quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:32 schreef GotC het volgende:
M'n buik heeft volgens mij een groeispurt gehad: iedereen maakt er vandaag constant opmerkingen over, zelfs mensen vd catering, de beveiliging van m'n werk etc
Ik vond dat zooooo leukquote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:32 schreef GotC het volgende:
M'n buik heeft volgens mij een groeispurt gehad: iedereen maakt er vandaag constant opmerkingen over, zelfs mensen vd catering, de beveiliging van m'n werk etc
Ik vind het ook wel erg leuk om te horen. Maar ik hoor het nu echt dagelijks, in alle versies en varianten. Van heel complimenteuse mensen tot mensen die zeggen "Zo! Jij bent dik geworden" En van mijn directe collega's lijkt het een wekelijks terugkerend ritueel te worden dat ze zeggen dat ik toch nog verder ben gegroeid.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:06 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik vond dat zooooo leuk
Dat is écht niet leuk bubsel! verheug je je op de spullen is het stuk
Watquote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]![]()
Hier is het kl#te, het kamertje is vandaag geleverd en veel beschadigingenmorgen Babydump maar eens bellen
WAT!! Slaap jij op je buik? Ik ben nu dus jaloers hè!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:54 schreef Cwen het volgende:
Bang voor m'n buik ben ik niet, als men er tegenaan botst dan zij dat zo. Ik slaap nog steeds op m'n buik dus hij kan wel wat hebben. Krijg ook nauwelijks opmerkingen, nu ik erover nadenk. Gek.
Hahahahaha en de naam 'Zwitsal buikbalsem' gaf de clue niet weg? Wel über lief natuurlijk!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:36 schreef Babbel1 het volgende:
Balen, Bubsel!
Hier slaat mijn vriendje nu al door... Sinds m'n positieve test smeer ik gelijk mn buik in, gewoon voor de lol en omdat het zo heerlijk naar baby ruikt (ok, misschien sla ik ook n beetje door, haha)...maar het leek me zo romantisch als m'n vriend m'n buik in zou smeren, dus dat vroeg ik aan 'm... ging hij eerst de Zwitsal Buik balsem fles lezen om te kijken of het wel mocht...
Ja, jeetje, heb jij dat ook? Als ik ergens anders naar de wc ga en het daardoor dus niet opvang voel ik me echt schuldigquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:22 schreef martine1984 het volgende:
Elmo fijn dat je suiker goed is. Zal vast een hele opluchting zijn.
Sull al weer 30 weken.
Hier ga ik zo voor de laatste keer de mvm flessen weg brengen. Heerlijk weer normaal plassen zonder me schuldig te voelen.
Jup, hebben we geprobeerd, maar muizen blijft lastig met die afstand en laat ik dat in Illustrator nou echt nodig hebben... Het wordt gewoon een 7 weken projectquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:57 schreef Hilzillah het volgende:
Veel plezier GotC!
En misschien stomme oplossing Cwen, weet niet of het bij jou kan. Computer aansluiten op tv. Kan je op de bank blijven zitten.
Yay bubsel! en met argusogen erbij blijven of er niet het kleinste krasje op zit!
Je hebt gelukkig nog even de tijdquote:Op woensdag 12 juni 2013 11:24 schreef Cwen het volgende:
[..]
Jup, hebben we geprobeerd, maar muizen blijft lastig met die afstand en laat ik dat in Illustrator nou echt nodig hebben... Het wordt gewoon een 7 weken project. Elke dag 15 minuten, simpel ontwerp, dan moet ik het naar m'n zin kunnen krijgen.
Dat gaan we ook zeker doenquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:57 schreef Hilzillah het volgende:
Yay bubsel! en met argusogen erbij blijven of er niet het kleinste krasje op zit!
in het begin ging ik steeds mee, maar dat kwam ook omdat mijn vriendin aantal weken last heeft gehad van een bloeding en dan zijn de afspraken spannend en zit je vol vragen.quote:Op woensdag 12 juni 2013 12:29 schreef ikke_84 het volgende:
Bubsel balen van de spullen. Maar gelukkig komen ze het vervangen. Komen ze al snel of weet je dat nog niet?
Elmo fijn dat je suiker test goed was
Sull 30 wekenEn martine klaar met het plassen in de fles
![]()
Proj ik werk 32 uur maar kan altijd netjes 1 kratje inleveren en soms zelf 2 volle kratjesIk ben gewoon een zeikerd blijkbaar
![]()
Cwen wat gaaf als je je eigen kaartje kan ontwerpen! Ik zou best willen dat ik zo creabea ben, maar helaas...
Gotc fijn dat alles goed was!!
Vraagje... gaan jullie mannen mee naar elke afspraak bij de vk of gyn? Mijn vriend wil graag bij elke afspraak mee, maar als ze toch geen echo gaan maken dan vind ik dat niet echt nodig. Of is dat stom als ik zo denk?
Ik plas (en drink) het meeste thuis, en s avonds. Ik redde dus wel twee kratten. Zeker vorige keer, toen ik in de kerst vakantie plastequote:Op woensdag 12 juni 2013 11:04 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja, jeetje, heb jij dat ook? Als ik ergens anders naar de wc ga en het daardoor dus niet opvang voel ik me echt schuldig.
Hoe veel van die kannen kan iemand die voltijd werkt en daar niet opvangt gemiddeld vol piesen? Ik krijg er max. 2 vol in een week en ik vind het iedere keer zo weinig. Niet dat het uitmaakt, want iedere druppel is er één, maar toch hè?
Ik pieste er alleen 's nachts in en deed een fles per nacht.quote:Op woensdag 12 juni 2013 11:04 schreef ProjSkippy het volgende:
Hoe veel van die kannen kan iemand die voltijd werkt en daar niet opvangt gemiddeld vol piesen? Ik krijg er max. 2 vol in een week en ik vind het iedere keer zo weinig. Niet dat het uitmaakt, want iedere druppel is er één, maar toch hè?
Ik ben er mee op de bank gekropen en heb ook alleen maar liggen aaien.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:48 schreef GotC het volgende:
Die doek kreeg ik ook bij de intake. Bleef 'm maar aaien
Overigens verder nog niks gehoord over het mogelijk 2e cadeau. Nu hoeft het natuurlijk ook niet, maar zeg er dan niks over bij de intake.
Ja volgens mij alleen bij 10 weken.. Mja, heb van 5w2d tot 16w3d geplast, dus kom maar op met dat cadeauquote:Op woensdag 12 juni 2013 14:03 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik ben er mee op de bank gekropen en heb ook alleen maar liggen aaien.
Ik heb niets gehoord bij de intake over een tweede cadeau. Volgens mij krijg je dat als je 10 weken gepiest hebt toch ofzo? Mijn aanmelding bij MvM kwam pas laat door (ergens een kromme communicatie tussen vk en MvM) dus 10 weken haal ik niet; denk dat ze daarom ook niets gezegd hebben over een 2e cadeau bij mij.
Ik zou ze bellen en als je niets krijgt een rechtszaak beginnen!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja volgens mij alleen bij 10 weken.. Mja, heb van 5w2d tot 16w3d geplast, dus kom maar op met dat cadeau![]()
Kijk, dat zijn nog eens ideeën!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ik zou ze bellen en als je niets krijgt een rechtszaak beginnen!![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:38 schreef GotC het volgende:
Wat een gezeik hier idd zeg!
Bob gebruikt m'n blaas als springkussen. Lijkt verdorie wel een kermis daarbinnen
Hier hetzelfde verhaal. Ik mag tot vrijdag, wat zal ik blij zijn als het klaar is.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:26 schreef martine1984 het volgende:
Ik moet iedere dag een verse fles gebruiken. En die zitten lang niet vol. Ook plas ik niet iedere keer in het kannetje. Vorige zwangerschap was ik meer gedisciplineerd of zo. Maar ach iedere druppel is er eentje voor het goede doel.
Hoe doe je dat? Past 'ie in de wc oid?quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:29 schreef ikke_84 het volgende:
[..]![]()
2de cadeau is een ABC kinderboekje over Nederland. Ik heb m 2 weken geleden met de post gekregen. De doek heb ik ook gelijk aan het begin gekregen. Heeeerlijk zacht!
Ik plaste altijd netjes in het kannetje, maar tegenwoordig pies ik gelijk in die blauwe fles...ik ben niet luiIk heb nooit last van gehad van die geur, op mijn werk ruik ik ergere dingen
Ow haai!!quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:31 schreef ikke_84 het volgende:
Elmo denk je aan je meld plicht? Je bent nog zo stilletjes vandaag
Hèhè, ja, eindelijk, want die buik stelt nog steeds niets voor.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:37 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ow haai!!![]()
Hier ben ik!
Druk bezig met etiketten printen en op de enveloppen plakken! Intussen zo goed als klaar, weer wat af te strepen van het lijstje!
Vanavond toch echt de tas voor Robinson klaar maken en nog wat laatste zooi voor mezelf en dan kan dat ook weer weggestreept worden!
het begint ergens op te lijken!
Alleen zo'n ding voor aan mijn tas. Maar die is al weer behoorlijk gaar. Mn aller liefste zoon heeft er aan getrokkenquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Past 'ie in de wc oid?
---
Martine heb jij ook nog een sierraad gehad deze keer?Zo'n paarse? Ik wilde deze keer mijn set compleet maken (vorige keer heb ik de armband gekozen), maar die boden ze dus niet meer aan
.
Oh wacht 'tas sierraad'.. ik dacht niet naquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:51 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Alleen zo'n ding voor aan mijn tas. Maar die is al weer behoorlijk gaar. Mn aller liefste zoon heeft er aan getrokken
Heel goed mikkenquote:Op woensdag 12 juni 2013 16:35 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Past 'ie in de wc oid?
---
Ow daar ben jequote:Op woensdag 12 juni 2013 16:37 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Ow haai!!![]()
Hier ben ik!
Druk bezig met etiketten printen en op de enveloppen plakken! Intussen zo goed als klaar, weer wat af te strepen van het lijstje!
Vanavond toch echt de tas voor Robinson klaar maken en nog wat laatste zooi voor mezelf en dan kan dat ook weer weggestreept worden!
het begint ergens op te lijken!
En ik ben zooooooo moe! Vanmorgen al om 5 uur wakker en ik kon niet meer slapen.![]()
Hoop dat ik komende nacht wel langer slaap. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik af en toe er uit moet om te plassen, maar het zou fijn zijn als ik daarna nog een paar uur slaap.
Als nu de bevalling zou beginnen, kan ik een hele rol dextro opeten denk ik, blijf ik misschien een beetje wakker.![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hier hetzelfde verhaal. Ik mag tot vrijdag, wat zal ik blij zijn als het klaar is.
Hier eerder van werk weg en morgen dagje thuis. Ik trok het even niet en ben in huilen uitgebarsten, waarom weet ik niet eens. Nu heb ik lekker veel fruit gekocht en ga ik lekker niets doen. Vriendje heeft gisteren werkelijk heel het huis schoongemaakt. Ik hoef tegenwoordig echt niets meer te doen (behalve werken) heerlijk
Ik hoefde er maar 1 keer uit om te plassen. Dat was om 3 uur ofzo. Toen ben ik ook wel weer in slaap gevallen. Maar die van 5 uur weet ik niet waarom. Ik wil vanavond iig op tijd naar bed, maar niet voordat die tas klaar staat!!quote:Op woensdag 12 juni 2013 17:40 schreef ikke_84 het volgende:
[..]
Heel goed mikkenEn nee hij past niet in de wc, gewoon boven de wc hangen net als wanneer je in die kan plast.
[..]
Ow daar ben je![]()
Lekker dat je dingen van je lijstje af kan strepen.
Balen dat je zo moe bent. 5uur is ook wel erg vroeg. Misschien helpt t als je na 20:00 uur niks meer drinkt? Dan hoef je snachts niet meer zo vaak te plassen? (helpt bij kinderen ook dus wie weet)
Nee dat mag ik niet. Maar goed ik weet het wel bijna zeker.quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:50 schreef Sethiwe het volgende:
Martine wat fijn dat je weer gewoon mag plassen![]()
Ik moet nog 1 week, kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik het erop heb zitten, word steeds misselijker van die lucht.
Skippy ik red het met fulltime werken om ongeveer 4 a 5 flessen vol te krijgen. De doek heb ik bij de intske gekregen, maar nog dicht gelaten tot de 12 weken.
Bubseltje wat balen van het kamertje, maar fijn dat ze het komen vervangen.
Fr mag je nu dan nog een keer terugkomen, omdat ze het niet goed konden zien?
Elmo hopelijk slaap je vannacht beter. Heb je nu nog veel op je lijstje staan?
Thanks, dat hoop ik ook!quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:50 schreef Sethiwe het volgende:
Elmo hopelijk slaap je vannacht beter. Heb je nu nog veel op je lijstje staan?
Oooh een kraamfeest! Wat een goed planquote:Op woensdag 12 juni 2013 21:15 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Thanks, dat hoop ik ook!
Er staan nog 7 dingen ofzo op. We willen iig de kaartjesoor het kraamfeest klaar hebben en de tas. De rest is fijn als het gebeurd is, maar geen ramp als dat niet zo is. Bijv. de banden vd kinderwagen oppompen.
Saar is van november en heeft (binnen) bijna altijd maar 1 laag lange mouwen aangehad. Dus lange-mouwen-romper met iets met korte mouwen erover en omgekeerd.quote:Op woensdag 12 juni 2013 20:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb voor november zelfs korte mouw rompers..je doet er tenslotte kleertjes over aan toch.
whehe, ach ik had broodgesmeerd voor mij en mijn dochter. Heb ik het brood in broodtrommel voor haar terug in de la met broodtrommels gelegd..en vervolgens echt een kwartier na moeten denken waar ik het gelaten kon hebbenquote:Op woensdag 12 juni 2013 23:28 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik ben gek op zwangerschapsdementie.
Ik stond vanavond cadeautjes in te pakken, maar de eerste mislukte een beetje.. En daarna wist ik niet meer hoe het moest. Nu zien ze er allemaal niet uit. Als ik m'n buurmeisje van 3 het had laten doen had het er waarschijnlijk net zo beter uit gezien.
Ik heb er steeds minder zin inquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef Jipster het volgende:
Succes kiwisoep!
Ik ben net terug van de beruchte suikertest, man wat is het toch vies. Ik heb echt zitten kokhalzen toen ik het opdronk![]()
Ben benieuwd naar de uitslag.
Dan hoop ik op een goede uitslag. Je hebt het nu achter de rug.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef Jipster het volgende:
Succes kiwisoep!
Ik ben net terug van de beruchte suikertest, man wat is het toch vies. Ik heb echt zitten kokhalzen toen ik het opdronk![]()
Ben benieuwd naar de uitslag.
Wie weet vind jij het meevallen! Ik maakte de fout om tijdens het drinken even te stoppen, en toen kreeg ik de rest niet meer wegquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:24 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb er steeds minder zin in! Moet volgende week..
Je mag ook omeprazol eventueel i.c.m antagelquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
spannend kiwi!!
ja hopen dat dat soort stomme dingen zich tot thuis beperken
ow en maagzuur..auw! en rennies helpen niet
Ik ben blij dat ik tot nu toe niet hoef. Ik weet zeker dat ik moet spugen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef Jipster het volgende:
[..]
Wie weet vind jij het meevallen! Ik maakte de fout om tijdens het drinken even te stoppen, en toen kreeg ik de rest niet meer wegje moet eigenlijk gewoon hoofd achterover en gaan... maar ja
Goeie tipquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:28 schreef Jipster het volgende:
[..]
Wie weet vind jij het meevallen! Ik maakte de fout om tijdens het drinken even te stoppen, en toen kreeg ik de rest niet meer wegje moet eigenlijk gewoon hoofd achterover en gaan... maar ja
Oh Hil, dat is heel netjes! Bij mij zat er geen sinaasappelsmaak aan, gewoon suikerwater ofzoquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:34 schreef Hilzillah het volgende:
ik vond het niet heel vies eigenlijkalleen ik hou niet zo van sinaasappel smaak.
uitslag was super trouwens. 4.1 voor en 4.8 na.
Zit hier trouwens wel hardop te lachen om de zwschdementie avonturen![]()
Succes zomestrakjes Kiwi! Ik mag over een uurtje naar de vk om een nieuwe sticker te halen.
ja leuk het die zwangerschapsmisselijkheid? Vooral met dat soort dingen. heb je ook nog primperan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:34 schreef Jipster het volgende:
Ja, FR dat denk ik ook! Ik had al moeite met het binnenhouden enzo, heb wel gewoon emesafene ingenomen vanmorgen. En het ligt me nu nog zwaar op de maag zegmaar.
Die zwangerschapsdementie verhalen
Ja, serieus ik begon echt met m'n neus dicht en klokken maar... alleen op de helft trok ik dat niet meer, en toen werd het lastig, dat stoppen was funest.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Goeie tipIk neem wel een knijper mee voor m'n neus en giet het in 1x achterover..
Dat is wel hoog ja. Wat wij hij voor het drankje? of weet je dat niet?quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:35 schreef Jipster het volgende:
[..]
Oh Hil, dat is heel netjes! Bij mij zat er geen sinaasappelsmaak aan, gewoon suikerwater ofzo![]()
Ik heb net thuis mn bloedsuiker geprikt en toen was ie bijna 2u na het drinken nog 9! Ik ben benieuwd wat er uit de bloedtest van zkh komt...
Nee, alleen emesafene tabletjes, net nog een herhalingsrecept gehad. Ik heb 2x geprobeerd af te bouwen maar dat ging niet goed, dus laat ik het maar even zo. Ik heb echt wel geluk dat ze aardig helpen. De ochtendmisselijkheid is er nog wel een beetje, maar dat zakt vrij snel af door die medicatie en het overgeven is echt gestopt (als ik ze slik dusquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:36 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
ja leuk het die zwangerschapsmisselijkheid? Vooral met dat soort dingen. heb je ook nog primperan?
Ik had gisterenavond de hele tijd het idee dat mijn maag in mijn keel zat zeg maar. En toen moesten er ook nog 5 betonpalen naar de tuin. Ik ben blij met 2 wc's in huis zeg maar.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat is wel hoog ja. Wat wij hij voor het drankje? of weet je dat niet?
Nee, vanmorgen haastig en vergeten thuis even te prikken.. Zal het morgenochtend eens nuchter doen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:37 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dat is wel hoog ja. Wat wij hij voor het drankje? of weet je dat niet?
I know maar goed nog 18wk ofzo. En daarna mag mijn breuk eindelijk dicht. Ik ben benieuwd of hij nog groter geworden is.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:38 schreef Jipster het volgende:
[..]
Nee, alleen emesafene tabletjes, net nog een herhalingsrecept gehad. Ik heb 2x geprobeerd af te bouwen maar dat ging niet goed, dus laat ik het maar even zo. Ik heb echt wel geluk dat ze aardig helpen. De ochtendmisselijkheid is er nog wel een beetje, maar dat zakt vrij snel af door die medicatie en het overgeven is echt gestopt (als ik ze slik dus)
Echt balen bij jou niet helpt zeg :| Het is zo naar!
quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:40 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
I know maar goed nog 18wk ofzo. En daarna mag mijn breuk eindelijk dicht. Ik ben benieuwd of hij nog groter geworden is.
Is standaard bij mijn verloskundige, alleen krijg ik 'm ook nog eens op indicatiequote:Op donderdag 13 juni 2013 10:41 schreef DJMomo het volgende:
Ehm, is dat tegenwoordig standaard, die suikertest? Hoor jullie er bijna allemaal over!
Huh? Dat is ook apart.. Ik kreeg gisteren nog te horen dat er sowieso een groeiecho/liggingsecho wordt gedaan tussen 32 en 36 weken. Als ze 'op de hand' voelen dat het kindje wat groter is, doen ze de echo bij 32 weken, anders ergens ertussen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 10:46 schreef DJMomo het volgende:
nou, ben benieuwd. we gaan het meemaken. zag al wel dat er tussen afgelopen december er nu ook al weer wat gewijzigd was bij mijn vk. Geen 30w groeiecho meer standaard. ik zeg:
Dat is wel het verschil van de vk en de gyn, denk ik..?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:04 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik krijg iedere keer een hele snelle echo ipv naar het hartje luisteren.
Ik zal de volgende keer eens vragen of ik ook nog een groeiecho krijg.
De gyn wil idd bijna altijd wel een echo maken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is wel het verschil van de vk en de gyn, denk ik..?
Nja, mijn vk heeft geen eigen echo apparatuur, dus dat maakt het maken van een snelle echo al lastiger
Ik had dat bij m'n eerste gesprek bij de gyn paar jaar geleden (hormonen waren wat in de war, dus afspraak gehad). Lekker, op maandag om 8:00 zonder enige voorbereiding (ik dacht dat het een gesprekje zou worden), hup benen wijd in de beugelsquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:16 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
De gyn wil idd bijna altijd wel een echo maken.
Ik kwam er laatst voor een afrondend gesprek, maar hoppaaa, moest toch even met de beentjes wijd.
de wie? wat?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:29 schreef Hilzillah het volgende:
Hier ook vk met eigen echo apparatuur, maar moest toch naar star voor 20 weken echo en groei echo. Zo trouwens wel vragen of vk niet zelf de groei echo's kan doen in het vervolg. Krijg een beetje de zenuwen van de star mevrouwen
whahahahaha! Ik kan me je 'wtf' gezicht op dat moment zo indenken!quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:27 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik had dat bij m'n eerste gesprek bij de gyn paar jaar geleden (hormonen waren wat in de war, dus afspraak gehad). Lekker, op maandag om 8:00 zonder enige voorbereiding (ik dacht dat het een gesprekje zou worden), hup benen wijd in de beugels. En de co die eerst mocht kijken die uitriep 'Ik zie geen baarmoeder!' was de kers op de taart, uiteraard
Star. Is naam van echo bureau en je kan er ook terecht voor bloedprikken enzo.quote:
nee, het was echt bloedafname en die buisjes moeten dus eerst onderzocht in het lab en dat doen ze niet a la minute (helaas). Die 9.0 was van mijn eigen bloedsuikermeter apparaatje.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:25 schreef Hilzillah het volgende:
Oh wow jipster... Dat is wel hoog. gaf ze je se uitslag niet daar na de 2e keer prikken?
Goedzo, je verloskundige volgt netjes de richtlijnen uit de vakgroep op dusquote:Op donderdag 13 juni 2013 10:46 schreef DJMomo het volgende:
nou, ben benieuwd. we gaan het meemaken. zag al wel dat er tussen afgelopen december er nu ook al weer wat gewijzigd was bij mijn vk. Geen 30w groeiecho meer standaard. ik zeg:
Nou, joepie voor de richtlijn volgen dan maarquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Goedzo, je verloskundige volgt netjes de richtlijnen uit de vakgroep op dus
Er is een nieuw protocol voor het vervolgen van de foetale groei, in principe mag een groei-echo alleen nog op indicatie en niet standaard. En terecht als je t mij vraagt.
Maar ik begrijp best dat het leuk is om even baby te kijken, pretecho met 28 weken overwegen dan maar?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er is een nieuw protocol voor het vervolgen van de foetale groei, in principe mag een groei-echo alleen nog op indicatie en niet standaard. En terecht als je t mij vraagt.
Maar ik begrijp best dat het leuk is om even baby te kijken, pretecho met 28 weken overwegen dan maar?
Vorige keer bij de glucosetest waren de waarden niet afwijkend en hoefde er dus niks te gebeuren. Maar achteraf was J. 3100 gram bij 35 weken en bleek ie toch een suikerbaby en moest ie aan het infuus. Die test is dus echt een momentopname geweest en nu raden ze me aan om zelf, naast deze test, komende weken af en toe een dagcurve te prikken om toch in de gaten te houden. Ook als de uitkomst nu gewoon goed is. Want heb wel aardig verhoogde kans op diabetes vroeg of laat (moeder heeft het en door PCOS ook nog eens).quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:38 schreef mignonne het volgende:
En jipster dat is jammer zegheb je tijdens je vorige zw.schap suiker gehad? 9 is wel wat hoog.
Hehequote:Op donderdag 13 juni 2013 11:42 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Nou, joepie voor de richtlijn volgen dan maar![]()
Ach, extra echo heb ik bij el Sjaak ook niet gehad, zal mij niet heel veel uitmaken eigenlijk.
Gelukkig week mijn praktijk af en kreeg ik gewoon nog 2 groeiecho's na 30 weken. Anders waren we er niet achter gekomen dat ik zwangerschapssuiker had.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er word ook anders gemeten. Niet meer op de hand maar met de cm. Als het goed is zou je dan bij Bram ook gezien hebben dat zn groeicurve omhoog schoot.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gelukkig week mijn praktijk af en kreeg ik gewoon nog 2 groeiecho's na 30 weken. Anders waren we er niet achter gekomen dat ik zwangerschapssuiker had.
dat gebeurde pas laat! Ik had met 20 weken een uitgebreide echo vanwege de hartafwijking van leyla en bij 30 weken was er nog niets aan de hand... Pas bij 34 weken nam opeens die groei toe...quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er word ook anders gemeten. Niet meer op de hand maar met de cm. Als het goed is zou je dan bij Bram ook gezien hebben dat zn groeicurve omhoog schoot.
Hoe bedoel je dit, met de echo en dan omtrekken meten, of letterlijk met een meetlint?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:55 schreef mignonne het volgende:
[..]
Er word ook anders gemeten. Niet meer op de hand maar met de cm. Als het goed is zou je dan bij Bram ook gezien hebben dat zn groeicurve omhoog schoot.
Ja, dit is wrs bij mijn eerste ook geweest, met 20 wk p50, en die suikertest niks aan de hand, en toch bij geboorte 35 weken ineens wel! Daarom zijn die suikertesten enzo ook niet erg handig als ze eenmalig zijn lijkt me.. en zegt het niet altijd wat als je de eerste twee trimesters een normale groei hebt.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat gebeurde pas laat! Ik had met 20 weken een uitgebreide echo vanwege de hartafwijking van leyla en bij 30 weken was er nog niets aan de hand... Pas bij 34 weken nam opeens die groei toe...
Ja maar je bent toen ook pas vanaf 36 weken in de hele suiker molen geweest toch?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat gebeurde pas laat! Ik had met 20 weken een uitgebreide echo vanwege de hartafwijking van leyla en bij 30 weken was er nog niets aan de hand... Pas bij 34 weken nam opeens die groei toe...
Klopt ja... tm de 30 weken was alles gewoon volgens boekje... Pas bij de allerlaatste check kon ik meteen door naar de gyn, want buikje p100... En binnen 2 weken ingeregeld met insuline... Kan zoiets zo laat ontstaan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja maar je bent toen ook pas vanaf 36 weken in de hele suiker molen geweest toch?
Als je nu de groeicurve zou maken zou je dus zien dat hij tot en met 30 weken netjes zijn lijntje volgt en daarna flink omhoog gaat. Dan is het dus niet wezenlijk anders. Grote buik of niet zegt niet perse veel, op t oog kun je meestal geen groei schatten, extremen daargelaten.
En gyns en schattingen tsja
Met het meetlint wordt de hoogte van de baarmoeder gemeten, van de rand van je schaambotje tot de bovenrand van je baarmoeder.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:57 schreef Jipster het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit, met de echo en dan omtrekken meten, of letterlijk met een meetlint?
dat is toch standaard? Bij alle 3 de zwangerschappen werd dat elke afspraak gedaan...quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met het meetlint wordt de hoogte van de baarmoeder gemeten, van de rand van je schaambotje tot de bovenrand van je baarmoeder.
ja hoor dat kan. Juist diabetes is erom bekend dat het ineens kan ontstaan. Het betekent dus zeker niet dat je daar al 10 of 15 weken mee rond liep zonder dat iemand iets gemerkt heeft.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Klopt ja... tm de 30 weken was alles gewoon volgens boekje... Pas bij de allerlaatste check kon ik meteen door naar de gyn, want buikje p100... En binnen 2 weken ingeregeld met insuline... Kan zoiets zo laat ontstaan?
En het is zo raar! Het is ook opeens weer weg...quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja hoor dat kan. Juist diabetes is erom bekend dat het ineens kan ontstaan. Het betekent dus zeker niet dat je daar al 10 of 15 weken mee rond liep zonder dat iemand iets gemerkt heeft.
Maar dat doen ze toch altijd?quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Met het meetlint wordt de hoogte van de baarmoeder gemeten, van de rand van je schaambotje tot de bovenrand van je baarmoeder.
Nee is niet standaard. Het hoort er officieel wel bij maar gebeurd meestal niet. Er zijn praktijken die dit standaard doen maar de meesten doen dat tegenwoordig niet meer. De hoogte van de baarmoeder wordt op de zw.schapskaart in principe genoteerd aan de hand van anatomie 3/4 nx 1/2 nx, 1/3 sn dat werk, dat was leidend. Waar ze nu naar toe willen is dat die cm's dus leidend worden, en dat die cm's uitgezet worden in een individuele groeicurve, en dat laatste is dus nieuw.quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat is toch standaard? Bij alle 3 de zwangerschappen werd dat elke afspraak gedaan...
Dat verklaart een hoopquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:07 schreef mignonne het volgende:
en in het ziekenhuis gebeurd het helemaal niet.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 12:09 schreef Jipster het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop![]()
Ik dacht serieus dat ik je grapje niet begreep ofzo
Nathan was p3 oid en die hebben we thuis kunnen houden. En idd met Lauren het traject in, krijg je zowaar van alle stress een 7 ponderquote:Op donderdag 13 juni 2013 12:19 schreef mignonne het volgende:
hehe psies
ik vind het vooral sneu ook voor al die moeders van kindjes die gewoon klein zijn. Die dan een heel medisch traject ingaan met allerlei toeters en bellen, terwijl hun vorige kind klein was, zij zelf en haar partner klein waren, alle broers en zussen klein waren enz enz.
Tijdens mn laatste stage op de couveuse-afdeling lag er dus een baby'tje die direct na de (vaginale) bevalling weggehaald was bij moeder en in de couveuse geplaatst was een verdieping hoger. Reden, het kind viel onder de P10.
Tsjaeen a terme, gezond kind, deed het verder goed op de P8 ongeveer, en vader en moeder van aziatische afkomst. Moeder zat in een rolstoel maar zag er ieniemini uit en vader was een behoorlijk stuk kleiner dan ik ben, en ik ben 1,68m. Zo'n kind ga je toch niet direct bij moeder weghalen?
![]()
Die is na een paar uur ook weer de afdeling afgebonjourd door het hoofd, daar zijn we niet voor hoor.
Ik geloof dat ik haast dood blijf als ik daar naar ga kijken. ga er maar van uit dat ik mijn volledige eigen risico op ga makenquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:05 schreef DJMomo het volgende:
ohjee, spannend kiwi. lijkt me een hele moeilijke beslissing. Onvolkomen stuit is natuurlijk bevallen niet mogelijk (gok ik zo?)
hillzillah, ik kan online inloggen op mijn verzekering, en alle declaraties inkijken. heul interessant. kan je vertellen dat een kuurtje misoprostol overigens niet vergoed wordtà 25 euro ofzo. Vinnik heul raar eigenlijk. Net als de kosten voor bloedonderzoek in zwangerschap en de ambulance rit die ik tijdens bevalling van Sjaak nodig had.
Vroeg of vk de groei echo niet kon doen maar moest toch naar star. Zo maar even bellen voor afspraak.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:08 schreef GotC het volgende:
Hillz, kan me goed voorstellen dat je het vertrouwen in Star kwijt bent trouwens
quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:10 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik haast dood blijf als ik daar naar ga kijken. ga er maar van uit dat ik mijn volledige eigen risico op ga maken
Yay wat een goed nieuws!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik verbaas me over deze zwangerschap, het gaat allemaal voorlopig zonder pijn en moeite..en sneeeeeel! (morgen wk 28), t enige is dat bloedverlies (wat nu al 6 dagen is gestopt!) Als dit zo blijft, mag ik alsnog terug naar VK en thuis bevallen
Het is gewoon moeilijk ik ken succes verhalen en verhalen waarbij draaien niet lukte. Geen een verhaal met slechte afloop. (due zijn er heus genoeg alleen niet gehoord gelukkig). En ik ken er meerdere die een stuit bevalling succesvol hebben volbracht.quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:42 schreef Kiwisoep het volgende:
FR; klopt hiermee zou je gewoon mogen bevallen. En dan inderdaad kontje eerst. Enig idee waarom je vk niet zo positief was over draaien? Ik slok alle info die ik kan krijgen in ne op hoor!!! Ik weet gewoon echt ff niet wat ik kiezen moet, mss denk ik er teveel over na en moet ik het gewoon doen. Als het lukt is alles een stuk gemakkelijker en minder risico's. Als het lukt... Wat een rotkeuze!
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo dacht "een kindje ligt niet voor niets zo"quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:52 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik schrijf vk..bedoelde gyn.
Hij zij dat een kindje vaak niet voor niks zo ligt en dar als het draaien al lukt het nog al eens risico's met zich mee kan brengen ivm navelstreng die om dingen heen kan zitten enzo
En als het het 2e kindje is dat zo ligt? Kan de ligging bij mij wederom laag in de buik er iets mee te maken hebben? Nu ligt mijn placenta ook laag maar bij Ean volgens mij niet.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo dacht "een kindje ligt niet voor niets zo"
maar inmiddels weet ik dat het vaak gewoon toeval is dat het kindje zo ligt. Als het kind echt niet voor niets zo ligt dan zijn er over t algemeen bijkomende problemen, zoals een afwijkende baarmoedervorm, een vleesboom of een placenta die onderop in de weg liggen.
Dat de navelstreng om dingen kan zitten mwah. Er wordt een echo gemaakt voorafgaand aan de draaipoging om na te gaan of er zaken zijn waardoor er geen draaipoging mag plaatsvinden, de navelstreng wordt daarbij ook bekeken, waar ligt ie, hoe ligt ie, niet om t nekje enz enz. Er zijn voorwaarden aan de termijn waarop t gebeurt, de grootte van t kind, hoeveelheid vruchtwater enz.
Tijdens de draaipoging zijn er meerdere mensen paraat voor zowel vrouw als baby.
Als je een negatieve bloedgroep hebt en je kindje is positief krijg je anti-D na de draaipoging, uit voorzorg. En na afloop van de poging wordt er weer een echo gemaakt om de zaken zoals oa navelstreng te controleren.
Er zijn ook kindjes die de hele zw.schap in stuit lagen en met 37 weken weer terug draaien naar hoofdligging. Lagen die dan al die tijd in stuit voor een reden of zijn ze gewoon een beetje traag van begrip? Je weet het soms gewoon niet, meestal is het echt puur toeval dat een kind zo ligt.
Billen eerst is idd t gunstigst om vaginaal van te bevallen, verder maakt geschat gewicht wel iets uit en of het de eerst of een volgend kind is. Voor jezelf moet je afwegen wat voor jou belangrijk is. Een keizersnede geeft niet alleen risico's voor jezelf en een langer en soms zwaarder herstel. maar een keizersnede heeft ook behoorlijke gevolgen voor een volgende zwangerschap (vanaf 36 weken gyn, klinische bevalling aan t ctg, enz).
Moxa kun je doen je kunt ook dat truukje op handen en knieën doen. Ik zou voor je na moeten zoeken hoe lang en hoe vaak je dat moet doen, maar t komt erop neer dat je dagelijks een poosje op handen en knieën bivakkeert zodat je kindje de meeste ruimte heeft om alsnog te draaien. Het zijn allemaal een beetje huis- tuin- en keukentruukjes maar wel uit de categorie baat t niet dan schaadt t niet.
36 weken is wel de termijn waarop je wil dat een kindje goed ligt, voornamelijk omdat je dan nog iets kunt doen en omdat de kans dan beduidend kleiner wordt dat ze nog spontaaan draaien.quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:17 schreef GotC het volgende:
Is er een bepaald termijn waarbij 'verwacht' wordt dat het kindje in hoofdligging ligt en dus hopelijk niet meer gaat draaien?
Dat sowieso!quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat kan mignonne..ik zeg ook niet dat wat hij zegt waar is. maar denk dat er in bepaalde gevallen wel een kern van waarheid in zit. D heeft vanaf het begin in een stuit gelegen..nooit anders. En op de eerste echo had mijn baarmoeder ook een redelijk rare vorm..tenminste dat viel mijn VK toendertijd op.
Maar ik denk dat ook dit geen exacte wetenschap is..
Er zijn uiteenlopende meningen en ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen(dus je niks aan moet laten praten door anderen!)
quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:58 schreef DJMomo het volgende:
compleet OT, maar voor wie het wil weten: het schaap is geslaagd, en ik zat te grienen. Emotionele incontinentie FTW!
Jaaaaaaaaaaaaa!!quote:Op donderdag 13 juni 2013 14:58 schreef DJMomo het volgende:
compleet OT, maar voor wie het wil weten: het schaap is geslaagd, en ik zat te grienen. Emotionele incontinentie FTW!
Juist... ik weet niet of ondersteboven in water hangen anders is. Ik heb nog nooit lang ondersteboven in't zwembad gehangenquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:25 schreef DJMomo het volgende:
goeie vraag. vroeg ik me ook laatste af! al dobberen die gasten natuurlijk wel he....
Dat vraag ik me ook serieus al heel lang afquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa!!![]()
Okay, ik heb dus ook nog een über domme vraag.
Als een mens ondersteboven hangt dan wordt dat op een gegeven moment bijzonder onprettig...
Als kindjes in de buik weken zo niet maanden ondersteboven hangen, hoe voelen die zich dan?
Ik vraag me af of het evenwichtsorgaantje van het kindje al volledig ontwikkeld is. Daarnaast "zwemt" hij natuurlijk in je buik. Als je in het water ligt, heb je daar ook minder last van volgens mijquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa!!![]()
Als een mens ondersteboven hangt dan wordt dat op een gegeven moment bijzonder onprettig...
Als kindjes in de buik weken zo niet maanden ondersteboven hangen, hoe voelen die zich dan?
Bemoedigendquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:35 schreef Suikertante het volgende:
Ik heb me de hele zwangerschap zo gevoeld Zand, en binnen een week na de bevalling was het over. Ik had al moeite met het opstellen van een boodschappenlijstjeBijna iedereen herkent het watten-in-'t-hoofdgevoel, maar ik kon echt met moeite normaal functioneren en achteraf vind ik dat denk ik het lastigst van de hele zwangerschap. Dat ik meer dan een half jaar half-idioot ben geweest
En op z'n op in het water heb je dat gevoel zelf ook minder geloof ik!
quote:Op woensdag 12 juni 2013 14:28 schreef zandsculptuur het volgende:
Staat daar die 2-3 voor? Dat het 2-3 kinderen zijn?
Haha, mijn man vraagt dit zich ook al maanden afquote:Op donderdag 13 juni 2013 15:23 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa!!![]()
Bij mij niet, maar ik ken er zat bij wie het wel wegtrok. Zegt dus niets!quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:33 schreef zandsculptuur het volgende:
Trouwens, dat 'watten in je hoofd'-gevoel in het begin, gaat dat nog over en zo ja, wanneer?.
Ik voel me echt dom.
De vk heeft nog niet teruggebeld. Ze dacht van niet, maar zou het voor de zekerheid ff nakijken en me bellen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 17:39 schreef Hilzillah het volgende:
Oh bah elmo! een ziek kindje terwijl je op je eindje loopt is klote! Kan het kwaad nu je al zo ver bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:51 schreef Hilzillah het volgende:
Egopost:Oh wat naar en wat moeilijk zeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 juni 2013 21:51 schreef Hilzillah het volgende:
Egopost:Wat ergSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Cmquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:05 schreef flowerbox het volgende:
Wat een weekwissels hier! Ik ben morgen alweer 10 weken.
Vanochtend intake gehad bij cm. Leuke vrouw! Volgende week weer echo.
Bij het weggaan een leuk koffertje gekregen met flesje ed.
Ja ken je dat niet? :-D sorry nog steeds ruzie met die autocorrect. Dat zal me nog vaak overkomen. Ik bedoel dus vk.quote:
Hahaquote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:11 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ja ken je dat niet? :-D sorry nog steeds ruzie met die autocorrect. Dat zal me nog vaak overkomen. Ik bedoel dus vk.
Ik had er nog contactmeisje ofzo van kunnen maken natuurlijk. :-)quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:12 schreef GotC het volgende:
[..]
HahaOh gelukkig, ik dacht al dat ik wat kritieke informatie miste
Fijn dat je een leuke vk hebt!
Nee bij mijn weten doen ze dat niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 08:18 schreef Sull het volgende:
Hillz, wat verdrietig, sterkte!
Juud, vervelend die krampen, ook wel wat griezelig denk ik of niet?
Mignonne, kunnen ze met een aparte vorm baarmoeder ook niet eerder kunnen proberen te draaien. Ik heb zelf dus een halve baarmoeder en daarmee een grotere kans op een stuitligging en was nog in de veronderstelling dat ze dan wat eerder actie zouden moeten ondernemen, omdat het anders niet meer past om te draaien?
Elmo, weet je al iets meer over de 5e ziekte?
Zwandsculptuur , gefeliciteerd!
Graag gedaan, hoop dat je er iets aan hebt. Zag dat je voor jezelf al een soort besluit hebt, fijn!quote:Op donderdag 13 juni 2013 16:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Jeeee djmomo, wat fijn dat ze geslaagd is!
Mignonne wat fijn dat je zoveel info hebt, dankjewel! Voordat het aan de orde was had ik ook zoiets van dat kindje ligt niet voor niks zo. Nu lijkt het erop dat ik geen rare vorm bm heb, placenta ligt mooi, kindje heeft normale afmetingen. Niks waaruit blijkt dat ze een reden heeft. Kortom, ze is gewoon een beetje 'vergeten' te draaien (offfff.... ze wilde niet zo lang op ze kop hangen! Stuitbabys snappen het!).
Ik denk dat moxa en dat (yoga toch?)standje niet voor ons gemaakt is. Ik zou niet weten hoe ik nog uit die soort van kleermakerszit moet komen whaha.
Zou je iemand aanraden om een draaipoging te doen mignonne? De vk was zeer positief maar vond het ook bijna vanzelfsprekend dat we het zouden doen, en dat vond ik niet zo vanzelfsprekend
Nee geen DES dochter, beetje te jong voor ookquote:Op vrijdag 14 juni 2013 12:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee bij mijn weten doen ze dat niet.
De aparte vorm van een baarmoeder dwingt het kindje vaak in een bepaalde houding omdat de ruimte niet meer opties geeft, sommige kindjes blijven daardoor ook dwars liggen bijvoorbeeld.
En het relatieve risico wat afgewogen wordt bij een versie-poging is het risico van gebroken vliezen of massaal bloedverlies waardoor een spoedgeboorte moet plaatsvinden. Bij 36 weken zijn de vooruitzichten voor het kind gunstig. Of in ieder geval zodanig gunstig dat het relatieve risico van een vroeggeboorte wel opweegt. Als je bij 30 weken of eigenlijk alles <34 weken wordt dat anders en stijgt het relatieve risico.
Ben je toevallig een DES-dochter? geen idee hoe oud je bent hoormisschien zit k way off
![]()
http://zwanger.jongegezin(...)-de-zwangerschap.htmquote:Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef zandsculptuur het volgende:
Wat voor vis mag je trouwens eten als zwangere? Ik heb net een heerlijke markeelsalade staan maken voor de honden namelijk. Had ik beter vooraf kunnen controleren...
.
Een beetje wel. Hier rondkijken in plaats van aan het werk zijn. De verleiding en nieuwsgierigheid is groter, vooral als het rustig is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Heb je jezelf nu versproken in je laatste regel?
Ik denk niet dat ze die zin bedoelde... maar de zin die het geslacht bekend maaktquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:18 schreef Wizzy het volgende:
[..]
Een beetje wel. Hier rondkijken in plaats van aan het werk zijn. De verleiding en nieuwsgierigheid is groter, vooral als het rustig is.
Teruggezet of niet, je zit nu hoe dan ook in het 2e trimesterquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef ProjSkippy het volgende:
13 weken vandaag(het went nog steeds niet, dat teruggezet zijn
.
En onderweg naar Pinkpop. Nog meer mensen hier?
*zo, even bijlezen*
Edit: Hillz wat erg.![]()
haha ik kan niets bekend maken want ik weet niet wat voor geslacht het heeft. Ik denk een jongen,quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:31 schreef Sull het volgende:
Ik denk niet dat ze die zin bedoelde... maar de zin die het geslacht bekend maakt
Nouja, nu ben je opeens minder ver dan ik!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:29 schreef ProjSkippy het volgende:
13 weken vandaag(het went nog steeds niet, dat teruggezet zijn
.
En onderweg naar Pinkpop. Nog meer mensen hier?
Oh juud dat is veel te vroeg. Een juli kindje mocht wel maar een juni kindje is nog niet geheel de bedoeling.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:
Opgenomen in het ziekenhuis. Bm mond verstreken en 1 cm ontsluiting vanochtend vroeg. Weeën om de paar minuten en duren zo'n 20 sec. Al wee remmers gehad, maar die slaan nog niet aan. Ze gokken dat ie 2400 gram is en ik heb veel vruchtwater, geen blaasontsteking. Ook longrijping spuit gehad. Dus nu afwachten en hopen dat het stopt, maar ik zie het niet gebeuren.
Als er verandering is laat ik wel van me horen.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:
Opgenomen in het ziekenhuis. Bm mond verstreken en 1 cm ontsluiting vanochtend vroeg. Weeën om de paar minuten en duren zo'n 20 sec. Al wee remmers gehad, maar die slaan nog niet aan. Ze gokken dat ie 2400 gram is en ik heb veel vruchtwater, geen blaasontsteking. Ook longrijping spuit gehad. Dus nu afwachten en hopen dat het stopt, maar ik zie het niet gebeuren.
Oh Juud sterkte! Hopelijk wacht je mannetje nog even!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:09 schreef Juud79 het volgende:
Nieuwsgierigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:33 schreef Kleurdoos het volgende:
Noh Juud! Ik zal je post van vorige week maar niet aanhalenGelukkig heeft je jongen wel een mooi gewichtje mocht het gaan gebeuren. ik duim ook dat hij nog even blijft zitten, maar als jij er al geen vertrouwen in hebt..
sterkte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |