abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128060481
Ja zo een cursus is geen slecht idee!

Ik moest de camera van mijn vader uitproberen dus heb vanavond wat plaatjes in de tuin geschoten :)

pi_128060742
:D Schaap in de tuin O+
pi_128061254
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:24 schreef Sunnythesun het volgende:
:D Schaap in de tuin O+
haha die is wat misleidend want dat is het schaap van de buurman ;) We hadden nog wat oud brood over en dat voer ik ze meestal.
pi_128061715
:D zo iets vermoedde ik al, maar toch is het leuk! Schapen bij de buren O+
pi_128063221
Wat leuk, wat een prachtig landgoed O+
Behalve die slak, die moet uitgezet }:| ;)
pi_128064032
Bluezz is antislakken, want die vreten de zonnebloemen op })
pi_128065146
En toch zal ik nooooit korrels strooien of vallen met bier maken en leg ik op geen 1 slak zout.
Ik was nog laat vanavond aan het wroeten zoals golfer dat noemt, en het was een waar Game of Snales in de tuin :o
  vrijdag 21 juni 2013 @ 05:31:47 #108
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_128068112
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:56 schreef Bluezz het volgende:
En toch zal ik nooooit korrels strooien of vallen met bier maken en leg ik op geen 1 slak zout.
Ik was nog laat vanavond aan het wroeten zoals golfer dat noemt, en het was een waar Game of Snales in de tuin :o
Bij nat weer komen (naakt-) slakken massaal te voorschijn ja. Hier heb je een fietspad waar het slakkenprijsfietsen is na een flinke stortbui.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_128068526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:12 schreef Bluezz het volgende:
Wat leuk, wat een prachtig landgoed O+
Behalve die slak, die moet uitgezet }:| ;)
haha ik vond hem wel gaaf, was echt best een grote. Het huis was zeker 7 cm lang. Maar hij liep naar de moestuin :(
pi_128071157
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:56 schreef Bluezz het volgende:
Egeltjes inzetten O+
  † In Memoriam † vrijdag 21 juni 2013 @ 11:12:43 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128072720
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 10:18 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Egeltjes inzetten O+
die smekken O+
pi_128072742
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die smekken O+
:Y en snuiven.. luidruchtige diertjes maar oh zo schattig O+ en nuttig :Y
pi_128095806
Het was even droog en voor de eerste keer het gras gemaaid *O*
De elektrische maaierd een standje hoger afgesteld en in halve banen eroverheen.
Het gras was zó hoog, dat de machine er anders niet doorheen kwam _O-
Nu moest ik wel 4 x pauzeren om de bak leeg te maken in de kliko.

En i.p.v. een moslaag op klei loopt het nu heerlijk op een hoogpolig groen
gras tapijt w/

Foto van de laatste pluimpjes...het stond al te bloeien nb.

pi_128103435
Een echt echt grote mensen gazon _O_
pi_128103482
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

die smekken O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 11:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

:Y en snuiven.. luidruchtige diertjes maar oh zo schattig O+ en nuttig :Y
Lief O+
pi_128121729
Mag ik hier als tuin newbie hier even een vraag spuien? Ik heb een clematis in de tuin. Hij groeit als een malle en krijgt al flink wat knoppen. ALLEEN... Ik heb van de week groene luisjes gespot in mn clematis. Ik neem aan dat als ik niks doe die mijn clematis geen goed doen? Want dan ga ik met bestrijdingsmiddel aan de gang.

Nog even wat anders wat ik even wil delen; ik heb echt een supergave hortensia gekocht en gepland vandaag. Een Magical Four Seasons Coral (pff een hele mond vol!). Moet multicolor bloemen krijgen: groen paars roze. Ik ben zooo benieuwd :) :s)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:30:33 #117
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128127371
hier jong geluk in de tuin vandaag!

F&F / JOnge vlaamse gaai gevonden

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 22 juni 2013 @ 23:57:37 #118
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128135540
Wat een schatje! O+
Zit- ie er nu nog? De moeder was nog in de buurt hè zei je op het andere topic.
pi_128143142
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:09 schreef Ooi86 het volgende:
Mag ik hier als tuin newbie hier even een vraag spuien? Ik heb een clematis in de tuin. Hij groeit als een malle en krijgt al flink wat knoppen. ALLEEN... Ik heb van de week groene luisjes gespot in mn clematis. Ik neem aan dat als ik niks doe die mijn clematis geen goed doen? Want dan ga ik met bestrijdingsmiddel aan de gang.

Nog even wat anders wat ik even wil delen; ik heb echt een supergave hortensia gekocht en gepland vandaag. Een Magical Four Seasons Coral (pff een hele mond vol!). Moet multicolor bloemen krijgen: groen paars roze. Ik ben zooo benieuwd :) :s)
bestrijdingsmiddelen hebben niet mijn voorkeur. Ik wil graag in de toekomst ook ig eten endat wordt lastig wanneer alle bijen dood zijn. de meeste commercieele middelen zijn dodelijk voor bijen.

Ik las munt erbij zetten werkt, munt is blijkbaar lekkerder. Zet die dan wel in een pot want andrs heb je alleen nog maar een tuin met munt...
Ook lavendel schijnt te werken dit omdat lavendel blijkbaar te erg stinkt.

Lieveheersbeestjes zijn de natuurlijke vijand van de luis.
pi_128149550
Wat een zooitje in de tuin met die harde wind/storm }:|
En alle blaadjes van de geranium eraf, gelukkig zitten er nieuwe knopjes.
De AXkelei moet ik ff opbinden, die dweilt over het te lange maar nog natte gras dus ik maai niet.
De temp. is wel te doen om buiten te zitten maar die harde wind maakt het niet echt lekker.
  zondag 23 juni 2013 @ 15:09:37 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128151515
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 23:57 schreef Gwywen het volgende:
Wat een schatje! O+
Zit- ie er nu nog? De moeder was nog in de buurt hè zei je op het andere topic.
vandaag niet meer gezien, klopt moeke viel iedereen aan die in de buurt kwam. hoorde er vandaag wel 1 krassen, moet er maar vanuit gaan dat ie zich goed verstopt! Gisteren was ie in de haag gaan zitten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 23 juni 2013 @ 15:35:57 #122
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128152689
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:19 schreef Audreyoot het volgende:
Ja zo een cursus is geen slecht idee!

Ik moest de camera van mijn vader uitproberen dus heb vanavond wat plaatjes in de tuin geschoten :)

[ afbeelding ]
Die besjes zijn leuk, wat voor plant is dat?
  zondag 23 juni 2013 @ 20:49:39 #123
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_128164977
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Die besjes zijn leuk, wat voor plant is dat?
Dat is de appelboom :D Dus babyappeltjes
pi_128170432
Hoi :W Ik ben een tuinkneus :@ Maar ik heb er wel één, die zichzelf gelukkig aardig reguleert. Vandaag wel bezig geweest met het terras netjes maken, wat leuke eenjarige bloeiers in planten en bakken en mijn kruidentafeltje nieuw leven ingeblazen. Maar er zijn nog wel wat manco's, die ik graag wil aanpakken, maar ik weet niet zo goed hoe.

Punt is dat ik niet goed kan plannen, tuintechnisch en dus altijd van alles wil wat dan net niet uitkomt in het seizoen. Zo wil ik graag nununu wat nieuwe dingen planten. Kan dat? Of moet ik echt wachten tot komend voorjaar? En stel dat het kan, heeft iemand ideeën voor me? Ik heb een plekje in de halfschaduw, waar ik graag iets bloeiends wil maar niet iets heel omvangrijks, het plekje is niet zo groot. En dus een beetje foolproof ;) Verder een bodembedekker, naast de voordeur. Dat is op het noorden, er komt wel iets zon, maar vrij beperkt. Ik hou me van harte aanbevolen!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:35:52 #125
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128171897
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
Hoi :W Ik ben een tuinkneus :@ Maar ik heb er wel één, die zichzelf gelukkig aardig reguleert. Vandaag wel bezig geweest met het terras netjes maken, wat leuke eenjarige bloeiers in planten en bakken en mijn kruidentafeltje nieuw leven ingeblazen. Maar er zijn nog wel wat manco's, die ik graag wil aanpakken, maar ik weet niet zo goed hoe.

Punt is dat ik niet goed kan plannen, tuintechnisch en dus altijd van alles wil wat dan net niet uitkomt in het seizoen. Zo wil ik graag nununu wat nieuwe dingen planten. Kan dat? Of moet ik echt wachten tot komend voorjaar? En stel dat het kan, heeft iemand ideeën voor me? Ik heb een plekje in de halfschaduw, waar ik graag iets bloeiends wil maar niet iets heel omvangrijks, het plekje is niet zo groot. En dus een beetje foolproof ;) Verder een bodembedekker, naast de voordeur. Dat is op het noorden, er komt wel iets zon, maar vrij beperkt. Ik hou me van harte aanbevolen!
Je kunt nu zat bloeiende planten kopen. Ik zou dan wel vaste planten kopen (geen eenjarigen dus) zodat je er volgend jaar weer plezier van hebt.
Koop ze het liefst met knoppen en niet vol in bloei, want dan heb je er maar een week plezier van, daarna is de bloei al weer voorbij en moet je weer een jaar wachten.

In de halfschaduw kun je vrouwenmantel zetten (Alchemilla), vingerhoedskruid (Digitalis), hosta, ooievaarsbek (Geranium), Kaukasische vergeetmijniet (Brunnera), gebroken hartje (Dicentra, maar die is rond deze tijd al uitgebloeid), campanula en natuurlijk mijn all time favourite: de Hortensia!
Maar die laatste kunnen behoorlijk fors worden, dus niet zo geschikt voor jouw kleine plekje. De andere die ik noemde blijven vrij bescheiden.
De klimroos New Dawn kan ook met een bescheiden aantal zonuren toe.

In je voortuin misschien Pachysandra als bodembedekker, in een van de posts hierboven (of was dat in het vorige deel?) staan foto's. Anders even googlen, is een aardig plantje, wordt zo'n 10-15 cm hoog en bloeit met bescheiden crèmewitte bloempluimpjes.
Als je iets wilt dat niet iedereen heeft kun je voor Tiarella kiezen, blijft ook zo'n 10 cm en met lieve witte bloempluimpjes, het blad doet een beetje aan de ouderwetse kamerplant "kind op moeders schoot" denken.
Maagdenpalm (Vinca) is een bodembedekker die in het voorjaar paars bloeit (er zijn ook witte en purperen varianten), lievevrouwebedstro (Galium) bloeit met kleine witte bloempjes.

O, even een kleine edit want voor mezelf ook een vraagje: hoe heet deze plant ook al weer, die grote bos met pluimen op de voorgrond? Ik kan er even niet opkomen zelf.

[ Bericht 5% gewijzigd door Gwywen op 23-06-2013 22:45:56 ]
pi_128172549
Oh, geweldig, dankjewel voor je uitgebreide antwoord! ^O^ Daar kan ik wat mee. Plan was inderdaad om vaste planten neer te zetten ja. Vlakbij het vrije plekje staan al zeker vijf hosta's en er pal naast een hortensia (ik hou er ook van!), dus die vallen af maar de rest gaat op het lijstje. Ik weet niet of ik me aan een roos durf te wagen, maar het zou er mooi staan, dus daar denk ik nog even over. Bodembedekkers staan ook genoteerd. Ik ga ze even googlen. Dank!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_128176655
@Gwywen: dat is duizendknoop. Prachtig inderdaad :Y
  maandag 24 juni 2013 @ 19:50:22 #128
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128207990
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 00:07 schreef pascal_s het volgende:
@Gwywen: dat is duizendknoop. Prachtig inderdaad :Y
O, wat goed van jou, bedankt! :)
zet duizendknoop op lijstje
pi_128281427
Mooi, die duizendknoop!

Ik heb last van deze ellendelingen in de appelboom. Is er een kans dat m'n boom eraan gaat, of eten ze alleen de blaadjes op? En kunnen ze ook andere planten aantasten? Wat is handig om te spuiten?

-Edit- Ik geloof dat ik nu weet wat het is: appelstippelmot.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_128392405
Pff vanochtend de borders leeg getrokken. Wat een takkewerk :D :%
Heb een stuk of 6 enorme hosta's bewaard. Die staan nu in de voortuin met een flinke kluit gewoon op een vuilniszak op tegels. Hopen dat ze het daar een week of 3-4 uithouden. De malus gaan we ook proberen te redden, die zetten we tijdelijk bij mijn schoonouders in de tuin. De enórme rozemarijn heb ik in een speciebak gezet. Kijken of ik die terug kan zetten. Hij is echt huge :o
Oh en 2 akelei plantjes nog gered en in een pot gezet. Kww (kiek'n wat 't wordt).
Over 2 weken gaat de bestrating er uit. Ben benieuwd..
pi_128392712
Hai!

Ik heb een vraagje. Achter onze bank hebben we bamboe gezet. De bedoeling is dat ie straks de hele schutting bedekt. Hij groeit nu alleen vooral in de hoogte en komt al boven de schutting uit. Is het handig om m nu te toppen? Gaat ie dan meer de breedte in?

pi_128392943
En als ik dan toch bezig ben. :)

Ik erger me groen aan die betonnen balk onderaan de schutting. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet. Mn vriend wil pertinent geen klimmers tegen de schutting en het gras moet ook goed gemaaid kunnen blijven worden. Iemand een tip toevallig?

pi_128393238
Klein randje plantjes maken?? Dus gras iets afsteken en daar een leuke bloeier planten die laag blijft.

En volgens mij kan je de bamboe idd gewoon toppen. Als het goed is gaat hij van zelf alle kanten op. Ik ga zelf ook zo iets neerzetten tegen een erfafscheiding aan :)
  † In Memoriam † zaterdag 29 juni 2013 @ 15:33:58 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128393321
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Mooi, die duizendknoop!

Ik heb last van deze ellendelingen in de appelboom. Is er een kans dat m'n boom eraan gaat, of eten ze alleen de blaadjes op? En kunnen ze ook andere planten aantasten? Wat is handig om te spuiten?

-Edit- Ik geloof dat ik nu weet wat het is: appelstippelmot.

[ afbeelding ]
yep dat is de :r appel :r stippel :r mot :r

o wat haat ik die rotdingen!
het eerste jaar wist ik niet wat het was en toen ik het doorhad, was bijna mijn hele appelboom kaalgevreten, laat staan dat er nog appels aankwamen :(
het tweede jaar zat ik al klaar om ze te lijf te gaan. ik had me ingelezen en het beste wat ik kon doen was knippen, knippen en nog eens knippen.
elk nest dat ik spotte knipte ik eruit en mikte ik in de kliko.
wederom foutje. de rupsenk klommen weer uit de kliko, op weg naar de appelboom :')
vorig jaar had ik weer nesten die ik na het eruitknippen in een zak deed en deze goed dichtknoopte.
en dat was afdoende. vorig jaar hadden we zowaar weer wat appels.
en dit jaar heb ik ze niet, kennelijk is jouw appelboom lekkerder

succes met knippen!
pi_128393384
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:20 schreef -Spring het volgende:

Ik erger me groen aan die betonnen balk onderaan de schutting. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet. Mn vriend wil pertinent geen klimmers tegen de schutting en het gras moet ook goed gemaaid kunnen blijven worden. Iemand een tip toevallig?

[ afbeelding ]
Je kunt het ook nog schilderen met betonverf in een kleur die je meer aanstaat.
pi_128393571
Kale boel:
  zaterdag 29 juni 2013 @ 16:41:52 #137
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_128395055
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:44 schreef Sunnythesun het volgende:
Kale boel:
[ link | afbeelding ]
En nu? Ga je het opnieuw inrichten of de bakken schoonmaken en dan opnieuw beplanten?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_128395126
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:41 schreef fietsie het volgende:

[..]

En nu? Ga je het opnieuw inrichten of de bakken schoonmaken en dan opnieuw beplanten?
Alles gaat er uit. de bestrating doen we over 2 weken en daarna komen er nieuwe tegels in, gras en een border. :)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:23:56 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_128396796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 16:44 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Alles gaat er uit. de bestrating doen we over 2 weken en daarna komen er nieuwe tegels in, gras en een border. :)
Succes daarmee!
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_128397186
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:23 schreef fietsie het volgende:

[..]

Succes daarmee!
hehe dank :) we gaan het nodig hebben..
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:34:40 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_128397238
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:33 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

hehe dank :) we gaan het nodig hebben..
Ik ken het, heb net zo'n klus afgerond ;) Ga er deze komende weken eens van genieten ;)
pi_128397253
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik ken het, heb net zo'n klus afgerond ;) Ga er deze komende weken eens van genieten ;)
Ik hoop op een goede nazomer ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 09:33:33 #143
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128413868
quote:

[ afbeelding ]
Je vriend wil waarschijnlijk geen klimop, of wingerd omdat die de schutting kapot maken en bijna niet meer er vanaf te halen is. Ik zou je vriend voorstellen planten tegen de schutting te zetten die je moet leiden (met bv een gaas en haken) Als er genoeg zon is zou je een druif kunnen overwegen, en bv een blauwe regen. Heb jij je schutting mooi bedekt, deze gaat niet kapot, heb je wel druiven en mooi geurende bloemen.

Ik zou dan een smnalle strook grond langs de schutting hiervoor vrij maken, afgescheiden met bv klinkertjes, heb je ook geen problemen met maaien.!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 30 juni 2013 @ 09:43:01 #144
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128413931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 15:10 schreef -Spring het volgende:
Hai!

Ik heb een vraagje. Achter onze bank hebben we bamboe gezet. De bedoeling is dat ie straks de hele schutting bedekt. Hij groeit nu alleen vooral in de hoogte en komt al boven de schutting uit. Is het handig om m nu te toppen? Gaat ie dan meer de breedte in?

[ afbeelding ]
Wat voor soort bamboe is het? Als het een polvormende bamboe is (fargesia varianten) dan breidt ie ongeveer 10cm per jaar rondom uit. Zijn het woekeraars kan het heel snel gaan. OA De Phyllostachys varianten kunnen uitlopers maken van wel 6 meter en dan heel ergens anders in de tuin ineens omhoog komen (bv in de tuin van de buren, of in je kruipruimte). Heb je woekeraars geplant hoop ik dat je wel gedacht hebt aan rhizoomschermen.

Je kunt bamboe gewoon toppen, dat kan geen kwaad, hij gaat echter hierdoor niet meer de breedte in, dit maakt niets uit. een halm groeit altijd in 1 jaar volledig uit. We zitten nu in het groeiseizoen van de bamboe, dus als het goed is lopen er nu nieuwe halmen uit, dan weet je meteen hoe hoog de bamboe echt is. (in tuincentra, of bij kwekers wordn vaak grote pollen afgestoken met een paar halmen erbij, de polgrootte bepaalt echter de nieuwe halmhoogte en niet de halmen van de oude pol die nog aan de plant zitten. naarmate de pol groter wordt, worden de halmen hoger.

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 30-06-2013 09:52:37 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128419606
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Je vriend wil waarschijnlijk geen klimop, of wingerd omdat die de schutting kapot maken en bijna niet meer er vanaf te halen is. Ik zou je vriend voorstellen planten tegen de schutting te zetten die je moet leiden (met bv een gaas en haken) Als er genoeg zon is zou je een druif kunnen overwegen, en bv een blauwe regen. Heb jij je schutting mooi bedekt, deze gaat niet kapot, heb je wel druiven en mooi geurende bloemen.

Ik zou dan een smnalle strook grond langs de schutting hiervoor vrij maken, afgescheiden met bv klinkertjes, heb je ook geen problemen met maaien.!
Tips _O_
pi_128431312
Pffff keuzestress :X er zijn zo veel planten die ik mooi vind }:| }:|
Probeer een klein beetje een planning te maken maar ik ben daar niet goed in merk ik. De enige planten die vast staan zijn bamboe, hosta en de reuzemarijn (zo gedoopt vanwege haar omvang) :P
  zondag 30 juni 2013 @ 21:37:35 #147
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128435215
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 15:47 schreef Gwywen het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de natuurstenen terrassen (ben ook bang dat het over een paar jaar ineens geen mode meer is en zo), het allerliefst zou ik oude baksteentjes zoals ijsseltjes of Waaltjes willen, maar ja, die kosten nogal, en ons terras is niet bepaald klein.

Laatst een lading klinkertjes via MP gratis afgehaald, ongeveer een kuub schat ik, en daarmee ben ik nu een patroontje aan het leggen op het terras. Heel het terras (eigenlijk alle bestrating in de tuin) bestond uit stoeptegels, en nog een deel grindtegels. Mijn vader heeft het patroontje bedacht en die vierkante steen in het midden kost maar 17 cent bij de bouwmarkt, dus voor heel weinig kan ik nu mijn terras opleuken. :)

[ afbeelding ]
leuk bedacht! zo zie je maar, je hebt echt geen "Rob de Tuinman" dure sierbestrating te halen om wat moois te maken! Ik heb een tijdje terug ook stoeptegels gratis van marktplaats gehaald en deze gebruikt bij de vijver en om een bankje van te maken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 30 juni 2013 @ 22:46:56 #148
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_128438818
Wij hebben hier 40m2 oude klinkers (+/- 1900) uit Haarzuilen in de tuin liggen :P .
Vriend van mij zit op een graafmachine en die kwam ze tegen onder een laag asfalt en puin.
Kosten: 200euro incl. de vrachtwagen die het afgeleverd heeft hier voor de deur.

Overigens wel een drama om te leggen. Geenéén steen hetzelfde qua dikte, hoogte en vorm.

Wat doen jullie eigenlijk tegen omvallen van topzware planten/bloemen? Hier valt er van alles om. Heleniums, Phloxen, distels. Alles wat hoger dan 20cm komt lazert om :{ .

[ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 30-06-2013 22:54:24 ]
pi_128439185
Stokkies ertussen, vastbinden tegen de schutting etc.
  zondag 30 juni 2013 @ 22:57:40 #150
36431 bleiblei
pi_128439375
Is het dan niet lelijk met al die stokjes ertussen?
pi_128439603
Heel erg dank voor de tips alvast! Nu geen tijd om inhoudelijk te reageren; kon erop terug. :)
  zondag 30 juni 2013 @ 23:15:40 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128440404
quote:

[ afbeelding ]
Waarom wil iemand geen begroeiing tegen een schutting??

Dat zal ik nooit begrijpen. Wat is de charme van zo'n kale kutschutting dan?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 30 juni 2013 @ 23:18:13 #153
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128440523
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:46 schreef bleiblei het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk tegen omvallen van topzware planten/bloemen? Hier valt er van alles om. Heleniums, Phloxen, distels. Alles wat hoger dan 20cm komt lazert om :{ .
Van phlox weet ik dat je ze ergens in mei/begin juni op ongeveer 1/3 van de hoogte af kunt knippen, dan gaan ze ook voller bloeien.
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:57 schreef bleiblei het volgende:
Als je er stokjes bij wilt zetten, kun je ook takjes uit de natuur gebruiken, die vallen minder op tussen je planten dan een kaarsrechte bamboestok of groene stok van 't tuincentrum.

Ik knip overigens alles na de bloei terug, heel vaak komt er dan later in de zomer nog een tweede bloei. (ook van planten waar dit niet op het labeltje staat ;) )

quote:
11s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat zal ik nooit begrijpen. Wat is de charme van zo'n kutschuttng dan?
Nee, dat begrijp ik ook nooit goed, waarom mensen liever naar geïmpregneerd hout kijken dan naar groen. Ik liet in de oude tuin m'n schuttingen zo vol groeien dat je ze niet meer zag.
Nu heb ik helemaal geen schuttingen meer, maar hekjes en hagen.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:22:33 #154
36431 bleiblei
pi_128440767
Oh! Dat is interessant! En dan gewoon terugknippen tot net iets boven de grond?
pi_128440850
Ik ben ook bezig om zoveel mogelijk planten tegen de wat nieuwere schutting te laten groeien.
  zondag 30 juni 2013 @ 23:31:28 #156
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128441232
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Oh! Dat is interessant! En dan gewoon terugknippen tot net iets boven de grond?
Tot het eerste okseltje waar de bloem uit kwam. Bij rozen het eerste vijfblad. Uit de okseltjes groeien nieuwe scheuten. Het werkt niet bij alle planten maar ik weet bij heel wat planten een tweede bloei te forceren. :)
  maandag 1 juli 2013 @ 02:11:59 #157
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128447390
quote:

[..]

Omdat het de wand aantast.
  maandag 1 juli 2013 @ 05:50:30 #158
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128448308
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:11 schreef Mishu het volgende:

[..]

Omdat het de wand aantast.
niet als je dus planten gebruikt die je moet leiden, zoals druif,blauwe regen, kamperfoelie, jasmijn, etc.. etc.. !!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 1 juli 2013 @ 07:26:18 #159
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_128448515
Hem had ik bijna onder de grasmaaier zitten:

Schijnbaar een vuurbuiksalamander, we hebben hem maar bij de vijver gezet :)
pi_128451069
Bij ons waren de schuttingen gelukkig al voor een groot deel bedekt. Laat de tuin maar zo groen en kleurig mogelijk worden met planten!

Tijd voor wat foto's.

en een filmpje openen van de Passiflora
  maandag 1 juli 2013 @ 20:36:53 #161
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128473911
quote:
17s.gif Op maandag 1 juli 2013 07:26 schreef Audreyoot het volgende:
Hem had ik bijna onder de grasmaaier zitten:
[ afbeelding ]

Schijnbaar een vuurbuiksalamander, we hebben hem maar bij de vijver gezet :)
Ik lees net dat dit de chinese vuurbuiksalamander is, die is niet inheems in Nederland, dus een vrijgelaten exoot? Hopelijk niet schadelijk voor lokale flora en fauna.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 1 juli 2013 @ 22:09:58 #162
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_128478772
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik lees net dat dit de chinese vuurbuiksalamander is, die is niet inheems in Nederland, dus een vrijgelaten exoot? Hopelijk niet schadelijk voor lokale flora en fauna.
Hmm ik vroeg het me ook al af, woon wel tegenover de dierenwinkel maar voor zover ik weet hebben ze alleen vogels.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:17:26 #163
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128479180
dit is de Nederlandse vuursalamander, deze is volgens mij bedreigd:
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_128483127
*binnen komt vallen*

zandtuin in beginnende bloei O+

...
  maandag 1 juli 2013 @ 23:43:43 #165
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128484322
Wat je snoeit dat groeit - mijn druif is in een paar dagen geëxplodeerd:

maandag 1 juli 2013 @ 23:44:26 #166
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128484371
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:20 schreef sacha het volgende:
*binnen komt vallen*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Thema wit?
pi_128484386
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dit is de Nederlandse vuursalamander, deze is volgens mij bedreigd:
[ afbeelding ]
Zo een heb ik in Spanje nog een keer bijna platgetrapt. :%

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:20 schreef sacha het volgende:
*binnen komt vallen*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zijn dat foto's van vandaag? Lupine is hier al een paar weken uitgebloeid en ik heb ook al wat vingershoedskruid gerooid waar geen bloem meer aan zat. Wel mooie foto's trouwens ^O^
pi_128484561
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef lyolyrc het volgende:

Zijn dat foto's van vandaag? Lupine is hier al een paar weken uitgebloeid en ik heb ook al wat vingershoedskruid gerooid waar geen bloem meer aan zat. Wel mooie foto's trouwens ^O^
lupine van vorige week maar staat er nog net zo fris bij, de rest is van vandaag :Y

allemaal erg laat dit jaar maar naar mijn idee is alles een stuk sterker :)
...
pi_128484979
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:44 schreef Mishu het volgende:

[..]

Thema wit?
hoe kom je daar nou bij 8-)
...
pi_128488814
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 22:57 schreef bleiblei het volgende:
De stokjes zijn snel overgroeid met blad en ondertussen doen ze hun werk, verwacht ik. O-)
In ieder geval staat Annabelle nog fier overeind.
Straks gooi ik er wel een foto in. w/

# begon jullie te missen. :'( was het topic uit MyAT gevallen... (8>
pi_128489652
Een close up én verder weg van banale steunlatten, met behulp van bamboestokken en tie wraps op de plaats gehouden...

verder weg, en btw :{w vol met bloemen ( zie ik door de camera)

De foto's van witte bloemen "op zandgrond" zijn errug mooi. _O_
pi_128490606
Wat een mooie foto's, Sasha!

Nogmaals dank voor de tips! Als het voor de breedte niet uitmaakt, laat ik de bamboe nog even doorgroeien. Kan ik idd zien hoe hoog ie wordt. In overleg met een hovenier hebben we idd iets ingegraven. Althans, m'n vriend. Iets om te voorkomen dat de bamboe de hele tuin doorgaat.

quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Klopt, dat is z'n argument. En in klimmers die je moet leiden heeft ie niet zoveel vertrouwen meer. Ik heb namelijk al eens een passiebloem onze tuin over laten nemen. :+ 'Probleem' is een beetje dat de tuin de komende jaren op mijn schouders neerkomt. Hij is naast zijn werk met een opleiding bezig en heeft dus nauwelijks vrije tijd. Ik zoek dus vooral naar een oplossing die, igg de komende twee jaar, zo min mogelijk tijd kost. De oplossing van de klimmers en de border met klinkers vind ik wel de mooiste btw. Maar het zit er voorlopig even niet in om dat aan te leggen.

De zon staat trouwens altijd áchter de schutting, dus de kant waar ik heb over heb heeft enkel 's avonds wat zon. Dan vallen de klimmers die jij noemde sowieso al af zeker? Tegen een ander schaduwrijk stukje schutting heb ik wel pas een klimhortensia gezet (die kreeg ik er nog net doorheen ;) ) .

quote:

[..]

Ik ook niet. Ik vind het vreselijk. Gelukkig gaan we binnenkort grote plantenbakken halen voor tegen de schutting, dat scheelt al iets. Kan ik ze vol petunia's stoppen. (Ik hou van Italiaanse ouwewijventuintjes. O+ )

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 02-07-2013 10:27:04 ]
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:19:26 #173
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128490864
Als je een klimmer zoekt die niet snel groeit, die je moet leiden en die groen blijft zou je de Toscaanse Jasmijn kunnen kiezen. Ruikt ook nog eens lekker.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:19:49 #174
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128490870
Oh die plantenbakken zullen vast al schelen Spring! Klinkt heel leuk.
Ben ook dol op petunia's. Heb ze in bloembakken aan ons balkon. Ook heel ouwewijvenItaliaans.

Het is wel grappig hoe smaken verschillen. Ik zit juist dagelijks te pielen met draadjes om acht clematissen tegen de schutting te laten groeien. En het gaat me veel te langzaam, want ik zie nog hout!

Nou ja, zo blijven we allemaal van de straat. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_128491205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:19 schreef Stiemie het volgende:
Als je een klimmer zoekt die niet snel groeit, die je moet leiden en die groen blijft zou je de Toscaanse Jasmijn kunnen kiezen. Ruikt ook nog eens lekker.
Wauw, da's een mooie, Stiem. Díe krijg ik er mss wel doorheen. (Onze dochter had bíjna Jasmijn geheten (als het aan mij lag) en over een paar jaar gaan we trouwen in Toscane. Daar kan ik dus wel wat emotionele chantage tegenaan gooien. :+ ) In augustus gaan we naar Toscane, mss kunnen we er wel een meenemen.

Ik vraag me alleen af of ie toekomt met enkel aan het eind van de dag een uurtje zon.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 02-07-2013 10:37:56 ]
pi_128492546
Vraagje...nieuw gazon wordt in het begin op een hogere stand ( van de grasmaaier) gemaaid.

Wanneer kan het gras weer korter gezet worden?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:26:04 #178
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_128505353
31 Mei:

7 Juni:

Vandaag:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:39:33 #179
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128505861
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:26 schreef Xebber het volgende:
31 Mei:

[ afbeelding ]

7 Juni:

[ afbeelding ]

Vandaag:

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kijkt je hond blij :) We kunnen wel een dependence topic 'je huisdier in je tuin' topic maken :P
pi_128507119
Wat tof Xeb!!
pi_128507186
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 09:26 schreef AnneX het volgende:
Een close up én verder weg van banale steunlatten, met behulp van bamboestokken en tie wraps op de plaats gehouden...

[ afbeelding ]

verder weg, en btw :{w vol met bloemen ( zie ik door de camera)

[ afbeelding ]

Goed toch!

En qua gazonmaaien vond ik deze link waar je wel wat aan hebt denk ik :)

quote:
Een nieuw gazon maai je voor het eerst als het circa tien centimeter lang is. Je kunt de maaier dan op zes of zeven centimeter instellen en vervolgens kun je het wekelijks maaien op een kortere lengte.
pi_128507421
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:43 schreef Mishu het volgende:
Wat je snoeit dat groeit - mijn druif is in een paar dagen geëxplodeerd:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whoohoo *O* Mag ik wijn komen stampen, ja? :9
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:46:48 #183
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_128507812
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:39 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat kijkt je hond blij :) We kunnen wel een dependence topic 'je huisdier in je tuin' topic maken :P
Mara is 't beste wat me ooit is overkomen. Vijf jaar geleden nam ik haar, zonder te denken aan de gevolgen, in huis. Ze was nét acht weken oud, en werd al verwaarloosd. Ze lag in d'r eigen stront en pies omdat de toenmalige eigenaren te schofterig waren om ze uit te laten. Misschien ben ik nu wat sentimenteel, maar het is in deze vijf jaar voor het eerst dat iemand tegen me zegt: "Wat kijkt je hond blij". Doet me toch wel wat...

Nou ja, ik heb Mara nu ruim vijf jaar, en ze gaat waar ik sta. Ik ben alleenstaand, en als ik naar de wc moet, dan doe ik de deur natuurlijk niet op slot, waarom zou ik als ik alleen ben? Maar Mara huppelt dan achter me aan, en als ik op de pot zit, springt ze met d'r voorpootjes op mijn knieën en wilt geaaid worden. Ga ik koken? Dan zit ze op een vaste plaats in de keuken. Ga ik slapen? Dan ligt ze op de kussen naast me. Heerlijk wakker worden is dat. Doe je zelf net één oog open, dan likt ze me al omdat ze dan weet dat ik ook wakker word en we naar buiten gaan.

Ik zou niet meer zonder haar kunnen, ook niet zonder kattemans Sjors trouwens.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 18:51:40 #184
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128507943
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:46 schreef Xebber het volgende:

[..]

Mara is 't beste wat me ooit is overkomen. Vijf jaar geleden nam ik haar, zonder te denken aan de gevolgen, in huis. Ze was nét acht weken oud, en werd al verwaarloosd. Ze lag in d'r eigen stront en pies omdat de toenmalige eigenaren te schofterig waren om ze uit te laten. Misschien ben ik nu wat sentimenteel, maar het is in deze vijf jaar voor het eerst dat iemand tegen me zegt: "Wat kijkt je hond blij". Doet me toch wel wat...

Nou ja, ik heb Mara nu ruim vijf jaar, en ze gaat waar ik sta. Ik ben alleenstaand, en als ik naar de wc moet, dan doe ik de deur natuurlijk niet op slot, waarom zou ik als ik alleen ben? Maar Mara huppelt dan achter me aan, en als ik op de pot zit, springt ze met d'r voorpootjes op mijn knieën en wilt geaaid worden. Ga ik koken? Dan zit ze op een vaste plaats in de keuken. Ga ik slapen? Dan ligt ze op de kussen naast me. Heerlijk wakker worden is dat. Doe je zelf net één oog open, dan likt ze me al omdat ze dan weet dat ik ook wakker word en we naar buiten gaan.

Ik zou niet meer zonder haar kunnen, ook niet zonder kattemans Sjors trouwens.
Ik snap het helemaal hoor. Mijn kat Minoes heb ik ook als zwerver uit het asiel gehaald en we hebben samen al heel wat meegemaakt. Ik woon ook alleen en ook zij gaat waar ik ga. Zo leuk als je het geluk in de ogen van een huisdier ziet :)

Zo mooi dat mens en dier zo met elkaar kunnen samenleven :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Mishu op 03-07-2013 01:01:47 ]
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:35:57 #185
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128531538
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 18:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik snap het helemaal hoor. Mijn kat Minoes heb ik ook als zwerver uit het asiel gehaald en we hebben samen al heel wat meegemaakt. Ik woon ook alleen en ook zij gaat waar ik ga. Zo leuk als je het geluk in de ogen van een huisdier ziet :)

Zo mooi dat mens en dier zo met elkaar kunnen samenleven :Y
Lief is dat hè. Onze poezen zijn heel blij met de nieuwe grote tuin, maar ze zijn toch altijd bij mij in de buurt. Spinnend rond m'n benen draaien als ik sta te wieden, of belangstellend toekijken, en als ik neerstrijk om een boek te lezen komen ze allebei binnen een meter bij me in de buurt liggen. O+

Ik heb weer genoten van jullie foto's! ^O^
Binnenkort weer foto´s van mij, ik moet ze alleen nog even online zetten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:42:28 #186
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128576135
Zoals beloofd: foto's!

Perk met in het midden de Engelse roos "Brother Cadfael"

Clematis "Comtesse de Bouchaud" O+

Digitalis

Geen idee hoe dit heet, zat tussen het wildebloemenzaad.

Mijn "blauwe" vlinderstruik (er zal wel een verkeerd kaartje aan gezeten hebben :') )

Onze mooie groene kikkert

Meer foto's op het linkje hieronder ( een blog over mijn tuin). :)
  donderdag 4 juli 2013 @ 13:04:46 #188
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128576764
Mooie tuin zeg Gwywen!
pi_128595013
Je kikker is misschien een pad.

Ik heb nog een zakje wilde-bloemenmengsel van Ikea. Omdat het zo lang duurt voor je weet wat het is, heb ik er niets mee gedaan.
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:49:04 #190
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128597678
Bedankt voor de complimenten. Ik vind het zelf vrij ongelooflijk, als je bedenkt dat het drie maanden geleden nog een kale vlakte was met sneeuw en coniferen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 20:52 schreef Teslynd het volgende:
Je kikker is misschien een pad.

Ik heb nog een zakje wilde-bloemenmengsel van Ikea. Omdat het zo lang duurt voor je weet wat het is, heb ik er niets mee gedaan.
Nee, het is een groene kikker, ik heb het nagezocht.

Dat bloemenzaad zou ik gewoon nog strooien, het duurt een paar weken, nu zaaien is begin augustus bloemen.

Ik was vanmiddag even bij de kweker waar ik m'n rozen vandaan heb, omdat die ook een ruim assortiment clematissen heeft, en ik heb voor de poort aan de zijkant de Ville de Lyon gekocht, karmijnrood, ik heb 'm al ergens in bloei gezien, echt schitterend.
"Mijn" roos stond er ook, een al wat oudere struik, mensenlief wat een fors ding was dat, zeker 1.20 hoog en 1 m breed, en vol met van die dikke rozen, prachtig. Als de mijne ook zo wordt O+
  † In Memoriam † donderdag 4 juli 2013 @ 21:55:42 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128598027
ik wil graag van die pioenrozen in mijn tuin, van die bloemen die je nu zo veel in de winkels ziet.
zijn die ergens te koop?
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:04:31 #192
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_128598564
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik wil graag van die pioenrozen in mijn tuin, van die bloemen die je nu zo veel in de winkels ziet.
zijn die ergens te koop?
jazeker, in de tuincentra hebben ze die gewoon. Je kunt ook iemand vragen of je een grote mag afsteken, je kunt ze gewoon splitsen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:14:55 #193
3185 Adelante
To let it go now
pi_128599205
Duurt alleen een jaartje of drie voor pioenrozen in je tuin bloemen geven.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:16:22 #194
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128599282
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:14 schreef Adelante het volgende:
Duurt alleen een jaartje of drie voor pioenrozen in je tuin bloemen geven.
Ook als je ze bloeiend koopt?
Ik weet dat pioenen er een hekel aan hebben om verplaatst te worden.
Het schijnt dat je ze eigenlijk voor de volgende generatie plant; na een jaar of dertig zijn ze eigenlijk pas op hun mooist ;)
pi_128604383
zandtuin in bloei *O* deel 2

...
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:01:39 #196
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128610320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:55 schreef lady-wrb het volgende:
zijn die ergens te koop?
Wij hebben ze vorige week toevallig gekocht bij Intratuin en bij Tuincentrum Osdorp. Helaas nog bloemloos dat wel. We hebben een donkerroze en een witte variant.
pi_128611987
wij hebben na de eerste winter van afgelopen jaar de pioenen neergezet, 2 rose en 1 witte boompioen. In de laatste zat een knop die is niet uitgekomen. Een van de rose heeft een bloem gegeven.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 15:46:28 #198
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_128659056
Ik had in m'n vorige tuin een pioen die zegge en schrijve één keer gebloeid heeft (en nog uitbundig ook), in tien jaar tijd. Daarna stopte hij er gewoon weer mee, de gekkerd.

Hoe vinden jullie trouwens m'n vlinderstruik "Empire Blue" :D :P

Toen hij nog half in de knop zat dacht ik, het kan best nog wel blauw worden, uiteindelijk. Maar nee. :D
Eigenlijk vind ik het wel mooier zo, de andere Buddleia is roze, anders zou het een beetje een (te) bonte boel zijn geworden, er staan ook nog rode valerianen naast en kattenstaarten.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:41:33 #199
3185 Adelante
To let it go now
pi_128665435

Lavatera Barnsley

Toscaanse Jasmijn (eindelijk goed door de winter heen gekomen)

Clematis Hagley Hybrid

Buddleja White Chip (kaartje ws omgeruild met die van gwywen :'))
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:47:45 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128665597
Dat wordt nog leuk als mijn vlinderstruik gaat bloeien dan, die van mij moet oranje/roze worden :'). Zul je zien dat ik met diepblauw opgescheept wordt :P.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')