quote:In 1990 verscheen een volledig vernieuwde Town Car. Die was te verkrijgen in vier uitrustingsniveaus: het basismodel, Executive (vanaf 1991), Signature en Cartier, waarbij de laatstgenoemde de best uitgeruste en duurste versie was. Ook verdwenen de hoekige stijl en het Rolls-Royce-achtige radiatorrooster van de eerste generatie. De Town Car kreeg een modernere aerodynamischer aanblik. De in vooruitstekende flanken ingebouwde parkeerlichten werden bij de koplampen gevoegd die om de flanken gebogen werden. De achterzijde bleef wel op het vorige model gelijken, met onder andere het behoud van de horizontale reflector tussen de achterlichtblokken. Binnenin werden het dashboard, de zetels en de deurpanelen vernieuwd.
Verder kreeg deze tweede generatie ook allerlei nieuwigheden mee. Daaronder elektrisch verstelbare zetels met geheugen en digitale instrumenten. Qua veiligheid werd de bestuurdersairbag standaard en werden een tweede airbag en antiblokkeersysteem een optie.
Onder de motorkap was opnieuw de 5 liter V8 van voorheen te vinden. In 1991 werd daar ook Fords nieuwe 4,6 liter V8 beschikbaar. De overbrenging bleef een viertrapsautomaat. In 1991 werden ook de tweede airbag en ABS standaard. In 1993 volgde een kleine face-lift met een herzien radiatorrooster en een digitale klimaatregeling in de plaats van de manuele.
De tweede Town Car was een succes met een jaarlijkse afzet van meer dan 100.000 stuks rond 1990. Het topjaar was 1990 met 148.689 verkopen. Toen Cadillac in 1996 de Fleetwood stopzette was de Town Car de enige traditionele Amerikaanse luxewagen op de markt.
Voor modeljaar 1995 onderging de Town Car een volgende kleine face-lift. Buiten werden de koplampen kleiner en werden achteraan lampen toegevoegd. De binnenzijde werd herzien met een nieuw dashboard en stuurwiel, nieuwe zetels en nieuwe deurpanelen. Het hoekige interieurdesign werd ook gemoderniseerd met afgeronde elementen. Aan het digitale instrumentarium werd ook Average Speed toegevoegd. Deze optie berekende de gemiddelde snelheid over een bepaalde periode en bleef tot 2005 aanwezig.
quote:Van deze tweede generatie verschenen ook enkele speciale edities:
Jack Nicklaus Signature Series (1992-93): Groene lak met wit vinyl dak, gouden belettering en ornamenten en wit lederen interieur met groene afwerking.
Spinnaker Edition (Signature Series, 1995): Tricoat-lak, het Spinnaker logo op de vloermatten en 16 inch aluminium spaakvelgen.
Diamond Anniversary Edition (Signature Series, 1996) n.a.v. Lincolns 75ste verjaardag: sierlijn, lederen interieur, houtafwerking, emblemen, telefoon, dakraam, audiosysteem e.a.
Nog in 1996 werd het Ride Control-pakket geïntroduceerd voor de Signature- en Cartier-varianten en het Touring Edition-pakket voor alle Town Cars. Beiden bestonden uit extra uitrusting en verdwenen na 1997 al uit de catalogus. Touring Edition verscheen nog kort terug in het modeljaar 1998-2003.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op maandag 8 april 2013 12:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik zou weten wat ik bedoel zou ik het waarschijnlijk niet posten.
Elke nacht?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze slaapt prima in, maar de regels zeggen dat je iedere 3, 4 uur moet voeden, ook 's nachts.
Ik zou het een keer navragen bij de VKquote:Op maandag 10 juni 2013 16:47 schreef Duvel het volgende:
Elke nacht! Ze was nogal afgevallen door voedingsproblemen in de eerste week, en dat komt er nu weer gestaag bij. Echt fijn is het niet nee, ben benieuwd hoe het gaat als ik weer aan het werk ben.
Komt wel weer over een paar maanden!quote:Op maandag 10 juni 2013 16:52 schreef Anne het volgende:
OkeDat scheelt alweer anderhalf uur.
Klote is dat je waarschijnlijk vrijwel nooit in je diepe slaap-fase komt, terwijl je die juist het hardste nodig hebt.
Ik hoop het voor jequote:
goed isoleren scheelt veelquote:Op maandag 10 juni 2013 17:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je. Je hebt ook kinders die het leuk vinden om in de nacht te schreeuwen en/of te babbelen
.
Ik zou daar niet doorheen kunnen slapen, denk ik. Jij wel?
Verkeerde TT iddquote:
met de dingen die ik nodig heb is bol soms 50 euro duurder...quote:Op maandag 10 juni 2013 17:07 schreef Anne het volgende:
Kijk ik nou verkeerd, of is bol.com serieus zo duur?
http://tweakers.net/serie/1595/windows-7/
http://www.bol.com/nl/s/c(...)puter_all/index.html
Ik heb namelijk wat bol.com bonnen, maar daarmee ben ik dan niet echt goedkoper uit..
Nee, ik ook niet. Maar 's nachts is ze stil.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:00 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je. Je hebt ook kinders die het leuk vinden om in de nacht te schreeuwen en/of te babbelen
.
Ik zou daar niet doorheen kunnen slapen, denk ik. Jij wel?
over een paar maanden mag ze doorslapenquote:Op maandag 10 juni 2013 16:47 schreef Duvel het volgende:
Elke nacht! Ze was nogal afgevallen door voedingsproblemen in de eerste week, en dat komt er nu weer gestaag bij. Echt fijn is het niet nee, ben benieuwd hoe het gaat als ik weer aan het werk ben.
klopt dat is hierquote:
hopelijk doet ze dat ook, of in ieder geval een beetje... van 11.30 tot 5.30 is dan hemels slapenquote:
quote:
Ja. Bol is al lang niet meer de goedkopere partij, ik bestel de meeste boeken bij amazon.co.uk/de en games bij vage webshops (budgetgaming.nl ftw).quote:Op maandag 10 juni 2013 17:07 schreef Anne het volgende:
Kijk ik nou verkeerd, of is bol.com serieus zo duur?
http://tweakers.net/serie/1595/windows-7/
http://www.bol.com/nl/s/c(...)puter_all/index.html
Ik heb namelijk wat bol.com bonnen, maar daarmee ben ik dan niet echt goedkoper uit..
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |