Wat is deze nou weerquote:De gemiddelde leeftijd waarop een jongen pas echt volwassen wordt, is 43 jaar. Bij Britse vrouwen gebeurt dit gemiddeld 11 jaar eerder, zo blijkt uit een recent onderzoek waarover de Daily Mail bericht.
Het is verrassend dat zowel mannen als vrouwen onvolwassen blijven tot ze over de 30 zijn. Mannen zouden minder of geen kinderachtig gedrag meer vertonen op hun 43ste en vrouwen op hun 32ste. Acht op de tien vrouwen gelooft dat hun partner het kinderachtige gedoe nooit ontgroeien door winden te laten, te boeren, 's nachts nog fastfood te eten en videogames te spelen. Andere tekenen van onvolwassenheid zijn zwijgen tijdens ruzies, niet kunnen koken en steeds dezelfde moppen en verhalen vertellen. Mannen beschrijven zich ook twee keer zo vaak als kinderachtig in vergelijking met vrouwen.
De vrouw beslist
Twee keer zoveel vrouwen voelen zich de volwassen persoon in hun huidige relatie. Een kwart heeft het gevoel dat zij degenen zijn die de belangrijke beslissingen maken in hun relatie, evenveel dames willen dat haar partner meer over zichzelf praat en over zijn gevoelens. Drie op de tien dames heeft al een relatie beëindigd omdat ze haar geduld had verloren met een kinderachtige man. Bijna de helft heeft al een relatie gehad waarbij ze het gevoel had dat ze de moeder van haar partner moest spelen.
De gemiddelde Britse vrouw moet haar geliefde minstens een keer per maand vertellen dat hij zich naar zijn leeftijd moet gedragen, dat is gemiddeld 14 keer per jaar. Toch is een kinderachtige partner niet per se negatief: vier op de tien ondervraagden is van mening dat dit belangrijk is in een relatie, omdat het de dingen leuk en fris houdt. Een derde denkt dat een beetje kinderachtige eigenschappen helpen om een band te scheppen met kinderen.
De top 15 van dingen die een man onvolwassen maken:
1. Je eigen winden en boeren grappig vinden
2. Fastfood eten om 2 uur 's nachts
3. Videogames spelen
4. Te snel rijden of racen tegen andere auto's aan verkeerslichten
5. Grinikken bij scheldwoorden
6. De muziek te luid opzetten in de auto
7. Mopjes uithalen
8. Kinderen proberen te overtreffen bij spelletjes of sport
9. Zwijgen tijdens een ruzie
10. Niet kunnen koken
11. Steeds dezelfde mopjes vertellen in gezelschap van hun vrienden
12. Niet graag over zichzelf praten of geen ernstige conversatie kunnen aangaan
13. Geen boeken willen lezen omdat ze deze saai vinden of er hun aandacht niet bij kunnen houden
14. Gekke danspasjes uitvoeren
15. Zijn was naar zijn moeder brengen
bron: AD
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:50 schreef Anyanka het volgende:
Wat is dat toch altijd met die slechte Britse onderzoeken?
Oftewel, dat heeft geen ene fuck te maken met of je iets nog wel of niet leuk vindt...quote:Fase waarin een levend wezen volledig is volgroeid of ontwikkeld.
Precies dat dus.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:13 schreef Cactus1 het volgende:
Ik vind volwassen iemand die verantwoording neemt voor zijn eigen gedrag en handelen en niet alleen vanuit een zuiver egoïstisch perspectief handelt en denkt. Dit staat dus geheel los van leeftijd.
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:02 schreef Cue_ het volgende:
Die 15-dingen lijst is vast opgesteld door een vrouw met kort pittig kapsel
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:04 schreef Kper_Norci het volgende:
Die 15-dingen lijst is vast opgesteld door een vrouw met kort pittig kapsel en lid van de Opzij
Maar dat is het punt juist, ‘’serieus zijn’’ heeft an sich helemaal niets met volwassenheid te maken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:35 schreef snakelady het volgende:
Ik vind een beetje onvolwassenheid juist wel aantrekkelijk in een man, je moet niet te serieus worden, da is de lol er snel vanaf.
Nee, het is eigenlijk ook gewoon een debiel onderzoek, volgens die lijst ben ik ook nog niet volwassen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dat is het punt juist, ‘’serieus zijn’’ heeft an sich helemaal niets met volwassenheid te maken.
Juidt, volwassenheid heeft meer te maken met verantwoordelijkheid nemen voor je doen en laten.....ook de verkeerde dingen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar dat is het punt juist, ‘’serieus zijn’’ heeft an sich helemaal niets met volwassenheid te maken.
Toch heb ik het idee dat hoe hoger opgeleid de vrouw, hoe minder aantrekkelijk ze dat vinden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:35 schreef snakelady het volgende:
Ik vind een beetje onvolwassenheid juist wel aantrekkelijk in een man, je moet niet te serieus worden, da is de lol er snel vanaf.
Herken ik juist helemaal niet, de meeste hoog opgeleide vrouwen in mijn omgeving houden juist van platte humor e.d.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:38 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat hoe hoger opgeleid de vrouw, hoe minder aantrekkelijk ze dat vinden.
Behalve ik dan he, niet-hoog opgeleid als ik ben.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Herken ik juist helemaal niet, de meeste hoog opgeleide vrouwen in mijn omgeving houden juist van platte humor e.d.
Jij bent gewoon cool missb!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:40 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Behalve ik dan he, niet-hoog opgeleid als ik ben.
Ik denk dat veel hoger opgeleide sowieso wat saaier zijn, in de zin van ze hebben hun naam hoog te houden tegenover hun omgeving.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:38 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat hoe hoger opgeleid de vrouw, hoe minder aantrekkelijk ze dat vinden.
Ja, ik weet niet, die indruk had ik. Maar misschien dat ik het verwar met het wel of niet hebben van ambitie, aangezien dat door hoogopgeleide vrouwen vaker onaantrekkelijk wordt bevonden en misschien ook als onvolwassen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Herken ik juist helemaal niet, de meeste hoog opgeleide vrouwen in mijn omgeving houden juist van platte humor e.d.
Nee, ik heb ook de indruk dat juist hoogopgeleide vrouwen een beter gevoel voor humor hebben en een mannengrap eerder vatten. En er vervolgens ook wel om kunnen lachen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar is het dan niet meer dat intelligente vrouwen die humor beter begrijpen, hoogopgeleid is geen equivalent voor intelligentie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook de indruk dat juist hoogopgeleide vrouwen een beter gevoel voor humor hebben en een mannengrap eerder vatten. En er vervolgens ook wel om kunnen lachen.
Dat zouden ze eens moeten onderzoeken...
Ik kom niet zo heel vaak echt hoogopgeleide vrouwen tegen, maar de paar vrouwen die hoogopgeleid zijn en ik wel eens spreek herken ik hier ook wel een beetje in eigenlijk. Die zijn meer bezig met hoe intelligent en serieus ze overkomen. Drinken ook nooit een drankje teveel, want stel je toch eens voorquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk dat veel hoger opgeleide sowieso wat saaier zijn, in de zin van ze hebben hun naam hoog te houden tegenover hun omgeving.
Als ik kijk naar de ex-vrouw van mijn vriend die doctorandus voor haar naam heeft staan, dat is echt een zeikwijf eerste klas met nog geen greintje humor in haar lijf al heb je het graag.
Maar dat zal vast niet voor iedereen met een hogere opleiding gelden.
Inderdaad, ik ken best wat hoogopgeleide vrouwen en er zitten er echt wel tussen met humor maar de meeste hebben echt hun naam hoog te houden dus zullen nooit eens te veel drinken en gek doen of lachen om een scheet om maar iets triviaals te noemen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik kom niet zo heel vaak echt hoogopgeleide vrouwen tegen, maar de paar vrouwen die hoogopgeleid zijn en ik wel eens spreek herken ik hier ook wel een beetje in eigenlijk. Die zijn meer bezig met hoe intelligent en serieus ze overkomen. Drinken ook nooit een drankje teveel, want stel je toch eens voor
Als student wel ja, maar als ze eenmaal een vaste baan hebben niet meer.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:11 schreef prt1 het volgende:
Hoogopgeleide vrouwen die niet veel drinken?
Ga eens in een gemiddelde studentenkroeg kijken
Natuurlijk, ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, alleen is dat wel iets wat ik dus vaak zie.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:27 schreef Waterdrinker het volgende:
Maar dat komt misschien ook omdat hoogopgeleide vrouwen doorgaans belangrijkere banen hebben?
Om even een heel dom voorbeeld te noemen: als je palletsorteerder bent dan is het niet erg als je een keer bezopen vertelt welke pallets je vandaag weer eens hebt gesorteerd. Maar als je dokter of advocaat bent en je bent dronken en loopt lallend over straat dan is dat ten eerste gewoon slecht voor je imago, en ten tweede mag het natuurlijk niet gebeuren dat je in de kroeg even loopt rond te bazuinen dat verdachte Y zelf heeft gezegd dat ie schuldig is.
Ach, die 'borrelcultuur' heerst nog steeds gewoon in de advocaten- en geneeskundewereld hoor. Ik durf zelfs te stellen dat ze minstens net zo veel zuipen (en snuiven) dan lageropgeleiden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:27 schreef Waterdrinker het volgende:
Maar dat komt misschien ook omdat hoogopgeleide vrouwen doorgaans belangrijkere banen hebben?
Om even een heel dom voorbeeld te noemen: als je palletsorteerder bent dan is het niet erg als je een keer bezopen vertelt welke pallets je vandaag weer eens hebt gesorteerd. Maar als je dokter of advocaat bent en je bent dronken en loopt lallend over straat dan is dat ten eerste gewoon slecht voor je imago, en ten tweede mag het natuurlijk niet gebeuren dat je in de kroeg even loopt rond te bazuinen dat verdachte Y zelf heeft gezegd dat ie schuldig is.
Alleen de ene doet het (ook/meer) doordeweeks en de ander meer in het weekend gok ik zoquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:33 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ach, die 'borrelcultuur' heerst nog steeds gewoon in de advocaten- en geneeskundewereld hoor. Ik durf zelfs te stellen dat ze minstens net zo veel zuipen (en snuiven) dan lageropgeleiden.
Hoogopgeleide vrouwen drinken zeker twintig keer zoveel dan laagopgeleide.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:50 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik kom niet zo heel vaak echt hoogopgeleide vrouwen tegen, maar de paar vrouwen die hoogopgeleid zijn en ik wel eens spreek herken ik hier ook wel een beetje in eigenlijk. Die zijn meer bezig met hoe intelligent en serieus ze overkomen. Drinken ook nooit een drankje teveel, want stel je toch eens voor
Waarschijnlijk in hun eentje dan.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:47 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Hoogopgeleide vrouwen drinken zeker twintig keer zoveel dan laagopgeleide.
Tip; ga eens in de afkickklinieken kijken.
Laagopgeleiden gaan niet zo snel naar een afkickkliniek als hoogopgeleiden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:47 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Nee hoor, het gros dat daar in rehab zit is advocaat, jurist, journalist, arts etc. Er zitten eigenlijk heel erg weinig vrouwen uit de onderlaag van de maatschappij.quote:
Dat, maar ook in groepsverband. Hoogopgeleiden (en zeker diegenen die lid zijn geweest van een vereniging) hebben natuurlijk een periode in hun leven ongelofelijk veel gezopen. Als ik mijn drankgebruik in mijn studententijd vergeleek met mijn vrienden die vanaf hun 18e gingen werken...dat is echt gigantisch. Niemand houdt dat 'tempo' uiteraard vol, maar ook doordeweeks zuipen is veel meer geaccepteerd in hoogopgeleide kringen.quote:
Ik bedoelde dat ze dan in hun eentje drinken, want degene die ik ken kijken zo goed uit dat ze niet eens een slokje teveel drinken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:54 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Nee hoor, het gros dat daar in rehab zit is advocaat, jurist, journalist, arts etc. Er zitten eigenlijk heel erg weinig vrouwen uit de onderlaag van de maatschappij.
Ik ben nu toch wel benieuwd naar een bron die dit ondersteund aangezien ze zich dan echt aan het coma zuipen zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:47 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Wat bedoel je met doordeweeks zuipen? Tot je lam bent of gewoon een paar biertjes wegtikken? Dat laatste doe ik ook vaak genoeg, 1 of 2 biertjes op een avond vind ik verder geen probleem. Toch zijn er een hoop mensen die er schijnbaar problemen mee hebben want als ik dat dan zeg dan ben ik een alcoholistquote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:55 schreef Silenus het volgende:
[..]
Dat, maar ook in groepsverband. Hoogopgeleiden (en zeker diegenen die lid zijn geweest van een vereniging) hebben natuurlijk een periode in hun leven ongelofelijk veel gezopen. Als ik mijn drankgebruik in mijn studententijd vergeleek met mijn vrienden die vanaf hun 18e gingen werken...dat is echt gigantisch. Niemand houdt dat 'tempo' uiteraard vol, maar ook doordeweeks zuipen is veel meer geaccepteerd in hoogopgeleide kringen.
Een echte ervaren alcoholiste drinkt zichzelf dan ook niet snel en plein publique lam.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:55 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ze dan in hun eentje drinken, want degene die ik ken kijken zo goed uit dat ze niet eens een slokje teveel drinken.
Was ook geen aanval ofzo, alleen een mogelijke verklaring ervoor, ik was het eens met je 'stelling' namelijk.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 15:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik zeg ook niet dat ik het niet begrijp, alleen is dat wel iets wat ik dus vaak zie.
Dat komt wel in meer dingen naar vorenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:24 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Doe ik de hele dag door, love myself
Een beetje gezonde eigenwaarde en zelfkennis is nooit weg schatquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:31 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dat komt wel in meer dingen naar voren
De weegschaal slaat bij jou meer richting eigendunk uit, maar dat maakt niet uit hoor lieverdquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:32 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Een beetje gezonde eigenwaarde en zelfkennis is nooit weg schat
Dat is helemaal niet waar! groei toch eens op joh!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:20 schreef Deckard het volgende:
Eigenlijk was dit onderzoek : "ik ben een zuur mens en misgun mijn wederhelft alles omdat ik een burgertrut ben".
Lachen om een scheet is een gebrek aan intelligentie en aan humor maar goedquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:27 schreef imanidiot het volgende:
Godverdomme waarom zou ik volwassen willen worden, scheten blijven grappig.
O hell no ben ik melig en zitten er nog 4 mensen in de auto fuck jeah.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:30 schreef McBrannagh het volgende:
[..]
Lachen om een scheet is een gebrek aan intelligentie en aan humor maar goed
Precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 juni 2013 09:31 schreef imanidiot het volgende:
[..]
O hell no ben ik melig en zitten er nog 4 mensen in de auto fuck jeah.
En meer over zichzelf praten en over je gevoelens, is dat niet typisch een vrouwending?quote:De vrouw beslist
Twee keer zoveel vrouwen voelen zich de volwassen persoon saaie doos in hun huidige relatie. Een kwart heeft het gevoel dat zij degenen zijn die de belangrijke beslissingen maken in hun relatie, evenveel dames willen dat haar partner meer over zichzelf praat en over zijn gevoelens. Drie op de tien dames heeft al een relatie beëindigd omdat ze haar geduld had verloren met een kinderachtige manman die niet in de sleur zit. Bijna de helft heeft al een relatie gehad waarbij ze het gevoel had dat ze de moeder van haar partner moest spelen.
wat een onzin.quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:12 schreef eP2e het volgende:
De dag dat een man volwassen wordt, is zijn sterfdag.
als je maar niet gaat zitten schelden en gooien met controllers enzo, dan is het okquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:21 schreef WvdL het volgende:
3. Videogames spelen
13. Geen boeken willen lezen omdat ze deze saai vinden of er hun aandacht niet bij kunnen houden
Sowieso snap ik deze niet. Zoals het er nu staat kunnen beide een stukje ontspannen en relaxing zijn.
alleen het ene is blijkbaar wel viva-geaccepteerd en het andere niet?
Vind het echt weer een heel hoog viva gehalte hebben allemaal
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |