Ik vermoed van wel.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:00 schreef Iblardi het volgende:
Zonde. De Slegte in Leiden had een goede filologische afdeling waar ik graag even rondkeek. Die zal inmiddels wel in 5 euro-tasjes verdwenen zijn.
Eindhoven is (wederom) goed bezigquote:Op vrijdag 7 maart 2014 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Doorstart voor Polare Eindhoven
De doorstart voor Polare Eindhoven is rond. Dat bevestigt winkelmanager Paul van Orsouw. Morgen wordt om half tien het nieuwe, voorlopige logo onthuld en daarna is het, na weken van spanning en onzekerheid, tijd voor een feestje. Vannacht nog krijgt de winkel nieuwe voorraad, inclusief Boekenweekgeschenken.
http://www.boekblad.nl/do(...)ndhoven.230023.lynkx
De meeste Polare winkels zullen door particulieren over genomen gaan worden, veelal onder hun vroegere naam zoals bijvoorbeeld Donner in Rotterdam, maar Eindhoven is dus de 1e.
Nee hoor, kwam gisteren gewoon voorbij. Ff gekeken of ik nog iets leuks kon vinden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 11:32 schreef Iwanius het volgende:
Je bent er vroeg bij. Zelf bij aanwezig geweest?
bronquote:'Polare Rotterdam wordt weer Donner'
De boekwinkel in Rotterdam van de failliete keten Polare staat op het punt een doorstart te maken. De 'overnemers', een groep personeelsleden van de winkelketen, lieten maandagavond weten genoeg geld bij elkaar te hebben. De winkel zal onder de oude naam Donner aan de Coolsingel worden gevestigd.
Volgens de groep personeelsleden hebben verscheidene particuliere investeerders en crowdfunding voor het geld gezorgd. Volgens de curator is het inderdaad zo dat de overeenstemming „op een haar na”, rond is, maar de handtekeningen moeten nog worden gezet. Dan pas is er volgens hem een „echt akkoord”. De curator hoopt dat dat dinsdag zal gebeuren.
Eerder werd al duidelijk dat de Eindhovense boekenwinkel van Polare wordt overgenomen door vestigingsmanager Paul van Orsouw en ondernemer Arjen de Koning. Die winkel gaat verder onder de oude naam Van Piere.
Polare ging eind februari failliet. De curator probeert sindsdien de winkels apart of in groepjes te verkopen. Intussen blijven de vestigingen gewoon open. De winkelketen ontstond door de samenvoeging van Selexyz en De Slegte. Tot de keten behoren befaamde boekwinkels als het voormalige Broese (Utrecht), Scheltema (Amsterdam), Dominicanen (Maastricht) en Verwijs (Den Haag). De curator van Polare is nog in gesprek met andere partijen die een of meerdere vestigingen van de keten willen overnemen.
Ik ken zelf 3 andere boekwinkels op een betrekkelijk kleine afstand van deze vestiging van Polare. Helaas is een daarvan eind vorig jaar ook al gestopt, dus het gaat wel redelijk hard zo...quote:Doek valt definitief voor Polare Haarlem
Door Richard Stekelenburg - 23-3-2014, 18:21 (Update 23-3-2014, 18:21)
HAARLEM - Het doek is definitief gevallen voor de Haarlemse vestiging van boekhandel Polare in de Grote Houtstraat. Dat bevestigt curator Kees van Meent van Höcker Advocaten in Amsterdam.
,,Er was in Haarlem geen of te magere interesse’’, zegt Van Meent. ,,Haarlem kent nogal wat andere boekhandels, en mijn conclusie is dat niemand hier de concurrentie aandurfde. We hebben het geprobeerd, het is helaas niet gelukt.’’
Diverse andere vestigingen in het land zijn inmiddels wel overgegaan naar een nieuw eigenaar.
De voorraden van de winkel in de Grote Houtstraat zijn nu verkocht aan Jan Bernard de Slegte, de man die de Vlaamse boekwinkels van Polare heeft teruggekocht.
geeft overgebleven winkels een betere kans.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:12 schreef DaMart het volgende:
Niet voor elke vestiging is er een toekomst weggelegd.
[..]
Ik ken zelf 3 andere boekwinkels op een betrekkelijk kleine afstand van deze vestiging van Polare. Helaas is een daarvan eind vorig jaar ook al gestopt, dus het gaat wel redelijk hard zo...
Dat wel. Mijn favoriete Haarlemse boekwinkel bestaat gelukkig nog, Het zou erg zonde zijn als die ook om zou vallen, maar volgens mij hebben ze daar hun zaakjes wel redelijk voor elkaarquote:Op zondag 23 maart 2014 22:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
geeft overgebleven winkels een betere kans.
Maar wel op de Coolsingel. Zal wel in dat brakke pand worden waar eerst De Slegte zat.quote:
Niet dat mooie pand aan de lijnbaan dus...quote:Op zondag 23 maart 2014 22:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar wel op de Coolsingel. Zal wel in dat brakke pand worden waar eerst De Slegte zat.
Dat is ook wel heel groot voor een boekhandel.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet dat mooie pand aan de lijnbaan dus...
Ben er, tot mijn spijt, jaren niet geweest, maar het was prachtig.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is ook wel heel groot voor een boekhandel.
Maar het is jammer dat ze daar weggaan, kwam er toch graag.
Het pand in Arnhem schijnt de huur opgezegd te zijn door de verhuurder, terwijl er alleen interesse was voor een doorstart in dat pand. Lijkt dus moeilijk verhaal.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:12 schreef DaMart het volgende:
Niet voor elke vestiging is er een toekomst weggelegd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |