SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist niet dat jij dat soort dingen keek TSquote:
Cok yazik, hoeveel dates die je krijgt via die show eindigen in relaties, en hoeveel relaties eindigen in een huwelijk, en hoeveel daarvan worden gelukkig. Wellicht grof voor haar om zo gedist te worden, maar denk dat je liever met lege handen naar huis gaat, dan met zo'n type naar huis te gaanquote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 18:21 schreef Ayca het volgende:
[..]SpoilerrrrrrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:19 schreef Julis het volgende:
[..]. Ahw. Verschrikkelijk om je haren veel korter te zien. Maar kendim kasindim. Ik wilde dode puntjes eraf. Mja, ik ben wel blij dat mijn haren een beetje golven. Zo zie je niet dat ik ze zelf heb geknipt
.
November t/m nu niet niet meer mijn haren gekniptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Die L was voor iets anders bedoeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, is dat een nieuw pretpark ofzo?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:29 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Houdt iemand de Gezipark gedoe in de gaten?
Waarschijnlijk ben je biased door haar kleding op foto een - sjieker en haar pose is veel bescheidener.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:12 schreef Bilge het volgende:
Ik denk dat kort haar iets volwassener/ sjieker staat.
We want more!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je biased door haar kleding op foto een - sjieker en haar pose is veel bescheidener.
Ik zeg nieuwe foto's voor een betere vergelijking.
quote:Op maandag 10 juni 2013 23:08 schreef Julis het volgende:
[..]
November t/m nu niet niet meer mijn haren geknipt. Die L was voor iets anders bedoeld.
Ik vind lang haar sowieso cute!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een Bilderberg-complot!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:38 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ben je daar wel eens geweest?
Waarom houden veel Turken in Nederland hier zich mee bezig? Ja, het is kut als het een emotionele waarde heeft, maar om daar dan elke dag over te hebben?
Ik heb net trouwens even op Google Maps gekeken. Ik dacht dat ik er nooit was geweest, maar ik ben afgelopen zomer wel naar Gezi Parki geweest besef ik me net. Ik heb maar een klein deel ervan gezien, en ook nog eens voor korte duur.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:38 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Waarom houden veel Turken in Nederland hier zich mee bezig? Ja, het is kut als het een emotionele waarde heeft, maar om daar dan elke dag over te hebben?
Kijk toch eens om je heen joh! We praten hier over chemtrails, onderhuidse chips en zelf veroorzaakte natuurrampen! Word toch eens wakker..quote:
Het gaat niet om het park, dat is alleen een kans geweest voor de relschoppers...quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:38 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Maar ehm, ik ben nog niet zo oudquote:Op dinsdag 11 juni 2013 16:12 schreef Bilge het volgende:
Ik denk dat kort haar iets volwassener/ sjieker staat.
Ja :3!quote:
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je biased door haar kleding op foto een - sjieker en haar pose is veel bescheidener.
Ik zeg nieuwe foto's voor een betere vergelijking.
Doen jullie maarquote:
Ik nietquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
Iedereen heeft mijn foto's al eens gezien. Het is JFM's beurt.
Kan nietquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
Dan nadruk leggen op kortER haar niet kortquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:53 schreef Julis het volgende:
[..]
Hmm. Ik heb een schaar in mijn buurt. Twee stemmen voor..
Heul niet! Dat kwam niet door je haarquote:Op woensdag 12 juni 2013 00:57 schreef Julis het volgende:
[..]
Ja, daaag. Je vond mij op Anne Frank lijken met kort haar.
Oh tssk. Door mijn jodenneus zeker. Grapje ;pquote:Op woensdag 12 juni 2013 01:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Heul niet! Dat kwam niet door je haar
Hallo Turq!quote:
Als jij dat zegt ...quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:14 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh tssk. Door mijn jodenneus zeker. Grapje ;p
I don't remember thatquote:Oh ja, en kaan die een vriend(?) ging bellen, omdat hij mijn neus vond lijken op die van iemand die hij kent.
\
inderdaad..quote:
Niet alleen je neus, maar ook hoe zijn zusje er uit ziet.. Identiek!!quote:Op woensdag 12 juni 2013 01:14 schreef Julis het volgende:
[..]
Oh tssk. Door mijn jodenneus zeker. Grapje ;p
Oh ja, en kaan die een vriend(?) ging bellen, omdat hij mijn neus vond lijken op die van iemand die hij kent.
[..]
Hallon Julide!quote:Hallo Turq!
quote:Op dinsdag 11 juni 2013 19:42 schreef sylvesterrr het volgende:
Weet iemand of de Rumi in dit verhaal dezelfde Rumi is als in dit artikel? Hebben ze het gewoon over Mevlâna? Dat zou ik als "Konyali" toch wel moeten weten he?
hi Sylv!quote:Op woensdag 12 juni 2013 07:05 schreef sylvesterrr het volgende:
Niet knippen Julis! Zķ zonde!
Hi Turq!
Ik wilde het gewoon zeker weten. Ik weet als "Konyali" 0,0 over Mevlâna (behalve dat er in Konya een Mevlâna Müze is).quote:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Aşkım sorry maar şimdi nazar falan değer, snap je? Ik stuur ze wel via PM, cicim.
Ik niet!quote:Op woensdag 12 juni 2013 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:20 schreef Arcadia het volgende:
Gewoon met tondeuse eroverheen gaan, kost niet duur veel, makkelijk in onderhoud en nooit last van een bad hair day.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:20 schreef Arcadia het volgende:
Gewoon met tondeuse eroverheen gaan, kost niet duur, makkelijk in onderhoud en nooit last van een bad hair day.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:25 schreef Che_ het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 12 juni 2013 10:47 schreef Levolution het volgende:
Julis, niet naar de "knip je haar"-fags luisteren.
Korter ziet er niet volwassen maar oubollig uit, langer staat inderdaad jonger en dat wil je toch ook?
Ekte loverboys hier.quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:20 schreef Arcadia het volgende:
Gewoon met tondeuse eroverheen gaan, kost niet duur, makkelijk in onderhoud en nooit last van een bad hair day.
quote:Op woensdag 12 juni 2013 16:25 schreef Che_ het volgende:
[..]Wat is... datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe? Normaal vind ik lang haar leuker bij vrouwen, maar het korter kapsel vond ik haar beter staan, misschien ligt het eraan dat ze ietwat oncharmant stond op de foto met lang haar, I don't know.quote:Op woensdag 12 juni 2013 18:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[..]
Ekte loverboys hier.
Neem eens voorbeeld aan Weissman jullie.
En niemand heeft een gun in het linkse California, zelfs de kaartjesverkoopster nietquote:
quote:
Merhabaquote:
ik bedoel hier la..quote:
kimler laquote:
jij??!! Niet waar..quote:
Nooit verwacht..quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:37 schreef xminator het volgende:
[..]
[..]
JFM en haar prins op de arabische paard. Hoeveel kindjes is de doelstelling
LOL wtfquote:
Prachtig!quote:Op donderdag 13 juni 2013 13:05 schreef xaban06 het volgende:
Istanbul 2-3 weken terug![]()
[ afbeelding ]
Over 2 maanden zit ik er alweerquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Prachtig!
Ik ga over 5 maanden naar Istanbul. Even weer van Azië naar Europa lopen.
Ligt eraan waarom en waar. Istanbul is geen Rotterdam oidquote:Op donderdag 13 juni 2013 14:59 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Naar Istanbul? Is dat wel slim nu?
Bazige blousjes zijn het helemaal in Turkije dit jaar blijkbaar *naar de winkel waggelt*quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef xaban06 het volgende:
Turken vinden het schijnbaar ook leuk om te poseren net wanneer je een foto maakt.
[ afbeelding ]
Jij bent hardquote:Op woensdag 12 juni 2013 10:47 schreef Levolution het volgende:
Julis, niet naar de "knip je haar"-fags luisteren.
Korter ziet er niet volwassen maar oubollig uit, langer staat inderdaad jonger en dat wil je toch ook?
Mooie fotoquote:Op donderdag 13 juni 2013 13:05 schreef xaban06 het volgende:
Istanbul 2-3 weken terug![]()
[ afbeelding ]
Dit is echt raar.quote:
Waarom keek je naar de grond?quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:07 schreef xaban06 het volgende:
Turken vinden het schijnbaar ook leuk om te poseren net wanneer je een foto maakt.
[ afbeelding ]
Familie in Istanbul, ja.quote:Op donderdag 13 juni 2013 15:28 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Heb jij daar familie wonen?
Ken je trouwens goedkope verblijfplaatsen? Heb je daar dameshostels voor heeeeeeeeeel weinig?
Wat is er mis mee dan?quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:46 schreef Arcadia het volgende:
Eind deze maand nieuwe woning bekijken. Kan gelukkig eindelijk weg waar ik nu zit, want dat is echt
Voorpost?quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ben in een studentenhuis beland van een bepaalde groepering met ietwat verkeerde ideëen.
Yurt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ben in een studentenhuis beland van een bepaalde groepering met ietwat verkeerde ideëen.
Duur joh! Ik wil er alleen slapen en mijn spullen dumpenquote:Op donderdag 13 juni 2013 20:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
https://www.airbnb.com/rooms/693988
Misschien wel gezellig toch?
Wat een handige site.quote:Op donderdag 13 juni 2013 19:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Anders eens kijken voor een kamer bij een dame via www.airbnb.com ? Goede manier ook om studenten te ontmoeten.
Je mag ook geen muziek aan zetten, geurtjes en make-up opdoen, wenkbrauwen epileren etc.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:23 schreef Ayca het volgende:
Kan je voorbeelden geven van die ietwat verkeerde ideeën?
Staat genoeg anti-materiaal daarvan op internet, Xmin had een tijdje geleden er iets over gepost. Ik verbleef in een van de gehuurde huizen, maar ze willen volgend jaar overschakelen naar een internaat voor "universitairen", niet dat ik zou blijven als we nog steeds zouden blijven in dit huisje, maar goed, is veel gebeurd en heb veel geleerd over deze "cemaat"quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:23 schreef Ayca het volgende:
Kan je voorbeelden geven van die ietwat verkeerde ideeën?
Lijkt me vreselijk.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:29 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Het is wel een veilige omgevingJe hoeft niet zozeer na te denken. Men denkt voor jou en stippelt voor je uit hoe je je leven gaat lijden. Handig soms haha
Ze waren al vrouw voor me aan het uitzoekenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:29 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Het is wel een veilige omgevingJe hoeft niet zozeer na te denken. Men denkt voor jou en stippelt voor je uit hoe je je leven gaat lijden. Handig soms haha
Je moest eens weten de dingen die ik allemaal heb moeten doen joh en welke excuzen ik heb gebruikt om onderuit te komen, mijn geloof is echt een stuk achteruit gegaan dankzij henquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:32 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik heb er ook een paar maanden gewoond. Anders mocht ik niet uit huis hahaha. Mijn ouders vonden dit nog wel te overzien. Maar idd ik draaide daar doorDus mijn volgende ontsnap poging was naar Engeland
En was dat gelukt?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:32 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik heb er ook een paar maanden gewoond. Anders mocht ik niet uit huis hahaha. Mijn ouders vonden dit nog wel te overzien. Maar idd ik draaide daar doorDus mijn volgende ontsnap poging was naar Engeland
Ooohhh mij werd verteld dat ik kon worden gekoppeld aan een 'abi'. Ik vond het toen heel interessant en spannend om er één te ontmoeten. Is toch net iets anders dan alle beschikbare mannen op school en overal hahahaquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ze waren al vrouw voor me aan het uitzoeken
En wie had er gelijkquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Staat genoeg anti-materiaal daarvan op internet, Xmin had een tijdje geleden er iets over gepost. Ik verbleef in een van de gehuurde huizen, maar ze willen volgend jaar overschakelen naar een internaat voor "universitairen", niet dat ik zou blijven als we nog steeds zouden blijven in dit huisje, maar goed, is veel gebeurd en heb veel geleerd over deze "cemaat"
Toch nog iets positiefs. garpjequote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je moest eens weten de dingen die ik allemaal heb moeten doen joh en welke excuzen ik heb gebruikt om onderuit te komen, mijn geloof is echt een stuk achteruit gegaan dankzij hen
Ja, ik ging als au pair. Ik studeerde niet, werkte niet en vertelde mijn ouders dat dat de enige manier was om me in te schrijven voor een Engelstalige studie. Dat als ik dat niet zou doen dat er niets van mij terecht zou komenquote:
Same here. Ik deed meer aan mijn geloof voordat ik er heen ging dan nu denk ik...quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je moest eens weten de dingen die ik allemaal heb moeten doen joh en welke excuzen ik heb gebruikt om onderuit te komen, mijn geloof is echt een stuk achteruit gegaan dankzij hen
Moest hieraan denken...quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat is hij misschien al een beetje. Mij kostte het een tijdje voordat ik er overheen kwam. Ik wou opeens uitgaan, drinken, nog bloter kleden (ik kleedde me geen eens bloot maar goed), daten etc. Daarna nam ik weer gas terug.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Gelukkig is het toch nog goed gekomen voordat je gebrainwashed bent.
Ik ben wel "goedgelovig", maar altijd kritisch voor iets nieuws, geloof me, ik ben de interne kanker van hun geworden nu ik iedereen aan het laten twijfelen ben voor deze cemaat.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Gelukkig is het toch nog goed gekomen voordat je gebrainwashed bent.
We moesten verplicht boeken lezen na sabah en yatsi voor halfuurtje van hun zo geëerde leider, dus wat deed ik, ik ging ochtendgebed wachten tot laatste 10 minuten om daarna naar badkamer te sprinten, woedoe/abdest te nemen en zelf te bidden en te slapen, als ze dan vroegen waarom ik hen niet wakker had gemaakt voor gebed, dan zei ik "ik kon ook pas op einde bidden, als ik jullie dan had wakker gemaakt, hadden jullie niet gehaald", en zo voorkwam ik dus dat ik loog en had ik mijn gebed niet gemist. Soms nam ik ook een fles water naar mijn kamer de dag ervoor mee, dan nam ik daarmee abdest, zodat ze me niet hoorden naar badkamer gaan ofzo. En bij yatsi ging ik als tijd inging snel op mijn kamer bidden en slapen, zodat als ze me kamer ingingen, zagen dat ik sliep en me met rust lietenquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ja, ik ging als au pair. Ik studeerde niet, werkte niet en vertelde mijn ouders dat dat de enige manier was om me in te schrijven voor een Engelstalige studie. Dat als ik dat niet zou doen dat er niets van mij terecht zou komenIk protesteerde, sliep niet, werd laat wakker, voerde niks uit. Hahahaha en toen mocht ik weg
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ja, ik ging als au pair. Ik studeerde niet, werkte niet en vertelde mijn ouders dat dat de enige manier was om me in te schrijven voor een Engelstalige studie. Dat als ik dat niet zou doen dat er niets van mij terecht zou komenIk protesteerde, sliep niet, werd laat wakker, voerde niks uit. Hahahaha en toen mocht ik weg
Ik mag niet naar lezingen, boksen, fitness, ik mag alleen hun boeken lezen, ik moet verplicht aanwezig zijn bij sohbets, ik moet op kamp gaan, en nog een hele lijstquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:38 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Same here. Ik deed meer aan mijn geloof voordat ik er heen ging dan nu denk ik...
Ja, ik werd koppig in die cemaat. Sporten mocht niet omdat er vaak mannen waren. Dus ging ik skeeleren. Op straat zijn er ook mannen. Overal zijn er mannen. Hier ook hihi. Oh, we hadden geen internet. Mocht niet hahaha.
Nu heb ik een huis voor mezelf eind deze maand in shaa Allah vlakbij de moskee, ben van plan om mezelf qua geloof weer op de rails te krijgen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Moest hier aan denken...
Als je jongeren afkerig wilt maken van hun religie, moet je ze vooral in zo'n internaat stoppen.
Het geloof is bij mij verpest na een fietsongeluk. Ik kwam jankend thuis, maar mijn vader wilde eerst bidden (hij was nog niet begonnen) voordat ie met mij naar het ziekenhuis ging. De buurman heeft mij toen naar het ziekenhuis gebracht.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:44 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nu heb ik een huis voor mezelf eind deze maand in shaa Allah vlakbij de moskee, ben van plan om mezelf qua geloof weer op de rails te krijgen.
Ligt er maar net aan wat je daaronder verstaatquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:42 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat doe je nu als ik vragen mag? Is er iets van je terecht gekomen
Vraag me af, hoe gaat het met je qua geloof op dit moment en wat doe je nu?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je daaronder verstaat
Dat is uit onwetendheid dat hij dat heeft gedaan, als er iets belangrijkers is wat prioriteiten heeft op dat moment, dan kun je beter dat eerst doen. Hij had jou net zo goed daar kunnen droppen, gebedsmatje mee kunnen nemen en daar bidden.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het geloof is bij mij verpest na een fietsongeluk. Ik kwam jankend thuis, maar mijn vader wilde eerst bidden (hij was nog niet begonnen) voordat ie met mij naar het ziekenhuis ging. De buurman heeft mij toen naar het ziekenhuis gebracht.
Auw... Dat vergeet je dus nooit. Jammer dat we de mensen en gebeurtenissen koppelen aan het geloof. Maar goed, geloof is ook weer verbonden aan interpretaties. Logisch dan.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het geloof is bij mij verpest na een fietsongeluk. Ik kwam jankend thuis, maar mijn vader wilde eerst bidden (hij was nog niet begonnen) voordat ie met mij naar het ziekenhuis ging. De buurman heeft mij toen naar het ziekenhuis gebracht.
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet luistert? Dus gewoon gaat fitnessen? En dat ook nog eens gaat onderbouwen met je religie (iets in de trant van: met je gezondheid bezig zijn is sevap ofzo)?quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:42 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik mag niet naar lezingen, boksen, fitness, ik mag alleen hun boeken lezen, ik moet verplicht aanwezig zijn bij sohbets, ik moet op kamp gaan, en nog een hele lijst
Verschillende vormen van sanctionering zoals ex-communicatie, broeders die door middel van geloof psychologische druk zetten, anderen aansporen om je over te halen, ouders, etc.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet luistert? Dus gewoon gaat fitnessen? En dat ook nog eens gaat onderbouwen met je religie (iets in de trant van: met je gezondheid bezig zijn is sevap ofzo)?
Wat doen ze dan? Ze gaan je toch niet klappen ofzo? Of gooien ze je eruit?
Lijkt me wel lachen om erheen te gaan en die lui te trollen.
Heb ik de hele tijd gedaan. Ze zijn heel manipulatief. Je houdt het trollen niet lang vol. Het is een hele groep tegen jou. Ze denken dan dat je bezeten bent door de duivel en dat ze jou moeten redden. Ze gaan dan ook bidden voor jou hihiquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wat gebeurt er eigenlijk als je niet luistert? Dus gewoon gaat fitnessen? En dat ook nog eens gaat onderbouwen met je religie (iets in de trant van: met je gezondheid bezig zijn is sevap ofzo)?
Wat doen ze dan? Ze gaan je toch niet klappen ofzo? Of gooien ze je eruit?
quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:55 schreef Levolution het volgende:
omgquote:Op donderdag 13 juni 2013 23:59 schreef Arcadia het volgende:
Ze gaan nu software installeren op de laptops om te kijken op welke seconde welke pagina hebben bekeken, dus ik word constant in de gaten gehouden zo.
Bah.quote:Verschillende vormen van sanctionering zoals ex-communicatie, broeders die door middel van geloof psychologische druk zetten, anderen aansporen om je over te halen, ouders, etc.
Vind ik erg deprimerend...quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:58 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Arcadia,
Ik doe niets meer aan het geloof. Ik communiceer zelfs amper met God. Ik twijfel aan het lot en probeer zelf het e.e.a. te bereiken.
Het gaat op sommige gebieden beter. Ik 'zweef' niet meer. Daarentegen ben ik wel sterker en zelfverzekerder. Ik heb regels overtreden en veel geleerd. Ik denk vrijer en dat voelt beter. Ik heb meer mogelijkheden.
Het verschil zit m in (on)afhankelijkheid. Je bent het of niet. Je bent dan ook gelukkig als je bent waar je hoort. Los van dat het nog wennen is om te dealen met verantwoordelijkheden (die anderen over mijn leven hadden) ben ik gelukkiger.
Serieus, is echt maar 1% van wat er allemaal is gebeurd, ze slapen veelal met meerderen in 1 kamer, vorm van sociale controle op elkaar, iedereen wordt dan telkens geadviseerd om te vertellen wanneer iemand iets fout doet, het gelijk tegen de "imam van de huis" te zeggen, geen privacy niks.quote:
Je zou het een nieuwe kans kunnen geven.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Tuurlijk weet ik dat dat gewoon uit onwetendheid is gedaan. Toch associeer ik het geloof nu daarmee. Die herinnering zal ik nooit vergeten.
Het geloof is, naast de ouderwetse Turkse cultuur (van één of ander dorp in Konya), altijd een beperkingsmiddel geweest in onze familie. Het werd opgedrongen."Dit mag niet, dat mag niet, ook dat mag niet. Dat is haram."
Het afgelopen jaar heb ik enkele gelovigen ontmoet die hun geloof NIET opdringen aan anderen. Ze hebben respect voor hen. Zodoende heb ík ook respect voor hen. Dat heeft mij doen beseffen dat de islam net zo tolerant is als de persoon in kwestie dat wil.
Damn, wat een praktijken. Ik zou daar echt boven staan. Natuurlijk wel moeilijk als je familie banden heeft met die lui, maar anders echt gewoon dikke schijt. Zou echt niet toelaten die software op mijn laptop, ze komen maar met hun broeders.quote:Op donderdag 13 juni 2013 23:59 schreef Arcadia het volgende:
Ze gaan nu software installeren op de laptops om te kijken op welke seconde welke pagina hebben bekeken, dus ik word constant in de gaten gehouden zo.
[..]
Verschillende vormen van sanctionering zoals ex-communicatie, broeders die door middel van geloof psychologische druk zetten, anderen aansporen om je over te halen, ouders, etc.
Klopt, maar ik was een vrouw tegengekomen - ook een Turk - en zij heeft wat geloof betreft zelfde ideëen als ik, deed mijn geloof in Turken echt toenemen. Maar wat betreft Turkije zeg ik dat het een zinkend schip is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:05 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Het blijft niet bij afstand nemen van de cemaat alleen. Aan het einde van de rit denk je dat elke Turk zo is
Ik schrik nog steeds van Turkenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:06 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Klopt, maar ik was een vrouw tegengekomen - ook een Turk - en zij heeft wat geloof betreft zelfde ideëen als ik, deed mijn geloof in Turken echt toenemen. Maar wat betreft Turkije zeg ik dat het een zinkend schip is.
Dat klopt, ik weet echter niet of ik dat wil. Lang verhaal, het komt erop neer dat ik een levensfase heb bereikt waarin ik mezelf probeer te leren kennen/ontdekken/creëren. Een soort van midlife crisis, maar dan op m'n 27ste.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Je zou het een nieuwe kans kunnen geven.
Boe!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ik schrik nog steeds van TurkenBen heeeeeel voorzichtig!
De praktijken die juist zķ erg door islam worden verboden, worden door hen gebruikt in de zin van "het doel heiligt alle middelen", terwijl islam dat juist verbiedt, denk aan banken opgericht uit sadaqa dat handelt in riba(rente), oprichten van events zoals concerten, waarbij het zogenaamde "freemixing" wordt aangespoord, zogenaamde "dialoog" zoeken en geloven in een vorm van "democratie"quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:05 schreef Levolution het volgende:
[..]
Damn, wat een praktijken. Ik zou daar echt boven staan. Natuurlijk wel moeilijk als je familie banden heeft met die lui, maar anders echt gewoon dikke schijt. Zou echt niet toelaten die software op mijn laptop, ze komen maar met hun broeders.
Zolang je geestelijk sterk staat is er niks aan de hand man. Jij bent een gelovige man, jij weet zelf wel wat goed voor je is. Als jij niet achter hun ideeën staat hoef je daar helemaal niet aan mee te doen.
Zulke gasten laten mij lachen, maar maken me tegelijkertijd ook een beetje kwaad.
De Turken in dit topic die ik heb gemeet zijn wel ok, voor zover ik daarover kan oordelen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Ik had geen idee van dit soort praktijken, niet in deze mate. Kan me niet voorstellen dat iemand hier vrijwillig bij zou willen horen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:03 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Serieus, is echt maar 1% van wat er allemaal is gebeurd, ze slapen veelal met meerderen in 1 kamer, vorm van sociale controle op elkaar, iedereen wordt dan telkens geadviseerd om te vertellen wanneer iemand iets fout doet, het gelijk tegen de "imam van de huis" te zeggen, geen privacy niks.
Ik denk dat je constant jezelf probeer te leren kennen and so on. Misschien dat het nog eens je pad kruist, who knows.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat klopt, ik weet echter niet of ik dat wil. Lang verhaal, het komt erop neer dat ik een levensfase heb bereikt waarin ik mezelf probeer te leren kennen/ontdekken/creëren. Een soort van midlife crisis, maar dan op m'n 27ste.
Beter ook dat je dit zegtquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De Turken in dit topic die ik heb gemeet zijn wel ok, voor zover ik daarover kan oordelen.
Ik ook, kan geen nieuwe mensen meer vertrouwen, ben veel gemener geworden en compleet geen geduld meer, ik hoop dit te kunnen repareren de komende tijd...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
wat is een yurt?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:09 schreef Julis het volgende:
Mijn vader vroeg in de periode dat ik kamers aan het zoeken was in Nijmegen of ik een yurt wilde bezoeken (gewoon even kijken hoe het daar is). Ik had toen heel veel verhalen opgezocht over het yurt-gebeuren op het internet. De negatieve verhalen heb ik dan ook aan hem verteld.Daarna heb ik niets meer over een yurt murt gehoord van hem.
Kom meeten, dan mag jij samen met zarGon de cigkofte gaan preparen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ook, kan geen nieuwe mensen meer vertrouwen, ben veel gemener geworden en compleet geen geduld meer, ik hoop dit te kunnen repareren de komende tijd...
Wil nog een keer dolgraag met jullie meeten hoor, helaas vorige keer werd ik gehinderd, zat toen op studiekamp.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Kom meeten, dan mag jij samen met zarGon de cigkofte gaan preparen.
Vrijwillig? Hell no. Veelal stuurt de familie (veelal papa of opa) het (klein)kind daarheen omdat de vrienden dat ook doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:09 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik had geen idee van dit soort praktijken, niet in deze mate. Kan me niet voorstellen dat iemand hier vrijwillig bij zou willen horen.
De grap is eigenlijk dat ik tot mijn 26ste helemaal niet mezelf ben geweest. Dat kon niet, want ik woonde nog thuis.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:09 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik denk dat je constant jezelf probeer te leren kennen and so on. Misschien dat het nog eens je pad kruist, who knows.
JFM is per heden gescheiden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:14 schreef xminator het volgende:
[..]
JFM is per heden gescheiden.ISMOF is toch ook verloofd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
De praktijken die juist zķ erg door islam worden verboden, worden door hen gebruikt in de zin van "het doel heiligt alle middelen", terwijl islam dat juist verbiedt, denk aan banken opgericht uit sadaqa dat handelt in riba(rente), oprichten van events zoals concerten, waarbij het zogenaamde "freemixing" wordt aangespoord, zogenaamde "dialoog" zoeken en geloven in een vorm van "democratie"
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:14 schreef xminator het volgende:
[..]
JFM is per heden gescheiden.Ik geloofde jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik dacht xmini zegt altijd de waarheid.
Nu je het zegt...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:14 schreef Arcadia het volgende:
Maar het positieve is... ik kan weer een beetje deftig Turks praten
Zit je nu in een studentenhuis?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:09 schreef Julis het volgende:
Mijn vader vroeg in de periode dat ik kamers aan het zoeken was in Nijmegen of ik een yurt wilde bezoeken (gewoon even kijken hoe het daar is). Ik had toen heel veel verhalen opgezocht over het yurt-gebeuren op het internet. De negatieve verhalen heb ik dan ook aan hem verteld.Daarna heb ik niets meer over een yurt murt gehoord van hem.
Ik krijg telkens te weinig kamelen aangeboden.quote:
Kamelen? Wil je geen goud?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
[..]
Ik krijg telkens te weinig kamelen aangeboden.
Ik geloofde het ook niet direct, maar toen begon iedereen te feliciterenquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja maar daar heb je toch ook allemala foto's van gezien enzo?
Op zich is dit voor jou ook een leerzame ervaring geweest en heeft het je aangespoord om (kritisch) na te denken in plaats van blind mee te gaan met de kudde. Toch? Ik hoop dat deze ervaring je imaan alleen maar zal versterken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:08 schreef Arcadia het volgende:
[..]
De praktijken die juist zķ erg door islam worden verboden, worden door hen gebruikt in de zin van "het doel heiligt alle middelen", terwijl islam dat juist verbiedt, denk aan banken opgericht uit sadaqa dat handelt in riba(rente), oprichten van events zoals concerten, waarbij het zogenaamde "freemixing" wordt aangespoord, zogenaamde "dialoog" zoeken en geloven in een vorm van "democratie"
Haha cakalll, jij speelde het spelletje mee en vervolgens geloofde iedereen het altijd stille Julide.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik geloofde jou. Ik dacht xmini zegt altijd de waarheid.
rrrrrrrrrquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nu je het zegt...
Ik moet nog op zoek naar een logopedist(e)!
en je bedquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nu je het zegt...
Ik moet nog op zoek naar een logopedist(e)!
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha cakalll, jij speelde het spelletje mee en vervolgens geloofde iedereen het altijd stille Julide.
yep!quote:
Ja omdat er foto's van waren toch?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik geloofde het ook niet direct, maar toen begon iedereen te feliciterenEn ik heb sowieso nooit een foto van JFM gezien, dus.
Not funny.quote:
Het zijn mijn tantes, en vrouwen zitten onderaan de ladder in deze organisatie, zij koken voor de kids, doen mee aan benefieten organiseren en voorzien onderdak voor kinderen, snap je? Dus zij zien al het positieve, maar omdat ik mezelf had bewezen door middel van studie en gedrag, gooiden ze mij gelijk het diepe in en lieten ze me alles zien. Normale mensen "groeien" in hun positie, maar ik kreeg alles veel te snel, misschien dat ik daarom ook zo kritisch was? Ik ga er sowieso uit, ik probeer mijn familie te helpen, maar het lukt niet altijd, als je 20 jaar uit dezelfde hand eet, dan wil je niks anders.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:15 schreef Levolution het volgende:
[..]![]()
![]()
Strenge moslims oké, moslims die hun ideeën opdringen, vooruit.
Maar moslims die iedereen van alles opdringen, onderdrukken, maar zelf zo hypocriet als de pest zijn en alles doen wat verboden is. Ik kan er echt slecht tegen.
Mag ik vragen waarom je familie banden heeft met zulke mensen? Kun jij ze er niet uit praten? Vind het gewoon zonde voor jou dat je deze shit moet meemaken en er niet tegen kan vechten puur omdat je aan je familie denkt (toch?).
Goed punt. Wat betreft imaan weet ik het niet. Als het licht uit is gedoofd is dat lastigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Op zich is dit voor jou ook een leerzame ervaring geweest en heeft het je aangespoord om (kritisch) na te denken in plaats van blind mee te gaan met de kudde. Toch? Ik hoop dat deze ervaring je imaan alleen maar zal versterken.
Jij bent cakal. Je schuift het nu op mij af hč. Neem je verantwoordelijkheden!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha cakalll, jij speelde het spelletje mee en vervolgens geloofde iedereen het altijd stille Julide.
Heb me altijd afzijdig gehouden hoor, maar op een manier was ik wel blij om geloofsbroeders te hebben, heb dat namelijk nooit echt gehad, ik dacht dat ik mezelf echt zou kunnen ontwikkelen, is wel een grote klap als je die zogenaamde vrienden ineens allemaal kan afschrijven...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Op zich is dit voor jou ook een leerzame ervaring geweest en heeft het je aangespoord om (kritisch) na te denken in plaats van blind mee te gaan met de kudde. Toch? Ik hoop dat deze ervaring je imaan alleen maar zal versterken.
Takiliyoz, bizde s leri f diye diyozquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:18 schreef xminator het volgende:
[..]
Ja omdat er foto's van waren toch?
[..]
Not funny.
Is een keuze die je maakt, interpretatie ligt bij jou. Ik heb de ware vijand van mijn geloof leren herkennen, en het zijn zeker geen Alevieten of Koerden, de interne/verborgen vijand is veel schadelijker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:19 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
Goed punt. Wat betreft imaan weet ik het niet. Als het licht uit is gedoofd is dat lastig
Stille wateren hebben diepe gronden, van jou word ik bangquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:19 schreef Julis het volgende:
[..]
Jij bent cakal. Je schuift het nu op mij af hč. Neem je verantwoordelijkheden!
Als je een Fok!-meet wilt kun je dat ook gewoon rechtuit zeggen hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:16 schreef IHaveAmnesia het volgende:
Ik heb vanavond nog įiğköfte gehad haha.
Die schade repareer je het snelst door normale Turken te ontmoeten en de freaks te bannen uit je leven
Freaks bannen! niet ontmoeten.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je een Fok!-meet wilt kun je dat ook gewoon rechtuit zeggen hoor
Jij mag thuis blijven hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Freaks bannen! niet ontmoeten.
quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Freaks bannen! niet ontmoeten.
ben nog ondersteboven van de eerste keer. Zoveel turken in één ruimte.quote:
Daarom ging je ook als eerste weg hč?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
ben nog ondersteboven van de eerste keer. Zoveel turken in één ruimte.
Wel goedquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:22 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat? Hoe gaat het met je studie trouwens?
Je kent me. En nu ga ik het weer doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarom ging je ook als eerste weg hč?
Dat is wel zo natuurlijk, de 'toplaag' binnen elke organisatie is eigenlijk zo. Bedrijven, landen alles. De toplaag draait alleen maar om geld en gebruikt daar de beschikbare middelen voor, terwijl de onderlaag wijsgemaakt wordt dat het allemaal voor een goed doel is.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:18 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Het zijn mijn tantes, en vrouwen zitten onderaan de ladder in deze organisatie, zij koken voor de kids, doen mee aan benefieten organiseren en voorzien onderdak voor kinderen, snap je? Dus zij zien al het positieve, maar omdat ik mezelf had bewezen door middel van studie en gedrag, gooiden ze mij gelijk het diepe in en lieten ze me alles zien. Normale mensen "groeien" in hun positie, maar ik kreeg alles veel te snel, misschien dat ik daarom ook zo kritisch was? Ik ga er sowieso uit, ik probeer mijn familie te helpen, maar het lukt niet altijd, als je 20 jaar uit dezelfde hand eet, dan wil je niks anders.
Zwaar, motivatie kakte aardig in toen ik dit allemaal ontdekte, had toen even aspiraties om te vluchten naar het buitenland voor altijd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef Julis het volgende:
[..]
Wel goed. Ik zie mijn hospita nauwelijks. En wanneer ik haar zie is ze wel aardig. En tja, studie gaat gewoon goed. Geen gekkigheid. Nog één toets te gaan en dan ben ik klaar voor dit studiejaar
. En hoe gaat het met jouw studie
?
Dat hoor ik best vaak, ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Stille wateren hebben diepe gronden, van jou word ik bang
Selam aleykum, en mag ik vragen hoe het met jou dan nu gaat? Qua geloof en leven?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Yurt. Elke zomer, elk weekend, jarenlang.
Als je er uit komt ben je ķf zo'n typische MBO-Turk die amper Nederlands spreekt, trouwt op haar 20e en geen opleiding afmaakt, of je stapt zowat uit het geloof. Goddomme, wat was dat een teringperiode. Ben blij dat ze die shit aan banden willen leggen.
Goed idee! Ik ga ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Je kent me. En nu ga ik het weer doen.
Welterusten!
Hm, lijkt me niet motiverend neequote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:26 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zwaar, motivatie kakte aardig in toen ik dit allemaal ontdekte, had toen even aspiraties om te vluchten naar het buitenland voor altijd.
Damnquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Als je er uit komt ben je ķf zo'n typische MBO-Turk die amper Nederlands spreekt, trouwt op haar 20e en geen opleiding afmaakt, of je stapt zowat uit het geloof. Goddomme, wat was dat een teringperiode. Ben blij dat ze die shit aan banden willen leggen.
Doet me denken aan de overlevering van de profeet sal allahu alayhi wa salaam, dat er een tijd zal komen dat mensen de naam van Allah zullen misbruiken om hun doelen te bereiken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:26 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat is wel zo natuurlijk, de 'toplaag' binnen elke organisatie is eigenlijk zo. Bedrijven, landen alles. De toplaag draait alleen maar om geld en gebruikt daar de beschikbare middelen voor, terwijl de onderlaag wijsgemaakt wordt dat het allemaal voor een goed doel is.
Eigenlijk kun je het deze organisatie niet persoonlijk kwalijk nemen, het is niet zo dat het uniek is voor die mensen. Het gebeurt overal.
Welke van de twee is het bij jou geworden?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Ook klote.quote:
Not a bad idea!quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:23 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Als je een Fok!-meet wilt kun je dat ook gewoon rechtuit zeggen hoor
Aleykum selam. Met mijn leven gaat het prima. Met mijn geloof op zich ook, al ben ik niet meer praktiserend. Ik geloof voornamelijk dat je zoveel mogelijk moet doen om een goed mens te zijn, en dat het dan allemaal wel goed komt. Zo zie ik de Islam ook. Conservatief leven kreeg ik niet meer gerijmd met mijn eigen leven. M'n beste vriend is een jongen, ik werd verliefd en kreeg na lang afhouden een relatie met een Nederlandse jongen, ben geen geheelonthouder, woon op mezelf en reis alleen. Zoals eerder gezegd heb ik dus ook nog weinig banden met Turken, misschien dat dat z'n invloed heeft gehad. Of dat weet ik wel zeker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Selam aleykum, en mag ik vragen hoe het met jou dan nu gaat? Qua geloof en leven?
Arcadia, wat enorm rot om dit te lezen. Uzuldum. Het is mijn belofte hier niet meer te posten waard te breken.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:29 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Doet me denken aan de overlevering van de profeet sal allahu alayhi wa salaam, dat er een tijd zal komen dat mensen de naam van Allah zullen misbruiken om hun doelen te bereiken.
Wilde op een bepaald moment alle gebouwen in deze stad in de fik zetten, maar ben bang voor enige casualties, en met het geld dat zij hebben kunnen ze binnen een vingerknip 5 nieuwe gebouwen kopen...
Jij al vooruitgang geboekt met je twijfel over het geloof?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Arcadia, wat enorm rot om dit te lezen. Uzuldum. Het is mijn belofte hier niet meer te posten waard te breken.
Eerlijk waar, wat me nog meer pijn doen dan dit soort ervaringen bij mezelf is dit soort dingen te lezen, ik vraag me serieus af waar al die "abi's" de verantwoording voor al deze daden vandaan gaan vinden... Eigenhandig ervoor zorgen dat al deze mensen stoppen met praktiseren, ik krijg er echt moordneigingen vanquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Aleykum selam. Met mijn leven gaat het prima. Met mijn geloof op zich ook, al ben ik niet meer praktiserend. Ik geloof voornamelijk dat je zoveel mogelijk moet doen om een goed mens te zijn, en dat het dan allemaal wel goed komt. Zo zie ik de Islam ook. Conservatief leven kreeg ik niet meer gerijmd met mijn eigen leven. M'n beste vriend is een jongen, ik werd verliefd en kreeg na lang afhouden een relatie met een Nederlandse jongen, ben geen geheelonthouder, woon op mezelf en reis alleen. Zoals eerder gezegd heb ik dus ook nog weinig banden met Turken, misschien dat dat z'n invloed heeft gehad. Of dat weet ik wel zeker.
Bij mij is het geknapt toen ik 15 was, en samen met een ander vriendinnetje van de moskee een soort chatrelatie had met twee jongens in Turkije. Superonschuldig, echt heel netjes allemaal. We hadden ze wel een keer ontmoet, maar toen gewoon met z'n 4en afgesproken en ons aan alle fatsoensnormen gehouden. Toen de ouders daar achter kwamen is het een verschrikkelijke rel geweest, waarna we elkaar nooit meer mochten spreken (ook die vriendin niet) en we geīsoleerd werden van alles en iedereen. Als je om zoiets onschuldigs een hoer genoemd wordt op zo'n jonge leeftijd, knapt er iets wat je niet meer goed krijgt.
Na mijn 20e heb ik me dus losgewrongen.
Jij en je cynische PI's.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:41 schreef Ayca het volgende:
[..]
Jij al vooruitgang met je twijfel over het geloof?
Ik moet je teleurstellen, Ayca... Nu ik weer beter in mijn vel zit merk ik dat ik weer richting het geloof ga. Misschien omdat dat prettiger aanvoelt ofzo, of gewoonte ofzo.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:41 schreef Ayca het volgende:
[..]
Jij al vooruitgang met je twijfel over het geloof?
Rustig man, je gelooft voor jezelf toch? Waar zij mensen wegduwen van het geloof kun jij mensen uitnodigen tot het geloof. Moorden is ook haram je weet, onreine gedachten vast ook wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Eerlijk waar, wat me nog meer pijn doen dan dit soort ervaringen bij mezelf is dit soort dingen te lezen, ik vraag me serieus af waar al die "abi's" de verantwoording voor al deze daden vandaan gaan vinden... Eigenhandig ervoor zorgen dat al deze mensen stoppen met praktiseren, ik krijg er echt moordneigingen van
Jij bent gewoon standaard cynisch.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:43 schreef Ayca het volgende:
Dit is mijn standaard PI. Het was een serieuze vraag hoor.![]()
Onreine gedachten moet je bestrijden, dat is wat ik doe, als ik iemand doodmaak is de schade veel kleiner dan hetgene wat er in mijn hoofd broeit, dus ik zal dat écht niet doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:43 schreef Levolution het volgende:
[..]
Rustig man, je gelooft voor jezelf toch? Waar zij mensen wegduwen van het geloof kun jij mensen uitnodigen tot het geloof. Moorden is ook haram je weet, onreine gedachten vast ook wel.
Dankjewelquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Arcadia, wat enorm rot om dit te lezen. Uzuldum. Het is mijn belofte hier niet meer te posten waard te breken.
Was ook de reden dat ik Pedagogiek ben gaan studeren. Daar valt zķveel winst te halen. Maar goddank op tijd bedacht dat ik binnen een jaar een burn-out zou hebben of zo'n moeder die d'r kind negeert compleet in elkaar zou stompenquote:
Ik was de vorige keer niet gekomen, straks blijk ik een complete psychopaat te zijn, (bijna) niemand hier heeft me in het echt kunnen beoordelen, dus you never knowquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:47 schreef IHaveAmnesia het volgende:
İk vind jullie leuk hahvolgende x kom ik met sylv en weiss mee jullie ontmoeten
Mkay, dat kan.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen, Ayca... Nu ik weer beter in mijn vel zit merk ik dat ik weer richting het geloof ga. Misschien omdat dat prettiger aanvoelt ofzo, of gewoonte ofzo.
Als je idealen worden verwoest door de leiders binnen het geloof die altijd je beeld schetsten, dan is het wel een beetje logisch dat je geloof daardoor in verval raakt, maar mijn fundamenten van geloven en praktiseren hebben nooit gelegen binnen deze cemaat, ik was vanaf het begin al heel erg kritisch, dat is wat het verschil uitmaakte denk ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mkay, dat kan.
Mijn periode van twijfel duurde best wel lang, maar dat kwam vooral omdat ik er niet over nadacht en het verder mijn leven niet beīnvloedde. Pas toen ik besloot dat ik duidelijkheid wilde ging het vrij snel.
Ik zit hier niet om mensen over te halen ofzo![]()
Maar als ik de verhalen hierboven lees...
Takfiri hier, AIVD is watching youquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:50 schreef Triggershot het volgende:
Allemaal kafirs hiero.
grapje c_c, hou van je
Ben wel wat gewendquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:48 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik was de vorige keer niet gekomen, straks blijk ik een complete psychopaat te zijn, (bijna) niemand hier heeft me in het echt kunnen beoordelen, dus you never know
Belachelijk. Soms zijn Turken net tokkies. Ook gewoon quality time met het kind, zoals spelen (of spelenderwijs leren), communiceren of sociale vaardigheden opdoen, uitjes, dat soort dingen wat een kind nodig heeft, doen ze gewoon niet. Te veel moeite, ne var iste adam gibi yerinde otur toch?quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Was ook de reden dat ik Pedagogiek ben gaan studeren. Daar valt zķveel winst te halen. Maar goddank op tijd bedacht dat ik binnen een jaar een burn-out zou hebben of zo'n moeder die d'r kind negeert compleet in elkaar zou stompen.
Ik heb een tijdje bijles gegeven aan twee broertjes die de school naar speciaal onderwijs wilde sturen, omdat ze absoluut niet meekwamen met de klas. Moest ik van die moeder met de juf praten dat dat onzin was. Maar als ik dan vroeg waarom ze de kinderen niet, zoals ik gevraagd had, elke avond een stukje uit een boek liet lezen zei ze dat ze veel makkelijker waren als ze buiten speelden, of (Turkse) tv keken.
Nou ja, het punt bij mij is, zelfs in mijn tijden van echte geloof rookte ik, dronk ik, feestte ik. Dus idd, het beīnvloedt mijn leven niet. Wij praten er ook nooit over, ook niet als gezin. Af en toe hoor je een Insallah, Masallah en met vastentijd is het merkbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:49 schreef Ayca het volgende:
[..]
Mkay, dat kan.
Mijn periode van twijfel duurde best wel lang, maar dat kwam vooral omdat ik er niet over nadacht en het verder mijn leven niet beīnvloedde. Pas toen ik besloot dat ik duidelijkheid wilde ging het vrij snel.
Ik zit hier niet om mensen over te halen ofzo![]()
Maar als ik de verhalen hierboven lees...
En dat terwijl je zo je best hebt gedaan om m'n ziel te redden destijds.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:50 schreef Triggershot het volgende:
Allemaal kafirs hiero.
grapje c_c, hou van je
Ik heb mijn losse periode een beetje gehad toen ik 15-18 was, niet meer nodigquote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:51 schreef IHaveAmnesia het volgende:
[..]
İk heb de raarste mensen leren kennen nadat ik losging haha. İk ga nog steeds losheb een weekje naar Londen geboekt in mijn eentje. Ben benieuwd wat voor mensen mijn pad op zullen komen hahaha
Neequote:
Ik heb soms het idee dat sommige Turkse ouders veel meer tijd steken in o.a. huizen kopen in Turkije dan in hun kinderen.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:52 schreef Levolution het volgende:
[..]
Belachelijk. Soms zijn Turken net tokkies. Ook gewoon quality time met het kind, zoals spelen (of spelenderwijs leren), communiceren of sociale vaardigheden opdoen, uitjes, dat soort dingen wat een kind nodig heeft, doen ze gewoon niet. Te veel moeite, ne var iste adam gibi yerinde otur toch?
Sanki kendi kicimi kurtabildimdequote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En dat terwijl je zo je best hebt gedaan om m'n ziel te redden destijds..
Oh, dit klinkt als een leuk stukje fok!-geschiedenis.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:54 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En dat terwijl je zo je best hebt gedaan om m'n ziel te redden destijds..
ga weg.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:56 schreef Ambipur het volgende:
[..]
[..]
Deze zal ik morgen uitprinten en onder mijn kussen leggen.
Nja ik heb nooit echt een tijd van echte geloof gehad(wel dat ik geloofde ik god, maar er werd thuis ook verder bijna niets aan gedaan), dus misschien is het voor mij makkelijker.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nou ja, het punt bij mij is, zelfs in mijn tijden van echte geloof rookte ik, dronk ik, feestte ik. Dus idd, het beīnvloedt mijn leven niet. Wij praten er ook nooit over, ook niet als gezin. Af en toe hoor je een Insallah, Masallah en met vastentijd is het merkbaar.
Ik vind het echt rot voor Arcadia, want je kent me nu wel goed genoeg te weten dat ik te koppig ben een belofte te verbreken
Midem bulandi resmen.
Even gecheckt, nope.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen TS, vraag me af of ik in de gaten word gehouden![]()
Die tijden dat je in bed onrein lag te denken en toen spijt kreeg omdat je bang was voor God.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:57 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nja ik heb nooit echt een tijd van echte geloof gehad(wel dat ik geloofde ik god, maar er werd thuis ook verder bijna niets aan gedaan), dus misschien is het voor mij makkelijker.
Mja, het is den vast riedeltje he. Meisjes moeten als puber wel naar school, maar worden voornamelijk klaargestoomd voor het huwelijk. Jongens mogen zich zo los mogelijk gedragen, zolang er binnen het hs niet al te veel van merkbaar is. Dan lekker vroeg trouwen, binnen het jaar je kind werpen en elkaar de rest van je leven haten, als het tegenzit.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 00:54 schreef Julis het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat Turkse ouders veel meer tijd steken in o.a. huizen kopen in Turkije dan in hun kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |