abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128386848
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
Maar ook de wetten van de hormonen.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_128387789
Wat je vooral moet onthouden is dat het een marathon is, geen sprint. Snel afvallen werkt nooit in je voordeel, want over het algemeen zitten die kilo's er zo weer aan. Je hebt het waarschijnlijk al vaak zat gehoord, maar het is echt een kwestie van je levensstijl aanpassen en dat is in principe gemakkelijker dan je denkt als je eenmaal de eerste stappen gezet hebt.

Ik raad je trouwens aan om de cardio na je krachttraining te doen en niet ervoor. 3 keer per week een fullbody krachttraining en daarna 20-30 minuten cardio om mee te beginnen. Dit kun je opbouwen naar meer. Zorg voor voldoende eiwitinname, dat heb je nodig om spieren op te bouwen. Meer spiermassa zorgt namelijk voor een hogere verbranding in rust. Niet denken dat je gelijk een bodybuilder wordt, want daarvoor zul je echt veel moeten eten en daar gaan jaren overheen.

Zou eens fatsoenlijk gaan lezen op het internet over voeding en kijken wat er bij jou past. Laat geraffineerde suiker in ieder geval zoveel mogelijk achterwege.

Gebruik een meetlint en de spiegel als belangrijkste maatstaf in plaats van de weegschaal en heb veel geduld. Kijk ook niet naar slankere meisjes in de sportschool, richt je puur op jezelf. Zorg ervoor dat je het leuk gaat vinden, bijvoorbeeld door je vooruitgang bij te houden. Richt je niet enkel op het afvallen, maar ook bijvoorbeeld op het verbeteren van je conditie of vergroten van je kracht. Zelf vind ik het altijd leuk als ik merk dat mijn gewichten bijvoorbeeld omhoog kunnen.

Veel goede tips staan op bodybuilding.com en de vrouwensectie van dutchbodybuilding.com (of is dit reclame / spam :')? ) Laat het woord bodybuilding je vooral niet afschrikken ;) Er staan voornamelijk heel veel goede tips op over voeding en krachttraining voor vrouwen.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:39:08 #253
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387833
Zoiezo geen vlees eten, joh. Je bent wat je eet, toch?
pi_128387879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:39 schreef TonyDeuze het volgende:
Zoiezo geen vlees eten, joh. Je bent wat je eet, toch?
Ook vegetariėrs zijn deels vlees...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:43:44 #255
406659 TonyDeuze
scheer je weg
pi_128387910
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 11:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook vegetariėrs zijn deels vlees...
Dat zijn neppers. Echte vega's halenn hun dierlijke vetten uit melkproducten en ei.
pi_128388382
Ik bedoel dat ze zelf deels van vlees zijn... En botten, vet... Enz.

Als reactie op: je bent wat je eet. ;)
pi_128388398
quote:
4s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee. Teveel eten maakt je vet. De wetten van de thermodynamica gelden ook gewoon voor je lijf,
Dat zei ik helemaal niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_128388511
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.

Doorgaans ben je kritischer...
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:00:43 #259
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128389665
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 12:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doorgaans ben je kritischer...
Klopt, is een stuk uit 2007
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 17:14:17 #260
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_128396401
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 10:35 schreef rthls het volgende:

[..]

Maar ook de wetten van de hormonen.
die zijn gewoon ondergeschikt aan de natuurwetten. Energie in = energie uit + opslag. Minder eten of meer beweging lijdt tot een negatieve opslag = afvallen, enz. enz.

Wįt je afvalt of aankomt (vet, spiermassa, vocht, etc) is een complexer verhaal en wordt bepaald door je levensstijl (dieet, training). Hormoonspiegels (testosteron, oestrogeen, insuline, ghrelin, leptin, noem maar op) zijn van grote invloed hierop, maar zijn vaak een reflectie van je levensstijl.

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 29-06-2013 17:22:37 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_128399023
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:27 schreef xuryah het volgende:

Hebben jullie tips voor mij hoe ik meer kan gaan afvallen?
En kan het nog lukken om 5 kilo kwijt te raken in 5 weken?
Ja hoor. Gewoon 5 weken alleen maar komkommers vreten en water drinken.
1x per dag mag je een schijfje citroen in je water hangen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:46:34 #262
45206 Pietverdriet
pi_128399228
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:37 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Ja hoor. Gewoon 5 weken alleen maar komkommers vreten en water drinken.
1x per dag mag je een schijfje citroen in je water hangen.
Wat je dan verliest is vooral spierweefsel. Verder is zo een crashdieet zeer ongezond
pi_128399581
Dank u allen voor alle tips.
Het is wel duidelijk dat er niet DE manier is om af te vallen, gezien alle discussies :p

Wat ik in ieder geval nu doe is:
- veel water drinken
- tussendoortjes als sultana en ontbijtkoek minderen
- eerst krachttraining en dan cardio
- cardio opbouwen. ik doe nu 25 min crosstrainer en dan ben ik al best wel kapot. probeer dit op te bouwen naar 60 min
- minder mezelf wegen. ook mezelf niet wegen wanneer ik ongesteld ben. Wel houd ik mn gewicht bij in een app, om mijn vooruitgang te kunnen bekijken (wat motiveren werkt)
- ook heb ik een app gedownload waar leuke buikspier oefeningen op staan voor elke dag
- vooral veel groente en fruit eten en alles volkoren (maar dat deed ik al toen ik mn beginpost schreef)
- vaker de fiets pakken of een stuk lopen, ipv OV of auto
- daarnaast laat ik niet alle lekkere dingen staan, dat houd ik gewoon niet eeuwig vol. af en toe een stukje chocola (vooral wanneer ik ongesteld ben) mag heus wel van mezelf. Ik hoef tenslotte geen tientallen kilo's af te vallen, het gaat hier om 2 tot 5 extra kilo die ik kwijt wil.
pi_128399764
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 17:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

die zijn gewoon ondergeschikt aan de natuurwetten. Energie in = energie uit + opslag. Minder eten of meer beweging lijdt tot een negatieve opslag = afvallen, enz. enz.

Wįt je afvalt of aankomt (vet, spiermassa, vocht, etc) is een complexer verhaal en wordt bepaald door je levensstijl (dieet, training). Hormoonspiegels (testosteron, oestrogeen, insuline, ghrelin, leptin, noem maar op) zijn van grote invloed hierop, maar zijn vaak een reflectie van je levensstijl.
Dat wat is wel belangerijk, he. Dat kcal in = kcal uit betekent niet dat je alles kan eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door dubbeltjeswasgeld op 29-06-2013 19:26:49 ]
pi_128399884
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:02 schreef xuryah het volgende:
- daarnaast laat ik niet alle lekkere dingen staan, dat houd ik gewoon niet eeuwig vol. af en toe een stukje chocola (vooral wanneer ik ongesteld ben) mag heus wel van mezelf. Ik hoef tenslotte geen tientallen kilo's af te vallen, het gaat hier om 2 tot 5 extra kilo die ik kwijt wil.
http://www.dailytransform(...)r-body-really-wants/

Probeer dus ipv chocolade noten, zaden, peulvruchten en fruit te eten wanneer je trek in chocola krijgt. Of die lijst wetenschappelijk verantwoord is doet er niet eens zo toe, op deze manier word je iig naar gezond eten geleid en krijg je vanzelf minder zin in troep.
pi_128400675
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:14 schreef beeer het volgende:

[..]

http://www.dailytransform(...)r-body-really-wants/

Probeer dus ipv chocolade noten, zaden, peulvruchten en fruit te eten wanneer je trek in chocola krijgt. Of die lijst wetenschappelijk verantwoord is doet er niet eens zo toe, op deze manier word je iig naar gezond eten geleid en krijg je vanzelf minder zin in troep.
dat die stoffen in dat voedsel zitten betekent niet dat je eigenlijk daar zin in hebt... dan heb je gewoon zin in de smaak en structuur van chocolade in je mond. en 1 keer per maand chocolade ga je niet merken hoor, zorgen dat je puur neemt scheelt ook al veel. tuurlijk is het wel beter om bepaalde dingen te lagen liggen, bij mij was het ook even wennen voordat ik bepaalde gezonde dingen lekker begon te vinden. maar als je 1 keer in de zoveel tijd zin hebt in iets, gewoon doen en vooral niet schuldig voelen.
pi_128400945
Wat een onzin dat af en toe een stukje chocolade vermeden moet worden... Kom op zeg! Af en toe gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Dat hou je veel makkelijker vol dan jezelf alles ontzeggen.
pi_128400949
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 19:49 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat die stoffen in dat voedsel zitten betekent niet dat je eigenlijk daar zin in hebt... dan heb je gewoon zin in de smaak en structuur van chocolade in je mond. en 1 keer per maand chocolade ga je niet merken hoor, zorgen dat je puur neemt scheelt ook al veel. tuurlijk is het wel beter om bepaalde dingen te lagen liggen, bij mij was het ook even wennen voordat ik bepaalde gezonde dingen lekker begon te vinden. maar als je 1 keer in de zoveel tijd zin hebt in iets, gewoon doen en vooral niet schuldig voelen.
Zij snackt 3x per dag. :x Je kan beter gewoon geen snacks kopen. Gewoon droog boterham eten als je 'trek' hebt.
pi_128401641
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat je dan verliest is vooral spierweefsel. Verder is zo een crashdieet zeer ongezond
Nou en?
Dat is niet haar vraag.
ze weel heel snel heel veel afvallen. Ik geef een oplossing, die gegarandeerd werkt.
pi_128401681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:31 schreef CoolGuy het volgende:
veel meer cardio, veel minder krachttraining. Ga spinnen ofzo.
:')
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:36:11 #271
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_128401743
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:34 schreef CarbonC het volgende:

[..]

:')
Deze man weet, kijk maar naar zn plaatje dat is hij zelf
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 29 juni 2013 @ 20:38:30 #272
45206 Pietverdriet
pi_128401786
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:32 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Nou en?
Dat is niet haar vraag.
ze weel heel snel heel veel afvallen. Ik geef een oplossing, die gegarandeerd werkt.
Een been amputeren ook.
pi_128401856
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een been amputeren ook.
Best een aardig idee.
pi_128426660
'K heb een tijd 't volgende gedaan:

beginnen met 5 min. fietsen/opwarmen

dan ca 1 uur/ 1,5 uur krachttraining

dan minimaal 20 minuten cardio

12 kg in 12 weken kwijt

En wel streng zijn voor jezelf met eten, max 4 boterhammen en avondeten. Fruit + veel groente.

Ben wel een man dus kan me voorstellen dat je minder krachttraining doet en meer cardio.
En probeer met cardio ook wel vol er voor te gaan. 'k ben meestal wel kapot na 30 min. 100rpm op ca. 35kmh.

Dus niet fietsen alsof je naar de lidl gaat..
pi_128430806
Stoppen met tarwe kan mogelijk ook helpen, schijn je dik van te worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')