Jij bent de knurft als je niet logisch na kan denken.. Neem aan dat een moderator wijs genoeg is niet zulke stomme vragen te stellen in een R&P forum, dreigen met je 'macht' als moderator is echter heel zwak. Respect heen is respect terug. Als jij mij stomme beidehante vragen gaat stellen, krijg je daar een passend antwoord op. Het is overigens niet uitschelden, het was een vraag aan jou of jij een mongool bent ja of nee.. Jij aan de andere kant noemt mij een knurft, wat wel direct schelden is.. Leuk he als iemand lekker bijdehand gaat zitten doenquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:23 schreef Re het volgende:
[..]
je hebt het over het verzwijgen van een geboorte knurft en ik zou nog een keer proberen mij uit te schelden ... dan hoef je je idd geen zorgen meer te maken wat je hier te zoeken hebt
Andersom is het ook kut. Daarom bij wens van behoudt van een kind dat de vader sowieso wordt ingelicht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:22 schreef Redbullkid het volgende:
Andersom dan? Hem de rest van zijn leven opzadelen met een kind die hij niet wilt of erger waar hij helemaal niet aan toe is? Meningen zijn erover verdeeld. Het is eng in een situatie te zitten waar een ander de rest van jouw leven bepaald.
het is al goed knul... rest kan idd wel in FBquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jij bent de knurft als je niet logisch na kan denken.. Neem aan dat een moderator wijs genoeg is niet zulke stomme vragen te stellen in een R&P forum, dreigen met je 'macht' als moderator is echter heel zwak. Respect heen is respect terug. Als jij mij stomme beidehante vragen gaat stellen, krijg je daar een passend antwoord op. Het is overigens niet uitschelden, het was een vraag aan jou of jij een mongool bent ja of nee.. Jij aan de andere kant noemt mij een knurft, wat wel direct schelden is.. Leuk he als iemand lekker bijdehand gaat zitten doen.
Mijn mening is dat jij niet erg goed bent in begrijpend lezen, of blijkbaar niet over de kennis beschik verder na te denken als jij iets leest. Het woord vind, duidt op vrijheid van meningsuiting wat in dit vrije land is toegestaan. Je ziet zelf maar of je je macht gaat misbruiken om je gram te halen. Of je het wel of niet doet interesseert me verder niet, ik laat me niet bang maken door een mod die dergelijke beweringen uitlokt.
Wel hoe ik me graag aan de regels en hou ik het dus graag ontopic. Dus je weet mijn DM box te vinden als je mij weer verantwoordelijk wilt houden voor jouw gebrek aan begrijpend lezen.
Veel plezier met het modden verder.
Dat klopt inderdaad, het is ook een moeilijke situatie. Vandaar dat ik het schrikbarend is dat er vrouwen in deze situatie geen enkele vorm van rekening met de man houden. Dat de wet zo geregeld is, is 1 ding, en dit begrijp ik overigens wel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Andersom is het ook kut. Daarom bij wens van behoudt van een kind dat de vader sowieso wordt ingelicht.
Maar ik neem aan dat je wel begrijp dat de vrouw wat meer rechten heeft, aangezien in de praktijk het voor de vader tig keer makkelijker is om afstand te doen van het kind dan als moeder zijnde. Alleen al om het feit dat een vrouw 9 maanden dat kind draagt en alle hormonen die meespelen.
Verder eens dat het sowieso eng/klote is dat een ander zoveel kan bepalen.
Je hoeft me niet te geloven hoor, ik heb gewoon een andere denkwijze over bepaalde zaken. Sowieso zou ik nooit iemand anders in een hokje stoppen zonder dat diegene eerst een kans krijgt. Elk mens is anders. Ook al heb ik niet echt bepaald de juiste vrouwen als voorbeeld gehad in mijn leven, weet ik dat dit meer aan mijzelf ligt aangezien ik zelf met hen een relatie begonnen ben. Het is alleen wel schrikbarend als je sommige reacties hier leest, voor zulke vrouwen kan ik geen respect hebben. Dan heb ik het dus aan de vrouwen die enkel zichzelf in de middelpunt stellen, als dit mannen geweest waren was dit overigens hetzelfde geweest. Ik denk dat ik meer anti-mensheid ben dan anti-vrouwquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
you could have fooled me
Daardoor zullen ook veel mensen wat feller reageren dan ze in werkelijkheid zouden doen. Dus ook het standpunt dat sommige innemen (man of vrouw) zal wat strikter/strenger/respectlozer/etc over kunnen komen dan ze irl zouden doen/zeggen.quote:
True, en daarbij ben ik niet erg goed in mijn mening goed uitten in geschrift. Soms kan ik dingen te hard/onduidelijk formuleren waardoor er conclusies getrokken worden, wat niks met mijn intenties te maken had. Ik ben gek op het vrouwelijk geslacht, als ik anti vrouw zou zijn dan is mijn hele leven een leugenquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daardoor zullen ook veel mensen wat feller reageren dan ze in werkelijkheid zouden doen. Dus ook het standpunt dat sommige innemen (man of vrouw) zal wat strikter/strenger/respectlozer/etc over kunnen komen dan ze irl zouden doen/zeggen.
Nouja andersom dus ook. Dus niet zo hard tegen al die vrouwen die soms disrespectvol overkomen tov de man.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:03 schreef Redbullkid het volgende:
True, en daarbij ben ik niet erg goed in mijn mening goed uitten in geschrift. Soms kan ik dingen te hard/onduidelijk formuleren waardoor er conclusies getrokken worden, wat niks met mijn intenties te maken had. Ik ben gek op het vrouwelijk geslacht, als ik anti vrouw zou zijn dan is mijn hele leven een leugen. Haha.
Er zijn situaties waarbij een kindje dusdanig ziek is dat het zijn hele leven zal lijden.quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:33 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Het is geen moeilijke beslissing, er is geen beslissing. Waar haal je de arrogantie vandaan om te beslissen over het leven van je eigen kindje. Welke opties zijn er nog meer als ik vragen mag? Van mij moge ze de moeders die een abortus plegen op de brandstapel gooien.
Mee eens.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:41 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Dus zoals ik zeg: wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Jij maakt zeker nooit een fout? Maakt dat je een oerstom iemand als je het wel doet?
Ik vind het een INVOELBARE fout als iemand denkt dat de pil safe genoeg is om zwangerschap te voorkomen. Daar is dat ding toch ook voor gemaakt? Dat maakt je niet meteen te stom om een kind op te voeden. Ik vind zo'n opmerking onnodig hard tegen TS
Ik zie op mijn werk mensen heel wat stommere dingen doen en daardoor in het ziekenhuis belanden en die perfect kinderen opvoeden (ik ben arts)
Als er grote kans is dat een moeder een kindje ter wereld brengt met een grote kans met een ongeneselijke ziekte of is de moeder verslaafd aan alcohol of drugs of staat deze moeder al met dusdanig veel aantekeningen in het register van bijvoorbeeld Jeugdzorg? Maak deze mensen dan alstublieft onvruchtbaar. Beter voor iedereen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:49 schreef LalalaHippie het volgende:
[..]
Er zijn situaties waarbij een kindje dusdanig ziek is dat het zijn hele leven zal lijden.
Er zijn situaties waarbij een moeder, door verslaving een kindje dusdanig beschadigen, dat het de rest van zijn leven in het gunstigste geval klachten zal hebben en in het slechste geval de rest van zijn leven doodziek zal zijn.
Er zijn genetische afwijkingen waardoor vaststaat dat je als ouder een vreselijke ziekte zal doorgeven, neem Huntingtons, waarbij er gegarandeerd een lange lijdensweg zal volgen.
Er zijn situaties waardoor ouders niet voor een kind kunnen zorgen door psychische problemen of stress.
In de keuze voor een abortus moet je niet alleen het belang van een ongeboren kindje in acht nemen, maar ook de kansen en omstandigheden van een kindje na de geboorte de rest van zijn leven overwegen. Je kunt een kind opzadelen met problemen voor de rest van zijn of haar leven.
Bovendien vind ik dat je onderscheidt moet maken tussen een klompje ongedifferentieerde cellen in het begin stadium en een foetus met armen en benen. Als je dat niet doet kun je iedere eicel die verdwijnt met een menstruatie wel moord noemen.
Hoe is de ene 'dommer' dan de ander? Ik snap helemaal niks van jouw vergelijking.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Mee eens.
Eigenlijk vind ik hem een stuk dommer als haar, zij wist dat ze de pil gebruikte, zij wist of ze die netjes gebruikte of dat er risiko factoren waren die de werking konden verminderen. Hij heeft gewoon vertrouwd op iemand die hij amper kende, zonder zeker te weten hoe het zat.
Ik heb dan ook niet echt medelijden met hem als hij alimentatie moet betalen, alhoewel dat naar mijn mening wel samen gaat met in het leven van dat kind mogen zijn, zelfs gestimuleerd worden deel uit te maken van dat leven.
Dus als het plaatje niet compleet blijkt te zijn, huisje boompje beestje. En de vader met de Noorder zon in vertrokken vindt jij gerechtvaardigd om het kindje te ontdoen van zijn leven?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:25 schreef madeliefff het volgende:
ik heb niet alles gelezen, maar wel de OP:
Als je het kind houd moet je het wel tegen hem zeggen, bij een abortus hoef je het niet perse te vertellen vind ik alhoewel ik het denk ik wel zou doen.
Of je het kind wil houden kun je natuurlijk niet aan anderen gaan vragen , het antwoord zal per persoon verschillend zijn. Het beste is natuurlijk altijd om pas een kind te nemen wanneer je op jezelf woont, een baan hebt en als je het plaatje perfect wilt hebben dat je nog samen bent met de vader van het kind. Maar er zijn genoeg vrouwen die in jouw situatie wel het kind houden. Je moet je iig wel goed realiseren wat de opvoeding van een kind allemaal met zich mee gaat brengen en dat je zonder hulp van je familie wellicht je studie niet kan afmaken. Persoonlijk zou ik het kind niet hebben gehouden omdat je nog studeert en geen of weinig inkomen hebt, je waarschijnlijk jong bent en dus nog alle tijd hebt om aan kinderen te beginnen op een manier dat voor een kind ook fijner is.
De vader bij het kind weg houden.... hierbij denk je niet in het belang van het kind maar denk je alleen aan jezelf. Ook denk ik niet dat je kind het je later in dank zal afnemen als hij of zij hier ooit achter komt, kinderen gaan vaak vroeg of laat op zoek naar hun vader...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:53 schreef zara05 het volgende:
[..]
Ik zou het hem wel vertellen, dat hij een kind heeft. Maar ik wil het kind alleen opvoeden zonder hem. Misschien in ruil voor geen geld want dat wil ik toch niet hebben,
Waarom de een dommer dan de ander, omdat zij zeker weet dat ze de pil slikt en hoe ze daarmee omgaat, zij neemt dus een berekend risiko. Hij, die met een paar dates er zonder condoom opkruipt neemt geen berekend risiko, maar vertrouwt blind op iemand die hij amper kent.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:30 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Hoe is de ene 'dommer' dan de ander? Ik snap helemaal niks van jouw vergelijking.
En alimentatie betalen vindt je ook maar de normaalste zaak van de wereld, en dat als hij dit doet mag hij eventueel misschien ook wel één dagje in de week het kindje zien. Dé arrogantie!Eigenlijk zeg je dan alimentatie betalen juist heel goed is zodat de jongen 'leert' verantwoording te nemen voor zijn daden.
![]()
![]()
![]()
Andere: Meisje 16, jongen 23. Krijgen een kindje, geen abortus, meisje blijkt te incapabel om voor het kindje te zorgen, jongen neemt de zorg op zich. Waarom zou het meisje in dat jeval geen alimentatie hoeven te betalen en het kindje, bij goed gedrag van de moeder, misschien één keer per week zien.
Omdat het meisje weet dat ze zich beschermt.. die jongen wist misschien niet eens dat het meisje anticonceptie gebruikte, en er dan nog met de blote lul induikt.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:30 schreef wenfer2 het volgende:
Hoe is de ene 'dommer' dan de ander? Ik snap helemaal niks van jouw vergelijking.![]()
Volgens mij geeft ze enkel aan dat als de man alimentatie (moet) betalen, hij ook recht heeft op het bezoeken van z'n kind. Wat voor regeling dit dan is, heeft ze neits over gezegd.quote:En alimentatie betalen vindt je ook maar de normaalste zaak van de wereld, en dat als hij dit doet mag hij eventueel misschien ook wel één dagje in de week het kindje zien. Dé arrogantie!![]()
Ook zie ik nergens staan dat Ero zegt dat het meisje geen alimentatie hoeft te betalen in zo'n geval.quote:Andere: Meisje 16, jongen 23. Krijgen een kindje, geen abortus, meisje blijkt te incapabel om voor het kindje te zorgen, jongen neemt de zorg op zich. Waarom zou het meisje in dat jeval geen alimentatie hoeven te betalen en het kindje, bij goed gedrag van de moeder, misschien één keer per week zien.
nee ik vind het alleen belangrijk dat je wel in staat bent om voor het kind te zorgen daar spelen financiën een grote rol bij , dat de vader is vertrokken maakt niet uit, ik zei alleen maar dat dat het perfecte plaatje was.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:33 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Dus als het plaatje niet compleet blijkt te zijn, huisje boompje beestje. En de vader met de Noorder zon in vertrokken vindt jij gerechtvaardigd om het kindje te ontdoen van zijn leven?
Waarom zegt iedereen dat steeds?quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:34 schreef Cue_ het volgende:
Je ziet het volgens mij veels te zwart wit.
Omdat je alleen maar in uitersten denkt misschien?quote:
Dat is natuurlijk ook niet helemaal waar, TS zei juist dat ze het altijd zonder condoom deed óókquote:Op woensdag 12 juni 2013 12:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Mee eens.
Eigenlijk vind ik hem een stuk dommer als haar, zij wist dat ze de pil gebruikte, zij wist of ze die netjes gebruikte of dat er risiko factoren waren die de werking konden verminderen. Hij heeft gewoon vertrouwd op iemand die hij amper kende, zonder zeker te weten hoe het zat.
Ik heb dan ook niet echt medelijden met hem als hij alimentatie moet betalen, alhoewel dat naar mijn mening wel samen gaat met in het leven van dat kind mogen zijn, zelfs gestimuleerd worden deel uit te maken van dat leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |