Misschien wilde hij duidelijk maken dat jij je kind niet met een spanband aan je zelf mag vast maken.quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:27 schreef Dekatria het volgende:
Ik had zonet een busje die een poging driebanden met me wilde doen geloof ik...
[ afbeelding ]
maak jij wel eens ritten waarbij je niet denkt dat er iemand eenaanslag op je wil plegenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:27 schreef Dekatria het volgende:
Ik had zonet een busje die een poging driebanden met me wilde doen geloof ik...
[ afbeelding ]
Misschien is 'dode-hoek-rijden' wel z'n favoriete sportquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
maak jij wel eens ritten waarbij je niet denkt dat er iemand eenaanslag op je wil plegen
Die alp wil ook niet zo snel inhalen, dus dan blijf je ook lang in die dode hoek hangenquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien is 'dode-hoek-rijden' wel z'n favoriete sport
Het zijn allemaal huurlingen van de Illuminatiquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
maak jij wel eens ritten waarbij je niet denkt dat er iemand eenaanslag op je wil plegen
Blablablaquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:43 schreef Vrieskist het volgende:
Die alp wil ook niet zo snel inhalen, dus dan blijf je ook lang in die dode hoek hangen
Ik merk ook vaak dat ik minder ruimte krijg op drukke snelwegen dan ik zou willen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:48 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het zijn allemaal huurlingen van de Illuminati
[..]
Blablabla
Ik blijf nooit thv achterwielen rijden juist om dit te voorkomen, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat mensen je altijd zien aankomen als je inhaalt.
ik had een aanpassing aangevraagd voor de OP maar Anne was te lui en zei hijs bijna vol dus open maar een nieuwe en pas het zelf aanquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef Danger.Mouse het volgende:
Bijna vol. Ik ga een Sala-rijles-volplemp-topic doen.
Ah, dus dan ga je eindelijk dat VFR hok inruilen voor een echte motor?quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:59 schreef Maegrim het volgende:
die koffers wennen snel zeg, dat wordt sparen voor een allroad ofzo
geen alp
Dan bied ik me aan om op de VFR te passenquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, dus dan ga je eindelijk dat VFR hok inruilen voor een echte motor?
De Gladius is de opvolger van de SV650N. De -N is de naakte variant van de -S.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk SFV650De Gladius. Maar da's ook een naked, en daar had hij geen interesse in.
Verwarrend wel hoor, al die types
Huh? Ik wist niet dat de SV al end of life wasquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:50 schreef Tankiej het volgende:
[..]
De Gladius is de opvolger van de SV650N. De -N is de naakte variant van de -S.
Om het nog wat 'duidelijker' te maken
mooi niet, de VFR rij ik opquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah, dus dan ga je eindelijk dat VFR hok inruilen voor een echte motor?
De -S is nog wel geproduceerd t/m 2012, maar de -N werd vervangen met de Gladius in 2009.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Huh? Ik wist niet dat de SV al end of life was![]()
Sowieso moeten motorfabrikanten in het algemeen eens wat meer aan typenamen gaan doen vind ik. Bandit, V-Strom, Fireblade, Blackbird, Transa.. nou ja, die dan weer niet, maar goed
de transalp is ook uit productiequote:Op woensdag 12 juni 2013 19:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Huh? Ik wist niet dat de SV al end of life was![]()
Sowieso moeten motorfabrikanten in het algemeen eens wat meer aan typenamen gaan doen vind ik. Bandit, V-Strom, Fireblade, Blackbird, Transa.. nou ja, die dan weer niet, maar goed
Mijn motor gaat met die lekker band voorlopig nergens naartoequote:Op woensdag 12 juni 2013 20:13 schreef BlackLining het volgende:
Ruilen tegen de motor van Danger.Mouse? Moet je die wel zelf even op gaan halen. En dan kun je de camera gewoon naar mij opsturen
KLIKKERDEKLIKquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:21 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Mijn motor gaat met die lekker band voorlopig nergens naartoe![]()
Vrijdag het achterwiel eraf halen en ff naar de bandenboerquote:
al je spijker ziet zitten en je legt je duimen aan de zijkant van het loopvlak en hij zit er tussen in mag je hem gwn plakken voor een prop hoeft je wiel er nl niet af met rug tegen een muur aan zitten achter kant van je motor tussen je benen en gaanquote:Op woensdag 12 juni 2013 20:26 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Vrijdag het achterwiel eraf halen en ff naar de bandenboer
en met wat diesel erbij blijft ie waterdichtquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:08 schreef klawie het volgende:
[..]
al je spijker ziet zitten en je legt je duimen aan de zijkant van het loopvlak en hij zit er tussen in mag je hem gwn plakken voor een prop hoeft je wiel er nl niet af met rug tegen een muur aan zitten achter kant van je motor tussen je benen en gaan![]()
Dafuq did I just read?quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:08 schreef klawie het volgende:
[..]
al je spijker ziet zitten en je legt je duimen aan de zijkant van het loopvlak en hij zit er tussen in mag je hem gwn plakken voor een prop hoeft je wiel er nl niet af met rug tegen een muur aan zitten achter kant van je motor tussen je benen en gaan![]()
Misschien moet je eens fatsoenlijk schrijven. Met punten en komma's zegmaar. Ik snap er namelijk geen hol van.quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:31 schreef picodealion het volgende:
[..]
Misschien moet je eens fatsoenlijk schrijven. Met punten en komma's zegmaar. Ik snap er namelijk geen hol van.
Goedzo klawie!quote:Op woensdag 12 juni 2013 21:39 schreef klawie het volgende:
snap dat het moeilijk vervelend is maar dit bedoel ik:
ik laat de lucht er ook altijd in kost iets meer kracht maar werkt fijner voor mij gevoel.
Een Bolletjequote:Op woensdag 12 juni 2013 21:39 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)HONDA-CBX-750-F.html
Ik..wil..hebben!![]()
Wel veur erbij. Dan wordt de Alp een pekelfiets
quote:
een bolletje is toch een bol d'or en dit is een CBX en geen CB750f?quote:
Ik zoek er toch 1 met kuip, dus de CBX 750F oftewel de Bol d'orquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:42 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
een bolletje is toch een bol d'or en dit is een CBX en geen CB750f?
Ik heb de CB750KZ de voorloper van de Bol d'or maar vrijdag weer 2 kijkers dus misschien is ie dan weg.
Leuke Bol te koop hier ome de hoek!
[ afbeelding ]
http://link.marktplaats.nl/687212377quote:Op woensdag 12 juni 2013 23:56 schreef Gummiebeer het volgende:
Stijner heeft de laatste tijd vaker van die oldskool fietsen in de showroom valt mij op. Misschien es effe een keer met hem praten of hij een Bol d'or kan vinden in redelijke staat.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 00:32 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
http://link.marktplaats.nl/687212377
't Is nog vroegquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:52 schreef KneusTeun het volgende:
oke, sorry.
Ik vind hem alleen minder mooi en moderner ogen ofzo.
Staat wel gewoon bol d'or op ook nogmi scuzi
Veulste vroeg, ik ga naar mn nest toe. Morgen lekker in de regen rijden gezien de weersberichten, wordt mn alp ook weer eens gewassenquote:
Vette fietsquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:39 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.motorshopper.n(...)HONDA-CBX-750-F.html
Ik..wil..hebben!![]()
Jij reedt niet toevallig in de buurt van de A12 Maarsbergen gisteren? Ik zag net zo'n motor als jij hebt en de kentekenplaat hing niet helemaal goed (lees: alsof hij er elk moment af kon vallen)quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:11 schreef Salatrel het volgende:
bredere steppies en bar risers besteld en de preload op de voorvering wat aangedraaid
mijn motor stond gisteren voor zijn 10k beurt bij hans van wijk dus ik heb alleen huis - zoetermeer v.v. gereden gisteren en daarbij niet op de a12 geweestquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:13 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jij reedt niet toevallig in de buurt van de A12 Maarsbergen gisteren? Ik zag net zo'n motor als jij hebt en de kentekenplaat hing niet helemaal goed (lees: alsof hij er elk moment af kon vallen)
Dan zal het wel een kwaaltje van dat model zijnquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn motor stond gisteren voor zijn 10k beurt bij hans van wijk dus ik heb alleen huis - zoetermeer v.v. gereden gisteren en daarbij niet op de a12 geweest
dat sowieso. lees laatste pagina van het xt660z topic op MF maar eens.. ik had erover gepost.. iedereen schijnt dat te hebbenquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:17 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dan zal het wel een kwaaltje van dat type zijn
Haha wtfquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:18 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat sowieso. lees laatste pagina van het xt660z topic op MF maar eens.. ik had erover gepost.. iedereen schijnt dat te hebbenstaat gewoon in de OP om die schroeven gewoon door de plaat heen te jassen
mjah 1pitters trillen nou eenmaal meer dan andere motoren (vooral wat heftiger) en die hele taartschep achterop is van plasticquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:22 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Haha wtf
En iedereen krijgt ook hetzelfde verhaal te horen wat betreft die knipperlichten, dat het niet bekend is bij Yamaha![]()
Dat snap ik, maar dat moeten ze bij Yamaha toch ook wel kunnen bedenkenquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:24 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mjah 1pitters trillen nou eenmaal meer dan andere motoren (vooral wat heftiger) en die hele taartschep achterop is van plasticmisschien toch maar zon tailtidy kit bestellen bij OTR als dit geneuzel nog een keer terugkomt
In zekere zin zijn het natuurlijk ook wel honkie tonkie motorenquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:25 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat moeten ze bij Yamaha toch ook wel kunnen bedenken
Ik heb een Givi S950 aan m'n stuur hangen waar mijn telefoon in kanquote:Op donderdag 13 juni 2013 09:32 schreef 1517 het volgende:
Wil mijn telefoon voor navigatie gaan gebruiken en ook een 12v aanleggen.
Wie van jullie heeft zijn telefoon op het stuur gemonteerd? Tips?
Heb geen telefoon van apple dus zal even goed moeten zoeken naar een oplossing
dat wil ik dus ook nog. Probleem is alleen dat het of een waterdicht hoesje is of 1 waar je ook nog je headset kan aansluiten. Dus dan moet ik er ook nog zo'n communicatie setje fixen. Want moet wel waterdicht zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2013 09:32 schreef 1517 het volgende:
Wil mijn telefoon voor navigatie gaan gebruiken en ook een 12v aanleggen.
Wie van jullie heeft zijn telefoon op het stuur gemonteerd? Tips?
Heb geen telefoon van apple dus zal even goed moeten zoeken naar een oplossing
Mijn schoonbroer rijd al 3 jaar met iphone op zijn stuur rond en heeft 0,0 problemen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:10 schreef Daantke het volgende:
Ik heb het niet zo op houders van alleen plastic, ik heb laatst mn telefoon als optische navi gebruikt, en de bewegingssensor hield er al een paar keer mee op, volgens mij sloop je echt je telefoon daarmeeBeter dan een goedkoop navigatiesetje of chinese smartphone halen daarvoor.
Ik heb deze besteld, ritssluiting ziet er wel redelijk goed uit, en het is een 'bag' en geen case of holder, dus volgens mij zit mn telefoon redelijk los erin:
http://dx.com/p/universal(...)l-phone-black-189594
Wè veur ene?quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:52 schreef Salatrel het volgende:
neu helm gekauft. nog even paar tientjes korting geroggeld
ben uiteindelijk voor de shoei neotec gegaan. wilde pinlock, ingebouwd zonnevizier en een systeemhelm leek me ook wel praktisch...quote:
Nope, helaas niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:08 schreef 1517 het volgende:
Transalpers, hebben jullie een kap over je voor rem?
De bouten waarmee die kap bij mij vast zat waren helemaal uitgerekt en ik wil ze vervangen.
Kan alleen nergens van die bouten vinden, laat staan een foto van een front-brake-cover
En nog één bekeerdquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:58 schreef Salatrel het volgende:
ben uiteindelijk voor de shoei neotec gegaan
Nee, maar zoek je model eens op op cmsnl.com. Daar staan erg veel reserveonderdelen op, per fabricagemodel (zoeken op VIN is mogelijk). Kans is aanwezig dat je wat vindt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:08 schreef 1517 het volgende:
Transalpers, hebben jullie een kap over je voor rem?
De bouten waarmee die kap bij mij vast zat waren helemaal uitgerekt en ik wil ze vervangen.
Kan alleen nergens van die bouten vinden, laat staan een foto van een front-brake-cover
zeg dat maar tegen de inkopers van hans van wijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Maar in dezelfde kleur als ik, doe eens origineel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Passen, en bestellen in andere kleurquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:48 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zeg dat maar tegen de inkopers van hans van wijkze hadden er 3 staan alle3 wit
enige wat anders was is de maat
kleurtjes zijn duurderquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:50 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Passen, en bestellen in andere kleur
quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:50 schreef Salatrel het volgende:
nouja dan hoef ik die reflecterende stickers die erbij zaten er ook niet op te plakkenGebruik ze maar om je motor bijeen te houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
daar heb ik tiewraps en ducttape voor in mijn topkoffer zittenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Gebruik ze maar om je motor bijeen te houden
En als je topkoffer eraf trilt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daar heb ik tiewraps en ducttape voor in mijn topkoffer zitten
Ik zal eens een knoop in jouw remleidingen leggenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dan trek ik de remleidingen van de dichtstbijzijnde alp af om dingen aan elkaar te knopen
ik zal je V&A topic niet verkloten, maar een class 10 kaartje doet het uitstekend met HD beelden hoor, duurder dan 21 euro per kaart moet je het echt niet makenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:05 schreef einschtein het volgende:
[..]
Niet die juist goed werken met HD beelden.
Ik heb ook niet gezegd dat een andere class slecht werkt. Het werkt alleen beter.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:16 schreef Maegrim het volgende:
[..]
ik zal je V&A topic niet verkloten, maar een class 10 kaartje doet het uitstekend met HD beelden hoor, duurder dan 21 euro per kaart moet je het echt niet maken
Termaat is een hele goeie voor kleding en helmen. Motoren weet ik zo niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ik loop nu heel erg op de feiten vooruit alvast, maar weten jullie toevallig goede motorzaken (zowel qua verkoop als onderhoud) in de (wijde) omgeving van Nijmegen?
Op elke straathoek, bij wijze van, zit wel een autozaak of garage, maar ik ken hier in de omgeving alleen Termaat Motoren, en In Grave zit een motorzaak (Triumph) en dan zit er nog een Ducati dealer in Overasselt.
Ik koop mijn motor (en dat zal waarschijnlijk of een Suzuki, of een Honda of een Yamaha sport tourer worden) liever bij een dealer/motorzaak dan bij een particulier.
Dank! Had al op CMSNL gezocht maar kon het niet vinden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:31 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Nee, maar zoek je model eens op op cmsnl.com. Daar staan erg veel reserveonderdelen op, per fabricagemodel (zoeken op VIN is mogelijk). Kans is aanwezig dat je wat vindt.
Ik denk dat het van een Africa Twin komt! Alleen kan ik op CMSNL niet de boutjes vinden die ik zoek.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:43 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Nope, helaas niet.
Edit: Ik vind het ook niet terug in de Haynes.
Probeer eens contact op te nemen met http://www.desertmotors.nl/
Misschien kunnen zij jou verder helpen.
Wat is nog wijde omgeving van Nijmegen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:04 schreef StateOfMind het volgende:
Ik loop nu heel erg op de feiten vooruit alvast, maar weten jullie toevallig goede motorzaken (zowel qua verkoop als onderhoud) in de (wijde) omgeving van Nijmegen?
Op elke straathoek, bij wijze van, zit wel een autozaak of garage, maar ik ken hier in de omgeving alleen Termaat Motoren, en In Grave zit een motorzaak (Triumph) en dan zit er nog een Ducati dealer in Overasselt.
Ik koop mijn motor (en dat zal waarschijnlijk of een Suzuki, of een Honda of een Yamaha sport tourer worden) liever bij een dealer/motorzaak dan bij een particulier.
Ik woon in één van de 3 kleine dorpjes aan de andere kant van het waterquote:Op donderdag 13 juni 2013 17:21 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Termaat is een hele goeie voor kleding en helmen. Motoren weet ik zo niet.
De Triumph dealer mijden als de pest, ik woon zelf in grave en die kerel is gewoon zuur en onkundig.
Affetto Ducati ken ik weliswaar persoonlijk, maar in mijn ogen is dat gewoon een hele goeie zaak.
Thanks, ik heb ze aan mijn lijstje toegevoegd.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:04 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Wat is nog wijde omgeving van Nijmegen?
Ik hoor in ieder geval goede verhalen over de Valkenier in Barneveld en John vd Bunt motoren in Nijkerk
Zit Pajic niet in de buurt van Nijmegen? Ook een goeiequote:Op donderdag 13 juni 2013 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Thanks, ik heb ze aan mijn lijstje toegevoegd.
Aanvullingen zijn welkom, wijde omgeving Nijmegen mag zeer wijd zijn
Gendringen. Daar is de demper op mn Alp geknutseld. Is een goeie iddquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:21 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Zit Pajic niet in de buurt van Nijmegen? Ook een goeie
zoek het eens over de grens?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
wijde omgeving Nijmegen mag zeer wijd zijn
Ja dat is dus wat ze je willen laten denken. Maar nu vind ik het nog triester dan gewoon zeggen dat ze een quota hebben.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:03 schreef Salatrel het volgende:
Dat doen ze voor de veiligheid hoor niet voor het geld
ik weet er alles vanquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:04 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ja dat is dus wat ze je willen laten denken. Maar nu vind ik het nog triester dan gewoon zeggen dat ze een quota hebben.
ja, prachtig tochquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:03 schreef Salatrel het volgende:
Dat doen ze voor de veiligheid hoor niet voor het geld
ik had juist (bijna) het omgekeerdequote:Op donderdag 13 juni 2013 20:30 schreef Tankiej het volgende:
Eerste boete binnen sinds ik m'n rijbewijs heb: na correctie 5 hele kilometers te hard op de A12, mobiele flitser. 35 euro
Heel erg stom, want die flitser staat er elke ochtend. Maar dit was de eerste keer dat ik er op de motor langs kwam, ipv in de auto met cruise control
Daarom staat tie hier nog steeds stil, als ik dan weer lees waar ze overal staan te flitsen denk ik ja laat ook maarquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:03 schreef Salatrel het volgende:
Dat doen ze voor de veiligheid hoor niet voor het geld
Hard zal het zeker wel gaanquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:46 schreef Salatrel het volgende:
op de GSR had ik binnen een week nadat ik examen had gedaan een prent te pakken12 te hard in 60 zone... op de Tenere nog geen boete gehad
inb4 grappen over niet te hard kunnen rijden of uberhaupt kunnen rijden op een Tenere
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I are Baboon
Dat had ik laatst ook toen ik een paar dagen motor had gereden ipv auto. Laat je het gas los omdat je denkt dat je wel afremt, blijf je bijna met gelijke snelheid doorrollenquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik had juist (bijna) het omgekeerdeop de maasboulevard in rotterdam staat ook een flitspaal die weet iedereen uit de omgeving wel
op de Tenere hoef ik alleen maar gas los te laten en hij remt al genoeg af...
kwam ik daar in de auto van mijn vader die ik kon gebruiken omdat ze op vakantie waren maar dat is een dieseldie rolde dus gewoon lekker met dezelfde vaart door
heb er niks van gehoord terwijl ik wel doorgegeven had dat ie er misschien aan zat te komen dus blijkbaar was ik nog net op tijd met remmen
Nope, helaas pindakaasquote:
Jeh, wordt met de dag kleiner.quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
Kans is nu ook wel vrij klein denk ik
Thx for the heads up, morgen even bellenquote:Op donderdag 13 juni 2013 21:45 schreef Sounddragon het volgende:
Voor iedereen die meer dan 500¤ aan extra's op zijn brommer heeft zitten; opgeven aan de verzekering en mee laten verzekeren [ afbeelding ] Kost je misschien een paar tientjes meer op jaarbasis, maar het kost me nu dus ongeveer 1000¤, dus daar kan wel wat premie uit.Die 1000¤ is trouwens bij far niet de nieuwwaarde, maar wat ik nu nog voor mijn accessoires had gekregen, de dagwaarde dus.
Hij zei "extra's", niet als vervanging voor de dingen die er onderweg bij het rijden van een Harley afvallenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef KneusTeun het volgende:
Dus als je een harley hebt ben je per week meer over verzekerd!
Je verliest elke week wel een onderdeel.
Edit: ik heb niet eens diefstal verzekeringDacht dat dat mad duur zou zijn, en toch al oude motor.
Diefstal verzekering is bij mij 120 euro per jaar extra. Bij een dagwaarde van 2200-2600 euro vind ik dat het wel waardquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:03 schreef KneusTeun het volgende:
Dus als je een harley hebt ben je per week meer over verzekerd!
Je verliest elke week wel een onderdeel.
Edit: ik heb niet eens diefstal verzekeringDacht dat dat mad duur zou zijn, en toch al oude motor.
Ga ik dat toch even uitzoeken! want nu betaal ik dat al aan sloten etc.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:11 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Diefstal verzekering is bij mij 120 euro per jaar extra. Bij een dagwaarde van 2200-2600 euro vind ik dat het wel waard
Sloten bult metaal bij je, en nemen ze hem nog meequote:Op donderdag 13 juni 2013 22:12 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ga ik dat toch even uitzoeken! want nu betaal ik dat al aan sloten etc.
sterker nog per jaar! was typoquote:
Valt dan nog mee, bij mij was WA ¤17 en WA+ beperkt casco ¤32. Procentueel gezien toch wel een verschil.quote:
Als je op de Unive site je verzekeringspremie wil berekenen en je vult je kenteken in, geeft hij de originele catalogus waarde. In ieder geval voor heel veel modellen, dus dat kan je wel proberen als je daar achter wil komenquote:Op donderdag 13 juni 2013 22:22 schreef KneusTeun het volgende:
Net even uitgezocht, maar ze vragen originele catalogus waarde, die weet ik niet.
Als ik daar de huidige waarde invoer zou ik slechts 50 euro per maand jaar extra voor beperkte casco betalen.
Ik betaal voor WA 10,nogiets bij Univé.. Ben 21 en heb 0 schade vrije jaren. Of jouw verzekering is nog relatief duur of je hebt een heule dure motor.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:28 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Valt dan nog mee, bij mij was WA ¤17 en WA+ beperkt casco ¤32. Procentueel gezien toch wel een verschil.
Mijn vorige motor was ook zo'n ZX6R. Die had ik allrisk op mijn vaders naam verzekerd, met 15 schadevrije jaren alsnog ¤35 per maand bij De Europeesche.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:50 schreef chiren het volgende:
Ik ben verzekerd bij bikerpolis, all risk voor 35e p.m. voor een kawa zx6r 2004, goedkoper kon ik het niet vinden. Voorwaarden mbt diefstal zijn in vergelijking met andere verzekeraars erg soepel.
Ah bedankt!quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:54 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Als je op de Unive site je verzekeringspremie wil berekenen en je vult je kenteken in, geeft hij de originele catalogus waarde. In ieder geval voor heel veel modellen, dus dat kan je wel proberen als je daar achter wil komen
Ben verzekerd bij KNMV. De motor is verzekerd voor 5200 euro. Helaas had ik nog geen schadevrije jaren en ben ik jonger dan 24, wat mij in de risicogroep laat vallen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 22:58 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Ik betaal voor WA 10,nogiets bij Univé.. Ben 21 en heb 0 schade vrije jaren. Of jouw verzekering is nog relatief duur of je hebt een heule dure motor.
[..]
is die niet duur had me motor daar ook eerst 30 euro per maand heb hem nu bij ohra 7.70euro per maandquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:10 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Ben verzekerd bij KNMV. De motor is verzekerd voor 5200 euro. Helaas had ik nog geen schadevrije jaren en ben ik jonger dan 24, wat mij in de risicogroep laat vallen.
Koop je een frame met kenteken van voor '88 en zet je die op je naam.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:10 schreef WallyPower118 het volgende:
[..]
Ben verzekerd bij KNMV. De motor is verzekerd voor 5200 euro. Helaas had ik nog geen schadevrije jaren en ben ik jonger dan 24, wat mij in de risicogroep laat vallen.
die ga ik onthoudenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:13 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Koop je een frame met kenteken van voor '88 en zet je die op je naam.
De andere op naam van je ouders, op deze rij je.
Dat frame kost geen drol en verzeker je minimaal dus kost je keer 30 euro in het jaar.
Ondertussen bouw je mooi goedkoop schade vrije jaren op![]()
Bedenk ik me net, dus kan nog een catch aan zitten
hier wonen alleen nette sociale mensen die eerlijk zijnquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:16 schreef Salatrel het volgende:
dacht dat ze van verzekering tillen in gouda wel verstand hadden
Die worden ook het hardst in hun kont geneukt, en we doen allemaal lekker meequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:18 schreef klawie het volgende:
[..]
hier wonen alleen nette sociale mensen die eerlijk zijn![]()
Wat nou als de dieven zo slim zijn om alle sporen te wissen en dus gewoon het slot mee nemen?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:03 schreef BlackLining het volgende:
En even zorgen dat je een slijptol bij de hand houd, voor als de verzekering een doorgerslepen slot wil zien als bewijs.
Dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:21 schreef WallyPower118 het volgende:
Owja, vergeten in het bovenstaande bericht, heb dus wel WA+ beperkt casco. Dus diefstal, joyriden, brand, natuurschade, en aanrijdingen met dieren. Dus via flappie of bambi kan het wel een allrisk verzekering worden)
Goed lezen, daarom ligt het slot waarop mijn motor verzekerd is gewoon in de kluis, en niet om mijn motor heenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Wat nou als de dieven zo slim zijn om alle sporen te wissen en dus gewoon het slot mee nemen?
Gaat de verzekering dan serieus moeilijk doen? (Dus je hebt wel een aankoopfactuur, 2 sleutels van het slot etc.)
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:28 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die worden ook het hardst in hun kont geneukt, en we doen allemaal lekker mee
Nee dat heb ik helemaal goed gelezen en snap ik.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Goed lezen, daarom ligt het slot waarop mijn motor verzekerd is gewoon in de kluis, en niet om mijn motor heenOp die manier ben ik namelijk al eens genaait door de verzekering. Nou betrof het daar een mountainbike van ¤850,- waarvan geen 'braaksporen' (aan een lantaarnpaal
) waren, maar dat geintje gaan ze me met de motor dus niet flikken.
Ja, dat vond ik inderdaad ook.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:32 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Nee dat heb ik helemaal goed gelezen en snap ik.
Maar stél nou dat je wel gewoon een slot gebruikt waarvoor hij bedoelt isDus je zet je motor er gewoon mee op slot en je bent verzekerd tegen diefstal. Als de motor dan wordt gestolen inclusief slot of de dieven nemen het doorgeslepen slot mee gaat de verzekering moeilijk doen?
Fijne verzekering
Tering veel grondquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef DarkNoize het volgende:
Dan geef ik je ook groot gelijk hoor.
Ik heb het geluk dat mijn motor in een garage kan staan. (Wel 5/10 minuten van mijn slaapplek af maargoed)
Haha was dat maar.quote:
Pa en ma uit elkaar?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:40 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Haha was dat maar.
Nee, motor staat bij mijn vader en woon bij mijn moeder (daar kan de motor niet eens achterom, laat staan in de kleine schuur).
Maargoed beetje offtopic.
Kwam laatst via via bij deze bandenboer:
www.motorcare-brabant.nl
Misschien wel iets voor de mensen die in de buurt wonen. Je kan daar banden bestellen tegen de laagste prijs die jij kan vinden en opleggen is ook redelijk goedkoop.
Van die site:quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:40 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Haha was dat maar.
Nee, motor staat bij mijn vader en woon bij mijn moeder (daar kan de motor niet eens achterom, laat staan in de kleine schuur).
Maargoed beetje offtopic.
Kwam laatst via via bij deze bandenboer:
www.motorcare-brabant.nl
Misschien wel iets voor de mensen die in de buurt wonen. Je kan daar banden bestellen tegen de laagste prijs die jij kan vinden en opleggen is ook redelijk goedkoop.
quote:Onze prijs is dezelfde dan de goedkoopste internet prijs.
Oke paar maanden pas, hoe oud ben jij dan? Druk aan de studie?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Jup, Sinds paar maanden. Maargoed weer erg offtopic
Eindelijk, beschaving in het topicquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:43 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Jup, Sinds paar maanden. Maargoed weer erg offtopic
[..]
Yes, woon onder Eindhoven.
Ben 21, zit nu in het 4e jaar van mijn HBO opleiding ja.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:46 schreef Geerd het volgende:
[..]
Oke paar maanden pas, hoe oud ben jij dan? Druk aan de studie?
Na 1,5 jaar Kawasaki ZX6R (25kw) heb ik 3 weken geleden een Kawasaki Z1000 uit 2004 gekocht, die oranje waar ik laatst een vage foto van stuurde.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:46 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eindelijk, beschaving in het topic
Ik woon in Den Bosch. Wat voor motor rijd je eigenlijk?
Very nicequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef DarkNoize het volgende:
Nu ik toch aan het spammen ben.
Van m'n vorige motor heb ik wel mooie plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas 'moeten' verkopen omdat ik door de te sportieve houding last kreeg van m'n rug.
Wanneer is die geweest danquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:48 schreef Vinniiee het volgende:
Ik wist dat het wat gladder zou zijn vandaag, want regen na lange droge periode. Niks van gemerkt totdat ik wat enthousiast weg wilde rijden bij het verkeerslicht
Vind ik dus ook. Maar helaas dus weer de deur uit gedaan. Gelukkig is de Z1000 een goede vervangerquote:
Ik ben vandaag ook zeikesnat geregend hoorquote:
Dat lijkt mij ook jaquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:51 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Vind ik dus ook. Maar helaas dus weer de deur uit gedaan. Gelukkig is de Z1000 een goede vervanger
Het 2005 model is net een stukje geiler, klopt helemaalquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:50 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Very niceEen na mooiste model ZX6 imo
Goedbezig, wat ga je worden?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ben vandaag ook zeikesnat geregend hoor
Gelukkig niet op de motor. Wel even gereden, paspoort lag bij mijn ouders (waarom? geen idee) en dat moest ik ophalen aangezien ik weer een baan hebEn dat was nodig voor het contract. Om die baan nog enigzins PTA relevant te houden, ik werk bij de ANWB
Even opgehaald dus. Naar mijn ouders is 15km enkele reis, maar toch kwam ik terug met de dagteller op 85kmHeerlijke bochtjes in de buurt.
Dat model achtervolgt mij op die tweede fotoquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Het 2005 model is net een stukje geiler, klopt helemaal
Grapjasquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:53 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Het 2005 model is net een stukje geiler, klopt helemaal
Kijk eens ff waar ikzelf op rijquote:
Ik weet heus wel waar jij op rijdt hoorquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:58 schreef Danger.Mouse het volgende:
[..]
Kijk eens ff waar ikzelf op rij
17.00 neem ik aan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:59 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik weet heus wel waar jij op rijdt hoor
Anyway, pitten. 5 uur de wekker
Wat voor open dagen?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef Gummiebeer het volgende:
Zijn er nog FOK!mc'ers die morgen naar Volkel gaan naar de KLu open dagen?
Whehe moesten ze die ouwe bakken afgelopen week nog schoonmaken ook nogquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:10 schreef Gummiebeer het volgende:
http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen
Mn ouwe werkgever.
http://www.defensie.nl/luchtmachtdagen/programma/
Hehehe, ouwe uitgefaseerde F-16 hokkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:13 schreef Geerd het volgende:
[..]
Whehe moesten ze die ouwe bakken afgelopen week nog schoonmaken ook nog
Idd, al die vergader uren, bladzijden in kranten, pagina's vol op internet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:17 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Hehehe, ouwe uitgefaseerde F-16 hokken![]()
Maar het heeft wel wat. en laten we eerlijk wezen, motoren en vliegend spul hebben wel wat gemeen met elkaar.
http://www.vkmag.com/magazine/motor_met_vliegtuigmotor/
De JSF was en is de grootste blunder die er gemaakt is. Dat speelde al in mijn dienst tijd, en die krengen zijn hier nog steeds niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Idd, al die vergader uren, bladzijden in kranten, pagina's vol op internet.
Hadden er al 60 stuks jfs gestaan geseald en al,
Alleen nog paar bommen er onder, maar die lagen hier ook al las ik![]()
Fyra 2e helftquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
De JSF was en is de grootste blunder die er gemaakt is. Dat speelde al in mijn dienst tijd, en die krengen zijn hier nog steeds niet.![]()
Die bommen die op Volkel liggen is mij al langer bekend, echt ouwe koeien uit de sloot halen weer van Lubbers![]()
Maar goed, ik ga Zaterdag denk ik maar effe kijken. Dan heb ik er meer tijd voor
Kan wel, als je bij een fatsoenlijke verzekering zitquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:57 schreef Gummiebeer het volgende:
Om effe terug te komen over verzekering qua diefstal.
Ik kan mijn Alp niet eens daarvoor verzekeren, te oud, economische dagwaarde is nihil. ASR trouwens.
Ah ik zie dat jij ook wel eens op het Flight Forum komtquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef DarkNoize het volgende:
Nu ik toch aan het spammen ben.
Van m'n vorige motor heb ik wel mooie plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas 'moeten' verkopen omdat ik door de te sportieve houding last kreeg van m'n rug.
Nice! Dat is dus ook wat ik nu rij:quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef DarkNoize het volgende:
Nu ik toch aan het spammen ben.
Van m'n vorige motor heb ik wel mooie plaatjes:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas 'moeten' verkopen omdat ik door de te sportieve houding last kreeg van m'n rug.
Schitterende fietsquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:16 schreef chiren het volgende:
[..]
Kawasaki zx6r 2004 met een modje her en der
http://en.wikipedia.org/w(...)otorcycle_%26_Enginequote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schitterende fiets![]()
Maar is de ZX6R dan de supersport en de ZX6 de sport touring versie?
Dit lijkt verdomd veel op de garage van het ROC in Apeldoornquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:08 schreef chiren het volgende:
[..]
Nice! Dat is dus ook wat ik nu rij:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe bevalt de Z1000 ten opzichte van de ZX? Rijgedrag/fun/power etc? Ik heb ook een tijdje aan een Z750 gedacht namelijk.
Ik zie geen blauwe detailsquote:Op vrijdag 14 juni 2013 09:16 schreef chiren het volgende:
[..]
Kawasaki zx6r 2004 met een modje her en der
Het zou ook zomaar de parkeergarage van de Sint Maartenskliniek in Nijmegen kunnen zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dit lijkt verdomd veel op de garage van het ROC in Apeldoorn
waar precies dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:52 schreef chiren het volgende:
[..]![]()
Het is overigens een garage ergens in N-H.
Of Kelfkensbos in Nijmegen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het zou ook zomaar de parkeergarage van de Sint Maartenskliniek in Nijmegen kunnen zijn.
Rij jij een tractor of een motorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:14 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Scheurtjes in mijn band, ik vraag me af of het normaal is als je dikke noppen hebt.
Dat door het koppel gewoon hard getrokken wordt aan de noppen.
Een motor, jij een scooter?quote:
Is het de garage aan het Houtplein in Haarlem?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:52 schreef chiren het volgende:
[..]![]()
Het is overigens een garage ergens in N-H.
Nopequote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Is het de garage aan het Houtplein in Haarlem?
dat heb ik op mijn tourances ook alleen dan niet in het profiel maar op de "noppen" de tourances hebben er overigens bijna 10k opzitten dat moet wel gezegd wordenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:14 schreef KneusTeun het volgende:
[ afbeelding ]
Scheurtjes in mijn band, ik vraag me af of het normaal is als je dikke noppen hebt.
Dat door het koppel gewoon hard getrokken wordt aan de noppen.
Conti Attackquote:
Schroefje? Bij mij zaten die gewoon boven en onder met een schroefkapje vast.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:01 schreef 1517 het volgende:
Kilometertellerkabel wil ik vervangen maar het schroefje zit vast![]()
Ik haat vast zittende schroefjes en bouten
Ik ben juist erg tevreden over m'n Michelin bandjesquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Conti AttackBen er inmiddels al over uit dat Michelin en zeker Bridgestone er hier niet meer onder komen.
Slijt wel als een malle
Ze cuppen mij teveel. Kan natuurlijk ook gewoon een slechte batch gehad hebben hoor, daar niet van, maar dat getril in bochten geeft niet zo'n vertrouwen. En het duurde me wat te lang voor ze warm zijn. Ookal hang het natuurlijk grotendeels van de motor en zijn vering af hoe een bepaalde band het doet. En daarnaast maak ik een enigzins oneerlijke vergelijking, want mijn Michelin setje had achter 150/70, en de Conti band is 160/60. Bochtengedrag is sowieso wat anders dus.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ik ben juist erg tevreden over m'n Michelin bandjes
Ligt er aan wat je wil, ik was onlangs 300 kwijt voor 2 banden incl montage.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:33 schreef StateOfMind het volgende:
Wat kost dat eigenlijk, een fatsoenlijke band voor een motor?
En door wie je het laat doenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
Afhankelijk van merk, type, maat, etc.
Valt onder de etc.quote:
Dat was me ook al opgevallen ja, nu 2 keer wat besteld bij Ten Kate en beide keren dat blad erbijquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:39 schreef Skv het volgende:
Overigens aardig als je bij Ten Kate wat besteld in de webshop: je krijgt er altijd gratis het blad 'MOTOR' bij!![]()
Verder ook een erg goede service; ik wilde graag een pinlock op mijn vizier, toen boden ze aan dat ik mijn vizier even opstuurde, zodat zij het pinlock er netjes in konden boren. Twee dagen laten had ik 'm al retour.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:06 schreef chiren het volgende:
[..]
Inderdaad zeg! Jammer van die motor ervoor
En ja, dat is vrij normaal. Beweeg die noppen maar es met de hand, dan merk je dat ze vrij makkelijk bewegen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:14 schreef KneusTeun het volgende:
Scheurtjes in mijn band, ik vraag me af of het normaal is als je dikke noppen hebt.
Dat door het koppel gewoon hard getrokken wordt aan de noppen.
Heb jij ook GPS op de VFR? Zo ja, op welke manier?quote:
Veelvoorkomend euvel bij de pre-millennium Alp. Heb nu tot tweemaal toe van die originele kruiskoppen uit moeten borenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:01 schreef 1517 het volgende:
Kilometertellerkabel wil ik vervangen maar het schroefje zit vast![]()
Ik haat vast zittende schroefjes en bouten
In de kabel van de Garmin zit ook een zekering btw. Het leegtrekken verhaal is natuurlijk het grootste voordeel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:46 schreef WallyPower118 het volgende:
Via de verlichting heeft het voordeel dat je je accu niet leeg kan trekken als t contact uitstaat. Ook heb je dan meteen er een zekering tussen zitten, welke voorkomt dat je motor affikt als je een keer kortsluiting maakt
Veel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:33 schreef StateOfMind het volgende:
Wat kost dat eigenlijk, een fatsoenlijke band voor een motor?
Vertel er dan ook ff bij dat ze gecupt zijnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:07 schreef lipjes het volgende:
Al een week niet gereden en begin me steeds meer te verbijten.
Vooral gisteren, dik een uur onderweg geweest, met de motor maar 25-30 minuten
Tevens wel eind van de maand nieuwe banden eronder, MPR3's gaan eraf.
Iemand nog intresse erin?
Profiel zat
Heb nog nooit iets er uit geboort. Heb je tips?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:44 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Veelvoorkomend euvel bij de pre-millennium Alp. Heb nu tot tweemaal toe van die originele kruiskoppen uit moeten boren
Mwa, weet niet of het echt cuppen is, maar in vind ze gewoon niet al te prettig meer rijdenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:09 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vertel er dan ook ff bij dat ze gecupt zijnouwe oplichter
Welke komen er onder?
Ik heb een zumo 210, gemonteerd op de bouten van de tank met RAM mount RAM-B-231Z:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:43 schreef Vrieskist het volgende:
Over sleutelen gesproken, bij mijn Garmin zat een kabel om deze aan te sluiten op de accu. Nu heb ik ook gelezen dat het verstandig is om deze op de verlichting aan te sluiten, ipv de accu.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of hebben jullie sowieso geen vaste stroomaansluiting voor de Garmin?
[..]
Heb jij ook GPS op de VFR? Zo ja, op welke manier?
Goed passend metaalbitje, en veel geduld. Verzonken schroeven zijn helemaal een dramaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:10 schreef 1517 het volgende:
[..]
Heb nog nooit iets er uit geboort. Heb je tips?
Ik heb mijn Zumo 350 gewoon direct op de accu aangesloten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:43 schreef Vrieskist het volgende:
Over sleutelen gesproken, bij mijn Garmin zat een kabel om deze aan te sluiten op de accu. Nu heb ik ook gelezen dat het verstandig is om deze op de verlichting aan te sluiten, ipv de accu.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Of hebben jullie sowieso geen vaste stroomaansluiting voor de Garmin?
[..]
Heb jij ook GPS op de VFR? Zo ja, op welke manier?
Als het echt vaak voorkomt, gewoon de hele handel uitboren, schroefgat opboren, tappen, coil erin en weer vastzetten. Dan ben je van het gedonder af.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Goed passend metaalbitje, en veel geduld. Verzonken schroeven zijn helemaal een drama
Die wil ik inderdaad ook nog steeds een keer proberenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:11 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, weet niet of het echt cuppen is, maar in vind ze gewoon niet al te prettig meer rijden
Maar ik neig naar de Dunlop Roadsmart 2
De RAM mount heb ik al, zal al op het stuur toen ik hem kochtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:12 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Ik heb een zumo 210, gemonteerd op de bouten van de tank met RAM mount RAM-B-231Z:
[ afbeelding ]
de stroom heb ik van m'n achterlicht gehaald
Leegtrekken is volgens mij pas een probleem wanneer je stil staat en de garmin aanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb mijn Zumo 350 gewoon direct op de accu aangesloten.
Zit een zekering tussen, dus de garmin is niet de zekering.
Ga vanavond wel merken of die mijn accu leegtrekt
Punt is meer met de schroeven in een Alp dat het van die waaibomen kruiskoppen zijn vervaardigd uit pisbakkenstaal. Als je die eenmaal vervangen hebt is er niks aan het handje - vorig jaar bijv de schroeven van de luchtfilter moeten uitboren en vervangen met RVS platkoppen, en vanmiddag kon ik daardoor het filter er zo uit halenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als het echt vaak voorkomt, gewoon de hele handel uitboren, schroefgat opboren, tappen, coil erin en weer vastzetten. Dan ben je van het gedonder af.
zo heb ik het ook gedaanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
De RAM mount heb ik al, zal al op het stuur toen ik hem kocht
Had je nog problemen om de kabels weg te werken, ik las dat sommigen de kabels onder de tank leggen en daarvoor moet de tank omhoog?
Mwa, daarom kun je hem schakelen op bijvoorbeeld licht, of op kentekenverlichting. Daar heb ik hem nu op zitten. Of althans, de eerste beginselen voor een 12V aansluiting want ik ben er nog mee bezig. Relais op de kentekenverlichting, door een losse zekering en dan naar de accu. Eventueel nog een schakelaar zodat ik het relais kan bypassen, maar dat weet ik nog niet zeker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
De RAM mount heb ik al, zal al op het stuur toen ik hem kocht
Had je nog problemen om de kabels weg te werken, ik las dat sommigen de kabels onder de tank leggen en daarvoor moet de tank omhoog?
[..]
Leegtrekken is volgens mij pas een probleem wanneer je stil staat en de garmin aan
Waarom heb je dan al twee keer moeten uitboren?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:17 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Punt is meer met de schroeven in een Alp dat het van die waaibomen kruiskoppen zijn vervaardigd uit pisbakkenstaal. Als je die eenmaal vervangen hebt is er niks aan het handje - vorig jaar bijv de schroeven van de luchtfilter moeten uitboren en vervangen met RVS platkoppen, en vanmiddag kon ik daardoor het filter er zo uit halen
Ik zal je de verhalen wel laten horen zodra ik weer echt mag rijden.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die wil ik inderdaad ook nog steeds een keer proberenHoor je ook vrijwel uitsluitend positieve verhalen over.
Zoals het er nu uitziet overleeft de Conti voorband twee achterbanden, en de achterband gaat gok ik een 6.000km mee. Dus volgend jaar wellicht die maar eens proberen. Combineren van twee banden begin ik niet meer aan, en de Conti bevalt zo goed dat er geen haast achter zit. Daar gaat gewoon nog een keer een nieuw achterbandje onder.
Ja trek hem er ook af als ik de motor uitzetquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:16 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Leegtrekken is volgens mij pas een probleem wanneer je stil staat en de garmin aan
MPR2 hier heeft het ruimschoots 20.000km volgehoudenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik zal je de verhalen wel laten horen zodra ik weer echt mag rijden.
Komende tijd doe ik nog maar korte stukjes.
Maar wat ik zo hoor over de roadsmart 2 is het inderdaad een prima bandje, en dat wordt hier ook nog eens aardig bevestigd.
Het grootste nadeel van de MPR3 vind ik zijn zenuwachtige gevoel in de bochten, dat geeft mij er iets minder vetrouwen in.
Mijn MPR3's hebben nu btw ongeveer 10K gelopen, maar kunnen voorlopig nog wel even door.
MPR3 heb ik nooit gehadquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:28 schreef Maegrim het volgende:
m'n MPR3's hebben me echt nog geen enkel moment in de steek gelaten, 100% vertrouwen in die banden
Misschien als voorband een pilot sport, dat schijnt ook goed samen te gaan
ik heb onder de fazer roadsmart 2. puik bandjequote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:26 schreef lipjes het volgende:
Ja daarom ga ik de RoadSmart 2 eens testen.
Als die goed werkt dan is dat mijn band, want tussen woon-werk en toeren in ga ik ook wel eens een stukkie lekker racen als het kan.
alleen maar door die VFR?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:33 schreef BlackLining het volgende:
MPR3 heb ik nooit gehad Alleen MPR2. Zou ze best eens willen proberen onder mijn motor, maar ja, om nou 250 euro uit te geven voor banden en nog even 3 uur aan het sleutelen te zijn, alleen om even te proberen En aangezien jouw smaak van motoren al een en ander te wensen overlaat twijfel ik een beetje aan jouw mening over banden
Ja wij hebben nu allemaal Road 3'squote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb onder de fazer roadsmart 2. puik bandje
Hehe, neer hooquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:40 schreef Maegrim het volgende:
[..]
alleen maar door die VFR?niet alsof ik hier ooit plaatjes van motoren post
Ohja, dat doet me eraan denken, ik gaat er ook ff een nieuw lampje inschroevenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:35 schreef einschtein het volgende:
Zeau, mijn groot licht doet het ook weer.
Mijn 'pass'-knopje deed het niet meer. Dus als ik even moest flashen met groot licht, dan moest het door middel van de constant-schakelaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 16:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ohja, dat doet me eraan denken, ik gaat er ook ff een nieuw lampje inschroeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |