abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127651478
quote:
Ook AIVD bespiedt internetter

Niet alleen Amerikaanse inlichtingendiensten monitoren internetters wereldwijd. Ook Nederlandse geheime diensten krijgen informatie uit het omstreden surveillanceprogramma ’Prism’.

Dat is tegenover De Telegraaf bevestigd door inlichtingenbronnen. Via Prism hebben de VS permanent toegang tot e-mail, chatberichten, video’s, foto’s, opgeslagen data, voice-chats, uitgewisselde bestanden, videoconferenties, login-tijden, telefoongegevens en profielen op sociale netwerken.

„Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten.

Bron: Telegraaf
pi_127651481
Nou, dat had ik écht niét verwacht.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:12:06 #3
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127651496
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nou, dat had ik écht niét verwacht.
Nee, maar heb het (iemand van) de AIVD ook nooit eerder horen toegeven.
pi_127651518
Je verwacht het natuurlijk ook niet in het land dat zelfs in absolute aantallen de VS voorbijschiet, qua telefoontaps. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:18:44 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_127651533
Het is wel een beetje de dag van de open deur vandaag. :{
Straks ga je me nog vertellen dat alle Nederlandse vingerafdrukken ook al in Amerika liggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_127651670
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:12 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Nee, maar heb het (iemand van) de AIVD ook nooit eerder horen toegeven.
Nu nog steeds niet, dus er verandert vrij weinig.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:40:46 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127651676
Er horen er helemaal bij! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:42:30 #8
132191 -jos-
Money=Power
pi_127651687
No shit sherlock, ik heb een presentatie van een AIVDgast gezien die vertelde over de grote datasets die ze hebben en waarmee ze allerlei connecties tussen personen in maken.

http://mobiel.nu.nl/tech/(...)programma-prism.html
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127651716
Hoi AIVD mannetje wat mij volgt :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:51:17 #10
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127651739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Nu nog steeds niet, dus er verandert vrij weinig.
Dus je vindt dit verhaal een open deur, maar trekt tegelijkertijd deze anonieme bron in twijfel? Zo niet, dan heb je het nu dus wél van een AIVD'er. ;)
pi_127651743
Hoi, ik heb de boodschappen gedaan. Alles staat klaar voor vanavond.

Information overload, ze hebben nooit de manschappen en het materieel om alles te analyseren.

Het is een beetje als het kopen van alle loten in een loterij, ze liggen allemaal in een willekeurige volgorde, je maakt hoe dan ook verlies, en je moet het winnende lot zien te vinden, voordat de volgende trekking begint, want dan koop je weer alle loten en begint alles weer opnieuw.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127651764
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:51 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Dus je vindt dit verhaal een open deur, maar trekt tegelijkertijd deze anonieme bron in twijfel? Zo niet, dan heb je het nu dus wél van een AIVD'er. ;)
quote:
Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten.
Werkzaam was dus. Er staat niet waar hij nu werkzaam is. En ex-werknemers vind ik niet zo betrouwbaar. Dat staat los van dat ik er vanuit kan dat de overheid ons internetgedrag inderdaad op de een of andere manier volgt.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 07:59:37 #13
132191 -jos-
Money=Power
pi_127651781
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:52 schreef Resistor het volgende:
Hoi, ik heb de boodschappen gedaan. Alles staat klaar voor vanavond.

Information overload, ze hebben nooit de manschappen en het materieel om alles te analyseren.

Het is een beetje als het kopen van alle loten in een loterij, ze liggen allemaal in een willekeurige volgorde, je maakt hoe dan ook verlies, en je moet het winnende lot zien te vinden, voordat de volgende trekking begint, want dan koop je weer alle loten en begint alles weer opnieuw.
Deze vergelijking slaat echt nergens op.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:06:45 #14
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_127651835
Dit verbaast mij niet.
Ik heb ooit gehoord dat als je Facebook gebruikt en daarop een politieke partij en een milieuorganisatie leuk vindt je al gevolgd wordt door de AIVD. Je valt dan al in de verdachtencategorie.
Dus ik zwaai ff naar de AIVD :W
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:11:41 #15
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_127651885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:57 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

[..]

Werkzaam was dus. Er staat niet waar hij nu werkzaam is. En ex-werknemers vind ik niet zo betrouwbaar. Dat staat los van dat ik er vanuit kan dat de overheid ons internetgedrag inderdaad op de een of andere manier volgt.
Tsja, als je dan toch zo aan feitelijkheden hecht...
De verklaring van een ingevoerde (ook al is het een recente ex-werknemer) lijkt me nog altijd eerder richting de realiteit te wijzen dan een aanname van een niet-ingevoerde FOK'er, al klinkt ie als een open deur.
pi_127651918
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 07:59 schreef -jos- het volgende:

[..]

Deze vergelijking slaat echt nergens op.
Andere vergelijking:
per minuut wordt er 72 uur aan Youtube video's geüpload (bron), 1 van die filmpjes is van een stel extremisten die iets ergs gaan doen. Het zijn een stel amateurs qua video's uploaden, dus geen beschrijving en de naam is wat de videocamera er van gemaakt heeft, maar in het filmpje staan wel alle naam-adres-woonplaats gegevens van ze, dus de opsporing is simpel. Als je het filmpje kan vinden in ieder geval.

Zoek dat filmpje.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:19:18 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_127651971
prism was een leuk statistiek programma...dacht ik?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_127652000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit verbaast mij niet.
Ik heb ooit gehoord dat als je Facebook gebruikt en daarop een politieke partij en een milieuorganisatie leuk vindt je al gevolgd wordt door de AIVD. Je valt dan al in de verdachtencategorie.
Dus ik zwaai ff naar de AIVD :W
Zeker gehoord van die ene oom op een kringverjaardag die toevallig bekend is met AIVD procedures?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127652008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:11 schreef funky_fart het volgende:

[..]

Tsja, als je dan toch zo aan feitelijkheden hecht...
De verklaring van een ingevoerde (ook al is het een recente ex-werknemer) lijkt me nog altijd eerder richting de realiteit te wijzen dan een aanname van een niet-ingevoerde FOK'er, al klinkt ie als een open deur.
Ik zeg dan ook niets over feitelijkheden.
pi_127652019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:14 schreef Resistor het volgende:

[..]

Andere vergelijking:
per minuut wordt er 72 uur aan Youtube video's geüpload (bron), 1 van die filmpjes is van een stel extremisten die iets ergs gaan doen. Het zijn een stel amateurs qua video's uploaden, dus geen beschrijving en de naam is wat de videocamera er van gemaakt heeft, maar in het filmpje staan wel alle naam-adres-woonplaats gegevens van ze, dus de opsporing is simpel. Als je het filmpje kan vinden in ieder geval.

Zoek dat filmpje.
Datamining, automatische video- en audioanalyse, plaats van uploaden , etc.
'And I called your name,
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:26:21 #21
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_127652051
Je weet tog, Fok! is AIVD ;(
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_127652111
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:26 schreef sorcees het volgende:
Je weet tog, Fok! is AIVD ;(
Hoe kom je erbij!

Gr gr
007
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_127652116
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:23 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Datamining, automatische video- en audioanalyse, plaats van uploaden , etc.
En dan is het 10 dagen na de aanslag: "Hé, toen hebben ze dat filmpje geüpload" (na wat gericht zoekwerk, ze weten nu waarvandaan en wanneer dat filmpje is opgenomen, en ze weten hoe de personen er uit zien en klinken)

We leven hier in Nederland, het is hier niet de USA waar ze ik weet niet hoe veel aanslagen ze hebben voorkomen met deze techniek :+
pi_127652157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:31 schreef Resistor het volgende:

[..]

En dan is het 10 dagen na de aanslag: "Hé, toen hebben ze dat filmpje geüpload" (na wat gericht zoekwerk, ze weten nu waarvandaan en wanneer dat filmpje is opgenomen, en ze weten hoe de personen er uit zien en klinken)

We leven hier in Nederland, het is hier niet de USA waar ze ik weet niet hoe veel aanslagen ze hebben voorkomen met deze techniek :+
Het gaat hier toch over PRISM ? Dat nederland geen capaciteit heeft hiervoor snap ik.
'And I called your name,
pi_127652171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:14 schreef Resistor het volgende:

[..]

Andere vergelijking:

Zoek dat filmpje.
Met alle capaciteit erop is dat filmpje zo gevonden. Want men heeft iets om gericht op te zoeken. Punt is dat je juist van te voren niet weet wat je zoekt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')