abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127674962
Zwangerschap & geboorte

23 juni: Elmo76 (meisje)

16 juli: Kiwisoep (meisje)
24 juli: Sylver (meisje)
31 juli Suusz

***05 augustus: Juud & Dementor*** (jongetje)
16 augustus: Hilliebillie
16 augustus: Cwen (meisje)
16 augustus: Hilzillah (jongetje)
16 augustus: covie (jongetje)
17 augustus: Laiveneertiekje
18 augustus: Wizzy
21 augustus: Sull

06 september: sharpdressedman
13 september: Kleurdoos (meisje)
24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla
12 november: Limone
22 november: martine1984
23 november: Mabawa.
27 november: Purple010

04 december: angelatje
05 december: Sethiwe
20 december: ProjSkippy
***14 december: Soempie & Wiebelkont***
27 december: ikke_84

10 januari: Vanyel
11 januari: Flowerbox
24 januari: Lettersoep
24 januari: Lelie81

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_127675084
De wielen zijn heel makkelijk van de wagen te klikken bij maxi cosi. En de ruimte op zich valt het nog mee. In mn polo ging hij makkelijk mee mits de wielen er af.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 19:32:56 #3
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127675394
M'n buik heeft volgens mij een groeispurt gehad: iedereen maakt er vandaag constant opmerkingen over, zelfs mensen vd catering, de beveiliging van m'n werk etc :')
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:47:56 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127678446
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:32 schreef GotC het volgende:
M'n buik heeft volgens mij een groeispurt gehad: iedereen maakt er vandaag constant opmerkingen over, zelfs mensen vd catering, de beveiliging van m'n werk etc :')
_O-

Hier is het kl#te, het kamertje is vandaag geleverd en veel beschadigingen -O- morgen Babydump maar eens bellen :'(
pi_127679243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 19:32 schreef GotC het volgende:
Ik vond dat zooooo leuk O+

Dat is écht niet leuk bubsel! verheug je je op de spullen is het stuk :'(
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:17:08 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127679882
Ohh Bubsel, wat bagger zeg :( Ik lees daar wel vaker over, bah :(
pi_127680335
Bubseltje, das wel behoorlijk balen! Dan ben je net zo blij dat alles er is en dat je lekker kan inrichten en dan is het allemaal niet naar wens...

Elmo, hoe was je suiker vandaag? Heb je ook al gesprek gehad

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:06 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik vond dat zooooo leuk O+

Dat is écht niet leuk bubsel! verheug je je op de spullen is het stuk :'(
Ik vind het ook wel erg leuk om te horen. Maar ik hoor het nu echt dagelijks, in alle versies en varianten. Van heel complimenteuse mensen tot mensen die zeggen "Zo! Jij bent dik geworden" En van mijn directe collega's lijkt het een wekelijks terugkerend ritueel te worden dat ze zeggen dat ik toch nog verder ben gegroeid.
Ik ben ook wel erg dik hoor, maar wel echt een bolletje naar voren (van achteren bijna niet te zien), dus ik ben er ook best wel een beetje trots op!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:29:10 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127680612
Ik weet nauwelijks wat ik moet antwoorden op alle complimenten en opmerkingen. Wat zeggen jullie?

Ik heb trouwens nog iets stoms. Ben ineens 'bang' om bv in de buik te worden gestompt of gestoken. Las weleens van die verhalen en ben me er nu zo van bewust dat m'n buik steeds zichtbaarder wordt. Ben gewoon bang dat er iets gebeurt.. Ongegronde angst, I know, maar zit niet meer prettig in de tram :X
pi_127680995
GotC, ik heb dat een beetje met drukke menigte, ik ben bang dat mensen tegen me aan stoten of botsen. Ik ben niet zo bang voor bewust geweldd, maar ik zit dan ook nooit in de tram en maak ook nooit ruzie ;)

Ik zeg meestal iets in de trant van " ja, groeit goed he!". Heel veel mensen vragen ook, hoelang ik nog moet, ik krijg altijd het idee dat mensen dat ik verder ben dan dat ik ben en dat is wel confronterend. In de winkel en op de markt zeggen ze soms al " ohw jij hoeft ook niet lang meer, zeker?!" en dan zeg ik meestal iets in de trant van "Nou!...langer dan jij denkt!"
pi_127681283
Bubseltje,wat klote zeg!

en GotC, ik reageer er meestal maar op met : ja, groeit goed he?

Vond het vorige week moeilijker, ik was heel moe en daardoor voelde ik me bagger. En dan gaan mensen heel lief vragen of het nog wel gaat. Maarja, om dan maar steeds in tranen uit te barsten..

Gelukkig voel ik mij nu weer beter.
pi_127681291
Bubsel dat is zeker niet leuk. Je kijkt er zo naar uit.
Elmo hoe is het bij je?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:43:20 #12
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127681441
Ja hoi! Ik meld me ook maar eens!

M'n suiker was goed vandaag! 4,2 zowel nuchter als 2 uur na het ontbijt.

Uit de echo van vandaag lijkt het dat ik een megababy aan het bakken ben! Ze werd nu geschat op 4400 gram! En bij het meten vh been zei ze 'jemig wat een lange benen!' Dus ik vermoed dat ze int geheel gewoon erg groot is en niet alleen qua gewicht.

En ik mag nog steeds afwachten tot er vanzelf wat gebeurt. Dus ik ben benieuwd!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_127681719
Dat zijn hele mooie waardes Elmo. En je krijgt een grote meid die dus prima in je mooie buik past. Hebben ze ook nog met de hand geschat?
pi_127682118
Bubs, wat ruk :(.

Elmo, inderdaad een flinkerd! Ben benieuwd of ze heel spekkig is :D.

Pvoesss, tja, het verschilt blijkbaar per praktijk!

Bang voor m'n buik ben ik niet, als men er tegenaan botst dan zij dat zo. Ik slaap nog steeds op m'n buik dus hij kan wel wat hebben ;). Krijg ook nauwelijks opmerkingen, nu ik erover nadenk. Gek.
Home is where the O+ is...
pi_127683153
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:47 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

_O-

Hier is het kl#te, het kamertje is vandaag geleverd en veel beschadigingen -O- morgen Babydump maar eens bellen :'(
Wat :( :( :( :( :( :( :( hopelijk lossen ze het snel op en kan je alsnog snel aan de inrichting beginnen.
pi_127684616
Balen, Bubsel!

Hier slaat mijn vriendje nu al door... Sinds m'n positieve test smeer ik gelijk mn buik in, gewoon voor de lol en omdat het zo heerlijk naar baby ruikt (ok, misschien sla ik ook n beetje door, haha)...maar het leek me zo romantisch als m'n vriend m'n buik in zou smeren, dus dat vroeg ik aan 'm... ging hij eerst de Zwitsal Buik balsem fles lezen om te kijken of het wel mocht...
pi_127684714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:54 schreef Cwen het volgende:

Bang voor m'n buik ben ik niet, als men er tegenaan botst dan zij dat zo. Ik slaap nog steeds op m'n buik dus hij kan wel wat hebben ;). Krijg ook nauwelijks opmerkingen, nu ik erover nadenk. Gek.
WAT!! Slaap jij op je buik? Ik ben nu dus jaloers hè!!

Ben wel voorzichtig bij veel mensen. Maar ik kom eigenlijk nergens waar veel mensen komen (niet bewust hoor) Maar het naar de kroeh gaan sla ik over. Voor de rest ben ik een beetje een saaie doos geworden :D
pi_127684834
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:36 schreef Babbel1 het volgende:
Balen, Bubsel!

Hier slaat mijn vriendje nu al door... Sinds m'n positieve test smeer ik gelijk mn buik in, gewoon voor de lol en omdat het zo heerlijk naar baby ruikt (ok, misschien sla ik ook n beetje door, haha)...maar het leek me zo romantisch als m'n vriend m'n buik in zou smeren, dus dat vroeg ik aan 'm... ging hij eerst de Zwitsal Buik balsem fles lezen om te kijken of het wel mocht...
Hahahahaha en de naam 'Zwitsal buikbalsem' gaf de clue niet weg? Wel über lief natuurlijk!
pi_127687871
Mag ik in de lijst naar 3-1-2014 gezet worden?
pi_127693806
Twinkly en Nelisb gefeliciteerd *O*

Babbel en djmomo gefeliciteerd *O*
pi_127693951
Vandaag 30 weken *O* , weer een klein mijlpaaltje!

Gister trouwens ook het proefkaartje binnen gekregen en die was helemaal naar ons zin O+ !!

Elmo, fijn dat je suiker nu goed was!
pi_127694118
Elmo fijn dat je suiker goed is. Zal vast een hele opluchting zijn.

Sull al weer 30 weken.

Hier ga ik zo voor de laatste keer de mvm flessen weg brengen. Heerlijk weer normaal plassen zonder me schuldig te voelen.
pi_127694375
Hier moet ik 2 uur wachten voor de suikertest😳. Mensen kijken in de hal van t ziekenhuis.

Eerste prik was 4.5 en t drankje viel reuze mee.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_127694663
wat stom van de beschadigde meubeltjes!

Elmo fijn dat je suiker goed is

*O* voor 30 weken

en bang voor in mijn buik niet echt, maar wel voorzichtiger..zeker tijdens het stoeien met mijn dochtertje en als ik bij de paarden rondhang

babbel, je vriendje :D O+

Gotc, ik zou ook niet weten hoe te reageren hoor...
pi_127694757
Wat vreselijk balen, Bubsel. Je wilt dan zo graag aan de slag met je spullen voor de kleine.

Wij hebben een kamer gekocht via MP. Alleen de kamer is nog niet klaar. Zie klustopic. Maar ik wil ook zo graag mijn kleertjes in de kast hangen ipv in een doos en weer in een andere doos. Omdat ik ze toch door mijn handen wil hebben.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_127695076
Kan ik me helemaal voorstellen wizzy..dat is de reden dat wij het kamertje gewoon belachelijk vroeg al zo goed als klaar hebben :D

Ow en wat kinderwagens betreft..wij hebben weer een quinny buzz..qua inklappen enzo echt geweldig
en voro de rest ook prima..het wieletje aan de voorkant is even wennen, maar als je hetdoorhebt een prima wagen :)
pi_127695137
ik heb die suikertest nooit gehoeven gelukkig :D
pi_127695240
Note to self: Truitje aandoen als ik ga strijken.

Au! :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:30 #29
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127695351
Succes Wizzy!

Martine geen pispotten meer! *O*

Ach ik moet gewoon niet piepen wb 'bang' zijn. Volgens m'n vriend zie ik altijd vlak voordat ik naar de vk moet wat beren op de weg oid :'). Oftewel: Zometeen naar de vk *O* Hartje luisteren O+
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:25:41 #30
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127696756
Om de hoeveel weken ga je nu naar de vk Gotc? Leuk weer hartje luisteren O+

Babydump gebeld er komen nieuwe onderdelen. En zij gaan ze demonteren/monteren.

Sull 30 weken *O*
pi_127696823
Veel plezier GotC!

Dat buikslapen had ik niet moeten zeggen... Dat kan nog steeds, maar ik kwam vanochtend tot de conclusie dat m'n buik toch ineens een stuk zwaarder aanvoelt, waardoor draaien nog een stukje lastiger wordt. Gek!

Oh, en ML heeft bedacht dat hij toch niet het geboortekaartje wil wat we uitgezocht hadden - hij wil dat ik het net als de trouwkaart zelf ontwerp. Hartstikke O+ natuurlijk, maar ik kan maar zo'n 15 minuten per dag zitten aan m'n pc... Even goed nadenken dus.
pi_127697764
Veel plezier GotC!
En misschien stomme oplossing Cwen, weet niet of het bij jou kan. Computer aansluiten op tv. Kan je op de bank blijven zitten.

Yay bubsel! en met argusogen erbij blijven of er niet het kleinste krasje op zit!
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:04:35 #33
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127698087
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:22 schreef martine1984 het volgende:
Elmo fijn dat je suiker goed is. Zal vast een hele opluchting zijn.

Sull al weer 30 weken.

Hier ga ik zo voor de laatste keer de mvm flessen weg brengen. Heerlijk weer normaal plassen zonder me schuldig te voelen.
Ja, jeetje, heb jij dat ook? Als ik ergens anders naar de wc ga en het daardoor dus niet opvang voel ik me echt schuldig :').

Hoe veel van die kannen kan iemand die voltijd werkt en daar niet opvangt gemiddeld vol piesen? Ik krijg er max. 2 vol in een week en ik vind het iedere keer zo weinig. Niet dat het uitmaakt, want iedere druppel is er één *O* , maar toch hè?
---

Sull 30 weken! *O*

---

Bubsel, fijn dat er nieuwe onderdelen komen en extra fijn dat zij het gaan monteren.

---

Veel plezier GotC!
pi_127698843
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:57 schreef Hilzillah het volgende:
Veel plezier GotC!
En misschien stomme oplossing Cwen, weet niet of het bij jou kan. Computer aansluiten op tv. Kan je op de bank blijven zitten.

Yay bubsel! en met argusogen erbij blijven of er niet het kleinste krasje op zit!
Jup, hebben we geprobeerd, maar muizen blijft lastig met die afstand en laat ik dat in Illustrator nou echt nodig hebben... Het wordt gewoon een 7 weken project :D. Elke dag 15 minuten, simpel ontwerp, dan moet ik het naar m'n zin kunnen krijgen.
pi_127698957
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:24 schreef Cwen het volgende:

[..]

Jup, hebben we geprobeerd, maar muizen blijft lastig met die afstand en laat ik dat in Illustrator nou echt nodig hebben... Het wordt gewoon een 7 weken project :D. Elke dag 15 minuten, simpel ontwerp, dan moet ik het naar m'n zin kunnen krijgen.
Je hebt gelukkig nog even de tijd :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:35:56 #36
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127699350
Alles was weer goed O+ M'n baarmoeder komt overeen met 24 weken en ligt 2 vingers boven m'n navel :) Bloeddruk 110/65 en hij sprintte netjes weg v/d doptone :P

Bubs, ik moet nog 1x over 4 weken en vanaf dan om de 3 weken :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:54:49 #37
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127700076
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:57 schreef Hilzillah het volgende:

Dat gaan we ook zeker doen :Y.

Wat fijn Gotc *O*
Was even nieuwsgierig wat het verschil tussen de gyn en vk was.
Het voelen naar mijn baarmoeder hebben ze nog niet gedaan bij mij.
pi_127701380
Bubsel balen van de spullen. Maar gelukkig komen ze het vervangen. Komen ze al snel of weet je dat nog niet?

Elmo fijn dat je suiker test goed was

Sull 30 weken *O* En martine klaar met het plassen in de fles *O*

Proj ik werk 32 uur maar kan altijd netjes 1 kratje inleveren en soms zelf 2 volle kratjes :@ Ik ben gewoon een zeikerd blijkbaar :P

Cwen wat gaaf als je je eigen kaartje kan ontwerpen! Ik zou best willen dat ik zo creabea ben, maar helaas...

Gotc fijn dat alles goed was!!

Vraagje... gaan jullie mannen mee naar elke afspraak bij de vk of gyn? Mijn vriend wil graag bij elke afspraak mee, maar als ze toch geen echo gaan maken dan vind ik dat niet echt nodig. Of is dat stom als ik zo denk?
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:37:09 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127701741
@Ikke, mijn vriend gaat wel mee naar elke afspraak :) Puur omdat hij op de hoogte wil blijven en zelf ook nog weleens vragen heeft. We maken er altijd een ontspannen dag van: Nemen of de hele dag vrij of werken allebei thuis O+ (werken allebei 40 uur)
pi_127701745
Hier wel, maar mijn vriend is doordeweeks 1.5 dag vrij. Tenminste, die halve dag dan begint hij laat en werkt een koopavond. Bij ons is het dus nu vrij makkelijk om te plannen wanneer hij mee kan. Vind het wel fijn juist, twee horen meer als 1. Ook als er geen echo is luisteren ze hier altijd het hartje. Ik zou niet weten hoe ik mezelf in godsnaam bij elkaar zou moeten houden als ik dat in mijn up hoor bij de verloskundige. Beetje meer uit angst dus dat ik het fijn vind wanneer hij mee kan. 1x kon het niet, heb toen mijn moeder meegevraagd, twee vliegen in 1 klap want die vond het heel bijzonder om haar kleinkindje te horen!
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:41:33 #41
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127701906
Mijn man gaat ook overal mee naartoe nu hij toch werkloos is, anders waarschijnlijk alleen bij belangrijke afspraken.
pi_127701977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:29 schreef ikke_84 het volgende:
Bubsel balen van de spullen. Maar gelukkig komen ze het vervangen. Komen ze al snel of weet je dat nog niet?

Elmo fijn dat je suiker test goed was

Sull 30 weken *O* En martine klaar met het plassen in de fles *O*

Proj ik werk 32 uur maar kan altijd netjes 1 kratje inleveren en soms zelf 2 volle kratjes :@ Ik ben gewoon een zeikerd blijkbaar :P

Cwen wat gaaf als je je eigen kaartje kan ontwerpen! Ik zou best willen dat ik zo creabea ben, maar helaas...

Gotc fijn dat alles goed was!!

Vraagje... gaan jullie mannen mee naar elke afspraak bij de vk of gyn? Mijn vriend wil graag bij elke afspraak mee, maar als ze toch geen echo gaan maken dan vind ik dat niet echt nodig. Of is dat stom als ik zo denk?
in het begin ging ik steeds mee, maar dat kwam ook omdat mijn vriendin aantal weken last heeft gehad van een bloeding en dan zijn de afspraken spannend en zit je vol vragen.

nu ga ik heel af en toe nog mee wanneer ik toevallig Thuis werk en het niet te druk heb.

Hier is het momenteel alleen bloeddruk, even voelen en hartslag.

bij belangrijke afspraken ga ik natuurlijk mee en straks natuurlijk ook als het zwaarder wordt.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_127702159
hier gaat manlief niet altijd mee..controles zonder echo of andere belangrijke dingen slaat hij meestal over.
Maar kennismakingsgespek bij de gyn bijvoorbeeld gaat iewel gewoon mee
pi_127702527
Hier ging manlief tot op heden altijd mee na de gyn, maar met elke keer een echo is dat ook wel de moeite waard. Vanaf nu zijn de controles om de 2 weken en dan gaat hij ws niet meer elkr keer mee. De volgende controle is ook midden onder werktijd en doe ik in elk geval alleen.
pi_127702695
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:04 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ja, jeetje, heb jij dat ook? Als ik ergens anders naar de wc ga en het daardoor dus niet opvang voel ik me echt schuldig :').

Hoe veel van die kannen kan iemand die voltijd werkt en daar niet opvangt gemiddeld vol piesen? Ik krijg er max. 2 vol in een week en ik vind het iedere keer zo weinig. Niet dat het uitmaakt, want iedere druppel is er één *O* , maar toch hè?

Ik plas (en drink) het meeste thuis, en s avonds. Ik redde dus wel twee kratten. Zeker vorige keer, toen ik in de kerst vakantie plaste :@

Mijn vent sloeg bij Sjaak de normale vk controles over. Hij heeft na mijn zh opname 1 echo gemist. Die zag ik ook niet aankomen. Gyn wilde opeens de ligging controleren. Kind lag al weken met koppie naar beneden. Maar goed. En tijdens mijn zh opname kwam ie vaak langs, swirls brengen. O+ handig een vent die in het zh werkt!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127703316
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:04 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik pieste er alleen 's nachts in en deed een fles per nacht.
Slapen deed ik dan weer wat minder...
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127703559
Ik moet iedere dag een verse fles gebruiken. En die zitten lang niet vol. Ook plas ik niet iedere keer in het kannetje. Vorige zwangerschap was ik meer gedisciplineerd of zo. Maar ach iedere druppel is er eentje voor het goede doel.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:32:08 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127703770
Ik gebruikte ook elke dag een nieuwe fles :Y Anders was die geur helemaal niet te harden! Kwam uit op ongeveer een halve fles per dag.
pi_127703984
Ja ik ook elke dag een nieuwe. Tenzij ik al meer dan een fles voor een dag gebruikt had. Gut. Wat een zeikerd O-)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127704040
Nou inderdaad zeg, wat heb ik gekotst door die stinkflessen. Ook hier bijna de vlag uit gehangen na week 16. Btw ook nog geen doek gehad van mvm.
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:38:37 #51
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127704047
Wat een gezeik hier idd zeg!

Bob gebruikt m'n blaas als springkussen. Lijkt verdorie wel een kermis daarbinnen :D
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:42:12 #52
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127704200
Hihi, volgens mij ga ik gewoon heel efficient om met het vocht wat ik binnenkrijg en komt er weinig weer uit :'). Een fles per nacht Vanyel? Wow!

---

Hier staan m'n flessen in een redelijk grote en redelijk koele ruimte waardoor ik eigenlijk nauwelijks last heb van de geur :). Dat was de vorige keer wel anders, toen woonde ik nog ergens anders en stonden ze in een badkamer waar de zon nog al in scheen. Die! Lucht! :X

De doek (zo zacht!) heb ik trouwens al gehad bij de 'intake', dat schijnt nieuw te zijn. Voor de 'oude lichting' schijnen er leveringsproblemen te zijn, maar ik weet niet vanaf wanneer 'oud' is.
pi_127704398
Ik kreeg de doek maandag direct. Maar vond het heel gênant om hem direct uitgebreid te bestuderen. :@ zal wel de steen zijn waar ik nog onder lig
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:48:25 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127704511
Die doek kreeg ik ook bij de intake. Bleef 'm maar aaien O+
Overigens verder nog niks gehoord over het mogelijk 2e cadeau. Nu hoeft het natuurlijk ook niet, maar zeg er dan niks over bij de intake.
pi_127704916
Hier nog steeds geen doek, ook.

ML gaat alleen mee bij belangrijke afspraken, dus die met de echo's. Om het hartje maak ik me geen zorgen - zo lang ik haar voel bewegen doet dat hart het ook nog wel ;).
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:03:55 #56
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127705311
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:48 schreef GotC het volgende:
Die doek kreeg ik ook bij de intake. Bleef 'm maar aaien O+
Overigens verder nog niks gehoord over het mogelijk 2e cadeau. Nu hoeft het natuurlijk ook niet, maar zeg er dan niks over bij de intake.
Ik ben er mee op de bank gekropen en heb ook alleen maar liggen aaien.

Ik heb niets gehoord bij de intake over een tweede cadeau. Volgens mij krijg je dat als je 10 weken gepiest hebt toch ofzo? Mijn aanmelding bij MvM kwam pas laat door (ergens een kromme communicatie tussen vk en MvM) dus 10 weken haal ik niet; denk dat ze daarom ook niets gezegd hebben over een 2e cadeau bij mij.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:05:49 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127705391
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:03 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik ben er mee op de bank gekropen en heb ook alleen maar liggen aaien.

Ik heb niets gehoord bij de intake over een tweede cadeau. Volgens mij krijg je dat als je 10 weken gepiest hebt toch ofzo? Mijn aanmelding bij MvM kwam pas laat door (ergens een kromme communicatie tussen vk en MvM) dus 10 weken haal ik niet; denk dat ze daarom ook niets gezegd hebben over een 2e cadeau bij mij.
Ja volgens mij alleen bij 10 weken.. Mja, heb van 5w2d tot 16w3d geplast, dus kom maar op met dat cadeau >:) :P
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:08:22 #58
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127705532
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:05 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja volgens mij alleen bij 10 weken.. Mja, heb van 5w2d tot 16w3d geplast, dus kom maar op met dat cadeau >:) :P
Ik zou ze bellen en als je niets krijgt een rechtszaak beginnen! ~O>
pi_127705567
Haha GotC hier ook een springende baby op mijn blaas! Hoewel er geen ruinte meer is om te springen. Ligt nog in stuit dus mss getrappel ofzo, geen idee. Erg gemeen, nestel je jezelf net lekker op de bank, moet je ineens heeel nodig plassen. Wat dan 3 zielige druppels zijn ook nog. Zou hier niet verkeerd zijn als ze even uit de stuitligging kwam
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:09:48 #60
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127705613
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ik zou ze bellen en als je niets krijgt een rechtszaak beginnen! ~O>
Kijk, dat zijn nog eens ideeën! :7
pi_127705817
Ja minstens!!! Hier ook 10 volle weken geplast, afztters haha
pi_127706624
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:38 schreef GotC het volgende:
Wat een gezeik hier idd zeg!

Bob gebruikt m'n blaas als springkussen. Lijkt verdorie wel een kermis daarbinnen :D
:D

2de cadeau is een ABC kinderboekje over Nederland. Ik heb m 2 weken geleden met de post gekregen. De doek heb ik ook gelijk aan het begin gekregen. Heeeerlijk zacht!

Ik plaste altijd netjes in het kannetje, maar tegenwoordig pies ik gelijk in die blauwe fles...ik ben niet lui :') Ik heb nooit last van gehad van die geur, op mijn werk ruik ik ergere dingen :|W
pi_127706772
Elmo denk je aan je meld plicht? Je bent nog zo stilletjes vandaag :)
pi_127709409
Vorige keer kreeg ik labels met een nummer er op. Dan konden ze controleren of je wel de termijn vol pieste voor het 10 weken cadeau. Nu gewoon witte labels. Want die controle werd niet meer gedaan zei de consulente. Ik kreeg een tas sieraad en de doek bij de intake.
pi_127710304
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:26 schreef martine1984 het volgende:
Ik moet iedere dag een verse fles gebruiken. En die zitten lang niet vol. Ook plas ik niet iedere keer in het kannetje. Vorige zwangerschap was ik meer gedisciplineerd of zo. Maar ach iedere druppel is er eentje voor het goede doel.
Hier hetzelfde verhaal. Ik mag tot vrijdag, wat zal ik blij zijn als het klaar is.

Hier eerder van werk weg en morgen dagje thuis. Ik trok het even niet en ben in huilen uitgebarsten, waarom weet ik niet eens. Nu heb ik lekker veel fruit gekocht en ga ik lekker niets doen. Vriendje heeft gisteren werkelijk heel het huis schoongemaakt. Ik hoef tegenwoordig echt niets meer te doen (behalve werken) heerlijk O+
pi_127711896
Lekker even rust nemen, Mabawa! Blijkbaar heb je het even nodig :*
pi_127712037
Ik wil ook de MvM doek ;(
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:35:43 #68
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127712164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:29 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

2de cadeau is een ABC kinderboekje over Nederland. Ik heb m 2 weken geleden met de post gekregen. De doek heb ik ook gelijk aan het begin gekregen. Heeeerlijk zacht!

Ik plaste altijd netjes in het kannetje, maar tegenwoordig pies ik gelijk in die blauwe fles...ik ben niet lui :') Ik heb nooit last van gehad van die geur, op mijn werk ruik ik ergere dingen :|W
Hoe doe je dat? Past 'ie in de wc oid?

---

Martine heb jij ook nog een sierraad gehad deze keer? :) Zo'n paarse? Ik wilde deze keer mijn set compleet maken (vorige keer heb ik de armband gekozen), maar die boden ze dus niet meer aan ;( .
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:37:45 #69
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127712235
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:31 schreef ikke_84 het volgende:
Elmo denk je aan je meld plicht? Je bent nog zo stilletjes vandaag :)
Ow haai!! :W
Hier ben ik!

Druk bezig met etiketten printen en op de enveloppen plakken! Intussen zo goed als klaar, weer wat af te strepen van het lijstje!
Vanavond toch echt de tas voor Robinson klaar maken en nog wat laatste zooi voor mezelf en dan kan dat ook weer weggestreept worden!
het begint ergens op te lijken!

En ik ben zooooooo moe! Vanmorgen al om 5 uur wakker en ik kon niet meer slapen. :{
Hoop dat ik komende nacht wel langer slaap. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik af en toe er uit moet om te plassen, maar het zou fijn zijn als ik daarna nog een paar uur slaap.
Als nu de bevalling zou beginnen, kan ik een hele rol dextro opeten denk ik, blijf ik misschien een beetje wakker. :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:39:43 #70
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127712302
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:37 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Hier ben ik!

Druk bezig met etiketten printen en op de enveloppen plakken! Intussen zo goed als klaar, weer wat af te strepen van het lijstje!
Vanavond toch echt de tas voor Robinson klaar maken en nog wat laatste zooi voor mezelf en dan kan dat ook weer weggestreept worden!
Hèhè, ja, eindelijk, want die buik stelt nog steeds niets voor. :{w
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:41:29 #71
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127712369
Mag nog wel ff doorgroeien! :P
pi_127712771
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

---

Martine heb jij ook nog een sierraad gehad deze keer? :) Zo'n paarse? Ik wilde deze keer mijn set compleet maken (vorige keer heb ik de armband gekozen), maar die boden ze dus niet meer aan ;( .
Alleen zo'n ding voor aan mijn tas. Maar die is al weer behoorlijk gaar. Mn aller liefste zoon heeft er aan getrokken :(
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:52:38 #73
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127712832
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:51 schreef martine1984 het volgende:

[..]

Alleen zo'n ding voor aan mijn tas. Maar die is al weer behoorlijk gaar. Mn aller liefste zoon heeft er aan getrokken :(
Oh wacht 'tas sierraad'.. ik dacht niet na :'). Lieve zoon O+ .
pi_127714875
quote:
17s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

---

Heel goed mikken ;) En nee hij past niet in de wc, gewoon boven de wc hangen net als wanneer je in die kan plast.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:37 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Hier ben ik!

En ik ben zooooooo moe! Vanmorgen al om 5 uur wakker en ik kon niet meer slapen. :{
Hoop dat ik komende nacht wel langer slaap. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik af en toe er uit moet om te plassen, maar het zou fijn zijn als ik daarna nog een paar uur slaap.
Als nu de bevalling zou beginnen, kan ik een hele rol dextro opeten denk ik, blijf ik misschien een beetje wakker. :')
Ow daar ben je :W
Lekker dat je dingen van je lijstje af kan strepen.
Balen dat je zo moe bent. 5uur is ook wel erg vroeg. Misschien helpt t als je na 20:00 uur niks meer drinkt? Dan hoef je snachts niet meer zo vaak te plassen? (helpt bij kinderen ook dus wie weet :) )
pi_127715046
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 15:50 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Hier hetzelfde verhaal. Ik mag tot vrijdag, wat zal ik blij zijn als het klaar is.

Hier eerder van werk weg en morgen dagje thuis. Ik trok het even niet en ben in huilen uitgebarsten, waarom weet ik niet eens. Nu heb ik lekker veel fruit gekocht en ga ik lekker niets doen. Vriendje heeft gisteren werkelijk heel het huis schoongemaakt. Ik hoef tegenwoordig echt niets meer te doen (behalve werken) heerlijk O+
O+ voor jou vriendje! Lekker rustig aan doen en weer wat energie verzamelen dan kan je er weer tegen aan.
pi_127715150
Ik heb geen idee of ik nog een 2e cadeau van mvm krijg. En ik heb die cape zo goed opgeruimd dat ik hem nog niet gevonden heb.

Wij mochten vandaag nog een keer babyspieken deze echo stond al gepland omdat ze vorige week het geslacht niet konden zien. Kom ik die echo kamer binnen staat er nog een echo open. Die was heel goed te zien. Zelfs ik zag het.

Maar wederom kon ze het eigenlijk niet zien. Maar ik denk dat ik het wel weet.

Elio lekker met je laatste dingetjes bezig. Dat geeft vast een goed gevoel.
pi_127715357
Maandag trouwens een partneravond bezocht en met een mooi klein groepje de bevalling doorgelopen en wat je als partner allemaal kunt doen om je vrouw/vriendin te steunen tijdens de bevalling.

Onverwacht toch nog erg veel nieuwe dingen geleerd mbt ademhaling en massage technieken :P

Nu nog even wat weekjes wachten, hoezo ongeduldig :D
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:23:11 #78
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127716876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:40 schreef ikke_84 het volgende:

[..]

Heel goed mikken ;) En nee hij past niet in de wc, gewoon boven de wc hangen net als wanneer je in die kan plast.

[..]

Ow daar ben je :W
Lekker dat je dingen van je lijstje af kan strepen.
Balen dat je zo moe bent. 5uur is ook wel erg vroeg. Misschien helpt t als je na 20:00 uur niks meer drinkt? Dan hoef je snachts niet meer zo vaak te plassen? (helpt bij kinderen ook dus wie weet :) )
Ik hoefde er maar 1 keer uit om te plassen. Dat was om 3 uur ofzo. Toen ben ik ook wel weer in slaap gevallen. Maar die van 5 uur weet ik niet waarom. Ik wil vanavond iig op tijd naar bed, maar niet voordat die tas klaar staat!!
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:25:48 #79
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127719661
Volgende week donderdag al intake voor de kraamzorg :o ik dacht dat, dat pas met 30 was.
Mijn uitzetlijst is nog niet helemaal compleet en het kamertje is nu ook niet helemaal af :+
pi_127720487
Ik vind het zo lastig.
Mijn zoon is een Maart baby en deze gaat in Sept geboren worden.
Hoe nu qua kleding maat aan te schaffen. Het vooral 56/62/68 met lange mouwen enzo.
Zal korte mouwen nodig wezen eind sept/begin okt?
pi_127720774
Martine wat fijn dat je weer gewoon mag plassen *O*
Ik moet nog 1 week, kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik het erop heb zitten, word steeds misselijker van die lucht.

Skippy ik red het met fulltime werken om ongeveer 4 a 5 flessen vol te krijgen. De doek heb ik bij de intske gekregen, maar nog dicht gelaten tot de 12 weken.

Bubseltje wat balen van het kamertje, maar fijn dat ze het komen vervangen.

Fr mag je nu dan nog een keer terugkomen, omdat ze het niet goed konden zien?

Elmo hopelijk slaap je vannacht beter. Heb je nu nog veel op je lijstje staan?

[ Bericht 22% gewijzigd door Sethiwe op 12-06-2013 19:55:58 ]
pi_127721368
Bubseltje wat vervelend van het kamertje dat dat beschadigd is. Voor de intake van de kraamzorg hoef je niet bang te zijn dat dat uit maakt. Meestal wordt daar niet naar gekeken (of het wordt even gevraagd eerst).
Ik ben nu 30 weken maar nog niets gehoord wanneer de kraamzorg langskomt (of belt omdat het de tweede is??). Hier is het kamertje ook nog niet klaar.. Eerst moet de zolder klaar zijn dat wij naar daar kunnen en dan kan onze kamer omgedoopt worden tot Jelle z'n kamer en de babykamer blijft dan (op een paar kleine dingen na) het zelfde. Moet op zich allemaal wel te doen zijn. En waarschijnlijk slaapt de baby de eerste nachten/weken bij ons op de kamer omdat we een verdieping hoger slapen (hoe lang precies dat kijken we dan wel even)
pi_127721849
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:50 schreef Sethiwe het volgende:
Martine wat fijn dat je weer gewoon mag plassen *O*
Ik moet nog 1 week, kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik het erop heb zitten, word steeds misselijker van die lucht.

Skippy ik red het met fulltime werken om ongeveer 4 a 5 flessen vol te krijgen. De doek heb ik bij de intske gekregen, maar nog dicht gelaten tot de 12 weken.

Bubseltje wat balen van het kamertje, maar fijn dat ze het komen vervangen.

Fr mag je nu dan nog een keer terugkomen, omdat ze het niet goed konden zien?

Nee dat mag ik niet. Maar goed ik weet het wel bijna zeker.

@ymme ik zou vooral lange mouw rompers kopen. Het kan in september nog best warm zijn maar zo'n kleintje houdt zich niet meteen heel warm en het koelt 's avonds best snel af. Ik heb een beetje hetzelfde ean zou een juni baby zijn en dit wordt een oktober baby.
pi_127723267
Ik heb voor november zelfs korte mouw rompers..je doet er tenslotte kleertjes over aan toch.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:53:38 #85
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127723689
Goed om te weten dat het niet veel uitmaakt. Ik heb verschillende soorten rompers. Maar ik vind het ook lastig in september kan het ook warm zijn. Maar we zien wel, komt wel goed.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:15:45 #86
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127724749
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:50 schreef Sethiwe het volgende:

Thanks, dat hoop ik ook!
Er staan nog 7 dingen ofzo op. We willen iig de kaartjesoor het kraamfeest klaar hebben en de tas. De rest is fijn als het gebeurd is, maar geen ramp als dat niet zo is. Bijv. de banden vd kinderwagen oppompen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:25:20 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127725338
Mja ik zit te wachten op de wintercollectie die vanaf juli ongeveer in de winkels hangt..maar het kan in oktober nog gewoon 25 graden zijn :{ Pfuh.
pi_127726866
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:15 schreef Elmo76 het volgende:

[..]

Thanks, dat hoop ik ook!
Er staan nog 7 dingen ofzo op. We willen iig de kaartjesoor het kraamfeest klaar hebben en de tas. De rest is fijn als het gebeurd is, maar geen ramp als dat niet zo is. Bijv. de banden vd kinderwagen oppompen.
Oooh een kraamfeest! Wat een goed plan :Y
pi_127727472
1of 2x plassen is nog te doen, als je daarna maar weer kunt slapen. Ik hoop dat je beter slaapt vannacht en ook lekker door kunt slapen Elmo
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:28:56 #90
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127733125
Ik ben gek op zwangerschapsdementie.

Ik stond vanavond cadeautjes in te pakken, maar de eerste mislukte een beetje.. En daarna wist ik niet meer hoe het moest :'). Nu zien ze er allemaal niet uit. Als ik m'n buurmeisje van 3 het had laten doen had het er waarschijnlijk net zo beter uit gezien.
pi_127738320
Haha skippy.
Hier gisteren ook een geval van zwangerschapsdementie. Ik had chili concarne gemaakt zitten we te eten kom ik er achter dat de kapucijners nog in de kast staan...
pi_127738507
Ymme, ik heb een septemberkind en de eerste korte mouwen dingen droeg ze eind maart/begin april het jaar daarna.. Hoewel het toen begin oktober nog wel mooi was. Maar zo'n kleintje heeft dan echt wel lange mouwen nodig.
pi_127738538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb voor november zelfs korte mouw rompers..je doet er tenslotte kleertjes over aan toch.
Saar is van november en heeft (binnen) bijna altijd maar 1 laag lange mouwen aangehad. Dus lange-mouwen-romper met iets met korte mouwen erover en omgekeerd.

Lang-lang heel zelden slechts.
pi_127738767
Hier een augustus kind en die heeft de eerste korte mouwen in maatje 62 aangehad (eind sept begin okt) omdat het toen lekker weer was en hij zichzelf goed warm kon houden met alleen korte mouwen. Verder nooit lange mouwen romper en lange mouwen shirt (misschien het eerste pakje maar daar twijfel ik nu aan)
En toch zie ik in de winkel in maatje 50 en 56 heel veel korte mouwen jurkjes e.d. hangen dat ik toch weer begon te twijfelen, maar dat lijkt me ook voor half augustus toch wel erg fris hoor..
pi_127738924
Luuk heeft nog best regelmatig (is van eind november) een lange mouwen shirt en lange mouwen romper aangehad.
*poef* nu is het weg
pi_127739359
Anne heeft alleen maar mouwloze rompers gedragen. Ook in de winter. Ze heeft het snel warm.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:48:50 #97
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127739431
Oftewel: Per baby bekijken :P
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:52:52 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127739494
Gisteren weer controle gehad, bloeddruk was weer 120/70, voor de derde keer op rij, dus dat is prettig. Toen ging ze checken hoe hij in mij buik ligt en blijkt zijn hoofd beneden te liggen en hij lag ingedaald! :o :) Dus dat voelde ik waarschijnlijk afgelopen weekend.

Nu nog een keer naar de VK, daarna mag ik nog een keer langs of door naar de Gyn, die keuze is aan mij.
pi_127739658
Fijn, Juud!

Ja, ook hier liep ik tegen de rompertjes aan... Veel jurkjes met korte mouwen, dus lange mouwen voor eronder. Dat kan vast wel.
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:01:41 #100
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_127739659
Ohjee, ik had nog helemaal niet gedacht aan korte of lange mouwen. Misschien is het in juli wel te warm voor de lange mouwen romper die ik heb klaar liggen ...

Misschien toch maar een maat 50 en 56 van beide meenemen naar het ziekenhuis? Het babytasje dat klaar staat wordt steeds groter :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_127740005
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik ben gek op zwangerschapsdementie.

Ik stond vanavond cadeautjes in te pakken, maar de eerste mislukte een beetje.. En daarna wist ik niet meer hoe het moest :'). Nu zien ze er allemaal niet uit. Als ik m'n buurmeisje van 3 het had laten doen had het er waarschijnlijk net zo beter uit gezien.
whehe, ach ik had broodgesmeerd voor mij en mijn dochter. Heb ik het brood in broodtrommel voor haar terug in de la met broodtrommels gelegd..en vervolgens echt een kwartier na moeten denken waar ik het gelaten kon hebben :')
pi_127741767
Whahaha. Dat is me nog nooit overkomen. Ik heb het alleen met van die stomme kleine dingen, boodschappen halen omdat het brood bijna op is, hele winkel leegkopen en thuiskomen zonder brood.
Wij hebben zo de echo om te zien of puck nog in een stuit ligt, zelf weet ik bijna zeker dat dat zo is. En in wat voor stuit ze dan ligt, volgens mij ook gelijk kijken of het een stuitligging is waarbij een draaipoging gedaan jan worden. To be continued dus, spannend!
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:22:47 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127741865
Succes Kiwi!

Zwangerschapsdementie :D Leuke verhalen lees ik erover :D
Hier valt het nog wel mee? In het begin wel veel stomme dingen (handen wassen zonder water....), maar het lijkt mee te vallen..
pi_127741900
Succes kiwi
Bla bla gaat goed bij je. Echt zo stom dat je geheugen zo anders is als je zwanger bent.
pi_127741903
Succes kiwisoep!

Ik ben net terug van de beruchte suikertest, man wat is het toch vies. Ik heb echt zitten kokhalzen toen ik het opdronk :( :X Ben benieuwd naar de uitslag.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:24:50 #106
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127741913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef Jipster het volgende:
Succes kiwisoep!

Ik ben net terug van de beruchte suikertest, man wat is het toch vies. Ik heb echt zitten kokhalzen toen ik het opdronk :( :X Ben benieuwd naar de uitslag.
Ik heb er steeds minder zin in :'(! Moet volgende week..
pi_127741914
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef Jipster het volgende:
Succes kiwisoep!

Dan hoop ik op een goede uitslag. Je hebt het nu achter de rug.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:27:31 #108
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127742000
Ben benieuwd of ik hem moet, heb er nog niks over gehoord :+

Heb even een inventarisatie gedaan wat we nu aan kleertjes hebben.
7 broekjes maar 56 en maar 1 in maat 50 :'). Er moeten nog wat manco's aangevuld worden heel erg ;)
pi_127742028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb er steeds minder zin in :'(! Moet volgende week..
Wie weet vind jij het meevallen! Ik maakte de fout om tijdens het drinken even te stoppen, en toen kreeg ik de rest niet meer weg :( je moet eigenlijk gewoon hoofd achterover en gaan... maar ja :r
pi_127742082
spannend kiwi!!
ja hopen dat dat soort stomme dingen zich tot thuis beperken ;)

ow en maagzuur..auw! en rennies helpen niet
pi_127742138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
spannend kiwi!!
ja hopen dat dat soort stomme dingen zich tot thuis beperken ;)

ow en maagzuur..auw! en rennies helpen niet
Je mag ook omeprazol eventueel i.c.m antagel
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef Jipster het volgende:

[..]

Wie weet vind jij het meevallen! Ik maakte de fout om tijdens het drinken even te stoppen, en toen kreeg ik de rest niet meer weg :( je moet eigenlijk gewoon hoofd achterover en gaan... maar ja :r
Ik ben blij dat ik tot nu toe niet hoef. Ik weet zeker dat ik moet spugen.
pi_127742224
ja ik moet eens kijken wat het beste is. Ik heb vaak last slokdarmkrampen icm maagzuur en heb daar normaal tabletten voor..maar die mag ik nu dus niet gebruiken..tenminste dat zegt de bijsluiter. Dus moet eigenlijk gewoon naar de huisarts hiervoor.
pi_127742246
ik vond het niet heel vies eigenlijk :@ alleen ik hou niet zo van sinaasappel smaak.
uitslag was super trouwens. 4.1 voor en 4.8 na.

Zit hier trouwens wel hardop te lachen om de zwschdementie avonturen :D

Succes zomestrakjes Kiwi! Ik mag over een uurtje naar de vk om een nieuwe sticker te halen.
pi_127742248
Ja, FR dat denk ik ook! Ik had al moeite met het binnenhouden enzo, heb wel gewoon emesafene ingenomen vanmorgen. En het ligt me nu nog zwaar op de maag zegmaar.

Die zwangerschapsdementie verhalen :D
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:34:34 #115
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127742256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef Jipster het volgende:

[..]

Goeie tip :D Ik neem wel een knijper mee voor m'n neus en giet het in 1x achterover..
pi_127742291
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:34 schreef Hilzillah het volgende:
ik vond het niet heel vies eigenlijk :@ alleen ik hou niet zo van sinaasappel smaak.
uitslag was super trouwens. 4.1 voor en 4.8 na.

Zit hier trouwens wel hardop te lachen om de zwschdementie avonturen :D

Succes zomestrakjes Kiwi! Ik mag over een uurtje naar de vk om een nieuwe sticker te halen.
Oh Hil, dat is heel netjes! Bij mij zat er geen sinaasappelsmaak aan, gewoon suikerwater ofzo :X
Ik heb net thuis mn bloedsuiker geprikt en toen was ie bijna 2u na het drinken nog 9! Ik ben benieuwd wat er uit de bloedtest van zkh komt...
pi_127742327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:34 schreef Jipster het volgende:
Ja, FR dat denk ik ook! Ik had al moeite met het binnenhouden enzo, heb wel gewoon emesafene ingenomen vanmorgen. En het ligt me nu nog zwaar op de maag zegmaar.

Die zwangerschapsdementie verhalen :D
ja leuk het die zwangerschapsmisselijkheid? Vooral met dat soort dingen. heb je ook nog primperan?

Ik had gisterenavond de hele tijd het idee dat mijn maag in mijn keel zat zeg maar. En toen moesten er ook nog 5 betonpalen naar de tuin. Ik ben blij met 2 wc's in huis zeg maar.
pi_127742328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:34 schreef GotC het volgende:

[..]

Goeie tip :D Ik neem wel een knijper mee voor m'n neus en giet het in 1x achterover..
Ja, serieus ik begon echt met m'n neus dicht en klokken maar... alleen op de helft trok ik dat niet meer, en toen werd het lastig, dat stoppen was funest. :D
pi_127742352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:35 schreef Jipster het volgende:

[..]

Oh Hil, dat is heel netjes! Bij mij zat er geen sinaasappelsmaak aan, gewoon suikerwater ofzo :X
Ik heb net thuis mn bloedsuiker geprikt en toen was ie bijna 2u na het drinken nog 9! Ik ben benieuwd wat er uit de bloedtest van zkh komt...
Dat is wel hoog ja. Wat wij hij voor het drankje? of weet je dat niet?
pi_127742402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:36 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

ja leuk het die zwangerschapsmisselijkheid? Vooral met dat soort dingen. heb je ook nog primperan?

Ik had gisterenavond de hele tijd het idee dat mijn maag in mijn keel zat zeg maar. En toen moesten er ook nog 5 betonpalen naar de tuin. Ik ben blij met 2 wc's in huis zeg maar.
Nee, alleen emesafene tabletjes, net nog een herhalingsrecept gehad. Ik heb 2x geprobeerd af te bouwen maar dat ging niet goed, dus laat ik het maar even zo. Ik heb echt wel geluk dat ze aardig helpen. De ochtendmisselijkheid is er nog wel een beetje, maar dat zakt vrij snel af door die medicatie en het overgeven is echt gestopt (als ik ze slik dus :P)

Echt balen bij jou niet helpt zeg :| Het is zo naar!
pi_127742427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Nee, vanmorgen haastig en vergeten thuis even te prikken.. Zal het morgenochtend eens nuchter doen.
pi_127742469
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef Jipster het volgende:

[..]

Nee, alleen emesafene tabletjes, net nog een herhalingsrecept gehad. Ik heb 2x geprobeerd af te bouwen maar dat ging niet goed, dus laat ik het maar even zo. Ik heb echt wel geluk dat ze aardig helpen. De ochtendmisselijkheid is er nog wel een beetje, maar dat zakt vrij snel af door die medicatie en het overgeven is echt gestopt (als ik ze slik dus :P)

Echt balen bij jou niet helpt zeg :| Het is zo naar!
I know maar goed nog 18wk ofzo. En daarna mag mijn breuk eindelijk dicht. Ik ben benieuwd of hij nog groter geworden is.
pi_127742478
Ehm, is dat tegenwoordig standaard, die suikertest? Hoor jullie er bijna allemaal over!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127742513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

I know maar goed nog 18wk ofzo. En daarna mag mijn breuk eindelijk dicht. Ik ben benieuwd of hij nog groter geworden is.
:* :*
pi_127742533
ik heb m vorige keer niet gehad..maarja..das ook alweer bijna 5 jr terug
pi_127742581
Volgens mij verschilt het per ziekenhuis of ze het standaard bij iedereen afnemen die test, of alleen op indicatie.
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:44:40 #127
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127742620
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:41 schreef DJMomo het volgende:
Ehm, is dat tegenwoordig standaard, die suikertest? Hoor jullie er bijna allemaal over!
Is standaard bij mijn verloskundige, alleen krijg ik 'm ook nog eens op indicatie :')
pi_127742640
Ik hoef volgens mij niet. Mijn suiker was bij de 2e keer prikken prima en ik heb tot nu toe geen grote baby in mijn buik.
pi_127742709
nou, ben benieuwd. we gaan het meemaken. zag al wel dat er tussen afgelopen december er nu ook al weer wat gewijzigd was bij mijn vk. Geen 30w groeiecho meer standaard. ik zeg: -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:48:46 #130
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127742783
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:46 schreef DJMomo het volgende:
nou, ben benieuwd. we gaan het meemaken. zag al wel dat er tussen afgelopen december er nu ook al weer wat gewijzigd was bij mijn vk. Geen 30w groeiecho meer standaard. ik zeg: -O-
Huh? Dat is ook apart.. Ik kreeg gisteren nog te horen dat er sowieso een groeiecho/liggingsecho wordt gedaan tussen 32 en 36 weken. Als ze 'op de hand' voelen dat het kindje wat groter is, doen ze de echo bij 32 weken, anders ergens ertussen.
pi_127742966
Stond bij de mijne niet meer op de site. "Natuurlijk maken we ook echo's. Je krijgt bij ons standaard 2 echo's aangeboden (termijnecho en 20 weken echo). Eventuele andere echo's zijn op medische indicatie." Weet zeker dat hier een half jaar terug ook nog 30w echo werd genoemd. Die had ik nl. 3 jaar geleden níet bij mijn vk. Had nog wel met 38w een echo na mijn ZH opname, omdat gyn twijfelde aan de ligging idd. Het joch lag al weken hetzelfde, but hey, who's complaining! :7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:04:41 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127743242
Ik krijg iedere keer een hele snelle echo ipv naar het hartje luisteren.
Ik zal de volgende keer eens vragen of ik ook nog een groeiecho krijg.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:15:26 #133
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127743620
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik krijg iedere keer een hele snelle echo ipv naar het hartje luisteren.
Ik zal de volgende keer eens vragen of ik ook nog een groeiecho krijg.
Dat is wel het verschil van de vk en de gyn, denk ik..?
Nja, mijn vk heeft geen eigen echo apparatuur, dus dat maakt het maken van een snelle echo al lastiger :+
pi_127743659
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:15 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is wel het verschil van de vk en de gyn, denk ik..?
Nja, mijn vk heeft geen eigen echo apparatuur, dus dat maakt het maken van een snelle echo al lastiger :+
De gyn wil idd bijna altijd wel een echo maken.
Ik kwam er laatst voor een afrondend gesprek, maar hoppaaa, moest toch even met de beentjes wijd :').
pi_127743836
kunnen ze lekker declareren he, die boefjes! :7
mijn vk heeft wel eigen echo ruimte, maar niet elke vk in die praktijk kan echo'en.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127743941
Oh wow jipster... Dat is wel hoog. gaf ze je se uitslag niet daar na de 2e keer prikken?
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:27:02 #137
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127743980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:16 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

De gyn wil idd bijna altijd wel een echo maken.
Ik kwam er laatst voor een afrondend gesprek, maar hoppaaa, moest toch even met de beentjes wijd :').
Ik had dat bij m'n eerste gesprek bij de gyn paar jaar geleden (hormonen waren wat in de war, dus afspraak gehad). Lekker, op maandag om 8:00 zonder enige voorbereiding (ik dacht dat het een gesprekje zou worden), hup benen wijd in de beugels :'). En de co die eerst mocht kijken en uitriep 'Ik zie geen baarmoeder!' was de kers op de taart, uiteraard
pi_127744057
_O- _O- _O- _O- _O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127744064
Hier ook vk met eigen echo apparatuur, maar moest toch naar star voor 20 weken echo en groei echo. Zo trouwens wel vragen of vk niet zelf de groei echo's kan doen in het vervolg. Krijg een beetje de zenuwen van de star mevrouwen :@
pi_127744118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:29 schreef Hilzillah het volgende:
Hier ook vk met eigen echo apparatuur, maar moest toch naar star voor 20 weken echo en groei echo. Zo trouwens wel vragen of vk niet zelf de groei echo's kan doen in het vervolg. Krijg een beetje de zenuwen van de star mevrouwen :@
de wie? wat? :?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127744124
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:27 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik had dat bij m'n eerste gesprek bij de gyn paar jaar geleden (hormonen waren wat in de war, dus afspraak gehad). Lekker, op maandag om 8:00 zonder enige voorbereiding (ik dacht dat het een gesprekje zou worden), hup benen wijd in de beugels :'). En de co die eerst mocht kijken die uitriep 'Ik zie geen baarmoeder!' was de kers op de taart, uiteraard
whahahahaha! Ik kan me je 'wtf' gezicht op dat moment zo indenken!
pi_127744157
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:30 schreef DJMomo het volgende:

[..]

de wie? wat? :?
Star. Is naam van echo bureau en je kan er ook terecht voor bloedprikken enzo.

Star Medisch Diagnostisch Centrum
pi_127744267
aha!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127744269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:25 schreef Hilzillah het volgende:
Oh wow jipster... Dat is wel hoog. gaf ze je se uitslag niet daar na de 2e keer prikken?
nee, het was echt bloedafname en die buisjes moeten dus eerst onderzocht in het lab en dat doen ze niet a la minute (helaas). Die 9.0 was van mijn eigen bloedsuikermeter apparaatje.

Ik krijg ook iedere keer een echo bij de gyn in het zkh. Maar de 20 wk echo besteden ze ook uit, gek eigenlijk.
pi_127744360
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:46 schreef DJMomo het volgende:
Goedzo, je verloskundige volgt netjes de richtlijnen uit de vakgroep op dus ;)
Er is een nieuw protocol voor het vervolgen van de foetale groei, in principe mag een groei-echo alleen nog op indicatie en niet standaard. En terecht als je t mij vraagt.
Maar ik begrijp best dat het leuk is om even baby te kijken, pretecho met 28 weken overwegen dan maar?
:)
pi_127744391
En jipster dat is jammer zeg :{ heb je tijdens je vorige zw.schap suiker gehad? 9 is wel wat hoog.
pi_127744513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er is een nieuw protocol voor het vervolgen van de foetale groei, in principe mag een groei-echo alleen nog op indicatie en niet standaard. En terecht als je t mij vraagt.
Maar ik begrijp best dat het leuk is om even baby te kijken, pretecho met 28 weken overwegen dan maar?
Nou, joepie voor de richtlijn volgen dan maar ;)
Ach, extra echo heb ik bij el Sjaak ook niet gehad, zal mij niet heel veel uitmaken eigenlijk.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127744525
quote:

[..]

:Y
Mijn vk legde het uit dat het echt veel te duur werd al de echo's en was niet echt nodig als standaard te doen.
We hebben met 30weken een pret echo gehad omdat ik nog een keer wou spieken O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127744683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:38 schreef mignonne het volgende:
En jipster dat is jammer zeg :{ heb je tijdens je vorige zw.schap suiker gehad? 9 is wel wat hoog.
Vorige keer bij de glucosetest waren de waarden niet afwijkend en hoefde er dus niks te gebeuren. Maar achteraf was J. 3100 gram bij 35 weken en bleek ie toch een suikerbaby en moest ie aan het infuus. Die test is dus echt een momentopname geweest en nu raden ze me aan om zelf, naast deze test, komende weken af en toe een dagcurve te prikken om toch in de gaten te houden. Ook als de uitkomst nu gewoon goed is. Want heb wel aardig verhoogde kans op diabetes vroeg of laat (moeder heeft het en door PCOS ook nog eens).
pi_127744710
De nieuwe richtlijn heeft idd als bijkomend voordeel het minder duur is. Echter, voor zover ik geleerd heb ik weet dus niet hoe dat in de praktijk gaat met verzekeraars! mogen we aan zwangeren maar 2 echo's aanbieden. Een termijn-echo en een SEO. Alle andere echo's zijn ofwel op medische indicatie ofwel voor eigen rekening van de zwangere.

In mijn stage praktijk vorig jaar kregen de dames daar de volgende echo's:
- intacte graviditeit rond 8 weken
- termijnecho rond 10 weken
- combinatietest indien gewenst rond 12 weken
- SEO rond 20 weken
- placentalocalisatie rond 30 weken
- groeiecho rond 32/34 weken
- liggingsecho rond 36 weken

Dat is allemaal onder de noemer medisch noodzakelijk gedeclareerd. Dat loopt de spuigaten uit natuurlijk. Als je bij de SEO al gezien hebt dat je zwangere haar placenta hoog op de achterwand heeft dan hoef je dat niet 10 weken later nog es te controleren. De meeste placenta's hebben geen pootjes.

Wat ik dan wel weer een beetje stom vond is dat ik vaak zie dat de combinatie-test en de termijnecho gecombineerd wordt. Voor de combinatietest moeten de meeste vrouwen 150 euro betalen, de termijnecho krijg je standaard vergoed, maar in dit geval dus niet. Ik vind dat persoonlijk niet zo netjes naar de cliënt toe als ik eerlijk ben. Ja het is goedkoper maar officieel niet echt de bedoeling natuurlijk.
pi_127744845
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:42 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Nou, joepie voor de richtlijn volgen dan maar ;)
Ach, extra echo heb ik bij el Sjaak ook niet gehad, zal mij niet heel veel uitmaken eigenlijk.
Hehe :D het is zo verleidelijk he die extra echo's, even snel naar binnen gluren O+

die richtlijn vind ik zelf erg positief. Iedere vrouw krijgt een individuele groeicurve voor haar kind en die wordt bijgehouden. Als het kind op die curve, op de eigen lijn dus, gaat afwijken dan wordt er actie ondernomen.
Het verwachte gevolg zal zijn dat de mama's van kindjes zijn die 'gewoon' klein zijn niet meer onnodig het ziekenhuis in hoeven met stress en echo's en klinische bevallingen etc. Hetzelfde geldt voor moeders waarvan we weten dat ze nu eenmaal een groot kind baren.
Aan de andere kant is de verwachting dat de kindjes die voorheen op de P80 groeiden en die nu ineens naar P50 afbuigen en daarna naar P30, en die dus officieel niet té klein zijn, dat die er nu wel uitgepikt worden in tegenstelling tot voorheen. Ik vind t een mooi systeem, in Engeland zijn er hele goeie resultaten mee geboekt.
pi_127744884
quote:

[..]

Gelukkig week mijn praktijk af en kreeg ik gewoon nog 2 groeiecho's na 30 weken. Anders waren we er niet achter gekomen dat ik zwangerschapssuiker had.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_127744947
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gelukkig week mijn praktijk af en kreeg ik gewoon nog 2 groeiecho's na 30 weken. Anders waren we er niet achter gekomen dat ik zwangerschapssuiker had.
Er word ook anders gemeten. Niet meer op de hand maar met de cm. Als het goed is zou je dan bij Bram ook gezien hebben dat zn groeicurve omhoog schoot.
pi_127745012
Bij Sjaak heb ik alleen termijn, nekpooi, 20w en (via gyn dus, zag hem ook niet aankomen) een liggingsecho gehad. Het was puur door mijn aanmelding in december, wat helaas niet gelopen is zoals gehoopt, en nu een half jaar later weer een aanmelding, dat ik zag dat in de tussentijd (zeggen en schrijven amper 3,5 jaar) dat de standaard al weer 2 keer gewijzigd. En dat was meer wat me opviel dan dat ik nu geen 30w echo meer ga krijgen ;)

Wel interessant, die background info mignonne!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127745018
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Er word ook anders gemeten. Niet meer op de hand maar met de cm. Als het goed is zou je dan bij Bram ook gezien hebben dat zn groeicurve omhoog schoot.
dat gebeurde pas laat! Ik had met 20 weken een uitgebreide echo vanwege de hartafwijking van leyla en bij 30 weken was er nog niets aan de hand... Pas bij 34 weken nam opeens die groei toe...

Ik had geen abnormale grote buik, en ook de gyn zat er behoorlijk naast met haar meting op de hand.
pi_127745046
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit, met de echo en dan omtrekken meten, of letterlijk met een meetlint? :@
pi_127745088
Ik had vorig jaar 4 echo's standaard. Met 8 weken, 12 weken, 20 weken en met 36 weken.
Alleen de 20 weken echo werd niet door de verloskundigepraktijk gedaan, maar ergens anders.
Oh en als ik een combinatietest had gewild was dat volgens mij ipv die echo met 12 weken, moest ook ergens anders.

Bij mn eerste zwangerschap had ik er 2. Termijnecho met 9 weken, wilden ze rond de 10 weken voor als je een combinatietest wilde. En een 20 weken echo, allebei ergens anders. Maar mn vk deed toen nog geen echo's.
pi_127745094
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat gebeurde pas laat! Ik had met 20 weken een uitgebreide echo vanwege de hartafwijking van leyla en bij 30 weken was er nog niets aan de hand... Pas bij 34 weken nam opeens die groei toe...
Ja, dit is wrs bij mijn eerste ook geweest, met 20 wk p50, en die suikertest niks aan de hand, en toch bij geboorte 35 weken ineens wel! Daarom zijn die suikertesten enzo ook niet erg handig als ze eenmalig zijn lijkt me.. en zegt het niet altijd wat als je de eerste twee trimesters een normale groei hebt.
pi_127745106
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja maar je bent toen ook pas vanaf 36 weken in de hele suiker molen geweest toch?
Als je nu de groeicurve zou maken zou je dus zien dat hij tot en met 30 weken netjes zijn lijntje volgt en daarna flink omhoog gaat. Dan is het dus niet wezenlijk anders. Grote buik of niet zegt niet perse veel, op t oog kun je meestal geen groei schatten, extremen daargelaten.

En gyns en schattingen tsja :P
pi_127745157
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja maar je bent toen ook pas vanaf 36 weken in de hele suiker molen geweest toch?
Als je nu de groeicurve zou maken zou je dus zien dat hij tot en met 30 weken netjes zijn lijntje volgt en daarna flink omhoog gaat. Dan is het dus niet wezenlijk anders. Grote buik of niet zegt niet perse veel, op t oog kun je meestal geen groei schatten, extremen daargelaten.

En gyns en schattingen tsja :P
Klopt ja... tm de 30 weken was alles gewoon volgens boekje... Pas bij de allerlaatste check kon ik meteen door naar de gyn, want buikje p100... En binnen 2 weken ingeregeld met insuline... Kan zoiets zo laat ontstaan?
pi_127745171
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:57 schreef Jipster het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit, met de echo en dan omtrekken meten, of letterlijk met een meetlint? :@
Met het meetlint wordt de hoogte van de baarmoeder gemeten, van de rand van je schaambotje tot de bovenrand van je baarmoeder.
pi_127745204
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Met het meetlint wordt de hoogte van de baarmoeder gemeten, van de rand van je schaambotje tot de bovenrand van je baarmoeder.
dat is toch standaard? Bij alle 3 de zwangerschappen werd dat elke afspraak gedaan...
pi_127745225
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Klopt ja... tm de 30 weken was alles gewoon volgens boekje... Pas bij de allerlaatste check kon ik meteen door naar de gyn, want buikje p100... En binnen 2 weken ingeregeld met insuline... Kan zoiets zo laat ontstaan?
ja hoor dat kan. Juist diabetes is erom bekend dat het ineens kan ontstaan. Het betekent dus zeker niet dat je daar al 10 of 15 weken mee rond liep zonder dat iemand iets gemerkt heeft.
pi_127745248
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja hoor dat kan. Juist diabetes is erom bekend dat het ineens kan ontstaan. Het betekent dus zeker niet dat je daar al 10 of 15 weken mee rond liep zonder dat iemand iets gemerkt heeft.
En het is zo raar! Het is ook opeens weer weg...
pi_127745256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar dat doen ze toch altijd?
Tenminste bij Floris kan ik me herinneren dat ze t deden, bij Elise weet ik t niet meer (raar geheugen).

Oh en bij Floris had ik een groeiecho ook nog, omdat zn mn baarmoeder groot.vonden. bleek achteraf aan mn navel te liggen :')
pi_127745318
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat is toch standaard? Bij alle 3 de zwangerschappen werd dat elke afspraak gedaan...
Nee is niet standaard. Het hoort er officieel wel bij maar gebeurd meestal niet. Er zijn praktijken die dit standaard doen maar de meesten doen dat tegenwoordig niet meer. De hoogte van de baarmoeder wordt op de zw.schapskaart in principe genoteerd aan de hand van anatomie 3/4 nx 1/2 nx, 1/3 sn dat werk, dat was leidend. Waar ze nu naar toe willen is dat die cm's dus leidend worden, en dat die cm's uitgezet worden in een individuele groeicurve, en dat laatste is dus nieuw.
pi_127745356
Bovendien mag de groei maar 1 keer gemeten worden en moet ie blind gemeten worden, dus met de getallen kant naar beneden.
Bij mijn grootste gebeurde dat met cm's ook nog regelmatig, niet altijd. Maar dan gebeurde het ook wel es dat ie 3 keer overgemeten wordt tot ze een maat had die volgens haar klopte ofzo, tsja :')
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:04:41 #168
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127745366
Ik heb geen meetlint gezien tijdens mijn beide zwangerschappen.
pi_127745387
:+ Ik heb dus nog nooit een cm/meetlint om mijn buik gehad. Eerste zw niet, en tot nu toe ook niet. Metingen altijd met echo of met handen voelen aan buik en zoveel vingers boven/onder navel dat de bm dan ligt.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:05:55 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127745420
Bij mij bij beide altijd. :Y
pi_127745471
Bij mij dus bij mn eerste meestal wle, bij mn tweede niet.
Bij stage in mn eerste jaar deed 1 verloskundige het wel, de andere 3 niet. Bij stage in jaar 2 deed ze het niet maar die deed wel meer neit :') en in het ziekenhuis gebeurd het helemaal niet.
pi_127745546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:07 schreef mignonne het volgende:
en in het ziekenhuis gebeurd het helemaal niet.
Dat verklaart een hoop :+

Ik dacht serieus dat ik je grapje niet begreep ofzo :@
pi_127745649
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:09 schreef Jipster het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop :+

Ik dacht serieus dat ik je grapje niet begreep ofzo :@
:D_!

nouja ik ben dus wel benieuwd hoe dat straks gaat werken tussen ziekenhuis en eerstelijns praktijk.

Dat de verloskundige zeg maar keurig een groeicurve bijhoud, ziet dat het kind van P30 naar P80 gaat in 2 weken, doorstuurt en aldaar gaat de gynaecoloog op de hand voelen, die voelt een stand baarmoeder conform de normale termijn en die meet een buikje op P80, iets aan de grote kant maar niet bijzonder verder, hopsekee terug naar de verloskundige.

De verloskundigen moeten denk ik dus ook hun vraagstelling aan de gyn heel duidelijk gaan doen en alle curves erbij gaan geven en zulks.
pi_127745737
Ja inderdaad, dat lijkt me wel een uitdagende samenwerking, want beiden een eigen werkwijze en soms misschien zienswijze en dat moet er goed gecommuniceerd en overlegd worden etc.

De gyn houdt trouwens ook een curve bij, want die liet ze vandaag zien, tot nu toe p50 en dan geschat gewicht etc. Maar nu met 23 weken, dacht ik alleen, jaja we zullen wel eens zien als ik een week of 10/15 verder ben. Niets zo onvoorspelbaar als groei :7
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:17:29 #175
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127745818
De hoogte van mijn bm is nog nooit gemeten, vreemd echt al die verschillen :+
pi_127745864
hehe psies :D

ik vind het vooral sneu ook voor al die moeders van kindjes die gewoon klein zijn. Die dan een heel medisch traject ingaan met allerlei toeters en bellen, terwijl hun vorige kind klein was, zij zelf en haar partner klein waren, alle broers en zussen klein waren enz enz.

Tijdens mn laatste stage op de couveuse-afdeling lag er dus een baby'tje die direct na de (vaginale) bevalling weggehaald was bij moeder en in de couveuse geplaatst was een verdieping hoger. Reden, het kind viel onder de P10.

Tsja :') een a terme, gezond kind, deed het verder goed op de P8 ongeveer, en vader en moeder van aziatische afkomst. Moeder zat in een rolstoel maar zag er ieniemini uit en vader was een behoorlijk stuk kleiner dan ik ben, en ik ben 1,68m. Zo'n kind ga je toch niet direct bij moeder weghalen? :o
Die is na een paar uur ook weer de afdeling afgebonjourd door het hoofd, daar zijn we niet voor hoor.
  donderdag 13 juni 2013 @ 12:55:52 #177
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127747057
Hoe bizar dat er zoveel verschillen zitten tussen ziekenhuis-vk en per ziekenhuis-per vk :o

Bij werd gisteren m'n baarmoeder zowel op de hand als met het meetlint gemeten. De hoogte v/d baarmoeder werd tot nu toe sowieso elke keer gevoeld, maar dit was de 1e keer met het meetlint. 20 cm, voor degene die het interesseert :+ Kwam uit op 24 weken iig.
pi_127747122
Jee wat een verschillen inderdaad zeg. Hier nu 35 wkn en een beetje, geen meetlint of suikerdrankje gezien. Wel een keertje extra ijzer geprikt omdat ik sterretjes zag. Wij komen net bij het echocentrum vandaan en ik had gelijk, hoofdje boven. Ze ligt in een onvolkomen stuit wat inhoudt dat haar hoofdje onder mijn borst ligt, ruggetje aan de zijkant en beide beentjes aan de andere zijkant. Kontje in mijn bekken.
Morgenochtend een afspraak om de opties te bespreken, met als eerste keuze gaan we voor het draaien (uitwendige versie) of niet? Mijn vriend heeft zoiets van hoppa, doen we effe! Ik had al wat gelezen maar dat waren de beruchte internetspookverhalen denk ik. Later mijn moeder nog even gesproken, werkt met artsen en dus ook met gyneacologen, en die was helemaal niet positief over versiepogingen. Ook heel veel van de artsen met wie ze gekletst had erover hadden gezegd dat zij voor niet draaien zouden gaan. Moeilijk!
Als we gaan voor een draaipoging dan zou die volgende wk vrijdag plaatsvinden. Er was nog een normale hoeveelheid vruchtwater en geen afwijkende maten bij de baby. De echoscopiste (tevens vk) gaf een draaipoging bij ons 50-50 kans van slagen. Percentages die je op internet leest zijn meestal wat lager.
pi_127747236
Wow... Er speelt zich achter de schermen nog een heel spektakel af aan regels enzo. Daar denk je eigenlijk niet bij na als je daar op de 'patienten' stoel zit. Fijn dat we hier toch de inside information krijgen!

Ik moet de verzekering dan wel een fortuin kosten. Ik moet volgende week weer voor een groei echo. :@
pi_127747362
ohjee, spannend kiwi. lijkt me een hele moeilijke beslissing. Onvolkomen stuit is natuurlijk bevallen niet mogelijk (gok ik zo?)

hillzillah, ik kan online inloggen op mijn verzekering, en alle declaraties inkijken. heul interessant. kan je vertellen dat een kuurtje misoprostol overigens niet vergoed wordt -O- à 25 euro ofzo. Vinnik heul raar eigenlijk. Net als de kosten voor bloedonderzoek in zwangerschap en de ambulance rit die ik tijdens bevalling van Sjaak nodig had.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:08:44 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127747441
Hillz, kan me goed voorstellen dat je het vertrouwen in Star kwijt bent trouwens :*
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:09:24 #182
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127747457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 12:19 schreef mignonne het volgende:
hehe psies :D

ik vind het vooral sneu ook voor al die moeders van kindjes die gewoon klein zijn. Die dan een heel medisch traject ingaan met allerlei toeters en bellen, terwijl hun vorige kind klein was, zij zelf en haar partner klein waren, alle broers en zussen klein waren enz enz.

Tijdens mn laatste stage op de couveuse-afdeling lag er dus een baby'tje die direct na de (vaginale) bevalling weggehaald was bij moeder en in de couveuse geplaatst was een verdieping hoger. Reden, het kind viel onder de P10.

Tsja :') een a terme, gezond kind, deed het verder goed op de P8 ongeveer, en vader en moeder van aziatische afkomst. Moeder zat in een rolstoel maar zag er ieniemini uit en vader was een behoorlijk stuk kleiner dan ik ben, en ik ben 1,68m. Zo'n kind ga je toch niet direct bij moeder weghalen? :o
Die is na een paar uur ook weer de afdeling afgebonjourd door het hoofd, daar zijn we niet voor hoor.
Nathan was p3 oid en die hebben we thuis kunnen houden. En idd met Lauren het traject in, krijg je zowaar van alle stress een 7 ponder :D
pi_127747491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:05 schreef DJMomo het volgende:
ohjee, spannend kiwi. lijkt me een hele moeilijke beslissing. Onvolkomen stuit is natuurlijk bevallen niet mogelijk (gok ik zo?)

hillzillah, ik kan online inloggen op mijn verzekering, en alle declaraties inkijken. heul interessant. kan je vertellen dat een kuurtje misoprostol overigens niet vergoed wordt -O- à 25 euro ofzo. Vinnik heul raar eigenlijk. Net als de kosten voor bloedonderzoek in zwangerschap en de ambulance rit die ik tijdens bevalling van Sjaak nodig had.
Ik geloof dat ik haast dood blijf als ik daar naar ga kijken. ga er maar van uit dat ik mijn volledige eigen risico op ga maken :D
pi_127747605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:08 schreef GotC het volgende:
Hillz, kan me goed voorstellen dat je het vertrouwen in Star kwijt bent trouwens :*
Vroeg of vk de groei echo niet kon doen maar moest toch naar star. Zo maar even bellen voor afspraak.
pi_127747614
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:10 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik haast dood blijf als ik daar naar ga kijken. ga er maar van uit dat ik mijn volledige eigen risico op ga maken :D
:')

nouja, ik ga er weer vandoor. Nichtje moreel onderstuenen bij uitslag HAVO examen. Schaap is alleen thuis. en ik vind dat zíelig. :') horrormonen ofzo :')
Tot over een weekie or so :W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127747657
DJMomo: Heb me net laten vertellen dat deze ligging de enige stuitligging is waarmee je vaginaal kunt bevallen.
pi_127747683
oh, ok. zou je dat aandurven?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127747948
Daar hebben ze genoeg heerlijke pijnstillers voor toch? ;)
Bedoel, zeer doen gaat het toch wel. Een gewone bevalling, een stuitbevalling of een keizersnede. Liefst zonder pijnstilling maar er staat al genoteerd dat ik anders remifentanil wil. Zolang ze maar goed in de gaten houden of de baby zo'n bevalling aan kan en ze laagdrempelig zijn vwb overgaan tot kz.
pi_127748088
Ik verbaas me over deze zwangerschap, het gaat allemaal voorlopig zonder pijn en moeite..en sneeeeeel! (morgen wk 28), t enige is dat bloedverlies (wat nu al 6 dagen is gestopt!) Als dit zo blijft, mag ik alsnog terug naar VK en thuis bevallen :)
pi_127748232
Dat zou super zijn!!!
pi_127748257
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik verbaas me over deze zwangerschap, het gaat allemaal voorlopig zonder pijn en moeite..en sneeeeeel! (morgen wk 28), t enige is dat bloedverlies (wat nu al 6 dagen is gestopt!) Als dit zo blijft, mag ik alsnog terug naar VK en thuis bevallen :)
Yay wat een goed nieuws!
pi_127748331
goed nieuws KD!
pi_127748340
@kiwi moeilijke beslissingen hoor. Bij een onvolkomen stuit mag volgens mij een vaginale bevalling wel. Dan komt eerst het kontje. Maar alleen als je bij de 1e geen ks of totaalruptuur gehad hebt. In ieder geval dat is in mijn z-huis zo. Hier ook nog nooit een meetlint gezien of iemand die voelde waar mijn bm ligt. Bij de 1e voelde de vk wel hoe hoog mijn bm lag.

Hilz succes met je groeiecho

KD hopelijk blijf je nu zonder bloed zodat je terug naar de vk mag en thuis bevallen. Wil je zo graag thuis bevallen?

Momo succes voor je nichtje is toch spannend zo'n dag
pi_127748401
ow en kiwi, mijn vk was ook niet enthousiast over draaipogingen.
pi_127748520
FR; klopt hiermee zou je gewoon mogen bevallen. En dan inderdaad kontje eerst. Enig idee waarom je vk niet zo positief was over draaien? Ik slok alle info die ik kan krijgen in ne op hoor!!! Ik weet gewoon echt ff niet wat ik kiezen moet, mss denk ik er teveel over na en moet ik het gewoon doen. Als het lukt is alles een stuk gemakkelijker en minder risico's. Als het lukt... Wat een rotkeuze!
pi_127748908
ik schrijf vk..bedoelde gyn.

Hij zij dat een kindje vaak niet voor niks zo ligt en dar als het draaien al lukt het nog al eens risico's met zich mee kan brengen ivm navelstreng die om dingen heen kan zitten enzo
pi_127749065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:42 schreef Kiwisoep het volgende:
FR; klopt hiermee zou je gewoon mogen bevallen. En dan inderdaad kontje eerst. Enig idee waarom je vk niet zo positief was over draaien? Ik slok alle info die ik kan krijgen in ne op hoor!!! Ik weet gewoon echt ff niet wat ik kiezen moet, mss denk ik er teveel over na en moet ik het gewoon doen. Als het lukt is alles een stuk gemakkelijker en minder risico's. Als het lukt... Wat een rotkeuze!
Het is gewoon moeilijk ik ken succes verhalen en verhalen waarbij draaien niet lukte. Geen een verhaal met slechte afloop. (due zijn er heus genoeg alleen niet gehoord gelukkig). En ik ken er meerdere die een stuit bevalling succesvol hebben volbracht.
Bij Ean heb ik er wel over nagedacht maar de beslissing werd gemaakt voor mij. Nu denk ik er in mijn achterhoofd weleens aan omdat deze ook in stuit ligt. En ik weet dat het nog vroeg in de zw is maar dit is nr 2 die precies hetzelfde ligt.

En ook in mijn hoofd speelt een kindje ligt waarschijnlijk met een reden zo maar wat die reden dan is dat weet ik niet.
  donderdag 13 juni 2013 @ 13:59:23 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127749154
Super, KD! *O* Hoop dat het wegblijft!

Kiwi, lastige beslissing dus. Hoop dat je een keuze kan maken die voor jou goed is. Of eigenlijk hoop ik nog meer dat je kindje spontaan gaat draaien :P
pi_127749200
Kiwi, je kunt ook moxa proberen, daar heb ik veel goede verhalen over gehoord.
pi_127749820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 13:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik schrijf vk..bedoelde gyn.

Hij zij dat een kindje vaak niet voor niks zo ligt en dar als het draaien al lukt het nog al eens risico's met zich mee kan brengen ivm navelstreng die om dingen heen kan zitten enzo
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo dacht "een kindje ligt niet voor niets zo"
maar inmiddels weet ik dat het vaak gewoon toeval is dat het kindje zo ligt. Als het kind echt niet voor niets zo ligt dan zijn er over t algemeen bijkomende problemen, zoals een afwijkende baarmoedervorm, een vleesboom of een placenta die onderop in de weg liggen.

Dat de navelstreng om dingen kan zitten mwah. Er wordt een echo gemaakt voorafgaand aan de draaipoging om na te gaan of er zaken zijn waardoor er geen draaipoging mag plaatsvinden, de navelstreng wordt daarbij ook bekeken, waar ligt ie, hoe ligt ie, niet om t nekje enz enz. Er zijn voorwaarden aan de termijn waarop t gebeurt, de grootte van t kind, hoeveelheid vruchtwater enz.

Tijdens de draaipoging zijn er meerdere mensen paraat voor zowel vrouw als baby.
Als je een negatieve bloedgroep hebt en je kindje is positief krijg je anti-D na de draaipoging, uit voorzorg. En na afloop van de poging wordt er weer een echo gemaakt om de zaken zoals oa navelstreng te controleren.
Er zijn ook kindjes die de hele zw.schap in stuit lagen en met 37 weken weer terug draaien naar hoofdligging. Lagen die dan al die tijd in stuit voor een reden of zijn ze gewoon een beetje traag van begrip? Je weet het soms gewoon niet, meestal is het echt puur toeval dat een kind zo ligt.

Billen eerst is idd t gunstigst om vaginaal van te bevallen, verder maakt geschat gewicht wel iets uit en of het de eerst of een volgend kind is. Voor jezelf moet je afwegen wat voor jou belangrijk is. Een keizersnede geeft niet alleen risico's voor jezelf en een langer en soms zwaarder herstel. maar een keizersnede heeft ook behoorlijke gevolgen voor een volgende zwangerschap (vanaf 36 weken gyn, klinische bevalling aan t ctg, enz).

Moxa kun je doen je kunt ook dat truukje op handen en knieën doen. Ik zou voor je na moeten zoeken hoe lang en hoe vaak je dat moet doen, maar t komt erop neer dat je dagelijks een poosje op handen en knieën bivakkeert zodat je kindje de meeste ruimte heeft om alsnog te draaien. Het zijn allemaal een beetje huis- tuin- en keukentruukjes maar wel uit de categorie baat t niet dan schaadt t niet.
  donderdag 13 juni 2013 @ 14:17:24 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127749909
Is er een bepaald termijn waarbij 'verwacht' wordt dat het kindje in hoofdligging ligt en dus hopelijk niet meer gaat draaien?
pi_127749958
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo dacht "een kindje ligt niet voor niets zo"
maar inmiddels weet ik dat het vaak gewoon toeval is dat het kindje zo ligt. Als het kind echt niet voor niets zo ligt dan zijn er over t algemeen bijkomende problemen, zoals een afwijkende baarmoedervorm, een vleesboom of een placenta die onderop in de weg liggen.

Dat de navelstreng om dingen kan zitten mwah. Er wordt een echo gemaakt voorafgaand aan de draaipoging om na te gaan of er zaken zijn waardoor er geen draaipoging mag plaatsvinden, de navelstreng wordt daarbij ook bekeken, waar ligt ie, hoe ligt ie, niet om t nekje enz enz. Er zijn voorwaarden aan de termijn waarop t gebeurt, de grootte van t kind, hoeveelheid vruchtwater enz.

Tijdens de draaipoging zijn er meerdere mensen paraat voor zowel vrouw als baby.
Als je een negatieve bloedgroep hebt en je kindje is positief krijg je anti-D na de draaipoging, uit voorzorg. En na afloop van de poging wordt er weer een echo gemaakt om de zaken zoals oa navelstreng te controleren.
Er zijn ook kindjes die de hele zw.schap in stuit lagen en met 37 weken weer terug draaien naar hoofdligging. Lagen die dan al die tijd in stuit voor een reden of zijn ze gewoon een beetje traag van begrip? Je weet het soms gewoon niet, meestal is het echt puur toeval dat een kind zo ligt.

Billen eerst is idd t gunstigst om vaginaal van te bevallen, verder maakt geschat gewicht wel iets uit en of het de eerst of een volgend kind is. Voor jezelf moet je afwegen wat voor jou belangrijk is. Een keizersnede geeft niet alleen risico's voor jezelf en een langer en soms zwaarder herstel. maar een keizersnede heeft ook behoorlijke gevolgen voor een volgende zwangerschap (vanaf 36 weken gyn, klinische bevalling aan t ctg, enz).

Moxa kun je doen je kunt ook dat truukje op handen en knieën doen. Ik zou voor je na moeten zoeken hoe lang en hoe vaak je dat moet doen, maar t komt erop neer dat je dagelijks een poosje op handen en knieën bivakkeert zodat je kindje de meeste ruimte heeft om alsnog te draaien. Het zijn allemaal een beetje huis- tuin- en keukentruukjes maar wel uit de categorie baat t niet dan schaadt t niet.
En als het het 2e kindje is dat zo ligt? Kan de ligging bij mij wederom laag in de buik er iets mee te maken hebben? Nu ligt mijn placenta ook laag maar bij Ean volgens mij niet.

@kiwi mijn voetreflextherapeute gaf ook aan dat ze een kindje kunnen "uitnodigen" om te draaien. Geen idee of het werkt maar schadelijk is het niet volgens mij.
pi_127750046
Dat kan mignonne..ik zeg ook niet dat wat hij zegt waar is. maar denk dat er in bepaalde gevallen wel een kern van waarheid in zit. D heeft vanaf het begin in een stuit gelegen..nooit anders. En op de eerste echo had mijn baarmoeder ook een redelijk rare vorm..tenminste dat viel mijn VK toendertijd op.

Maar ik denk dat ook dit geen exacte wetenschap is..
Er zijn uiteenlopende meningen en ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen :) (dus je niks aan moet laten praten door anderen!)
pi_127750055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:17 schreef GotC het volgende:
Is er een bepaald termijn waarbij 'verwacht' wordt dat het kindje in hoofdligging ligt en dus hopelijk niet meer gaat draaien?
36 weken is wel de termijn waarop je wil dat een kindje goed ligt, voornamelijk omdat je dan nog iets kunt doen en omdat de kans dan beduidend kleiner wordt dat ze nog spontaaan draaien.
pi_127750101
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat kan mignonne..ik zeg ook niet dat wat hij zegt waar is. maar denk dat er in bepaalde gevallen wel een kern van waarheid in zit. D heeft vanaf het begin in een stuit gelegen..nooit anders. En op de eerste echo had mijn baarmoeder ook een redelijk rare vorm..tenminste dat viel mijn VK toendertijd op.

Maar ik denk dat ook dit geen exacte wetenschap is..
Er zijn uiteenlopende meningen en ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen :) (dus je niks aan moet laten praten door anderen!)
Dat sowieso! :Y

En als jouw baarmoeder een rare vorm heeft dan is dat dus wel een van die uitzonderingen waar k het over had :D maar daar mag je bij mijn weten ook geen draaipoging bij uitvoeren.

Geen idee FR.
pi_127750177
naja na de eerste keer is er niks meer over gezegd...dus geen idee of dat mee heeft gespeeld. Dit keer zag hij er ook heel anders uit :)
pi_127751425
compleet OT, maar voor wie het wil weten: het schaap is geslaagd, en ik zat te grienen. Emotionele incontinentie FTW! :Y)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127751651
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:58 schreef DJMomo het volgende:
compleet OT, maar voor wie het wil weten: het schaap is geslaagd, en ik zat te grienen. Emotionele incontinentie FTW! :Y)
*O*
pi_127752334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 14:58 schreef DJMomo het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaa!! *O*

Okay, ik heb dus ook nog een über domme vraag.

Als een mens ondersteboven hangt dan wordt dat op een gegeven moment bijzonder onprettig...

Als kindjes in de buik weken zo niet maanden ondersteboven hangen, hoe voelen die zich dan?
pi_127752420
goeie vraag. vroeg ik me ook laatste af! al dobberen die gasten natuurlijk wel he....
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127752502
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:25 schreef DJMomo het volgende:
goeie vraag. vroeg ik me ook laatste af! al dobberen die gasten natuurlijk wel he....
Juist... ik weet niet of ondersteboven in water hangen anders is. Ik heb nog nooit lang ondersteboven in't zwembad gehangen :D
pi_127752702
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:23 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa!! *O*

Als een mens ondersteboven hangt dan wordt dat op een gegeven moment bijzonder onprettig...

Als kindjes in de buik weken zo niet maanden ondersteboven hangen, hoe voelen die zich dan?
Dat vraag ik me ook serieus al heel lang af _O-

Heldin dat je het vraagt O+.
pi_127752722
Trouwens, dat 'watten in je hoofd'-gevoel in het begin, gaat dat nog over en zo ja, wanneer? :').
Ik voel me echt dom :@.
  donderdag 13 juni 2013 @ 15:34:37 #214
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_127752765
quote:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa!! *O*

Ik vraag me af of het evenwichtsorgaantje van het kindje al volledig ontwikkeld is. Daarnaast "zwemt" hij natuurlijk in je buik. Als je in het water ligt, heb je daar ook minder last van volgens mij :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_127752806
Ik heb me de hele zwangerschap zo gevoeld Zand, en binnen een week na de bevalling was het over. Ik had al moeite met het opstellen van een boodschappenlijstje :') Bijna iedereen herkent het watten-in-'t-hoofdgevoel, maar ik kon echt met moeite normaal functioneren en achteraf vind ik dat denk ik het lastigst van de hele zwangerschap. Dat ik meer dan een half jaar half-idioot ben geweest :D

En op z'n op in het water heb je dat gevoel zelf ook minder geloof ik!
pi_127752839
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb me de hele zwangerschap zo gevoeld Zand, en binnen een week na de bevalling was het over. Ik had al moeite met het opstellen van een boodschappenlijstje :') Bijna iedereen herkent het watten-in-'t-hoofdgevoel, maar ik kon echt met moeite normaal functioneren en achteraf vind ik dat denk ik het lastigst van de hele zwangerschap. Dat ik meer dan een half jaar half-idioot ben geweest :D

En op z'n op in het water heb je dat gevoel zelf ook minder geloof ik!
Bemoedigend :'). Ik ben deze week al drie keer naar de supermarkt geweest, terwijl ik normaal alles in één keer inkoop. En nu ben ik alsnog dingen vergeten dus straks maar nog eens gaan :')!
pi_127752859
HEE! Je bent uit de kast!!! *O* *O*
pi_127752864
En ik maar denken dat ik de enige was met deze vreemde vraag :D
pi_127752916
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:37 schreef Suikertante het volgende:
HEE! Je bent uit de kast!!! *O* *O*
Ja, en het is echt waar O+.
pi_127753056
quote:
12s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef zandsculptuur het volgende:
Staat daar die 2-3 voor? Dat het 2-3 kinderen zijn? :o
:D _O-
pi_127753137
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:38 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ja, en het is echt waar O+.
*O* *O* Wil je in de OP?
pi_127753213
Eigenlijk wel, maar ik wacht nog even tot het wat minder pril is ;).
pi_127753763
Jeeee djmomo, wat fijn dat ze geslaagd is!
Mignonne wat fijn dat je zoveel info hebt, dankjewel! Voordat het aan de orde was had ik ook zoiets van dat kindje ligt niet voor niks zo. Nu lijkt het erop dat ik geen rare vorm bm heb, placenta ligt mooi, kindje heeft normale afmetingen. Niks waaruit blijkt dat ze een reden heeft. Kortom, ze is gewoon een beetje 'vergeten' te draaien (offfff.... ze wilde niet zo lang op ze kop hangen! Stuitbabys snappen het!).
Ik denk dat moxa en dat (yoga toch?)standje niet voor ons gemaakt is. Ik zou niet weten hoe ik nog uit die soort van kleermakerszit moet komen whaha.
Zou je iemand aanraden om een draaipoging te doen mignonne? De vk was zeer positief maar vond het ook bijna vanzelfsprekend dat we het zouden doen, en dat vond ik niet zo vanzelfsprekend :)
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:05:20 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_127753926
quote:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa!! *O*

Haha, mijn man vraagt dit zich ook al maanden af :P Hij heeft het ook gevraagd aan de verloskundige, maar die had er helaas geen goed antwoord op.
  donderdag 13 juni 2013 @ 16:12:33 #225
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_127754252
Kiwisoep, ik weet niet zoveel over draaipogingen, maar las net dit interview met een gynaecoloog. Weet niet of je 'm al kent?
pi_127755261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:33 schreef zandsculptuur het volgende:
Trouwens, dat 'watten in je hoofd'-gevoel in het begin, gaat dat nog over en zo ja, wanneer? :').
Ik voel me echt dom :@.
Bij mij niet, maar ik ken er zat bij wie het wel wegtrok. Zegt dus niets!

En wat goed!! *O* Hoe ver ben je?

Kiwi, op handen en knieën is toch geen yogastandje? Niets moeilijks aan, en bij het overeind komen moet je man anders even helpen. Ook moxa is alles behalve ingewikkeld.
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:05:24 #227
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127756066
Hoi ladies!

Ik dacht idd ook dat het 'gewoon' op handen en knieen was en dat een paar keer proberen.

Hier heeft Robinson ook heel lang in stuit gelegen, of iig bij de controles lag ze zo. Uiteindelijk heb ik bij de laatste afspraak bij de vk een echo gehad met 34 weken en toen lag ze goed. En bij 36 weken liggingsecho in het ziekenhuis en toen lag ze ook goed.
Maar ja, toen kwam het 'grote baby' verhaal op de proppen, waardoor ik afgelopen dinsdag weer een echo heb gehad. (Om nog maar ff het echoverhaal van eerder deze dag aan te halen). Robinson kwam qua buikmeting uit op P97. Bij de vorige echo ook en daarvoor lag ze altijd keurig gemiddeld. En ik heb geen zwangerschapsdiabetes, dus daar ligt het niet aan. En ik heb dus ook geen test hoeven doen met een drankje.

Ik wilde vandaag de laatste kleine dingetjes halen voor in m'n tas, dextro enzo, maar T. heeft dus al sinds gisteravond vette koorts. Dus de hele dag geen kant op.
Komt nota bene ook nog de buurvrouw vertellen dat haar dochtertje ziek is en allemaal vlekjes heeft en dus bang was voor evt. de 5de ziekte. En ik ben vorige week bij hun geweest. :')
Net maar ff de vk gebeld en die belt me zometeen terug.
Het is dus niet zeker dat haar dochtertje het heeft, maar argh, die onzekerheid had ik nu ff geen zin in.

Oh ja, bij deze meld ik me gelijk ook maar! Met baby in buik!
pi_127757069
Oh bah elmo! een ziek kindje terwijl je op je eindje loopt is klote! Kan het kwaad nu je al zo ver bent?
pi_127757145
Ik ging pas op handen en knieen toen ik aanvoelde dat hij wilde draaien. ik had echt een beknellend gevoel in mn maag en daarna moest ik overgeven
pi_127757244
Thanks Sylver_! Duidelijk stukje. Ik denk dat ik ern keuze heb gemaakt/kan maken.
Hangt nog ff af van de nieuwe ingo die wr morgenochtend krijgen bij het horen van de opties. Maar zoals ik er nu over denk zou ik zeggen dat ze heel laagdrempelig mogen proberen te draaien. Lukt het niet, handen van mijn buik af en dan gaan we naar huis!
  donderdag 13 juni 2013 @ 17:51:42 #231
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127757530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 17:39 schreef Hilzillah het volgende:
Oh bah elmo! een ziek kindje terwijl je op je eindje loopt is klote! Kan het kwaad nu je al zo ver bent?
De vk heeft nog niet teruggebeld. Ze dacht van niet, maar zou het voor de zekerheid ff nakijken en me bellen.

En gelukkig heeft mijn eigen kind het iig niet. Ze is dan wel ziek, maar ze heeft niet de 5de ziekte.

KD, voelde je toen echt aan dat 'ie wilde gaan draaien?! En dat je toen dus op handen en knieen 'moest'.
pi_127762438
Dat gevoel wat KD omschrijft herken ik wel.... Ik ging dan wel niet op handen en voeten maar misselijk tot de max! Gyn zei daarna dat O. idd heeft proberen te draaien op die momenten.. Alleen lagen haar billen al helemaal vast ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_127767101
Lastige keuzes kiwi. Toch wel fijn dat je zo veel tips van iedereen hier krijgt.

Elmo heeft de vk al gebeld? Hoop dat je dochter snel beter wordt.
pi_127767859
Egopost:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127767888
:( kut ziekte :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127767931
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:51 schreef Hilzillah het volgende:
Egopost:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat naar en wat moeilijk zeg.
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:55:26 #237
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_127768119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:51 schreef Hilzillah het volgende:
Egopost:
SPOILER
Wat erg ;(
pi_127768391
Het zat er aan te komen. Ging erg bergafwaards. Maar als het dan eenmaal zo is.... Bah...
pi_127768531
... ;(
Wat erg hil...
pi_127768563
Wat vreselijk Hilz! :*
pi_127768744
Bah wat vreselijk hill :'(
pi_127768870
Jeetje Hilz, wat erg. Sterkte!
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:11:00 #243
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127768998
Shitzooi. Sterkte Hillz.
pi_127769254
Hillz wat ontzettend erg!! Sterkte!
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:14:51 #245
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127769273
Oh Hillz..wat enorm klote :( :'( Sterkte..
pi_127769304
Wat vreselijk hilz, sterkte
pi_127769961
Ja heel fijn alle reacties martine!
Hilzillah, sterkte!
pi_127770780
Kiwi ik denk dat je ikke bedoeld? ;)
pi_127771437
Thanks all :* Lief...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 06:46:31 #250
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127778173
Ach hillz, dat zal er hard inhakken, wat enorm verdrietig.

Planeet eigen wereld.....
Ik heb sinds gisteravond krampen, om de zoveel minuten en dan een sec of 15/20. In mijn onderbuik, bij mij blaas en binnenin. Dus zo maar urine brengen naar de huisarts en de VK bellen wat ik ermee moet, bah....t voelt als wee achtig maar iets milder dan dat ik het ken.
En we zouden een weekend weg vandaag, maar dat durf ik nu niet aan... ;(
pi_127778274
Juud wat vervelend. Goed idee om even urine te brengen bij de huisarts en de uitslag af te wachten. Blaasontsteking kan volgens mij heel goed krampen veroorzaken. Kijk vandaag even aan en volg je gevoel mbt het weg gaan of niet. :*
pi_127778452
Hill :'( sterkte!

Juud vervelend

Hier 19 wkn vandaag :)
pi_127778584
Hill, wat sneu :{ Het zal je maar overkomen zeg ;(

wk 28 hier
pi_127778821
Hillz, wat verdrietig, sterkte!

Juud, vervelend die krampen, ook wel wat griezelig denk ik of niet?

Mignonne, kunnen ze met een aparte vorm baarmoeder ook niet eerder kunnen proberen te draaien. Ik heb zelf dus een halve baarmoeder en daarmee een grotere kans op een stuitligging en was nog in de veronderstelling dat ze dan wat eerder actie zouden moeten ondernemen, omdat het anders niet meer past om te draaien?

Elmo, weet je al iets meer over de 5e ziekte?

Zwandsculptuur , gefeliciteerd!
pi_127778852
Wat vervelend juud, misschien kan je gelijk met een kuurtje beginnen en kan je t weekend toch nog weg

19 weken voor Bla *O*

28 weken voor KD *O*

En 11 weken voor mijzelf :)
pi_127778955
Juud dat is schrikken
ik zie veel wisseling van wk *O*
pi_127779325
Hilzillah, sterkte! :'(

Juud, hopelijk is t een blaasontsteking en krijg je een kuur. Niets is zo vervelend als onduidelijkheid.

*O* voor alle weekwissels.

Hier een ochtend rustig aan en straks een groeiecho. *O* ons kleine draakje bekijken...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:55:07 #258
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127779394
Hoop dat het ook een blaasontsteking is Juud!

*O* voor KD, Bla en Ikke *O*

Veel plezier Wizzy, even babyspieken O+

Gisteren naar m'n ouders geweest en kregen weer stuk of 10 rompertjes mee, erg lief.
M'n moeder blijft er alleen in hangen dat ze m'n buik zooooo groooooot vindt nu al :'). Terwijl..het valt volgens mij best mee!
pi_127780081
Juud wat rot, hopelijk valt het mee. Het klinkt best als blaasontsteking.

Hier morgen week 24 *O*
  vrijdag 14 juni 2013 @ 10:40:45 #260
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_127781860
vandaag vriendin precies 28 weken dus 29ste week in ^O^ *O*
Doet ze goed O+ Dit weekend babykamer verven c_/
pi_127782508
Wat een weekwissels hier! Ik ben morgen alweer 10 weken.

Vanochtend intake gehad bij cm. Leuke vrouw! Volgende week weer echo.
Bij het weggaan een leuk koffertje gekregen met flesje ed.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:07:56 #262
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127782603
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:05 schreef flowerbox het volgende:
Wat een weekwissels hier! Ik ben morgen alweer 10 weken.

Vanochtend intake gehad bij cm. Leuke vrouw! Volgende week weer echo.
Bij het weggaan een leuk koffertje gekregen met flesje ed.
Cm :? :@
pi_127782706
Juud, hoop dat het alleen blaasontsteking is!

Weekwissels *O*! Hier 31 weken al!

Hilz, wat ruk :'(.
pi_127782733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Cm :? :@
Ja ken je dat niet? :-D sorry nog steeds ruzie met die autocorrect. Dat zal me nog vaak overkomen. Ik bedoel dus vk.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 11:12:35 #265
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127782751
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:11 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Ja ken je dat niet? :-D sorry nog steeds ruzie met die autocorrect. Dat zal me nog vaak overkomen. Ik bedoel dus vk.
Haha :D Oh gelukkig, ik dacht al dat ik wat kritieke informatie miste :+
Fijn dat je een leuke vk hebt!
pi_127783912
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:12 schreef GotC het volgende:

[..]

Haha :D Oh gelukkig, ik dacht al dat ik wat kritieke informatie miste :+
Fijn dat je een leuke vk hebt!
Ik had er nog contactmeisje ofzo van kunnen maken natuurlijk. :-)
pi_127784786
Hier ook een weekwissel op vrijdag.
Vandaag 4 weken, woei :')
Nouja, je moet ergens beginnen O+.

@Sharpdressedman: succes met verven, laat je na afloop wat foto's zien in het kinderkamertopic? O+
pi_127785169
Hilz wat erg zeg :'(

Hier vanmorgen van een collega gehoord dat haar nicht was bevallen met 23 weken, kindje had nog twee uur geleefd.. Ook wat foto's gezien, zo af al zon kindje.. Hield het zelf ook ff niet droog zeg..

Hier vandaag 31 weken, na vandaag nog drie dagen werken volgende week jeuj!! *)
pi_127785625
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:18 schreef Sull het volgende:
Hillz, wat verdrietig, sterkte!

Juud, vervelend die krampen, ook wel wat griezelig denk ik of niet?

Mignonne, kunnen ze met een aparte vorm baarmoeder ook niet eerder kunnen proberen te draaien. Ik heb zelf dus een halve baarmoeder en daarmee een grotere kans op een stuitligging en was nog in de veronderstelling dat ze dan wat eerder actie zouden moeten ondernemen, omdat het anders niet meer past om te draaien?

Elmo, weet je al iets meer over de 5e ziekte?

Zwandsculptuur , gefeliciteerd!
Nee bij mijn weten doen ze dat niet.
De aparte vorm van een baarmoeder dwingt het kindje vaak in een bepaalde houding omdat de ruimte niet meer opties geeft, sommige kindjes blijven daardoor ook dwars liggen bijvoorbeeld.

En het relatieve risico wat afgewogen wordt bij een versie-poging is het risico van gebroken vliezen of massaal bloedverlies waardoor een spoedgeboorte moet plaatsvinden. Bij 36 weken zijn de vooruitzichten voor het kind gunstig. Of in ieder geval zodanig gunstig dat het relatieve risico van een vroeggeboorte wel opweegt. Als je bij 30 weken of eigenlijk alles <34 weken wordt dat anders en stijgt het relatieve risico.

Ben je toevallig een DES-dochter? geen idee hoe oud je bent hoor :D misschien zit k way off :+
pi_127785659
Veel plezier Wiz!

Juud heb je de uitslag van je urinetest al binnen?

Zand gefeliciteerd! En 4 weken is ook een *O* waard

Sharp succes met klussen ben benieuwd naar de fotos :)

Hill wat heerlijk dat je bijna verlof hebt, heb je er vakantie voor geplakt?
Wat kl*te van het nichtje van je collega :( kan me voorstellen dat je t niet droog hebt gehouden
pi_127786076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Jeeee djmomo, wat fijn dat ze geslaagd is!
Mignonne wat fijn dat je zoveel info hebt, dankjewel! Voordat het aan de orde was had ik ook zoiets van dat kindje ligt niet voor niks zo. Nu lijkt het erop dat ik geen rare vorm bm heb, placenta ligt mooi, kindje heeft normale afmetingen. Niks waaruit blijkt dat ze een reden heeft. Kortom, ze is gewoon een beetje 'vergeten' te draaien (offfff.... ze wilde niet zo lang op ze kop hangen! Stuitbabys snappen het!).
Ik denk dat moxa en dat (yoga toch?)standje niet voor ons gemaakt is. Ik zou niet weten hoe ik nog uit die soort van kleermakerszit moet komen whaha.
Zou je iemand aanraden om een draaipoging te doen mignonne? De vk was zeer positief maar vond het ook bijna vanzelfsprekend dat we het zouden doen, en dat vond ik niet zo vanzelfsprekend :)
Graag gedaan, hoop dat je er iets aan hebt. Zag dat je voor jezelf al een soort besluit hebt, fijn!

En over aanraden, ik kan je niemand aanbevelen, dat weet ik niet. Ik zou zeggen kies voor iemand met veel ervaring, een gynaecoloog of verloskundige met jaren ervaring (die laatsten zijn ook bevoegd om versie uit te voeren mits ingeschreven in t versie-register)

en het is idd eenvoudigweg op handen en knieën, meer niet. kussen onder je borst om op te leunen kan ook, als jke buik maar de ruimt heeft
pi_127786237
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee bij mijn weten doen ze dat niet.
De aparte vorm van een baarmoeder dwingt het kindje vaak in een bepaalde houding omdat de ruimte niet meer opties geeft, sommige kindjes blijven daardoor ook dwars liggen bijvoorbeeld.

En het relatieve risico wat afgewogen wordt bij een versie-poging is het risico van gebroken vliezen of massaal bloedverlies waardoor een spoedgeboorte moet plaatsvinden. Bij 36 weken zijn de vooruitzichten voor het kind gunstig. Of in ieder geval zodanig gunstig dat het relatieve risico van een vroeggeboorte wel opweegt. Als je bij 30 weken of eigenlijk alles <34 weken wordt dat anders en stijgt het relatieve risico.

Ben je toevallig een DES-dochter? geen idee hoe oud je bent hoor :D misschien zit k way off :+
Nee geen DES dochter, beetje te jong voor ook ;) . Ik heb gewoon pech gehad denk ik. Het is een uterus unicornis.
Klinkt inderdaad heel logisch met het relatieve risico, had ik niet zo bedacht! Bedankt voor je antwoord. Zag wel in de richtlijn dat een uterusanomalie een relatieve contra-indicatie is, dus helemaal uitgesloten is een versie ook niet. Nou ja eerst maar eens afwachten hoe het hier gaat liggen!
pi_127787447
Wat voor vis mag je trouwens eten als zwangere? Ik heb net een heerlijke markeelsalade staan maken voor de honden namelijk ;(. Had ik beter vooraf kunnen controleren... :').
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:24:11 #274
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127787773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef zandsculptuur het volgende:
Wat voor vis mag je trouwens eten als zwangere? Ik heb net een heerlijke markeelsalade staan maken voor de honden namelijk ;(. Had ik beter vooraf kunnen controleren... :').
http://zwanger.jongegezin(...)-de-zwangerschap.htm

En *O* voor je 4 weken trouwens!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:51:20 #275
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127788929
Zand! Wat fijn om jou hier te zien O+. Feli meid :*.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127789488
Vanmorgen de groeiecho gehad. Over 2 weken weer spieken zodat er een mooie groeicurve gemaakt kan worden.

De kleine heeft al een bos haar O+. Verder heeft t lange beentjes. Hij/Zij ligt een week voor met zijn lengte en gewicht. Wat eigenlijk niet meer zegt, dan dat het goed met hem/haar gaat. De kleine had geen zin in een 3D foto want de handjes gingen steeds voor zijn gezichtje.

Ik zal vanavond de echo foto's uploaden, ben nu op mijn werk :@
pi_127789638
Mag ik ook in de OP? Datum volgens rekenmeter op internet is 6 februari , maar ik ben benieuwd wat de verloskundige zegt.. Over twee weken staat de eerste afspraak gepland.

De eerste weken heb ik helemaal nergens last van gehad, tot het moment dat ik dacht "Huh, ik merk niks, niet misselijk of wat ook, misschien is de test wel verkeerd gegaan". Daarna werd ik misselijk, moe, nog meer misselijk en moe, moe en moe. Oh, en moe.

Ben benieuwd hoe dit verder zal lopen, en heb ook heel veel zin in de eerste afspraak met de VK, dan wordt het toch wat 'echter'.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_127789789
RFR welkom
Wizzy fijn dat alles goed was ben benieuwd naar de foto's. Heb je jezelf nu versproken in je laatste regel?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:18:25 #279
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127789921
Welkom RFR :)

Wat fijn Wizzy dat alles goed was O+ Tof dat je al kon zien dat hij/zij een bos haar heeft!
pi_127789922
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb je jezelf nu versproken in je laatste regel?
Een beetje wel. Hier rondkijken in plaats van aan het werk zijn. De verleiding en nieuwsgierigheid is groter, vooral als het rustig is.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:29:12 #281
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_127790291
13 weken vandaag *O* (het went nog steeds niet, dat teruggezet zijn :').

En onderweg naar Pinkpop. Nog meer mensen hier?

*zo, even bijlezen*

Edit: Hillz wat erg. :{

[ Bericht 15% gewijzigd door ProjSkippy op 14-06-2013 14:35:48 ]
pi_127790369
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:18 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Een beetje wel. Hier rondkijken in plaats van aan het werk zijn. De verleiding en nieuwsgierigheid is groter, vooral als het rustig is.
Ik denk niet dat ze die zin bedoelde... maar de zin die het geslacht bekend maakt
  vrijdag 14 juni 2013 @ 14:37:43 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127790578
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef ProjSkippy het volgende:

*zo, even bijlezen*

Edit: Hillz wat erg. :{
Teruggezet of niet, je zit nu hoe dan ook in het 2e trimester *O*!

Geen Pinkpop hier. Zou nog wel kunnen aangezien er nog kaarten zijn :+ Veel plezier!
pi_127790785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:31 schreef Sull het volgende:
Ik denk niet dat ze die zin bedoelde... maar de zin die het geslacht bekend maakt
haha ik kan niets bekend maken want ik weet niet wat voor geslacht het heeft. Ik denk een jongen, (8> een meisje.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:01:31 #285
30252 Soempie
Procreating
pi_127791518
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef ProjSkippy het volgende:

Nouja, nu ben je opeens minder ver dan ik! 8)7 Maar wel in het 2e trimester! *O*

Veel plezier op Pinkpop!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:09:30 #286
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127791771
Opgenomen in het ziekenhuis. Bm mond verstreken en 1 cm ontsluiting vanochtend vroeg. Weeën om de paar minuten en duren zo'n 20 sec. Al wee remmers gehad, maar die slaan nog niet aan. Ze gokken dat ie 2400 gram is en ik heb veel vruchtwater, geen blaasontsteking. Ook longrijping spuit gehad. Dus nu afwachten en hopen dat het stopt, maar ik zie het niet gebeuren.

Als er verandering is laat ik wel van me horen. ;)
pi_127791816
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:
Opgenomen in het ziekenhuis. Bm mond verstreken en 1 cm ontsluiting vanochtend vroeg. Weeën om de paar minuten en duren zo'n 20 sec. Al wee remmers gehad, maar die slaan nog niet aan. Ze gokken dat ie 2400 gram is en ik heb veel vruchtwater, geen blaasontsteking. Ook longrijping spuit gehad. Dus nu afwachten en hopen dat het stopt, maar ik zie het niet gebeuren.

Oh juud dat is veel te vroeg. Een juli kindje mocht wel maar een juni kindje is nog niet geheel de bedoeling.

Probeer hem nog even binnen te houden en heel veel succes het is niks verplicht liggen in een z-huis.
pi_127791874
Juud, wat erg! Hopen dat het nog stopt, het is nog veel te vroeg! Heel veel sterkte!
pi_127791974
Sterkte juud! Hopelijk hou je m nog ff binnen!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_127791999
Ohnee, Juud. Dat is te vroeg. Hopelijk kunnen ze het tegenhouden...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:17:00 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127792048
Juud :o Hoop dat ze het idd kunnen tegenhouden en dat je kindje nog even lekker bij je wil blijven :* Sterkte meis!
pi_127792154
quote:

quote:

Oh Juud sterkte! Hopelijk wacht je mannetje nog even! :*

Bizar idee van de een op andere dag ineens je situatie zo anders kan zijn hè... :{
pi_127792249
Juud wat doe je nou :o
Hopelijk slaan de weeremmers toch aan!
Sterkte :*
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:30:54 #294
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127792539
Nou idd, we zouden vandaag een weekendje weg gaan, dat loopt even anders.... Wel een bad hier en All inclusive. :)

Maar zonder gekheid, het is niet zoals ik het wil. Ze vinden het ook gek omdat ik tot 41.4 ben doorgelopen met lientje en dan nu zo vroeg....maar ik geef me er maar aan over en zie wel wat de komende tijd me gaat brengen.

Wel kut om zo van huis weg te zijn, al zorgen mijn broer en moeder met alle liefde voor mijn meisje, dat is wel waardeloos....
pi_127792634
Noh Juud! Ik zal je post van vorige week maar niet aanhalen ;) Gelukkig heeft je jongen wel een mooi gewichtje mocht het gaan gebeuren. ik duim ook dat hij nog even blijft zitten, maar als jij er al geen vertrouwen in hebt..
sterkte :*
pi_127792655
Juud, wat naar! Hebben ze enig idee hoe het komt? Ik hoop de remmers snel aanslaan, want dit is nog lang niet de bedoeling!
pi_127792715
Wow Juud, dat is ineens een nare wending. Sterkte! :*
pi_127792729
jeutje Juud....Sterkte en hopelijk blijft je jongetje nog even zitten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 15:41:44 #299
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_127792945
Sterkte Juud! Da's ff schrikken! Hoop voor je dat je ventje nog even lekker blijft zitten.
pi_127792963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Noh Juud! Ik zal je post van vorige week maar niet aanhalen ;) Gelukkig heeft je jongen wel een mooi gewichtje mocht het gaan gebeuren. ik duim ook dat hij nog even blijft zitten, maar als jij er al geen vertrouwen in hebt..
sterkte :*
Nieuwsgierig :@

Sterkte Juud :* Hopelijk hou je je jongetje nog even binnen.
pi_127793298
Zeg Juud, je hoeft niet nog een juni kindje te krijgen! Sterkte joh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')