abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127662211

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?
SPOILER
Facebook groep
Ja doei.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:08:22 #2
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_127662272
Dan ben ik wel benieuwd nu hoor MoBlo :Y
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:08:53 #3
112150 Trebweb
Started running again
pi_127662295
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:08 schreef MaleDuck het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd nu hoor MoBlo :Y
Same here! :Y
pi_127662571
Nou, ik dacht 'ik ga even nieuwe schoenen halen' :')_________!

Ja, dat even werd 'm niet.
Heb de HELE winkel aangehad voor m'n gevoel. Overproneren, dit-dat-alles, heel mooie analyse gedaan, met filmpje en gait analysis en weetikwatveelmeer. Het was súperrustig (als in: ik was de enige klant 8-) ) dus er werd echt alle tijd voor me genomen. Damesschoenen vielen weer af ivm te brede voeten, dus op naar de herenschoenen weer, alwaar het probleem dan weer zat in de hiel, die bij mij dan weer heel smal is. Veel verschillende soorten van verschillende merken aangehad, vooral wat Brooks, Nikes, Puma's zelfs nog, paar Asics en vast nog wat meer.

De meer weg-georiënteerde schoenen die ik nu heb, de Ravenna 3, die ik had gekocht zonder analyse, bleken echt perfect voor me te zijn, dus dat is fijn O+ maar ik wilde echt meer grip, wat ze wel begreep toen ik haar uitlegde waar we regelmatig aan het rennen waren.

Uiteindelijk hing het tussen twee schoenen: de Brooks Cascadia en de Nike Pegasus.
Voor beide viel héél veel te zeggen.

De Brooks: zelfde feel als de Ravenna, veel contact met de grond, wat veel plezier oplevert op de trails; goede feel met de ondergrond en een beetje rauw achtig, maar wel met voldoende steun. Profiel was meer op trail gericht, en gezien m'n budget zou ik toch liever een schoen hebben waarmee ik ook die paar stukken weg gemakkelijk mee kan pakken zonder dat ze direct slijten.

De Nikes: compleet andere feel dan de Brooks. Wat dikkere zool, maar echte slofjes. Heel fijne demping, alsof je op watten loopt, en goede steun aan alle kanten van m'n voet. Profiel is érg goed voor trails, maar naar het schijnt ook prima voor op de weg.

Uiteindelijk gekozen voor de Nike Pegasus, met in m'n hoofd de Cascadia en de Ravenna nog als ik eens geld over heb en ze goedkoop op Ebay staan (gewoon blijven browsen zo nu en dan dus).
Heb een beetje op gevoel gekozen, want verstand zei ergens 'blijf bij de Brooks!', maar ik hoop dat het goed komt. Heb sowieso 3 weken garantie, en mag er op lopen wat ik wil; ze nemen ze zonder problemen terug als ze niet blijken te bevallen, dus het was wel een veilige gevoelskeuze.

Dus, dit zijn ze O+ En ik heb ze van m'n ouders gehad O+ O+ O+ _O_

Ja doei.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:18:35 #5
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_127662736
Leuk MoBlo, fijn dat je zo de tijd kon nemen om eens goed te kijken naar de schoenen, ik hoop voor je dat ze bevallen! ^O^
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:19:18 #6
92409 Twinky
Little star.
pi_127662771
MOOI!!!
pi_127662993
Mooie sloffen MoBlo!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:24:20 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127663000
Mooie schoenen hoor! :Y
pi_127663076
Vanavond meteen inwijden op de cross country O+ :@
Ja doei.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:29:57 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127663226
Oooo wat zijn ze mooooooi O+
pi_127663241
Niet lang meer >:) :P
Ja doei.
pi_127663584
Dat zijn echt hele mooie sloffen ja! :o
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:44:47 #13
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_127663884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:14 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ik dacht 'ik ga even nieuwe schoenen halen' :')_________!

Ja, dat even werd 'm niet.
Heb de HELE winkel aangehad voor m'n gevoel. Overproneren, dit-dat-alles, heel mooie analyse gedaan, met filmpje en gait analysis en weetikwatveelmeer. Het was súperrustig (als in: ik was de enige klant 8-) ) dus er werd echt alle tijd voor me genomen. Damesschoenen vielen weer af ivm te brede voeten, dus op naar de herenschoenen weer, alwaar het probleem dan weer zat in de hiel, die bij mij dan weer heel smal is. Veel verschillende soorten van verschillende merken aangehad, vooral wat Brooks, Nikes, Puma's zelfs nog, paar Asics en vast nog wat meer.

De meer weg-georiënteerde schoenen die ik nu heb, de Ravenna 3, die ik had gekocht zonder analyse, bleken echt perfect voor me te zijn, dus dat is fijn O+ maar ik wilde echt meer grip, wat ze wel begreep toen ik haar uitlegde waar we regelmatig aan het rennen waren.

Uiteindelijk hing het tussen twee schoenen: de Brooks Cascadia en de Nike Pegasus.
Voor beide viel héél veel te zeggen.

De Brooks: zelfde feel als de Ravenna, veel contact met de grond, wat veel plezier oplevert op de trails; goede feel met de ondergrond en een beetje rauw achtig, maar wel met voldoende steun. Profiel was meer op trail gericht, en gezien m'n budget zou ik toch liever een schoen hebben waarmee ik ook die paar stukken weg gemakkelijk mee kan pakken zonder dat ze direct slijten.

De Nikes: compleet andere feel dan de Brooks. Wat dikkere zool, maar echte slofjes. Heel fijne demping, alsof je op watten loopt, en goede steun aan alle kanten van m'n voet. Profiel is érg goed voor trails, maar naar het schijnt ook prima voor op de weg.

Uiteindelijk gekozen voor de Nike Pegasus, met in m'n hoofd de Cascadia en de Ravenna nog als ik eens geld over heb en ze goedkoop op Ebay staan (gewoon blijven browsen zo nu en dan dus).
Heb een beetje op gevoel gekozen, want verstand zei ergens 'blijf bij de Brooks!', maar ik hoop dat het goed komt. Heb sowieso 3 weken garantie, en mag er op lopen wat ik wil; ze nemen ze zonder problemen terug als ze niet blijken te bevallen, dus het was wel een veilige gevoelskeuze.

Dus, dit zijn ze O+ En ik heb ze van m'n ouders gehad O+ O+ O+ _O_

[ afbeelding ]
Goed verhaal, lekker kort!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_127664438
Mooie schoenen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:09:52 #15
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_127665077
Mooie schoenen idd :) Mijn eerste hardloopschoenen waren ook van Nike.

11,25 KM erop zitten. Warmer dan je zou verwachten. Wel ruim onder het uur.

Vind het nog steeds moeilijk om tijdens mn rustige loopjes niet harder te gaan dan 5.15/KM. Iemand de gouden tip?
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_127665482
Geen tips hier, behalve gewoon langzamer lopen. Pace in de gaten houden en alert op je garmin zetten als je die hebt als je te snel gaat?

En ik ben niet zo merkvast/merkengeil: koop gewoon wat lekker zit en goed voelt. Kleurtjes vond ik wel even wennen :') maargoed, ben ook aan die oranje Broos gewend, en deze zijn vast niet heel lang zo fel O-) :P

Heb inmiddels al Asics, Saucony's en Brooks versleten, en ben eigenlijk alleen over de Brooks tot nu toe zéér tevreden, die zou ik zou nog eens kopen :Y Ben benieuwd naar de Nikes.
Ja doei.
pi_127665644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:09 schreef _MvN_ het volgende:

Vind het nog steeds moeilijk om tijdens mn rustige loopjes niet harder te gaan dan 5.15/KM. Iemand de gouden tip?
Kleinere stapjes?
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:22:31 #18
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127665664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:09 schreef _MvN_ het volgende:

Tip: die tijd vergeten voor tijdens je training ;)
pi_127665690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Oh, en dit. :Y

Wijze woorden Dr Quoi!
Ja doei.
pi_127665695
Mooie schoenen MoBlo! O+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:34:21 #21
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_127666292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

True. Volgende keer zal ik deze wijze raad een s opvolgen.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_127666323
Zien er goed uit ja! Was nooit zo'n fan van Nike, maar de laatste tijd maken ze toch wel leuke modellen!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:35:52 #23
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_127666353
Mooie schoenen en leuk verslag MoBlo!
Vooral die oranje veters. ;)

MvN: Sorry, ik heb geen tips voor je!
A grand adventure has begun.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:37:10 #24
92409 Twinky
Little star.
pi_127666416
Nog een langzaam-tip: op een pad met bomen/lantaarnpalen even ver uit elkaar het aantal stappen tussen 2 palen tellen, en proberen meer te doen dan de vorige keer!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 15:43:42 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_127666752
Zo wil ik voor snelheid trainen af en toe eens een "meeloop-moment" creeëren, zoals met een fietser die me inhaalt. Proberen aan te haken en meelopen voor een paar 100 m, dan weer afzakken.

Misschien werkt dat ook wel andersom: niet een bepaalde loper/scootmobiel mogen inhalen oid. Al lijkt me dat ook wel weer superirritant soms, omdat je dan zo uit je ritme loopt. En als je een horloge hebt met je pace, kun je natuurlijk gewoon erg "op de klok" gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')