abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127731982
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:12 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

AIVD jongeh of ze bellen hun matties bij de NSA op checken je hele fucking whatsapp en shit je weet!!!!!
Er moet wel een aanleiding zijn, AIVD en PRISM gaan niet uit voorzorg de mail, whatsapp, sms, etc. van 210.000 leerlingen checken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_127732029
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Er moet wel een aanleiding zijn, AIVD en PRISM gaan niet uit voorzorg de mail, whatsapp, sms, etc. van 210.000 leerlingen checken.
No shit, PI.
pi_127732116
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

:')

Ze checken echt wel de lijnen van die drie opgepakte scholieren.
pi_127732151
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Snap ik maar je moet toch ergens een keer contact gelegd hebben. Zeker omdat er nu al geruchten zijn dat de examens al tot in Brabant zijn geweest.
Klopt ja, maar dat is niet voldoende dus.
Mail van dief: Ik heb een examen, 100 euro, heb je interesse?
Leerling: Ja
Mail van dief: Ok, morgen afspreken om 16:00 op Rotterdam CS?
Leerling: Ok, tot dan.

Dit is dus géén bewijs, want je kan niet aantonen dat de Leerling in kwestie ook daadwerkelijk het examen heeft gekregen, misschien zei hij wel op Rotterdam CS tegen die dief: Nee, laat maar zitten ik vind het toch te riskant.
pi_127732196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Ze checken echt wel de lijnen van die drie opgepakte scholieren.
Ja vast, maar dat hoeft dus zeker niet te leiden tot bewijs.
pi_127732264
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:15 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ja vast, maar dat hoeft dus zeker niet te leiden tot bewijs.
Vandaar ook de inkeerregeling.
pi_127732316
Ze laten deze zaak echt niet met een sisser aflopen.
pi_127732330
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Vandaar ook de inkeerregeling.
Dus nogmaals mijn vraag. Als je jezelf niet aangeeft, hoe kan men ooit bewijzen dat je hebt gefraudeerd? Het kan alleen maar als je het examen ooit in je mailbox hebt gehad, zij het ontvangen of verstuurd, anders niet.
pi_127732425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:17 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dus nogmaals mijn vraag. Als je jezelf niet aangeeft, hoe kan men ooit bewijzen dat je hebt gefraudeerd? Het kan alleen maar als je het examen ooit in je mailbox hebt gehad, zij het ontvangen of verstuurd, anders niet.
Er zullen genoeg leerlingen zijn die de gok wagen denk ik en die er mee weg komen.
pi_127732505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:17 schreef MCH het volgende:
Ze laten deze zaak echt niet met een sisser aflopen.
Ik ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren met de leerlingen die 'geslaagd' zijn in 2011 en 2012 en die dus wellicht ten onrechte hun diploma hebben gekregen en nu brutaal op de universiteit zitten.
pi_127732541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of er nog wat gaat gebeuren met de leerlingen die 'geslaagd' zijn in 2011 en 2012 en die dus wellicht ten onrechte hun diploma hebben gekregen en nu brutaal op de universiteit zitten.
Ik denk niets. Het is niet te bewijzen namelijk.
pi_127732585
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:20 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik denk niets. Het is niet te bewijzen namelijk.
Toegegeven, op de dag dat ze hun BSc, BA of LLB halen maakt het ook niets meer uit, dan hebben ze toch wel bewezen WO niveau aan te kunnen.
pi_127732902
Ik heb van een vriend van mij trouwens gehoord over een situatie uit 2011 waarin de hele klas samen een examen heeft gekocht en waar niks van gemerkt is. Dit soort diefstallen vinden al veel langer plaats en de enige reden dat er dit jaar daadwerkelijk dieven zijn betrapt, komt door die klokkenluider. Zonder hem was Ibn Ghaldoun er dit jaar weer mee weggekomen...
pi_127733471
Volgende probleem komt al weer aan de horizon: UPC-telefonienetwerk ligt er landelijk uit :')
pi_127734090
He maar stel he: Ik word morgen gebeld dat ik op bv. aardrijkskunde en M&O gezakt ben. Een herkansing heeft geen zin meer. Wat nou als ik dan zeg dat ik dat aardrijkskunde examen al ingezien heb, dan mag ik die dus overnieuw doen en M&O nog herkansen waardoor ik dus alsnog slaag?!?!?
pi_127734175
quote:
4s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:43 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
He maar stel he: Ik word morgen gebeld dat ik op bv. aardrijkskunde en M&O gezakt ben. Een herkansing heeft geen zin meer. Wat nou als ik dan zeg dat ik dat aardrijkskunde examen al ingezien heb, dan mag ik die dus overnieuw doen en M&O nog herkansen waardoor ik dus alsnog slaag?!?!?
Gevolg is natuurlijk wel dat de school jouw gegevens doorgeeft aan de pliesie.
pi_127734239
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Gevolg is natuurlijk wel dat de school jouw gegevens doorgeeft aan de pliesie.
Ja en dan? Hoogstwaarschijnlijk een sepo als je een beetje zielig doet of anders een taak, beter als een jaar opnieuw doen lijkt me zo...
pi_127734251
quote:
4s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:43 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Gast. Als je gezakt bent, dan beheers je de stof niet en/of je kan het niveau niet aan, dus ga niet allemaal tactieken verzinnen om alsnog aan je diploma te komen.
pi_127734293
quote:
13s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

Gast. Als je gezakt bent, dan beheers je de stof niet en/of je kan het niveau niet aan, dus ga niet allemaal tactieken verzinnen om alsnog aan je diploma te komen.
Ja ok maar ik vroeg me af of het zou werken dus.
pi_127734335
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:47 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:

[..]

Liever nog een jaartje dan dat je jezelf in de nesten gaat werken en je bekend staat als fraudeur.
  donderdag 13 juni 2013 @ 00:05:26 #171
361189 Nutkicker22
Deze zin is onwaar
pi_127735121
Als je het moet vragen, zul je het nooit weten.
En als je het weet, hoef je het maar te vragen.
pi_127736080
quote:
15s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:47 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:

[..]

minderjarig je kan het er op wagen..
Groot fan van User Wotte
pi_127736555
quote:
13s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

mwah, you gotta do what you gotta do. Soms moet je wat alternatieve wegen zien te vinden ;)
There are only 151 Pokémon.
pi_127737596
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:32 schreef Tjacka het volgende:

[..]

minderjarig je kan het er op wagen..
Ik ben niet minderjarig hoor
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:15:10 #175
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_127743614
E-mail van school over fraude. Zou het op mijn school zijn uitgelekt?
pi_127743764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:15 schreef gelezwembroek het volgende:
Hoe moeten wij dat weten als we de inhoud van de mail niet weten?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_127743772
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:15 schreef gelezwembroek het volgende:
Kan ook gewoon zo'n algemeen mailtje zijn. Zegt nog niets.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:24:05 #178
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_127743885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:20 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Kan ook gewoon zo'n algemeen mailtje zijn. Zegt nog niets.
Kan, ook.
pi_127744574
Geslaagd *O*
pi_127745530
quote:
10s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:12 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Een Facebook-account dat gewoon openbaar is en waarop de persoon in kwestie dingen plaatst waarvan hij weet dat die openbaar zijn. Nou nou, wat schokkend zeg... We zullen Slachtofferhulp even op je af sturen... :')

We lezen overigens amper "persoonlijke informatie" over Annas, we lezen alleen hoe hij zich opwindt over de islam en dat hij fan is van dubieuze bewegingen. Dat is zeer relevant, gezien het feit dat zijn vader jarenlang schooldirecteur was, gezien de berichten die over de school naar buiten komen en de manier waarop een islamitische school zou moeten functioneren.

Kortom: het is gewoon relevant om te weten wat voor vlees we hier in de kuip hebben.
Schokkend en fucking eng dat mensen zo'n 'dader' in de gaten houden en menen dat al zijn persoonlijke informatie openbaar mag worden neergezet.

Dat is helemaal niet relevant. Het gaat om examenfraude, niet om iemand zijn/haar persoonlijke overtuigingen. Jij weet niet hoe het komt dat hij op zo'n manier denkt, je gaat er meteen vanuit dat het dóór de school komt. :')

Totaal niet relevant. Het lijkt mij relevanter dat dit soort fraude-zaken in de toekomst meer voorkomen gaan worden i.p.v. dat je een dader helemaal gaat uitpluizen. Eng gedrag.

Snap niks van de topics meer trouwens. :D
pi_127746003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:08 schreef LosingMyReligion_ het volgende:

[..]

Schokkend en fucking eng dat mensen zo'n 'dader' in de gaten houden en menen dat al zijn persoonlijke informatie openbaar mag worden neergezet.

Dat is helemaal niet relevant. Het gaat om examenfraude, niet om iemand zijn/haar persoonlijke overtuigingen. Jij weet niet hoe het komt dat hij op zo'n manier denkt, je gaat er meteen vanuit dat het dóór de school komt. :')

Totaal niet relevant. Het lijkt mij relevanter dat dit soort fraude-zaken in de toekomst meer voorkomen gaan worden i.p.v. dat je een dader helemaal gaat uitpluizen. Eng gedrag.

Snap niks van de topics meer trouwens. :D
Wat is er zo "schokkend en fucking eng" aan? :? We hebben het gewoon over een Facebook-pagina die openbaar is en wat de persoon in kwestie zelf weet. Ik weet niet wat jij daar leest, maar ik zie niet of nauwelijks persoonlijke informatie. Ik zie alleen informatie over kledinginzameling voor Syrië, foto's van jihad-strijders die tot helden worden gebombardeerd en dat soort zaken.

Het gaat primair om examenfraude, maar dat staat natuurlijk niet op zichzelf. Even de oogkleppen af zetten, graag. Het gaat hier om een omstreden probleemschool, waarbij de onderwijsprestaties jarenlang ondermaats zijn geweest. Heb je gisteren die oud-directeur gezien die nu leraar Natuurkunde is?

Kijk anders zelf even het item. Dan hun je horen hoe gebrekkig Nederlands die man spreekt:
http://www.eenvandaag.nl/(...)n_ik_ben_onschuldig_

Dit is niet de tuinman of de slager om de hoek, deze man is verdomme leraar en ook nog eens oud-directeur van de school. Zijn Nederlands rammelt aan alle kanten. Op Facebook uit -ie zich trouwens ook liever in het Arabisch...

Kort gezegd gaat het niet alleen om examenfraude, maar ook om het klimaat waarin die fraude heeft kunnen plaatsvinden. Dat valt dus niet los te zien van de eerdere misstanden op de school en de manier waarop de school er bewust voor heeft gekozen om jongeren voort te helpen omdat het moslims zijn. Is gewoon echt gebeurd; blijkt uit alles.

Om dergelijke zaken in de toekomst te voorkomen zul je ook de motieven van daders moeten uitpluizen. De actie van Annas, die zeer waarschijnlijk zelf ook op dubieuze wijze aan zijn vwo-diploma is gekomen (meneer deed klas 4 en 5 in één jaar...), is onmogelijk los te zien van de sleutelpositie die zijn vader in die school bekleedt. Dezelfde man die verantwoordelijk was voor het erbarmelijk slechte onderwijsniveau op de school.

Maar goed... beperk jij maar fijn je gezichtsveld tot slechts het stelen van de examens, dan bekijken ruimdenkende mensen wel het bredere plaatje...
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:51:19 #182
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127751164
Breaking news? Examen-uitreikingen Rotterdam uitgesteld.
Zou er dan toch opeens nieuwe info zijn? Het falen van de examencommissie gaat door en door... :')
And we're the three best friends that anyone could have!
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:52:59 #183
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_127751230
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:51 schreef AlanGarner het volgende:
Breaking news? Examen-uitreikingen Rotterdam uitgesteld.
Zou er dan toch opeens nieuwe info zijn? Het falen van de examencommissie gaat door en door... :')
Examens zijn gewoon uitgelekt, en in R'dam krijgen ze pas diploma als ze zeker weten dat je niet gefraudeerd hebt.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:57:58 #184
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127751404
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:52 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Examens zijn gewoon uitgelekt, en in R'dam krijgen ze pas diploma als ze zeker weten dat je niet gefraudeerd hebt.
Maar waarom is dat breaking news bij de NOS dan? Dan was dat toch al bekend?
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:59:27 #185
397262 AlanGarner
Alan Garner.
pi_127751467
Wat een bullshit. Ze stellen de uitreiking dus uit omdat ze leerlingen die fraude hebben gepleegd langer de kans willen geven om zich te melden. Flikker toch op, ze mogen blij zijn dat ze t/m morgen hebben gekregen... :{

Nou ja, neem aan dat het alleen om de uitreiking (een formaliteit) gaat en ze wel gewoon te horen krijgen of ze geslaagd zijn.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:59:54 #186
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_127751487
zolang het in Rotterdam blijft mij best. ik kan vanmiddag wel gewoon nog mijn cijferlijst halen of wat.
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:07:17 #187
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_127751789
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:59 schreef AlanGarner het volgende:
Wat een bullshit. Ze stellen de uitreiking dus uit omdat ze leerlingen die fraude hebben gepleegd langer de kans willen geven om zich te melden. Flikker toch op, ze mogen blij zijn dat ze t/m morgen hebben gekregen... :{

Nou ja, neem aan dat het alleen om de uitreiking (een formaliteit) gaat en ze wel gewoon te horen krijgen of ze geslaagd zijn.
Ja gaat alleen om diploma, cijferlijsten en horen of je geslaagd bent gaat wel door.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:40:56 #188
391391 Basxt
pi_127759208
schop
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 14 juni 2013 @ 17:55:02 #189
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127826427
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:55 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
_O- :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_127894725
quote:
Leerlingen R'dam dagen inspectie.
Drie leerlingen van de Rotterdamse Ibn Ghaldounschool dagen de Onderwijsinspectie voor de rechter. Ze willen dat hun examen alsnog wordt goedgekeurd.

De drie denken in eerste instantie te zijn geslaagd voor hun examens die ongeldig werden verklaard nadat leerlingen examens hadden gestolen en verspreid.

De drie moeten morgen hun eerste examen overdoen. De rechter doet daarom vanmiddag om 15.30 uur al uitspraak.
Bron: http://nos.nl/artikel/519161-leerlingen-rdam-dagen-inspectie.html

quote:
Vijf frauderende leerlingen gemeld
Vijf Rotterdamse eindexamenleerlingen hebben zich gemeld bij hun school omdat ze hebben gefraudeerd. Dat melden de verenigde schoolbesturen van Rotterdam.

Ook de Onderwijsinspectie heeft gezegd dat er van een aantal scholen inkeerverklaringen zijn ontvangen in verband met de examenfraude. Of leerlingen uit de rest van het land zich hebben gemeld, is nog niet bekendgemaakt.

Staatssecretaris Dekker van Onderwijs zal aan het begin van de avond meer over de 'inkeerders' bekendmaken in een brief aan de Tweede Kamer. De namen van de leerlingen worden wel gemeld aan justitie, maar ze worden niet naar buiten gebracht.

Rechtsvervolging
Leerlingen die zich hebben gemeld omdat ze de gestolen examens hebben ingezien, mogen deze week herkansen. Ze worden niet ontslagen van rechtsvervolging, zegt de inspectie.

Mochten er scholieren zijn die wel hebben gefraudeerd, maar zich niet hebben gemeld dan kan op een later moment hun diploma worden ingetrokken.
Bron: http://nos.nl/artikel/519(...)erlingen-gemeld.html

quote:
PVV tegen extra kans Ibn Ghaldoun.
De PVV vindt de frauderegeling op de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam niet eerlijk ten opzichte van andere leerlingen in Nederland. Tweede Kamerlid Harm Beertema vindt dat gezakte leerlingen geen derde kans verdienen.

Op de Ibn Ghaldounschool moeten alle leerlingen de examens opnieuw doen, inclusief de leerlingen die een onvoldoende haalden. Wie dan zakt, heeft recht op nog een herexamen. Beertema vindt dat oneerlijk.

"In de rest van het land zijn de gezakte leerlingen gewoon gezakt. Dat is niet alleen in Friesland, maar ook in de school die een straat verder ligt dan het Ibn Ghaldoun. Dat wordt door leerlingen en hun ouders als behoorlijk onrechtvaardig gezien", zegt Beertema.

Geldig verklaren
Beertema heeft vragen gesteld aan staatssecretaris Dekker van Onderwijs. Het PVV-Kamerlid wil weten of het niet beter is om de examens van de leerlingen die gezakt zijn, alsnog geldig te laten verklaren. Volgens Beertema gaat het in dit geval om leerlingen die duidelijk niet gefraudeerd hebben, omdat ze zijn gezakt.

Als dat niet kan, lijkt het Beertema beter om alle leerlingen in Nederland die gezakt zijn, het examen over te laten doen. Zo krijgen alle leerlingen dezelfde kansen.
Bron: http://nos.nl/artikel/519(...)ns-ibn-ghaldoun.html
pi_127894776
quote:
Binnenland
Vijf examenleerlingen uit Rotterdam hebben zich bij hun rector gemeld dat ze gestolen eindexamens hebben ingezien. Dat melden de verenigde schoolbesturen van Rotterdam. Daarnaast zijn er twintig verdachte dossiers aan de inspectie overhandigd. De onderwijsinspectie bevestigt aan NRC dat er meerdere meldingen binnen zijn gekomen, maar staatssecretaris Dekker komt vanmiddag pas met de precieze cijfers in een brief aan de Kamer.

De leerlingen maken gebruik van de 'inkeerregeling' die Dekker vorige week aankondigde. Wie inzicht heeft gehad in de opgaven en dat vorige week meldde, mag het examen deze week opnieuw maken. Wie gefraudeerd heeft en zwijgt, loopt het gevaar dat bij ontdekking zijn diploma wordt ingetrokken. In dat geval moet de leerling het hele examenjaar overdoen.
20 verdachte dossiers....

Door dit te vermelden zouden er zich nu meer examenleerlingen melden?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 juni 2013 @ 16:39:46 #193
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127907697
quote:
"25 scholieren fraudeerden, 27 examens gestolen"

Twintig leerlingen van het Ibn Ghaldoun hebben toegegeven dat ze gestolen examens hebben ingezien. Dat heeft de advocaat van de Onderwijsinspectie gezegd tijdens het kort geding dat leerlingen van de scholengemeenschap hadden aangespannen.

Ook heeft de politie nog drie mannen aangehouden die betrokken zouden zijn bij het stelen van examens. Ze komen uit Rotterdam, Delft en Den Haag. Ze zitten alledrie op het Ibn Ghaldoun.

Arrestaties
Eerder werden al drie andere scholieren van de school opgepakt. Ook de 22-jarige Rotterdammer die de examens verspreidde is nog verdachte. Hij zit niet meer vast.

Ook blijkt dat er nóg meer examens zijn gestolen: 27 om precies te zijn. Het gaat om examens van het VWO, welke het precies zijn is nog niet bekend. Wat dat betekent voor de al gemaakte examens, is nog onbekend.

5 scholieren gebiecht
Eerder vandaag werd al bekend dat vijf scholieren zich meldden bij hun school om te zeggen dat ze gefraudeerd hebben bij de examens. Dat hebben de schoolbesturen in Rotterdam bekendgemaakt. De Onderwijsinspectie zegt later vandaag hoeveel leerlingen er landelijk gebruik maken van de inkeerregeling. De Onderwijsinspectie heeft wel al laten weten van een aantal scholen buiten Rotterdam inkeerverklaringen te hebben ontvangen.

Staatssecretaris Dekker van Onderwijs zal aan het begin van de avond meer over de 'inkeerders' bekendmaken in een brief aan de Tweede Kamer. De namen van de leerlingen worden wel gemeld aan justitie, maar ze worden niet naar buiten gebracht.

Leerlingen konden zich tot vrijdag bij hun schooldirecteur om de fraude met de gestolen examens op te biechten. Zij mogen gebruik maken van de 'inkeerregeling': het gemaakte examen wordt ongeldig verklaard en de leerling maakt een nieuw examen. Als later uit onderzoek blijkt dat er toch leerlingen hebben gefraudeerd, wordt hun diploma teruggetrokken en moeten zij het jaar over doen.

(Her)examens beginnen
Vandaag beginnen op de Ibn Galdhounschool 19 vmbo-scholieren opnieuw met hun examen. Op deze school zijn namelijk alle gestolen examens ongeldig verklaard. De rector van de school wil niet zeggen welke vakken de leerlingen moeten overdoen om uit te sluiten dat er wordt gefraudeerd. De Inspectie is bij de examens aanwezig om extra goed te controleren of iedereen de examens eerlijk maakt.

Enkele oud-leerlingen van het Ibn Ghaldoun hebben zich bij hun oude school verzameld. Met spandoeken willen ze de eindexamenkandidaten een hart onder riem te steken, omdat ze het examen opnieuw moeten maken. Op één van de spandoeken staat "Wij zeggen nee tegen diefstal."

Drie leerlingen spannen een kort geding aan tegen de Onderwijsinspectie. Zij denken te zijn geslaagd voor hun examens, die ongeldig werden verklaard na de diefstal. De drie moeten morgen hun eerste examen overdoen. De rechter doet daarom vanmiddag om 15.30 uur al uitspraak.

'Derde kans'
Alle examenkandidaten op het Ibn Ghaldoun moeten de gestolen examens overmaken, ook als er een onvoldoende voor is gehaald. Wie voor dit tweede examen zakt, heeft nog recht op een herexamen.

De PVV vindt dat niet eerlijk tegenover andere scholieren: "In de rest van het land zijn de gezakte leerlingen gewoon gezakt. Dat is niet alleen in Friesland, maar ook in de school die een straat verder ligt dan het Ibn Ghaldoun. Dat wordt door leerlingen en hun ouders als behoorlijk onrechtvaardig gezien", zegt PVV-Tweede Kamerlid Harm Beertema. Het Kamerlid stelde er vragen over aan staatssecretaris Dekker van Onderwijs.
http://nos.nl/op3/artikel(...)xamens-gestolen.html
  maandag 17 juni 2013 @ 16:50:05 #194
391391 Basxt
pi_127908166
Enkele oud-leerlingen van het Ibn Ghaldoun hebben zich bij hun oude school verzameld. Met spandoeken willen ze de eindexamenkandidaten een hart onder riem te steken, omdat ze het examen opnieuw moeten maken. Op één van de spandoeken staat "Wij zeggen nee tegen diefstal."

wat :')
  maandag 17 juni 2013 @ 16:51:25 #195
391391 Basxt
pi_127908236

100x :') :')
jezus kijk ze daar staan dan. wat erg :')
daar ga je je toch spontaan van schamen al moet je examens maken daar.
die handjes vast :')
fags :')
die school :')
dat schoolplein :')
die roze pinguïn die zoveel van de traditionele kleur afwijkt :')
dat spandoel dat niet te lezen is want ze kunnen niet schrijven :')

bash posts :s)
  maandag 17 juni 2013 @ 16:54:54 #196
302853 themole
graaft totaal door.
pi_127908418
Het zijn 'studenten'.... :')
Niet altijd serieus
  maandag 17 juni 2013 @ 17:03:04 #197
391391 Basxt
pi_127908777
BREAKING IBN GHALDOUN NIEUWE NAAM!

overigens mist de "E" was geen ruimte meer voor. AKA lui.
  maandag 17 juni 2013 @ 17:18:33 #198
363995 Reemi
Zeg maar Remi.
pi_127909485
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:03 schreef Basxt het volgende:
BREAKING IBN GHALDOUN NIEUWE NAAM!

[ afbeelding ]
overigens mist de "E" was geen ruimte meer voor. AKA lui.
Smile like you mean it
www.wefut.com
pi_127910903
18.15 uitspraak in kort geding van 3 leerlingen tegen Onderwijsinspectie over het wel of niet opnieuw doen van examens
pi_127911643
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:54 schreef CWAV het volgende:
18.15 uitspraak in kort geding van 3 leerlingen tegen Onderwijsinspectie over het wel of niet opnieuw doen van examens
En?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')