haha die is wat misleidend want dat is het schaap van de buurmanquote:
Bij nat weer komen (naakt-) slakken massaal te voorschijn ja. Hier heb je een fietspad waar het slakkenprijsfietsen is na een flinke stortbui.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:56 schreef Bluezz het volgende:
En toch zal ik nooooit korrels strooien of vallen met bier maken en leg ik op geen 1 slak zout.
Ik was nog laat vanavond aan het wroeten zoals golfer dat noemt, en het was een waar Game of Snales in de tuin
haha ik vond hem wel gaaf, was echt best een grote. Het huis was zeker 7 cm lang. Maar hij liep naar de moestuinquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Wat leuk, wat een prachtig landgoed
Behalve die slak, die moet uitgezet![]()
Egeltjes inzettenquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:56 schreef Bluezz het volgende:
En toch zal ik nooooit korrels strooien of vallen met bier maken en leg ik op geen 1 slak zout.
Ik was nog laat vanavond aan het wroeten zoals golfer dat noemt, en het was een waar Game of Snales in de tuin
quote:
Liefquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]en snuiven.. luidruchtige diertjes maar oh zo schattig
en nuttig
bestrijdingsmiddelen hebben niet mijn voorkeur. Ik wil graag in de toekomst ook ig eten endat wordt lastig wanneer alle bijen dood zijn. de meeste commercieele middelen zijn dodelijk voor bijen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 17:09 schreef Ooi86 het volgende:
Mag ik hier als tuin newbie hier even een vraag spuien? Ik heb een clematis in de tuin. Hij groeit als een malle en krijgt al flink wat knoppen. ALLEEN... Ik heb van de week groene luisjes gespot in mn clematis. Ik neem aan dat als ik niks doe die mijn clematis geen goed doen? Want dan ga ik met bestrijdingsmiddel aan de gang.
Nog even wat anders wat ik even wil delen; ik heb echt een supergave hortensia gekocht en gepland vandaag. Een Magical Four Seasons Coral (pff een hele mond vol!). Moet multicolor bloemen krijgen: groen paars roze. Ik ben zooo benieuwd![]()
vandaag niet meer gezien, klopt moeke viel iedereen aan die in de buurt kwam. hoorde er vandaag wel 1 krassen, moet er maar vanuit gaan dat ie zich goed verstopt! Gisteren was ie in de haag gaan zitten.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:57 schreef Gwywen het volgende:
Wat een schatje!![]()
Zit- ie er nu nog? De moeder was nog in de buurt hè zei je op het andere topic.
Die besjes zijn leuk, wat voor plant is dat?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:19 schreef Audreyoot het volgende:
Ja zo een cursus is geen slecht idee!
Ik moest de camera van mijn vader uitproberen dus heb vanavond wat plaatjes in de tuin geschoten
[ afbeelding ]
Dat is de appelboomquote:Op zondag 23 juni 2013 15:35 schreef Mishu het volgende:
[..]
Die besjes zijn leuk, wat voor plant is dat?
Je kunt nu zat bloeiende planten kopen. Ik zou dan wel vaste planten kopen (geen eenjarigen dus) zodat je er volgend jaar weer plezier van hebt.quote:Op zondag 23 juni 2013 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
HoiIk ben een tuinkneus
Maar ik heb er wel één, die zichzelf gelukkig aardig reguleert. Vandaag wel bezig geweest met het terras netjes maken, wat leuke eenjarige bloeiers in planten en bakken en mijn kruidentafeltje nieuw leven ingeblazen. Maar er zijn nog wel wat manco's, die ik graag wil aanpakken, maar ik weet niet zo goed hoe.
Punt is dat ik niet goed kan plannen, tuintechnisch en dus altijd van alles wil wat dan net niet uitkomt in het seizoen. Zo wil ik graag nununu wat nieuwe dingen planten. Kan dat? Of moet ik echt wachten tot komend voorjaar? En stel dat het kan, heeft iemand ideeën voor me? Ik heb een plekje in de halfschaduw, waar ik graag iets bloeiends wil maar niet iets heel omvangrijks, het plekje is niet zo groot. En dus een beetje foolproofVerder een bodembedekker, naast de voordeur. Dat is op het noorden, er komt wel iets zon, maar vrij beperkt. Ik hou me van harte aanbevolen!
O, wat goed van jou, bedankt!quote:Op maandag 24 juni 2013 00:07 schreef pascal_s het volgende:
@Gwywen: dat is duizendknoop. Prachtig inderdaad
yep dat is dequote:Op woensdag 26 juni 2013 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi, die duizendknoop!
Ik heb last van deze ellendelingen in de appelboom. Is er een kans dat m'n boom eraan gaat, of eten ze alleen de blaadjes op? En kunnen ze ook andere planten aantasten? Wat is handig om te spuiten?
-Edit- Ik geloof dat ik nu weet wat het is: appelstippelmot.
[ afbeelding ]
Je kunt het ook nog schilderen met betonverf in een kleur die je meer aanstaat.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:20 schreef -Spring het volgende:
En als ik dan toch bezig ben.
Ik erger me groen aan die betonnen balk onderaan de schutting. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet. Mn vriend wil pertinent geen klimmers tegen de schutting en het gras moet ook goed gemaaid kunnen blijven worden. Iemand een tip toevallig?
[ afbeelding ]
En nu? Ga je het opnieuw inrichten of de bakken schoonmaken en dan opnieuw beplanten?quote:
Alles gaat er uit. de bestrating doen we over 2 weken en daarna komen er nieuwe tegels in, gras en een border.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
En nu? Ga je het opnieuw inrichten of de bakken schoonmaken en dan opnieuw beplanten?
Succes daarmee!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 16:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Alles gaat er uit. de bestrating doen we over 2 weken en daarna komen er nieuwe tegels in, gras en een border.
Ik ken het, heb net zo'n klus afgerondquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
hehe dankwe gaan het nodig hebben..
Ik hoop op een goede nazomerquote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ken het, heb net zo'n klus afgerondGa er deze komende weken eens van genieten
Je vriend wil waarschijnlijk geen klimop, of wingerd omdat die de schutting kapot maken en bijna niet meer er vanaf te halen is. Ik zou je vriend voorstellen planten tegen de schutting te zetten die je moet leiden (met bv een gaas en haken) Als er genoeg zon is zou je een druif kunnen overwegen, en bv een blauwe regen. Heb jij je schutting mooi bedekt, deze gaat niet kapot, heb je wel druiven en mooi geurende bloemen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:20 schreef -Spring het volgende:
Ik erger me groen aan die betonnen balk onderaan de schutting. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet. Mn vriend wil pertinent geen klimmers tegen de schutting en het gras moet ook goed gemaaid kunnen blijven worden. Iemand een tip toevallig?
[ afbeelding ]
Wat voor soort bamboe is het? Als het een polvormende bamboe is (fargesia varianten) dan breidt ie ongeveer 10cm per jaar rondom uit. Zijn het woekeraars kan het heel snel gaan. OA De Phyllostachys varianten kunnen uitlopers maken van wel 6 meter en dan heel ergens anders in de tuin ineens omhoog komen (bv in de tuin van de buren, of in je kruipruimte). Heb je woekeraars geplant hoop ik dat je wel gedacht hebt aan rhizoomschermen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:10 schreef -Spring het volgende:
Hai!
Ik heb een vraagje. Achter onze bank hebben we bamboe gezet. De bedoeling is dat ie straks de hele schutting bedekt. Hij groeit nu alleen vooral in de hoogte en komt al boven de schutting uit. Is het handig om m nu te toppen? Gaat ie dan meer de breedte in?
[ afbeelding ]
Tipsquote:Op zondag 30 juni 2013 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Je vriend wil waarschijnlijk geen klimop, of wingerd omdat die de schutting kapot maken en bijna niet meer er vanaf te halen is. Ik zou je vriend voorstellen planten tegen de schutting te zetten die je moet leiden (met bv een gaas en haken) Als er genoeg zon is zou je een druif kunnen overwegen, en bv een blauwe regen. Heb jij je schutting mooi bedekt, deze gaat niet kapot, heb je wel druiven en mooi geurende bloemen.
Ik zou dan een smnalle strook grond langs de schutting hiervoor vrij maken, afgescheiden met bv klinkertjes, heb je ook geen problemen met maaien.!
leuk bedacht! zo zie je maar, je hebt echt geen "Rob de Tuinman" dure sierbestrating te halen om wat moois te maken! Ik heb een tijdje terug ook stoeptegels gratis van marktplaats gehaald en deze gebruikt bij de vijver en om een bankje van te maken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de natuurstenen terrassen (ben ook bang dat het over een paar jaar ineens geen mode meer is en zo), het allerliefst zou ik oude baksteentjes zoals ijsseltjes of Waaltjes willen, maar ja, die kosten nogal, en ons terras is niet bepaald klein.
Laatst een lading klinkertjes via MP gratis afgehaald, ongeveer een kuub schat ik, en daarmee ben ik nu een patroontje aan het leggen op het terras. Heel het terras (eigenlijk alle bestrating in de tuin) bestond uit stoeptegels, en nog een deel grindtegels. Mijn vader heeft het patroontje bedacht en die vierkante steen in het midden kost maar 17 cent bij de bouwmarkt, dus voor heel weinig kan ik nu mijn terras opleuken.![]()
[ afbeelding ]
Waarom wil iemand geen begroeiing tegen een schutting??quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:20 schreef -Spring het volgende:
[ afbeelding ]
Van phlox weet ik dat je ze ergens in mei/begin juni op ongeveer 1/3 van de hoogte af kunt knippen, dan gaan ze ook voller bloeien.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk tegen omvallen van topzware planten/bloemen? Hier valt er van alles om. Heleniums, Phloxen, distels. Alles wat hoger dan 20cm komt lazert om.
Als je er stokjes bij wilt zetten, kun je ook takjes uit de natuur gebruiken, die vallen minder op tussen je planten dan een kaarsrechte bamboestok of groene stok van 't tuincentrum.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:57 schreef bleiblei het volgende:
Is het dan niet lelijk met al die stokjes ertussen?
Nee, dat begrijp ik ook nooit goed, waarom mensen liever naar geïmpregneerd hout kijken dan naar groen. Ik liet in de oude tuin m'n schuttingen zo vol groeien dat je ze niet meer zag.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom wil iemand geen begroeiing tegen een schutting??
Dat zal ik nooit begrijpen. Wat is de charme van zo'n kutschuttng dan?
Tot het eerste okseltje waar de bloem uit kwam. Bij rozen het eerste vijfblad. Uit de okseltjes groeien nieuwe scheuten. Het werkt niet bij alle planten maar ik weet bij heel wat planten een tweede bloei te forceren.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Oh! Dat is interessant! En dan gewoon terugknippen tot net iets boven de grond?
Omdat het de wand aantast.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat zal ik nooit begrijpen. Wat is de charme van zo'n kale kutschutting dan?
niet als je dus planten gebruikt die je moet leiden, zoals druif,blauwe regen, kamperfoelie, jasmijn, etc.. etc.. !!!quote:
Ik lees net dat dit de chinese vuurbuiksalamander is, die is niet inheems in Nederland, dus een vrijgelaten exoot? Hopelijk niet schadelijk voor lokale flora en fauna.quote:Op maandag 1 juli 2013 07:26 schreef Audreyoot het volgende:
Hem had ik bijna onder de grasmaaier zitten:
[ afbeelding ]
Schijnbaar een vuurbuiksalamander, we hebben hem maar bij de vijver gezet
Hmm ik vroeg het me ook al af, woon wel tegenover de dierenwinkel maar voor zover ik weet hebben ze alleen vogels.quote:Op maandag 1 juli 2013 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik lees net dat dit de chinese vuurbuiksalamander is, die is niet inheems in Nederland, dus een vrijgelaten exoot? Hopelijk niet schadelijk voor lokale flora en fauna.
Thema wit?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:20 schreef sacha het volgende:
*binnen komt vallen*
zandtuin in beginnende bloei![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo een heb ik in Spanje nog een keer bijna platgetrapt.quote:Op maandag 1 juli 2013 22:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit is de Nederlandse vuursalamander, deze is volgens mij bedreigd:
[ afbeelding ]
Zijn dat foto's van vandaag? Lupine is hier al een paar weken uitgebloeid en ik heb ook al wat vingershoedskruid gerooid waar geen bloem meer aan zat. Wel mooie foto's trouwensquote:Op maandag 1 juli 2013 23:20 schreef sacha het volgende:
*binnen komt vallen*
zandtuin in beginnende bloei![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lupine van vorige week maar staat er nog net zo fris bij, de rest is van vandaagquote:Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef lyolyrc het volgende:
Zijn dat foto's van vandaag? Lupine is hier al een paar weken uitgebloeid en ik heb ook al wat vingershoedskruid gerooid waar geen bloem meer aan zat. Wel mooie foto's trouwens
De stokjes zijn snel overgroeid met blad en ondertussen doen ze hun werk, verwacht ik.quote:Op zondag 30 juni 2013 22:57 schreef bleiblei het volgende:
Is het dan niet lelijk met al die stokjes ertussen?
Klopt, dat is z'n argument. En in klimmers die je moet leiden heeft ie niet zoveel vertrouwen meer. Ik heb namelijk al eens een passiebloem onze tuin over laten nemen.quote:Op zondag 30 juni 2013 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Je vriend wil waarschijnlijk geen klimop, of wingerd omdat die de schutting kapot maken en bijna niet meer er vanaf te halen is. Ik zou je vriend voorstellen planten tegen de schutting te zetten die je moet leiden (met bv een gaas en haken) Als er genoeg zon is zou je een druif kunnen overwegen, en bv een blauwe regen. Heb jij je schutting mooi bedekt, deze gaat niet kapot, heb je wel druiven en mooi geurende bloemen.
Ik zou dan een smnalle strook grond langs de schutting hiervoor vrij maken, afgescheiden met bv klinkertjes, heb je ook geen problemen met maaien.!
Ik ook niet. Ik vind het vreselijk. Gelukkig gaan we binnenkort grote plantenbakken halen voor tegen de schutting, dat scheelt al iets. Kan ik ze vol petunia's stoppen. (Ik hou van Italiaanse ouwewijventuintjes.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat zal ik nooit begrijpen. Wat is de charme van zo'n kale kutschutting dan?
Wauw, da's een mooie, Stiem. Díe krijg ik er mss wel doorheen. (Onze dochter had bíjna Jasmijn geheten (als het aan mij lag) en over een paar jaar gaan we trouwen in Toscane. Daar kan ik dus wel wat emotionele chantage tegenaan gooien.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:19 schreef Stiemie het volgende:
Als je een klimmer zoekt die niet snel groeit, die je moet leiden en die groen blijft zou je de Toscaanse Jasmijn kunnen kiezen. Ruikt ook nog eens lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:26 schreef Xebber het volgende:
31 Mei:
[ afbeelding ]
7 Juni:
[ afbeelding ]
Vandaag:
[ afbeelding ]Wat kijkt je hond blijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We kunnen wel een dependence topic 'je huisdier in je tuin' topic maken
![]()
Goed toch!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:26 schreef AnneX het volgende:
Een close up én verder weg van banale steunlatten, met behulp van bamboestokken en tie wraps op de plaats gehouden...
[ afbeelding ]
verder weg, en btwvol met bloemen ( zie ik door de camera)
[ afbeelding ]
quote:Een nieuw gazon maai je voor het eerst als het circa tien centimeter lang is. Je kunt de maaier dan op zes of zeven centimeter instellen en vervolgens kun je het wekelijks maaien op een kortere lengte.
Whoohooquote:Op maandag 1 juli 2013 23:43 schreef Mishu het volgende:
Wat je snoeit dat groeit - mijn druif is in een paar dagen geëxplodeerd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mara is 't beste wat me ooit is overkomen. Vijf jaar geleden nam ik haar, zonder te denken aan de gevolgen, in huis. Ze was nét acht weken oud, en werd al verwaarloosd. Ze lag in d'r eigen stront en pies omdat de toenmalige eigenaren te schofterig waren om ze uit te laten. Misschien ben ik nu wat sentimenteel, maar het is in deze vijf jaar voor het eerst dat iemand tegen me zegt: "Wat kijkt je hond blij". Doet me toch wel wat...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:39 schreef Mishu het volgende:
[..]
Wat kijkt je hond blijWe kunnen wel een dependence topic 'je huisdier in je tuin' topic maken
Ik snap het helemaal hoor. Mijn kat Minoes heb ik ook als zwerver uit het asiel gehaald en we hebben samen al heel wat meegemaakt. Ik woon ook alleen en ook zij gaat waar ik ga. Zo leuk als je het geluk in de ogen van een huisdier zietquote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:46 schreef Xebber het volgende:
[..]
Mara is 't beste wat me ooit is overkomen. Vijf jaar geleden nam ik haar, zonder te denken aan de gevolgen, in huis. Ze was nét acht weken oud, en werd al verwaarloosd. Ze lag in d'r eigen stront en pies omdat de toenmalige eigenaren te schofterig waren om ze uit te laten. Misschien ben ik nu wat sentimenteel, maar het is in deze vijf jaar voor het eerst dat iemand tegen me zegt: "Wat kijkt je hond blij". Doet me toch wel wat...
Nou ja, ik heb Mara nu ruim vijf jaar, en ze gaat waar ik sta. Ik ben alleenstaand, en als ik naar de wc moet, dan doe ik de deur natuurlijk niet op slot, waarom zou ik als ik alleen ben? Maar Mara huppelt dan achter me aan, en als ik op de pot zit, springt ze met d'r voorpootjes op mijn knieën en wilt geaaid worden. Ga ik koken? Dan zit ze op een vaste plaats in de keuken. Ga ik slapen? Dan ligt ze op de kussen naast me. Heerlijk wakker worden is dat. Doe je zelf net één oog open, dan likt ze me al omdat ze dan weet dat ik ook wakker word en we naar buiten gaan.
Ik zou niet meer zonder haar kunnen, ook niet zonder kattemans Sjors trouwens.
Lief is dat hè. Onze poezen zijn heel blij met de nieuwe grote tuin, maar ze zijn toch altijd bij mij in de buurt. Spinnend rond m'n benen draaien als ik sta te wieden, of belangstellend toekijken, en als ik neerstrijk om een boek te lezen komen ze allebei binnen een meter bij me in de buurt liggen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik snap het helemaal hoor. Mijn kat Minoes heb ik ook als zwerver uit het asiel gehaald en we hebben samen al heel wat meegemaakt. Ik woon ook alleen en ook zij gaat waar ik ga. Zo leuk als je het geluk in de ogen van een huisdier ziet
Zo mooi dat mens en dier zo met elkaar kunnen samenleven
Nee, het is een groene kikker, ik heb het nagezocht.quote:Op donderdag 4 juli 2013 20:52 schreef Teslynd het volgende:
Je kikker is misschien een pad.
Ik heb nog een zakje wilde-bloemenmengsel van Ikea. Omdat het zo lang duurt voor je weet wat het is, heb ik er niets mee gedaan.
jazeker, in de tuincentra hebben ze die gewoon. Je kunt ook iemand vragen of je een grote mag afsteken, je kunt ze gewoon splitsen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil graag van die pioenrozen in mijn tuin, van die bloemen die je nu zo veel in de winkels ziet.
zijn die ergens te koop?
Ook als je ze bloeiend koopt?quote:Op donderdag 4 juli 2013 22:14 schreef Adelante het volgende:
Duurt alleen een jaartje of drie voor pioenrozen in je tuin bloemen geven.
Wij hebben ze vorige week toevallig gekocht bij Intratuin en bij Tuincentrum Osdorp. Helaas nog bloemloos dat wel. We hebben een donkerroze en een witte variant.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil graag van die pioenrozen in mijn tuin, van die bloemen die je nu zo veel in de winkels ziet.
zijn die ergens te koop?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |