abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127708230
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:24 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Als er grote kans is dat een moeder een kindje ter wereld brengt met een grote kans met een ongeneselijke ziekte of is de moeder verslaafd aan alcohol of drugs of staat deze moeder al met dusdanig veel aantekeningen in het register van bijvoorbeeld Jeugdzorg? Maak deze mensen dan alstublieft onvruchtbaar. Beter voor iedereen. :)
Ik heb een genetisch overdraagbare aandoening (50 % kans dat ik het overdraag), maar ik sta toch echt niet bij de Jeugdzorg geregistreerd,

En bovendien: wat als je er achter komt dat je Huntington oid draagt terwijl je zwanger bent?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:07:04 #277
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127708528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, TS zei juist dat ze het altijd zonder condoom deed óók
bij haar vorige relaties en ze vroeg zich zelfs af of het wel nut had om de pil te blijven slikken
als deze toch niet 100% safe is, dus nu draai je de zaak eigenlijk een beetje om. Of die knul het altijd
zonder condoom doet dat weten we helemaal niet, we weten alleen dat hij geen condoom heeft gebruikt bij TS, omdat zei waarschijnlijk heeft gezegd dat dat niet hoeft, want ze gebruikt immers de
pil...

Dus wat dat betreft weet ik niet wie er u dommer is geweest, TS of die knul.

Dus het heeft verder helemaal geen zin om te speculeren en te gooien met ''wie zonder zonde is werpe de eerste steen'', daar gaat het ook helemaal niet meer om.

TS is zwanger, om precies te zijn 6 weken van een jongen waar ze een paar keer mee gedated heeft en sex gehad en inmiddels al 4 weken geen contact meer mee heeft.

Ze woont thuis en ze studeert en ze vroeg zich af wat andere vrouwen zouden doen in haar geval.

We weten niet eens hoe oud TS is en we weten ook niet hoe oud die knul is, stel hij studeert ook
en hij is 22 jaar, kinderalimentatie gaat naar draagkracht dacht ik, dus zoveel hoeft ze daar niet
van te verwachten, al zou hij willen. Maar goed, hij weet nog van niks, ik zou niet graag in zijn schoenen
staan als TS besluit de zwangerschap te voldragen, ook niet in de schoenen van TS trouwens, want dat gaat écht niet zo makkelijk worden in haar situatie, of haar ouders moeten haar bij willen en kunnen staan, maar ze heeft nog niets aan haar ouders verteld, dat zal ook wel een reden hebben denk ik dan.

Maar goed iedereen heeft het wel over een kind, maar er is nog helemaal geen kind :') .
Ze kan dus nog met mensen gaan praten, ouders en dokter bijvoorbeeld.

Voor de rest zou ik er niet te veel met mensen over praten, je ziet zelf hoe ze wordt veroordeeld,
tot de brandstapel aan toe nog wel!
Ik ben een student van 22 en ik zou mijn verantwoordelijkheid graag nemen, mocht TS me daar toe 'veroordelen'. Wel zou ik graag betrokken worden bij beslissingen die mijn kind aangaan, om te starten bij een mogelijke abortus. Ook als TS het idee heeft dat ze de keuze al gemaakt heeft. Misschien heb ik wel een prachtige oplossing om haar te helpen als vader zijnde...

Verder 100% eens met je genuanceerde post.
pi_127708569
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik ben een student van 22 en ik zou mijn verantwoordelijkheid graag nemen, mocht TS me daar toe 'veroordelen'. Wel zou ik graag betrokken worden bij beslissingen die mijn kind aangaan, om te starten bij een mogelijke abortus. Ook als TS het idee heeft dat ze de keuze al gemaakt heeft. Misschien heb ik wel een prachtige oplossing om haar te helpen als vader zijnde...
en die oplossing is???
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:15:58 #279
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127708869
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

en die oplossing is???
Ik zou bijvoorbeeld kunnen gaan werken naast mijn studie. Evt. na mijn afstuderen direct een huis huren voor haar en mij en kunnen proberen om samen te gaan wonen. Evt. zou ik een deel van de zorg op me kunnen nemen. (dat kan sowieso altijd natuurlijk)

Weet ik veel. Er zijn wel duizend manieren waarop de vader kan bijdragen. Mits hij maar toegewijd genoeg is.
pi_127708923
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:15 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ik zou bijvoorbeeld kunnen gaan werken naast mijn studie. Evt. na mijn afstuderen direct een huis huren voor haar en mij. Evt. Zou je zelfs toch kunnen proberen om samen te gaan wonen.

Weet ik veel. Er zijn wel duizend manieren waarop de vader kan bijdragen. Mits hij maar toegewijd genoeg is.
Dat is mooi, ik heb geen idee of die scharrel van TS dat ook zou willen, ze hebben al 4 weken geen
contact gehad namelijk, maar je weet maar nooit...
pi_127708970
Ik dacht trouwens even dat je zou gaan zeggen dat je het kind zou verzuipen :@ :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:18:45 #282
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127708990
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is mooi, ik heb geen idee of die scharrel van TS dat ook zou wille, ze hebben al 4 weken geen
contact gehad namelijk, maar je weet maar nooit...
Nee, het probleem van TS is dat ze hem direct afschilderd als onwelwillend. Dat weet ze heul niet.
Er wordt meermalen gezegd "maar hij kan wel gewoon weglopen en mij laten zitten", misschien is hij wel gewoon een verantwoordelijke dude. Weet jij veel.
pi_127709002
Lastig. Neig zelf naar abortus laten plegen, mond houden en doorgaan met 't leven, zeker in een situatie waarin het eigenlijk een korte flirt was en je geen toekomst samen ziet, maar kan me ergens wel verplaatsen in het idee dat de vader van die boon ook wat te zeggen heeft; mannen worden al teveel benadeeld in het hele zwangerschap-abortusproces.
Ja doei.
pi_127709033
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:18 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee, het probleem van TS is dat ze hem direct afschilderd als onwelwillend. Dat weet ze heul niet.
Er wordt meermalen gezegd "maar hij kan wel gewoon weglopen en mij laten zitten", misschien is hij wel gewoon een verantwoordelijke dude. Weet jij veel.
Dat weet ik ook niet en dat weet niemand hier, eigenlijk weten we helemaal niets van de jongen
in kwestie :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:21:36 #285
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127709118
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Lastig. Neig zelf naar abortus laten plegen, mond houden en doorgaan met 't leven, zeker in een situatie waarin het eigenlijk een korte flirt was en je geen toekomst samen ziet, maar kan me ergens wel verplaatsen in het idee dat de vader van die boon ook wat te zeggen heeft; mannen worden al teveel benadeeld in het hele zwangerschap-abortusproces.
Kijk, een vrouw zegt het ook.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:22:15 #286
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127709153
quote:
lijkt me dat je als man niets hebt te vertellen over de beslissing van de vrouw die zwanger is. Beetje zoals eisen van je man dat hij zich laat steriliseren omdat jij geen kinderen wil
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:22:55 #287
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127709186
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef Re het volgende:

[..]

lijkt me dat je als man niets hebt te vertellen over de beslissing van de vrouw die zwanger is. Beetje zoals eisen van je man dat hij zich laat steriliseren omdat jij geen kinderen wil
Maar consulteren kan toch geen kwaad? Gewoon volwassen-mensen-overleg.
pi_127709189
quote:
In dit geval zou ik als het mij zou zijn overkomen en ik zat in de situatie van TS en ik zou het kind
NIET willen toch denken... wat niet weet wat niet deert :@ en mijn mond houden.

Als je in een relatie zit is het natuurlijk een heel ander verhaal...
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:25:28 #289
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_127709293
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

In dit geval zou ik als het mij zou zijn overkomen en ik zat in de situatie van TS en ik zou het kind

Het is nog steeds jouw beslissing, maar ben je dan niet benieuwd wat je ander vind van het kind in je buik?
pi_127709308
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef Re het volgende:

[..]

Oneens. Je bent beide aanwezig bij het hebben van seks en de eventuele gevolgen daarvan. Ja, het is het lichaam van de vrouw, maar dat kind is net zoveel van de biologische vader als van de moeder. Ik zeg niet dat het daarom een makkelijk proces is en de man een veto zou mogen hebben op de situatie, maar ik vind ook niet dat een vrouw de veto (tenzij levensbedreigende omstandigheden) zou mogen hebben; omdat je er beide bij was bij het verwekken van dat wurm zou in de ideale situatie de belissing SAMEN genomen moeten worden, en het geen 'mededeling' zou moeten zijn, van beide kanten niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, sowieso, daarom ook mijn neigen naar gewoon weg laten halen en doorgaan, maar toch, er wordt te makkelijk gedaan soms over dat zogenaamde veto dat vrouwen menen te hebben over een gezamenlijke vrucht.
Ja doei.
pi_127709319
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Het is nog steeds jouw beslissing, maar ben je dan niet benieuwd wat je ander vind van het kind in je buik?
In dit geval niet nee.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:26:30 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127709336
quote:
6s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Maar consulteren kan toch geen kwaad? Gewoon volwassen-mensen-overleg.
linksom of rechtsom wordt er een beslissing gemaakt die de vrouw zelf moet nemen
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:27:29 #293
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127709372
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oneens. Je bent beide aanwezig bij het hebben van seks en de eventuele gevolgen daarvan. Ja, het is het lichaam van de vrouw, maar dat kind is net zoveel van de biologische vader als van de moeder. Ik zeg niet dat het daarom een makkelijk proces is en de man een veto zou mogen hebben op de situatie, maar ik vind ook niet dat een vrouw de veto (tenzij levensbedreigende omstandigheden) zou mogen hebben; omdat je er beide bij was bij het verwekken van dat wurm zou in de ideale situatie de belissing SAMEN genomen moeten worden, en het geen 'mededeling' zou moeten zijn, van beide kanten niet.

[..]

Ja, sowieso, daarom ook mijn neigen naar gewoon weg laten halen en doorgaan, maar toch, er wordt te makkelijk gedaan soms over dat zogenaamde veto dat vrouwen menen te hebben over een gezamenlijke vrucht.
dat er iets mis kan gaan met de anticonceptie betekent niet dat je dan maar moet accepteren dat die kleine foutenmarge je hele leven moet omgooien omdat je nou eenmaal neukt... nah
pi_127709576
Ach, uiteindelijk kán de vrouw doen wat zij wil, zo zit de wereld in elkaar, met of zonder gebruik van anticonceptie en het al dan niet hebben van een voorbedachte rade (dus ook het expres zwanger worden door het verzwijgen van gebrek aan anticonceptie en daarmee de vader opzadelen met een kind waar hij niet op zat te wachten, lós van het feit of hij 't wurm erkent of niet: kind zal vroeg of laat toch willen weten waar 't vandaan kwam, lijkt me).

Er wordt gewoon TE makkelijk door vrouwen gedacht over de beslissing die ze hoe dan ook mogen maken, dat is denk ik vooral mijn punt. Mannen worden er, als ik zo de topics regelmatig voorbij zie komen, maar een beetje 'op de koop toe genomen'. Een vrouw verplichten 9 maanden uit te zitten en het daar benede uit te laten lubberen voor een kind dat ze niet wil, nah. Maar het zomaar doen zonder medeweten, toch steekt het, juist dus omdat er maar zo makkelijk over gedaan lijkt te worden. Maargoed, het feit dat TS er wel over nadenkt of ze het de vent moet laten weten vind ik dan persoonlijk weer positief.
Ja doei.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:38:41 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127709836
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
. Maar het zomaar doen zonder medeweten, toch steekt het
Heb het wel eens met mannelijke vrienden erover gehad en je ziet het hier ook terug in het topic.. de ene helft mannen wil het graag weten, de andere groep totaal niet.

Je zal het toch zelf moeten inschatten wat op dat moment, met die persoon, de beste manier is om het aan te pakken.
pi_127709959
Ik heb geen verstand van deze zaken :) wil je bij deze wel sterkte wensen met welke beslissing je ook gaat maken. Wat een kutzooi.. beide beslissingen worden zwaar en dat 'kind' is nou eenmaal aanwezig in de buik.
Sterkte :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:48:20 #297
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127710233
Mijn vriendin was vorig jaar overtijd. Toen ze het mij vertelde reageerde ik net zo ondoordacht als de mensen hier of ze al naar de huisarts was geweest voor onze opties zoals abortus.

Ze was natuurlijk woest en dit komt hard aan voor beide partijen, niet alleen voor de vrouw. Samen heb je heel veel onbegrip. Ook naar elkaar. Achteraf dacht ik totaal niet realistisch na en leek het wel of ik in survivalmode schoot.

Die bezinning valt zwaar en uiteindelijk had ik het geaccepteerd.

En wat bleek later: ze was toch niet zwanger. (toen ik dit hier las, had ze ook nog misschien wel een abortus kunnen laten plegen, maar da ga ik niet vanuit) Terwijl ik eerst niet eens aan het idee van een kind wou denken, was ik toen ontzettend teleurgesteld, echt teleurgesteld. Net alsof je dan ineens iets mist wat er (misschien) niet was.

Mocht het eventueel ook niet werken tussen ons en was ze wel zwanger, dan had ik met liefde hun ondersteund en alimentatie betaald. Terwijl ik daarvoor ook altijd schreeuwde dat nooit te doen.

Dus ja of je het vertelt of niet vertelt is een moeilijke keuze. Vooral omdat jullie geen contact meer hebben.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:49:42 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_127710295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:48 schreef kedge het volgende:
Mijn vriendin was vorig jaar overtijd. Toen ze het mij vertelde reageerde ik net zo ondoordacht als de mensen hier of ze al naar de huisarts was geweest voor onze opties zoals abortus.

Denk dat hier ook meespeelt dat het je vriendin was. En ze misschien gelijk (ook) zoiets had van "wil je geen kinderen met mij :( " idee zeg maar.
pi_127710555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:48 schreef kedge het volgende:

Ze was natuurlijk woest en dit komt hard aan voor beide partijen, niet alleen voor de vrouw. Samen heb je heel veel onbegrip. Ook naar elkaar. Achteraf dacht ik totaal niet realistisch na en leek het wel of ik in survivalmode schoot.

Die bezinning valt zwaar en uiteindelijk had ik het geaccepteerd.

En wat bleek later: ze was toch niet zwanger. (toen ik dit hier las, had ze ook nog misschien wel een abortus kunnen laten plegen, maar da ga ik niet vanuit) Terwijl ik eerst niet eens aan het idee van een kind wou denken, was ik toen ontzettend teleurgesteld, echt teleurgesteld. Net alsof je dan ineens iets mist wat er (misschien) niet was.

Mocht het eventueel ook niet werken tussen ons en was ze wel zwanger, dan had ik met liefde hun ondersteund en alimentatie betaald. Terwijl ik daarvoor ook altijd schreeuwde dat nooit te doen.

Dus ja of je het vertelt of niet vertelt is een moeilijke keuze. Vooral omdat jullie geen contact meer hebben.
Ik denk niet dat er iemand ondoordacht reageerde met huisarts en abortus hoor, TS zegt in de OP

quote:
Heeft de man dan het recht om het te weten of is het beter om te verzwijgen omdat het waarschijnlijk een abortus wordt?
Dus min of meer had ze voor haar zelf al besloten tot abortus, de vraag was alleen of het dan
zin had om het die jongen, waar ze inderdaad geen contact meer mee heeft, moest vertellen.

Jouw geval is natuurlijk ook heel anders, daarom heb ik er bijna bij iedere post die ik heb
gedaan ook steeds gezegd, ''als je in een relatie zit is het een ander verhaal'', wat jij
verteld kan ik me heel goed voorstellen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 15:59:17 #300
350968 kedge
cicatrix manet
pi_127710738
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Denk dat hier ook meespeelt dat het je vriendin was. En ze misschien gelijk (ook) zoiets had van "wil je geen kinderen met mij :( " idee zeg maar.
Dat was niet zo bedoeld natuurlijk, maar zulke info slaat echt in als een bom.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')