quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
- http://www.haberturk.com/(...)l-duzenlemesine-onayquote:Op maandag 10 juni 2013 20:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Toch wel? Ok, lijkt mij duidelijk dat de verkiezingen van 2014 zijn begonnen. Anders is dit niet meer te begrijpen.
Om de gemoederen tot bedaren te brengen, zekerquote:
Wat is het nu, en wat was het? Voor zover ik begreep geen alcohol tussen 22:00 en 08:00 in winkels, maar wel horeca, en geen nieuwe winkels binnen 100m van scholen en moskeeen. Alsnog niet zo erg als geen alcohol na 20:00 in Scandinavie dus.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef De_Guidance het volgende:
Met de alcoholwet in de huidige vorm is ook weinig mis.
Het is nog steeds niet strenger dan Zweden of Spanje.
Hoe hij oorspronkelijk opgesteld werd, ging te ver
sinds wanneer kan je in spanje om 1 uur snachts geen bier kopen bij de buurtsuper dan?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:01 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Wat is het nu, en wat was het? Voor zover ik begreep geen alcohol tussen 22:00 en 08:00 in winkels, maar wel horeca, en geen nieuwe winkels binnen 100m van scholen en moskeeen. Alsnog niet zo erg als geen alcohol na 20:00 in Scandinavie dus.
Waarom Spanje?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:35 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
sinds wanneer kan je in spanje om 1 uur snachts geen bier kopen bij de buurtsuper dan?
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:32 schreef Theoden het volgende:
http://video.cnnturk.com/canli-yayin
Voor de Turken onder ons ... kijk en huiver.
Dat zie je dan ook wel in Mallorcaquote:Op maandag 10 juni 2013 21:46 schreef ocho het volgende:
Spanje kan je 24/7 drinken als je dat zou willen.(drank maakt meer kapot dan je lief is)
Weet niet of daar drank in het spel was. Maar overal waar te voor staat is niet oke zo ook met drank, eten,sigaretten.quote:
HEY BLIJF MET JE TAKKEN VAN ONZE BAKLAVA AF JAquote:Op maandag 10 juni 2013 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken zelf zijn over het algemeen geen probleemdrinkers, deze regel is er slechts om de islamisatie van Turkije meer vaart te geven.
Gaf de regering bv om de gezondheid van haar volk dan zou men het volvreten met suiker wel aanpakken.
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:58 schreef Ambipur het volgende:
[..]
HEY BLIJF MET JE TAKKEN VAN ONZE BAKLAVA AF JA
Klopt alcohol dient verboden te worden in alle islamitische landen.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:01 schreef ocho het volgende:
Ja in islamitische landen zou alcohol verboden moeten zijn. En met alcohol op moet je gewoon niet achter het stuur gaan zitten, makkelijk zat.
twitter:Timcast twitterde op maandag 10-06-2013 om 21:55:36#Anonymous masks or, Guy Fawkes, masks in #Istanbul http://t.co/LjHzo4RJLC reageer retweet
Zelfs met een half krat bier op is de Nederlander een veiligere rijder dan de nuchtere Turkquote:Op maandag 10 juni 2013 21:58 schreef Meki het volgende:
Ik begrijp niet dat er mensen nog bezwaar maken tegen de alcoholwet. Turkije is een islamitische land en alcohol is haraam in de islam. Duidelijker kan het niet dus verbieden is een goede stap en lost vele problemen op in de samenleving en bespaart veel mensenlevens.
Alcohol is doodsoorzaak nummer 1 op de Nederlandse autosnelwegen.
True that.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zelfs met een half krat bier op is de Nederlander een veiligere rijder dan de nuchtere Turk
Er zijn o.a. regels opgesteld betreft de ingredienten van brood (zout/suiker) dus er wordt weldegelijk wat gedaan aan de gezondheid.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Turken zelf zijn over het algemeen geen probleemdrinkers, deze regel is er slechts om de islamisatie van Turkije meer vaart te geven.
Gaf de regering bv om de gezondheid van haar volk dan zou men het volvreten met suiker wel aanpakken.
En er is een rookverbod in alle publieke gebouwen, winkelcentra, scholen en ziekenhuizenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:19 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Er zijn o.a. regels opgesteld betreft de ingredienten van brood (zout/suiker) dus er wordt weldegelijk wat gedaan aan de gezondheid.
En moet je nagaan met alcohol op.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:04 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zelfs met een half krat bier op is de Nederlander een veiligere rijder dan de nuchtere Turk
Oh, dat komt nog wel. De eerstvolgende stap is de jihad tegen wit brood. De eerste schoten zijn voor de boeg geschoten.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:55 schreef WammesWaggel het volgende:
Zodra de simit of de lavas verbieden zeg ik vaarwel tegen Turkijequote:Op maandag 10 juni 2013 22:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, dat komt nog wel. De eerstvolgende stap is de jihad tegen wit brood. De eerste schoten zijn voor de boeg geschoten.
Ik denk dat ze de subsidie op alle soorten witbrood gaan verlagen/afschaffen terwijl ze volkoren gewoon blijven subsidiëren.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zodra de simit of de lavas verbieden zeg ik vaarwel tegen Turkije
Nee, dat zijn ongelukken. Mensen moeten zelf kunnen kiezen.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:58 schreef Meki het volgende:
Ik begrijp niet dat er mensen nog bezwaar maken tegen de alcoholwet. Turkije is een islamitische land en alcohol is haraam in de islam. Duidelijker kan het niet dus verbieden is een goede stap en lost vele problemen op in de samenleving en bespaart veel mensenlevens.
Alcohol is doodsoorzaak nummer 1 op de Nederlandse autosnelwegen.
Psst, wakker wordenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh, dat komt nog wel. De eerstvolgende stap is de jihad tegen wit brood. De eerste schoten zijn voor de boeg geschoten.
quote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 20:53 schreef De_Guidance het volgende:
Met de alcoholwet in de huidige vorm is ook weinig mis.
Het is nog steeds niet strenger dan Zweden of Spanje.
Hoe hij oorspronkelijk opgesteld werd, ging te ver
Hoe moet ik mijn menemen dan eten?? Kunnen ze niet nadenken daar!quote:Op maandag 10 juni 2013 23:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de subsidie op alle soorten witbrood gaan verlagen/afschaffen terwijl ze volkoren gewoon blijven subsidiëren.
Menemenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe moet ik mijn menemen dan eten?? Kunnen ze niet nadenken daar!
Ik durf het gewoon niet te zeggen.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:21 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoe moet ik mijn menemen dan eten?? Kunnen ze niet nadenken daar!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze topic is slecht.. Ik probeer juist Turks eten te vermijden, omdat ik anders weer borek morek ga maken. Nu heb ik alleen maar zinquote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 23:28 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik durf het gewoon niet te zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heb ik er voor over. Alles voor lavas ekmek en pide.
Ik gebruik lavas vooral voor mijn eigen soort tosti'squote:Op maandag 10 juni 2013 23:30 schreef Ambipur het volgende:
[..]Dat heb ik er voor over. Alles voor lavas ekmek en pide.
Oma deed er vroeger altijd boter op, dan tulum peyniri en dan klemde ze haar handen met het brood erin. Gut. zoiets heet dat, maar misschien is het meer onder Erzincanlilar dat dit zo gedaan werd. Daarnaast cay.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik gebruik lavas vooral voor mijn eigen soort tosti's
Borek morekquote:Op maandag 10 juni 2013 23:29 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Deze topic is slecht.. Ik probeer juist Turks eten te vermijden, omdat ik anders weer borek morek ga maken. Nu heb ik alleen maar zin
Xaban heeft honger. Dat overtreft even de demonstraties.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:39 schreef stoeltafel het volgende:
Hoe is het met de demonstraties? Wordt het meer of minder?
gutquote:Op maandag 10 juni 2013 23:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oma deed er vroeger altijd boter op, dan tulum peyniri en dan klemde ze haar handen met het brood erin. Gut. zoiets heet dat, maar misschien is het meer onder Erzincanlilar dat dit zo gedaan werd. Daarnaast cay.
Met als verschil:quote:
Jij bent helemaal de weg kwijt. Ontken je dat ie onschuldige vermoordt? Assad verdedigen is zowat het laagste wat je kan doen. Of je moet van die enge sektes zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:19 schreef IPA35 het volgende:
Hem een massamoordenaar noemen.
Hij beschermt zijn volk tegen de Salafistische kannibalen, en ja in oorlog gaan mensen nu eenmaal dood. Maar daar hebben die golfratten en die lullo Tayyip toch schijt aan.
Heb een lahmacun mee, maar ligt in de autoquote:Op maandag 10 juni 2013 23:39 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Xaban heeft honger. Dat overtreft even de demonstraties.
Oh, dat is dan net pas gebeurd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:05 schreef n00b13 het volgende:
zit live te kijken
ze hebben zo'n waterkanon in de fik gekregen. tof
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)implein-in-istanbul/quote:'DEMONSTRANTEN GEZIPARK DISTANTIËREN ZICH VAN BETOGERS TAKSIMPLEIN'
Het aantal demonstranten op het Taksimplein is sterk geslonken de laatste dagen. In het naastgelegen Gezipark volhardden betogers wel. Onze correspondent Bram Vermeulen legt vanuit Istanbul uit dat er een onderscheid bestaat tussen de demonstranten die aanwezig zijn op het plein en in het park:
"Er zijn op dit moment twee soorten demonstranten te herkennen: de groep op het plein en de groep in het park. Op het plein gooit een klein aantal betogers met stenen naar de politie, maar de grote groep mensen in het park houdt zich rustig en wil niets met het geweld te maken hebben.
Enkele demonstranten in het Gezipark geven aan dat ze de mensen die nu gewelddadig in opstand komen op het Taksimplein niet kennen, en dat het tafereel dat daar gaande is geprovoceerd geweld is dat onderdeel uitmaakt van 'de slag om het imago van Taksim.' Daarmee wordt bedoeld dat de Turkse televisie de beelden van vanochtend waarschijnlijk zal gebruiken om de 'bandieten' in beeld te brengen die de overheid momenteel bestrijdt."
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij bent helemaal de weg kwijt. Ontken je dat ie onschuldige vermoordt? Assad verdedigen is zowat het laagste wat je kan doen. Of je moet van die enge sektes zijn.
Ja.quote:Maar genoeg hierover.
Lees haar reacties door en lees geschiedenis van sektarisering in islam, stuur dit soort mensen een seconde naar Syrie en ze veranderen gelijk hun mening. Er bestaat geen liefde voor Ahlul Bayt als je dit soort idiotie kan goedkeuren, pure genocide op je eigen volk, dat soort mensen zijn echt heel vreemd.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 00:24 schreef Che_ het volgende:
[..]
Jij bent helemaal de weg kwijt. Ontken je dat ie onschuldige vermoordt? Assad verdedigen is zowat het laagste wat je kan doen. Of je moet van die enge sektes zijn.
Maar genoeg hierover.
Wat dan? (Kan het niet live volgen allemaal.)quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:52 schreef Theoden het volgende:
Erdogan laat weer een mooi staaltje liegen en provoceren zien vandaag, echt kansloos dit.
Hij blijft nog steeds dingen herhalen die niet waar zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Wat dan? (Kan het niet live volgen allemaal.)
Hoaxquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:12 schreef Theoden het volgende:
En hij gaat door
"Ze hebben Turkse vlag in de fik gestoken"
!
Klopt, maar zijn regering onderhandelt ermee.quote:"Er zijn PKK vlaggen op Taksim"
Echt 80% van wat hij zegt is gelogen, 10% is om te provoceren en nog eens 10% schouderklopjes over hoe goed hij wel niet is.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:22 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Hoax
[..]
Klopt, maar zijn regering onderhandelt ermee.
quote:'I call peaceful protestors to the table. To those who break and burn: our tolerance is over now'
quote:Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan addressed the Taksim Gezi Park protests during a speech he gave at an Justice and Development (AK) Party meeting.
The Turkish Prime Minister and Chairman of the AK Party Recep Tayyip Erdogan said, "We, as the government, have to ensure the security of lives, property, mind, generation and belief. These are our primary duties."
Emphasizing the government’s continued commitment to listening to democratic voices, he stressed, "We will not push anyone aside by ignoring their sensitivity as we have never done beforehand. We will continue empathizing with them and listening to their democratic demands, as we have done until now."
Regarding the damage afflicted on the economy, he noted, "the Turkish economy was directly aimed at with these incidents."
Condemning forms of coercion and provocation, he asserted that "we will continue protecting our nation as we did in the past 10 and half years against provocation and we neither impose anyone nor accept anyone's imposition".
Referring to the hijacking of environmental concerns, the Prime Minister warned that "Environment sensitivity has turned into different protests and aims at camouflaging the illegal rebellion against a democratic regime."
"Gezi Park, as befits the name, is a park for walking, not a field of occupation." “Gezi” in English means travel.
Erdogan cautioned the Taksim Gezi Park protesters of the exploitation of the protests, saying "I invite all the demonstrators to see the big picture, understand the games that are being played and I urge those who are sincere to leave the park and end protests."
Emphasizing Turkey’s commitment to rights, he noted, "You could not have seen the rights 10 years ago, which are fully enjoyed today."
Erdogan referred to the police intervention on Tuesday morning in Gezi Park when forces entered to remove illegal banners and posters, resulting in clashes with protestors again. He said, "Security forces should not have let this happen in the first place. How could you allow these people in a public office, how could you let them get to the top of the roof? How could you have them hang posters and banners featuring leaders of illegal organizations?"
Addressing the hateful behaviors of individuals seeking to disrespect a place of worship, he said, "You went into the Bezm-i Alem Valide Sultan Mosque with shoes on, and drank there. You committed this act of disrespect against the worship places of this country…Then you threatened the mosque official to speak misleadingly, and made him say nothing of this sort happened. What are you talking about? We have the video recordings. We will submit all of them to the public on Friday."
Erdogan stated: "During the incidents, the wife of one of my relatives with her 6 month-old child was dragged onto the ground and harassed near the Prime Ministry building. It has nothing to with the fight for freedom. Is it a freedom or environmentalism? However we always said 'patience, patience, patience'."
Geen idee hoe het precies is gegaan, maar het is toch belachelijk dat je ME in een paleis van justitie, een fucking rechtbank hebt die advocaten aan het slaan en schoppen zijn ...quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:55 schreef Theoden het volgende:
Ongeveer 100 advocaten opgepakt volgens berichten van binnenuit.
Waarom?!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:55 schreef Theoden het volgende:
Ongeveer 100 advocaten opgepakt volgens berichten van binnenuit.
Nog niet zeker, maar volgens mij gingen ze naar buiten om mensen te helpen/te protesteren eerder vandaag en nu worden ze gewoon binnen opgepakt lol.quote:
Hebben ze er ook videobeelden van? Aan de hand van die foto's kan ik niet concluderen dat ze worden geslagen en geschopt. Wel worden ze hardhandig meegenomen, zoals dat hier bijvoorbeeld ook zou gebeuren als je weigert om mee te werken.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:50 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geen idee hoe het precies is gegaan, maar het is toch belachelijk dat je ME in een paleis van justitie, een fucking rechtbank hebt die advocaten aan het slaan en schoppen zijn ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |