Pot en deur tochquote:Op zondag 9 juni 2013 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Zonder dat je het gevoel krijgt als je op het toilet zit dat je met je knieën vast tussen pot en muur zit
Het riool e.d. ligt allemaal (helaas) al op ze plek; en de ruwe betonvloer is ook al gestort.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef Ofresca het volgende:
Onze wc is 98 bij 100 cm, maar onze wc pot staat schuin, waardoor je daar geen last van hebt. Misschien is dat een idee? Weet alleen niet of je dat kunt combineren met een inbouwreservoir...
Is dit toilet ruimte met een gewone staande wc pot ?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Onze toiletruimte is 93 cm breed en de pot staat ook op zn zij, vanaf de rand van de pot tm de muur is er 33cm over
Ik ben 1.79 lang en het past wel... maar als ik het kon wijzigen dan had ik dat gedaan
Het gaat er mij om of het een "werkbare"quote:Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef NemapoAlcharios het volgende:
ik zou ook voor extra ruimte gaan, je zit stiekem toch best vaak op je eigen wc thuis en voor die paar extra euro is beenruimte toch wel fijn.
Correct, ik bedoel pot en deur; al zit de deur niet helemaal recht voor de wc potquote:Op zondag 9 juni 2013 18:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Pot en deur tochOf mis ik iets?
Ik heb hier 45 cm van pot tot deur (zonder inbouw), en dat is wmb het minimum. 55 cm lijkt me dus prima te doen.
De afvoer komt bij ons recht uit de vloer; in het midden van de wand van 1,05mquote:Op zondag 9 juni 2013 18:49 schreef Tamara123123 het volgende:
Waar komt je afvoer vandaan? Recht uit de vloer? Of de wand? Bij een ruimtebesparende is dit ook wel handig om mee te nemen in de voor/nadelen omdat deze vaak nog ingehakt dient te worden (hij kan niet direct worden aangesloten aan een afvoer aan de zijkant).
Overigens heb je opzich nog wel genoeg ruimte met 55cm... Maarja het is een keuze alhoewel die 4 cm niet hét verschil zal gaan maken.
Ja, maar dat maakt voor de beenruimte toch niks uit?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Is dit toilet ruimte met een gewone staande wc pot ?
Ehhmm...quote:Op zondag 9 juni 2013 19:13 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt voor de beenruimte toch niks uit?
We zouden eens theoretisch op een krukje plaats kunnen nemen om te kijken hoe het één en ander uit valt.quote:Op zondag 9 juni 2013 18:31 schreef Piles het volgende:
Maareh, gek idee: test het gewoon ff met een stoel ofzo
Kijken of je het verschil ziet in 4 cm extra ruimte. Want daar gaat het uiteindelijk om.
Geen idee, wat de dames daar allemaal op willen plaatsen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef Resistor het volgende:
Wat ben je van plan om OP de stortbak te zetten? Kan best wel handig zijn om dat gewoon 'normaal' breed te houden, dan kan je er nog iets op zetten, bij voorbeeld luchtverfrisser
Met andere woorden; als het zit dan zit het; zolang je maar je ding kunt doenquote:Mij maakt het niet zo veel uit hoe klein de kleinste kamer is, als ik maar niets raak met mijn knieën als ik er op de troon zit. Of er nou 10 cm voor mijn knieën zit of een meter.
Dat was ik vergeten ja, let ook goed op je afvoer. Je kan wel leuk een inbouwdiepte van 80 willen maar als er al een pijp 110 zit met een afstandje tot de wand van 10... dan wordt dat hem nietquote:Op zondag 9 juni 2013 20:42 schreef 4wood het volgende:
Bij een ondiep frame dien je ook gebruik te maken van een 90mm afvoer. Er zit al een 110mm pijp schat ik zo in?
Ik heb niet eens zo`n plankie, ik heb de voorzetwand helemaal doorgetrokken naar boven.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:37 schreef Gieliovd het volgende:
Een ander ding is inderdaad het plankje wat wel nut moet hebben. Mijn plankje is nu denk ik zo'n 12-13 diep en dat is al zo'n maatje van "tja...". Wat vrouwen erop willen hebben wil je niet weten. Maar een bakje, potpourritje, design dingetje... en hun troepies in dat bakkie
Hier maar 38 cm benden is niet echt fijn. Ben een dwarszitter. Als de pot vervangen wordt komt er een verkorte op.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:34 schreef popvette het volgende:
Ik heb net even gemeten hier... 53cm tussen pot en deur en dat is gewoon comfortabel.
Hier 132cm voor de pot.quote:Op maandag 10 juni 2013 12:55 schreef jpajs het volgende:
[..]
Hier maar 38 cm benden is niet echt fijn. Ben een dwarszitter. Als de pot vervangen wordt komt er een verkorte op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |