Welk geweld? Niks nieuws doen en alleen maar voortborduren op dat wat al bestaat? Microsoft had ook voor de makkelijke weg kunnen gaan.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:14 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ach, waarom verbaast mij dit niet dit soort veredelde DDR methodes uit Redmond.
Misschien een voorteken dat men daar in Redmond toch een inferieure console aflevert die het zal moeten afleggen tegen het geweld van de PS4?
Hadden ze dat maar gedaan.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:08 schreef CaasS het volgende:
[..]
Welk geweld? Niks nieuws doen en alleen maar voortborduren op dat wat al bestaat? Microsoft had ook voor de makkelijke weg kunnen gaan.
Vind ik ook, want wat heb je aan:quote:
Nee, ik bedoel had Microsoft de makkelijke weg maar genomen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:28 schreef CaasS het volgende:
[..]
Vind ik ook, want wat heb je aan:
een harde schijf
online gaming
arcade games
nagenoeg perfecte controller
cloud
en nu kinect.
Wat heeft Sony de laatste jaren eigenlijk gebracht behalve sterke hardware? die op een console altijd inferieur is aan de PC.
Vanwege 2e hands gaming? Dat is afwachten. Het kan ook betekenen dat er in de toekomst een systeem komt als Steam en dan maakt niemand het nog wat uit, aangezien het alleen maar om geld gaat. Imo is dit gewoon een overgangsfase van fysieke gaming naar digitaal en dat vindt vanzelf zijn weg.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:51 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel had Microsoft de makkelijke weg maar genomen.
Wat heb ik als consument aan al die nieuwe toevoegingen als als trade-off uitgevers meer macht krijgen en consumenten minder. Lijkt me een slechte deal.
Als je een vergelijking maakt tussen consoles heeft de PC daar om meerdere redenen niets mee te maken. Totaal ander type gamer en andere prijsklasse bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:28 schreef CaasS het volgende:
[..]
een harde schijf
online gaming
arcade games
cloud
en nu kinect.
Wat heeft Sony de laatste jaren eigenlijk gebracht behalve sterke hardware? die op een console altijd inferieur is aan de PC.
Maar voorlopig is een systeem als Steam voor consoles er niet en dat gaat op korte termijn ook niet gebeuren.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:13 schreef CaasS het volgende:
[..]
Vanwege 2e hands gaming? Dat is afwachten. Het kan ook betekenen dat er in de toekomst een systeem komt als Steam en dan maakt niemand het nog wat uit, aangezien het alleen maar om geld gaat. Imo is dit gewoon een overgangsfase van fysieke gaming naar digitaal en dat vindt vanzelf zijn weg.
Buiten dat is gamen er de laatste jaren niet duurder op geworden. Voor mij zelfs goedkoper. Voor de xbox betaalde ik standaard ¤60 voor een spel (in de winkel). Nu wacht je een maand en tegen die tijd haal je bv Bioshock Infinite al voor ¤40 van internet af.
Dan heb je nog PS+ waar je spellen gratis kan downloaden en spelen...en is bij Sony het online spelen sowieso al gratis.
Helemaal niksquote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:28 schreef CaasS het volgende:
[..]
wat heb je aan:
Betaalde online gaming
cloud
en nu kinect.
Kinect en cloud kunnen m'n rug op.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:28 schreef CaasS het volgende:
[..]
een harde schijf
online gaming
arcade games
cloud
en nu kinect.
Als Microsoft deze ellende niet snel onder controle krijgt hebben we de volgende generatie bar weinig te kiezen. Dan is de laatste jaren meer dingen kapot gegaan dan erbij gekomen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Kinect en cloud kunnen m'n rug op.
Voor de rest wil ik je best wel gelijk geven. Concurrentie is altijd goed. Alleen betekent dat ook dat je weer verslagen kunt worden als je lui wordt zoals Microsoft. En zo kunnen consumenten mooi kiezen voor de betere optie deze generatie.
Over 2 dagen weten we het... Iedereen zeurt hier wel dat dat ding eens in de 24 uur online moet zijn, maar ze hebben wss allemaal een xbl gold abo en zijn dus altijd online nu..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:52 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Als Microsoft deze ellende niet snel onder controle krijgt hebben we de volgende generatie bar weinig te kiezen. Dan is de laatste jaren meer dingen kapot gegaan dan erbij gekomen.
Mijn x360 hangt alleen aan een kabeltje voor updates, en zoals gezegd wil je er gewoon niet afhankelijk van zijn als harde eis. In praktijk zal het niet veel boeien, maar ik ken genoeg situaties waar het de lol aardig drukt...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Over 2 dagen weten we het... Iedereen zeurt hier wel dat dat ding eens in de 24 uur online moet zijn, maar ze hebben wss allemaal een xbl gold abo en zijn dus altijd online nu..
En alle fokkers gaan kamperen tussen de leeuwen in Kenia waar geen internet is!
Ik hang mijn 360 alleen aan internet voor updates. Online gamen doe ik nooit.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Over 2 dagen weten we het... Iedereen zeurt hier wel dat dat ding eens in de 24 uur online moet zijn, maar ze hebben wss allemaal een xbl gold abo en zijn dus altijd online nu..
En alle fokkers gaan kamperen tussen de leeuwen in Kenia waar geen internet is!
Gooi rustig een link neer. Ik snap alleen niet waarom MS hier ongestraft mee weg denkt te komen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 19:56 schreef LeaderRoel het volgende:
4chan is nu bezig om op het hele internet anti-Xbox plaatjes, infographics en tekst te verspreiden om het gewone volk te waarschuwen voor de Xbox One
Ik denk niet dat ze op dit moment nog denken er mee weg te komen. Met de dag wordt hun reputatie meer en meer vernietigd.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:43 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Gooi rustig een link neer. Ik snap alleen niet waarom MS hier ongestraft mee weg denkt te komen.
Denk het ook niet. Dan moeten ze wel een hele spetterende E3 neerzetten en alle policies omtrent eens per 24uur online, geen tweedehands games, kinect herzien hebben. Maar dacht verwacht ik niet. De schade is ook al aangericht. Vanuit de gamershoek is keiharde kritiek op MS.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:23 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze op dit moment nog denken er mee weg te komen. Met de dag wordt hun reputatie meer en meer vernietigd.
Die show kan nu alleen nog maar tegenvallen. Er zijn zoveel mensen gemotiveerd geraakt om de Microsoft de grond te boren. Doodsbedreigingen en shit. Wel zonde van al dat geld om Kinect te ontwikkelen om het vervolgens niet standaard mee te leveren. Zo wordt het sowieso een mislukt project.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:34 schreef peleetje het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Dan moeten ze wel een hele spetterende E3 neerzetten en alle policies omtrent eens per 24uur online, geen tweedehands games, kinect herzien hebben. Maar dacht verwacht ik niet. De schade is ook al aangericht. Vanuit de gamershoek is keiharde kritiek op MS.
Sony heeft zijn presentatie na Microsoft. Dus daar kan Sony nog handig op inspelen.
Probleem 1 is die 24 uurs-regeling: automatisch sluit je een groot klantenbestand al buiten omdat ze simpelweg niet overal (fatsoenlijk) internet hebben en mensen zitten ook bij abonnement wel eens zonder. Dat je het voor MP verplicht is 1 ding, zonder kun je namelijk sowieso niet spelen. Maar voor SP, wat je vaak bij internet-outage juist gaat spelen is het volslagen ondoordacht.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:39 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Die show kan nu alleen nog maar tegenvallen. Er zijn zoveel mensen gemotiveerd geraakt om de Microsoft de grond te boren. Doodsbedreigingen en shit. Wel zonde van al dat geld om Kinect te ontwikkelen om het vervolgens niet standaard mee te leveren. Zo wordt het sowieso een mislukt project.
Wat jij dus aangeeft is dus net van tafel gehaald bij EA. Zo bedoelde je het toch? Dat heeft dus duidelijk niet gewerkt.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 23:38 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Probleem 1 is die 24 uurs-regeling: automatisch sluit je een groot klantenbestand al buiten omdat ze simpelweg niet overal (fatsoenlijk) internet hebben en mensen zitten ook bij abonnement wel eens zonder. Dat je het voor MP verplicht is 1 ding, zonder kun je namelijk sowieso niet spelen. Maar voor SP, wat je vaak bij internet-outage juist gaat spelen is het volslagen ondoordacht.
Tevens is dat probleem snel te fixen door die te laten vallen.
Echter het "probleem" van de tweedehands markt... Daar is MS slechts de boodschapper.
Sony heeft het er simpelweg niet over gehad en heeft daar nu een grote schare overlopers aan overgehouden. Echter kan noch MS nog Sony echt duidelijkheid geven aangezien het kennelijk van uitgevers afhangt.
Persoonlijk zou ik het logisch vinden om SP(A) en MP(B) daarin te splitten waarbij je de SP vrijelijk kunt doorverkopen maar de MP aan je account te hangen en bij doorverkoop los aan te schaffen voor een kleine prijs (max 10 euro bijvoorbeeld).
Dus bij eerste aanschaf krijg je A+B, bij doorverkoop alleen A, voor B zul je dan betalen.
Het is naief om te denken dat een uitgever bij console 1 iets anders gaat doen dan bij console 2...
Exact. Echter kunnen MS en Sony nu dus geen duidelijkheid geven en als één van beiden dat zelf invoert en de ander niet graven ze hun eigen graf.quote:Op zondag 9 juni 2013 00:48 schreef Pettigrew81 het volgende:
[..]
Wat jij dus aangeeft is dus net van tafel gehaald bij EA. Zo bedoelde je het toch? Dat heeft dus duidelijk niet gewerkt.
Bij zavvi.com haal je ze al direct goedkoop.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 16:13 schreef CaasS het volgende:
[..]
Vanwege 2e hands gaming? Dat is afwachten. Het kan ook betekenen dat er in de toekomst een systeem komt als Steam en dan maakt niemand het nog wat uit, aangezien het alleen maar om geld gaat. Imo is dit gewoon een overgangsfase van fysieke gaming naar digitaal en dat vindt vanzelf zijn weg.
Buiten dat is gamen er de laatste jaren niet duurder op geworden. Voor mij zelfs goedkoper. Voor de xbox betaalde ik standaard ¤60 voor een spel (in de winkel). Nu wacht je een maand en tegen die tijd haal je bv Bioshock Infinite al voor ¤40 van internet af.
Dan heb je nog PS+ waar je spellen gratis kan downloaden en spelen...en is bij Sony het online spelen sowieso al gratis.
Je zult zien dat iedereen er gewoon een koopt uiteindelijk.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 21:34 schreef peleetje het volgende:
[..]
Denk het ook niet. Dan moeten ze wel een hele spetterende E3 neerzetten en alle policies omtrent eens per 24uur online, geen tweedehands games, kinect herzien hebben. Maar dacht verwacht ik niet. De schade is ook al aangericht. Vanuit de gamershoek is keiharde kritiek op MS.
Sony heeft zijn presentatie na Microsoft. Dus daar kan Sony nog handig op inspelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |