abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 18:10:33 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_127587936
Hallo,

Wij zijn nog steeds druk bezig met onze verbouwing en nu zijn we een beetje aan het brainstormen over de indeling van het toilet zelf en het sanitair wat wij willen gaan gebruiken.

Onze toiletruimte heeft een afmeting van 1,06m breed en 1,30m lang.
We willen een inbouwreservoir met een hangende pot plaatsen, het inbouwreservoir heb ik aangegeven met een rechthoek met een zwart kruis erdoor.

Dat ziet er dan als volgt uit ;)

Alleen zit ik te twijfelen of we nu wel of niet beter een ruimtebesparend inbouwreservoir zouden kunnen plaatsen i.p.v. van een standaard exemplaar.

Een standaard Geberit Duofix UP320 inbouwreservoir staat 12 cm van de achterliggende wand af
Een Geberit Duofix in de ruimtebesparende uitvoering staat 'maar' 8 cm van de achterliggende wand af. Dat scheelt toch alweer 4 cm.
Dit type reservoir is wel ruim ¤ 100,- duurder... }:|

Hier komt dan natuurlijk nog de dikte aftimmering en dikte van de tegel bij op ;)

De wc-pot die we het liefst zouden willen plaatsen is volgens de technische tekening 55 cm lang.

Dat zou betekenen dat bij een standaard reservoir inclusief aftimmering en tegels het reservoir zelf +/- 20cm dik wordt daar komt de pot van 55 dan nog bij.
Dus dat hij in totaal een cm of 75 cm de ruimte "in" komt.

De ruimte is ongeveer 1,30 lang; dus dan hebben we nog een vrije ruimte van 55 cm vanaf voorkant wc pot tot de muur. Is dit nu echt te krap ? Of zou dit nog gewoon kunnen ?

Zonder dat je het gevoel krijgt als je op het toilet zit dat je met je knieën vast tussen pot en muur zit _O-
pi_127588129
Onze toiletruimte is 93 cm breed en de pot staat ook op zn zij, vanaf de rand van de pot tm de muur is er 33cm over :P
Ik ben 1.79 lang en het past wel... maar als ik het kon wijzigen dan had ik dat gedaan ;)
  zondag 9 juni 2013 @ 18:23:34 #3
363016 NemapoAlcharios
For mother Russia!
pi_127588306
ik zou ook voor extra ruimte gaan, je zit stiekem toch best vaak op je eigen wc thuis en voor die paar extra euro is beenruimte toch wel fijn.
ik kan geen spoilers lezen
  zondag 9 juni 2013 @ 18:23:48 #4
187891 Ofresca
Lucky you.
pi_127588312
Onze wc is 98 bij 100 cm, maar onze wc pot staat schuin, waardoor je daar geen last van hebt. Misschien is dat een idee? Weet alleen niet of je dat kunt combineren met een inbouwreservoir...
pi_127588404
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:10 schreef Vonkenboer het volgende:
Zonder dat je het gevoel krijgt als je op het toilet zit dat je met je knieën vast tussen pot en muur zit _O-
Pot en deur toch :? Of mis ik iets?

Ik heb hier 45 cm van pot tot deur (zonder inbouw, staande pot), en dat is wmb het minimum. 55 cm lijkt me dus prima te doen.
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 18:28:32 #6
92034 crew  Vonkenboer
pi_127588482
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef Ofresca het volgende:
Onze wc is 98 bij 100 cm, maar onze wc pot staat schuin, waardoor je daar geen last van hebt. Misschien is dat een idee? Weet alleen niet of je dat kunt combineren met een inbouwreservoir...
Het riool e.d. ligt allemaal (helaas) al op ze plek; en de ruwe betonvloer is ook al gestort.
Daar gaan we op dit punt niks meer aan doen :).

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Onze toiletruimte is 93 cm breed en de pot staat ook op zn zij, vanaf de rand van de pot tm de muur is er 33cm over :P
Ik ben 1.79 lang en het past wel... maar als ik het kon wijzigen dan had ik dat gedaan ;)
Is dit toilet ruimte met een gewone staande wc pot ? :)

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:23 schreef NemapoAlcharios het volgende:
ik zou ook voor extra ruimte gaan, je zit stiekem toch best vaak op je eigen wc thuis en voor die paar extra euro is beenruimte toch wel fijn.
Het gaat er mij om of het een "werkbare" :D maat is qua ruimte.
Of dat het eerder te weinig is :P

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:26 schreef Piles het volgende:

[..]

Pot en deur toch :? Of mis ik iets?

Ik heb hier 45 cm van pot tot deur (zonder inbouw), en dat is wmb het minimum. 55 cm lijkt me dus prima te doen.
Correct, ik bedoel pot en deur; al zit de deur niet helemaal recht voor de wc pot
pi_127588597
Maareh, gek idee: test het gewoon ff met een stoel ofzo :P
Kijken of je het verschil ziet in 4 cm extra ruimte. Want daar gaat het uiteindelijk om.
pi_127588910
Mijn toilet heeft ongeveer dezelfde afmetingen als die van jou en heb ik twee weken geleden aangepakt.Hier zit een ruimtbesparende Geberit in. Een gewone stortbak zou de boel erg krap hebben gemaakt.

Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_127589297
Waar komt je afvoer vandaan? Recht uit de vloer? Of de wand? Bij een ruimtebesparende is dit ook wel handig om mee te nemen in de voor/nadelen omdat deze vaak nog ingehakt dient te worden (hij kan niet direct worden aangesloten aan een afvoer aan de zijkant).

Overigens heb je opzich nog wel genoeg ruimte met 55cm... Maarja het is een keuze alhoewel die 4 cm niet hét verschil zal gaan maken.
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 19:00:23 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_127589648
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:49 schreef Tamara123123 het volgende:
Waar komt je afvoer vandaan? Recht uit de vloer? Of de wand? Bij een ruimtebesparende is dit ook wel handig om mee te nemen in de voor/nadelen omdat deze vaak nog ingehakt dient te worden (hij kan niet direct worden aangesloten aan een afvoer aan de zijkant).

Overigens heb je opzich nog wel genoeg ruimte met 55cm... Maarja het is een keuze alhoewel die 4 cm niet hét verschil zal gaan maken.
De afvoer komt bij ons recht uit de vloer; in het midden van de wand van 1,05m

pi_127590149
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:28 schreef Vonkenboer het volgende:

Is dit toilet ruimte met een gewone staande wc pot ? :)

Ja, maar dat maakt voor de beenruimte toch niks uit? :P
pi_127591150
Wat ben je van plan om OP de stortbak te zetten? Kan best wel handig zijn om dat gewoon 'normaal' breed te houden, dan kan je er nog iets op zetten, bij voorbeeld luchtverfrisser ;)

Mij maakt het niet zo veel uit hoe klein de kleinste kamer is, als ik maar niets raak met mijn knieën als ik er op de troon zit. Of er nou 10 cm voor mijn knieën zit of een meter.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator zondag 9 juni 2013 @ 19:58:02 #13
92034 crew  Vonkenboer
pi_127592142
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:13 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Ja, maar dat maakt voor de beenruimte toch niks uit? :P
Ehhmm... :%
Nee, natuurlijk maakt dat voor de beenruimte eigenlijk niks uit :@
Domme vraag van mij ook eigenlijk _O-

quote:
14s.gif Op zondag 9 juni 2013 18:31 schreef Piles het volgende:
Maareh, gek idee: test het gewoon ff met een stoel ofzo :P
Kijken of je het verschil ziet in 4 cm extra ruimte. Want daar gaat het uiteindelijk om.
We zouden eens theoretisch op een krukje plaats kunnen nemen om te kijken hoe het één en ander uit valt.

quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef Resistor het volgende:
Wat ben je van plan om OP de stortbak te zetten? Kan best wel handig zijn om dat gewoon 'normaal' breed te houden, dan kan je er nog iets op zetten, bij voorbeeld luchtverfrisser ;)
Geen idee, wat de dames daar allemaal op willen plaatsen.
Behalve de luchtverfrisser heb ik geen idee eigenlijk

quote:
Mij maakt het niet zo veel uit hoe klein de kleinste kamer is, als ik maar niets raak met mijn knieën als ik er op de troon zit. Of er nou 10 cm voor mijn knieën zit of een meter.
Met andere woorden; als het zit dan zit het; zolang je maar je ding kunt doen :+
  zondag 9 juni 2013 @ 20:09:28 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_127592698
Je krijgt alleen een beetje schuursporen van je fallus die tegen de binnenkant van de deur aan schurkt :+
pi_127592987

Plaatje voor het idee, helaas dacht men in 1956 niet zo over beenruimte als tegenwoordig...
Maar wel een wcraampje, daar denken ze tegenwoordig weer niet aan aan :P

Van de potrand tot de muur links op de foto is dus 33cm.
  zondag 9 juni 2013 @ 20:37:28 #16
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_127594044
Mijn eerste indruk is dat jullie ruimte groot zat is voor de "normale". Kijk maar naar deadly_kiss, als je daar nog eens 37 bij optelt is het ruim zat. Zo'n duoblok is ook vrij diep.

Als je het reservoir op de kale muur bouw komt er nog stuc en tegels bij, dan wordt je inbouwmaat al snel minder dan die 12 die ervoor staat. Overigens herinner ik me vaag iets van dat die 12 niet werkelijk 12 is van muur tot voorkant frame, maar kan het fout hebben.

Een ander ding is inderdaad het plankje wat wel nut moet hebben. Mijn plankje is nu denk ik zo'n 12-13 diep en dat is al zo'n maatje van "tja...". Wat vrouwen erop willen hebben wil je niet weten. Maar een bakje, potpourritje, design dingetje... en hun troepies in dat bakkie ;)

Een andere overweging die je kan maken, in dat UP320 ding kan ook zo'n ingebouwd toiletblokkie, je weet wel, blauw spoelwater. Dat lijkt me tof :) Maar ik heb die UP100 al hangen.

Maakt je dat niet uit zou ik gewoon die UP100 scoren voor <¤100?
Laat die handjes wapperen!
  zondag 9 juni 2013 @ 20:39:58 #17
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_127594191
Is het geen idee om te gaan voor een toilet vanuit de hoek? Of een schuin toilet plaats je op een rechte wand een beetje in de hoek, en het toilet heeft na de aanzet zelf een geknikte vorm. Scheelt flink beenruimte als plaats een issue is.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_127594315
Bij een ondiep frame dien je ook gebruik te maken van een 90mm afvoer. Er zit al een 110mm pijp schat ik zo in? Verder is die ruimte vrij ruim voor een toilet, dus van die ¤100 euro zou ikergens anders in investeren (of een keer uit eten gaan c_/)
  zondag 9 juni 2013 @ 20:43:34 #19
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_127594400
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:42 schreef 4wood het volgende:
Bij een ondiep frame dien je ook gebruik te maken van een 90mm afvoer. Er zit al een 110mm pijp schat ik zo in?
Dat was ik vergeten ja, let ook goed op je afvoer. Je kan wel leuk een inbouwdiepte van 80 willen maar als er al een pijp 110 zit met een afstandje tot de wand van 10... dan wordt dat hem niet :)
Laat die handjes wapperen!
pi_127599248
Is er geen compacte versie van de toiletpot? Die zijn 48 of 49 cm en daar win je dus meer ruimte mee dan met het reservoir.
pi_127601420
Ik heb net even gemeten hier... 53cm tussen pot en deur en dat is gewoon comfortabel.
pi_127605541
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 20:37 schreef Gieliovd het volgende:
Een ander ding is inderdaad het plankje wat wel nut moet hebben. Mijn plankje is nu denk ik zo'n 12-13 diep en dat is al zo'n maatje van "tja...". Wat vrouwen erop willen hebben wil je niet weten. Maar een bakje, potpourritje, design dingetje... en hun troepies in dat bakkie ;)
Ik heb niet eens zo`n plankie, ik heb de voorzetwand helemaal doorgetrokken naar boven.
Valt nog niet mee om een multiplexplaat van 244cm hoog in de wc te krijgen, het paste dwars net door het deurkozijn.

Oja, nog een nadeel van het UP-100 reservoir tov de UP-320 is dat niet alle typen bedieningspanelen op de UP-100 passen.
pi_127612308
In het vorige huis had de woningbouw mijn wc van 96 bij 96 veel te ver naar voren geplaatste.. daar hadden win 25cm tussen pot en deur.. en dat ging met mijn 1,86 precies... Met deur dicht, totaal niet fijn, maar het ging..

Met 30cm meer heb je ruimte genoeg... 4cm meer of minder is hooguit voor extra, maar niet echt nodig.
pi_127615742
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 22:34 schreef popvette het volgende:
Ik heb net even gemeten hier... 53cm tussen pot en deur en dat is gewoon comfortabel.
Hier maar 38 cm benden is niet echt fijn. Ben een dwarszitter. Als de pot vervangen wordt komt er een verkorte op.
Jeroentje.
  maandag 10 juni 2013 @ 13:13:44 #25
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_127616314
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:55 schreef jpajs het volgende:

[..]

Hier maar 38 cm benden is niet echt fijn. Ben een dwarszitter. Als de pot vervangen wordt komt er een verkorte op.
Hier 132cm voor de pot. :9

Maar Vonk, als je zelf al twijfelt, waarom ga je dan niet gewoon voor de maximale ruimte? Altijd goed! Dus het ruimtebesparende reservoir erin. Trek dan je voorzetwand omhoog, maak daar een mooi nisje(al dan niet met verlichting) in in plaats van een gewoon planchet. Net even wat anders. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')