abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juni 2013 @ 22:56:25 #251
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_127771559
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:34 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je in Rwanda aan een PS4 kunt komen hoor :P
Vast wel met importeren. Echter de hoeveelheden Afrikanen die zo'n ding in huis gaan halen zijn waarschijnlijk op één hand te tellen, alleen in Zuid Afrika zie ik een min of meer signifiicante afzetmarkt. Rest van sub-sahara Afrika is niet rijk genoeg en in noord Afrika vraag ik me bij een aantal landen af of gameconsoles überhaupt wel zijn toegestaan (want misschien haram volgens de hoge baarden). En zelfs als het wel toegstaan is zal de markt veel en veel kleiner zijn dan in het Westen. De enige landen/ regio's waarvan ik echt niet begrijp dat hij bij launch beschikbaar is zijn Japan, Zuid Korea, oost Europa en de west;/ zuid europese landen die 'm niet meteen krijgen. En China, maar ik heb begrepen dat de chinese overheid er een erg restrictief beleid op nahoud wa gameconsoles betreft.

Kortom, er wordt dus weer een hoop stennis geschopt om relatief weinig.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:03:20 #252
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_127771969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:47 schreef xminator het volgende:

[..]

Voorbeeldje je hebt je account geshared met twee andere personen, je hebt drie games namelijk GTA 4, Halo 4 en Saints Row 4. Eigenaar speelt Gta 4, persoon één speelt halo 4 en persoon twee kan niets spelen. Pas op het moment dat persoon één stopt met spelen kan persoon twee saints row 4 spelen.

Althans zo las ik het in een bron vanmiddag. Microsoft is ook nog hierin veel te onduidelijk bezig.
Nee, dat interpreteer je verkeerd.

"The only limitation, it seems, is that only one person can be playing the shared copy of a single game at any given time."

Deze zin betekent dat één persoon één game tegelijk kan spelen. Dus tien personen kunnen tien verschillende games tegelijkertijd spelen. Vergelijk het met auto's. Stel dat jij een wagenpark hebt van 100 auto's. Dan kunnen 100 mensen tegelijk 100 verschillende auto's besturen. Twee mensen kunnen echter for obvious reasons niet tegelijkertijd dezelfde auto besturen. Zo duidelijker?
pi_127772377
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 22:56 schreef Thanatos45 het volgende:

in noord Afrika vraag ik me bij een aantal landen af of gameconsoles überhaupt wel zijn toegestaan (want misschien haram volgens de hoge baarden).
:') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:49:46 #254
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127774447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 00:34 schreef tanguay het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je in Rwanda aan een PS4 kunt komen hoor :P
Ze leggen daar momenteel massaal glasvezel aan, dus waarschijnlijk kan je nog beter online gamen dan hier :P

[ Bericht 58% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 13-06-2013 23:54:58 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:54:08 #255
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127774618
quote:

[..]

Vast wel met importeren. Echter de hoeveelheden Afrikanen die zo'n ding in huis gaan halen zijn waarschijnlijk op één hand te tellen, alleen in Zuid Afrika zie ik een min of meer signifiicante afzetmarkt. Rest van sub-sahara Afrika is niet rijk genoeg en in noord Afrika vraag ik me bij een aantal landen af of gameconsoles überhaupt wel zijn toegestaan (want misschien haram volgens de hoge baarden). En zelfs als het wel toegstaan is zal de markt veel en veel kleiner zijn dan in het Westen. De enige landen/ regio's waarvan ik echt niet begrijp dat hij bij launch beschikbaar is zijn Japan, Zuid Korea, oost Europa en de west;/ zuid europese landen die 'm niet meteen krijgen. En China, maar ik heb begrepen dat de chinese overheid er een erg restrictief beleid op nahoud wa gameconsoles betreft.

De nieuwe leider van China is een stuk progressiever. Er gaan al geruchten dat men binnenkort gewoon consoles kan gaan kopen. Met een middenklasse van 600 miljoen (en snel groeiende) een gigantische markt. Twee keer de populatie van de VS. En chinezen houden wel van gamen. Dat doen ze namelijk erg veel op de computer. Wie China verovert staat in 1 keer bovenaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_127783462
Microsoft tot de Xbone.

Harde schijf,
online gaming,
Xbox live arcade,
nagenoeg perfecte controller.

Sony:
?

En nu:
Kinect.
Games delen via internet dus geen verouderd uitleen/ leen systeem.
All in one entertainment systeem, samenbrengen van verschillende vormen van entertainment.
Doordrukken aanbieden digitale content o.a. door restricties.

Sony:
fysiek uitlenen/lenen van spellen.
geen restricties dus hetzelfde als PS3.
Xbox 360 controller kopiëren.
Nieuwe dingen: geen.
pi_127783600
quote:
in het Westen. De enige landen/ regio's waarvan ik echt niet begrijp dat hij bij launch beschikbaar is zijn Japan, Zuid Korea, oost Europa en de west;/ zuid europese landen die 'm niet meteen krijgen. En China, maar ik heb begrepen dat de chinese overheid er een erg restrictief beleid op nahoud wa gameconsoles betreft.

Ik weet dat ik in armere aziatische (en ook balkan)landen nog internetcafe's zag waar de hele lokale jeugd op PS2 fifa aan het spelen was :). Zal in Afrika waarschijnlijk ook wel zijn.
pi_127786698
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:33 schreef CaasS het volgende:
Microsoft tot de Xbone.

Harde schijf,
online gaming,
Xbox live arcade,
Ik heb xbox controllers altijd van die logge dingen gevonden die je kind van vier kan gebruiken zodat het niet kapot gaat maar voor geen mijl controle is mee te houden. Een hoog fisherprice gehalte.
In die zin is die laatste opmerking dus gewoon een mening.

quote:
Kinect.
All in one entertainment systeem, samenbrengen van verschillende vormen van entertainment.
Wat is er verouderd aan gewoon iets fysieks aan elkaar door geven? Daar ligt mijn inziens ook deels het plezier in. Als het via internet moet, dan bouw je het ding even om en download je ter plekke zelf wel een boel zaken. Daar heb je een ander niet voor nodig.
Dat je tv kan kijken is meer een extra'tje, maar zou niet echt de hoofdmoot moeten zijn van zo'n systeem. Tenslotte zijn er wel zoveel verschillende alternatieven.
pi_127787018
Wow :o , en de vote is nog in het artikel geupdate naar een nog groter verschil. Dit ziet er niet echt best uit voor Microsoft.

http://www.playstationlif(...)d-version-sells-out/
pi_127787068
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 12:57 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik heb xbox controllers altijd van die logge dingen gevonden die je kind van vier kan gebruiken zodat het niet kapot gaat maar voor geen mijl controle is mee te houden. Een hoog fisherprice gehalte.
In die zin is die laatste opmerking dus gewoon een mening.

[..]

Wat is er verouderd aan gewoon iets fysieks aan elkaar door geven? Daar ligt mijn inziens ook deels het plezier in. Als het via internet moet, dan bouw je het ding even om en download je ter plekke zelf wel een boel zaken. Daar heb je een ander niet voor nodig.
Dat je tv kan kijken is meer een extra'tje, maar zou niet echt de hoofdmoot moeten zijn van zo'n systeem. Tenslotte zijn er wel zoveel verschillende alternatieven.
Nja velen vinden de 360 controller beter, maar is idd een mening.
Verouderd ook niet echt nee, maar media wordt steeds vaker digitaal aangebonden en de Xbone is voor de komende 8? jaar ofzo. Meer gericht op de toekomst dan? Al zal niet iedereen er behoefte aan hebben.
Tv is idd extra, maar in de toekomst ga je echt niet alleen maar een spelcomputer hebben om enkel te gamen.
pi_127791506
quote:
3s.gif Op donderdag 13 juni 2013 02:29 schreef vosss het volgende:

[..]

Classy muziek dit dat alles, maar het blijft gewoon een arcaderacer pur sang.
Arcade is wel heel wat anders dan GT.
Natuurlijk komt GT niet in de buurt van pc sims, maar dan nog kun je GT zeker niet arcade noemen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_127795698
http://nl.ign.com/news/46(...)en-tweedehands-games

Cliff Bleszinski heeft het via Twitter opgenomen voor de beperkingen die Microsoft oplegt aan spelers die hun games willen doorverkopen. “Je kan niet deze huidige budgetten voor games hebben terwijl ook tweedehands games bestaan”, aldus Cliffy B. “De cijfers werken NIET, mensen. De graphics en features die we tegenwoordig van games verwachten zijn verschrikkelijk duur. Assassin’s Creed games worden gemaakt door duizenden ontwikkelaars.”

“Newsflash: dit is waarom je steeds meer free-to-play en microtransacties ziet. Het model van 60$ betalen voor een disc werkt niet meer.”

Ook zegt hij dat gamers niet zo moeten zeuren over het feit dat de Xbox One eens per 24 uur verbinding moet maken met het internet. “Als je snel internet kan veroorloven maar dit niet thuis hebt, richt dan je woede op degene die je toegang blokkeert”, aldus de ontwikkelaar.

1 Van de eerste die zegt dit te ondersteunen. :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:17:58 #263
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127796278
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:33 schreef CaasS het volgende:
Microsoft tot de Xbone.

Harde schijf,
online gaming,
Xbox live arcade,

Sony:
?

En nu:
Kinect.

Sony:
fysiek uitlenen/lenen van spellen.
geen restricties dus hetzelfde als PS3.
Xbox 360 controller kopiëren.
Nieuwe dingen: geen.
Jij rijdt ook in een auto uit de jaren 20? Die waren immers er als eerst, dat anderen m verbeterd hebben doet es niet toe of wel?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_127796622
Ik heb nu een PS3 en moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt tevreden mee ben, hij loopt vaak vast, updaten duurt vaak eeuwen en sommige savegames kan ik niet eens back-uppen. Bovendien vind ik dat Sony een beetje op Apple begint te lijken...

De Xbox One ga ik sowieso niet kopen vanwege het feit dat je online moet zijn en nog meer van dat soort flauwekul. Bij de PS4 heb ik ook zo mijn twijfels vanwege mijn eerdere Sony ervaringen... Misschien dat het tijd word om over te stappen op PC gaming :)
pi_127796684
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:17 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Jij rijdt ook in een auto uit de jaren 20? Die waren immers er als eerst, dat anderen m verbeterd hebben doet es niet toe of wel?
Die post was niet eens heel serieus bedoeld, maar jij bent ook redelijk selectief met reageren of niet?
Waarom niet reageren op die post van Cliff Bleszinski? Niet negatief genoeg voor MS?
pi_127797400
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:29 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik heb nu een PS3 en moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt tevreden mee ben, hij loopt vaak vast, updaten duurt vaak eeuwen en sommige savegames kan ik niet eens back-uppen. Bovendien vind ik dat Sony een beetje op Apple begint te lijken...

De Xbox One ga ik sowieso niet kopen vanwege het feit dat je online moet zijn en nog meer van dat soort flauwekul. Bij de PS4 heb ik ook zo mijn twijfels vanwege mijn eerdere Sony ervaringen... Misschien dat het tijd word om over te stappen op PC gaming :)
Zal je ook geen spijt van krijgen hoor. Steam heeft vaak echt top aanbiedingen (of je koopt een key bij een betrouwbare site), en je kan bij de meeste games een Xbox 360 controller aansluiten.

Ik zit er ook nu echt aan te denken om definitief over te stappen. Wat ik echt relax vind aan pc gamen is dat je ook gewoon al je oude games nog steeds kan spelen.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 18:04:51 #267
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_127797838
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:31 schreef CaasS het volgende:

[..]

Die post was niet eens heel serieus bedoeld, maar jij bent ook redelijk selectief met reageren of niet?
Waarom niet reageren op die post van Cliff Bleszinski? Niet negatief genoeg voor MS?
Omdat telefoon.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_127799591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:00 schreef CaasS het volgende:
http://nl.ign.com/news/46(...)en-tweedehands-games

Cliff Bleszinski heeft het via Twitter opgenomen voor de beperkingen die Microsoft oplegt aan spelers die hun games willen doorverkopen. “Je kan niet deze huidige budgetten voor games hebben terwijl ook tweedehands games bestaan”, aldus Cliffy B. “De cijfers werken NIET, mensen. De graphics en features die we tegenwoordig van games verwachten zijn verschrikkelijk duur. Assassin’s Creed games worden gemaakt door duizenden ontwikkelaars.”

“Newsflash: dit is waarom je steeds meer free-to-play en microtransacties ziet. Het model van 60$ betalen voor een disc werkt niet meer.”

Ook zegt hij dat gamers niet zo moeten zeuren over het feit dat de Xbox One eens per 24 uur verbinding moet maken met het internet. “Als je snel internet kan veroorloven maar dit niet thuis hebt, richt dan je woede op degene die je toegang blokkeert”, aldus de ontwikkelaar.

1 Van de eerste die zegt dit te ondersteunen. :)
Ik vind dat hij de plank best wel misslaat.

Het probleem is niet de consument, het probleem is lack of imagination van de game-industrie. Veel te veel geld wordt geinvesteerd in onoriginele shooters of zombiemeuk. Zielloze games die zo snel mogelijk veel geld binnen moeten harken. Vervolgens laat de consument die liggen, moet de producent zijn verlies nemen en wordt de hete brij naar de gamer doorgeschoven. Vervolgens krijgt de gamer de schuld dat ze die meuk niet willen vreten en studio's failliet gaan.
In de 16 bit-era werd je doodgegooid met platformers, nu wordt je doodgegooid met shooters.

Kijk bijv. naar hoe het ook kan. Journey is een titel van een zeer kleine studio die zeer fanatiek en met hart en ziel aan die game bezig is geweest. Vervolgens krijgen ze de ene prijs na de andere en is de game ook commercieel een groot succes geworden. Naar aanleiding van dat succes kunnen ze nu hun studio uitbouwen en gaan ze nu aan veel grotere projecten beginnen op multiplatform.

Zolang gamers het vreten zullen nieuwe games goed verkopen, wat wegvalt is de anonieme meuk. Dat is niet een probleem, dat is veel eerder een oplossing. Goeie gameseries blijven gewoon bestaan en blijven verkopen.
pi_127800250
PS4 voor mij, heb nooit wat gehad met de XBOX, maar wat M$ nu flikt met hun klanten kan gewoon niet. Sony snapt dat mensen gewoon een console willen voor games en laat dit ook blijken.
- Geen walgelijk kinect(dit is voor casual gamers)
- Geen online bullshit
- Geen DRM
- Geen focus op TV (wie kijkt er nou nog tv)

Iedereen loopt te zeuren op de PS4 controller, maar ik heb er nooit een probleem mee gehad. Speelde uren achter elkaar zonder enig probleem.

Wat ik wil is een apparaat dat spellen speelt, waar en wanneer dan ook. Niet als het uitkomt voor het bedrijf waar je alles huurt.
pi_127800288
Er komt vast wel een controller uit met een logische plaatsing van de joypads toch?
pi_127800401
Anders koop je toch een third party controller. Je had ook een Xbox 360 achtige Playstation 3 controller voor de PS3.
pi_127800467
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:14 schreef Vault-Boy het volgende:
Anders koop je toch een third party controller. Je had ook een Xbox 360 achtige Playstation 3 controller voor de PS3.
Ja dat bedoel ik ook, daar is vast markt voor lijkt me toch
pi_127800961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik vind dat hij de plank best wel misslaat.

Het probleem is niet de consument, het probleem is lack of imagination van de game-industrie. Veel te veel geld wordt geinvesteerd in onoriginele shooters of zombiemeuk. Zielloze games die zo snel mogelijk veel geld binnen moeten harken. Vervolgens laat de consument die liggen, moet de producent zijn verlies nemen en wordt de hete brij naar de gamer doorgeschoven. Vervolgens krijgt de gamer de schuld dat ze die meuk niet willen vreten en studio's failliet gaan.
In de 16 bit-era werd je doodgegooid met platformers, nu wordt je doodgegooid met shooters.

Kijk bijv. naar hoe het ook kan. Journey is een titel van een zeer kleine studio die zeer fanatiek en met hart en ziel aan die game bezig is geweest. Vervolgens krijgen ze de ene prijs na de andere en is de game ook commercieel een groot succes geworden. Naar aanleiding van dat succes kunnen ze nu hun studio uitbouwen en gaan ze nu aan veel grotere projecten beginnen op multiplatform.

Zolang gamers het vreten zullen nieuwe games goed verkopen, wat wegvalt is de anonieme meuk. Dat is niet een probleem, dat is veel eerder een oplossing. Goeie gameseries blijven gewoon bestaan en blijven verkopen.
Kwaliteit speelt zichzelf vrij, maar een AAA titel moet ook wel verkopen natuurlijk. Is Journey niet juist een argument voor die veranderende markt? Het is immers een PSN titel en niet 2e hands beschikbaar. :P Zou, ik noem maar wat, Rockstar het kunnen hebben als GTA niet verkoopt?

Sony doet dat denk ik ook best slim door zich te gaan richten op titels van 1 euro tot 60. Die zullen niet voor niets inzetten op Indie gaming. Kost weinig en kan, in het geval van Journey, veel opleveren door lage kosten.
Games zijn nauwelijks duurder geworden en de ontwikkelkosten zijn flink gestegen. Dat geld kan denk ik niet alleen van een grotere afzetmarkt (blijven) afkomen. DLC is een manier om extra geld te verdienen, maar stoppen van 2e hands gaming en alles digitaal aanbieden om kosten te drukken misschien ook? Ik heb verder niet zo'n inzicht in de markt en hoe dat werkt, maar vond het niet zo vreemd overkomen.
pi_127801201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 17:51 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Zal je ook geen spijt van krijgen hoor. Steam heeft vaak echt top aanbiedingen (of je koopt een key bij een betrouwbare site), en je kan bij de meeste games een Xbox 360 controller aansluiten.

Ik zit er ook nu echt aan te denken om definitief over te stappen. Wat ik echt relax vind aan pc gamen is dat je ook gewoon al je oude games nog steeds kan spelen.
Summer en winter sales op steam _O_
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127802222
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 19:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Summer en winter sales op steam _O_
Dit idd. Dan staan games echt voor absurde prijzen te koop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')