quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:09 schreef Giester het volgende:
[..]
Nope, MS vraagt geen fee.
Ligt in handen van de uitgevers.
quote:Update: You, the shopper, won't have to pay the activation fee for a used Xbox One game - the shop will. Therefore, the price you see on a second-hand Xbox One game in a shop is the price you'll pay to be able to play it.
That's what a high-ranking UK industry source explained to me this afternoon.
The reason there's all this confusion is because Microsoft hasn't decided what the activation fee will be yet. The £35 figure reported in the story below sounds too high - perhaps it includes the shop's sale price as well.
My source confirmed that part of that activation fee will go to a publisher and part to Microsoft.
What this means for second-hand games is that Microsoft effectively controls how much they cost, because it controls the activation fee. Whether that fee will move up or down or diminish over time isn't clear. But it does mean second-hand games will probably be more expensive than they are now.
Kan je even die link sturen.quote:
http://www.ign.com/articl(...)-games-always-onlinequote:"Microsoft also spelled out its policies on game lending, trade-ins and rentals. "In our role as a game publisher, Microsoft Studios will enable you to give your games to friends or trade in your Xbox One games at participating retailers. Third party publishers may opt in or out of supporting game resale and may set up business terms or transfer fees with retailers. Microsoft does not receive any compensation as part of this. In addition, third party publishers can enable you to give games to friends."
En die prijs wordt natuurlijk gewoon doorberekend aan de consument door bijvoorbeeld een Gamemania, dat kun je zelf ook wel radenquote:
Uiteraard, maar je kunt dus wel gewoon 2ehands games blijven kopen, dat was het punt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En die prijs wordt natuurlijk gewoon doorberekend aan de consument door bijvoorbeeld een Gamemania, dat kun je zelf ook wel raden
http://www.eurogamer.net/(...)will-work-apparentlyquote:
Dit artikel is ouder dan de rest.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:15 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
http://www.eurogamer.net/(...)will-work-apparently
Ja, maar als je even goed leest, dan zeggen we nu allebei het zelfde, haha.quote:
En uitgevers willen echt niet tegen de benen van hun klanten gaan schoppen.quote:Update #2:Microsoft has finally attempted to explain its used-game strategy, and it seems like the responsibility per title will rest on publishers' shoulders. They'll set the fee a retailer must pay per copy of a resold game, and apparently none of that money will go to Microsoft.
volgens mij hebben heel veel mensen dat gezegd, sony lijkt mij best wel dom als ze geen grotere controller makenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het grootste voordeel van de X1 is de controller, die zal ik gaan missen want ik hekel echt die kleine-kinderhandjes-homo-controller van de PS maarja de nadelen van de X1 wegen zwaarder
Ah!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:18 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja, maar als je even goed leest, dan zeggen we nu allebei het zelfde, haha.
De "prijs" (mocht die er zijn), ligt in handen van de uitgevers.
Niet in die van MS.
[..]
En uitgevers willen echt niet tegen de benen van hun klanten gaan schoppen.
Dus ik zeg, het is van tafel. Eens of niet?
Niet eens? Wat voor indicatie heb je hiervoor? Zeker bij een bedrijf als EA of zo..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:18 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja, maar als je even goed leest, dan zeggen we nu allebei het zelfde, haha.
De "prijs" (mocht die er zijn), ligt in handen van de uitgevers.
Niet in die van MS.
[..]
En uitgevers willen echt niet tegen de benen van hun klanten gaan schoppen.
Dus ik zeg, het is van tafel. Eens of niet?
Kinect kan "uit".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:19 schreef kossikvassik het volgende:
Heerlijk hoor zo een HD camera met sensors die hele dag naar je luistert, juist nu alle schandelen met de NSA die alles afluistert naar buiten komen...
Indicatie is dat PS4 het NIET doet. Dus 3rd party developers zoals EA zou stom zijn het op de Xbone wel te doen en op de PS4 niet. Heel raar.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:20 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Niet eens? Wat voor indicatie heb je hiervoor? Zeker bij een bedrijf als EA of zo..
Erm ook bij Xbox 2 per maand hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Maar naast het prijs verschil, 2e hands gamen en altijd online vind ik Sony's online service ook beter. Nu krijg je bij xbox ook 2 gratis spellen per jaar maar dat is bij Sony 2 spellen per maand en ook korting bij de online store.
Xbox ook 2 spellen per maand.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:21 schreef 2Happy4U het volgende:
Maar naast het prijs verschil, 2e hands gamen en altijd online vind ik Sony's online service ook beter. Nu krijg je bij xbox ook 2 gratis spellen per jaar maar dat is bij Sony 2 spellen per maand en ook korting bij de online store.
Tuurlijk gaan ze dat wel doenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:22 schreef Giester het volgende:
[..]
Indicatie is dat PS4 het NIET doet. Dus 3rd party developers zoals EA zou stom zijn het op de Xbone wel te doen en op de PS4 niet. Heel raar.
En EA heeft niet voor niets hun online pass bullshit afgeschaft.
Jij mag dat denken, ik denk van niet.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk gaan ze dat wel doenEurotje of 2 per spel. Makkelijk verdiend. Waarom zouden ze dat laten liggen?
Ze zeiden het toch per jaar?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm ook bij Xbox 2 per maand hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |