Volgens Emile eist Moon 12.000 euro alimentatie per maand en wil ze in hun riante villa in Laren blijven wonen. Daarnaast zou Emile zijn twee kleine kinderen slechts één keer per twee weken mogen zien en dat onder toezicht van Jeugdzorg.
"Ik had al zes weken lang de kinderen niet meer mogen zien. Al die tijd zijn ze ook door Moon van school gehouden, zogenaamd met toestemming van de inspectie. Het was op een woensdagavond dat ik mijn kinderen nog naar bed had gebracht. De volgende ochtend moest ik voor een klus op pad en heeft Moon ze van school afgehaald en zijn ze vanaf dat moment niet meer thuisgekomen', aldus Ratelband tegen Bekende Buren.
Hij vervolgt zijn betoog tegen Moon: "Wat voor een impact moet dat niet hebben op kinderen van 4 en 5 jaar? Volgens psychiatrische rapporten is dit gewoon een vorm van mishandeling, maar de rechter doet er verdorie niets mee. Zo zie maar weer dat je als man machteloos bent. Je bent nog minder dan een dier. Ik kan niet onder woorden brengen hoe ziek en verdrietig ik daar van was. Ik had ook geen idee waar Moon zich met de kinderen bevond. Het is niet de eerste keer. In 2008 en 2010 ging Moon er ook al met de kinderen vandoor en daar stapt zo'n rechter gewoon maar overheen", aldus een verdrietige Ratelband.
Hij weet nu niet meer waar hij het moet zoeken. "Moon had aangifte tegen mij gedaan. Volgens haar zou ik niet alleen haar, maar ook mijn kinderen hebben mishandeld. Ik ben gek op mijn kinderen en daarom was dit als een dolksteek dwars door mijn hart dat Moon mij hiervan beschuldigde. Ik zou mijn eigen bloed nooit met een vinger aanraken. Belachelijk gewoon. Ik was er echt ziek van. De aangiftes zijn echter niet in behandeling genomen.Onder druk van de politie en het Openbaar Ministerie heeft ze deze moeten intrekken, omdat de aangiftes volgens de politie aan alle kanten rammelden."
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !