Impressiequote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
Streamhunter en Wiziwig hebben ook streams. en kunnen ook wel in de OP.
Ja, zodat anderen er boven op kunnen crashen als ze dezelfde fout maken.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:41 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarom een rode vlag? Hij staat toch mooi naast de baan?
Ah, kort langetermijngeheugen?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer neemt Ferrari eens een fatsoenlijke #2?
?quote:
Hopelijk snel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Oh, heb je al iets? Ik houd me aanbevolen
Impressiequote:Op zaterdag 8 juni 2013 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
Streamhunter en Wiziwig hebben ook streams. en kunnen ook wel in de OP.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 | [img=478,95]http://oi43.tinypic.com/b5mp0m.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2013/03/07_Canada_E_300DPI.jpg[/img] [u][b]Circuit Gilles Villeneuve, Montreal – circuit information[/b][/u] [b]Lap data [/b] Lap length - 4.361km (2.71 miles) Race laps - 70 Race distance - 305.27km (189.686 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’13.622 (213.246 kph) by Rubens Barrichello, 2004 Fastest lap - 1’12.275 (217.22 kph) by Ralf Schumacher, 2004 Maximum speed - 309kph (192.004 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and back straight Distance from grid to turn one - 260m [b]Car performance[/b] Full throttle - 72% Longest flat-out section - 1180m Downforce level - Medium Gear changes per lap - 50 Fuel use per lap - 1.6kg Time penalty per lap of fuel - 0.032s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 21.115s by Ferrari (see full list) 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Soft) 2013 option tyre**: - Super-soft (2012: Super-soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes Rondje circuit Gilles Villeneuve: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kT5Y-aMLpZ0[/youtube] [u][b]Schema en Weer[/b][/u] [img=488,404]http://oi39.tinypic.com/30w9u8j.jpg[/img] BBC zendt dit weekend live uit, uitzending begint 1 uur voor de start van de sessie/race. Alternatieven zijn Veronica, en de Duitse RTL. Streams zijn te vinden op [url=http://www.viponlinesports.eu/]Vipbox[/url] en [url=http://www.firstrow1.eu/]FirstRow[/url] [quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1977084/3/50#127551863]zaterdag 8 juni 2013 12:17[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/46976]sasquatsch[/url] het volgende:[/b] [url=http://www.streamhunter.eu/motor-sports-live-streaming-video.html]Streamhunter[/url] en [url=http://www.wiziwig.tv/competition.php?part=sports&discipline=motorsports]Wiziwig[/url] hebben ook streams. en kunnen ook wel in de OP. [/quote] [u][b]Impressie[/b][/u] [img=550,344]http://www.crapwagon.com/forums/attachment.php?attachmentid=1743&d=1307391722&stc=1[/img] [img=597,477]http://www.formula1.com/wi/gi/597x478/BP83/tvimages/2008/canada/sunpic11.jpg[/img] [img]http://3.bp.blogspot.com/-WvWtfE-uA7I/T89mW6fCH2I/AAAAAAAAOhA/dSPMCMeJWj0/s1600/Kubica%2527s%2Bviolent%2Bcrash%2Bat%2Bthe%2B2007%2BCanadian%2BGrand%2BPrix.jpg[/img] |
Te gek! Bedanktquote:
Volgend jaarquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Met dank aan SinisterD, die deze OP al in het vorige topic even snel in elkaar had geflanstquote:
Credits aangepastquote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Met dank aan SinisterD, die deze OP al in het vorige topic even snel in elkaar had geflanst
De mijne ook!quote:
Dan Rosberg?quote:
Jammer. Ik zie liever Raikkonen voor Alonso.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:08 schreef Fir3fly het volgende:
Alonso in ieder geval voor Raikkonen, dat scheelt.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:09 schreef alwaysonhold het volgende:
Vettel gaat toch weer WK worden zo. Jammer maar terecht.
Hij betaalt die anderen om zijn concurrenten eruit te rijden.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:09 schreef alwaysonhold het volgende:
Vettel gaat toch weer WK worden zo. Jammer maar terecht.
Iemand moet de strijd aangaan met Vettel.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jammer. Ik zie liever Raikkonen voor Alonso.
Dat kan ook Raikkonen zijn.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Iemand moet de strijd aangaan met Vettel.
Lijkt me duidelijk van niet, de Lotus is constant maar niet snel genoeg.quote:
Niet in 2010.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan iemand morgen even een kapot alternatorretje regelen? Als Vettel deze wint wordt t kampioenschap weer wat saai.
Ik weet namelijk niet of het aan mij ligt, maar als Vettel wint lijkt het kampioenschap altijd saai.
Gaat Mercedes niet redden, morgen wordt het een stuk warmer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:13 schreef Kenju het volgende:
Ben benieuwd of de Mercedessen de Red Bulls aan kunnen.... Rosberg is in de regel veel beter dan Webber. Aangezien het verschil tussen de twee klein is, ben ik bang dat Hamilton ook tegen Vettel het zal afleggen en dat de Red Bull dus gewoon beter is...
Times of clouds and sun with a stray shower; warmer.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gaat Mercedes niet redden, morgen wordt het een stuk warmer.
Als Alonso weer een goede start heeft geef ik hem nog wel een kans.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:19 schreef Fir3fly het volgende:
Vlak Alonso en Raikkonen niet uit, Ferrari en Lotus hebben ook goede race pace.
Die start in Barcelona was geniaalquote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:20 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als Alonso weer een goede start heeft geef ik hem nog wel een kans.
Inhalen ook veel makkelijker.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zeker, maar de aanloop naar bocht 1 is op dit circuit veel korter.
Het is dan ook een Renault motor en geen Infinity (ook geen rebadge). Infinity is de titelsponsor net zoals Vodafone bij McLaren. Het team heet dus Infinity Red Bull Racing, maar de auto is een Red Bull - Renault.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:20 schreef Kenju het volgende:
Opvallend trouwens dat 'Infinity' niet echt overkomt als merk dat verbonden is aan RBR. Mensen blijven het hebben over de Renault motor. Dat is het natuurlijk ook, maar toch. ben benieuwd met wat voor auto's ze naar het circuit gekomen zijn. Vroeger werd daar nog wel eens iets over gezegd..
Eens kijken of Bottas wel een pratende Fin is, of de Häkkinen en Räikkönen-traditie in leven houdt, en Salo als de enige pratende Fin.
Jep achterbandje over de streep en zijwaarts de muur in.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:41 schreef Dimauro het volgende:
ik heb een stuk gemist, maar heeft Massa nou weer zo'n rode auto in de muur geparkeerd ?
Nou benieuwd of die het einde van het seizoen haalt dan. In ieder geval tijd voor een pittig gesprekjequote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Jep achterbandje over de streep en zijwaarts de muur in.
Foutje van hemzelf zo te zien.
Ah, dat is natuurlijk ook zo....quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is dan ook een Renault motor en geen Infinity (ook geen rebadge). Infinity is de titelsponsor net zoals Vodafone bij McLaren. Het team heet dus Infinity Red Bull Racing, maar de auto is een Red Bull - Renault.
Uiteraard. Maar je zag Hamilton regelmatig op allerlei Vodafone promotie-events. Ik heb zelf Hamilton en Paffett als toenmalig medewerker van Vodafone zelfs nog eens bezig mogen zien. Ferrari en Shell en Fiat hebben we ook het nodige van mogen zien. Maar RedBullRacing zien we eigenlijk nooit in combinatie met Infiniti-gerelateerde zaken, vandaar.quote:En tijdens een uitzending hebben ze het bijna altijd over de auto en niet over de officiële teamnaam.
Lotus ging helemaal niet lekker in Q1 en Giedo maakte een fout in zijn laatste snelle ronde.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:36 schreef Nober het volgende:
Heb alleen Q3 gezien en zag net daarvoor nog hoe Massa van de baan ging.
Q1
Wat was er met Di Resta en Grosjean en toch ook met Giedo?
Vettel is Performance Director van Infinity en deed vorige week nog een test met een Infinity. Er is er zelfs een naar hem vernoemd. Dus wel degelijk promotionele activiteiten.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:15 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ah, dat is natuurlijk ook zo....
[..]
Uiteraard. Maar je zag Hamilton regelmatig op allerlei Vodafone promotie-events. Ik heb zelf Hamilton en Paffett als toenmalig medewerker van Vodafone zelfs nog eens bezig mogen zien. Ferrari en Shell en Fiat hebben we ook het nodige van mogen zien. Maar RedBullRacing zien we eigenlijk nooit in combinatie met Infiniti-gerelateerde zaken, vandaar.
quote:Raikkonen and Ricciardo’s penalties are curious: they get two-place grid drops but because Raikkonen received his before Ricciardo, both end up losing one place.
Raikkonen’s penalty is applied first, dropping him from ninth to eleventh. This promotes Ricciardo to ninth.
Ricciardo’s penalty is applied next, dropping him from ninth to eleventh. This promotes Raikkonen to tenth.
The rules state penalties are applied in the order the infractions were committed. As it happens the stewards’ documents state that Raikkonen and Riccardo both committed their infractions at 13:47. However the document detailing Raikkonen’s penalty (#37) was issued before Ricciardo’s (#38).
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel is Performance Director van Infinity en deed vorige week nog een test met een Infinity. Er is er zelfs een naar hem vernoemd. Dus wel degelijk promotionele activiteiten.
Testgate!!quote:Reigning world champion Sebastian Vettel swapped his Red Bull F1 car for an Infiniti road car when he spent some time at French circuit Paul Ricard a day after finishing second in the Monaco Grand Prix.
Wat ik interessanter vind: aangezien Ricciardo nu buiten de top 10 komt, heeft hij dan vrije bandenkeuze (er even vanuitgaande dat hij dat sowieso al niet heeft omdat de race misschien droog is) of blijft zijn auto in park ferme met alle regels van dien?quote:Op zondag 9 juni 2013 00:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Maar ze verliezen allebei maar 1 plaats omdat de straffen apart vanelkaar worden toegepast, uitleg van Keith Collantine:
[..]
fuck, teringlijersquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef LWD-Godius het volgende:
Blijkbaar toch 2 plaatsen gridpenalty voor Raikkonen en Ricciardo.
http://www.f1fanatic.co.u(...)wo-place-grid-drops/
Zelfs hier zijn regels voorquote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef LWD-Godius het volgende:
Misschien, maar bij de BBC vertelden ze al over deze regel toen de coureurs nog de pitboxen uitreden. Het is dus ook geen obscure never-been-seen-before regel, maar gewoon bekende stof. Als een coureur al iets te 'enthousiast voorsorteert', dan had het team 'm even terug moeten fluiten zodat hij in rangorde de pits uitreed.quote:
Deze regel geldt alleen bij slicks. Aangezien niemand in Q3 op slicks heeft gereden mag iedereen op de grid de banden waarop ze starten zelf uitkiezen.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wat ik interessanter vind: aangezien Ricciardo nu buiten de top 10 komt, heeft hij dan vrije bandenkeuze (er even vanuitgaande dat hij dat sowieso al niet heeft omdat de race misschien droog is) of blijft zijn auto in park ferme met alle regels van dien?
Ok, kewl. Jammer dat het zo weinig in het nieuws komt en op de meer generale F1 sites ik er weinig van zie. Vind het altijd wel interessant, F1 coureurs in straat auto's...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 22:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Vettel is Performance Director van Infinity en deed vorige week nog een test met een Infinity. Er is er zelfs een naar hem vernoemd. Dus wel degelijk promotionele activiteiten.
Weer niet netjes van Kimi, was in Monaco ook al ontsnapt aan een gridpenalty toen hij Checo in de muur reed.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:51 schreef LWD-Godius het volgende:
Vooral de Top Gear F1 Drivers Championschip.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:49 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ok, kewl. Jammer dat het zo weinig in het nieuws komt en op de meer generale F1 sites ik er weinig van zie. Vind het altijd wel interessant, F1 coureurs in straat auto's...
Pardon? Checo reed behalve zn teamgenoot en Alonso ook Kimi een aantal malen bijna van de baan af.quote:Op zondag 9 juni 2013 01:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Weer niet netjes van Kimi, was in Monaco ook al ontsnapt aan een gridpenalty toen hij Checo in de muur reed.
quote:Op zondag 9 juni 2013 07:58 schreef vosss het volgende:
Overigens weet iemand waarom slechts 2 van de 5 bestraft zijn?
Kimi en Ricciardo zouden er teveel voordeel van gehad hebben ten opzichte van de andere drie. Schijnt,quote:Op zondag 9 juni 2013 07:58 schreef vosss het volgende:
OK duidelijk thanks gr grquote:Op zondag 9 juni 2013 08:24 schreef winterapfel het volgende:
http://adamcooperf1.com/2(...)lace-grid-penalties/
[..]
quote:Op zondag 9 juni 2013 08:50 schreef vosss het volgende:
http://www.binsearch.info(...)%20HDTV%20-%20RealCo
Er waren er nog drie waarnaar gekeken is:quote:Op zondag 9 juni 2013 00:30 schreef Breaker.Faker het volgende:
het gaat weer nergens over iedereen stond raar had iedereen straf moeten krijgen was eerlijk geweest.
http://www.f1fanatic.co.u(...)wo-place-grid-drops/quote:Pastor Maldonado, Sergio Perez and Jean-Eric Vergne were cleared of the same infraction. All were found not to have gained positions and Maldonado had lost a place.
Zie het artikel en de quote ervan die ik hierboven noem.quote:Op zondag 9 juni 2013 07:58 schreef vosss het volgende:
Sowieso komt Vettel volgend jaar naar Ferrari ter vervanging van Massa.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Massa's laatste jaar in F1? Ik denk het wel. Santander zal toch ook wel inzien dat dit niet meer gaat, desnoods een andere Braziliaan voor hun sponsorgeld.
Wit lijntje in de regenen
[ afbeelding ]
plus drie uur.quote:
''POP'' en toen barstte die bubbel.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:19 schreef plesner het volgende:
Sowieso komt Vettel volgend jaar naar Ferrari ter vervanging van Massa.
Het is vrij duidelijk dat hij de auto al verliest voordat hij in de buurt komt van de verf. Op de BBC hadden ze dat ook niet door.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Massa's laatste jaar in F1? Ik denk het wel. Santander zal toch ook wel inzien dat dit niet meer gaat, desnoods een andere Braziliaan voor hun sponsorgeld.
Wit lijntje in de regenen
[ afbeelding ]
Ik mag toch hopen van nietquote:Op zondag 9 juni 2013 13:19 schreef plesner het volgende:
[..]
Sowieso komt Vettel volgend jaar naar Ferrari ter vervanging van Massa.
Alonso en Vettel bij Ferrari
Niet echt duidelijk maar Massa zei op de onboard radio na de crash ook dat hij op de witte lijn reed of remde.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:02 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk dat hij de auto al verliest voordat hij in de buurt komt van de verf. Op de BBC hadden ze dat ook niet door.
't was z'n achterwiel die over de streep ging en tractie verloor, daarna probeert ie meteen te corrigeren maar is het te laat.quote:Op zondag 9 juni 2013 14:02 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk dat hij de auto al verliest voordat hij in de buurt komt van de verf. Op de BBC hadden ze dat ook niet door.
Er staat op tpb ook nog een bestand van bijna 500mb in goede kwaliteit en met Spaans commentaar.quote:Op zondag 9 juni 2013 08:46 schreef Misan het volgende:
Enig idee trouwens waar ik de kwalificatie, of een samenvatting daarvan, kan terugkijken?
Massa is altijd een onzekerheidje geweest in de regen. Soms gaat het best goed, meestal is het behelpen. Misschien kan Raikkonen hem vervangen? Even snel en ook geen regenmeester.quote:Op zondag 9 juni 2013 12:29 schreef LWD-Godius het volgende:
Raikkonen is juist vrij aardig in de regen. Je mag m een middelmatige coureur noemen, maar beweren dat Raikkonen een houten klaas in de regen is is onzin. Ik heb Alonso in de regen lager zitten.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Massa is altijd een onzekerheidje geweest in de regen. Soms gaat het best goed, meestal is het behelpen. Misschien kan Raikkonen hem vervangen? Even snel en ook geen regenmeester.
Hooguit dat ja, daarom noem ik hem geen regenmeester.quote:Op zondag 9 juni 2013 15:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Raikkonen is juist vrij aardig in de regen.
Ik noem hem niet middelmatig, ik noem hem van het niveau Massa.quote:Je mag m een middelmatige coureur noemen, maar beweren dat Raikkonen een houten klaas in de regen is is onzin.
Dat is een goeie manier om elke keer weer verrast te raken door de ontwikkelingen op de baan.quote:Ik heb Alonso in de regen lager zitten.
Daarmee dus beter dan Massa. Dat Hamilton en Vettel de besten in de regen zijn weet iedereen, en dat Button vrij aardig meekan in wet/dry.. tsja.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hooguit dat ja, daarom noem ik hem geen regenmeester.
Dat is gelijk aan elkaar.quote:Ik noem hem niet middelmatig, ik noem hem van het niveau Massa.
Alonso is wel snel maar is veel te accident-prone in de regen.quote:Dat is een goeie manier om elke keer weer verrast te raken door de ontwikkelingen op de baan.
Warm en droog, gaat dus een mooie race worden met iedereen die er goed mee om kan gaan verder achteraan.quote:
Stop ze in dezelfde auto en... oja dat is gebeurd.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:48 schreef Funzel het volgende:
Kimi van hetzelfde niveau dan Massa. Heb je die onzin weer hoor.
Altijd lachen om die Weltschmerz, de man die als enige denkt de waarheid te kennen.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:48 schreef Funzel het volgende:
quote:
Owja dat weet ik nog wel ja; toen werd Kimi wel WC en Massa niet.quote:Op zondag 9 juni 2013 16:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stop ze in dezelfde auto en... oja dat is gebeurd.
quote:Op zondag 9 juni 2013 16:48 schreef Funzel het volgende:
quote:Wednesday, 28 March 2012
Massa Ferrari Form Guide 2006 - 2012
The pressure is mounting on Felipe Massa and as the Brazilian would say it isn't the first time others have been linked to his now 6 year Ferrari seat. Here is a look at how Felipe has stacked up to his three infamous Ferrari teammates. Seven times world champion Michael Schumacher, 2007 world champion Kimi Raikkonen and 2005,2006 world champion Fernando Alonso.
Michael Schumacher vs Felipe Massa (2006)
Felipe Massa spent one year as a Ferrari teammate to Michael Schumacher in 2006, the last season before Schumacher's 3 year retirement. The Brazilian was an average 0.357 seconds off the seven times F1 champion's pace in qualifying. The average qualifying position for Schumacher was 3.8 compared to 6.1 for Massa. In head to head qualifying Schumacher was in front 14 times out of 18.
In races Schumacher's average finish was 2.6 compared to Massa's 4.4. In head to head on races were both finished Schumacher was ahead of Massa 11 times out of 14. At the end of their only season as teammates Schumacher had 121 points compared to Massa's 80.
Summary 2006
Schumacher beats Massa in qualifying 14-4 and races 11-3 with average qualifying gap 0.357secs.
Kimi Raikkonen vs Felipe Massa (2007)
Raikkonen joined Ferrari in 2007 as Massa's teammate and the Finn went on to win the championship that year. In their first year as teammates the stats were very even. Massa was on average 0.074 seconds quicker than Raikkonen in qualifying but Raikkonen's average qualifying position was a fraction better at 3.6 compared to Massa's 3.9. In who came out on top in the head to head qualifying Massa sneaked it by 9 times to 8.
In races Raikkonen's average finish was slightly ahead at 2.6 compared to Massa's 3.7. In head to head on races were both finished Raikkonen was ahead of Massa 9 times out of 13. At the end of the 2007 season as teammates Raikkonen had 110 points compared to Massa's 94.
Summary 2007
Massa beats Raikkonen in qualifying 9-8 with the Brazilian an average of 0.074 seconds quicker. In races Raikkonen leads Massa 9-4.
Kimi Raikkonen vs Felipe Massa (2008)
In their second year as teammates Massa started to get the better of Raikkonen and the Brazilian was desperately unlucky to not win the championship at the end of the year. There was absolutely nothing to separate them in qualifying though as Massa was on average 0.001 seconds quicker than Raikkonen. Massa's average qualifying position was slightly better at 2.9 compared to Raikkonen's 4.4. In the head to head qualifying Massa was ahead 12-6.
In races Massa's average finish was ahead at 4.8 compared to Raikkonen's 5.6. In head to head on races were both finished Massa was ahead of Raikkonen 8 times out of 11. At the end of the 2008 season as teammates Massa had 97 points compared to Raikkonen's 75.
Summary 2008
Massa beats Raikkonen in qualifying 12-6 and races 8-3 with the average qualifying gap 0.001 seconds.
Kimi Raikkonen vs Felipe Massa (2009)
Massa continued to have a slight upper-hand at the start of the 2009 season before his near fatal accident. Out of their ten last races together as teammates, Massa was on average 0.556 seconds quicker than Raikkonen in qualifying. Raikkonen's average qualifying position was slightly better at 8.5 compared to Massa's 8.9. In the head to head qualifying Raikkonen was ahead 6-4.
In races Massa's average finish was ahead at 6.6 compared to Raikkonen's 8.4. In head to head on races were both finished Massa was ahead of Raikkonen 3 times out of 5.
Summary 2009
Raikkonen beats Massa in qualifying 6-4 but Massa is on average 0.556 seconds faster. In races Massa beats Raikkonen 3-2.
Fernando Alonso vs Felipe Massa (2010)
The beginning of the end for Massa?? The stats for this season has a very close parallel to the differences between Massa's only season as Schumacher's teammate. In his first season with Alonso, Massa was an average 0.316 seconds off the two time F1 champion's pace in qualifying. The average qualifying position for Alonso was 5.9 compared to 7.8 for Massa. In head to head qualifying Alonso was in front 15 times out of 19.
In races Alonso's average finish was 4.6 compared to Massa's 7.1. In head to head on races were both finished Alonso was ahead of Massa 13 times out of 16. At the end of the 2010 season, Alonso had 252 points compared to Massa's 144.
Summary 2010
Alonso beats Massa in qualifying 15-4 and in races 13-3 with the average qualifying gap 0.316secs.
Fernando Alonso vs Felipe Massa (2011)
In their second season together Massa was an average 0.277 seconds slower than Alonso in qualifying. The average qualifying position for Alonso was 4.6 compared to 5.8 for Massa. In qualifying Alonso was in front 15 times out of 19 which was the same as the year before.
In races Alonso's average finish was 3.4 compared to Massa's 6.4. In head to head on races were both finished Alonso was ahead of Massa 13 times out of 15.(one of them was controversially gifted to Alonso!) At the end of the 2011 season, Alonso had 257 points compared to Massa's 118.
Summary 2011
Alonso beats Massa in qualifying 15-4 and in races 13-2 with the average qualifying gap 0.277 seconds.
In the first two races of 2012 Massa has slipped to 0.584 seconds behind Alonso in qualifying which is about double the standard 0.3 seconds of the previous two years. The likelihood is Massa will get back to the standard 0.3 second gap behind Alonso when the car improves with the major updates planned. The rumours are Massa is guaranteed 10 races this year on his contract although that contract will mean very little if Sergio Perez and Massa have another race anytime soon of differing forms like Malaysia.
Vergeten dat Massa ook bijna WC was? Ze gingen behoorlijk gelijk op, maar als er éénmaal één van de twee meestrijdt dan verschuift de focus ook naar hem.quote:Op zondag 9 juni 2013 17:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Owja dat weet ik nog wel ja; toen werd Kimi wel WC en Massa niet.
P13.quote:Op zondag 9 juni 2013 09:27 schreef Wombcat het volgende:
Hoeveelste stond Ricciardo direct nadat de rode vlag viel (dus voor de herstart)?
Heeft 'ie er evengoed nog baat bij gehad, hoewel hij zonder die inhaalactie ook wel zijn rondje had mogen maken, maar dan had 'ie misschien meer in het verkeer gezeten.quote:
Wat dat betreft heb ik een makkelijke keuze: het is kiezen tussen de Fransoos, Vlaams (met een professionele muzikant die in zijn vrije tijd amateur racer isquote:Op zondag 9 juni 2013 18:43 schreef RJD het volgende:
Even een korte peiling:
Kijken jullie naar Veronica/Sport1 of BBC of RTL?
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Mijn voorkeur gaat uit naar BBC, maar ik wil eigenlijk toch ook wel weer eens lekker relaxed in het Nederlands kijken. Wat gaan jullie doen?
haal je het niet?quote:Op zondag 9 juni 2013 18:59 schreef vosss het volgende:
De eerste de beste collega die de uitslag zegt peer ik op zijn muil!
Nope, geen tv-abo meer. Scheelt me toch aardig wat per maandquote:Op zondag 9 juni 2013 19:05 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Waarom een stream van Sky als de BBC ook gewoon uitzendt dit weekend? Of heb je geen tv?
kom op, het is je moeder niet en 2 voor en maar 1 tegenquote:Op zondag 9 juni 2013 18:46 schreef JohnB52 het volgende:
Kak.
Zeg ik tegen mn dochter, zullen we 3 uur lang naar de McDonalds gaan? Jaaaaaaaa
Is mn vrouw het er niet mee eens
(Want in frankrijk, Perigeaux, gratis wifi...)
Nouja als er niks gebeurd net wel. Om 21:55 ga ik van huis.quote:
vorige jaar deed lewis er 1:32:29 overquote:Op zondag 9 juni 2013 19:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja als er niks gebeurd net wel. Om 21:55 ga ik van huis.
Kloterij is dat je net zal zien dat er wel iets gebeurd en dan kan ik net de laatste rondjes niet meer kijken.
Dus opnemen en morgenochtend kijken als ik thuis kom om 07:30. Biertje erbij, nootjes, hoppa!
Ja weet ik, maar toch, je zal het net zienquote:
Hele knappe overwinning was dat, Button zat wat in de middenmoot te harken en werd op een ronde gezet. Denk dat Hamilton met de huidige McLaren ook in staat was geweest om voor het podium te vechten.quote:
dat slapen is niks, wordt ik teminste alleen maar brak van, gewoon in 1x door en die 4 uur inzinking overwinnen.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja weet ik, maar toch, je zal het net zien
Plus ik drink graag een lekker koud biertje als ik F1 kijk. F1, bak met noten op tafel, biertje, genieten
En dat gaat niet als ik moet werken.
Tevens ga ik nu nog ff op bed liggen beetje half slapen tot 2100
Vannacht nog een rustige nacht ook waarbij ik alleen maar hoef op te letten of het allemaal goed loopt.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat slapen is niks, wordt ik teminste alleen maar brak van, gewoon in 1x door en die 4 uur inzinking overwinnen.
Dan moet je marshall wordenquote:Op zondag 9 juni 2013 19:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Vannacht nog een rustige nacht ook waarbij ik alleen maar hoef op te letten of het allemaal goed loopt.
Ingrijpen zal wel minimaal zijn. Dodelijk saaie nachten. Ik ben liever volle bak aan de gang met het zweet letterlijk in mn bilnaad.
Dat vroeg ik mij ook af. Helaas is de tv bezet. Nog een linkje iemand van een live-stream??quote:Op zondag 9 juni 2013 19:27 schreef donald_dick het volgende:
Hoezo is de race ineens live te zien op veronica?
super mooi stukje tv. dat mis k toch wel btje in Nederland hoorquote:Op zondag 9 juni 2013 19:36 schreef Breaker.Faker het volgende:
super weer van bbc even stukje geschiedenis
voor de echte bazenquote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef Scrutinizer het volgende:
In een T-shirt met korte mouwen achter het stuur
Hierquote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af. Helaas is de tv bezet. Nog een linkje iemand van een live-stream??
Wat is er nou belangrijker op tv dan F1 in godsnaam?!quote:Op zondag 9 juni 2013 19:37 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af. Helaas is de tv bezet. Nog een linkje iemand van een live-stream??
Eddiequote:Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Eddie Jordan die de gridwalk doet vind ik overigens niet zo'n goed idee.
Ik vond het wel grappig, niet dat het veel met F1 te maken heeft maargoedquote:Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Die pakt enkel de nietszeggende acteursquote:Op zondag 9 juni 2013 19:43 schreef Scrutinizer het volgende:
quote:Op zondag 9 juni 2013 19:48 schreef Sinister-D- het volgende:
Eddie durft niet naar KimiBang dat ie waarschijnlijk een ''I was having a shit'' te horen krijgt
'het venijn zit m in de staart'quote:Op zondag 9 juni 2013 19:56 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Zo, ik zit. Canada, meestal een groot spekakel.
van dam en albertsquote:Op zondag 9 juni 2013 19:54 schreef Nattekat het volgende:
Vergeten om naar Sport1 te switchen toen het begin, wie heeft Olav vervangen?
Oh nee, dat was een seizoensterugblik van Van Dam.quote:Op zondag 9 juni 2013 19:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet een lange voorbeschouwing zijn geweest
''Hij heb weer een cresjh gehad''quote:
Iedereenquote:Op zondag 9 juni 2013 19:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wie immiteer je nu? Mol, Kalff en Van Dam zeggen dat allemaal.
30% kans dat het gaat regenen.quote:
Gaan ze dat nou elke race doen?quote:Op zondag 9 juni 2013 19:58 schreef Crientj het volgende:
[..]
Oh nee, dat was een seizoensterugblik van Van Dam.
Je kunt zo een bingokaart maken he..quote:Op zondag 9 juni 2013 20:00 schreef Crientj het volgende:
[..]
Haha, die komt vast en zeker weer voorbij.
Bij Doornbos is alles 'Tricky'
Ja doei, en dan een mompelende Gary Andersson moeten aanhorenquote:
Van fakkels naar kamikzaze russen naar een crashende Vettel... hoop ik.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:00 schreef Dos37 het volgende:
Hoppa van Tennis naar Voetbal naar F1 mooi dagje
Dat doe ik wel bij de D&D bingo komende TDF.quote:
Of een winnende Vettel, en 3 seconde later een crashende TV uit het raam......quote:Op zondag 9 juni 2013 20:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Van fakkels naar kamikzaze russen naar een crashende Vettel... hoop ik.
Mijn TV's en laptops sneuvelen elke 2 wekenquote:Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Of een winnende Vettel, en 3 seconde later een crashende TV uit het raam......
Wel een dure hobby zo.quote:Op zondag 9 juni 2013 20:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn TV's en laptops sneuvelen elke 2 weken
Klopt. Alonso moet vaker winnen.quote:
Dat kost mij dan weer tv'squote:Op zondag 9 juni 2013 20:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Klopt. Alonso moet vaker winnen.
Laat Giedo dan maar winnen.quote:
Is allebei niks. geen HDquote:Op zondag 9 juni 2013 20:05 schreef HiDiHo het volgende:
Is het beeld op Veronica ook minder goed dan BBC bij jullie?
Wtfquote:Op zondag 9 juni 2013 20:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dam die nog even de GP van Monaco ging recappen 3 seconde voor de start.
Dacht ik ookquote:
Dat is zeker geen HDquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |