze stiekem vastlegden om zo die dekselse Smith alsnog een loer te draaien.
Que?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gast, ga toch weg met je vergezochte onzin
Oh ja, dat ligt wel iets meer voor de hand, natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef Tchock het volgende:
Het was duidelijk telepathie. Of droomconnecties.
Ja joh. Ik snap het.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het was een grap. Ik combinatie met de post daar na.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |