SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor onze core-stabiliteit deden we de mei-planking-challenge.
Maar er is meer! Nu is er de juni-abs-challenge! Nog meer core! Doe je mee?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
[ Bericht 0% gewijzigd door MaleDuck op 11-06-2013 07:44:05 ]<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
![]()
Voor dit topic trouwens, ik zie op Endomondo dat de top 31 gewoon meer dan 20 km gelopen hebben in de afgelopen 7 dagen !
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Vroeger kwam ik nog op de eerste pagina met 20km ofzo, nu niet meer
Deze week hoef ik maar 16km in totaalDus kom ik helemaal onderaan! haha
![]()
Oh gelukkig, tenminste nog een pleister eronderquote:Op maandag 10 juni 2013 14:27 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Pleister erover, tape erover en gaan met die banaanIk kreeg al rillingen ervan!
![]()
Goedemiddag!
Ik ben net weer een maand of twee begonnen met hardlopen en heb voor het eerst (jaja voor het eerst) de 10km gelopen! Gelukkig nog onder het uur, maar toch als roker was ik trots op mijn 57 min.
Het enige nadeel was dat de eerste 6km gewoon lekker gingen alleen daarna trok ik toch echt aan het kortste eind en werd ik ingehaald door mijn vader die 54 is en een pens van hier tot Tokio heeft. Je snapt wel dat dit soort situaties je ego vernietigen, en niet zo zuinig ook.
Weet iemand een goede oplossing om (toch vrij snel) je conditie op de langere afstanden stabiel te krijgen?![]()
![]()
Dat ligt wel voor de hand geloof ik...quote:Op maandag 10 juni 2013 14:31 schreef Inscriviti het volgende:
Goedemiddag!
Ik ben net weer een maand of twee begonnen met hardlopen en heb voor het eerst (jaja voor het eerst) de 10km gelopen! Gelukkig nog onder het uur, maar toch als roker was ik trots op mijn 57 min.
Het enige nadeel was dat de eerste 6km gewoon lekker gingen alleen daarna trok ik toch echt aan het kortste eind en werd ik ingehaald door mijn vader die 54 is en een pens van hier tot Tokio heeft. Je snapt wel dat dit soort situaties je ego vernietigen, en niet zo zuinig ook.
Weet iemand een goede oplossing om (toch vrij snel) je conditie op de langere afstanden stabiel te krijgen?F means you're fucked![]()
Stoppen met rokenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:31 schreef Inscriviti het volgende:
Goedemiddag!
Weet iemand een goede oplossing om (toch vrij snel) je conditie op de langere afstanden stabiel te krijgen?![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 14:03 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Ik vind het wat overdreven. Ten eerste was het een grapje, maar inderdaad neemt iedereen hier alles blijkbaar erg serieus. Ten tweede, iemand ophalen om te gaan hardlopen is nou niet echt grof geweld. Als ik zou voorstel met een knokploeg te gaan snap ik de reactie, maar dit dus niet. Verder had k volgens mij nog nooit iets tegen haar gezegd, dus 'blijven hakken' doe ik zeker niet.
Zou het zelf reuzegezellig vinden als jullie langskwamen!
Knokploeg Nijverdal is onderweg![]()
![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Yea, doe al een poging om te minderen, maar ik vind het gewoon lekkerquote:Ik zoek de ideale combinatie
![]()
![]()
Stoppen met rokenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Yea, doe al een poging om te minderen, maar ik vind het gewoon lekkerIk zoek de ideale combinatie
![]()
Minderen werkt ongeveer bij niemand en daarmee maak je je longen alsnog kapot = slechtere conditie. Helemaal stoppen = betere conditie. Easy peasy.![]()
Blijven meeposten hier in dat geval, iedereen die hier binnenkomt als roker wordt na verloop van tijd een ex-rokerquote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Yea, doe al een poging om te minderen, maar ik vind het gewoon lekkerIk zoek de ideale combinatie
![]()
![]()
Had iemand al 'stoppen met roken' gezegd? En misschien wat rustiger opbouwen, al is ook deze informatie wat summier en lijkt het alsof je in 2 maanden van 0 naar 10 bent gegaan.Ja doei.![]()
Hehe, lets hope so, er zit nog een ander complex achter maar dat is uiteindelijk ook maar een slecht excuusquote:Op maandag 10 juni 2013 14:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Blijven meeposten hier in dat geval, iedereen die hier binnenkomt als roker wordt na verloop van tijd een ex-rokerToch maar is geestelijke voorbereidingen treffen
![]()
![]()
Lekkerquote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Ja door de cacao, drop en zoetstoffen wellicht.
Als je een poosje gestopt bent dan besef je pas hoe ranzig het eigenlijk is.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Als je de motivatie kan vinden om jezelf 3 x per week de deur uit kan schoppen om te rennen, kun je ook wel de motivatie opbrengen om je peuken de deur uit te trappen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Hehe, lets hope so, er zit nog een ander complex achter maar dat is uiteindelijk ook maar een slecht excuusToch maar is geestelijke voorbereidingen treffen
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Als je er echt serieus werk van wil maken om niet ingehaald te worden door je vader, stop je vanzelf welquote:Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Hehe, lets hope so, er zit nog een ander complex achter maar dat is uiteindelijk ook maar een slecht excuusToch maar is geestelijke voorbereidingen treffen
Daarbij, ga een schema volgen (zie OP) en loop niet elke keer op je max. Dat zal ook schelen![]()
![]()
Liep al wel zo nu en dan de 5km. Volgens mijn laatste Endomondo tripje in 25 min. Daarnaast doe ik op zaterdag ook GRID, combinatie van toch redelijk hardcore cardio en kracht. Die 10km kwam eigenlijk gewoon uit het niets, meegesleurd en wel. Maar merk wel als ik met vrienden, familie en vriendinnen loop dat de competitie aan is zeg maarquote:Op maandag 10 juni 2013 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
Had iemand al 'stoppen met roken' gezegd? En misschien wat rustiger opbouwen, al is ook deze informatie wat summier en lijkt het alsof je in 2 maanden van 0 naar 10 bent gegaan.![]()
![]()
Dan hoop ik niet dat je altijd met familie of vrienden loopt want als je steeds op je max loopt dan is het vragen om blessures. Zoek een schema en bouw lekker rustig op, en schrijf je in met familie en/of vrienden voor een wedstrijd en ga dan de competitie aan.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:52 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Liep al wel zo nu en dan de 5km. Volgens mijn laatste Endomondo tripje in 25 min. Daarnaast doe ik op zaterdag ook GRID, combinatie van toch redelijk hardcore cardio en kracht. Die 10km kwam eigenlijk gewoon uit het niets, meegesleurd en wel. Maar merk wel als ik met vrienden, familie en vriendinnen loop dat de competitie aan is zeg maarJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Staat inderdaad op de planning, probeer nu 2 keer per week te lopen 5-7km. En dan op zaterdag nog GRID. In juli is de volgende 10km loop dus dan wil ik het eigenlijk wel onder de 55 gaan lopenquote:Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan hoop ik niet dat je altijd met familie of vrienden loopt want als je steeds op je max loopt dan is het vragen om blessures. Zoek een schema en bouw lekker rustig op, en schrijf je in met familie en/of vrienden voor een wedstrijd en ga dan de competitie aan.![]()
![]()
Ik rook ook nog... Ik heb bier en lekker weer als trigger. Als ik aan het borrelen ben, wil ik na mijn eerste slok een peuk opsteken. Hetzelfde met lekker weer; zodra ik op het terras zit (zelfs met een watertje) dan wil ik roken. Totaal irrationeel. Ik heb perioden dat ik 4 dagen niks rook en dan in het weekend ineens een pakje. Hele slechte gewoonte!quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef Inscriviti het volgende:
Aan de andere kant; ik ben geen topsporter..."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Dat merkte ik dus heel erg bij de 10, de eerste 6 gingen redelijk, daarna stierf ik half afquote:Op maandag 10 juni 2013 14:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Als je er echt serieus werk van wil maken om niet ingehaald te worden door je vader, stop je vanzelf wel
Daarbij, ga een schema volgen (zie OP) en loop niet elke keer op je max. Dat zal ook schelenMaar inderdaad ik moet gewoon een punt achter mij carrière als beroepsroker knallen. Alleen mede door mijn dikkere jeugd ben ik bang dat het er weer vol aankomt (zie omgeving).
![]()
Als je er echt serieus werk van wilt maken dan begin je eens aan meer te denken dan alleen 'winnen' en schouderklopjes, maar om je lichaam en het heelhouden daarvan; zowel mbt roken en het uit het niets 10k gaan lopen/mee laten sleuren vanwege het wedstrijdelement.Ja doei.![]()
OP -> Ten commandments for the runner: regel 1quote:Op maandag 10 juni 2013 14:52 schreef Inscriviti het volgende:
Maar merk wel als ik met vrienden, familie en vriendinnen loop dat de competitie aan is zeg maar"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ivan_Pavlovquote:Op maandag 10 juni 2013 14:57 schreef yozd het volgende:
[..]
Ik rook ook nog... Ik heb bier en lekker weer als trigger. Als ik aan het borrelen ben, wil ik na mijn eerste slok een peuk opsteken. Hetzelfde met lekker weer; zodra ik op het terras zit (zelfs met een watertje) dan wil ik roken. Totaal irrationeel. Ik heb perioden dat ik 4 dagen niks rook en dan in het weekend ineens een pakje. Hele slechte gewoonte!
Aan de andere kant; ik ben geen topsporter...
Met veel bier op heb ik het ook nog wel eens lastig maar ik kan het eruit praten bij mezelf.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Volgens van Dale:quote:
win·nen (werkwoord; won, heeft gewonnen)
1
als prijs of loon krijgen: de eerste prijs winnen; terrein winnen vorderen
2
in een strijd zegevieren
3
inzamelen, m.n. van delfstoffen: zand winnen
4
toenemen in: in (of: aan) duidelijkheid winnen<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ha Pavlov! Ja daar lijkt het wel op idd. Wat ook meespeelt bij mij is de omgeving. Als ik met vrienden ben die niet roken, rook ik ook niet. Zodra er 1 mee is die rookt (en daardoor naar buiten moet als we in de kroeg staan), dan ga ik mee. Slap karakter.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:02 schreef Daywalk3r het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ivan_Pavlov
Met veel bier op heb ik het ook nog wel eens lastig maar ik kan het eruit praten bij mezelf.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Dat is zeker waar, tot dusver heb ik nog geen last van blessures gehad alleen één keer vol door mijn enkel geklapt.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:57 schreef motorbloempje het volgende:
Als je er echt serieus werk van wilt maken dan begin je eens aan meer te denken dan alleen 'winnen' en schouderklopjes, maar om je lichaam en het heelhouden daarvan; zowel mbt roken en het uit het niets 10k gaan lopen/mee laten sleuren vanwege het wedstrijdelement.![]()
Gewoon stoppen!!quote:Op maandag 10 juni 2013 14:57 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Dat merkte ik dus heel erg bij de 10, de eerste 6 gingen redelijk, daarna stierf ik half afMaar inderdaad ik moet gewoon een punt achter mij carrière als beroepsroker knallen. Alleen mede door mijn dikkere jeugd ben ik bang dat het er weer vol aankomt (zie omgeving).
(Ben zelf ook pas 1,5 week gestopt hoor)
.
![]()
Dit dus.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:46 schreef GotC het volgende:
[..]
Blijven meeposten hier in dat geval, iedereen die hier binnenkomt als roker wordt na verloop van tijd een ex-roker![]()
![]()
Hebben al veel mensen het moeten ontgelden?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:07 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Gewoon stoppen!!(Ben zelf ook pas 1,5 week gestopt hoor)
.
Ik werd stront chagrijnig na 2 dagen! :p
![]()
Volgens de inhoud van mijn hardloopschoenen doe ik aan nummertje 3quote:Op maandag 10 juni 2013 15:03 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Volgens van Dale:
win·nen (werkwoord; won, heeft gewonnen)
1
als prijs of loon krijgen: de eerste prijs winnen; terrein winnen vorderen
2
in een strijd zegevieren
3
inzamelen, m.n. van delfstoffen: zand winnen
4
toenemen in: in (of: aan) duidelijkheid winnen![]()
![]()
Nee eigenlijk niet echt. Op wat hele korte momentjes na, weinig last gehad van chagrijnig zijn oid. Wel wat last van 'hongergevoel' , maar dat probeer ik maar op te vangen met gezonde dingen en water. Hoop ook niet al teveel aan te komen, maar ik zou toch echt HEEL VEEL aan moeten komen om überhaupt in de richting te komen van het gezondheidsrisico dat roken met zich mee bracht...quote:Op maandag 10 juni 2013 15:09 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Hebben al veel mensen het moeten ontgelden?Ik werd stront chagrijnig na 2 dagen! :p
![]()
Gij duin en strandlopertquote:Op maandag 10 juni 2013 15:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Volgens de inhoud van mijn hardloopschoenen doe ik aan nummertje 3
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Je wordt alleen zo chago omdat je denkt dat dat er bij hoort. Het hoort er niet bij, dus er is geen reden om zo te gaan doenquote:Op maandag 10 juni 2013 15:09 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Hebben al veel mensen het moeten ontgelden?Ik werd stront chagrijnig na 2 dagen! :p
F means you're fucked![]()
Eens! Het extra eten, het chagerijnig zijn: Niet of nauwelijks aanwezig geweest hier.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Je wordt alleen zo chago omdat je denkt dat dat er bij hoort. Het hoort er niet bij, dus er is geen reden om zo te gaan doen![]()
Goed punt, soms moet je het gewoon even zien (of horen). Het is ook met name omdat ik nu een leuk "team" heb waar ik regelmatig mee sport. Voor het eerst (in 27 jaar) merk ik dat mijn lichaam echt veranderd in positieve zin, ik begin nu zelfs buikspieren te zien, het moet niet gekker worden!quote:Op maandag 10 juni 2013 15:15 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Maar ik zou toch echt HEEL VEEL aan moeten komen om überhaupt in de richting te komen van het gezondheidsrisico dat roken met zich mee bracht...
Het zit waarschijnlijk allemaal tussen mijn oren maar als ik conditioneel verder wil komen zal het er uiteindelijk toch een keer van moeten komenAlleen het blowen wordt lastig..
![]()
quote:quote:Op maandag 10 juni 2013 15:19 schreef Inscriviti het volgende:
Het zit waarschijnlijk allemaal tussen mijn oren maar als ik conditioneel verder wil komen zal het er uiteindelijk toch een keer van moeten komenJullie worden er steeds beter in
Gewoon binnen het uur dat hij dit topic binnen kwam wandelen
Idem hier. Gewoon gestopt en daarmee klaar, over en uit.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Eens! Het extra eten, het chagerijnig zijn: Niet of nauwelijks aanwezig geweest hier.Ja doei.![]()
Eng he, maar ik denk dat er gewoon een goede "mindset" aan te pas moet komen. Ik denk alleen aan de nadelen van het stoppen met roken terwijl ik er met die insteek gewoonweg niet komquote:Op maandag 10 juni 2013 15:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
[..]Jullie worden er steeds beter in
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 15:21 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
[..]Jullie worden er steeds beter in
***![]()
Je moet gewoon nergens aan denken. Het mooiste is..je hoeft alleen maar iets NIET te doen om te stoppen met roken.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:23 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Eng he, maar ik denk dat er gewoon een goede "mindset" aan te pas moet komen. Ik denk alleen aan de nadelen van het stoppen met roken terwijl ik er met die insteek gewoonweg niet kom
Dus, gewoon vergeten om naar de supermarkt/benzinepomp te gaan en doorgaan met je leven.
![]()
Of gewoon gaan hardlopen als je aandrang krijgt... o nee, daar krijg je overbelasting blessures van...quote:Op maandag 10 juni 2013 15:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Je moet gewoon nergens aan denken. Het mooiste is..je hoeft alleen maar iets NIET te doen om te stoppen met roken.
Dus, gewoon vergeten om naar de supermarkt/benzinepomp te gaan en doorgaan met je leven.
Misschien moet ik maar geen tips geven over het stoppen met roken, heb er geen ervaring mee
Yea en dan zit ik hier nu al met mijn klamme handjes! Vanavond maar weer lopen danquote:Op maandag 10 juni 2013 15:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Je moet gewoon nergens aan denken. Het mooiste is..je hoeft alleen maar iets NIET te doen om te stoppen met roken.
![]()
![]()
Je bent er gewoon teveel mee bezigquote:Op maandag 10 juni 2013 15:28 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Yea en dan zit ik hier nu al met mijn klamme handjes! Vanavond maar weer lopen dan
Zoek een mooi schema uit en ga je daarop concentreren.![]()
Mja, uiteindelijk is het echt een kwestie van "gewoon niet meer doen" en er idd verder niet veel aandacht aan besteden. Ik heb ook pas na een week niet roken tegen mensen gezegd dat ik aan het stoppen was, geen "ik ga morgen stoppen" gedoe. Voor mezelf had ik het wel zo uitgekiend dat ik 's avonds m'n laatste sigaretje had en de volgende dag genoeg te doen had. Dat scheelde wel.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:23 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Eng he, maar ik denk dat er gewoon een goede "mindset" aan te pas moet komen. Ik denk alleen aan de nadelen van het stoppen met roken terwijl ik er met die insteek gewoonweg niet kom
Ik vond met name de eerste 3 dagen echt kut. Dag 2 moest ik bijvoorbeeld heel hard huilen omdat m'n rijinstructrice zei dat ik iets verkeerd deed, dat was wel stom. Maar na 3 dagen is het lichamelijke afkickgeweld wel over en is het alleen psychisch.
En nu is alles prima en vind ik het stinken![]()
![]()
Nu nogquote:Op maandag 10 juni 2013 15:24 schreef YUR het volgende:
Ik was al dik en chagrijnig toen ik nog rookte.![]()
![]()
Geintje
4quote:Op maandag 10 juni 2013 15:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Volgens de inhoud van mijn hardloopschoenen doe ik aan nummertje 3Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Vandaag 7km in 37min gelopen
Loop al tijden 5 - 6km 3 maal in de week. Wil deze week nog 2 keer 7km lopen en volgende week 3 keer 8 etc. tot en met de 10km.
Is dit verstandig of moet ik wat rustiger aandoen?![]()
Er zijn geen voordelen aan roken (/allencarrmodus).quote:Op maandag 10 juni 2013 15:23 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Eng he, maar ik denk dat er gewoon een goede "mindset" aan te pas moet komen. Ik denk alleen aan de nadelen van het stoppen met roken terwijl ik er met die insteek gewoonweg niet kom![]()
Haha, weet je wat, ik ga het zeker uitvoeren, als mijn javaanse jongens in rook zijn opgegaan dan ga ik er tegenaanquote:Op maandag 10 juni 2013 15:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Mja, uiteindelijk is het echt een kwestie van "gewoon niet meer doen" en er idd verder niet veel aandacht aan besteden. Ik heb ook pas na een week niet roken tegen mensen gezegd dat ik aan het stoppen was, geen "ik ga morgen stoppen" gedoe. Voor mezelf had ik het wel zo uitgekiend dat ik 's avonds m'n laatste sigaretje had en de volgende dag genoeg te doen had. Dat scheelde wel.
Ik vond met name de eerste 3 dagen echt kut. Dag 2 moest ik bijvoorbeeld heel hard huilen omdat m'n rijinstructrice zei dat ik iets verkeerd deed, dat was wel stom. Maar na 3 dagen is het lichamelijke afkickgeweld wel over en is het alleen psychisch.
En nu is alles prima en vind ik het stinken![]()
![]()
Gooi het weg en stop nu.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:37 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Haha, weet je wat, ik ga het zeker uitvoeren, als mijn javaanse jongens in rook zijn opgegaan dan ga ik er tegenaan![]()
Terugkijkend: nee. Roken was voor mij, en voor veel mensen met mij, ook een manier van met stress omgaan; even ademhalen. Tegelijkertijd zorgt roken voor een hogere bloeddruk, waardoor je meer het gevoel krijgt dat je gestressed bent en dus weer een sigaretje wilt roken om met stress om te gaan. En hoe ironisch ademhalen in dat licht is spreekt voor zich.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:35 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Er zijn geen voordelen aan roken (/allencarrmodus).
"Gezellig" een sigaretje roken wordt voor mijn gevoel ook al steeds minder. Ik vond het toen het rookverbod werd ingevoerd eigenlijk altijd wel heel gezellig buiten, omdat je dan toch door een soort van saamhorigheidsgevoel met elkaar gaat praten. Maar je kunt an sich ook prima als niet-roker praatjes met mensen maken.
En nu is het weer studietijd![]()
![]()
Om de drempel voor volgende wedstrijden iets lager te maken alvast een gele championchip besteld. Hier in de regio wordt dit systeem veel gebruikt en ik verwacht niet dat dit snel verandert. Op termijn is dit voordeliger dan steeds maar weer 2 euro chipgeld te betalen.![]()
Ik denk dat het wel moet kunnen, maar als je merkt dat je lijf het zwaar vind, moet je rustiger aan doen. Ik gebruikte de vuistregel dat ik per week maximaal 10% meer mocht lopen qua kilometers dan de week ervoor, dat beviel wel tot de 10 kmquote:Op maandag 10 juni 2013 15:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Loop al tijden 5 - 6km 3 maal in de week. Wil deze week nog 2 keer 7km lopen en volgende week 3 keer 8 etc. tot en met de 10km.
Is dit verstandig of moet ik wat rustiger aandoen?Nice, hoe duur is zo'n chip?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:43 schreef Ach3r0n het volgende:
Om de drempel voor volgende wedstrijden iets lager te maken alvast een gele championchip besteld. Hier in de regio wordt dit systeem veel gebruikt en ik verwacht niet dat dit snel verandert. Op termijn is dit voordeliger dan steeds maar weer 2 euro chipgeld te betalen.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Had de schoenen al van mijn ouwe gehadquote:Op maandag 10 juni 2013 15:42 schreef GotC het volgende:
Jullie vergeten het grootste voordeel: Meer geld om meer hardloopspullen te kopenZitten redelijk goed en loop er geen blaren op. Ik vind die Adidas Boost wel heel mooi dus misschien daar nog een keer naar kijken! Voor de rest is het jogging/zwembroek en een gewoon Tshirt
![]()
![]()
Als je stopt kun je dus fatsoenlijke hardloopkleren kopenquote:Op maandag 10 juni 2013 15:45 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Had de schoenen al van mijn ouwe gehadZitten redelijk goed en loop er geen blaren op. Ik vind die Adidas Boost wel heel mooi dus misschien daar nog een keer naar kijken! Voor de rest is het jogging/zwembroek en een gewoon Tshirt
![]()
![]()
Oh voor mij ook hoor, even een paar minuutjes 'rust' buiten.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Terugkijkend: nee. Roken was voor mij, en voor veel mensen met mij, ook een manier van met stress omgaan; even ademhalen. Tegelijkertijd zorgt roken voor een hogere bloeddruk, waardoor je meer het gevoel krijgt dat je gestressed bent en dus weer een sigaretje wilt roken om met stress om te gaan. En hoe ironisch ademhalen in dat licht is spreekt voor zich.
"Gezellig" een sigaretje roken wordt voor mijn gevoel ook al steeds minder. Ik vond het toen het rookverbod werd ingevoerd eigenlijk altijd wel heel gezellig buiten, omdat je dan toch door een soort van saamhorigheidsgevoel met elkaar gaat praten. Maar je kunt an sich ook prima als niet-roker praatjes met mensen maken.
En nu is het weer studietijdIk herhaal ook maar wat ik nu nogal vaak hoor: het complete werk van Allen Carr en consorten.
![]()
![]()
¤30. Veel geld en vond het niet verstandig toen ik een paar jaar geleden begon om gelijk een chip te kopen. Nu ik echt van plan ben om de komende jaren te blijven hardlopen is het nog steeds een flinke investering, maar dit jaar zijn er al 3 of 4 evenementen waar ik er gebruik van kan maken.quote:![]()
Ik heb helemaal niks van Allen Carr gehoord. Of nouja, toen ik ooooit eens een soort van dacht om misschien eens te gaan proberen te stoppen heb ik er even naar geluisterd geloof ik. Heb je het gevoel dat je er veel baat bij hebt? Want ik ben het wel met GotC eens dat er niet teveel aandacht aan besteden wel heel goed werkt.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:48 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Oh voor mij ook hoor, even een paar minuutjes 'rust' buiten.Ik herhaal ook maar wat ik nu nogal vaak hoor: het complete werk van Allen Carr en consorten.
![]()
Oh nee, ik heb er zelf niet naar geluisterd. Krijg nu nogal veel van dat soort opmerkingen van vrienden/collega's.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks van Allen Carr gehoord. Of nouja, toen ik ooooit eens een soort van dacht om misschien eens te gaan proberen te stoppen heb ik er even naar geluisterd geloof ik. Heb je het gevoel dat je er veel baat bij hebt? Want ik ben het wel met GotC eens dat er niet teveel aandacht aan besteden wel heel goed werkt.![]()
![]()
Ik zou afwisselen. Niet 3x p/week dezelfde afstand. Ik loop zelf ook 3x p/week en dan 2x kort en 1x lang, waarbij die lange ongeveer even lang is als die 2 korte afstanden bij elkaar opgeteld.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is dit verstandig of moet ik wat rustiger aandoen?
(1 van die korte is bij mij om de week interval)
Heb ooit een keer ergens gelezen dat dit beter is. Weet niet meer precies waarom. Volgens mij went je lichaam aan een afstand en dan word je niet meer beter. Zoiets was het.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Niet rustiger aan doen. Wel afwisselen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:33 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Is dit verstandig of moet ik wat rustiger aandoen?
Doe 1x 8 of 9km op lekker rustig tempo. (Langzame Duur Loop = LDL)
Doe 1x 4km op wedstrijdsnelheid
Doe 1x 4km met intervallen (Als je een lang fietspad of een bosroute hebt, zelf halve minuten of 20 seconden bijhouden. Als je door de stad loopt sprinten naar de hoek, snel vertrekken bij het stoplicht, slalommen om bomenrijen, wedstrijdje wie het eerst bij het bordje bebouwde kom is, etc)
En dan die lange ronde langzaam uitbreiden. Iedere week niet meer dan 10% erbij. Zo bouw je dan de lengte van je conditie op, en blijf je ook je snelheid verbeteren. Daarbij, je hoeft niet in trainingen continu je PR's te verbeteren. Dat doe je maar tijdens wedstrijden.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ik heb twee dagen vrij genomen, en twee volle dagen aan het gamen geslagen als afleiding,werkte uitstekendquote:Op maandag 10 juni 2013 15:37 schreef Inscriviti het volgende:
[..]
Haha, weet je wat, ik ga het zeker uitvoeren, als mijn javaanse jongens in rook zijn opgegaan dan ga ik er tegenaan![]()
Ook een goede optie maar ik game helaas niet meer zoveelquote:Op maandag 10 juni 2013 16:11 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Ik heb twee dagen vrij genomen, en twee volle dagen aan het gamen geslagen als afleiding,werkte uitstekendNa twee dagen Diablo3 zou ik uit frustratie weer beginnen
Maar kan natuurlijk wel de sportschool induiken!
![]()
hoi hoi, had dit eerst in SPT gezet, maar daar kreeg ik de tip voor deze topicreeks, vandaar dat ik hem ff kopieer![]()
Ik heb een vraagje, in oktober moet ik weer de 4 mijl van Groningen lopen en dit jaar ga ik wel trainen heb ik gezegd(zoals ik de laatste 3 jaar ook heb gezegd). Nu heb ik de eerste keer clinics gevolgd en heb ik een soort Evy-achtig programma op een mp3tje staan, dus weet ik wel waar ik zou kunnen beginnen. Maar,, ik heb inspanningsastma en ik dacht dat ik er nu wel echt over heen was, tot ik aan het begin van dit jaar keihard teruggefloten ben door die aandoening. Ik vind het moeilijk om écht rustig te beginnen met hardlopen, wil heel graag meteen 5 minuten kunnen. Voor mij is dat zelfs teveel. Heeft iemand een idee voor een goed loopschema voor mij? of heeft er iemand ervaring met beginnen met hardlopen en inspanningsastma?
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...![]()
Het 'gewone' Evy schema? Deze beginnen met 1-2-3 minuten lopen en je hoeft pas aan het einde van week 3 met 5 minuten te beginnen.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:45 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi, had dit eerst in SPT gezet, maar daar kreeg ik de tip voor deze topicreeks, vandaar dat ik hem ff kopieer![]()
Ik heb een vraagje, in oktober moet ik weer de 4 mijl van Groningen lopen en dit jaar ga ik wel trainen heb ik gezegd(zoals ik de laatste 3 jaar ook heb gezegd). Nu heb ik de eerste keer clinics gevolgd en heb ik een soort Evy-achtig programma op een mp3tje staan, dus weet ik wel waar ik zou kunnen beginnen. Maar,, ik heb inspanningsastma en ik dacht dat ik er nu wel echt over heen was, tot ik aan het begin van dit jaar keihard teruggefloten ben door die aandoening. Ik vind het moeilijk om écht rustig te beginnen met hardlopen, wil heel graag meteen 5 minuten kunnen. Voor mij is dat zelfs teveel. Heeft iemand een idee voor een goed loopschema voor mij? of heeft er iemand ervaring met beginnen met hardlopen en inspanningsastma?
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...![]()
Laat dat 'ik moet 5 minuten kunnen' los en begin gewoon met 1, 2 en 3 minuten. Hoe wil je anders die 4 mijl volbrengen?Ja doei.![]()
Thanks, ga ik proberenquote:Op maandag 10 juni 2013 16:07 schreef Frsh het volgende:
[..]
Niet rustiger aan doen. Wel afwisselen.
Doe 1x 8 of 9km op lekker rustig tempo. (Langzame Duur Loop = LDL)
Doe 1x 4km op wedstrijdsnelheid
Doe 1x 4km met intervallen (Als je een lang fietspad of een bosroute hebt, zelf halve minuten of 20 seconden bijhouden. Als je door de stad loopt sprinten naar de hoek, snel vertrekken bij het stoplicht, slalommen om bomenrijen, wedstrijdje wie het eerst bij het bordje bebouwde kom is, etc)
En dan die lange ronde langzaam uitbreiden. Iedere week niet meer dan 10% erbij. Zo bouw je dan de lengte van je conditie op, en blijf je ook je snelheid verbeteren. Daarbij, je hoeft niet in trainingen continu je PR's te verbeteren. Dat doe je maar tijdens wedstrijden.![]()
ik had ook last van astma/bronchitus, maar heb het schema van Evy wel af kunnen ronden. Die 5km lukt, maar niet altijd aan 1stuk. Gewoon heel rustig beginnen dus. En wat andere zeggen, evy begint met 1 en 2 minuten rennen en wandelpauzes, erg fijn en gewoon te doen. ik heb veel lesssen over moeten doen, omdat ik het niet redde maar boeiend...ik ben er wel gekomen.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:45 schreef wild-r0se het volgende:
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...
Net trouwens weer terug van de fysio. Het was blijkbaar niet de spier van de hamstring maar gewoon mijn grote bilspier die voor problemen zorgt. Nog meer en andere oefeningen gekregen en dan moet het echt goed komen.
De colourrun vrijdag dag ik denk ik rustig joggen en wandelen...lekker op mn gemak en gewoon genieten....
vind het er naar toe rijden erger dan de rest![]()
![]()
Hé, ik heb ook inspanningsastma. Superkut, weet precies hoe het voelt. Net of hebben ze een lading beton in je longen gegoten.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:45 schreef wild-r0se het volgende:
Ik heb van mijn arts een pufje gekregen dat ik een half uur van tevoren in moet nemen. Sindsdien heb ik geen last meer tijdens het sporten.![]()
Change of plans!
Er is hier morgen vlakbij een 5M loopje waar veel clubbers heen gaankwam er net achter via de facebookgroep en dan ga ik liever dat doen (en dan kan ik weer een cake bakken morgen!
)
![]()
Spieren waren toch nog niet helemaal hersteld na gisteren, dus was al van plan om rustigaan te doen vanavond, maar wil wel graag morgen die 5M doen met de groep, dus dan liever vanavond niet en morgen en woensdag dan dat het lijstje wordt 'zo- hike en ma, di, wo rennen'.
Woensdag sowieso wel *rustig* rennen, want er worden blijkbaar foto's gemaakt:quote:Harriers Photograph for People's Museum in Barnsley
On Wednesday 12th of June at 6.30pm we are having a panoramic portrait done of Club members to feature in the new exhibition area at the Town Hall. If you'd like to feature in this be there in your Club vest at Shaw Lane before 6.30pm. Naturally we'd like as many of you as possible on the picture! Thanks, should be good. - ElPresidente
Ja doei.![]()
Huuubidding op ebay (camelbak) niet gewonnen
maargoed, geen idee wat de winnaar's uiteindelijke max was, mijn max was 10, en uiteindelijk is hij voor 14 verkocht. Nu ja, jammer, volgende keer beter!
[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 10-06-2013 18:50:51 ]Ja doei.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:48 schreef hatsaflats het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja doei.![]()
Tuurlijk, dat denk ik ook. Ga er ook vanuit dat naar de HM toe trainend, de10k tijden ook wel omlaag zullen schieten. Maar ik wil het liefst snellere 10k's lopen, daar hoort ook duurlooptraining bij, maar lijkt me dat de focus toch net iets richting het snelheidswerk gaat. Afijn, thanks voor meedenken, ik ga het in "de groep" (=trainert en ik) gooienquote:Op maandag 10 juni 2013 12:44 schreef DeeBee het volgende:
Verder denk ik dat je prima een HM kunt gaan lopen én je 10 km tijden kunt verbeteren Quoi.Ik denk zelfs dat het juist een goede planning is om in de wintermaanden relatief veel (rustig) duurwerk te doen als opbouw naar de CPC en dan rond / na de CPC meer snelheid in je trainingen te gaan doen (15 x 200, 10 x 400, 6 x 1000), dan schiet je vorm omhoog vanwege je goede duurbasis. Zonder die basis is het namelijk lastig om snellere trainingen te gaan verteren...
Ik snap alle dagen niet, maar iig ga je morgen lopenquote:Op maandag 10 juni 2013 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
Change of plans!
Er is hier morgen vlakbij een 5M loopje waar veel clubbers heen gaankwam er net achter via de facebookgroep en dan ga ik liever dat doen (en dan kan ik weer een cake bakken morgen!
)
![]()
Spieren waren toch nog niet helemaal hersteld na gisteren, dus was al van plan om rustigaan te doen vanavond, maar wil wel graag morgen die 5M doen met de groep, dus dan liever vanavond niet en morgen en woensdag dan dat het lijstje wordt 'zo- hike en ma, di, wo rennen'.
Woensdag sowieso wel *rustig* rennen, want er worden blijkbaar foto's gemaakt:
[..]![]()
![]()
![]()
Quoi: ik zou in elk geval niet dat loopje er OOK NOG bij gaan doen, omdat ik van oorsprong maandag en woensdag zou gaan lopen![]()
Als ik dát zou doen, dan zou ik drie dagen achter elkaar hardlopen én dan ook nog gisteren gehiked en zaterdag hardgelopen; dat zou 5 dagen achter elkaar best veel inspanning zijn. Nu een dagje rust ertussen dus maar, al betekent dat m'n clubrun van vanavond missen
Ja doei.![]()
Mijn werkdag was denk ik te lang, ik neem het niet in me op /zeefmodus![]()
![]()
Maar cake bakkenAls je een keertje hier komt meeten, ga je dan ook een cake bakken?
![]()
Zonnetje komt er hier toch nog lichtjes door, tijd om de schoentjes aan te trekken en lekker door de bossen te lopen. Even ontspannen van de stress.![]()
Lieve schatjesEr zijn wederom 3 poppetjes die zich wel braaf hebben aangemeld voor Endomondo, maar helaas het 2e zinnetje hebben genegeerd in de OP: Ze zijn vergeten mij te DMen. Dus, heb je je recent aangemeld voor de Endomondo groep en zit je er nog niet in?
Stuur mij even een DM.
Bvd![]()
![]()
Zou het graag doenquote:maar moet even kijken waar ik dan ben en welke oven ik kan misbruiken
Ja doei.![]()
Denk in mogelijkheden ipv onmogelijkhedenquote:Op maandag 10 juni 2013 19:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Zou het graag doenmaar moet even kijken waar ik dan ben en welke oven ik kan misbruiken
![]()
![]()
Ik had vandaag het plan om na het werk terug naar huis te rennen.
Tussen de middag gingen er wat collega's een balletje trappen. Het was mooi weer, dus heb ook even meegedaan en mijn renkloffie maar aangetrokken. Mijn schoenen waren binnenkort al aan vervanging toe, maar nu helemaal. Na 3 keer trappen had ik beide zolen er half af.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Sowiesoquote:Op maandag 10 juni 2013 19:29 schreef Quoi het volgende:
[..]
Denk in mogelijkheden ipv onmogelijkhedenga m'n best doen
Ja doei.![]()
Ik heb een dipje vlgs mij.
Afgelopen keer was het zwaar door warmte, en nu half verkouden, zere strot bij het rennen. En dat je werk onderweg belt of je svp nog wat wil doen helpt ook niet.
Ik liep eerder lekker, hoofd leeg. Nu ren ik en denk ik aan mijn werk ben ik onderweg alleen maar aan het snotteren en hijgen.
Woensdag maar weer proberen. Word nu al blij als ik weer 5 km achtereen kan rennen denk ik.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Heerlijk loopweer gehad net. Iets eerder gestopt met werken en zo voor het eten nog een rondje kunnen lopen.
Vandaag les 16 van Evy op het programma, iets uitgebreid.
39 minuten - 6 kilometer.
Kreeg alleen halverwege wat last van een slapend been en begon met wat stramme achillespees. Volgendr keer maar eens wat langer lopen voor ik begin :-)All management is Strategic Management.![]()
Lekker!quote:Op maandag 10 juni 2013 20:01 schreef GuitarJJ het volgende:
Prima loopweer, ging beter dan verwacht!
http://www.endomondo.com/workouts/201489586/1836758
Wel een stukje gelopen na 3 kilometer?![]()
Je nam toch niet de foon op van je werk tijdens het lopen?quote:Op maandag 10 juni 2013 19:56 schreef De_kluizenaar het volgende:
Ik heb een dipje vlgs mij.
Afgelopen keer was het zwaar door warmte, en nu half verkouden, zere strot bij het rennen. En dat je werk onderweg belt of je svp nog wat wil doen helpt ook niet.
Ik liep eerder lekker, hoofd leeg. Nu ren ik en denk ik aan mijn werk ben ik onderweg alleen maar aan het snotteren en hijgen.
Woensdag maar weer proberen. Word nu al blij als ik weer 5 km achtereen kan rennen denk ik.![]()
Dit! Tenzij bereikbaarheidsdienst ofzo.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je nam toch niet de foon op van je werk tijdens het lopen?Ja doei.![]()
Nee. Maar omdat er 2x achter elkaar werd geprobeerd en uiteindelijk het signaal klonk van de voicemail kon ik het wel raden.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Je nam toch niet de foon op van je werk tijdens het lopen?Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ieh, om onrustig van te worden iddquote:Op maandag 10 juni 2013 20:29 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat er 2x achter elkaar werd geprobeerd en uiteindelijk het signaal klonk van de voicemail kon ik het wel raden.![]()
![]()
volgens mij heet niemand hier verder op gereageert dus bij deze.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:40 schreef Dropback het volgende:
Achtergrondinformatie:
Hele leven al fanatiek gevoetbald en gesport.
Loop sinds een jaar of twee fanatiek, dan bedoel ik minstens drie keer in de week, afgelopen jaar kwam daar ook nog één wedstrijd en één training van de voetbal bij.
Gemiddelde afstand die ik dan liep was 9 á 10, uitschieters naar 15 en naar 7km. Laatste paar maanden wat verder proberen te lopen. Vorig jaar meegedaan met twee halve marathons. Liep eigenlijk vrij gemakkelijk met eigenlijk niet echt een schema.
Laatste paar maanden geprobeerd die afstanden wat op te rekken, ga nu vaak op dinsdag voor een wat verdere loop. Gemiddeld 21km, in een tijd van 1:50:00. Dan minimaal één dag rust voor ik weer een kleine afstand van zes doe en dan begin ik tot zondag weer een wat langere loop te doen van rond de 10km. Ik loop de laatste maanden dan ook minstens vier dagen in de week.
Die 29km was misschien nog een brug te ver, maar ik liep tot het laatste kilometertje eigenlijk een constant tempo van 11,1km/h, één keer een lichte milt gehad maar die door een andere ademhaling kunnen wegstoppen.
Ben benieuwd en merci alvast hé!
Je achtergrondinformatie lezende moet dit voor jou te doen zijn maar ik zou zeggen, doe het niet te gehaast, geef jezelf een jaar om via nog wat HM's naar de Marathon toe te trainen.
Verder misschien eens denken aan een loopgroep of atletiekvereniging!?'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Tja..drukke tijden op het werk, en te weinig mensen die bekend zijn met de materie.quote:
Woensdag laat ik de phone thuis, misschien de verkoudheid ook wat voorbij en gaan we er weer opnieuw voor.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zojuist kleine 7 KM gelopen. Vandaag de kat laten inslapen nadat ze afgelopen nacht is aangereden. Op dat moment best wel moeilijk eigenlijk, besef je dan pas.
Dus het rondje was wel ff lekker![]()
Dadelijk het bad in met een ijskoud biertje en wachten tot vriendinlief thuis is.
Zit steeds meer na te denken om ook bij een loopvereniging te gaan. Weer wat uitdaging enzo."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Maleduck? Zou je mij trouwens bij de marathon van Amsterdam (Marathon) en 7heuvelenloop (15 KM) willen zetten?
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Heh bah wat een klotebeslissing om je kat in te laten slapen! Ben echt een sucker voor dat soort dingen![]()
Gelukkig heb je een beetje ontspanning kunnen vinden in het lopen.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:48 schreef hatsaflats het volgende:
wat een baas die Piek!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en als ik een vrouw was zou ik best een rondje met hem willen hardlopen, hij ziet er best normaal uit voor een prof
en natuurlijk helemaal niet geintreseerd in jouw faalmailtje wat de feeststemming danig verstoort
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Rustig aan DK, dat positieve loopje komt gewoon weer! Zonder downs geen upsOhquote:Op maandag 10 juni 2013 20:43 schreef _MvN_ het volgende:
Zojuist kleine 7 KM gelopen. Vandaag de kat laten inslapen nadat ze afgelopen nacht is aangereden. Op dat moment best wel moeilijk eigenlijk, besef je dan pas.
Dus het rondje was wel ff lekker![]()
Dadelijk het bad in met een ijskoud biertje en wachten tot vriendinlief thuis is.
Zit steeds meer na te denken om ook bij een loopvereniging te gaan. Weer wat uitdaging enzo.![]()
Sterkte...
Loopvereniging: aanrader!!![]()
Het was een interval: 15 - 1 - 15 - 1 - 15 - 1, maar ik had onderweg ook wat verkeerslichten tegenquote:Op maandag 10 juni 2013 20:14 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Lekker!
Wel een stukje gelopen na 3 kilometer?![]()
![]()
Haha, tof hè? Ik vind het echt zo gaaf! Hij heeft het grootste deel van mijn opleiding in elkaar gesleuteld en ik maak zijn projecten van best dichtbij mee. Ik ben nu ook bezig voor een van zijn projecten en hij wordt ook mijn scriptiebegeleider. Ik krijg er toch wel een beetje kriebels vanquote:Op maandag 10 juni 2013 20:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wat een baas die Piek!
en natuurlijk helemaal niet geintreseerd in jouw faalmailtje wat de feeststemming danig verstoortEn hij is waarschijnlijk wel blij dat ik heb voorgesteld onze afspraak van morgen te verplaatsen
![]()
![]()
Zo volgens schema moest ik vandaag nog 30 minuten tempo 2.
Ging iets sneller, niuew record op 5km
http://www.endomondo.com/workouts/201576794/5408182
![]()
![]()
![]()
Spinozaquote:Op maandag 10 juni 2013 21:00 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Haha, tof hè? Ik vind het echt zo gaaf! Hij heeft het grootste deel van mijn opleiding in elkaar gesleuteld en ik maak zijn projecten van best dichtbij mee. Ik ben nu ook bezig voor een van zijn projecten en hij wordt ook mijn scriptiebegeleider. Ik krijg er toch wel een beetje kriebels vanEn hij is waarschijnlijk wel blij dat ik heb voorgesteld onze afspraak van morgen te verplaatsen
Bolleboos!! Goed om goeie mensen om je heen te verzamelen
Chill, maar ik zie geen bekertje?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef _Zeddicus_ het volgende:
Zo volgens schema moest ik vandaag nog 30 minuten tempo 2.
Ging iets sneller, niuew record op 5km
http://www.endomondo.com/workouts/201576794/5408182
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef Quoi het volgende:
[..]
SpinozaBolleboos!! Goed om goeie mensen om je heen te verzamelen
Door hem studeer ik nu nog aan de VUSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zal eens kijken naar je opstandigheid![]()
![]()
het is niet wat je kan, maar wie je kenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:02 schreef Quoi het volgende:
SpinozaBolleboos!! Goed om goeie mensen om je heen te verzamelen
Geen vijf minuten kunnen rennen kunnen heel veel mensen niet. Ik moest de eerste keer in twee kilometer zo'n 8 keer stoppen en na een kilometer uithijgen op een bankje. Dat hoeft niet per se te maken te hebben met je astma, maar dat kun jij alleen inschatten natuurlijk. Ik neem aan dat je het verschil wel voelt tussen inspanningsastma en 'gewoon' moe of slechte conditie. Mocht je echt veel last hebben, tegen mij zeiden ze dat je beter een inhalator kan gebruiken voor je gaat sporten en zo toch blijven bewegen, dan helemaal niets doen. Zo bouw je in ieder geval wel weer iets op.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:45 schreef wild-r0se het volgende:
Verder misschien goed om ademhalingsoefeningen te doen? Kun je online zat voor vinden of apps voor op je telefoon.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Staat bij Edit -> Include in statistics aan?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:07 schreef _Zeddicus_ het volgende:
[..]
Ja dat is vreemd. Weet bijna zeker dat het een record is.![]()
Kom vandaag niet aan een verslagje trouwens, houden jullie nog wel te goed. Heb donderdag een afspraak bij de tandarts, maar net de week ervoor wil mijn kies mij nog even keihard afstraffen. Dus lekker hele dag pijn en hoofdpijn, niet fijn! Ga zo ook lekker al mijn nest in, extra training en herstel..![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:09 schreef Jero_nimo het volgende:
Kom vandaag niet aan een verslagje trouwens, houden jullie nog wel te goed.
Het gaat weer snel hier! Even de Apple keynote zitten kijken en meteen al een nieuw topic (of hadden we dat vanmiddag al?)
Morgen weer lopen.Weliswaar maar 2 miles (3,2km), maar ik heb er zin in. Ik heb zowaar verdomde veel zin in de intervaltraining a.s donderdag. Waarschijnlijk denk ik daar donderdag- en vrijdagavond héél anders over
![]()
![]()
Andere moet je streamnl even lief aankijken..quote:Die weet nog wel wat mooie foto's van Anna te vinden
.
![]()
Wil eraan nog aan toe voegen dat je de lange afstanden ook echt leuk moet vinden om te doen en de tijd ervoor hebt.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij heet niemand hier verder op gereageert dus bij deze.
Je achtergrondinformatie lezende moet dit voor jou te doen zijn maar ik zou zeggen, doe het niet te gehaast, geef jezelf een jaar om via nog wat HM's naar de Marathon toe te trainen.
Verder misschien eens denken aan een loopgroep of atletiekvereniging!?![]()
Ik heb zojuist geleerd dat het tempo voor een LDL/herstelloop in mijn nieuwe loopgroep 5m15 is. Dat is even aanpassen, maar eigenlijk wel fijn
Ja stond aan, maar bekertje is verschenenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:09 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Staat bij Edit -> Include in statistics aan?
Schijnbaar trage update o.i.d.![]()
oopssss, dat is inderdaad even een tandje er bij!quote:Op maandag 10 juni 2013 21:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb zojuist geleerd dat het tempo voor een LDL/herstelloop in mijn nieuwe loopgroep 5m15 is. Dat is even aanpassen, maar eigenlijk wel fijn
Maar lijkt me prima te doen als je in een groep met de vaart der volkeren mee gaat, merk zelf dat ik vaak rond de 5.40 begin en rond de 5.10 eindig dus voor jou ook geen probleem lijkt me!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Pas je op dat je niet té snel wordt?quote:Op maandag 10 juni 2013 21:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb zojuist geleerd dat het tempo voor een LDL/herstelloop in mijn nieuwe loopgroep 5m15 is. Dat is even aanpassen, maar eigenlijk wel fijn![]()
![]()
Het tempo is inderdaad prima te doen. Heb vanavond het hele uur lopen ouwehoeren, en dan merk je er in principe niet zo veel van. Ben nu erg benieuwd naar de pittige training van a.s. woensdagquote:Op maandag 10 juni 2013 21:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
oopssss, dat is inderdaad even een tandje er bij!
Maar lijkt me prima te doen als je in een groep met de vaart der volkeren mee gaat, merk zelf dat ik vaak rond de 5.40 begin en rond de 5.10 eindig dus voor jou ook geen probleem lijkt me!In mijn huidige groep lopen de meesten ergens tussen de 39 en 42 minuten. Ik hoop redelijk snel aansluiting te vindenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:34 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Pas je op dat je niet té snel wordt?
Das ongeveer mijn sprint tempo.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:31 schreef YUR het volgende:
Ik heb zojuist geleerd dat het tempo voor een LDL/herstelloop in mijn nieuwe loopgroep 5m15 is. Dat is even aanpassen, maar eigenlijk wel fijn![]()
Na vier nachtdiensten was het hoogtijd voor een loopje. Nog altijd ben ik schemaloos, dus ik ging doen waar ik zin in had. Het was ideaal hardloopweer en uiteindelijk heb ik bijna 17k afgetikt. Tevreden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Uitsloverquote:Op maandag 10 juni 2013 21:39 schreef YUR het volgende:
[..]
Het tempo is inderdaad prima te doen. Heb vanavond het hele uur lopen ouwehoeren, en dan merk je er in principe niet zo veel van. Ben nu erg benieuwd naar de pittige training van a.s. woensdag
[..]
In mijn huidige groep lopen de meesten ergens tussen de 39 en 42 minuten. Ik hoop redelijk snel aansluiting te vinden
Nee tof hoor! Vredesloop sub 40?![]()
![]()
Dat weet ik nog nietquote:Op maandag 10 juni 2013 21:45 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Uitslover
Nee tof hoor! Vredesloop sub 40?
hoe doe je de bekertjes weg van een workout in endomondo, zonder die te verwijderen? ik heb in mei een keer veel te hard met iemand samen gerend en het verschil tussen die en 'normaal' is te groot, zo haal ik nooit meer bekertjes![]()
![]()
Edit - include in statistics uitvinken.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:47 schreef Twinky het volgende:
hoe doe je de bekertjes weg van een workout in endomondo, zonder die te verwijderen? ik heb in mei een keer veel te hard met iemand samen gerend en het verschil tussen die en 'normaal' is te groot, zo haal ik nooit meer bekertjes![]()
Haha, rare redenatie...quote:Op maandag 10 juni 2013 21:47 schreef Twinky het volgende:
hoe doe je de bekertjes weg van een workout in endomondo, zonder die te verwijderen? ik heb in mei een keer veel te hard met iemand samen gerend en het verschil tussen die en 'normaal' is te groot, zo haal ik nooit meer bekertjes
Maar je kunt hem uit de statistieken verwijderen door bij de workout via Edit -> Include in statistics.
Zal dan ook weggehaald worden uit je totalen enzo denk ik.![]()
Dan gaat ie ook weg uit je jaarkilometeroverzicht. Die km in 6:08 haal je vanzelf wel. En er zijn ook bekertjes voor 3 mile en 5k, en de cooper verbeter je ook vanzelf. Gewoon een beetje geduld hebbenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:50 schreef Arquero het volgende:
[..]
Edit - include in statistics uitvinken.
En voor bekertjes ook geduld, duurt soms even voordat endo het verwerkt heeft.![]()
Dan kun je niet meer doen dan hard trainen zodat het snel normale records wordenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:51 schreef Twinky het volgende:
dat werkt dus niet, dan blijven de bekertjes staan!![]()
![]()
![]()
Volgens mij hebben we Jero hier in het geel'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
maar het verschil is supergrootquote:Op maandag 10 juni 2013 21:52 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Dan kun je niet meer doen dan hard trainen zodat het snel normale records wordenwant normaal ren ik volgens mij nog geen km achter elkaar!
dus verschil van 6.06 en 8;30 ofzo
![]()
![]()
En streamnl in het wit!quote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens mij hebben we Jero hier in het geel![]()
Die zit nu op school.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:18 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Andere moet je streamnl even lief aankijken..Die weet nog wel wat mooie foto's van Anna te vinden
.
![]()
![]()
superfoto....!!!!
Komt wel, moet je niet blind staren op PR's, zorg eerst maar eens dat je wel een km achter elkaar kunt rennen zou ik zeggenquote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef Twinky het volgende:
[..]
maar het verschil is supergrootwant normaal ren ik volgens mij nog geen km achter elkaar!
Vandaag eens met mijn huidige paar naar de winkel gegaan om te kijken hoeveel slijtage er al is in de demping en zool en ik moet zeggen dat het al aardig hard gaat.
Gelijk maar een nieuw paar besteld, ze hadden de Wide variant helaas niet in huis. Wel voor een ander kleurtje gegaan dit keer. Hopelijk hebben ze hem volgende week in huis:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
oopss, die zag ik even over het hoofd!!quote:
kijk hem eens aandachtig luisteren!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Damn, dat is er eentje om trost op te zijn!quote:The sun in your Eyes
Mijn snelste km staat door en gpsfuckup op 3:36. Zo snel ren ik echt niet, nooitquote:Op maandag 10 juni 2013 21:53 schreef Twinky het volgende:
[..]
maar het verschil is supergrootwant normaal ren ik volgens mij nog geen km achter elkaar!
En idd superfoto Jero!
Multiquote op tablet moet echt eens gefixt worden.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:55 schreef Onama het volgende:
[..]
Komt wel, moet je niet blind staren op PR's, zorg eerst maar eens dat je wel een km achter elkaar kunt rennen zou ik zeggenis ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en ik ga gewoon rustig door met Evy, maar het is jammer dat ik dan nooit meer bekertjes heb. En voorlopig ook nog lang niet
ik denk dat ik die workout gewoon verwijder
en dan zo nog even een avondrondje!![]()
inderdaad, die kan zo in de reclamefolder voor VFF!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 10 juni 2013 21:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, die kan zo in de reclamefolder voor VFF!vliegen met VFF!
![]()
meer foto's van Stream en Jero hier..
http://www.facebook.com/p(...)99230&type=1&theater'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik was een intelligente post aan het plaatsen, gaat mijn Tripel Karmelietje over mijn schattige toetsenbordje![]()
![]()
Maar die foto van Jero![]()
Moooooooooi! Ook een tikkeltje surrealistisch
![]()
Ik ga ff die foto's verder checken.![]()
Als je gewoon 3x per week ofzo gaat hardlopen lach je over een half jaar om dat PR.quote:Op maandag 10 juni 2013 21:58 schreef Twinky het volgende:
[..]
is ooken ik ga gewoon rustig door met Evy, maar het is jammer dat ik dan nooit meer bekertjes heb. En voorlopig ook nog lang niet
ik denk dat ik die workout gewoon verwijder
en dan zo nog even een avondrondje!![]()
"How you doin'?"quote:Op maandag 10 juni 2013 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
Die blik van Jero
[ afbeelding ]
We hebben straks geen verslag meer nodig![]()
![]()
Doe ik al sinds begin februari! Dus over een half jaar is dat wel de bedoeling jaquote:Op maandag 10 juni 2013 22:08 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Als je gewoon 3x per week ofzo gaat hardlopen lach je over een half jaar om dat PR.Het gaat bij mij niet zo supersnel als bij sommige andere mensen. Maar langzaam maar zeker steeds beter
ik ga zometeen Evy's les 12 doen![]()
![]()
Oh shit ik moest lachenquote:Op maandag 10 juni 2013 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
Die blik van Jero
[ afbeelding ]
We hebben straks geen verslag meer nodigDie is echt leuk.
Mooie foto's zijn er gemaakt zeg!The sun in your Eyes
"10/10 zou raken"quote:Op maandag 10 juni 2013 22:06 schreef hatsaflats het volgende:
Die blik van Jero
[ afbeelding ]
We hebben straks geen verslag meer nodigJa doei.![]()
Niet om vervelend te doen ofzo, iedereen moet op een tempo opbouwen waar men zich prettig bij voelt, het is puur uit intresse. Maar hoe zit dat dan met Evy, iedere les was toch een dag? Als je nu nog op 12 zit, maar je loopt al vanaf Februari, heb je er dan zoveel over gedaan of mis ik iets...quote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef Twinky het volgende:
[..]
Doe ik al sinds begin februari! Dus over een half jaar is dat wel de bedoeling jaHet gaat bij mij niet zo supersnel als bij sommige andere mensen. Maar langzaam maar zeker steeds beter
ik ga zometeen Evy's les 12 doen
The sun in your Eyes
Goed, volgens mij is nu wel duidelijk wat er gebeurt als je niet op tijd je verslagje tikt
Ik ga planken![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:13 schreef Onama het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen ofzo, iedereen moet op een tempo opbouwen waar men zich prettig bij voelt, het is puur uit intresse. Maar hoe zit dat dan met Evy, iedere les was toch een dag? Als je nu nog op 12 zit, maar je loopt al vanaf Februari, heb je er dan zoveel over gedaan of mis ik iets...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:20 schreef Twinky het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Door de Apple Keynote een stuk later gaan lopen dan normaal, maar ook les 25 van Evy zit er op. Nog maar 2 te gaan!![]()
Heb Evy onderweg verteld dat ze die 2 wandelminuten vandaag maar ergens mocht steken waar de zon niet schijnt, en heb uiteindelijk dan ook bijna 32 minuten aan 1 stuk hardgelopen. Hiermee dan ook voor het eerst zonder wandelpauze de 5 kilometer gelopen en Endomondo beloonde me dan ook met een tijd van 29m:43s voor de 5 kilometer. Voor het eerst onder de 30 minuten! Whoei!!!![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:22 schreef hatsaflats het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:22 schreef CRX_master het volgende:
Door de Apple Keynote een stuk later gaan lopen dan normaal, maar ook les 25 van Evy zit er op. Nog maar 2 te gaan!![]()
Heb Evy onderweg verteld dat ze die 2 wandelminuten vandaag maar ergens mocht steken waar de zon niet schijnt, en heb uiteindelijk dan ook bijna 32 minuten aan 1 stuk hardgelopen. Hiermee dan ook voor het eerst zonder wandelpauze de 5 kilometer gelopen en Endomondo beloonde me dan ook met een tijd van 29m:43s voor de 5 kilometer. Voor het eerst onder de 30 minuten! Whoei!!!![]()
Chill!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb bij Evy ook gehad dat ik op het einde de wandelpauze oversloeg omdat ik dan ook uit mijn ritme kwam. Kwam ook omdat het winter was en volgens mij regende het, terwijl ik in korte broek en shirt liep. Dus om dan te gaan lopen was niet fijn.
Heb uiteindelijk zelfs de laatste 3 lessen niet meer gedaan.
Maar die 5 kilometer binnen een half uur is me nog niet gelukt! Weet niet wat ik eerder wil halen, 10 km of 5 kilometer binnen een uur. Denk dat de 10 km realistischer is, is me namelijk al twee keer bijna gelukt maar toen moest ik de sessie afbreken.![]()
![]()
Wauw! voor het eerst 5km en dan ook nog onder het half uurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bent goed bezig.....(ben beetje jaloers hoor
)
En Twinky, wat Hats zegt! ik vind het ook erg knap dat je doorzet en gewoon volhoudt.![]()
![]()
Succes!quote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef Twinky het volgende:
[..]
Doe ik al sinds begin februari! Dus over een half jaar is dat wel de bedoeling jaHet gaat bij mij niet zo supersnel als bij sommige andere mensen. Maar langzaam maar zeker steeds beter
ik ga zometeen Evy's les 12 doen![]()
quote:Op maandag 10 juni 2013 22:20 schreef Twinky het volgende:
[..]Ik sluit me bij hatsaflats aan! Je weet waar je zwakke punten liggen en bent er heel hard aan het werken om die aan te pakken. Daar heb ik veel meer respect voor dan van die lui die even het topic binnen wippen met "oh hoi, ik heb gister 15km gelopen zonder training, kan ik over drie maanden een marathon lopen bla bla". Jij bent gewoon al vanaf Februari aan het zwoegen en jezelf aan het verbeteren. Vat mijn vraag ook absoluut niet verkeerd op, het was puur intresse.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het vergt veel meer doorzettingsvermogen als je lijf tegenwerkt om door te gaan dan als alles mee zit. Ik begrijp dat het soms lastig zal zijn omdat je jezelf toch stiekem vergelijkt met andere, maar je gaat door en dat is wat telt. Hoeveel mensen zien we hier niet verschijnen en dan vervolgens nooit meer terug omdat het toch wat zwaarder was dan ze verwacht hadden.The sun in your Eyes
helemaal mee eensquote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef Onama het volgende:
[..]
Ik sluit me bij hatsaflats aan! Je weet waar je zwakke punten liggen en bent er heel hard aan het werken om die aan te pakken. Daar heb ik veel meer respect voor dan van die lui die even het topic binnen wippen met "oh hoi, ik heb gister 15km gelopen zonder training, kan ik over drie maanden een marathon lopen bla bla". Jij bent gewoon al vanaf Februari aan het zwoegen en jezelf aan het verbeteren. Vat mijn vraag ook absoluut niet verkeerd op, het was puur intresse.
Het vergt veel meer doorzettingsvermogen als je lijf tegenwerkt om door te gaan dan als alles mee zit. Ik begrijp dat het soms lastig zal zijn omdat je jezelf toch stiekem vergelijkt met andere, maar je gaat door en dat is wat telt. Hoeveel mensen zien we hier niet verschijnen en dan vervolgens nooit meer terug omdat het toch wat zwaarder was dan ze verwacht hadden.home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Ja Twinkles je doet het maar mooi even! Mucho respect!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Twinky is onze über- mega doorzetter. Ze moest en zou lopen met Evyquote:Op maandag 10 juni 2013 22:13 schreef Onama het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen ofzo, iedereen moet op een tempo opbouwen waar men zich prettig bij voelt, het is puur uit intresse. Maar hoe zit dat dan met Evy, iedere les was toch een dag? Als je nu nog op 12 zit, maar je loopt al vanaf Februari, heb je er dan zoveel over gedaan of mis ik iets...![]()
![]()
Damn! Dit is geen zweven meer, maar gewoon vliegen!quote:
En de schoenen zijn geweldig
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Mooi plaatje zeg Jero!
En TwinksHeldin! Jij weet wat doorzetten is
![]()
Morgenavond mag ik weer. In het schema staat 6 x 500 meter op tijd lopen. Geen idee nog wat ik ervan moet verwachten, maar ik vind het hartstikke leuk dat de trainer zo'n afwisselend programma voor de groep heeft neergezet![]()
![]()
Ik ga over paar weken marathon lopen. Ben alleen nog nooit verder gekomen dan 9kmquote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef Onama het volgende:
[..]
Ik sluit me bij hatsaflats aan! Je weet waar je zwakke punten liggen en bent er heel hard aan het werken om die aan te pakken. Daar heb ik veel meer respect voor dan van die lui die even het topic binnen wippen met "oh hoi, ik heb gister 15km gelopen zonder training, kan ik over drie maanden een marathon lopen bla bla". Jij bent gewoon al vanaf Februari aan het zwoegen en jezelf aan het verbeteren. Vat mijn vraag ook absoluut niet verkeerd op, het was puur intresse.
Het vergt veel meer doorzettingsvermogen als je lijf tegenwerkt om door te gaan dan als alles mee zit. Ik begrijp dat het soms lastig zal zijn omdat je jezelf toch stiekem vergelijkt met andere, maar je gaat door en dat is wat telt. Hoeveel mensen zien we hier niet verschijnen en dan vervolgens nooit meer terug omdat het toch wat zwaarder was dan ze verwacht hadden.![]()
![]()
Ben je ons voor de gek aan het houden of meen je dit serieus? Kan niet echt uit je post opmaken of je sarcastisch bent of niet (wordt al laat hierquote:Op maandag 10 juni 2013 23:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ga over paar weken marathon lopen. Ben alleen nog nooit verder gekomen dan 9km)
The sun in your Eyes
Niet serieus. Gewoon kijken of er gehapt wordt. Ga over paar maand denk ik 10km doen en tussendoor nog een keer een 5 en dan in november misschien 7HL. Zo gek ben ik dus niet echt toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 23:15 schreef Onama het volgende:
[..]
Ben je ons voor de gek aan het houden of meen je dit serieus? Kan niet echt uit je post opmaken of je sarcastisch bent of niet (wordt al laat hier)
![]()
Lopen, niet rennen, kan prima.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ga over paar weken marathon lopen. Ben alleen nog nooit verder gekomen dan 9kmJa doei.![]()
Nee hoor, maar er zijn genoeg lui die het zouden proberen, dus zou me niks verbazen. Had je al een paar keer zien posten hier, maar geen idee waar je echt mee bezig was. Denk vraag dus even voordat ik je een idioot ga noemenquote:Op maandag 10 juni 2013 23:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet serieus. Gewoon kijken of er gehapt wordt. Ga over paar maand denk ik 10km doen en tussendoor nog een keer een 5 en dan in november misschien 7HL. Zo gek ben ik dus niet echt toch?
The sun in your Eyes
Yes, het is gelukt.
Was zwaar vandaag, maar ik had vanmiddag tijdens hardlooples ook al een aantal minuten gerend. Misschien dat daarom mijn lijf het niet meer zo gezellig vond. Maar we gingen in overleg.
http://www.endomondo.com/workouts/201619716/8778461
Dank jullie wel voor de peptalks![]()
![]()
Yeah!quote:Op maandag 10 juni 2013 23:33 schreef Twinky het volgende:
Yes, het is gelukt.
Was zwaar vandaag, maar ik had vanmiddag tijdens hardlooples ook al een aantal minuten gerend. Misschien dat daarom mijn lijf het niet meer zo gezellig vond. Maar we gingen in overleg.
http://www.endomondo.com/workouts/201619716/8778461
Dank jullie wel voor de peptalks
Werkt dat goed, die peptalk, qua techniek? De volgende keer als ik ga hardlopen wil ik ook peptalks![]()
![]()
ja is superleukquote:Op maandag 10 juni 2013 23:35 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Yeah!
Werkt dat goed, die peptalks? De volgende keer als ik ga hardlopen wil ik ook peptalksik probeer het ook altijd te doen bij anderen maar je moet maar net 'live' zien dat iemand gaat
![]()
![]()
Haha, leuk, ik lees nu je blog.quote:Op maandag 10 juni 2013 23:36 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja is superleukik probeer het ook altijd te doen bij anderen maar je moet maar net 'live' zien dat iemand gaat
Ik denk dat ik morgenavond weer ga, dan zeg ik wel in dit topic dat ik graag peptalks wil![]()
![]()
peptalks zijn een gunst hequote:Op maandag 10 juni 2013 23:40 schreef FZN05 het volgende:
[..]
Haha, leuk, ik lees nu je blog.
Ik denk dat ik morgenavond weer ga, dan zeg ik wel in dit topic dat ik graag peptalks wil![]()
![]()
![]()
quote:
Lol! Die verzonnen kopjes bij die foto's haha, net een "dit was het nieuws"-aflevering!
Mijn virtual pacer is de enige peptalk die ik nodig hebquote:
The sun in your Eyes
![]()
"goede" berichten van de dokter.
mijn klachten zijn volgens Doc geen liesbreuk maar wat genoemd wordt een "Sportsman hernia"
een scheurtje of scheurtjes in het spierweefsel van de lies wat ontstoken is.
Een keurtje Vitamine I a.k.a. Runnners Candy en iets minder lopen (kon een compromis afdingen en hoefde niet helemaal te stoppen) en dan zou het te behandelen moeten zijn.
mocht er na een week geen verbetering zijn dan misschien helemaal maar even stoppen maar dat zien we over een week wel weer.
[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 11-06-2013 04:42:32 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Mooie berichtenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
mijn klachten zijn volgens Doc geen liesbreuk maar wat genoemd wordt een "Sportsman hernia"
Een keurtje Vitamine I a.k.a. Runnners Candy en iets minder lopen (kon een compromis afdingen en hoefde niet helemaal te stoppen) en dan zou het te behandelen moeten zijn.
mocht er na een week geen verbetering zijn dan misschien helemaal maar even stoppen maar dat zien we over een week wel weer.
inderdaad...!! en verder is het volgens Doc aan de fysio om spierversterkende oefeningen voor te schrijven.quote:
En om eerlijk te zijn, een bezoek aan de fysio was geen straf, dus maandag nog maar een keer heen
off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door rechtsedirecte op 11-06-2013 06:21:25 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Goed nieuws.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
Fijn dat het niets ernstig is![]()
Als het goed is ben je zo toch al wakker, dusquote:Op maandag 10 juni 2013 23:48 schreef Twinky het volgende:
hou op jongens, anders kan ik niet slapen van de rode koontjes!![]()
voor jou! Vind je ook echt goed bezig! En je blogje is altijd erg leuk!
Lekker zo doorgaan!
![]()
Mooi! Nu hopen dat het snel hersteld en dat je gewoon kan blijven rennen! Ik wil wel die Kepler 'meemaken' natuurlijk!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
mocht er na een week geen verbetering zijn dan misschien helemaal maar even stoppen maar dat zien we over een week wel weer.Dan zal ik eens al jouw foto's hier neer gooien!
Zaten inderdaad wel leuke tussen ja, maar die blik weet ik niet waar die vandaan kwam..
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goed bezig! Gefeliciteerd met een mooie mijlpaal!
Meteen een mooie tijd er ook bij, erg netjes gedaan. Maar dan ben je dus eigenlijk al klaar nu, kan je gewoon meteen verder met 5 tot 10
. Al een mooi loopje op de planning staan waar je het officieel kunt maken trouwens?
![]()
Hoe voelen jouw benen trouwens, nog een beetje spierpijn gehad van het klimmen en dalen? Was echt een topdag!quote:![]()
![]()
Jero, ik kan merken dat je toch hele andere spieren gebruikt dan normaal. Ik had gisteren best wel spierpijn in mijn bovenbenen. Kuiten daarentegen, heb ik helemaal geen last van gehad. Jij?
Ik had het gisterenavond met mijn vrouw over de Corio Trail. Haar eerste reactie was:" Wil je echt zo onze vakantie eindigen"?
(http://i1181.wix.com/corio-trail-2013#!coriotrail/c1n93)
Ik twijfel alleen heel erg tussen de afstanden. Ik moet a.s. zondag voor het eerst 17 km lopen al verwacht ik geen problemen bij mij in de bossen maar Brabant is best wel plat....
Ik beslis denk ik na zondag wel.
PS mooie quote op hun site:
"Aut viam inveniam aut faciam"
Ik zal óf een pad vinden, óf er één maken....![]()
Mooi bericht RD! En dan nu echt proberen wat kalmer aan te doen en;-) Beter dat als even helemaal niets toch? Fijn dat je nu in ieder geval weet wat het is. Nog even en je rent zo weer de tientallen kilometers per week die ik altijd op endomondo zie staan.
Voor de verandering weer eens voor geen meter geslapen. Drama toch altijd behh. Kop thee en ik probeer het nog even. Mijn zoon komt er toch niet voor twaalf uur uit. Wat ik te weinig slaap slaapt hij te veel.
Vanmiddag mag ik weer mijn rondje rennen! Het zal mij benieuwen. Lijkt me zo fijn eens een keer thuis te komen met het gevoel dat het eens lekker ging :-)
Ooit....This whole world is wild at heart and weird on top![]()
Twinky, heldin! Leuk ook altijd om je blogjes te lezen.
@RD fijn dat de schade lijkt mee te vallen.
Jero, fantastische foto !
Gister gezellig plat gelegen met migraine , gelukkig had ik in de ochtend al gelopen.
Vandaag lekker rust en morgen fijn een route in net Amsterdamse bos uitproberen, nu al zin in.![]()
Zoooo de knetter! Spierpijn komt even een dagje later met vertraging opzetten: mijn kuiten!!'
Ik zag coole foto's voorbij komen met een vliegende Jero!Het FB-linkje met foto's kan ik niet zien helaas
Leuk dat je meteen een trail wil gaan lopen, stream!
Twinky, onze doorzetter!!
RD, goede berichten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Leuk om te horen RD! Ik hoop voor je dat het met dat kuurtje en een stapje terug beter gaat!
Hier gaat het wel aardig, gister nog trainen gegeven op de korfbal en liet me na de training uitdagen tot een rondje korfbalveldDe laatste 80 meter moest ik vol sprinten om niet verslagen te worden door een paar 14 en 15 jarige meiden
Dat voelde ik wel in mijn kuit toen ik daarna nog even op een rustige manier een kleine 4,5 km ging doen (3 x 400 intervals)
Dank je, ben er ook erg blij mee..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 06:38 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]Goed bezig! Gefeliciteerd met een mooie mijlpaal!
Meteen een mooie tijd er ook bij, erg netjes gedaan. Maar dan ben je dus eigenlijk al klaar nu, kan je gewoon meteen verder met 5 tot 10
. Al een mooi loopje op de planning staan waar je het officieel kunt maken trouwens?
Jazeker, 23 juni staat een 5km loopje gepland, en op de Ekiden ben ik er ook bij (als de 5 teams vol zijn temminste)
Ga door richting de 10 km, ook daarvoor heb ik de Evy lessen klaar staan. Of zijn er andere / betere methodes om dat voor elkaar te krijgen?![]()
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 06:04 schreef rechtsedirecte het volgehet is niet nde:
off topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
Talentjes dus, stuur ze naar dit topicquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:08 schreef MaleDuck het volgende:
Leuk om te horen RD! Ik hoop voor je dat het met dat kuurtje en een stapje terug beter gaat!
Hier gaat het wel aardig, gister nog trainen gegeven op de korfbal en liet me na de training uitdagen tot een rondje korfbalveldDe laatste 80 meter moest ik vol sprinten om niet verslagen te worden door een paar 14 en 15 jarige meiden
Dat voelde ik wel in mijn kuit toen ik daarna nog even op een rustige manier een kleine 4,5 km ging doen (3 x 400 intervals)
. In tegenstelling tot die kerel laatst zijn dit geen concurrenten van je, dus gewoon doen..
Had trouwens zelf deze nog:
Leuke vrouw is het, heel spontaan en gewoon lekker down to earth.![]()
Hmm, vanavond is er een testloop van de vereniging om te bepalen in welke groep je zou kunnen gaan trainen in het nieuwe seizoen.
Zo te zien kun je kiezen uit 5 of 10 kilometer. Zit nog ff te twijfelen welke afstand ik zal lopen als je echt kunt kiezen.
Zondag al 15 gelopen, donderdag zal er ook weer ongeveer 10 bijkomen en volgende week zondag staat er ook weer 16 op het programma.![]()
Net weer voor de 19e keer het bos in gedoken met Evy. 8-10-8 deze keer, zag er een beetje tegenop, maar het ging super!Wie had dat ooit gedacht.
Zelfs op het onleesbare grafiekje wat Endomondo tevoorschijn tovert denk ik te kunnen zien dat ik wat regelmatiger/constanter ben gaan lopen (let niet op het laatste stukje, ik moest van Evy nog een stukje maximale snelheid proberen, ging niet zo goed). Ik zeg wel WAT constanter, ik ben er nog lang niet.
![]()
Maar ik ben op weg!![]()
http://www.endomondo.com/workouts/201718871/9947984![]()
RD meevaller! Geen liesbreuk iig, daar kun je ff zoet mee zijn! Maar toch moet je minderen, wat weer bleh is...
Ik heb zoooooo'n zin om te lopen vanavond. Nu eindelijk met zus in loopgroep... die gister ff doodleuk vertelde zich te willen gaan richten op: snelle 10k's![]()
![]()
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:38 schreef Muis84 het volgende:
Net weer voor de 19e keer het bos in gedoken met Evy. 8-10-8 deze keer, zag er een beetje tegenop, maar het ging super!Wie had dat ooit gedacht.
Zelfs op het onleesbare grafiekje wat Endomondo tevoorschijn tovert denk ik te kunnen zien dat ik wat regelmatiger/constanter ben gaan lopen (let niet op het laatste stukje, ik moest van Evy nog een stukje maximale snelheid proberen, ging niet zo goed). Ik zeg wel WAT constanter, ik ben er nog lang niet.
![]()
Maar ik ben op weg!![]()
http://www.endomondo.com/workouts/201718871/9947984Mooi!
Tempo is voor mij ook nog steeds redelijk lastig. Begin er nu pas beetje in thuis te komen wat kan en niet kan![]()
![]()
Nee ga ze niet naar dit topic doorsturenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Talentjes dus, stuur ze naar dit topic. In tegenstelling tot die kerel laatst zijn dit geen concurrenten van je, dus gewoon doen..
Had trouwens zelf deze nog:
Leuke vrouw is het, heel spontaan en gewoon lekker down to earth.Als ze teveel op hardlopen gaan richten en ze blijven zo fanatiek korfballen, dan is dat vragen om blessures, omdat het ongeveer het tegenoverstelde vraagt van je spieren... (1 dame (nog niet eens de snelste) zei dat ze regelmatig 5 km loopt in 23 minuten in een training dus en dat op haar 15e
)
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:39 schreef Quoi het volgende:
RD meevaller! Geen liesbreuk iig, daar kun je ff zoet mee zijn! Maar toch moet je minderen, wat weer bleh is...
Ik heb zoooooo'n zin om te lopen vanavond. Nu eindelijk met zus in loopgroep... die gister ff doodleuk vertelde zich te willen gaan richten op: snelle 10k's![]()
RD, idd fijn dat het niet iets heel ernstigs is.![]()
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
mocht er na een week geen verbetering zijn dan misschien helemaal maar even stoppen maar dat zien we over een week wel weer.hopelijk gaat het gauw beter!
Ik zit nu in college nog even te kijken jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 06:27 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Als het goed is ben je zo toch al wakker, dusvoor jou! Vind je ook echt goed bezig! En je blogje is altijd erg leuk!
Lekker zo doorgaan!
ik ben al zo trots op mezelf dat ik zo volhoud en dan is het ook heel leuk dat jullie dat ook zien![]()
als je mij twee jaar geleden had gezegd dat ik zou gaan hardlopen, had ik je uitgelachen omdat ik dat nooit zou kunnenen nou doe ik het gewoon
en... heb je haar telefoonnummer en een date ingepland?![]()
![]()
Gisteravond in een opwelling te veel gegeten en dat de hele nacht gemerkt. Bleef maar wakker worden met een maag die lastig aan het doen was. Vanochtend voelde ik me echt kut en twijfelde ik of ik zou gaan lopen, maar toch maar gegaan.
Gister was het echt zomerweer (25 graden stralende zon, geen wind), vanochtend is het grijs, regent het en waait het keihard. Wou nog mijn jack erbij halen maar toch maar lekker t-shirt gedaan.
En gelukkig ging het naar omstandigheden best soepel, ben toch weer blij dat ik gegaan ben, voel me meteen beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The sun in your Eyes
Eindelijk weer lekker gelopen, was eergisteren zo blij dat ik weer kon dat ik het gisterochtend niet kon laten om nog maar een keer te lopen, toen ik net m'n nest uit was.![]()
Ook nog even bij die Ladies Run gekeken in Rotterdam van de week, wat een roze invasie op Zuid zeg.![]()
![]()
Dan loop je de hele dag door bossen een mooie rondleiding te volgen langs alle belangrijke punten van Operation Market Garden...en het enige wat je constant denkt is: Wow, ik wil hier hardlopen....F means you're fucked![]()
Dit is wel heel herkenbaar. Leuke paadjes tijdens het reizen, foto's/tv kijken, dan denk ik ook altijd "mooi hardlooppaadje".quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef YUR het volgende:
Dan loop je de hele dag door bossen een mooie rondleiding te volgen langs alle belangrijke punten van Operation Market Garden...en het enige wat je constant denkt is: Wow, ik wil hier hardlopen....![]()
Leuk is dat heh?! Toen ik een paar jaar geleden begon, kon ik amper 3 minuten hardlopen. Had voor mezelf een punt uitgekozen wat ik per se wilde halen zonder te wandelen (was max 2 km ofzo). Na de eerste 3 lessen dacht ik dat me dat nooooit zou lukken. Op een gegeven moment lukte het ineens. Wow! I'm the man!quote:
Nu is dat stuk mijn warming up stukje. Zo snel kan het gaan.
Mooi gelopen hoor! Die 30min aan 1 stuk ga je makkelijk halen!"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Dankjewel!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:58 schreef yozd het volgende:
[..]
Leuk is dat heh?! Toen ik een paar jaar geleden begon, kon ik amper 3 minuten hardlopen. Had voor mezelf een punt uitgekozen wat ik per se wilde halen zonder te wandelen (was max 2 km ofzo). Na de eerste 3 lessen dacht ik dat me dat nooooit zou lukken. Op een gegeven moment lukte het ineens. Wow! I'm the man!
Nu is dat stuk mijn warming up stukje. Zo snel kan het gaan.
Mooi gelopen hoor! Die 30min aan 1 stuk ga je makkelijk halen!De eerste paar lessen was het al zwaar om het 1-2 minuten vol te houden, en herstellen tijdens het wandelen lukte ook niet helemaal. Voor mij is het dus heel wat om 10 minuten te kunnen lopen, en redelijk snel te herstellen in de wandelminuten. Voor zover het 'herstellen' is dan. Gelukkig niet meer helemaal stuk aan het eind van de loopminuten.
![]()
![]()
Je bouwt echt zo snel op met die lessen, had ik ook niet verwacht dat het zo lekker zou gaan. Maar wel erg prettig!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:03 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dankjewel!De eerste paar lessen was het al zwaar om het 1-2 minuten vol te houden, en herstellen tijdens het wandelen lukte ook niet helemaal. Voor mij is het dus heel wat om 10 minuten te kunnen lopen, en redelijk snel te herstellen in de wandelminuten. Voor zover het 'herstellen' is dan. Gelukkig niet meer helemaal stuk aan het eind van de loopminuten.
![]()
![]()
10 minuten is ook echt een mijlpaalquote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:38 schreef Muis84 het volgende:
![]()
Maar ik ben op weg!![]()
![]()
Ik heb trouwens bij de Zevenheuvelennacht aangegeven dat ik verwacht de 5k rond de 35 minuten te lopen. Dat zou toch moeten lukken tegen die tijd, lijkt me?![]()
![]()
bedankt allemaal voor jullie medeleven.....heb er ook goede hoop dat dat het weinig roet in het eten gooit qua planning betreft.
Vanavond lekker met de club mee gelopen, gewoon "achter in de bus" mee hobbelen en de fartlek de fartlek gelaten.., weinig last gehad van mijn lies, iig niet erger dan bijv. zaterdag of zondag.
enne o'ja LadyOracle....er zijn hier wel meer mensen die af en toe een opmerking maken die niet altijd tof overkomt.... wie de (hardloop)schoen past, trekt hem aan
Ginkelse Heide?!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:54 schreef YUR het volgende:
Dan loop je de hele dag door bossen een mooie rondleiding te volgen langs alle belangrijke punten van Operation Market Garden...en het enige wat je constant denkt is: Wow, ik wil hier hardlopen....
Daar loop ik zo af en toe ook. Enige pluspuntje van wonen in dit "dorp"; de mooie loopplekjes.Hehe. Heel herkenbaar dit. Ik ben ook al een paar keer bij de fysio geweest. "rust houden" wil je gewoon niet horen...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
(kon een compromis afdingen en hoefde niet helemaal te stoppen)
Goed bezig hoor. de eerste 10 begreep ik? Gefeliciteerd. Die 30 ga je makkelijk halen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 08:38 schreef Muis84 het volgende:
![]()
Maar ik ben op weg!![]()
guilty...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:56 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dit is wel heel herkenbaar. Leuke paadjes tijdens het reizen, foto's/tv kijken, dan denk ik ook altijd "mooi hardlooppaadje".
Ook weer terug van Evy 14! Bedankt voor de peptalks allen!
De volgende 6 afleveringen worden afzien met temperaturen van 30-35 graden, maar ik ga ze gewoon proberen te lopen!
http://www.endomondo.com/workouts/201746094![]()
oke, het is 600km rijden maar als ik dit comineer met werk wordt het opeens een leuk en haalbaar uitjequote:Backcountry Runner and Petzl are teaming up for a little social night run and a chance for you to demo the Petzl NAO, E+Lite, MYO RXP and the not even released yet Tikka RXP and Tikka R+! Both the new Tikka models have REACTIVE LIGHTING technology (like the NAO).
We will meet at the Sign of the Takahe at 6pm and be running not later than 6:15, heading up through Vic Park and heading for the Sugar Loaf- an easy 1hr jog in the night trying some new toys!
Just look for the big BCR Flags at the Takahe'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Op vakantie?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:15 schreef Trebweb het volgende:
De volgende 6 afleveringen worden afzien met temperaturen van 30-35 graden, maar ik ga ze gewoon proberen te lopen!
http://www.endomondo.com/workouts/201746094![]()
Goed bezig!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:15 schreef Trebweb het volgende:
http://www.endomondo.com/workouts/201746094Wauw, ruim 600kcal!
Ik weet dat je er niet op moet letten, maar toch...
Enne... 30 graden? Neem aan dat je op vakantie gaat? Fijne vakantie, water mee met lopen!
![]()
![]()
Ben ik trouwens de enige die op bospaadjes moeite heeft met 'naar de horizon kijken'? Ik moet wel naar beneden kijken, want takken en boomwortels. En ik struikel nogal vaak over kuiltjes en zo. Lastig om dan regelmatig te lopen. Tips, misschien?![]()
![]()
Niet op bospaadjes lopen?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:22 schreef Muis84 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die op bospaadjes moeite heeft met 'naar de horizon kijken'? Ik moet wel naar beneden kijken, want takken en boomwortels. En ik struikel nogal vaak over kuiltjes en zo. Lastig om dan regelmatig te lopen. Tips, misschien?![]()
![]()
gewoon vooruit proberen te kijken...wat je ogen eenmaal gezien hebben, daar val je niet zo maar over.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:22 schreef Muis84 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die op bospaadjes moeite heeft met 'naar de horizon kijken'? Ik moet wel naar beneden kijken, want takken en boomwortels. En ik struikel nogal vaak over kuiltjes en zo. Lastig om dan regelmatig te lopen. Tips, misschien?
Anders zouden de trailers onder ons constant naar de grond lopen staren'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Goede combinatie vinden doet hier de trick![]()
Ha, half 10, winkel gaat om 10 uur open, dus zo maar 's wegrijden
Ja doei.![]()
quote:Ik ga vanaf donderdag 16 dagen naar Jamaica, dus inderdaad maar wat water meenemen tijdens het lopen!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:20 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Goed bezig!Wauw, ruim 600kcal!
Ik weet dat je er niet op moet letten, maar toch...
Enne... 30 graden? Neem aan dat je op vakantie gaat? Fijne vakantie, water mee met lopen!
![]()
Aah lekker. Prettige vakantie en goed drinken jaquote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:30 schreef Trebweb het volgende:
[..]
[..]
Ik ga vanaf donderdag 16 dagen naar Jamaica, dus inderdaad maar wat water meenemen tijdens het lopen!![]()
![]()
Klinkt goed, Jamaica. Prettige vakantie!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:30 schreef Trebweb het volgende:
[..]
[..]
Ik ga vanaf donderdag 16 dagen naar Jamaica, dus inderdaad maar wat water meenemen tijdens het lopen!![]()
Nou 'mijn rondje' heeft bospad, asfalt enigzins verharde paden, maar tot nu toe loop ik het liefst op de bospaden.quote:![]()
![]()
Haha, nee hoor, heb zelf ook al een schatje!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 09:24 schreef Twinky het volgende:
[..]
en... heb je haar telefoonnummer en een date ingepland?Helaas vind ze hardlopen dan weer niet leuk, maar dat kan ik nog wel door de vingers zien
.
![]()
Ik heb me nog van de bospaadjes weggehouden tot nu toe. Maar ga het wel een keer proberen, woon tegen een heidegebied aan waar je heerlijk moet kunnen lopen volgens mij..quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:48 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Nou 'mijn rondje' heeft bospad, asfalt enigzins verharde paden, maar tot nu toe loop ik het liefst op de bospaden.![]()
@ Vliegende foto van Jero:![]()
![]()
![]()
Dat is een mooi bericht inderdaad, hoewel een lichte blessure ook niet fijn is. Gelukkig geen liesbreuk in ieder geval!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 04:20 schreef rechtsedirecte het volgende:
Hmm, het probleem van "wanneer ga ik lopen?". Ik heb nu zin, maar als ik nu ga, dan heb ik vanmiddag en vanavond weer zin. Als ik vanmiddag ga, duurt de ochtend nog zo lang. Als ik vanavond ga, nog véél langer! [/zeurmodus]![]()
QFT!quote:Op maandag 10 juni 2013 22:28 schreef Onama het volgende:
[..]
Het vergt veel meer doorzettingsvermogen als je lijf tegenwerkt om door te gaan dan als alles mee zit.![]()
Des te mooier wanneer je vooruitgang ziet, al zijn het maar kleine stapjes.![]()
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 10:22 schreef Muis84 het volgende:
Ben ik trouwens de enige die op bospaadjes moeite heeft met 'naar de horizon kijken'? Ik moet wel naar beneden kijken, want takken en boomwortels. En ik struikel nogal vaak over kuiltjes en zo. Lastig om dan regelmatig te lopen. Tips, misschien?ik ren de laatste tijd over een asfaltpadje met heel veel boomwortels. Ik merk dat nu ik wat meer volgens de techniek van mijn hardloopleraar loop (benen achter je lijf ipv ervoor), ik er eigenlijk helemaal geen last van heb. Mijn benen zorgen er nu namelijk voor dat ik niet voorover val ofzo, ipv dat ze kracht moeten zetten en precies in balans moeten staan ofzo.
![]()
Even een korte vraag aan de mensen met 'wedstrijd'ervaring hier. Hoe veel tijd hebben organisatie doorgaans nodig om foto's die tijdens de wedstrijd gemaakt zijn, online te zetten? En dan bedoel ik de foto's die gemaakt zijn door fotografen die bij de wedstrijd horen...![]()
Meestal een paar dagen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Even een korte vraag aan de mensen met 'wedstrijd'ervaring hier. Hoe veel tijd hebben organisatie doorgaans nodig om foto's die tijdens de wedstrijd gemaakt zijn, online te zetten? En dan bedoel ik de foto's die gemaakt zijn door fotografen die bij de wedstrijd horen...![]()
In principe wel, al hangt het ook van het evenement af. Soms worden er helemaal geen foto's gemaakt.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Dus van een wedstrijd afgelopen zondag zou ik vrijdag foto's moeten kunnen vinden?![]()
Mijn ervaring tot nu toe is max. 2 dagen. Mail anders de organisatie even?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:50 schreef Leintjeuh het volgende:
Zo, dat was wat warmer dan verwacht, nergens schaduw te bekennen.
Mijn doel om wat sneller te gaan is wel gelukt, heel makkelijk ging het niet maar ik had er geen zin in om vol energie weer terug te komen zoals de vorige keer
Op 1/3 van evy nu
Dankje Twinky voor de peptalk, die had ik even nodig!
http://www.endomondo.com/workouts/201775036/5291547SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke wedstrijd?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 11:50 schreef Leintjeuh het volgende:
![]()
Met het zweet op mijn rug en een fles water even bijlezen en tikken voor ik zo heerlijk lang ga douchen.
Toen ik de deur uit ging was het nog bewolkt en een perfecte temperatuur. Na een paar minuten kwam de zon al door, en ja hoor ik kwam weer thuis met een tomatenhoofd
Het rennen viel me nog steeds zwaar. Mijn linker scheenbeen en rechterknie doen niet wat ik wil. Voordat ik problemen met knie had waren mijn scheenbeen problemen helemaal weg. Helaas zit het er weer. Toch weer twee bekertjes. Heb het stuk wat nogal steil omhoog loopt gelopen. Ik had zin om even richting strand te gaan en de zee te zien. Ademhaling ging lekker na een kilometertje of zo...
http://www.endomondo.com/workouts/201776046/5638894This whole world is wild at heart and weird on top![]()
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zo, dat was wat warmer dan verwacht, nergens schaduw te bekennen.
Mijn doel om wat sneller te gaan is wel gelukt, heel makkelijk ging het niet maar ik had er geen zin in om vol energie weer terug te komen zoals de vorige keer
Op 1/3 van evy nu
Dankje Twinky voor de peptalk, die had ik even nodig!
http://www.endomondo.com/workouts/201775036/5291547Bekertje!!!!! Goed hoor!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het ook bloedjeheet:-)This whole world is wild at heart and weird on top![]()
En jij twee bekertjes zelfsquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:17 schreef Lula het volgende:
[..]
Bekertje!!!!! Goed hoor!!
Ik vond het ook bloedjeheet:-)
Ja ik vond het vooral heet omdat ik niet verwacht had dat het zo heet zou zijnDoes that make sense?
Ik ga zo ook lekker douchen![]()
![]()
Persoonlijke foto's en video staan gewoon op de website van de ladiesrun - als je Rotterdam bedoeltquote:![]()
![]()
Ja die bedoel ik. Maar ik ben niet opzoek naar de foto's en video's die door deelnemers gemaakt zijnquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:27 schreef Quoi het volgende:
Persoonlijke foto's en video staan gewoon op de website van de ladiesrun - als je Rotterdam bedoeltEr stonden fotografen op de route, en ik ben op zoek naar hun foto's.
![]()
Ga naar jouw uitslag en klik op icoon van fototoestel.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik. Maar ik ben niet opzoek naar de foto's en video's die door deelnemers gemaakt zijnEr stonden fotografen op de route, en ik ben op zoek naar hun foto's.
![]()
Die ik bedoel zijn ook niet door deelnemers gemaakt, maar door de organisatie. Op startnummer, dus ga naar je uitslag en dan naar persoonlijke foto/video.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:28 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik. Maar ik ben niet opzoek naar de foto's en video's die door deelnemers gemaakt zijnEr stonden fotografen op de route, en ik ben op zoek naar hun foto's.
Als je ook die niet bedoelt, is oypo punt nl een aanrader. Ga dan naar de dag van de race en scroll de albumpjes door.
Als je daar niks vind, dan wordt het gewoon googlen. Fotografen zijn eigen baas, soms kan 2 weken later nog eens ergens wat opduiken. Soms nooit![]()
![]()
Ja that does make sense;-) Ik had namelijk precies hetzelfde. Vorige week had ik me nog voorgenomen om niet meer overdag met zon te gaan rennen met deze temperaturen omdat ik er toen echt last van had, nu was dat wel wat minder maar ik heb het toch liever iets koeler:-) Of regen of zo haha. Wij mensen ook!!!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:21 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
En jij twee bekertjes zelfs
Ja ik vond het vooral heet omdat ik niet verwacht had dat het zo heet zou zijnDoes that make sense?
Ik ga zo ook lekker douchenThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
True that: Na de BtB vorig jaar ben ik gewoon elke maand even gaan Googlen voor foto's. En elke maand verschenen er nieuwe foto'squote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Die ik bedoel zijn ook niet door deelnemers gemaakt, maar door de organisatie. Op startnummer, dus ga naar je uitslag en dan naar persoonlijke foto/video.
Als je ook die niet bedoelt, is oypo punt nl een aanrader. Ga dan naar de dag van de race en scroll de albumpjes door.
Als je daar niks vind, dan wordt het gewoon googlen. Fotografen zijn eigen baas, soms kan 2 weken later nog eens ergens wat opduiken. Soms nooit![]()
![]()
Ah dat had ik nog helemaal niet gezienquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:30 schreef Zwabberhark het volgende:
Ga naar jouw uitslag en klik op icoon van fototoestel.
Wauw, ze vragen 15 euro per digitale foto.![]()
De service is uitstekendquote:Op dinsdag 11 juni 2013 12:48 schreef Quoi het volgende:
Alsjeblieft hoorWij zijn hier van alle markten thuis.
Bedankt
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb de Ladiesrun uitgelopen afgelopen zondag!Eindtijd was bagger; ik liep met een vriendin en zij moest na 1 kilometer stoppen om te wandelen. Vervolgens hebben we steeds stukjes hardgelopen en gewandeld. Onze eindtijd was 39.01. Baggertijd dus maar ik heb het maar wél gedaan. Andere persoonlijke doel was 'niet als laatste eindigen' en dat is ook gelukt.
Ik heb er wel van geleerd; ik ga dus niet meer samen lopen met iemand waar ik nog nooit mee gelopen heb. Onze tempo's lagen vrij ver uit elkaar en ik vond het ook heel vervelend om tussendoor steeds te moeten stoppen. We hadden afgesproken bij elkaar te blijven en dat doe ik dus niet meer.
Gisteren ben ik begonnen met les 1 van Evy. Ik wil het nu echt netjes op gaan bouwen. I'm hooked.
A grand adventure has begun.![]()
Zo, om 17.00 uur start ik met een loopgroep vanuit het werk. Ik ben benieuwd, ik denk dat ik me hierdoor me (nog) beter kan voorbereiden op wedstrijdjes. En ik loop niet alleen en is dit een motivatie om het nu echt vol te blijven houden"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"![]()
Gisteravond was trouwens een duurloop met vele gezichten. Veel stukken gingen moeizaam (dat is normaal), maar soms, ineens, TAK-TAK-TAK, alsof het vanzelf ging. Heel raar. Ik had dat o.a. tijdens de 9e en de 15e km. De 16e km toen maar versneld. Daarna was ik blij dat ik bijna thuis was.
Hardlopen is ook wel een vreemde sport.![]()
Rustige week op het programma qua lopen"Moest" vandaag 4,8 met 6:19 lopen, maar ik liep zo lekker dus ik had stiekem even het schema overboord gegooid
![]()
Afstand wel aangehouden, maar zelf een lekker tempo gekozen, had ik even zin in
Is uiteindelijk 5:39 geworden, het voelde alsof ik langzamer liep eigenlijk
Ben dus wel tevreden met mijn loopje
http://www.endomondo.com/workouts/201788710/5661302![]()
Beetje vaag loopje net. Meteen bij het begin hijgen en gedoe en moeizaam, snapte er niks van. Tot ik op de Garmin keek en zag dat ik op 5.10 liep.![]()
Terwijl ik verder niet het idee had dat mijn benen extra snel gingen ofzo. Iets terug weten te zakken tot 5.33 voor de eerste km. Gek genoeg kreeg ik mijn tempo niet echt makkelijk omlaag, dus de tweede km ging in 5.53. De volgende km ging in 6.14 en de vierde in 6.15.
Ik ging was echt supermoe de laatste km en ik ging steeds slordiger lopen. Ben dus maar gestopt op 4.29 op een tijd van 25.43.49, volgens de Garmin een exact gemiddelde van 6.00 p km.![]()
***![]()
Hey, jij zit al in week 4! Ook met het schema van Runnersweb voor de HM toch? Hoe bevalt het tot nu toe?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:16 schreef Miezziej het volgende:
Rustige week op het programma qua lopen"Moest" vandaag 4,8 met 6:19 lopen, maar ik liep zo lekker dus ik had stiekem even het schema overboord gegooid
![]()
Afstand wel aangehouden, maar zelf een lekker tempo gekozen, had ik even zin in
Is uiteindelijk 5:39 geworden, het voelde alsof ik langzamer liep eigenlijk
Ben dus wel tevreden met mijn loopje
http://www.endomondo.com/workouts/201788710/5661302
Ik ben net aan de 2e week van mijn schema begonnen. Een kort loopje van 3,2 km. Is iets sneller dan het schema aangaf geworden, omdat ik voor m`n gevoel echt heel soepel liep. Mooie stappen, knieën optillen, netjes met de armen voor- en achterwaarts zwaaien. Ja, ging lekker
http://www.endomondo.com/workouts/201815963/8850231
En donderdag de eerste interval training. Zó benieuwd hoe dat gaat. Moet 2x 1600 meter op 5:10 min/km lopen, met 800 meter rust daartussen. Ik heb er echt heel veel zin in!![]()
![]()
Heb zelf ook veel gebruik gemaakt van hun schema's. Vond intervaltrainingen altijd fijner dan de tempolopen, weet niet precies waarom.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:47 schreef Levitas het volgende:
En donderdag de eerste interval training. Zó benieuwd hoe dat gaat. Moet 2x 1600 meter op 5:10 min/km lopen, met 800 meter rust daartussen. Ik heb er echt heel veel zin in!![]()
We zullen zien wat ik ervan ga vinden. Gelukkig worden tempolopen afgewisseld met intervaltrainingen. Die variatie per training had ik wel nodig, want m`n vorige schema was veel te eentonigquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:54 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Heb zelf ook veel gebruik gemaakt van hun schema's. Vond intervaltrainingen altijd fijner dan de tempolopen, weet niet precies waarom.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: