abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:45:13 #226
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127697355
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:36 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Maar Kinect/Xbox stuurt nu geen gegevens door naar MS, dus kunnen overheden deze gegevens ook niet opvragen.
Straks ook niet in de mate die je vreest :') Zo kun je het ook doortrekken naar je gewone PC en mobiel: "er zit een mic en een camera in/aan, dus de NSA kan meekijken." :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127697401
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Straks ook niet in de mate die je vreest :') Zo kun je het ook doortrekken naar je gewone PC en mobiel: "er zit een mic en een camera in/aan, dus de NSA kan meekijken." :')
Nog afgezien van dat; er is heel wat interessantere data te vinden dan van wat data die de kinect evt verzameld heeft. Er worden nergens ter wereld zoveel telefoontaps geplaatst als in Nederland, maar we zijn wel bang dat de Kinect ons afluisterd...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:48:26 #228
12888 Skull-splitter
pi_127697471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:25 schreef byah het volgende:

[..]

Dat dus, ik begrijp ook echt niet hoe je een console kan afschieten op basis van altijd online. Zeker in deze tijd waar iedereen sowieso 24/7 online is :')
Het is een slechte keus het verplicht te stellen voor zelfs het single player component. Juist als er internetstoring is ga ik SP-games spelen omdat ik dan verder toch geen afleiding kan bezoeken.

Maar dat kan dus niet als je niet eens in de 24 aanlogt.

Dat het in de praktijk allemaal wel meevalt snap ik net zo goed als jij omdat de verbinding vaak gewoon OK is, maar het concept is moreel gewoon niet juist.
pi_127697546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:36 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is? Maar Kinect/Xbox stuurt nu geen gegevens door naar MS, dus kunnen overheden deze gegevens ook niet opvragen.
Onze providers claimden ook geen gegevens aan overheden te verstrekken. Blijkt nu toch wel zo te zijn. Talloze voorbeelden te vinden waarbij overheden simpelweg doen wat ze willen. Zelfs al zou Microsoft er op tegen zijn, dan betekent het niet dat het niet kan gebeuren.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:51:08 #230
12888 Skull-splitter
pi_127697560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:46 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nog afgezien van dat; er is heel wat interessantere data te vinden dan van wat data die de kinect evt verzameld heeft. Er worden nergens ter wereld zoveel telefoontaps geplaatst als in Nederland, maar we zijn wel bang dat de Kinect ons afluisterd...
Enige interessante voor de NSA is de database van biometrische gegevens die MS dan opslaat. Maar ik snap het allemaal niet zo: waarom zou de overheid geld investeren om op te slaan wat elders al opgeslagen wordt en met een dwangbevel van de rechter zo opgevraagd kan worden (en waarschijnlijk reteefficient ook).

Meeluisteren zullen ze ook alleen doen als je in een onderzoek naar voren komt (enkele terroristische groepen spraken via Live of WOW geloof ik) omdat het anders als een autist in de Ikea is: teveel gegevens en te weinig informatie.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:50 schreef Disorder het volgende:

[..]

Onze providers claimden ook geen gegevens aan overheden te verstrekken. Blijkt nu toch wel zo te zijn. Talloze voorbeelden te vinden waarbij overheden simpelweg doen wat ze willen. Zelfs al zou Microsoft er op tegen zijn, dan betekent het niet dat het niet kan gebeuren.
Verwar het beschikbaar stellen bij onderzoek niet met beschikbaarstellen. Google verwoordt het momenteel het best denk ik.

That being said, ik denk dat ik wel een nieuwe 360 ga halen als die voor 100-120 in de winkel ligt...
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:52:51 #231
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127697616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:50 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dat snap ik, en MS is er ook niet op tegen. Sterker nog, ze zijn 1 van de negen IT-bedrijven die meewerken aan PRISM. Maar Kinect verstuurt geen informatie (en totdat het tegendeel bewezen is, geloof ik dat ook), dus kan MS die ook niet delen met de NSA of welke overheid dan ook!
pi_127697625
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:51 schreef Skull-splitter het volgende:
Enige interessante voor de NSA is de database van biometrische gegevens die MS dan opslaat.
Koppeling gezicht, mail, adres gegevens is natuurlijk rete boeiend.
Maakt herkenning een stuk makkelijker.
pi_127697639
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:52 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dat snap ik, en MS is er ook niet op tegen. Sterker nog, ze zijn 1 van de negen IT-bedrijven die meewerken aan PRISM. Maar Kinect verstuurt geen informatie (en totdat het tegendeel bewezen is, geloof ik dat ook), dus kan MS die ook niet delen met de NSA of welke overheid dan ook!
En dat laatste geloof ik dus niet. Maar goed. Back ontopic, dan maar? :)
pi_127697655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:

[..]

Koppeling gezicht, mail, adres gegevens is natuurlijk rete boeiend.
Maakt herkenning een stuk makkelijker.
Ofwel; alles uit de basisadministratie van je gemeente...
Als de AIVD dat wil hebben vragen ze het daar wel op
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_127697676
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:48 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Het is een slechte keus het verplicht te stellen voor zelfs het single player component. Juist als er internetstoring is ga ik SP-games spelen omdat ik dan verder toch geen afleiding kan bezoeken.

Maar dat kan dus niet als je niet eens in de 24 aanlogt.

Dat het in de praktijk allemaal wel meevalt snap ik net zo goed als jij omdat de verbinding vaak gewoon OK is, maar het concept is moreel gewoon niet juist.
Persoonlijk vind ik de online check nog meevallen met de methodes die ze vroeger hebben gebruikt. Dan denk ik aan een SecuROM, die rootkit van Sony, etc. Maar idd liver gehad dat het er helemaal niet op zit.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_127697677
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:53 schreef Ceased2Be het volgende:
Ofwel; alles uit de basisadministratie van je gemeente...
Als de AIVD dat wil hebben vragen ze het daar wel op
Dat krijgen de amerikanen niet.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:56:07 #237
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_127697728
quote:
11s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:44 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wow.

Deze man, ongelofelijk... Was hij niet eerder teruggefloten op een paar tweets met dezelfde strekking?
Toont maar weer aan hoe enorm arrogant en klantonvriendelijk Microsoft is.

En het lijkt er dan ook sterk op dat ze niet van plan zijn hun beleid omtrent online aan gaan passen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:56:36 #238
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_127697751
MS had gewoon een old school drm methode in moeten voeren: geef woord nr x van regel y op bladzijde z uit de handleiding
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:57:56 #239
12888 Skull-splitter
pi_127697806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:56 schreef peleetje het volgende:

[..]

Toont maar weer aan hoe enorm arrogant en klantonvriendelijk Microsoft is.

En het lijkt er dan ook sterk op dat ze niet van plan zijn hun beleid omtrent online aan gaan passen.
Mjah, MS is vaker afgestraft en past dan heel snel het beleid aan ten koste van deze man zijn baan.

Maar als je met een stalen gezicht het bovenstaande kunt zeggen en durft te beweren dat het een voordeel is voor gamers dan heb je het NIET begrepen...
  woensdag 12 juni 2013 @ 10:58:26 #240
12888 Skull-splitter
pi_127697829
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:56 schreef L3viathan het volgende:
MS had gewoon een old school drm methode in moeten voeren: geef woord nr x van regel y op bladzijde z uit de handleiding
Veel te omslachtig, gewoon schijfje in het apparaat. Klaar.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:00:46 #241
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_127697923
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Veel te omslachtig, gewoon schijfje in het apparaat. Klaar.
was ook niet serieus ;)
ik zat even in een timewarp naar begin jaren 90
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:02:24 #242
12888 Skull-splitter
pi_127697989
quote:
Altijd geroepen :')
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:00 schreef L3viathan het volgende:

[..]

was ook niet serieus ;)
ik zat even in een timewarp naar begin jaren 90
Meer dat ik liever een schijfje moet wisselen dan dat ik altijd aan internet moet zitten...

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Stimmt, ik vind DRM ook strontvervelend (hoe weinig last ik er ook van heb in de praktijk)
DRM boeit niet als het niet in de weg zit. Codes zitten al jaren bij games, en de enige die je niet door kunt verkopen zijn de downloadbare van Steam/Origin.
quote:
Die berekeningen op de servers wordt wel een hele interessante want dat gaat wel echt een goede stabiele verbinding vereisen.
Ik betaal toch voor een locale berekening of ben ik nou gek? Anders hoeft heel die console geen kut te kosten.
Het moet gewoon werken op een standalone machine.
pi_127698477
Iemand die weet hoe het volgende gaat werken?
Je kan 10 family members op je xbox laten spelen.
Je kan bij andere, door in te loggen, toegang krijgen tot al je spellen en die dus bij andere spelen.

Hoe gaan ze dat doen? Want in theorie kan je dan iemand laten inloggen op jouw account terwijl hij thuis is en dus jouw games speelt? De xbone zou dan jou moeten herkennen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:19:08 #244
7957 Chevalric
pi_127698633
quote:
Dus eigenlijk is het hetzelfde verhaal als met PSN en XBL in de tijd van de PS2/Xbox: Sony liet het over aan de publishers om hun eigen netwerk te bieden, MS implementeerde een generieke oplossing waar publishers gebruik van konden maken. Met XBL was het zo dat publishers geen keuze hadden; ze moesten XBL gebruiken voor het online gedeelte van hun games. Met het used games protocol laat MS de keuze aan de publishers of ze het wel of niet implementeren, of dat ze misschien toch een eigen oplossing invoeren.
pi_127698688
Ps4 drm zal dus hetzelfde zijn als bij de ps3, alleen is dat niet zo bekend bij iedereen. First party zal iig geen drm hebben.
pi_127698874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:19 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het hetzelfde verhaal als met PSN en XBL in de tijd van de PS2/Xbox: Sony liet het over aan de publishers om hun eigen netwerk te bieden, MS implementeerde een generieke oplossing waar publishers gebruik van konden maken. Met XBL was het zo dat publishers geen keuze hadden; ze moesten XBL gebruiken voor het online gedeelte van hun games. Met het used games protocol laat MS de keuze aan de publishers of ze het wel of niet implementeren, of dat ze misschien toch een eigen oplossing invoeren.
Bij Sony kan je zonder problemen je disc uitlenen. Xbone heeft dat je kan inloggen op andere xbone en dan al je games beschikbaar hebt.
Bij Sony kan je je spellen verkopen aan iedereen. Bij xbone alleen weggeven/verkopen aan mensen die 30 dagen in je friendslist zitten 2e hands via bepaalde winkels als ik het goed heb. En dat maar 1x ofzo, dus 2e hands spel niet door kunnen verkopen denk ik dan.

Min of meer hetzelfde, alleen bij Sony meer vrijheid.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:27:37 #248
7957 Chevalric
pi_127698984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:24 schreef CaasS het volgende:

[..]

Bij Sony kan je zonder problemen je disc uitlenen. Xbone heeft dat je kan inloggen op andere xbone en dan al je games beschikbaar hebt.
Bij Sony kan je je spellen verkopen aan iedereen. Bij xbone alleen weggeven/verkopen aan mensen die 30 dagen in je friendslist zitten 2e hands via bepaalde winkels als ik het goed heb.

Min of meer hetzelfde, alleen bij Sony meer vrijheid.
Mja, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ik vraag me nu af of de publisher niet ergens in de code een vinkje moet aan gaan zetten om gebruik te maken van het systeem (of uitzetten als ze er geen gebruik van willen maken). M.a.w. MS heeft een systeem waarmee 2e hands spellen/uitlenen beperkt kan worden, maar de publisher bepaalt of ze er gebruik van maken.
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:30:42 #249
7957 Chevalric
pi_127699147
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 11:30 schreef Chevalric het volgende:
Staat niks nieuws in, toch?
Moet dat dan? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: