Daarnaast zijn ze er bij GoT erg zuinig meequote:Op donderdag 13 juni 2013 16:24 schreef HostiMeister het volgende:
Als je niets met magie hebt moet je geen fantasy series kijken.
Ik denk dat je dan in een snel tempo je leukste seizoenen er wel doorheen hebt gejaagdquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
///Disclaimer: Sorry dat ik zo vanuit 't niets binnenval in dit topic. Moest even ranten.\\\
Ben een beetje laat met Game of Thrones maar net in een week of twee alle seizoenen gekeken. Net laatste aflevering van seizoen 3 erop zitten. Moet zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen (wel net alle tot nu toe verschenen boeken gekocht) en dat ik daarom pas gaandeweg kon wennen aan de hoeveelheid extra elementen.
Om maar iets te noemen; magie bijvoorbeeld, wat steeds meer z'n intrede doet, heb ik niks mee. De aflevering met de geboorte van een geest die Renley prikt, was op dat moment echt een van de mindere afleveringen voor mij.
Sterkste afleveringen zijn die rond de Starks en intriges met als hoogtepunt natuurlijk het huwelijk. In 't begin had ik ook niks met Arya maar kijk langzamerhand steeds meer uit naar de progressie in haar verhaal. Zelfs Sansa begint langzamerhand interessanter te worden. Snow daarentegen was in 't begin het personage waar ik 't meest benieuwd naar was maar dat is redelijk ingekakt (misschien door gebrek aan tijd in de serie).
Het deel van 't verhaal dat me 't minste weet te boeien is alles wat er aan de andere kant van de oceaan gebeurt. De draken waren een van de eerste magische elementen dus daar had ik gelijk al een hekel aan. Verder doet dat deel van het verhaal veel te Amerikaans aan. Links en rechts slaven bevrijden met moralistische praat en je daarna zelf als halve god door de slaven laten optillen, het heeft iets onguurs. Had eigenlijk niet verwacht dat ze "mhysa" zouden roepen maar dat er eentje zou beginnen met langzaam klappen en daarna de rest. En dan "God bless Daenerys" of iets dergelijks.
Verder vind ik Daenerys ook als personage erg irritant en moest ik eerlijk gezegd erg in mijn vuistje lachen toen Drogo stierf. Weet niet of het allemaal ironisch bedoeld was door de schrijver. Haar broer werd geponeerd als overdreven machtswellusteling met een zelfingenomen arrogante positie omtrend recht hebben op de troon. Inmiddels is Daenerys verworden tot een dito cliche.
Vind 't nu niet meer zo erg maar in 't begin was 't vrij mild.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:24 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben heel blij dat ik dat nog niet zag toen hij leefde. Anders had ik hem niet zo tof kunnen vinden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan zal ik wel een noob zijn qua magie.Kijk en speel namelijk nooit series of spellen met magie, dus ik moest even wennen. Het is zo'n goede serie dat ik een draakje hier en een warlock daar nog wel door de vingers kan zien.
Overigens, bij Orell kon ik niet stoppen met hem te zien als Gareth:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een onzin. Er is genoeg fantasy waar geen letterlijke magie in zit en ook bij GOT vind ik het tot nu toe "ondergeschikt". Het is echt niet alsof Gandalf de hele tijd met een stokje loopt te schieten hoor. Daarnaast is er nog genoeg te genieten van politieke intriges en veldslagen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:24 schreef HostiMeister het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:25 schreef Weakling het volgende:
[ afbeelding ]
schaamteloze Reddit rip #42341
Ik dacht al, waar ken ik die vanquote:Op donderdag 13 juni 2013 16:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Dan zal ik wel een noob zijn qua magie.Kijk en speel namelijk nooit series of spellen met magie, dus ik moest even wennen. Het is zo'n goede serie dat ik een draakje hier en een warlock daar nog wel door de vingers kan zien.
Overigens, bij Orell kon ik niet stoppen met hem te zien als Gareth:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jawel. In de lijst met topics, bijvoorbeeld je Mijn actieve topics dit topic opzoeken. Dan swipen van links naar rechts, dan veranderd het rondje achter de TT in een bolletje met een ketting erop. Daar op klikken en dan moet je volgens mij in de reeks komen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:36 schreef Vlindur het volgende:
Ik lees op de ereader
En ik doelde op de topicreeksen die ik terug wil lezen. Dat kan niet op de iPad.
En ze ruiken lekker, net zo lekker als nieuwe electronica trouwens...I am confuss.quote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef Ang3l het volgende:
Papier
The old ways
Niets mooier dan een dikke boekenkast in je kamer
Liefst met zo'n laddertje en zo.
RUK! Ik zei boek in dit topic...
*druipt af*
Vind ik ook! E-readersquote:Op donderdag 13 juni 2013 18:35 schreef Ang3l het volgende:
Papier
The old ways
Niets mooier dan een dikke boekenkast in je kamer
Liefst met zo'n laddertje en zo.
RUK! Ik zei boek in dit topic...
*druipt af*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
Ja. Zei ze ook. Beter oplettenquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:34 schreef DonRaja het volgende:
Waarom zei Arya trouwens dat die kerel bij het vuur haar eerste kill was? Ze had toch al bij het vluchten uit Kings Landing een jochie neergestoken met needle?
inderdaad beetje vreemd, maar ze zei wel iets van first man, misschien vond ze die dikke een kind en geen manquote:Op donderdag 13 juni 2013 19:34 schreef DonRaja het volgende:
Waarom zei Arya trouwens dat die kerel bij het vuur haar eerste kill was? Ze had toch al bij het vluchten uit Kings Landing een jochie neergestoken met needle?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |