Waarom zegt iedereen dat steeds?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef Cue_ het volgende:
Je ziet het volgens mij veels te zwart wit.
Omdat je alleen maar in uitersten denkt misschien?quote:
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, TS zei juist dat ze het altijd zonder condoom deed óókquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Mee eens.
Eigenlijk vind ik hem een stuk dommer als haar, zij wist dat ze de pil gebruikte, zij wist of ze die netjes gebruikte of dat er risiko factoren waren die de werking konden verminderen. Hij heeft gewoon vertrouwd op iemand die hij amper kende, zonder zeker te weten hoe het zat.
Ik heb dan ook niet echt medelijden met hem als hij alimentatie moet betalen, alhoewel dat naar mijn mening wel samen gaat met in het leven van dat kind mogen zijn, zelfs gestimuleerd worden deel uit te maken van dat leven.
Ik heb een genetisch overdraagbare aandoening (50 % kans dat ik het overdraag), maar ik sta toch echt niet bij de Jeugdzorg geregistreerd,quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:24 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Als er grote kans is dat een moeder een kindje ter wereld brengt met een grote kans met een ongeneselijke ziekte of is de moeder verslaafd aan alcohol of drugs of staat deze moeder al met dusdanig veel aantekeningen in het register van bijvoorbeeld Jeugdzorg? Maak deze mensen dan alstublieft onvruchtbaar. Beter voor iedereen.
Ik ben een student van 22 en ik zou mijn verantwoordelijkheid graag nemen, mocht TS me daar toe 'veroordelen'. Wel zou ik graag betrokken worden bij beslissingen die mijn kind aangaan, om te starten bij een mogelijke abortus. Ook als TS het idee heeft dat ze de keuze al gemaakt heeft. Misschien heb ik wel een prachtige oplossing om haar te helpen als vader zijnde...quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, TS zei juist dat ze het altijd zonder condoom deed óók
bij haar vorige relaties en ze vroeg zich zelfs af of het wel nut had om de pil te blijven slikken
als deze toch niet 100% safe is, dus nu draai je de zaak eigenlijk een beetje om. Of die knul het altijd
zonder condoom doet dat weten we helemaal niet, we weten alleen dat hij geen condoom heeft gebruikt bij TS, omdat zei waarschijnlijk heeft gezegd dat dat niet hoeft, want ze gebruikt immers de
pil...
Dus wat dat betreft weet ik niet wie er u dommer is geweest, TS of die knul.
Dus het heeft verder helemaal geen zin om te speculeren en te gooien met ''wie zonder zonde is werpe de eerste steen'', daar gaat het ook helemaal niet meer om.
TS is zwanger, om precies te zijn 6 weken van een jongen waar ze een paar keer mee gedated heeft en sex gehad en inmiddels al 4 weken geen contact meer mee heeft.
Ze woont thuis en ze studeert en ze vroeg zich af wat andere vrouwen zouden doen in haar geval.
We weten niet eens hoe oud TS is en we weten ook niet hoe oud die knul is, stel hij studeert ook
en hij is 22 jaar, kinderalimentatie gaat naar draagkracht dacht ik, dus zoveel hoeft ze daar niet
van te verwachten, al zou hij willen. Maar goed, hij weet nog van niks, ik zou niet graag in zijn schoenen
staan als TS besluit de zwangerschap te voldragen, ook niet in de schoenen van TS trouwens, want dat gaat écht niet zo makkelijk worden in haar situatie, of haar ouders moeten haar bij willen en kunnen staan, maar ze heeft nog niets aan haar ouders verteld, dat zal ook wel een reden hebben denk ik dan.
Maar goed iedereen heeft het wel over een kind, maar er is nog helemaal geen kind.
Ze kan dus nog met mensen gaan praten, ouders en dokter bijvoorbeeld.
Voor de rest zou ik er niet te veel met mensen over praten, je ziet zelf hoe ze wordt veroordeeld,
tot de brandstapel aan toe nog wel!
en die oplossing is???quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:07 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik ben een student van 22 en ik zou mijn verantwoordelijkheid graag nemen, mocht TS me daar toe 'veroordelen'. Wel zou ik graag betrokken worden bij beslissingen die mijn kind aangaan, om te starten bij een mogelijke abortus. Ook als TS het idee heeft dat ze de keuze al gemaakt heeft. Misschien heb ik wel een prachtige oplossing om haar te helpen als vader zijnde...
Ik zou bijvoorbeeld kunnen gaan werken naast mijn studie. Evt. na mijn afstuderen direct een huis huren voor haar en mij en kunnen proberen om samen te gaan wonen. Evt. zou ik een deel van de zorg op me kunnen nemen. (dat kan sowieso altijd natuurlijk)quote:
Dat is mooi, ik heb geen idee of die scharrel van TS dat ook zou willen, ze hebben al 4 weken geenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:15 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ik zou bijvoorbeeld kunnen gaan werken naast mijn studie. Evt. na mijn afstuderen direct een huis huren voor haar en mij. Evt. Zou je zelfs toch kunnen proberen om samen te gaan wonen.
Weet ik veel. Er zijn wel duizend manieren waarop de vader kan bijdragen. Mits hij maar toegewijd genoeg is.
Nee, het probleem van TS is dat ze hem direct afschilderd als onwelwillend. Dat weet ze heul niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat is mooi, ik heb geen idee of die scharrel van TS dat ook zou wille, ze hebben al 4 weken geen
contact gehad namelijk, maar je weet maar nooit...
Dat weet ik ook niet en dat weet niemand hier, eigenlijk weten we helemaal niets van de jongenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:18 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nee, het probleem van TS is dat ze hem direct afschilderd als onwelwillend. Dat weet ze heul niet.
Er wordt meermalen gezegd "maar hij kan wel gewoon weglopen en mij laten zitten", misschien is hij wel gewoon een verantwoordelijke dude. Weet jij veel.
Kijk, een vrouw zegt het ook.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Lastig. Neig zelf naar abortus laten plegen, mond houden en doorgaan met 't leven, zeker in een situatie waarin het eigenlijk een korte flirt was en je geen toekomst samen ziet, maar kan me ergens wel verplaatsen in het idee dat de vader van die boon ook wat te zeggen heeft; mannen worden al teveel benadeeld in het hele zwangerschap-abortusproces.
lijkt me dat je als man niets hebt te vertellen over de beslissing van de vrouw die zwanger is. Beetje zoals eisen van je man dat hij zich laat steriliseren omdat jij geen kinderen wilquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Lastig. Neig zelf naar abortus laten plegen, mond houden en doorgaan met 't leven, zeker in een situatie waarin het eigenlijk een korte flirt was en je geen toekomst samen ziet, maar kan me ergens wel verplaatsen in het idee dat de vader van die boon ook wat te zeggen heeft; mannen worden al teveel benadeeld in het hele zwangerschap-abortusproces.
Maar consulteren kan toch geen kwaad? Gewoon volwassen-mensen-overleg.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me dat je als man niets hebt te vertellen over de beslissing van de vrouw die zwanger is. Beetje zoals eisen van je man dat hij zich laat steriliseren omdat jij geen kinderen wil
In dit geval zou ik als het mij zou zijn overkomen en ik zat in de situatie van TS en ik zou het kindquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
Het is nog steeds jouw beslissing, maar ben je dan niet benieuwd wat je ander vind van het kind in je buik?quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
In dit geval zou ik als het mij zou zijn overkomen en ik zat in de situatie van TS en ik zou het kind
NIET willen toch denken... wat niet weet wat niet deerten mijn mond houden.
Als je in een relatie zit is het natuurlijk een heel ander verhaal...
Oneens. Je bent beide aanwezig bij het hebben van seks en de eventuele gevolgen daarvan. Ja, het is het lichaam van de vrouw, maar dat kind is net zoveel van de biologische vader als van de moeder. Ik zeg niet dat het daarom een makkelijk proces is en de man een veto zou mogen hebben op de situatie, maar ik vind ook niet dat een vrouw de veto (tenzij levensbedreigende omstandigheden) zou mogen hebben; omdat je er beide bij was bij het verwekken van dat wurm zou in de ideale situatie de belissing SAMEN genomen moeten worden, en het geen 'mededeling' zou moeten zijn, van beide kanten niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me dat je als man niets hebt te vertellen over de beslissing van de vrouw die zwanger is. Beetje zoals eisen van je man dat hij zich laat steriliseren omdat jij geen kinderen wil
Ja, sowieso, daarom ook mijn neigen naar gewoon weg laten halen en doorgaan, maar toch, er wordt te makkelijk gedaan soms over dat zogenaamde veto dat vrouwen menen te hebben over een gezamenlijke vrucht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
In dit geval zou ik als het mij zou zijn overkomen en ik zat in de situatie van TS en ik zou het kind
NIET willen toch denken... wat niet weet wat niet deerten mijn mond houden.
Als je in een relatie zit is het natuurlijk een heel ander verhaal...
In dit geval niet nee.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Het is nog steeds jouw beslissing, maar ben je dan niet benieuwd wat je ander vind van het kind in je buik?
linksom of rechtsom wordt er een beslissing gemaakt die de vrouw zelf moet nemenquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:22 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar consulteren kan toch geen kwaad? Gewoon volwassen-mensen-overleg.
dat er iets mis kan gaan met de anticonceptie betekent niet dat je dan maar moet accepteren dat die kleine foutenmarge je hele leven moet omgooien omdat je nou eenmaal neukt... nahquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oneens. Je bent beide aanwezig bij het hebben van seks en de eventuele gevolgen daarvan. Ja, het is het lichaam van de vrouw, maar dat kind is net zoveel van de biologische vader als van de moeder. Ik zeg niet dat het daarom een makkelijk proces is en de man een veto zou mogen hebben op de situatie, maar ik vind ook niet dat een vrouw de veto (tenzij levensbedreigende omstandigheden) zou mogen hebben; omdat je er beide bij was bij het verwekken van dat wurm zou in de ideale situatie de belissing SAMEN genomen moeten worden, en het geen 'mededeling' zou moeten zijn, van beide kanten niet.
[..]
Ja, sowieso, daarom ook mijn neigen naar gewoon weg laten halen en doorgaan, maar toch, er wordt te makkelijk gedaan soms over dat zogenaamde veto dat vrouwen menen te hebben over een gezamenlijke vrucht.
Heb het wel eens met mannelijke vrienden erover gehad en je ziet het hier ook terug in het topic.. de ene helft mannen wil het graag weten, de andere groep totaal niet.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
. Maar het zomaar doen zonder medeweten, toch steekt het
Denk dat hier ook meespeelt dat het je vriendin was. En ze misschien gelijk (ook) zoiets had van "wil je geen kinderen met mijquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:48 schreef kedge het volgende:
Mijn vriendin was vorig jaar overtijd. Toen ze het mij vertelde reageerde ik net zo ondoordacht als de mensen hier of ze al naar de huisarts was geweest voor onze opties zoals abortus.
Ik denk niet dat er iemand ondoordacht reageerde met huisarts en abortus hoor, TS zegt in de OPquote:Op woensdag 12 juni 2013 15:48 schreef kedge het volgende:
Mijn vriendin was vorig jaar overtijd. Toen ze het mij vertelde reageerde ik net zo ondoordacht als de mensen hier of ze al naar de huisarts was geweest voor onze opties zoals abortus.
Ze was natuurlijk woest en dit komt hard aan voor beide partijen, niet alleen voor de vrouw. Samen heb je heel veel onbegrip. Ook naar elkaar. Achteraf dacht ik totaal niet realistisch na en leek het wel of ik in survivalmode schoot.
Die bezinning valt zwaar en uiteindelijk had ik het geaccepteerd.
En wat bleek later: ze was toch niet zwanger. (toen ik dit hier las, had ze ook nog misschien wel een abortus kunnen laten plegen, maar da ga ik niet vanuit) Terwijl ik eerst niet eens aan het idee van een kind wou denken, was ik toen ontzettend teleurgesteld, echt teleurgesteld. Net alsof je dan ineens iets mist wat er (misschien) niet was.
Mocht het eventueel ook niet werken tussen ons en was ze wel zwanger, dan had ik met liefde hun ondersteund en alimentatie betaald. Terwijl ik daarvoor ook altijd schreeuwde dat nooit te doen.
Dus ja of je het vertelt of niet vertelt is een moeilijke keuze. Vooral omdat jullie geen contact meer hebben.
Dus min of meer had ze voor haar zelf al besloten tot abortus, de vraag was alleen of het danquote:Heeft de man dan het recht om het te weten of is het beter om te verzwijgen omdat het waarschijnlijk een abortus wordt?
Dat was niet zo bedoeld natuurlijk, maar zulke info slaat echt in als een bom.quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Denk dat hier ook meespeelt dat het je vriendin was. En ze misschien gelijk (ook) zoiets had van "wil je geen kinderen met mij" idee zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |