Toch is er in beide gevallen vaak een onevenwichtig verschil in kracht, waarom denk je dat als mannen mishandelen ze vaak hun vrouw mishandelen en wanneer vrouwen mishandelen het vaak hun kind is?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:41 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat voorbeeld van Snakelady vond ik tot nu toe nog wel het meest hilarisch.
Een situatie met je eigen 4 jarige kind vergelijken met een ruzie tussen twee volwassen mensen om te laten zien dat je moreel superieur bent...
quote:Op maandag 10 juni 2013 03:26 schreef probeer het volgende:
Nu heb ik dit topic met daarin enkele slimme opmerkingen al kunnen lezen, dus dit is oa een combinatie van verschillende posts die volgens mij wel met aardig wat rekening houdt ..
Het gebruik van fysiek geweld is alleen te rechtvaardigen als het een onvermijdelijk gevolg* is van een fysieke en/of directe bedreiging** van jezelf of anderen waarbij de directe veiligheid in het geding komt. Bij het toepassen van dit 'verdedigende geweld' neem je een zogenoemd proportionaliteitsbeginsel*** in acht waarmee je dus ook rekening houdt met de fysieke verhouding tussen jezelf en de ander (en dus eventueel ook geslacht).
* Zolang je de vrijheid hebt jezelf (of de ander) in veiligheid te brengen door de situatie te verlaten of op een andere manier dan met fysiek geweld op te lossen, moet je dit eerst doen. Weglopen, met woorden, dat soort. Alleen als het echt niet anders kan om die veiligheid op dat moment te verzekeren.
** Geen verbale of mentale bedreiging / mishandeling. Wanneer je niet in de vrijheid verkeert om jezelf (of een ander) in veiligheid te brengen voor aanhoudende verbale of mentale mishandeling en er zich een directe bedreiging voor de veiligheid vormt, is het wel toegestaan.
*** Je mag alleen maar proportioneel geweld gebruiken om te verzekeren dat je veilig bent en de ander geen gevaar meer vormt, waarbij je niet uit bent op schade. (danku captainkraak) Simpele natuurkunde en biologie leert ons dat de krachten en fysieke verhoudingen die in het spel zijn erg belangrijk zijn voor het bepalen van wat proportioneel geweld is. Dit impliceert dus ook geslacht, en dat is het enige punt waarop het meegenomen dient te worden.
-Je vergeet voor het gemak dat er ook zwakke mannen zijn en sterke vrouwen dus dat machtsverschil gaat lang niet op.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toch is er in beide gevallen vaak een onevenwichtig verschil in kracht, waarom denk je dat als mannen mishandelen ze vaak hun vrouw mishandelen en wanneer vrouwen mishandelen het vaak hun kind is?
Dat is een gevecht die te winnen valt.
Nergens in het vorige topic is beweerd dat mannen die door vrouwen mishandeld worden geen erkenning krijgen of geen hulp nodig hebben, het is alleen iets wat minder vaa voorkomt.
Maar zoals eerder al geschreven, als de vrouw een fysiek voordeel heeft op de man dan is ze net zo fout bezig als een man die een fysiek voordeel heeft tegenover een vrouw of een vrouw tegenover een kind.
Deze post legt het prima uit.
[..]
Nee, iemands post gezeik noemen dat is sterke argumentatie of dit:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:20 schreef snakelady het volgende:
Het persoonlijk worden en vrouwelijke users uitmaken voor feministen en zeggen dat ze maar hun katten moeten gaan verzorgen is natuurlijk een zwaktebod, via internet kan je het fysiek niet winnen dus dan maar mentaal om je heen gaan slaan om toch je gelijk proberen te halen.
Dat is niet persoonlijk wou je zeggen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ach gos, en gisteren was je nog zo aan het huilen dat er zo'n verkeerd beeld van je ontstond.
Ik ben snakelady niet, hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, iemands post gezeik noemen dat is sterke argumentatie of dit:
[..]
Dat is niet persoonlijk wou je zeggen.
Je bent hypocriet bezig, just saying.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:20 schreef snakelady het volgende:
Het persoonlijk worden en vrouwelijke users uitmaken voor feministen en zeggen dat ze maar hun katten moeten gaan verzorgen is natuurlijk een zwaktebod, via internet kan je het fysiek niet winnen dus dan maar mentaal om je heen gaan slaan om toch je gelijk proberen te halen.
Misschien snapte je het punt van snakelady dan niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Meen je niet? Ik probeerde een punt te maken lieverd.
Nee, dat vergeet ik niet, maar in een discussie is het haast onmogelijk om alle extremen er bij te halen, het overzichtelijkste is om het zo globaal mogelijk te houden en aangezien het zeer weinig voorkomt dat een vrouw een man fysiek zodanig stelselmatig mishandeld dat de man er schade aan ondervind.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
-Je vergeet voor het gemak dat er ook zwakke mannen zijn en sterke vrouwen dus dat machtsverschil gaat lang niet op.
Je vergeet ook even voor het gemak dat zwakke vrouwen ook met voorwerpen kunnen slaan of een wapen kunnen gebruiken om dat verschil in kracht op te heffen en enorm schade aan kunnen richten.
Daarnaast is het machtsverschil tussen een sterke volwassen man en een volwassen vrouw lang zo groot niet als tussen een volwassen vrouw en een 4 jarig meisje.
-Het komt, zoals ik al had proberen te laten zien, helemaal niet minder vaak voor dat vrouwen mannen mishandelen, het is ongeveer 50/50 wat ik begrepen heb.
Komt er vaak nog bij dat vrouwen meester zijn in chanteren, en hun wettelijke voordelen misbruiken. Wat ook niet aan bod komt. Want daar hoor je Snakelady niet overquote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
-Je vergeet voor het gemak dat er ook zwakke mannen zijn en sterke vrouwen dus dat machtsverschil gaat lang niet op.
Je vergeet ook even voor het gemak dat zwakke vrouwen ook met voorwerpen kunnen slaan of een wapen kunnen gebruiken om dat verschil in kracht op te heffen en enorm schade aan kunnen richten.
Daarnaast is het machtsverschil tussen een sterke volwassen man en een volwassen vrouw lang zo groot niet als tussen een volwassen vrouw en een 4 jarig meisje.
-Het komt, zoals ik al had proberen te laten zien, helemaal niet minder vaak voor dat vrouwen mannen mishandelen, het is ongeveer 50/50 wat ik begrepen heb.
Nee, daar hoor je me inderdaad niet over, aangezien dit geen spelletjes is wie er het meest stom is "Nee jongens zijn stom,echt niet, meisjes zijn stommer.."quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Komt er vaak nog bij dat vrouwen meester zijn in chanteren, en hun wettelijke voordelen misbruiken. Wat ook niet aan bod komt. Want daar hoor je Snakelady niet over.
Helemaal mee eens.quote:Fysiek geweld en mentaal geweld hoort er helemaal niet te zijn in je relatie. Als je samen niet eens in harmonie met elkaar kan leven, en jaloezie hebt over je eigen partner gaat het mis.
Beiden vind ik onacceptabel en respectloos naar je partner toe. Het toont egoisme en hypocrisie aan. De twee punten waar ik nooit mee zou kunnen leven.
Ik heb toch in het vorige topic veel gelezen over vrouwen die je het bloed onder de nagels weg weten te treiteren. Maar wat is nou het punt daarvan? Is een flinke klap dan gerechtvaardigd?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:35 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Komt er vaak nog bij dat vrouwen meester zijn in chanteren, en hun wettelijke voordelen misbruiken. Wat ook niet aan bod komt. Want daar hoor je Snakelady niet over.
Fysiek geweld en mentaal geweld hoort er helemaal niet te zijn in je relatie. Als je samen niet eens in harmonie met elkaar kan leven, en jaloezie hebt over je eigen partner gaat het mis.
Beiden vind ik onacceptabel en respectloos naar je partner toe. Het toont egoisme en hypocrisie aan. De twee punten waar ik nooit mee zou kunnen leven.
ik zei gezeur... Omdat ik vind dat je nogal moeilijk doet over iets dat niet benoemd zou worden of niet onderkend en waarvan ik vind dat het duidelijk wél genoemd wordt in heel het topic.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:26 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Nee, iemands post gezeik noemen dat is sterke argumentatie of dit:
[..]
Dat is niet persoonlijk wou je zeggen.
Je bagatelliseert het probleem en vertelt simpelweg onwaarheden als het gaat om geweld van vrouwen jegens mannen en DAT is waarom ik erover "zeik".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, dat vergeet ik niet, maar in een discussie is het haast onmogelijk om alle extremen er bij te halen, het overzichtelijkste is om het zo globaal mogelijk te houden en aangezien het zeer weinig voorkomt dat een vrouw een man fysiek zodanig stelselmatig mishandeld dat de man er schade aan ondervind.
Ik heb het over beide, fysiek en mentaal geweld. Lees het nog eens door, want als jij denkt dat ik het rechtvaardig lees je alleen wat je wilt lezen. Jij en je partner moeten een team zijn. Fysiek en mentaal geweld is geen team zijn. Je kan problemen oplossen zonder dit. Discusseren, je in elkaar kunnen verplaatsen, respect hebben voor de behoefte van een ander. Het niet erg vinden je aan te passen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, daar hoor je me inderdaad niet over, aangezien dit geen spelletjes is wie er het meest stom is "Nee jongens zijn stom,echt niet, meisjes zijn stommer.."
Het gaat over fysiek geweld en wanneer dat gerechtvaardigd is, waar jij het over hebt is geen fysiek geweld.
Het kan wel fysiek geweld uitlokken bij de verkeerde man, is dat wat je wil zeggen? dat het dan gerechtvaardigd is?
Ik heb overigens eerder al lang geschreven dat mentaal geweld jegens je partner net zo fout is.
[..]
Helemaal mee eens.
nogmaals, ik zei zeur.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het probleem en vertelt simpelweg onwaarheden als het gaat om geweld van vrouwen jegens mannen en DAT is waarom ik erover "zeik".
Ik heb never gezegd dat een vrouw slaan omdat ze het bloed onder je nagels vandaan haalt rechtvaardig is. Dat was denk ik een andere user. Ik heb nog NOOIT een vrouw geslagen..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb toch in het vorige topic veel gelezen over vrouwen die je het bloed onder de nagels weg weten te treiteren. Maar wat is nou het punt daarvan? Is een flinke klap dan gerechtvaardigd?
Dat klopt, dit heb ik helaas ook vaak mogen ondervinden (behalve het slaan dan). Ik vraag me af waarom sommige vrouwen dat doen. Is dat onzekerheid? Want dit is iets wat ik heel graag wil weten, zodat ik weet wat ik moet doen om haar te helpen in zulke gevallen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:41 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb ook vaak zat gezien dat vrouwen blijven doorgaan met moeilijk doen en uitdagen, net alsof ze willen uitproberen tot hoever ze kunnen gaan en dan opzettelijk gemeen zijn en een man kwetsen met hatelijke opmerkingen. Als een man het dan niet meer trekt en dan toch uit haalt gaan ze opeens het slachtoffer uithangen en zielig doen: oh oh hij is agressief terwijl ze zelf al een hele tijd aan de gang zijn met uitdagen. Echt een trekje wat je bij heel veel vrouwen tegen komt.
Wat is dan de onwaarheid?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:52 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je bagatelliseert het probleem en vertelt simpelweg onwaarheden als het gaat om geweld van vrouwen jegens mannen en DAT is waarom ik erover "zeik".
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Ik heb het over beide, fysiek en mentaal geweld. Lees het nog eens door, want als jij denkt dat ik het rechtvaardig lees je alleen wat je wilt lezen. Jij en je partner moeten een team zijn. Fysiek en mentaal geweld is geen team zijn. Je kan problemen oplossen zonder dit. Discusseren, je in elkaar kunnen verplaatsen, respect hebben voor de behoefte van een ander. Het niet erg vinden je aan te passen.
Mensen zijn zo druk met hun eigen behoeftes te bevredigen dat ze alleen maar oog hebben of hun partner hun hiermee kan/wilt ondersteunen. En dit ook verwachten, terwijl zij zelf dit zelf niet voor hun partner over hebben. Zowel man als vrouw die zich hier aan schuldig maken. Lees je posts nog een keer door, en zie wat je zelf zegt soms. Het beste is om niet te lezen als vrouw, maar te lezen als persoon.
Mocht je dit niet kunnen, zal je nooit een gelukkige relatie hebben. Of in elk geval, je partner niet. Dit is overigens geen persoonlijke aanval. Maar iets wat ik goed bedoel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |