Vertel het dan? Dat doe je namelijk toch niet. Kap er eens mee dat je je aangetrokken voelde. Ik vroeg me puur af of iemand waar een relatief kleiner vergrijp meer pijn zou kunnen doen op mentaal vlak ivg met iemand die een zwaarder vergrijp heeft gehad. Daar zou toch een soort van mate van perspectief in moeten zitten? Toch? Uiteraard iedereen voelt dat anders maar enige mate van realiteits zin is toch ook belangrijk als step for recovery.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:02 schreef FAUSTI het volgende:
[..]
Kap er eens mee, je weet geen zak af van mijn verleden.
Terecht danquote:Op zondag 9 juni 2013 23:04 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
Aantal keren, maar vrijwel geen effect op me, dus probeer het niet meer.
quote:Op zondag 9 juni 2013 22:31 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zou het toch ergens wel aanraden als je echt alleen maar narigheid ziet en gezien hebt...
Je opeens intens gelukkig voelen geeft allicht wel wat hoop.
Zelf heb ik het slechts één keer gebruikt en de realisatie die toen tot me kwam is dat alles dat ik toen ervoer ook kon zónder die drugs. Het is alleen niet zo 'makkelijk' als een pil poppen en klaar. Zo'n pil zet met kracht die knoppen om; knoppen die er altijd al waren. Ik wist dan ook meteen dat ik aan één keer genoeg had. Daarna zette ik me actiever in om die knoppen eigenhandig te vinden. En dat geluksgevoel in het hart kwam zelfs vandaag nog tot me, dus het is al aardig gelukt.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, maar je weet ook gewoon niet wat dat uberhaupt inhoudt.. En XTC is wat dat betreft iets wat je echt maar 1x per kwartaal zou moeten willen doen uberhaupt, vaker ECHT niet, maar sowieso.... Gewoon 1x in de zoveel tijd om het even te gebruiken als reminder dat je je ook super positief KUNT voelen... Is misschien wel prettig...
Gray vertelt dus dat het een goed plan isquote:Op zondag 9 juni 2013 23:08 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Zelf heb ik het slechts één keer gebruikt en de realisatie die toen tot me kwam is dat alles dat ik toen ervoer ook kon zónder die drugs. Het is alleen niet zo 'makkelijk' als een pil poppen en klaar. Zo'n pil zet met kracht die knoppen om; knoppen die er altijd al waren. Ik wist dan ook meteen dat ik aan één keer genoeg had. Daarna zette ik me actiever in om die knoppen eigenhandig te vinden. En dat geluksgevoel in het hart kwam zelfs vandaag nog tot me, dus het is al aardig gelukt.
welke ad zit jij aan?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Terecht dan
Ik wil weer een keertje doen maar zit nu aan de AD dus lijkt me geen strak plan.
Dan is het prima toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik drink er zelf ook een, maar weet precies wat mijn limieten zijn. Ik ga nooit over de schreef.
Kan het dan niet?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:07 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Terecht dan
Ik wil weer een keertje doen maar zit nu aan de AD dus lijkt me geen strak plan.
ik sinds een tijdje paroxetine, maar dit is het ook niet voor mij. Anafranil misschien eens proberen hierna, m'n medicatieopties beginnen steeds kleiner te worden.quote:
Ik ga het sowieso niet gebruiken, ben ik veel te jong. En ik vind het best wel troep.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Vast wel.. Maar geen zin in risico's nemen
Kan het wel aan de dokter vragen.
Paroxetine was die prozac toch?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:13 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
ik sinds een tijdje paroxetine, maar dit is het ook niet voor mij. Anafranil misschien eens proberen hierna, m'n medicatieopties beginnen steeds kleiner te worden.
Nee, ik zeg dat het voor het verkennen van je innerlijke belevingswereld niet nodig is.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Gray vertelt dus dat het een goed plan is
O dat was die...quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso niet gebruiken, ben ik veel te jong. En ik vind het best wel troep.
Weet ook niet of het samengaat met Fluoxetine aka Prozac.
Maaar het gaf jou wel wezenlijk motivatie Gray, je kunt veel zeggen...quote:Op zondag 9 juni 2013 23:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat het voor het verkennen van je innerlijke belevingswereld niet nodig is.
nee seroxzat. of is dat ook gewoon prozac?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Paroxetine was die prozac toch?
Die heb ik ook gedaan.. Ik werd er slecht van niet normaal...
Maakt niet uit!!quote:Op zondag 9 juni 2013 23:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
O dat was die...
Die werkte nogal kut voor mij.
nvm toch goed.
Jawel jawel, mieren hebben ook seksuele behoeften...quote:Op zondag 9 juni 2013 23:16 schreef Catnip het volgende:
[..]
Oh k
[..]
Maakt niet uit!!
Maar waarom werkte het niet goed?
Ik heb het idee dat het bij mij wel aanslaat. Alhoewel sommige dingen nog echt moeizaam verlopen.
Hoeveel mg kreeg je?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Jawel jawel, mieren hebben ook seksuele behoeften...
Het middel was niet geschikt voor mij, ik werd er juist super somber van.... Tjah
ik nu 30mgquote:Op zondag 9 juni 2013 23:18 schreef Catnip het volgende:
[..]
Hoeveel mg kreeg je?
Ik slik nu 20..maar soms zou ik wel willen dat het meer word.
Hetzelfde denk ik?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:18 schreef Catnip het volgende:
[..]
Hoeveel mg kreeg je?
Ik slik nu 20..maar soms zou ik wel willen dat het meer word.
Ik huil minder vaak. Voordat ik het slikte voelde ik me steeds zo rot dat ik continu aan het janken was. Nu voel ik me wel iets beter..En bepaalde gedachtes..over zelfmoord...vaak verbeeld ik me al hoe ik van een flat af ga springen. Tijdje ook echt bang geweest als ik op de flat bij mijn tante was dat ik er uit mezelf van af zou gaan springen. Het voelde alsof ik de controle kwijt was. Heel naar..dus wat mij betreft zou ik daar wel wat meer voor willen slikken. Of meer abilify..quote:Op zondag 9 juni 2013 23:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hetzelfde denk ik?
Basis gewoon...
Hoezo wil je dat het meer wordt? Welke positieve punten herken je?
Dus dat is nu weg?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:23 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik huil minder vaak. Voordat ik het slikte voelde ik me steeds zo rot dat ik continu aan het janken was. Nu voel ik me wel iets beter..En bepaalde gedachtes..over zelfmoord...vaak verbeeld ik me al hoe ik van een flat af ga springen. Tijdje ook echt bang geweest als ik op de flat bij mijn tante was dat ik er uit mezelf van af zou gaan springen. Het voelde alsof ik de controle kwijt was. Heel naar..dus wat mij betreft zou ik daar wel wat meer voor willen slikken. Of meer abilify..
vraag je dat toch aan? heb ikzelf kort geleden ook gedaan dosis van 20 naar 30mg te verhogen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:23 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ik huil minder vaak. Voordat ik het slikte voelde ik me steeds zo rot dat ik continu aan het janken was. Nu voel ik me wel iets beter..En bepaalde gedachtes..over zelfmoord...vaak verbeeld ik me al hoe ik van een flat af ga springen. Tijdje ook echt bang geweest als ik op de flat bij mijn tante was dat ik er uit mezelf van af zou gaan springen. Het voelde alsof ik de controle kwijt was. Heel naar..dus wat mij betreft zou ik daar wel wat meer voor willen slikken. Of meer abilify..
Dat van die zelfmoordgedachtes niet. Het is ook niet zo dat ik het ga doen..maar ik denk er wel steeds over na, En ben bang dat ik eens de controle ga verliezen..maar zoiets gebeurd vast niet.quote:
Misschien wel slim inderdaad..quote:Op zondag 9 juni 2013 23:24 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
vraag je dat toch aan? heb ikzelf kort geleden ook gedaan dosis van 20 naar 30mg te verhogen.
Heb je er ook totaal geen controle over?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:25 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat van die zelfmoordgedachtes niet. Het is ook niet zo dat ik het ga doen..maar ik denk er wel steeds over na, En ben bang dat ik eens de controle ga verliezen..maar zoiets gebeurd vast niet.
Jawel, maar ik ben er gewoon zo bang voor.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:27 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Heb je er ook totaal geen controle over?
Dat die dan even zijn glazen bol weggooit.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:14 schreef kingtoppie het volgende:
Ik denk dat beide sitting elfing en fausti twee prima gasten zijn.
Waarom het botst? Ik denk miscommunicatie en dat het nergens voor nodig is...
Verzoen eens met elkander en probeer elkaar te begrijpen?
Ik bedoel over je suicide gedachtes.. Of je die niet kunt negeren zegmaar?quote:Op zondag 9 juni 2013 23:29 schreef Catnip het volgende:
[..]
Jawel, maar ik ben er gewoon zo bang voor.
Bij mij werkte nadat ik besluit genomen had tijdens een depressie dat ik al m'n keuze's maakte geestelijk en mij niet door emoties keuze's liet maken. Met in het achterhoofd het idee van, het wordt wel weer beter en dat werd het ook.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:25 schreef Catnip het volgende:
[..]
Dat van die zelfmoordgedachtes niet. Het is ook niet zo dat ik het ga doen..maar ik denk er wel steeds over na, En ben bang dat ik eens de controle ga verliezen..maar zoiets gebeurd vast niet.
Ik kan ze wel redelijk negeren.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoel over je suicide gedachtes.. Of je die niet kunt negeren zegmaar?
Uiteindelijk is het leven leven wat jij wilt leven in je gedachten hetgeen wat je wilt en niet hetgeen wat jou emoties je ingeven.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:30 schreef Purplesparks het volgende:
erkte nadat ik besluit genomen had tijdens een depressie dat ik al m'n keuze's maakte geestelijk en mij niet
Het bevestigde eerder wat ik al vermoedde, namelijk dat externe invloeden niet nodig zijn om op interne ontdekkingstocht te gaan. Wat ik toen ervoer had ik al eens eerder ervaren; dit was slechts een herinnering. Het bracht meer context aan bij wat ik al aan inzicht had opgedaan.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:16 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maaar het gaf jou wel wezenlijk motivatie Gray, je kunt veel zeggen...
Sorry maar voor mij kwam er duidelijk naar voren dat je het weer ergens voor ging doen allemaal, dat is een heeeeel groot iets.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Het bevestigde eerder wat ik al vermoedde, namelijk dat externe invloeden niet nodig zijn om op interne ontdekkingstocht te gaan. Wat ik toen ervoer had ik al eens eerder ervaren; dit was slechts een herinnering. Het bracht meer context aan bij wat ik al aan inzicht had opgedaan.
Ik zeg ook niet dat het slecht is, maar wil benadrukken dat het onnodig is. Wil je dagelijks kunnen genieten van zulke bewustzijnstoestanden, dan zal je dat moeten kweken. Je kan niet dagelijks een pil slikken voor zoiets.
De reden dat ik het uberhaupt deed was ter verkenning. Wat bleek is dat ik niets nieuws ontdekte. Ik ontdekte hoogstens dat ik niets nieuws ervoer, slechts een opgepompte versie van wat ik al kende.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:33 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Sorry maar voor mij kwam er duidelijk naar voren dat je het weer ergens voor ging doen allemaal, dat is een heeeeel groot iets.
Je tijdenlang rot voelen zonder een specifieke reden, of trigger is het handig bewust te blijven dat die periode weer voorbij gaat. ook al was het door een specifieke reden, dan wordt het toch gewoon beter weer uiteindelijk. nouja, familiekwaaltje dus gewoon meegekregen van mn familie denk ik.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het leven leven wat jij wilt leven in je gedachten hetgeen wat je wilt en niet hetgeen wat jou emoties je ingeven.
Kap eens.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Zeg nou maar gewoon, ''lieve setting, laten we het goedmaken''
Het wordt nog een stuk serieuzer wanneer je zelfs niet eens meer bang bent ervoor. Zo ging het voor mij op een gegeven moment goed voelen.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:25 schreef Catnip het volgende:
[..]
Blijf in het achterhoofd dus houden dat alles vanzelf weer beter zal gaan.quote:
Hoe kijk jij als 15-jarige eigenlijk tegen ons aan? Wij zijn allemaal van die "grote volwassen mensen" die al heel ver heen zijn qua studie of gewoon aan het werk zijn enzo. We zijn allemaal misschien een beetje wat we wilden worden, etc. Ik ben meer dan 10 jaar ouder dan jij en wat voor ideeën krijg je als je onze posts zo leest? Ik ben benieuwd hoe iemand van jouw leeftijd tegen onze problemen aankijkt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |