quote:Ook AIVD bespiedt internetter
Niet alleen Amerikaanse inlichtingendiensten monitoren internetters wereldwijd. Ook Nederlandse geheime diensten krijgen informatie uit het omstreden surveillanceprogramma ’Prism’.
Dat is tegenover De Telegraaf bevestigd door inlichtingenbronnen. Via Prism hebben de VS permanent toegang tot e-mail, chatberichten, video’s, foto’s, opgeslagen data, voice-chats, uitgewisselde bestanden, videoconferenties, login-tijden, telefoongegevens en profielen op sociale netwerken.
„Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten.
Bron: Telegraaf
Nee, maar heb het (iemand van) de AIVD ook nooit eerder horen toegeven.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Nou, dat had ik écht niét verwacht.
Nu nog steeds niet, dus er verandert vrij weinig.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:12 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Nee, maar heb het (iemand van) de AIVD ook nooit eerder horen toegeven.
Dus je vindt dit verhaal een open deur, maar trekt tegelijkertijd deze anonieme bron in twijfel? Zo niet, dan heb je het nu dus wél van een AIVD'er.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:39 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nu nog steeds niet, dus er verandert vrij weinig.
„quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:51 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Dus je vindt dit verhaal een open deur, maar trekt tegelijkertijd deze anonieme bron in twijfel? Zo niet, dan heb je het nu dus wél van een AIVD'er.
Werkzaam was dus. Er staat niet waar hij nu werkzaam is. En ex-werknemers vind ik niet zo betrouwbaar. Dat staat los van dat ik er vanuit kan dat de overheid ons internetgedrag inderdaad op de een of andere manier volgt.quote:Er zijn nog een paar van die geheime progamma’s als Prism actief, ook in Nederland”, aldus een AIVD-agent, die werkzaam was voor de dienst bij het monitoren van Nederlandse moslimextremisten.
Deze vergelijking slaat echt nergens op.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:52 schreef Resistor het volgende:
Hoi, ik heb de boodschappen gedaan. Alles staat klaar voor vanavond.
Information overload, ze hebben nooit de manschappen en het materieel om alles te analyseren.
Het is een beetje als het kopen van alle loten in een loterij, ze liggen allemaal in een willekeurige volgorde, je maakt hoe dan ook verlies, en je moet het winnende lot zien te vinden, voordat de volgende trekking begint, want dan koop je weer alle loten en begint alles weer opnieuw.
Tsja, als je dan toch zo aan feitelijkheden hecht...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:57 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
„
[..]
Werkzaam was dus. Er staat niet waar hij nu werkzaam is. En ex-werknemers vind ik niet zo betrouwbaar. Dat staat los van dat ik er vanuit kan dat de overheid ons internetgedrag inderdaad op de een of andere manier volgt.
Andere vergelijking:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 07:59 schreef -jos- het volgende:
[..]
Deze vergelijking slaat echt nergens op.
Zeker gehoord van die ene oom op een kringverjaardag die toevallig bekend is met AIVD procedures?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Dit verbaast mij niet.
Ik heb ooit gehoord dat als je Facebook gebruikt en daarop een politieke partij en een milieuorganisatie leuk vindt je al gevolgd wordt door de AIVD. Je valt dan al in de verdachtencategorie.
Dus ik zwaai ff naar de AIVD
Ik zeg dan ook niets over feitelijkheden.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:11 schreef funky_fart het volgende:
[..]
Tsja, als je dan toch zo aan feitelijkheden hecht...
De verklaring van een ingevoerde (ook al is het een recente ex-werknemer) lijkt me nog altijd eerder richting de realiteit te wijzen dan een aanname van een niet-ingevoerde FOK'er, al klinkt ie als een open deur.
Datamining, automatische video- en audioanalyse, plaats van uploaden , etc.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
Andere vergelijking:
per minuut wordt er 72 uur aan Youtube video's geüpload (bron), 1 van die filmpjes is van een stel extremisten die iets ergs gaan doen. Het zijn een stel amateurs qua video's uploaden, dus geen beschrijving en de naam is wat de videocamera er van gemaakt heeft, maar in het filmpje staan wel alle naam-adres-woonplaats gegevens van ze, dus de opsporing is simpel. Als je het filmpje kan vinden in ieder geval.
Zoek dat filmpje.
Hoe kom je erbij!quote:
En dan is het 10 dagen na de aanslag: "Hé, toen hebben ze dat filmpje geüpload" (na wat gericht zoekwerk, ze weten nu waarvandaan en wanneer dat filmpje is opgenomen, en ze weten hoe de personen er uit zien en klinken)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:23 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Datamining, automatische video- en audioanalyse, plaats van uploaden , etc.
Het gaat hier toch over PRISM ? Dat nederland geen capaciteit heeft hiervoor snap ik.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:31 schreef Resistor het volgende:
[..]
En dan is het 10 dagen na de aanslag: "Hé, toen hebben ze dat filmpje geüpload" (na wat gericht zoekwerk, ze weten nu waarvandaan en wanneer dat filmpje is opgenomen, en ze weten hoe de personen er uit zien en klinken)
We leven hier in Nederland, het is hier niet de USA waar ze ik weet niet hoe veel aanslagen ze hebben voorkomen met deze techniek
Met alle capaciteit erop is dat filmpje zo gevonden. Want men heeft iets om gericht op te zoeken. Punt is dat je juist van te voren niet weet wat je zoekt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
Andere vergelijking:
per minuut wordt er 72 uur aan Youtube video's geüpload (bron), 1 van die filmpjes is van een stel extremisten die iets ergs gaan doen. Het zijn een stel amateurs qua video's uploaden, dus geen beschrijving en de naam is wat de videocamera er van gemaakt heeft, maar in het filmpje staan wel alle naam-adres-woonplaats gegevens van ze, dus de opsporing is simpel. Als je het filmpje kan vinden in ieder geval.
Zoek dat filmpje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |