abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127693290
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 05:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D
Iets met wapens en huurlingen voor Jungle Commando daar. O-)
pi_127693291
En mijn broer was verdacht voor Rara banden.
pi_127693308
Die dacht dat je in Belgie ook de kruisrakettenbasis even via het hek kon bezoeken, na maand of 6 hebben ze 'm weer vrijgelaten. :')
pi_127693315
Ik gok dat ze me observeerde om te kijken of er wat te vinden was in mijn handel en die van mijn broertje. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2013 05:50:38 ]
pi_127693360
Paar deuren verder woonde broer van : http://www.panorama.nl/crimipedia/antonio-brizzi

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2013 05:53:24 ]
pi_127694746
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:11 schreef YuckFou het volgende:
En jij geloofd dat?
Ik geloof dat, ja. Want het is onbegonnen werk om miljoenen, zo niet miljarden mensen nauwgezet te volgen. Ik denk echt niet dat de Amerikaanse veiligheidsdienst erg geïnteresseerd is in wat ik zoal online doe. Ik snap dat mensen zichzelf tegenwoordig érg belangrijk vinden, maar dat ze letterlijk bij de NSA onder de loep liggen, lijkt me een staaltje zelfoverschatting...

quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 02:11 schreef YuckFou het volgende:
En als ze met een dubbele sleutel je huis binnen treden, alles bekijken, ook als je thuis bent maar je merkt er niks van en checken wat je allemaal in je kasten hebt liggen, in je slaapkamer doet en verder uitvreet, real time, terwijl je het niet ziet, hoe zou je dat vinden?
Toen ik het vorige antwoord typte, wist ik al dat deze kromme vergelijking zou komen. Krom, omdat ze niet actief mij natrekken. Krom, omdat het monitoren van online-verkeer niet gelijk staat aan fysiek mijn privé-omgeving binnenstappen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:19:49 #132
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_127695031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik geloof dat, ja. Want het is onbegonnen werk om miljoenen, zo niet miljarden mensen nauwgezet te volgen. Ik denk echt niet dat de Amerikaanse veiligheidsdienst erg geïnteresseerd is in wat ik zoal online doe. Ik snap dat mensen zichzelf tegenwoordig érg belangrijk vinden, maar dat ze letterlijk bij de NSA onder de loep liggen, lijkt me een staaltje zelfoverschatting...
Je hebt echt geen idee waar je t over hebt in dit geval, sorry, om je een voorbeeld te geven wat ze willen weten en om hoeveel data t gaat een voorbeeld direct van de NSA site getrokken (en waar NSA staat kan je dus net zo goed AIVD lezen...)
quote:
What Data We Collect

Every day, people leave a digital trail of electronic breadcrumbs as they go about their daily routine. They go to work using electronic fare cards; drive through intersections with traffic cameras; walk down the street past security cameras; surf the internet; pay for purchases with credit/debit cards; text or call their friends; and on and on.

There is no way to predict in advance which crucial piece of data will be the key to revealing a potential plot. The standard operating procedure for the Domestic Surveillance Directorate is to "collect all available information from all available sources all the time, every time, always".

For security reasons, it is unrealistic to expect a complete list of information we collect for our national citizen database. In the spirit of openness and transparency however, here is a partial list:

internet searches
websites visited
emails sent and received
social media activity (Facebook, Twitter, etc)
blogging activity including posts read, written, and commented on - View our patent
videos watched and/or uploaded online
photos viewed and/or uploaded online
music downloads
mobile phone GPS-location data
mobile phone apps downloaded
phone call records - View our patent
text messages sent and received
online purchases and auction transactions
bookstore receipts
credit card/ debit card transactions
bank statements
cable television shows watched and recorded
commuter toll records
parking receipts
electronic bus and subway passes / Smartpasses
travel itineraries
border crossings
surveillance cameras
medical information including diagnoses and treatments
prescription drug purchases
guns and ammunition sales
educational records
arrest records
driver license information
[...]
Data Storage Capacity

The storage capacity of the Utah Data Center will be measured in "zettabytes". What exactly is a zettabyte? There are a thousand gigabytes in a terabyte; a thousand terabytes in a petabyte; a thousand petabytes in an exabyte; and a thousand exabytes in a zettabyte. Some of our employees like to refer to them as "alottabytes".
Lees je in: http://nsa.gov1.info/utah-data-center/index.html

quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Toen ik het vorige antwoord typte, wist ik al dat deze kromme vergelijking zou komen. Krom, omdat ze niet actief mij natrekken. Krom, omdat het monitoren van online-verkeer niet gelijk staat aan fysiek mijn privé-omgeving binnenstappen.
Ze trekken je niet actief na, ze volgen je passief, in alles wat je digitaal doet, en inmiddels is je digitale leven vaak een afspiegeling van de realiteit, inclusief vrienden, gevoelens, privacy en entertainment.
De vergelijking klopt juist omdat je onwetend gevolgd wordt terwijl je dat in het echte leven waarschijnlijk ook niet zou willen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_127695088
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:19 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je t over hebt in dit geval, sorry, om je een voorbeeld te geven wat ze willen weten en om hoeveel data t gaat een voorbeeld direct van de NSA site getrokken (en waar NSA staat kan je dus net zo goed AIVD lezen...)

[..]

[..]

Ze trekken je niet actief na, ze volgen je passief, in alles wat je digitaal doet, en inmiddels is je digitale leven vaak een afspiegeling van de realiteit, inclusief vrienden, gevoelens, privacy en entertainment.
De vergelijking klopt juist omdat je onwetend gevolgd wordt terwijl je dat in het echte leven waarschijnlijk ook niet zou willen....
Het maakt je vatbaar voor chantage. De FBI is er groot mee geworden.

Toegegeven. Bij de meeste fokkertjes is dat volstrekt nutteloos. Maar hoe tof vind je het dat de top van het Nederlandse bedrijfsleven waarschijnlijk net zo goed in zo'n profielendatabase voorkomt? En pubers van nu kunnen over 20 jaar ook in een positie zitten waarin het heel interessant kan zijn ze tot bepaalde dingen te brengen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:24:49 #134
132191 -jos-
Money=Power
pi_127695111
quote:

[..]

[..]

[..]

medical information including diagnoses and treatments

Hmmm, zou dat ook bij de AIVD bekend zijn?
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:26:57 #135
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_127695149
Ik ben er eigenlijk wel verbaast over dat ook de politiek hier verder niet echt los op gaat, zo secret is de NSA niet in wat ze doen, ze zijn er op hun site ronduit open over dat ze t liefst alles en iedereen in hun database zetten en daaruit een profiel samen stellen, ondermeer met behulp van deze programma's
quote:
Future Uses of Domestic Intelligence Data

In 2006, the Intelligence Advanced Research Projects Activity (IARPA) was created to invest in high-risk, high-payoff classified programs uniquely designed to provide research and technical capabilities for the Intelligence Community. IARPA-funded researchers are currently studying novel ways of processing and analyzing the explosive growth of domestic data.

The Aladdin program seeks to extract intelligence information from the high volume of videos uploaded to the internet.
The Babel program is developing agile and robust speech recognition technology that can provide effective search capability for analysts to efficiently process massive amounts of real-world recorded speech.
The Knowledge Discovery and Dissemination (KDD) program will develop advanced analytic algorithms that can effectively draw inferences across multiple databases to allow the Intelligence Community to create virtual fusion centers enabling analysts to produce actionable intelligence.
The Socio-cultural Content in Language (SCIL) Program will develop novel algorithms, techniques and technologies to uncover the social actions and characteristics of members of a group (ie; within discussion forums, online comment sections, social media, etc.) by examining the language used in relation to acceptable social and cultural norms.
The Reynard Program starts from the premise that "real world" characteristics are reflected in "virtual world" behavior. The program seeks to identify behavioral indicators in online virtual worlds and "massively multiplayer online games" that are related to the real world characteristics of the users. Attributes of interest include gender, age, economic status, educational level, occupation, ideology or "world view", and physical geographic location.
Maar goed, hun motto is dan ook

:')
pi_127695152
quote:

[..]

Anders zet je jezelf even voor gek...

quote:
This is a parody of nsa.gov and has not been approved, endorsed, or authorized by the National Security Agency or by any other U.S. Government agency. Much of this content was derived from news media, privacy groups, and government websites.
quote:
Ze mogen mij "passief volgen" tot ze een ons weg, of totdat ik een ons weeg. Ik lig er precies 0,0 seconden wakker van.
pi_127695162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:23 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het maakt je vatbaar voor chantage. De FBI is er groot mee geworden.

Toegegeven. Bij de meeste fokkertjes is dat volstrekt nutteloos. Maar hoe tof vind je het dat de top van het Nederlandse bedrijfsleven waarschijnlijk net zo goed in zo'n profielendatabase voorkomt? En pubers van nu kunnen over 20 jaar ook in een positie zitten waarin het heel interessant kan zijn ze tot bepaalde dingen te brengen.
En dat is al twintig jaar aan de gang. Waarom dacht men dat vroeger de uitvoerbeperking voor encryptie boven 56 bit bestond? De VS besteed geen miljarden om Europa veilig te houden, ze steken miljarden in industriele spionage. En onze industrie gebruikt Amerikaanse technologie om hun geheimen te bewaren :')
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:28:49 #138
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_127695183
quote:
10s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:27 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Ahw fuck me 8)7

Die heb ik dus ff keihard gemist whehehe, I stand corrected....
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:29:41 #139
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127695201
quote:

Ze mogen mij "passief volgen" tot ze een ons weg, of totdat ik een ons weeg. Ik lig er precies 0,0 seconden wakker van.
Tot je wegens identiteitsfraude als terrorist of pedo onschuldig vast zit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127695214
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:26 schreef YuckFou het volgende:

Maar goed, hun motto is dan ook

Ook dat is natuurlijk onderdeel van de parodie...

Doet me trouwens nogal erg denken aan dit nummer uit 2006:

pi_127695232
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:28 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ahw fuck me 8)7

Die heb ik dus ff keihard gemist whehehe, I stand corrected....
Site is wat technische info betreft accuraat voor zover ik akn beoordelen. Hun mission statements etc, dat is iets anders.
pi_127695256
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tot je wegens identiteitsfraude als terrorist of pedo onschuldig vast zit.
Als ze informatie over mij beschikbaar hebben, verkleint het eerder de kans dat ik ergens onschuldig voor vast kom te zitten dan dat het die kans vergroot.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:32:05 #143
132191 -jos-
Money=Power
pi_127695258
quote:

[..]

:D :')

Maar dat lijstje is best geloofwaardig.
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:32:32 #144
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_127695268
Gelukkig, het is allemaal een parodie, er is geen prism programma, we worden niet gecheckt en gevolgd en door streng optreden van onze veiligheidsdiensten zal er nooit geen terroristische aanslag zijn zodat die duizenden doden die we de afgelopen jaren hier hebben zien vallen vanwege de terreur niet herhaald zullen worden...
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 09:33:52 #145
138438 crew  Pizzakoppo
pi_127695295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Als ze informatie over mij beschikbaar hebben, verkleint het eerder de kans dat ik ergens onschuldig voor vast kom te zitten dan dat het die kans vergroot.
Dit is geniaal! Sterker nog, als je je elke seconde van de dag verantwoord waar je bent ben je nog onschuldiger!!! :D :D
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:35:19 #146
pi_127695318
quote:

[..]

Alleen als die informatie correct is.
Aan de zaak met de Russische activist die zelfmoord pleegde in de vreemdelingendetentie kunnen we zien dat alles wat de computer zegt voor waar word aangenomen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:35:56 #147
pi_127695333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:33 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dit is geniaal! Sterker nog, als je je elke seconde van de dag verantwoord waar je bent ben je nog onschuldiger!!! :D :D
Als je gewoon vrijwillig in de gevangenis gaat zitten heb je altijd een alibi. :Y
  woensdag 12 juni 2013 @ 09:36:36 #148
132191 -jos-
Money=Power
pi_127695352
quote:

[..]

Bullshit. Zonder informatie geen bewijs. En als informatie onjuist geïnterpreteerd wordt of als informatie niet klopt of als iemand identiteitsfraude onder jouw naam heeft gepleegd kun je ook vast komen te zitten.
pi_127695564
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef YuckFou het volgende:
Gelukkig, het is allemaal een parodie, er is geen prism programma, we worden niet gecheckt en gevolgd en door streng optreden van onze veiligheidsdiensten zal er nooit geen terroristische aanslag zijn zodat die duizenden doden die we de afgelopen jaren hier hebben zien vallen vanwege de terreur niet herhaald zullen worden...
Ik moest van jou een parodie-site gaan doorlezen, weet je nog? Misschien moet je dan zelf feit en fictie gaan onderscheiden. Tuurlijk is er een Prism-programma, natuurlijk houden geheime diensten bepaalde interacties in de gaten. Maar het is echt niet zo dat er op dit moment 8.000 man in Utah krom liggen van het lachen omdat YuckFou op Fok! net bloedserieus een parodie-site heeft zitten te citeren.

Alleen verdachte zaken worden eruit gefilterd. Alle terroristische aanslagen verijdelen is haast onmogelijk, maar elke verijdelde aanslag is mooi meegenomen. Weet je wat nog veel gevaarlijker is dan zaken systematisch monitoren? Niks doen. Naïef achteroverleunen. Dat is pas écht bloedlink en geeft vrij spel aan criminelen, terroristen en ander gespuis om via internet grootschalige criminaliteit en terreurdaden te regelen.

Denk anders bijvoorbeeld nog eens aan hoe pedofielen online allerlei versleutelde bestanden delen, of hoe de AIVD een extremistische moslimsite opzette om zo de extremisten in beeld te krijgen. Lijkt me een prima zaak. Het zijn zaken waar ik geen seconde last van heb gehad. En het zijn zaken die ik zelfs van harte toejuich.
pi_127695642
quote:
7s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Alleen als die informatie correct is.
Aan de zaak met de Russische activist die zelfmoord pleegde in de vreemdelingendetentie kunnen we zien dat alles wat de computer zegt voor waar word aangenomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:36 schreef -jos- het volgende:
Bullshit. Zonder informatie geen bewijs. En als informatie onjuist geïnterpreteerd wordt of als informatie niet klopt of als iemand identiteitsfraude onder jouw naam heeft gepleegd kun je ook vast komen te zitten.
Uiteraard moet de informatie correct zijn, maar dat is niet wat hier ter discussie staat. De vraag is of het vergaren van informatie an sich de kans op fouten vergroot. Dat lijkt me stug. Fouten kunnen bovendien net zo goed worden gemaakt door een gebrek (of bij een gebrek) aan informatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')