abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127551212
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:41 schreef Che_ het volgende:

[..]

De seculieren en CHP vinden dat niet zo leuk nee.
Nee, idd, die hebben daar een beef mee...

Overigens wat ik paar maanden geleden las, het Koerdische deel van het nieuwe Irak is tegenwoordig booming als fucking hell, economische groei wordt daar gebacked door olie... Ieder Westers land dat een beetje wil meedoen installeert daar tegenwoordig een consulaat oid...
I´m back.
pi_127551231
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overigens wat ik paar maanden geleden las, het Koerdische deel van het nieuwe Irak is tegenwoordig booming als fucking hell, economische groei wordt daar gebacked door olie... Ieder Westers land dat een beetje wil meedoen installeert daar tegenwoordig een consulaat oid...
En er is geen enthousiastere vriend van Koerdisch Irak dan de minister-president van Turkije.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:45:32 #278
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127551245
quote:

[..]

Dat klopt ja. Zakelijk hebben ze heel veel banden met Turkije nu.
pi_127551247
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zou je een stuk van een PVV-er waarin het risico dat 30% van de werkenden in Nederland wel eens allochtoon kunnen zijn in 2023 erg serieus nemen?
Nee, dat neem ik niet echt serieus nee, maar voor een bevolking zo groot als TR met een steeds afnemend geboortecijfer, tja... tel erbij op dat de sociale arrangementen sws vrij gering zijn... misschien dat men heel wat Koerdische billenwassers krijgt in de toekomst...
I´m back.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:46:16 #280
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127551254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:32 schreef HiZ het volgende:
Wat maakt het uit voor een econoom in welke taal er welvaart wordt geproduceerd?
Klopt, Goldman gaat in zijn analyse als econoom wel zijn boekje tebuiten. Niet geheel objectief, hoewel het een interessante inzage geeft voor mij de Turkse economie (was ik niet mee bekend hoe en wat).
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127551262
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

En er is geen enthousiastere vriend van Koerdisch Irak dan de minister-president van Turkije.
Dat kan ik me voorstellen...
Vond zijn move mbt de Koerden in eigen land ook wel rationeel...
I´m back.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:47:24 #282
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_127551280
quote:

Turkije schijnt in Noord-Irak wel een flinke vinger in de economische pap te hebben. Barzani en Erdogan zijn goede vrienden.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_127551282
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Klopt, Goldman gaat in zijn analyse als econoom wel zijn boekje tebuiten. Niet geheel objectief, hoewel het een interessante inzage geeft voor mij de Turkse economie (was ik niet mee bekend hoe en wat).
Ik denk dat we de laatste jaren als internationale gemeenschap ons hebben blindgestaard op TR...
I´m back.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:48:17 #284
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127551301
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen...
Vond zijn move mbt de Koerden in eigen land ook wel rationeel...
Dat is toch veel beter dan wat de alternatieve partijen doen, meer ruzie maken en de economie omlaag helpen. Beter samenwerken dan oorlog voeren.
pi_127551341
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat we de laatste jaren als internationale gemeenschap ons hebben blindgestaard op TR...
Ik denk dat dat wel meevalt, er worden al jaren analyses gepubliceerd waarin word gewezen op het feit dat veel van de Turkse economie is gebaseerd op hot money.
pi_127551343
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:48 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat is toch veel beter dan wat de alternatieve partijen doen, meer ruzie maken en de economie omlaag helpen. Beter samenwerken dan oorlog voeren.
Nou, luister eens de analyse dat TR op de pof leeft blijft overeind tot nog toe... het kan ook bijna niet anders, denk ik... de inflatie die toeneemt is daarvan wel een give away...
I´m back.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:53:29 #287
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_127551395
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, luister eens de analyse dat TR op de pof leeft blijft overeind tot nog toe... het kan ook bijna niet anders, denk ik... de inflatie die toeneemt is daarvan wel een give away...
Maar wat heeft dat te maken met een goede band houden met een regering ipv oorlog voeren?
pi_127551400
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zou best anders kunnen, maar dat is de weg van de moeilijke keuzes. Een weg waarbij de regering de botte bijl zet in alle monopolies en overheidsdeelname aan de economie. Doorzetten tegen de zin van vakbonden die net zoals in Griekenland eigenlijk het meest zien in een soort sowjet systeem van een geleide economie.

En het opengooien van de markt voor buitenlanders, wat de nationalisten zowat hysterisch maakt.
pi_127551421
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt, er worden al jaren analyses gepubliceerd waarin word gewezen op het feit dat veel van de Turkse economie is gebaseerd op hot money.
Ja, en wat te denken dan dat er ontslagen vallen, die terugvallen in de zwarte economie en zo niet meer zichtbaar zijn?
Wat te denken van een begrotingstekort van 10%.
Wat te denken van een afnemende besteding?
Wat te denken van leningen om rente te betalen op vorige leningen?
Wat te denken van het feit dat de overheidsuitgaven met 20% is gegroeid? (Via geleend geld)
etc.
(Als het waar is, moeten meerdere bronnen bij, maar toch).
I´m back.
pi_127551464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wat te denken dan dat er ontslagen vallen, die terugvallen in de zwarte economie en zo niet meer zichtbaar zijn?
Wat te denken van een begrotingstekort van 10%.
Wat te denken van een afnemende besteding?
Wat te denken van leningen om rente te betalen op vorige leningen?
Wat te denken van het feit dat de overheidsuitgaven met 20% is gegroeid? (Via geleend geld)
etc.
(Als het waar is, moeten meerdere bronnen bij, maar toch).
Niks nieuws, dit is al jaren bekend. Zolang de Russen en Arabieren hun geld blijven brengen kan het pyramidespel doorgaan. Als dat stopt dan is het feestje meteen helemaal over.

Dat Gülenverhaal neem ik niet al te serieus, dat is belangrijk voor de partij-financiering e.d. maar Gülen heeft niet het soort geld dat nodig is om Turkije drijvende te houden als het de bel uitelkaar spat.
pi_127551580
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Niks nieuws, dit is al jaren bekend. Zolang de Russen en Arabieren hun geld blijven brengen kan het piramidespel doorgaan. Als dat stopt dan is het feestje meteen helemaal over.

Dat Gülenverhaal neem ik niet al te serieus, dat is belangrijk voor de partij-financiering e.d. maar Gülen heeft niet het soort geld dat nodig is om Turkije drijvende te houden als het de bel uitelkaar spat.
Dat laatste lijkt me ook sterk, maar okee het is een piramidespel en de stakes waren een meerderheid in het parlement en het doel was om de Islam een stukje verder te brengen? Wat gelukt is? Maar zich nu toch begint te wreken, dit terwijl de economie achteruit gaat?
I´m back.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:06:46 #292
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127551667
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me ook sterk, maar okee het is een piramidespel en de stakes waren een meerderheid in het parlement en het doel was om de Islam een stukje verder te brengen? Wat gelukt is? Maar zich nu toch begint te wreken, dit terwijl de economie achteruit gaat?
Je bekijkt het veel te globaal "Wat is goed voor het land of de wereldeconomie voor de komende tig jaar"

De praktijk wijst uit dat er op korte termijn gedacht word. Als de boel in elkaar stort zijn het de burgers die de prijs betalen. Geen politieke of zakelijke zwaargewichten. Dat is in Turkije niet anders dan op Wall Str.

Erdogan kan zich bezighouden met islamitische zweverijen omdat hij niet meer hoeft te werken voor zijn geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_127551671
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Als de economie begint te sputteren is de AKP zo weg; Turkije is niet vriendelijk voor partijen die niet leveren. Er zijn diverse oude regeringspartijen die zich nu in de duistere marges onder de 10% grens bevinden en dromen over oude glorietijden.
pi_127551695
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bekijkt het veel te globaal "Wat is goed voor het land of de wereldeconomie voor de komende tig jaar"

De praktijk wijst uit dat er op korte termijn gedacht word. Als de boel in elkaar stort zijn het de burgers die de prijs betalen. Geen politieke of zakelijke zwaargewichten. Dat is in Turkije niet anders dan op Wall Str.

Erdogan kan zich bezighouden met islamitische zweverijen omdat hij niet meer hoeft te werken voor zijn geld.
Dat lijkt me sws duidelijk, ik bedoel hoe kan 1 of andere bestuurster in de zorg in Nederland voor 7 weken werken 170.000 ¤ toucheren anders, zo werkt het neoliberale model overal...
I´m back.
pi_127551734
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als de economie begint te sputteren is de AKP zo weg; Turkije is niet vriendelijk voor partijen die niet leveren. Er zijn diverse oude regeringspartijen die zich nu in de duistere marges onder de 10% grens bevinden en dromen over oude glorietijden.
Maar volgens zarGon, die toch wel de opperTurk is op FOK!, is er geen alternatief voor AK-partij en Erdohan, wat gebeurt er dan?
Toch weer staatsgreep van het leger? :').
I´m back.
pi_127551800
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar volgens zarGon, die toch wel de opperTurk is op FOK!, is er geen alternatief voor AK-partij en Erdohan, wat gebeurt er dan?
Toch weer staatsgreep van het leger? :').
Geen alternatief omdat de AKP wel een min of meer functionerende regering neerzet i.t.t. de oppositie die alleen maar hysterisch tegen is. Als de AKP geen welvaart meer biedt, dan gaan de kiezers gewoon op zoek naar een nieuwe partij. Net zoals dat in het verleden gebeurde en verklaart waarom de AKP zoveel succes kon hebben; het was the new kid on the block, die een breuk met de oude politiek beloofde. Nu zijn ze zelf oude politiek.

(Waar zijn de Anap, Dev Yol, DSP? )

[ Bericht 2% gewijzigd door HiZ op 08-06-2013 12:20:31 ]
pi_127551987
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geen alternatief omdat de AKP wel een min of meer functionerende regering neerzet i.t.t. de oppositie die alleen maar hysterisch tegen is. Als de AKP geen welvaart meer biedt, dan gaan de kiezers gewoon op zoek naar een nieuwe partij. Net zoals dat in het verleden gebeurde en verklaart waarom de AKP zoveel succes kon hebben; het was the new kid on the block, die een breuk met de oude politiek beloofde. Nu zijn ze zelf oude politiek.
Probleem is dat ik niet goed weet wat die andere partijen voorstellen en dat ze door de successen (die wrs geen successen zijn) van AK-partij zijn gemarginaliseerd...
Ik ken ook de parlementaire geschiedenis niet van TR vanaf 1983, zeg maar... (Ga ik nog wel een keer opzoeken, maar soit nu niet...)
Evenwel wat blijft is dat het economische wonder van TR, AK-partij, Erdohan, gebouwd is op een zeepbel... die gaat met of zonder de investeringen van Gülen vrij snel open knallen... een proces verergerd door deze demonstraties...
Als je zo goed ingevoerd ben in de lokale politiek dan zeg je niet dat er geen alternatief is voor AK-partij imo.
Je hebt gewoon kritiek, en die kritiek die ga oer AK-partij imo.
Maar goed we zullen het allemaal wel zien...
I´m back.
pi_127552482
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Afgaande van wat jij zegt zijn de problemen toch wel erg groot, daar waar men het ettelijke jaren deed voorkomen alsof TR iedereen in de pocket had... :{.
Het lijkt Marokko wel......
En ja, kijk wmb mag iedereen moslim zijn, en ook gereformeerd, maar het komt je niet ten goede... het is te deterministisch en defaitistisch van aard wmb om door te kunnen gaan als een rationele keuze... maar dat los van alles uiteraard...
Allah Al Watan Al Malik
pi_127552873
quote:
5s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja.
I´m back.
pi_127552881
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja.
Nader uitleg gaarne. De vergelijking ontgaat mij even.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')