abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 13:25:20 #226
249559 crew  Lavenderr
pi_127660613
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:19 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Voor de puriteinse Afrikaners van het toenmalige apartheidsregime zou een ziekte die via sexueel contact verspreidt en een lange incubatietijd heeft ideaal geweest zijn om de zwarte meerderheid en blanken die er relaties mee hadden op lange termijn uit te roeien.
Z-Afrika had chemische en biologische wapenprogrammas lopen, zoals http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Coast.
HIV zou een geschikt biologisch wapen zijn. Dat het niet door de mens is gemaakt betekent niet dat de besmetting niet met opzet is gebeurt.

dat was één van mijn hypotheses lang geleden :P Voornaamste bezwaar ertegen: hoe zouden ze HIV en de gevolgen voor de mens ontdekt hebben? Alternatief: besmetting was een toevallig gevolg van research programma. Maar een beetje professionele organisatie laat geen proefpersonen van biologische wapenresearch als potentiële getuigen achter, dus zou de besmetting daar gestopt zijn..
Ik zie heel veel zou geweest zijn
pi_127660727
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zie heel veel zou geweest zijn
Het is niet uitgesloten, hoogstens hééééél onwaarschijnlijk.
Dit is toch BNW? Worst case scenarios en dergelijke... ;)
  Moderator dinsdag 11 juni 2013 @ 13:41:09 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_127661198
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:28 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Het is niet uitgesloten, hoogstens hééééél onwaarschijnlijk.
Dit is toch BNW? Worst case scenarios en dergelijke... ;)
Jaja, dit is BNW ;)

Zou wel een ramp geweest zijn als dat gebeurd was.
pi_127665301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja ik wet weel beter ... hijs is meer dan dat. Hij is zo iemand die als 'agent' geactiveerd kan worden wat ik in het andere topic aanhaalde.
Agent .SP. meldt zich.
Luister Lambiekje, ik heb onnoemelijk meer ervaring met wetenschap dan jij ooit uit de Internets zult halen, dus een beetje respect graag.
Ik weet dat jij net zo denkt als een religie fanaat en dus elke discussie met jou per definitie onmogelijk is, maar probeer eens open te staan voor mensen die meer ervaring hebben met dingen waar je commetaar op hebt.
pi_127665641
quote:

[..]

Voor de puriteinse Afrikaners van het toenmalige apartheidsregime zou een ziekte die via sexueel contact verspreidt en een lange incubatietijd heeft ideaal geweest zijn om de zwarte meerderheid en blanken die er relaties mee hadden op lange termijn uit te roeien.
Z-Afrika had chemische en biologische wapenprogrammas lopen, zoals http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Coast.
HIV zou een geschikt biologisch wapen zijn. Dat het niet door de mens is gemaakt betekent niet dat de besmetting niet met opzet is gebeurt.

dat was één van mijn hypotheses lang geleden :P Voornaamste bezwaar ertegen: hoe zouden ze HIV en de gevolgen voor de mens ontdekt hebben? Alternatief: besmetting was een toevallig gevolg van research programma. Maar een beetje professionele organisatie laat geen proefpersonen van biologische wapenresearch als potentiële getuigen achter, dus zou de besmetting daar gestopt zijn..
Ja, lijkt me briljant plan om je goedkope arbeidskrachten uit te roeien.
Men had toe der tijd absoluut de technologie om te meten waar en wat HIV was, laat staan manipuleren.
pi_127665913
quote:

[..]

FYI:

"The earliest direct evidence of HIV infection in humans was found retrospectively in a serum sample and a lymph node biopsy specimen stored in 1959 and 1960, respectively, in Kinshasa in the DRC 18 and 19. As well as providing direct evidence of the age of the HIV epidemic in humans, these samples have been instrumental in the validation and extrapolations of molecular clock computer programs used to estimate the time to the most recent common ancestors (tMRCAs) and evolutionary rates of various HIV lineages 19 and 20."

"Multiple zoonotic transmissions of simian immunodeficiency virus (SIV) have resulted in different HIV lineages in humans. In addition, the high mutation and recombination rates during viral replication result in a great genetic variability of HIV within individuals, as well as within populations, upon which evolutionary selection pressures act."

Dus meerdere keren van aap naar mens gegaan, wat geleidt heeft toch verschillende HIV lijnen.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:24:51 #232
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_127668761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:14 schreef .SP. het volgende:

[..]

Agent .SP. meldt zich.
Luister Lambiekje, ik heb onnoemelijk meer ervaring met wetenschap dan jij ooit uit de Internets zult halen, dus een beetje respect graag.
Nu ik dit lees snap ik wel dat jij kwalijke nonsens roept. Wetenschap is tot op het bot gecorrumpeerd. En respect?!! daar is het voor medische tak te corrupt voor. Ik zeg hier niet dat jij corrupt bent maar het milieu waarin jij actief bent is dat gegarandeerd.

quote:
Ik weet dat jij net zo denkt als een religie fanaat en dus elke discussie met jou per definitie onmogelijk is, maar probeer eens open te staan voor mensen die meer ervaring hebben met dingen waar je commetaar op hebt.
Je hebt een roze tunnel visie bril op.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_127668879
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:22 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ja, lijkt me briljant plan om je goedkope arbeidskrachten uit te roeien.
Men had toe der tijd absoluut de technologie om te meten waar en wat HIV was, laat staan manipuleren.
Ze hebben wel meer keuzes gemaakt die economisch nadelig waren. De economische boycot was een rechtstreeks gevolg van de apartheid; de ontruiming van de townships, de interventie in Angola, het kernwapenprogramma, allemaal zaken die geld kostten zonder economische voordelen op te leveren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:26 schreef .SP. het volgende:

[..]

FYI:

"The earliest direct evidence of HIV infection in humans was found retrospectively in a serum sample and a lymph node biopsy specimen stored in 1959 and 1960, respectively, in Kinshasa in the DRC 18 and 19. As well as providing direct evidence of the age of the HIV epidemic in humans, these samples have been instrumental in the validation and extrapolations of molecular clock computer programs used to estimate the time to the most recent common ancestors (tMRCAs) and evolutionary rates of various HIV lineages 19 and 20."

"Multiple zoonotic transmissions of simian immunodeficiency virus (SIV) have resulted in different HIV lineages in humans. In addition, the high mutation and recombination rates during viral replication result in a great genetic variability of HIV within individuals, as well as within populations, upon which evolutionary selection pressures act."

Dus meerdere keren van aap naar mens gegaan, wat geleidt heeft toch verschillende HIV lijnen.
Heb nooit gedacht dat het "would stand up to scrutiny". Maar imo was het een net iets minder absurd man-made AIDS scenario dan de populaire conspiracy theorieën, zoals HIV gemaakt in een CIA-lab om homo's en african-americans uit te roeien. :P
pi_127669181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nu ik dit lees snap ik wel dat jij kwalijke nonsens roept. Wetenschap is tot op het bot gecorrumpeerd. En respect?!! daar is het voor medische tak te corrupt voor. Ik zeg hier niet dat jij corrupt bent maar het milieu waarin jij actief bent is dat gegarandeerd.

[..]

Je hebt een roze tunnel visie bril op.
ach ach, wat een uitspraken van iemand die nog nooit een voet in een laboratorium heeft gezet.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:35:29 #235
52357 Lambiekje
pi_127669236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jaja, dit is BNW ;)

Zou wel een ramp geweest zijn als dat gebeurd was.
Het is niet de eerste keer dat zomaar expres een virus in het wild los gelaten wordt.
Varkensgriep is een hyperdepieper geknutseld virus. En is men Baxter vergeten?

Spaanse griep is ook mooi uitgezet.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_127669618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het is niet de eerste keer dat zomaar expres een virus in het wild los gelaten wordt.

War verwijs je naar met Baxter? HIV in bloedprodukten voor hemofiliepatienten, dodelijk virus in Ukraine, of het H1N1 vaccin?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:46:30 #237
52357 Lambiekje
pi_127669726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

War verwijs je naar met Baxter? HIV in bloedprodukten voor hemofiliepatienten, dodelijk virus in Ukraine, of het H1N1 vaccin?
http://www.bloomberg.com/(...)ive&sid=aTo3LbhcA75I
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:48:28 #238
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127669803
quote:

[..]

In 1918? :?
pi_127670174
quote:

[..]

Spaanse griep uitgezet, omdat de eerste wereld oorlog niet genoeg mensen had omgebracht?
Wat een lulkoek.
pi_127679986
quote:
Zal niet de laatste keer zijn dat ze fouten maken. Als er nooit fouten werden gemaakt zouden we veel minder regels en wetgeving nodig hebben. 100% vermijden is een utopie, maar een bedrijf dat wekelijks negatief in het nieuws komt zal niet lang bestaan.
Voor mij zijn die berichten geen bevestiging van big bad farma, ik zou me meer zorgen maken als het volledig stil bleef.
Als ik zie dat na dit nieuws de koers van het aandeel van $58.27 naar 50$ zakt, een waardeverlies van vier miljard dollar, dan is het geen goedkope fout geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door meth1745 op 11-06-2013 21:28:12 ]
pi_127688670
Goh wie had dat nou kunnen bedenken:

Mazelenuitbraak in Bijbelgordel
Ich hock in meinem Bonker
  woensdag 12 juni 2013 @ 04:39:04 #242
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_127693237
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:15 schreef Lambiekje het volgende:

...

Zonder de motorkap te hoeven te kijken weet je met logisch redeneren dat het basale idee van vaccins onjuist is.

...
Eens in de zoveel tijd vraag ik je wat het verschil is tussen je immuun systeem trainen op het omhulsel van een virus, en door ziek te worden. Heb je op die basale vraag nou eindelijk een goed doordacht en onderbouwd antwoord?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 12 juni 2013 @ 04:43:26 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_127693245
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als iemand goed behandeld is voor zijn/haar kwaal dan ga je het toch delen. Dergelijke verhalen zijn mij onbekend.
Slecht geheugen joh? Meer dan genoeg mensen die je dergelijke verhalen vertellen. Zag gisteren nog een item langskomen over iemand die 25 jaar geleden een succesvolle hart-long transplantatie had gehad en nog steeds in leven is. Het is maar net wat je wel en niet wilt zien.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 12 juni 2013 @ 04:50:42 #244
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_127693265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:33 schreef .SP. het volgende:

[..]

ach ach, wat een uitspraken van iemand die nog nooit een voet in een laboratorium heeft gezet.
Hoe vaak worden jullie om de oren geslagen met lezingen over good scientific practice? Het is bij ons redelijk aanwezig.
Onikaan ni ov dovah
pi_127696214
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 04:50 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoe vaak worden jullie om de oren geslagen met lezingen over good scientific practice? Het is bij ons redelijk aanwezig.
Niet vaak, er zijn ook niet echt veel spraakmakende fraude gevallen in de UK geweest de laatste tijd.

Wat wel belachelijk strak geregeld is is het bijhouden van labboeken en electronische files, elke bladzijde moet getekend worden door de uitvoerder en een onafhankelijk controleur. Elke bladzijde! Tijdverspilling!
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:09:08 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_127696279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:49 schreef Blaadjes het volgende:
Goh wie had dat nou kunnen bedenken:

Mazelenuitbraak in Bijbelgordel
Tof he, niet laten vaccineren waardoor je niet alleen je eigen kind maar ook andere kinderen in gevaar brengt :') .
pi_127696702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tof he, niet laten vaccineren waardoor je niet alleen je eigen kind maar ook andere kinderen in gevaar brengt :') .
En dat terwijl ze de werking ervan juist NIET betwijfelen.

Vroegah toen ik nog een klein blaadje was en in het noorden van het land woonde was ik zo'n beetje de enige in heel de klas die vaccinaties had gehad. Een tv ook trouwens maar dat geheel terzijde. :+
Ich hock in meinem Bonker
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 10:32:17 #248
249559 crew  Lavenderr
pi_127696934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:23 schreef Blaadjes het volgende:

[..]

En dat terwijl ze de werking ervan juist NIET betwijfelen.

Vroegah toen ik nog een klein blaadje was en in het noorden van het land woonde was ik zo'n beetje de enige in heel de klas die vaccinaties had gehad. Een tv ook trouwens maar dat geheel terzijde. :+
Dat is idd nog het ergste.
pi_127697485
Jammer dat Lambiekje van de zon aan het genieten is, ik zou zijn mening over dit real-life mazelen experiment wel eens willen weten.
  Moderator maandag 17 juni 2013 @ 10:13:49 #250
249559 crew  Lavenderr
pi_127893450
Dit is toch wel opvallend en hoopgevend nieuws:

http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)elden-dodelijk.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')