quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:03 schreef Dimens het volgende:
MPC-HC installeren. Dat sowieso en vervolgens altijd met MPC-HC afspelen.
Of XBMC als je een mooie interface wilt hebben.
En dit omdat dat het echt op kan lossen of omdat jij het een goed programma vind?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:03 schreef Dimens het volgende:
MPC-HC installeren. Dat sowieso en vervolgens altijd met MPC-HC afspelen.
Of XBMC als je een mooie interface wilt hebben.
Doen andere AVI's het wel?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef Amarantha het volgende:
[..]
En dit omdat dat het echt op kan lossen of omdat jij het een goed programma vind?
Zie nu dat Les Miserables ook niet afgespeeld kan worden. Maar ik zie ook dat het een .wmv bestand is en geen .avi. Dat zegt mij niks?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
Doen andere .avi's het wel? Want anders kan het een codec probleem zijn.
Windows Media Video. Dat hoort gewoon te kunnen met Media Player.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:05 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zie nu dat Les Miserables ook niet afgespeeld kan worden. Maar ik zie ook dat het een .wmv bestand is . Dat zegt mij niks?
Wtf. Raar, alle andere films gaan wel gewoon. Heb ook een film uit eind 2012 gedownload en die draait hij ook gewoonquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:06 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Windows Media Video. Dat hoort gewoon te kunnen met Media Player.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:07 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Wtf. Raar, alle andere films gaan wel gewoon. Heb ook een film uit eind 2012 gedownload en die draait hij ook gewoon
quote:
Kan best dat het dan opgelost is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef Amarantha het volgende:
[..]
En dit omdat dat het echt op kan lossen of omdat jij het een goed programma vind?
quote:
Als dat van Sherlock niet helpt dan zal ik dat ook nog proberen. Thanks!quote:
VLC.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:04 schreef SherlockHolmes het volgende:
Doen andere .avi's het wel? Want anders kan het een codec probleem zijn.
[..]![]()
VLC
Hij zei al wel meteen in het begin dat ik iets op de pc heb staan wat problemen kan veroorzaken tijdens het afspelen. Wie weet lost dit het opquote:
Installeer dan gewoon MPC-HC. Hoef je niet losse codecs te installeren.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:10 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hij zei al wel meteen in het begin dat ik iets op de pc heb staan wat problemen kan veroorzaken tijdens het afspelen. Wie weet lost dit het op
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
VLC.
Voor mensen die in 2005 zijn blijven haken.
En je PC zei niet wát dat was?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:10 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hij zei al wel meteen in het begin dat ik iets op de pc heb staan wat problemen kan veroorzaken tijdens het afspelen. Wie weet lost dit het op
Ik ga denken dat het aan de film ligt maar lijkt me sterk.. Hij stond echt hoog in de torrentlijst met mensen die allemaal zeiden 10/10 in commentsquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:11 schreef Dimens het volgende:
[..]
Installeer dan gewoon MPC-HC. Hoef je niet losse codecs te installeren.
Jewel maar heb te snel doorgeklikt haha. Codec heeft het niet opgelost..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
En je PC zei niet wát dat was?
Hardwareacceleratie in beta wat slecht werkt, matige codecs etc.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:12 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
VLC wordt constant geupdate en is veelzijdiger en veel meer gebruikt dan MPC-HC
Is hij wel 100% binnengehaald?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:12 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik ga denken dat het aan de film ligt maar lijkt me sterk.. Hij stond echt hoog in de torrentlijst met mensen die allemaal zeiden 10/10 in comments![]()
Staat nog bij de download trouwensquote:For a number of reasons it has been required to encode this file to the Windows Media Video codec, which differs from compressing at H.264. If you are not able to view it with your default player please use Windows Media Player.
Enjoy!
Met K-Lite codec pack doet hij het gewoon uitstekend, er is niets wat hij niet speelt. Al vind ik wel dat VLC én MPC-HC een normaal uiterlijk mogen, niet dat Windows 95 uiterlijk van nuquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hardwareacceleratie in beta wat slecht werkt, matige codecs etc.
Het kan niet meer mee met deze tijd. Bewezen en door users bevestigd in andere topics.
Probeer dan eens MPC-HC, alle opties moet je afgaanquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Staat nog bij de download trouwensMaar WMP lost het probleem ook niet op gek genoeg
Zelfde probleem. Raar gekleurd beeldquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:15 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Probeer dan eens MPC-HC, alle opties moet je afgaan
Screenshotje?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:16 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Zelfde probleem. Raar gekleurd beeld
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:18 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Screenshotje?
Youtube werkt uiteraard wel goed, neem ik aan?
Denk na, welke overeenkomst hebben alle bestanden die het niet doen?quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:59 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Denk na, welke overeenkomst hebben alle bestanden die het niet doen?
Waar?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hardwareacceleratie in beta wat slecht werkt, matige codecs etc.
Het kan niet meer mee met deze tijd. Bewezen en door users bevestigd in andere topics.
Ik bedoel extensie, codec, etc etcquote:
Heerlijk simpelquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Al vind ik wel dat VLC én MPC-HC een normaal uiterlijk mogen, niet dat Windows 95 uiterlijk van nu
Maar in MPC doet ie het ook niet?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:22 schreef Amarantha het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Youtube werkt prima jaAl mijn gedownloade pixar films ook en andere films
Ik zit nog in 2005 danquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
VLC.
Voor mensen die in 2005 zijn blijven haken.
Ik kan zo gauw niet meer de berichten vinden waar users het zelf hadden geplaatst, maar hier enkele screenshots van users die mij niet geloofde en het uiteindelijk met eigen ogen zagen.quote:
XBMC is ook beschikbaar voor Linux.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zit nog in 2005 dan, goede alternatieven voor Linux?
Thanks, ik was net wat aan het strunen op fok naar wat topics, maar geen wonder dat jouw post wat tijd kostte. Wat is dan het verschil tussen MPC-HC of XBMC?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:20 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik kan zo gauw niet meer de berichten vinden waar users het zelf hadden geplaatst, maar hier enkele screenshots van users die mij niet geloofde en het uiteindelijk met eigen ogen zagen.
[ afbeelding ]
Links is MPC-HC, rechts is VLC. Het kleurverschil in Ross zijn shirt is heel duidelijk te zien. Maar ook contrast en detail zijn beter.
Screenshot door Bart.
Of deze, een scene uit Troy.
[ afbeelding ]
In de onderstaande screenshot, wat VLC is, lijkt het net alsof Brian Cox een ritje teveel heeft gemaakt in de achtbaan. Bleek en groen.
En ook het contrast is hier bij MPC-HC goed. Zwartwaardes zijn in MPC-HC veel beter. Als je een donker gedeelte uit de bovenste scene pakt en je vergelijkt ze VLC en MPC-HC met elkaar, is het verschil dit:
[ afbeelding ]
VLC is gewoonweg grijs waar MPC-HC donker veel beter weergeeft. Zwartwaardes zijn al moeilijk op LCD televisies en door films met VLC af te spelen, wordt het nog lastiger.
Screenshot door TwyLight
Maar hier is het voornamelijk kleur wat je ziet. Nu detail. De volgende screenshots zijn door mijzelf gemaakt omdat met de screenshots van users het verschil in detail niet goed is te zien. Het betreft de bekende Birds scene uit Planet Earth.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boven is uit XBMC en de onderste is uit VLC. Als je goed kijkt, zie je weer dat het contrast lager is bij VLC, maar daar draait het niet om. Het gaat om detail. Verkleind is er niet veel interessants te vinden, maar ga het 1:1 vergroten, dan zie je dat VLC het lastiger heeft met het juist decoden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij VLC, de onderste, is duidelijk de artefacten te zien. Om de vogels heen zie je allemaal witte spikkels die er niet horen. Die komen daar doordat VLC niet goed omgaat met decoden en XBMC wel. Net zoals MPC-HC overigens.
Noem het pixelneuken, maar als je toch met VLC afspeelt, waarom dan niet gewoon weer terug naar DVD-rips? Dan heb je ook nog als voordeel dat je ook nog eens veel ruimte op de HDD bespaart.
Wel kwaliteit willen? Download dan MPC-HC of XBMC en verwijder VLC. Het kost maar een beetje tijd om eenmalig te installeren en uiteindelijk heb je een betere beeldkwaliteit voor helemaal niets. Zelfs je DVD's (ISO / Video_TS) gaan er beter door uitzien omdat ze beter deïnterlacen en upscalen om zo zelfs een betere beeldkwaliteit te leveren dan 720p Blu-Ray rips met een lage bitrate.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas kreeg ik het niet voor elkaar exact dezelfde frame te vergelijken omdat de bestanden verschillende framerates gebruiken.
Boven is de Blu-Ray Rip en onder is de DVD Retail van Intouchables. Als je goed naar het boek kijkt in beide scenes, zie je dat de details bij de DVD Retail er beter uit ziet dan bij de Blu-Ray Rip. Terwijl theoretisch gezien de Blu-Ray Rip scherper zou moeten zijn. Niet dus.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Links 720p Rip, rechts DVD Retail.
[..]
XBMC is ook beschikbaar voor Linux.
Mplayerquote:Op dinsdag 11 juni 2013 22:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik zit nog in 2005 dan, goede alternatieven voor Linux?
Grotendeels interface. Zo kun je XBMC eruit laten zien:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:24 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Thanks, ik was net wat aan het strunen op fok naar wat topics, maar geen wonder dat jouw post wat tijd kostte. Wat is dan het verschil tussen MPC-HC of XBMC?
Eerst die XBMC geprobeerd maar wat is die interface irritant zeg. Daarna MPC-HC gedownload, en wat een verschil met VLC zeg! Ondanks het lelijke windows thema wordt dit mijn standaardquote:Op woensdag 12 juni 2013 19:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Grotendeels interface. Zo kun je XBMC eruit laten zien:
[ afbeelding ]
Best wel prettig. Maar ook een aantal instelmogelijkheden zoals default audio output. Erg handig voor mij aangezien ik films over digitaal S/PDIF maar muziek over stereo analoog.
je wil toch een film zien met je mediaplayer?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:21 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Eerst die XBMC geprobeerd maar wat is die interface irritant zeg. Daarna MPC-HC gedownload, en wat een verschil met VLC zeg! Ondanks het lelijke windows thema wordt dit mijn standaard
Ik snap je post niet. Ik heb m toch ingesteld als standaard, wat dus inhoudt dat ik geen "mooi" windows theme nodig heb. Ik had het alleen mooier gevonden, ondanks dat ik 99% van de tijd fullscreen kijk inderdaad.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:41 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
je wil toch een film zien met je mediaplayer?
Waarom heb je dan een "mooi" windows theme nodig?
Trouwens als je op 1 druk zie je helemaal geen venster meer maar gewoon alleen de film.
Dus je bent het eens? VLC is ouderwets en ingehaald door betere mediaspelers?quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:21 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Eerst die XBMC geprobeerd maar wat is die interface irritant zeg. Daarna MPC-HC gedownload, en wat een verschil met VLC zeg! Ondanks het lelijke windows thema wordt dit mijn standaard
Ik heb er niet zoveel verstand van om het er over eens te zijn, maar het ziet er veel beter uit dus ik denk het wel!quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dus je bent het eens? VLC is ouderwets en ingehaald door betere mediaspelers?
Genoeg voor mij.quote:Op woensdag 12 juni 2013 22:51 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van om het er over eens te zijn, maar het ziet er veel beter uit dus ik denk het wel!
Ik zou de post opslaan zodat je het niet elke keer weer hoeft uit te typen als er weer eens iemand aankomt met " VLCquote:
Gewoon een link naar dit topic als iemand dat zegt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:55 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Ik zou de post opslaan zodat je het niet elke keer weer hoeft uit te typen als er weer eens iemand aankomt met " VLC![]()
"
Gebruik nu nog de Kmplayer, maar ga ook overstappen, dit puur omdat ik net zie dat in mijn PC remote app ook een XBMC onderdeel zit voor Lumia 920. Makkelijk met op de beamer film kijken en telefoon als afstandsbediening met alle features van xmbc.
Nog iets gedaan met de filmlijst overigens?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:58 schreef Dimens het volgende:
[..]
Gewoon een link naar dit topic als iemand dat zegt.
Ik ben ook nog altijd een tevreden XBMC gebruiker. Nog niets op mijn pad tegen gekomen waarvan ik denk "dat is beter of heeft potentie om beter te worden".
De filmlijst?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:59 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Nog iets gedaan met de filmlijst overigens?
Als in; gekekenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:01 schreef Dimens het volgende:
[..]
De filmlijst?
Als in; films toegevoegd?
Oh die. Nee, nog niet. Ik ben niet meer toegekomen aan het downloaden van nieuwe films. Ik heb sowieso nog een hele lijst die ik moet zien.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 01:02 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Als in; gekeken![]()
TV / Welke film is echt een aanrader
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:55 schreef Pro_Shifty het volgende:
VLC is de bomb en download geen .avi of .mp4 films dat is ruk.
Zoek een goede .MKV en hij doet het altijd en je hebt goede kwaliteit.
mkv is alleen maar de container, heeft niks met kwaliteit van video te maken.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 12:55 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ja snapk. Is mijn referentiekader. Verkeerd beschreven inderdaad.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:37 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
mkv is alleen maar de container, heeft niks met kwaliteit van video te maken.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:38 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ja snapk. Is mijn referentiekader. Verkeerd beschreven inderdaad.
Wanneer ik een .MKV bestand download is dit altijd een 720/1080 HD of Blueray.
Terwijl de video TS bestanden of .ISO bestanden vaak cam/dvd5/dvd9 bestanden zijn en de kwaliteit daarvan is minder.
Maar je hebt gelijk.
voor beide zijn skins beschikbaarquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Vlc en mpc hc mogen de interface wel eens veranderen, Windows 95 uiterlijk.
Niet dat het belangrijk, maar wel een + als het gebeurt.
Anders lees je eerst de rest van het topic. Beetje dom om dit te zeggen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:38 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ja snapk. Is mijn referentiekader. Verkeerd beschreven inderdaad.
Wanneer ik een .MKV bestand download is dit altijd een 720/1080 HD of Blueray.
Terwijl de video TS bestanden of .ISO bestanden vaak cam/dvd5/dvd9 bestanden zijn en de kwaliteit daarvan is minder.
Maar je hebt gelijk.
beetje maarquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:02 schreef Dimens het volgende:
[..]
[..]
Anders lees je eerst de rest van het topic. Beetje dom om dit te zeggen.
Waarom? Je gaat me toch niet vertellen dat je films in een window kijkt wel?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 16:40 schreef SherlockHolmes het volgende:
Vlc en mpc hc mogen de interface wel eens veranderen, Windows 95 uiterlijk.
Niet dat het belangrijk, maar wel een + als het gebeurt.
Ik wel, maar dan alleen maar het beeld zonder knoppen.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 21:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom? Je gaat me toch niet vertellen dat je films in een window kijkt wel?
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 23:20 schreef Dimens het volgende:
er de berichten vinden waar users het zelf hadden geplaatst, maar hier enkele screenshots van users die mij niet geloofde en het uiteindelijk met eigen ogen zagen.
Doet er niet toe, dit is altijd relevantquote:Op zondag 11 augustus 2013 17:54 schreef spoorrails het volgende:
[..]
dacht eerst maakt niet zo veel uit, maar dat was op mn mobiel, op mn lap ziet het er toch heul anders uit
zie nu pas dat oud bericht is
Net geprobeerd, maar wat een balle interface,1/3 van scherm word er voor gebruikt...quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
Grotendeels interface. Zo kun je XBMC eruit laten zien:
[ afbeelding ]
Best wel prettig. Maar ook een aantal instelmogelijkheden zoals default audio output. Erg handig voor mij aangezien ik films over digitaal S/PDIF maar muziek over stereo analoog.
XBMC is dan ook een media center en geen videoplayer. In MPC-HC haal je de ondertitels weg door op W te drukken of rechtermuisknop -> Subtitles -> Enable uitvinkenquote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:25 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Net geprobeerd, maar wat een balle interface,1/3 van scherm word er voor gebruikt...
krijg het zo ook niet 123 gevonden hoe dat kleiner te maken.
Verder krijg ik de ondertitels niet weg. (niet ingebakken want in VLC of cyberlink power DVD krijg ik ze wel uit)
ook MPC-HC geprobeerd, maar net als bij XBMC krijg ik ondertitel niet weg helaas...
wat is kwaliteit verschil tussen deze 2 aanbevolen players ten opzichte van power dvd ultra (vs12)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |