abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127754641
///Disclaimer: Sorry dat ik zo vanuit 't niets binnenval in dit topic. Moest even ranten. :P \\\

Ben een beetje laat met Game of Thrones maar net in een week of twee alle seizoenen gekeken. Net laatste aflevering van seizoen 3 erop zitten. Moet zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen (wel net alle tot nu toe verschenen boeken gekocht) en dat ik daarom pas gaandeweg kon wennen aan de hoeveelheid extra elementen.

Om maar iets te noemen; magie bijvoorbeeld, wat steeds meer z'n intrede doet, heb ik niks mee. De aflevering met de geboorte van een geest die Renley prikt, was op dat moment echt een van de mindere afleveringen voor mij.

Sterkste afleveringen zijn die rond de Starks en intriges met als hoogtepunt natuurlijk het huwelijk. In 't begin had ik ook niks met Arya maar kijk langzamerhand steeds meer uit naar de progressie in haar verhaal. Zelfs Sansa begint langzamerhand interessanter te worden. Snow daarentegen was in 't begin het personage waar ik 't meest benieuwd naar was maar dat is redelijk ingekakt (misschien door gebrek aan tijd in de serie).

Het deel van 't verhaal dat me 't minste weet te boeien is alles wat er aan de andere kant van de oceaan gebeurt. De draken waren een van de eerste magische elementen dus daar had ik gelijk al een hekel aan. Verder doet dat deel van het verhaal veel te Amerikaans aan. Links en rechts slaven bevrijden met moralistische praat en je daarna zelf als halve god door de slaven laten optillen, het heeft iets onguurs. Had eigenlijk niet verwacht dat ze "mhysa" zouden roepen maar dat er eentje zou beginnen met langzaam klappen en daarna de rest. En dan "God bless Daenerys" of iets dergelijks.

Verder vind ik Daenerys ook als personage erg irritant en moest ik eerlijk gezegd erg in mijn vuistje lachen toen Drogo stierf. Weet niet of het allemaal ironisch bedoeld was door de schrijver. Haar broer werd geponeerd als overdreven machtswellusteling met een zelfingenomen arrogante positie omtrend recht hebben op de troon. Inmiddels is Daenerys verworden tot een dito cliche.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127754723
Als je niets met magie hebt moet je geen fantasy series kijken.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:28:51 #183
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_127754899
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:24 schreef HostiMeister het volgende:
Daarnaast zijn ze er bij GoT erg zuinig mee
Ok stelletje hokboeren
pi_127754976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
///Disclaimer: Sorry dat ik zo vanuit 't niets binnenval in dit topic. Moest even ranten. :P \\\

Ben een beetje laat met Game of Thrones maar net in een week of twee alle seizoenen gekeken. Net laatste aflevering van seizoen 3 erop zitten. Moet zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen (wel net alle tot nu toe verschenen boeken gekocht) en dat ik daarom pas gaandeweg kon wennen aan de hoeveelheid extra elementen.

Om maar iets te noemen; magie bijvoorbeeld, wat steeds meer z'n intrede doet, heb ik niks mee. De aflevering met de geboorte van een geest die Renley prikt, was op dat moment echt een van de mindere afleveringen voor mij.

Sterkste afleveringen zijn die rond de Starks en intriges met als hoogtepunt natuurlijk het huwelijk. In 't begin had ik ook niks met Arya maar kijk langzamerhand steeds meer uit naar de progressie in haar verhaal. Zelfs Sansa begint langzamerhand interessanter te worden. Snow daarentegen was in 't begin het personage waar ik 't meest benieuwd naar was maar dat is redelijk ingekakt (misschien door gebrek aan tijd in de serie).

Het deel van 't verhaal dat me 't minste weet te boeien is alles wat er aan de andere kant van de oceaan gebeurt. De draken waren een van de eerste magische elementen dus daar had ik gelijk al een hekel aan. Verder doet dat deel van het verhaal veel te Amerikaans aan. Links en rechts slaven bevrijden met moralistische praat en je daarna zelf als halve god door de slaven laten optillen, het heeft iets onguurs. Had eigenlijk niet verwacht dat ze "mhysa" zouden roepen maar dat er eentje zou beginnen met langzaam klappen en daarna de rest. En dan "God bless Daenerys" of iets dergelijks.

Verder vind ik Daenerys ook als personage erg irritant en moest ik eerlijk gezegd erg in mijn vuistje lachen toen Drogo stierf. Weet niet of het allemaal ironisch bedoeld was door de schrijver. Haar broer werd geponeerd als overdreven machtswellusteling met een zelfingenomen arrogante positie omtrend recht hebben op de troon. Inmiddels is Daenerys verworden tot een dito cliche.
Ik denk dat je dan in een snel tempo je leukste seizoenen er wel doorheen hebt gejaagd :P

In de komende seizoenen (speculatie) komt Danaerys over, met haar draken, komen de white walkers moeilijk doen, gaat Bran zijn Warging verder ontwikkelen, en met de aankomende winter is al een aantal keren gesuggereerd dat de magie sterker en meer aanwezig wordt ;)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_127755211
quote:
Vind 't nu niet meer zo erg maar in 't begin was 't vrij mild. ;) Daardoor kreeg ik de indruk dat 't niet zo belangrijk was. Moest er dus even aan wennen dat er daadwerkelijk zo nadrukkelijk mee gewerkt zou worden. Nu is 't op zich wel oke, vooral omdat er magie aanwezig is voor alle kampen, niet alleen de draken.

Daarnaast vind ik de familie intriges gewoon tof, net zoals Rome bijvoorbeeld top was, dus ik blijf sowieso kijken. ;) Moet me wel inhouden om niet 't boek open te slaan. :P
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:43:48 #186
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_127755403
Als er 1 ding bijna niet voorkomt is het wel magie....
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:45:28 #187
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127755448
Voor een fantasyserie is het magie-gehalte erg laag inderdaad. Ik heb ook het idee dat veel Westerosi niet of nauwelijks in magie geloven, omdat het zo weinig voorkomt. Heeft Luwin dat niet een keer gezegd?

Het onderscheid voor mij GoT wel van andere fantasywerelden, waarin pleisters volledig zijn vervangen door lichtgevende priesters.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_127755662
Dan zal ik wel een noob zijn qua magie. :P Kijk en speel namelijk nooit series of spellen met magie, dus ik moest even wennen. Het is zo'n goede serie dat ik een draakje hier en een warlock daar nog wel door de vingers kan zien.

Overigens, bij Orell kon ik niet stoppen met hem te zien als Gareth:

:D

donderdag 13 juni 2013 @ 16:56:29 #189
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_127755782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan zal ik wel een noob zijn qua magie. :P Kijk en speel namelijk nooit series of spellen met magie, dus ik moest even wennen. Het is zo'n goede serie dat ik een draakje hier en een warlock daar nog wel door de vingers kan zien.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik ben heel blij dat ik dat nog niet zag toen hij leefde. Anders had ik hem niet zo tof kunnen vinden. :P
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:59:38 #190
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_127755883
Shit ik dacht al waar ken ik die kop van! :@
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:03:00 #191
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_127755980
quote:
Wat een onzin. Er is genoeg fantasy waar geen letterlijke magie in zit en ook bij GOT vind ik het tot nu toe "ondergeschikt". Het is echt niet alsof Gandalf de hele tijd met een stokje loopt te schieten hoor. Daarnaast is er nog genoeg te genieten van politieke intriges en veldslagen.

Dat is hetzelfde als dat ik zeg: Ik kijk The Wire niet want ik hou niet van politieseries. Terwijl dat qua karakters een hele goede serie schijnt te zijn en veel dieper gaat dan dat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_127756005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:25 schreef Weakling het volgende:
[ afbeelding ]
schaamteloze Reddit rip #42341
pi_127756544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef SuperHarregarre het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik dacht al, waar ken ik die van
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_127756714
Moeten lachen toen Khal Dogo dood ging -O- :{w :'(

En ik wil de rest na deel 1 ook lezen, maar de reeksen zit niet in de iPad versie. Ik kom dus niet verder dan 1.

En ik heb geen hinderlijke spoilers gelezen tnt!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:27:45 #195
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127756741
boeken lezen op ipads :')

papier _O_
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_127756993
Ik lees op de ereader :P
En ik doelde op de topicreeksen die ik terug wil lezen. Dat kan niet op de iPad.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:01:01 #197
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_127757918
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik lees op de ereader :P
En ik doelde op de topicreeksen die ik terug wil lezen. Dat kan niet op de iPad.
Jawel. In de lijst met topics, bijvoorbeeld je Mijn actieve topics dit topic opzoeken. Dan swipen van links naar rechts, dan veranderd het rondje achter de TT in een bolletje met een ketting erop. Daar op klikken en dan moet je volgens mij in de reeks komen.
吴 曼 迪
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:01:17 #198
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_127757930
Of gewoon hier klikken: Topicreeks: Game of Thrones (USA)
吴 曼 迪
pi_127757938
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:27 schreef 2Happy4U het volgende:

papier _O_
Papier :')

Bomen _O_
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:01:58 #200
37295 Luigi
mario pls
pi_127757959
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:27 schreef 2Happy4U het volgende:

papier _O_
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:05:26 #201
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127758072
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:01 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Papier :')

Bomen _O_
Hipster
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:35:55 #202
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_127759050
Papier O+
The old ways *O*

Niets mooier dan een dikke boekenkast in je kamer :9
Liefst met zo'n laddertje en zo.

RUK! Ik zei boek in dit topic...
*druipt af*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 13 juni 2013 @ 18:37:31 #203
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_127759100
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef Ang3l het volgende:
Papier O+
The old ways *O*

*druipt af*
En ze ruiken lekker, net zo lekker als nieuwe electronica trouwens...I am confuss.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_127759612

60 minuten lang Game of Thrones music O+
Gewoon normaal doen ja.
pi_127760909
mensen die niet op e-readers lezen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_127761046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef Ang3l het volgende:
Papier O+
The old ways *O*

*druipt af*
Vind ik ook! E-readers :')
Gewoon normaal doen ja.
pi_127761107
Waarom zei Arya trouwens dat die kerel bij het vuur haar eerste kill was? Ze had toch al bij het vluchten uit Kings Landing een jochie neergestoken met needle?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BFF met GGMM
pi_127761153
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:33 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Vind ik ook! E-readers :')
/agree. E-readers :') echt te triest
<hr>
  donderdag 13 juni 2013 @ 19:35:08 #209
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_127761162
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:34 schreef DonRaja het volgende:
Waarom zei Arya trouwens dat die kerel bij het vuur haar eerste kill was? Ze had toch al bij het vluchten uit Kings Landing een jochie neergestoken met needle?
Ja. Zei ze ook. Beter opletten >:O
Ok stelletje hokboeren
pi_127761180
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 19:34 schreef DonRaja het volgende:
inderdaad beetje vreemd, maar ze zei wel iets van first man, misschien vond ze die dikke een kind en geen man
<hr>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')