Geen zin?quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:39 schreef uniekhoorn het volgende:
We zouden gaan bbq'en maar meneer had toch niet zoveel zin
'quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Terrine van ganzenlever met zomertruffels
Is die curry ook lekker?quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:54 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen een komkommer-mangosalade met chilipeper en een handje pinda's.
Vanmuddag in de Efteling een Thaise gele curry met tofu (dat verkopen ze er, ja) en een softijsje.
Nu ben ik weer thuis maak ik pasta puttanesca, want snel en makkelijk en ik heb honger!
Is zeer goed te doen, zeker voor EUR 5,95 in het grootste attractiepark van Nederland. Vega-curry met zeer smakelijke tofu en prima rijst - een heel acceptabele lunch wat mij betreft.quote:
Zie DMquote:Op woensdag 12 juni 2013 22:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat goed maareh, 2 dingen:
1. Iedere 2 weken naar de Efteling?![]()
Ja!quote:2. (zeer) smakelijke tofu?
Gaan jullie als teigetjuh en poeh?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
...en gebakken aardappeltjes, worteltjes en shoarma.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:44 schreef Iemand91 het volgende:
Gisteren teveel; eerst halverwege de middag een Grilled Chicken Barbecue bij de BK op Schiphol
(godsgruwelijk duur, maar ook lekker) en later bij La Place nog een pizza.
Nu net brood en vanavond o.a. vis uit de oven en witlof.
Verder nog wat leuks gedaan met de moerbeien?quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:38 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen volkoren brood met boter en honing op, en twee handen moerbeien en een bak radijsjes. Zodadelijk misosoep met paddestoelen en venkel. Daarna verjaardag van mijn paps: aldus taart en borrelnoten. Ik doe vanavond een fft'tje
Ik heb de helft apart gehouden, daar ga ik een zoete smurrie van maken die ik in brooddeeg ga rollen.. Wordt vervolgd!quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verder nog wat leuks gedaan met de moerbeien?
Dito, ik heb hier in Duitsland nog geen afhaal geprobeerd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb de helft apart gehouden, daar ga ik een zoete smurrie van maken die ik in brooddeeg ga rollen.. Wordt vervolgd!
Zijn de afhaal/bezorg-Chinezen waar jij woont trouwens beter dan die in Nederland? Ik lust heel veel dingen, maar wat er hier doorgaans wordt verstaan onder 'Chinees halen' vind ik echt heel smerig. Brrr!
Schil een paar aardappels en kwart deze, leg ze in een ovenschaalquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:22 schreef alinity het volgende:
Morgenavond ben ik alleen thuis en ik weet niet bepaald wat ik moet eten. Weet iemand iets dat lekker, gezond en snel te maken is ?
Ohhh dat klinkt echt heerlijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Schil een paar aardappels en kwart deze, leg ze in een ovenschaal
Kruid een portie kipvleugels en leg deze op de aardappels,
uur in de oven bij 200 graden
Maak daar een mooie gemengde salade bij
En en en?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dito, ik heb hier in Duitsland nog geen afhaal geprobeerd.
Een beetje te lang in de oven gelaten, ze hadden een beetje zachter en plakkeriger in t midden mogen zijn, desalnietteminquote:
Sandalen, nu nog witte sokken en een korte broek!quote:
Doe je zo je best voor je pa, krijg je ditquote:Op maandag 17 juni 2013 18:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag n klein stukje appeltaart gekregen maar was beetje smaakloos.
Haha kreeg t op mn werkquote:Op maandag 17 juni 2013 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Doe je zo je best voor je pa, krijg je dit
Je moet er nog van groeien.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:27 schreef FutureFairytale het volgende:
2 porties kipnuggets met curry.
Onverzadigbaar!
Maakt mij niet uit hoorquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:27 schreef minilot het volgende:
Ja, en wát voor eentje:
[ afbeelding ]
Een 'Ola Max Funny Finger'
*slurp*
Best wel vies eigenlijk.
I know!quote:
Jammer is dat hè?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:51 schreef Dragonberry het volgende:
Een perzikje en een appel. Maar de perzik vind ik tegenvallen.. Te klein en niet zoet genoeg.
Als avond weet ik niet zo goed, ik zou van alles maar denk toch dat het roergebakken groente met de rest van de pasta wordt met wat kipfilet en een saladequote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:47 schreef golfer het volgende:
Nu een gebrouwen Hertog Jan Grand Prestige
Vanavond als voorgerecht: gekookte asperges, geprakt eitje, beenham, botersausje en tortellini's met proscuitto er in.
Aardbeienrisotto? Dan moet ik aan rijst met boter, suiker en kaneel denkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:56 schreef Airenu het volgende:
Risotto met aardbeien.
Eerste keer dat ik risotto heb gemaakt en het is zeer goed gelukt
En nu een perenijsje want de sambal was heetquote:Op woensdag 19 juni 2013 18:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Een groente loempia en een biertje
Dat is het leuke van het haringseizoen ja, ik eet twee keer zo vaak vis omdat ik als ik een haring ga halen het niet kan laten meteen vis mee te nemen voor die avondquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:47 schreef golfer het volgende:
Net alweer een Hollandse nieuwe haring gegeten.
Vanavond: even weer oefenen met het maken van bietenchips uit de oven met paling, creme fraiche/ mierikswortel en tuinkers.
Daarna gebakken sliptongen met gewokte groentes erbij.
Ik eet sowieso altijd al minimaal 1x per week al vis. Nu dus nog at vaker.quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:45 schreef Hagelkaas het volgende:
Dat is het leuke van het haringseizoen ja, ik eet twee keer zo vaak vis omdat ik als ik een haring ga halen het niet kan laten meteen vis mee te nemen voor die avond
Vorig jaar een hele vieze Hollandse nieuwe gehad, zo vies dat ik het nu (nog) niet aandurf....quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:47 schreef golfer het volgende:
Net alweer een Hollandse nieuwe haring gegeten.
Minimaal twee keer per maand. Hou er zoveel van. Zelf alles samen stellen. Snap de afkeur voor wokken echt nietquote:
Alsof er tegenwoordig nog smaak zit aan witlof. Spul is rauw als zoete salade te eten. Daar is niets bitters meer aanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:42 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Witlof ham/kaas![]()
Rest van de familie macaroni want witlof is vies
Hoe simpel kan een heerlijk leven zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Spinazie a la créme uit een pakkie
Aaardappeltjes gekookt en een kaaskroket
Jah.. toch?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 22:22 schreef Thorical het volgende:
[..]
Hoe simpel kan een heerlijk leven zijn.
Yumquote:Op zaterdag 22 juni 2013 06:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Gisteravond had ik vooraf een kop soto ayam, daarna tafel met 8 Indo vlees- en groentegerechtjes + een sambal ei, pisang goreng en nasi goreng.
Toe een plakje spekkoek.
Was lekker
Hahaha! Ik zag je vertellen: ik had serieus al achter mijn vraag aan Uniek getypt:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 17:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Net zo vaak als ik gebakjes eet denk
Ik haat je!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Saucijzenbroodje van gisteren, eigenlijk nog lekkerder dan heet uit de oven.
Bananenschuim
En dan nodig je me niet eens uitquote:Op zondag 23 juni 2013 11:47 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Heb ik gisteren gehad, moest nog aan deze reeks denken![]()
OT: geen idee nog.
Het was bij iemand anders thuis, maar de volgende keer zal ik je dm-en als er weer broodjes de oven in gaan hoorquote:
*burp*quote:Op zondag 23 juni 2013 11:10 schreef minilot het volgende:
..vanavond kip van de grill en fattoush erbij
wat is een rupsband?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:55 schreef theKiD het volgende:
Friet zonder met een rupsband en een goulash kroket![]()
Echt hey, het is hier 19C ik twijfel om de cv even door te laten stromen, zit wel zonder broek dat wel, no work no pants.quote:
Lekker gevarieerd welquote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:24 schreef Tropanzia het volgende:
Vanmorgen begonnen met een broodje poep en wat Milka chocoladerepen. 's middags 3 flesjes bier gedronken en wat bambix babyvoedsel gekilled. Als avondeten heeft onze moeder vanavond vers gras gebakken en 3 champignons gefrituurd. Als toetje hadden we Zeeeuwse rendierenyoghurt.
Ohhh lekker!!!quote:
Ziet er goed uit. Maken jullie die spekkoek zelf?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:54 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ohhh lekker!!!
Nu: Spa Orange en een stukje spekkoek.
Straks: restje kip tandoori met rijst
Avondeten zorgt vriend voor dus Surinaams weer
Zijn moeder of zijn tantesquote:
Op dinsdag 25
juni 2013 13:02 schreef
Finitio het
volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Maken jullie die spekkoek zelf?
Heerlijk! Als ik er eenmaal van eet kan ik niet meer stoppen. Gelukkig is het er niet vaak anders zou ik heel dik worden..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zijn moeder of zijn tantesStaat bij mij nog wel op verlanglijstje om zelf te maken btw, maar geen geschikte oven helaas.
Ik ben ook zo blij met zijn familie, hij zelf kookt geen Surinaams, is meer vd potjes en zakjes (rillll dat is zo erg niet mijn ding dus). Ik kookte het zelf met enige regelmaat maar dit is nog veel beter natuurlijkquote:
Op dinsdag 25
juni 2013 14:41 schreef
Finitio het
volgende:
[..]
Heerlijk! Ik ben er echt verslaafd aan. Gelukkig is het er niet vaak
anders zou ik heel dik worden..
Mijn vriendin is Surinaams, maar helaas geen familie die af en toe
spekkoek maakt
Dus wij moeten het ook maar een keertje zelf gaan maken, wel een
geschikte oven hier gelukkig
Haha ja zo is het opeens een stuk minder erg om bij de schoonouders te gaan eten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben ook zo blij met zijn familie, hij zelf kookt geen Surinaams, is meer vd potjes en zakjes (rillll dat is zo erg niet mijn ding dus). Ik kookte het zelf met enige regelmaat maar dit is nog veel beter natuurlijk
(oh en de kilo's vliegen er hier btw wel aan hoor)
Oh en of hij dat erg vindt, maargoed zolang hij zelf een pens heeft hoeft hij over mij niks te zeggenquote:
Op dinsdag 25
juni 2013 14:58 schreef
Finitio het
volgende:
[..]
Haha ja zo is het opeens een stuk minder erg om bij de schoonouders te
gaan eten.
En.. als je vriend Surinaams vindt ie het misschien helemaal niet zo
verkeerd als er wat kilootjes bijkomen?
Haha ja dat hoort natuurlijk ook bij Surinaamse mannen, dat ze zelf een pens hebbenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:14 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Oh en of hij dat erg vindt, maargoed zolang hij zelf een pens heeft hoeft hij over mij niks te zeggen(goddank is het over het algemeen wel gezond en vers voedsel wat ik binnenkrijg)
Die balletjes van jou ga ik volgende week denk ik even maken, klinkt ook erg lekkr!
Plofkip?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Kippendijen in spekmantel, versgebakken brood, salade
Absoluut.quote:
Mag ik het recept ervan eens? Ik ga deze week ook op vliesbloemenjacht in het dorp, kan ik eens zien of ik het wél lekker vind.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:42 schreef drakin het volgende:
vlierbloesempannenkoeken met appelstroop.
Wilde dit al heel lang eens proberen, dus vanmorgen lekker vlierbloesem geplukt. Resultaat; niet lekker, weinig smaak dus dit was 1 keer, niet meteen nooit meer, misschien ooit eens met lichter meel proberen. Maar dit was echt niks.
Ik ga van de rest van de bloesem maar weer siroop maken.
recept voor pannenkoek en daar de bloesem doorheen doen. Ik had echter een volledig scherm en dat bakte niet lekker + teveel groene takjes.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Mag ik het recept ervan eens? Ik ga deze week ook op vliesbloemenjacht in het dorp, kan ik eens zien of ik het wél lekker vind.
Is het niet de bedoeling dat je het scherm met de bloemen in de pannenkoek drukt terwijl deze stolt, en je dan de groene stokjes er uit trekt terwijl de bloesem blijft zitten?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:13 schreef drakin het volgende:
[..]
recept voor pannenkoek en daar de bloesem doorheen doen. Ik had echter een volledig scherm en dat bakte niet lekker + teveel groene takjes.
Ik heb dat als eerste gedaan, het complete scherm, maar hoe draai je dan de pannenkoek om?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:39 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Is het niet de bedoeling dat je het scherm met de bloemen in de pannenkoek drukt terwijl deze stolt, en je dan de groene stokjes er uit trekt terwijl de bloesem blijft zitten?
Maak er anders inderdaad siroop van, of bloesemtempura met een beetje poedersuiker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |